ChristianMatch
 


Forum

Euthanasie
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2730 2731 2732 2733 2734 2735 2736 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
MARTIN695





Berichten: 868

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 augustus 2011, 22:19
 
RENATE619 schreef:
Ik denk dat je zelf voor het ondraaglijke lijden moet komen te staan wil je dat kunnen begrijpen. Ik kan me voorstellen dat het een hele angstige gedachte kan zijn. In een ziekteproces waarin je weinig tot geen invloed hebt. Euthanasie is wel een manier om de controle erover te hebben.

Vanuit christelijk oogpunt kan ik er inderdaad zelf niet achterstaan. Maar begrijpen doe ik het zeker.

Hallo Rednate

Als je toch al je vertrouwen op de HEER zet dan heb je toch niets te vrezen in mijn ogen ik heb 3 hartoperatie.s gehad en een deel van mn long is er uitgehaalt en darmkanker maar als ik niet al het vrtrouwen bij GOD neer leg dan heb ik zeker angst voor wat er me te wachten staat maar nu heb ik dat niet en begrijpen kan ik het ook niet dat iemand euthanasie pleegt want GOD heeft jou tijd bepaald.
Sjalom.
Martin
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 augustus 2011, 22:27
 
[quote=MARTIN695]

tnx Martin, wens jou ook het allerbeste... !
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARTIN695





Berichten: 868

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 augustus 2011, 22:35
 
Ook getekent en doorgestuurt .
Sjalom.
Martin
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARTHA725





Berichten: 85

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 augustus 2011, 22:36
 
Dagdroom

Ik kijk door het raam en zie de wolken drijven,
en ongewild gaan mijn gedachten mee
ver weg, ver weg. ik wil hier niet meer blijven,
ik wil de bergen zien, de bossen en de zee;
Ik wil dat de wind mijn haren zacht zal strelen,
en dat de zon mij als een minnaar kust;
ik wil mijn tranen met de regen delen,
ik wil dat de nacht naast mij op het kussen rust,
ik wil alleen zijn met de stille bomen,
de bloemen storen mijn gedachten niet;
Ik wil de dromen van de bergen dromen,
en zingen in een juichend vogellied.
ik wil gelukkig langs de paden zwerven,
ik wil vergeten al mijn grauw verdriet,
en eindelijk weer de stille rust verwerven
een kind van God te zijn - en anders niet.....


( uit een boom in de wind , van Nel Benschop )




Hoi allemaal,

Donderdag 1 september houden we weer gebedsroom,
ja, dan zit de R weer in de maand, en zo rollen we weer langzaam de herfst in, laten we zon in hart houden Lachende smiley

We nodigen je uit om mee te bidden en te danken in de gebedsroom, we bidden voor alle noden, zieken, toestand in de wereld, problemen, etc,
We bidden en danken in de naam van Jezus.

Je kan gebedsroom vinden als je de Chat bovenaan de balk aanklikt, dan rechts naar beneden scrollen, en gebedsroom aanklikken Knipoog smiley

Ieder is vrij om mee te doen, we dringen niemand iets op, wel vragen we je of je niet tijdens de bidstond komt, want vaak bidden we voor ernstige zaken, dat stoort dan, maar je bent welkom om te kijken , en mee te doen.

Hierbij willen we de nieuwe leden welkom heten, en de jarigen feliciteren met hun nieuwe levensjaar, we bidden je Gods rijke zegen hierover Lachende smiley

Je bent vrij om je/een naam onderaan de voorbedelijst te zetten, daar staan namen op van mensen die daar toestemming voor hebben gegeven, en het hebben gevraagd.

