| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: maandag 29 augustus 2011, 07:35
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | moet je nu wat weten? Josina neemt zelfs haar...neen, ik zeg het maar niet we zullen het wel merken  |
Ja...zeg het maar....laptop heet dat ding
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: maandag 29 augustus 2011, 07:51
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | ik geef je alvast een lieve beterschaps-knuffel...  |
Vooruit omdat je het zo lieft zegt ...dank je wel
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SWEETLADY943
|
Berichten: 58
|
Geplaatst: maandag 29 augustus 2011, 08:26
|
|
|
|
Hallo Josina,
Heel veel sterkte en liefde. Dat je je snel weer helemaal goed voelt en je van de picknick mag genieten.
Groetjes & liefs, Sweets.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: maandag 29 augustus 2011, 08:27
|
|
|
|
| SWEETLADY943 schreef: | Hallo Josina,
Heel veel sterkte en liefde. Dat je je snel weer helemaal goed voelt en je van de picknick mag genieten.
Groetjes & liefs, Sweets. |
Dank je wel!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BILLY701
|
Berichten: 257
|
Geplaatst: maandag 29 augustus 2011, 08:31
|
|
|
|
nog een paar uurtjes is deze jongen weer weg. iedereen een fijne tijd gewenst.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: maandag 29 augustus 2011, 08:32
|
|
|
|
| BILLY701 schreef: | nog een paar uurtjes is deze jongen weer weg. iedereen een fijne tijd gewenst. |
jij ook, Billy!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
Berichten: 1146
|
Geplaatst: maandag 29 augustus 2011, 08:56
|
|
|
|
http://youtu.be/XmjtBmBgzSM
Bij Hem mogen we schuilen.
Laatst aangepast door
|
MARIAN519
|
op maandag 29 augustus 2011, 08:57
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
Berichten: 1146
|
Geplaatst: maandag 29 augustus 2011, 09:07
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Wat leert de bijbel ons over hoogmoed en nederigheid?
God heeft ieder mens zijn talenten gegeven. De een is beter in een ding dan een ander. Mag je daar mee te koop lopen? Of is dat hoogmoedig? |
Je geeft zelf al aan wat hoogmoed is... Te koop lopen met..dát is inderdaad hoogmoed.. er goed mee omgaan en gebruik maken van de talenten die God je gegeven heeft, zonder ermee "te koop" te lopen...dát is nederigheid..
en dan niet in de zin van je minder voelen, maar wel dienend bezig zijn.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
Berichten: 4718
|
Geplaatst: maandag 29 augustus 2011, 09:09
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Het regent hard hier in Hoeven.
Nu even opzoeken wat een plintenladdertje is. |
Net zoiets als ampèrevet, maar dan anders.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
Berichten: 4718
|
Geplaatst: maandag 29 augustus 2011, 09:09
|
|
|
|
|
Grijs en somber.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
Berichten: 1146
|
Geplaatst: maandag 29 augustus 2011, 09:10
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Hoogmoed is de grote tegenspeler van nederigheid toch? Nederigheid is de voedingsbron van liefde. Die liefde bestaat erin dat iemand uit zichzelf treedt om uit te gaan naar een ander. In de liefde of door de nederigheid gaat men loskomen van zichzelf om zo de anderen te erkennen. De hoogmoed is het tegenovergestelde. Daar draait alles om het 'ik' en de daarbij verbonden kwaliteiten die breed worden uitgesmeert en een minachting voor de anderen inhouden. |
Ik zou het anders willen formuleren Frank, liefde is de voedingsbron van nederigheid...zoals je in je tekst ook aangeeft.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
Berichten: 4718
|
Geplaatst: maandag 29 augustus 2011, 09:10
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Stel ik eens een vraag uit bezorgdheid en dan word ik als nieuwsgierig beschouwd  |
Het is ook nooit goed hè?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
Berichten: 4718
|
Geplaatst: maandag 29 augustus 2011, 09:14
|
|
|
|
Maar hoe kan je als voorganger/dominee er mee omgaan, als iemand euthanasie gepleegd heeft, en men wenst een uitvaart dienst?