Voorbede voor;


Jorine
San
Cees
Marjo
Tijntje
Jaap
Dirk
Corrie
Sil






Warme groetjes en Gods rijke zegen en nabijheid,

Martha
Herman
Vandam Kussende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 augustus 2011, 22:58
 
WILLEMIJN232 schreef:
Pas was ik bij mensen die juist afscheid hadden genomen van hun zwager en broer. Dinsdagmiddag om 12 uur zou er euthanasie op hem toegepast worden. De man heeft voor zijn dood nog een feestje gegeven, hij vond zijn leven niet meer te doen. Van de familie hoorde ik dat hij er eigenlijk gewoon geen zin meer in had, maar dat hij met de juiste medicijnen nog prima door kon gaan



Het is in Nederland niet zo geregeld dat als je je leven niet meer te doen vind naar de arts kan gaan en een afspraak kan maken voor euthanasie.
Zou er niet veel meer aan de hand zijn geweest Jolan? En wel meer terminale zieken geven een afscheidsfeestje dat is op zich ook geen raar fenomeen......of feestje is misschien wel erg frivool gezegd maar misschien toch nog even dat samenzijn met allen die je lief hebt,indien mogelijk.........En weet jij veel hoe hun hart huilt op zo'n afscheid?Het weten dat je afscheid neemt van dit aardse leven? Onderschat die impact niet......Het is niet altijd wat je ziet maar vaak wat je niet ziet he?
Een ieder gaat daar op zijn/haar eigen manier mee om om het allemaal een plekje te geven....en het is zo makkelijk om daar als buitenstaander iets van te vinden . Ik denk meer dat we het in ieder geval moeten proberen te begrijpen.........



Ja wel Willemijn, de man mankeerde wel veel, en hij had voor zijn afscheidsfeestje een dusdanige medicatie gekregen die zo hoog was, dat hij zich prima en redelijk gezond kon vermaken die dag.
Maar als het die dag prima ging, waarom geven ze zoiemand dan niet dagelijks zo'n medicatie. Dan had deze man waarschijnlijk wel korter geleefd, maar hij had zijn familie het verdriet van zijn besluit bespaard
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SWEETLADY943





Berichten: 58

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 augustus 2011, 22:59
 
SUSANNAH475 schreef:
Lieve C.M. vrienden,

Na 3 jaar en 4 maanden lid te zijn geweest van C.M. ga ik proberen Knipoog smiley C.M. te verlaten, het zal wel tijdelijk zijn, want ik kan die lieve C.M. vrienden nooit echt lang missen haha.
...
Mijn allerliefste knuffel gaat uit naar Sweetlady943… Kussende smiley je bent een kanjer !! Lachende smiley

Ga met God …en ik wens een ieder Zijn rijke Zegen !!
Tot ziens !

Susanna (ook wel bekend als Sus of Suus Knipoog smiley)

Lieve Sus,

Ik zal je hier missen, maar je weet me te vinden Kussende smiley

Heel veel liefs en tot gauw, Sweets.



[/img]http://www.barewalls.com/i/t/487511_Peace-Love-Joy.jpg[img]
Lukt niet om t erneer te zetten, maar je vind t wel Knipoog smiley


Laatst aangepast door
SWEETLADY943
op dinsdag 30 augustus 2011, 23:08
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 augustus 2011, 23:00
 
.

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op zondag 18 september 2011, 11:44
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
COOTJE711





Berichten: 1766

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 augustus 2011, 23:07
 
Op oncologie komt euthanasie wel gemiddeld 1 maal per 2 maanden voor.
(mensen die de diagnose kanker hebben)

Ik heb het een keer meegemaakt dat een patiënt opgenomen werd en vervolgens direct aangaf euthanasie te willen (na een jaar met de diagnose kanker)
Na diverse gesprekken werd dit betrekkelijk snel toegewezen.
Haar kinderen (pubers) hadden het hier ontzettend moeilijk mee.
Datum werd gepland, een dag van afscheid nemen van kennissen en familie kwam en vervolgens kwam het tijdstip van de euthanasie.
Mw wilde kaarsjes en een muziekje en in aanwezigheid van de kinderen en echtgenoot overleed ze.