Mag een dominee/voorganger zo'n uitvaartdienst weigeren?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
Berichten: 5057
|
Geplaatst: maandag 29 augustus 2011, 09:16
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Maar hoe kan je als voorganger/dominee er mee omgaan, als iemand euthanasie gepleegd heeft, en men wenst een uitvaart dienst?
Mag een dominee/voorganger zo'n uitvaartdienst weigeren? | Ja natuurlijk mag hij weigeren.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
Berichten: 1181
|
Geplaatst: maandag 29 augustus 2011, 09:17
|
|
|
|
De ander uitnemender achten als jezelf, De ander met je hart hoger hebben staan als jezelf, dat is oprechte nederigheid. Dat wil niet zeggen dat er geen dingen zijn waar je heel goed in bent. En juist die diengen waar je heel goed in bent, moet je ook uitbuiten en goed benutten, zonder daar prat op te gaan. Je hebt het nog altijd van God gekregen, dus alleen aan Hem de eer van jouw talenten.
Een beetje depri volhouden dat je niets kunt is ontkennen van de talenten die God je gaf. Zwart-wit gedacht maak je daarmee God uit voor Iemand die je benadeeld heeft aangezien hij de ander wel talenten gaf en jou niet. Soms is het lastig om goed te weten wat je sterke en goede kanten zijn, maar om te weten hoe je ze moet benutten, moet je wel weten welke eigenschappen dat zijn. Daarom is het belangrijk om zelf te weten waar je goed in bent.
Ik vond de posting van Chatuliem heel sterk over het benutten van talenten. Behalve hoogmoed is er nog iets wat verkeerd is...valse nederigheid.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
Berichten: 4718
|
Geplaatst: maandag 29 augustus 2011, 09:20
|
|
|
|

speciaal voor Josina
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
Berichten: 4718
|
Geplaatst: maandag 29 augustus 2011, 09:21
|
|
|
|
speciaal voor Josina:

Heel veel sterkte vandaag.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: maandag 29 augustus 2011, 09:22
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | 
speciaal voor Josina |
Lief van je, dank je wel!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WIMBRIEN639
|
Berichten: 23
|
Geplaatst: maandag 29 augustus 2011, 09:23
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | | Dank je wel! | Goedemorgen Josina.
Heel veel strekte en kracht!
Wim
Laatst aangepast door
|
WIMBRIEN639
|
op maandag 29 augustus 2011, 09:23
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: maandag 29 augustus 2011, 09:23
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | speciaal voor Josina:

Heel veel sterkte vandaag. |
Dank je wel!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
Berichten: 1181
|
Geplaatst: maandag 29 augustus 2011, 09:23
|
|
|
|
Het hele weekend was super. Gisteren m'n meiden jarig, en webcam contact gehad met mijn broer in Ney York. Ik kon met mijn eigen ogen zien dat de orkaan Irene meegevallen was, een hele geruststelling.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
Berichten: 5407
|
Geplaatst: maandag 29 augustus 2011, 09:25
|
|
|
|
| MARIAN519 schreef: | Je geeft zelf al aan wat hoogmoed is... Te koop lopen met..dát is inderdaad hoogmoed.. er goed mee omgaan en gebruik maken van de talenten die God je gegeven heeft, zonder ermee "te koop" te lopen...dát is nederigheid..
en dan niet in de zin van je minder voelen, maar wel dienend bezig zijn. |
Is dat niet wat calvinistisch gedacht? Wat is er mis mee om in je eigen kracht te gaan staan en weten dat je dingen goed kunt. Ben je dan gelijk hoogmoedig en overtuigd van je eigen ik? De één is goed in het geschreven woord, dat is een gave maar ben je dan hoogmoedig? Mijn hulp in huis kan als geen ander poetsen en dat weet ze ook, daar liggen haar kwaliteiten maar ben je dan gelijk hoogmoedig? Nee, dan geloof je in jezelf en daar is toch niets mis mee.....Volgens jou loop je er dan te koop mee.... Daarintegen kan nederigheid ook irritaties opwekken, mensen die het er altijd maar over hebben terwijl ze best weten wat voor kwaliteiten ze in huis hebben? En je mag toch ook eens best trots zijn op jezelf..... Volgens mij moeten we dat calvinistische denken eens los laten over hoogmoed en nederigheid. Hoogmoed vind ik als ik beweer als ik mijn huis beter kan poetsen dan mijn hulp dat kan.......dan zeg ik dingen die niet zo zijn want ik heb altijd strepen op mijn ramen als ik ze lap dus dan doe ik me beter voor dan ik ben........ En nederigheid? Nederigheid voor God, dat wel.....zelf niet voor God willen spelen maar een stukje ontzag voor de Allerhoogste.......daar kunnen we misschien nog wel een lesje in nederigheid over leren......
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op maandag 29 augustus 2011, 09:33
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: maandag 29 augustus 2011, 09:26
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | Het hele weekend was super. Gisteren m'n meiden jarig, en webcam contact gehad met mijn broer in Ney York. Ik kon met mijn eigen ogen zien dat de orkaan Irene meegevallen was, een hele geruststelling. |
Fijn voor je! En nog gefeliciteerd met je meiden!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
Berichten: 1181
|
Geplaatst: maandag 29 augustus 2011, 09:28
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Maar hoe kan je als voorganger/dominee er mee omgaan, als iemand euthanasie gepleegd heeft, en men wenst een uitvaart dienst?
Mag een dominee/voorganger zo'n uitvaartdienst weigeren? |
Ja, ik vind dat hij dit mag weigeren. Om een ander te 'plezieren ' moet hij niet ingaan tegen zijn eigen geweten. Daarbij is het niet van belang hoe de andere partij er over denkt, en of de overledene een natuurlijke dood gestorven is of niet. Ik vind dat een dominee/voorganger zo wie zo een uitvaart mag weigeren waar hij niet achter kan staan om welke reden dan ook.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
Berichten: 1181
|
Geplaatst: maandag 29 augustus 2011, 09:29
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | | Fijn voor je! En nog gefeliciteerd met je meiden! | dank je wel!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
Berichten: 7231
|
Geplaatst: maandag 29 augustus 2011, 09:43
|
|
|
|
Ieder mens bezit kwaliteiten. Daar is niets mis mee. Het is zelfs goed of misschien wel noodzakelijk om deze dan ook te gebruiken. Ook daar is weer niets mis. Als men die kwaliteiten gaat gebruiken of misbruiken om je eigen persoontje in de verf te zetten door neer te kijken op anderen die deze kwaliteiten niet hebben is men hoogmoedig. Als men zich meer acht dan de anderen dan is men gewoon verkeerd bezig.
Augustinus schreef dat 'God hoogmoed zozeer haat, dat Hij liever nederigheid in verkeerde daden ziet dan hoogmoed in goede daden.'
Wie groot gaat op eigen kwaliteiten, vol is van eigen prestatities en volmaaktheid, acht zich beter dan anderen. Hij ziet met minachtong neer op anderen neer. (aldus T.J. van Bavel)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
Berichten: 5407
|
Geplaatst: maandag 29 augustus 2011, 09:52
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Ieder mens bezit kwaliteiten. Daar is niets mis mee. Het is zelfs goed of misschien wel noodzakelijk om deze dan ook te gebruiken. Ook daar is weer niets mis. Als men die kwaliteiten gaat gebruiken of misbruiken om je eigen persoontje in de verf te zetten door neer te kijken op anderen die deze kwaliteiten niet hebben is men hoogmoedig. Als men zich meer acht dan de anderen dan is men gewoon verkeerd bezig.
Augustinus schreef dat 'God hoogmoed zozeer haat, dat Hij liever nederigheid in verkeerde daden ziet dan hoogmoed in goede daden.'