Moet wel zeggen dat dit zeer veel impact had op de afdeling. Ook 'niet gelovige' collega's vonden dit moeilijk.
Aangezien deze alleen bij de euthanasie' s zijn zijn die er ook een gegeven moment klaar mee.
Dit is ook niet het onderdeel waarom je in de zorg gegaan bent.............
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 augustus 2011, 23:11
 
ik ga voor de 19e november, visser
dat is acht weken na de picknick in ede

wie hoopt er mee te gaan?
hannah 810, 38 jaar, regio 073


Laatst aangepast door
HANNAH810
op dinsdag 30 augustus 2011, 23:14
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 augustus 2011, 23:15
 
COOTJE711 schreef:
Op oncologie komt euthanasie wel gemiddeld 1 maal per 2 maanden voor.
(mensen die de diagnose kanker hebben)

Ik heb het een keer meegemaakt dat een patiënt opgenomen werd en vervolgens direct aangaf euthanasie te willen (na een jaar met de diagnose kanker)
Na diverse gesprekken werd dit betrekkelijk snel toegewezen.
Haar kinderen (pubers) hadden het hier ontzettend moeilijk mee.
Datum werd gepland, een dag van afscheid nemen van kennissen en familie kwam en vervolgens kwam het tijdstip van de euthanasie.
Mw wilde kaarsjes en een muziekje en in aanwezigheid van de kinderen en echtgenoot overleed ze.

Moet wel zeggen dat dit zeer veel impact had op de afdeling. Ook 'niet gelovige' collega's vonden dit moeilijk.
Aangezien deze alleen bij de euthanasie' s zijn zijn die er ook een gegeven moment klaar mee.
Dit is ook niet het onderdeel waarom je in de zorg gegaan bent.............


Wat voor jou betrekkelijk snel is is waarschijnlijk voor die familie al een heel proces geweest.........
Overlijden binnen de zorg went nooit... en dat is maar goed ook......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VISSER278





Berichten: 4852

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 augustus 2011, 23:17
 
HANNAH810 schreef:
ik ga voor de 19e, visser
dat is acht weken na de picknick in ede

wie hoopt er mee te gaan?
hannah 810, 38 jaar, regio 073

visser 278, 44 jaar, regio 0113


Het lijkt me het beste om dan gewoon de knoop door te hakken en dit uitje vast te zetten op 19-11-2011
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIA576





Berichten: 341

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 augustus 2011, 23:19
 
VISSER278 schreef:
visser 278, 44 jaar, regio 0113


Het lijkt me het beste om dan gewoon de knoop door te hakken en dit uitje vast te zetten op 19-11-2011

In principe wil ik ook graag mee! 'k Ben gék op het strand! dusse...zet mij er, onder voorbehoud, ook maar bij!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VISSER278





Berichten: 4852

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 augustus 2011, 23:21
 
Vanavond.......CM is bij mij voor het eerst traaaaaag.
ligt het aan mijn pc of hebben meerderen er last van Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
COOTJE711





Berichten: 1766

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 augustus 2011, 23:25
 
WILLEMIJN232 schreef:
Wat voor jou betrekkelijk snel is is waarschijnlijk voor die familie al een heel proces geweest.........
Overlijden binnen de zorg went nooit... en dat is maar goed ook......

Vaak wel, maar in deze situatie waren de kinderen er duidelijk niet aan toe.
Vind overigens 3 dagen over zo'n beslissing ook snel (dus van het aangeven tot de euthanasie zelf)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VISSER278





Berichten: 4852

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 augustus 2011, 23:30
 
Wie gaan er mee naar het strand op 19-11-2011?


Hannah 810, 38 jaar, regio 073
Maria 576, 46 jaar regio 038 ov


Visser 278, 44 jaar, regio 0113


Wie regelt het verder van hoe, wat , waar en hoe laat?
Want visser is in die contreien niet bekend .
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 augustus 2011, 23:36
 
VISSER278 schreef:
Vanavond.......CM is bij mij voor het eerst traaaaaag.
ligt het aan mijn pc of hebben meerderen er last van Smiley die vol vragen zit

Ligt aan jouw...of aan je pc...(denk ik)

Mijn slechtste moment..ben ziek thuis...
Keelpijn......en vul de rest maar in wat erbij hoort...Nu er maar eens even uit!!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN388





Berichten: 2124

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 augustus 2011, 23:37
 
Wie gaan er mee naar het strand op zaterdag 19-11-2011?


hannah810, 38 jaar, regio 073
tink100, 43 jaar regio, 072
erika129, 37 jaar, regio 0318
josina022, 41 jaar, regio 030
maria576, 46 jaar, regio 038 o.v.
Marian096, 49 jaar, regio 0184

visser278, 44 jaar, regio 0113
frankt627, 47 jaar, regio 076
herman338, 49 jaar, regio 078


Wie regelt het verder van hoe, wat , waar en hoe laat?