Wie groot gaat op eigen kwaliteiten, vol is van eigen prestatities en volmaaktheid, acht zich beter dan anderen. Hij ziet met minachtong neer op anderen neer. (aldus T.J. van Bavel) |
Ik kan natuurlijk nu weer teksten op gaan zoeken waar het omgekeerde het geval is......Ik presenteerde alleen maar mijn eigen blik van kijken en niet wat een ander daar van vind........ Het lijkt tegenwoordig wel of je niet trots meer mag zijn op jezelf? Jij weet dat je goed bent in het geschreven woord, het zou onzin zijn dat te ontkennen en ik weet dat ik goed ben in mijn werk.....Wil absoluut niet zeggen dat je nooit een miskleun maakt, als je dat denkt ben je inderdaad hoogmoedig.........maar dat schrijf ik ook helemaal niet.... Als ik soms stukken op cm zie over het geloof en hoe het allemaal moet volgens sommige mensen vind ik dat ook weleens hoogmoedig, maar dat is mijn beleving....... En een beleving is natuurlijk weer een heel persoonlijk iets.......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
Berichten: 5057
|
Geplaatst: maandag 29 augustus 2011, 09:57
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Ieder mens bezit kwaliteiten. Daar is niets mis mee. Het is zelfs goed of misschien wel noodzakelijk om deze dan ook te gebruiken. Ook daar is weer niets mis. Als men die kwaliteiten gaat gebruiken of misbruiken om je eigen persoontje in de verf te zetten door neer te kijken op anderen die deze kwaliteiten niet hebben is men hoogmoedig. Als men zich meer acht dan de anderen dan is men gewoon verkeerd bezig.
Augustinus schreef dat 'God hoogmoed zozeer haat, dat Hij liever nederigheid in verkeerde daden ziet dan hoogmoed in goede daden.'
Wie groot gaat op eigen kwaliteiten, vol is van eigen prestatities en volmaaktheid, acht zich beter dan anderen. Hij ziet met minachtong neer op anderen neer. (aldus T.J. van Bavel) | Met zulke uitspraken zul je toch je uiterste best doen om alle kwaliteiten die je hebt te ontkennen en te begraven? Want stel je eens voor dat je zegt dat je iets kunt...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
Berichten: 7231
|
Geplaatst: maandag 29 augustus 2011, 10:03
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Met zulke uitspraken zul je toch je uiterste best doen om alle kwaliteiten die je hebt te ontkennen en te begraven? Want stel je eens voor dat je zegt dat je iets kunt... |
Maar neen Chat, natuurlijk moet je niet ontkennen dat je iets kan. Je moet dat niet verbergen. Het is alleen de houding die voor hoogmoed kan zorgen. Als je gaat opscheppen of de andere gaat vernederen omdat die persoon die kwaliteiten niet heeft. Of jezelf zo gaat ophemelen en daar naar gaat handelen alsof om je eigen persoon draait.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
Berichten: 1146
|
Geplaatst: maandag 29 augustus 2011, 10:05
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Ieder mens bezit kwaliteiten. Daar is niets mis mee. Het is zelfs goed of misschien wel noodzakelijk om deze dan ook te gebruiken. Ook daar is weer niets mis. Als men die kwaliteiten gaat gebruiken of misbruiken om je eigen persoontje in de verf te zetten door neer te kijken op anderen die deze kwaliteiten niet hebben is men hoogmoedig. Als men zich meer acht dan de anderen dan is men gewoon verkeerd bezig.
Augustinus schreef dat 'God hoogmoed zozeer haat, dat Hij liever nederigheid in verkeerde daden ziet dan hoogmoed in goede daden.'
Wie groot gaat op eigen kwaliteiten, vol is van eigen prestatities en volmaaktheid, acht zich beter dan anderen. Hij ziet met minachtong neer op anderen neer. (aldus T.J. van Bavel) |
Heel mooi uitgelegd Frank....
Laatst aangepast door
|
MARIAN519
|
op maandag 29 augustus 2011, 10:22
|
|
| Naar boven |
|
|