Mogelijkheden is:

Hoek van Holland
Den Haag Kijkduin
Scheveningen


Laatst aangepast door
HERMAN388
op dinsdag 30 augustus 2011, 23:38
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN388





Berichten: 2124

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 augustus 2011, 23:41
 
ZEELAND736 schreef:
Ligt aan jouw...of aan je pc...(denk ik)

Mijn slechtste moment..ben ziek thuis...
Keelpijn......en vul de rest maar in wat erbij hoort...Nu er maar eens even uit!!!!

Beterschap Zeeland, niet vergeten tabletje innemen Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARCEL188





Berichten: 14

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 augustus 2011, 23:42
 
MARIA576 schreef:
Bij mijn aanmelding voor de picknick heb ik vergeten te vermelden dat ik alleen kan komen als ik met iemand mee kan rijden! (ben ik lekker vlug mee hè?) Maar goed, het is nog geen 24 september..dus hoop ik dat iemand die mijn kant op woont, én naar de picknick gaat, mij mee wil nemen!?

Hallo, Maria,
kan ik je mischien een lift aanbieden ,ik kom zelf uit de zaanstreek?
Dus ik kom via amersfoort,weet niet of dat handig is?

groetjes , Marcel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIA576





Berichten: 341

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 augustus 2011, 23:45
 
MARCEL188 schreef:
Hallo, Maria,
kan ik je mischien een lift aanbieden ,ik kom zelf uit de zaanstreek?
Dus ik kom via amersfoort,weet niet of dat handig is?

groetjes , Marcel.

Oh, dat is best een goed idee Marcel! Als ik nu tot Amersfoort reis per trein, dan zouden we daar kunnen afspreken? Dank je wel!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARCEL188





Berichten: 14

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 augustus 2011, 23:47
 
SUSANNAH475 schreef:
Graag zou ik ook meewillen, maar omdat ik niet weet hoelang mijn fiets het nog 'doet', zou ik graag met iemand mee willen rijden... ik zoek dus nog vervoer, liever niet met een onbekende man...
Ik woon niet heel ver van de Edese hei vandaan.
Ik ben nog 1 dag lid hier, dus als je wilt reageren hoop ik dat Hannah zo lief wil zijn om dat door te geven... Engeltje smiley

Hallo,Susanna,
Kan ik je een lift aanbieden?
Er gaan misschien nog meer mensen mee met mij.

groetjes ,
Marcel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARCEL188





Berichten: 14

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 augustus 2011, 23:50
 
MARIA576 schreef:
Oh, dat is best een goed idee Marcel! Als ik nu tot Amersfoort reis per trein, dan zouden we daar kunnen afspreken? Dank je wel!

das een goed idee,dus tot dan.

Marcel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIA576





Berichten: 341

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 augustus 2011, 23:50
 
MARCEL188 schreef:
Hallo,Susanna,
Kan ik je een lift aanbieden?
Er gaan misschien nog meer mensen mee met mij.

groetjes ,
Marcel.

'k Heb m'n wagen volgeladen, vol met .....tralala, dames...! er kan nog meer bij! Clown smiley Knipoog smiley Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIA576





Berichten: 341

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 augustus 2011, 23:51
 
MARCEL188 schreef:
das een goed idee,dus tot dan.

Marcel.

we mailen nog wel even over waar we precies afspreken, goed? Dank je wel Marcel! Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARCEL188





Berichten: 14

BerichtGeplaatst: woensdag 31 augustus 2011, 00:00
 
MARIA576 schreef:
we mailen nog wel even over waar we precies afspreken, goed? Dank je wel Marcel! Lachende smiley

das goed.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: woensdag 31 augustus 2011, 00:11
 
VISSER278 schreef:
Wie gaan er mee naar het strand op 19-11-2011?


Hannah 810, 38 jaar, regio 073
Maria 576, 46 jaar regio 038 ov


Visser 278, 44 jaar, regio 0113


Wie regelt het verder van hoe, wat , waar en hoe laat?
Want visser is in die contreien niet bekend .

ik wil best een bericht opstellen, morgen ofzo, maar de lijst compleet netjes bijhouden kost vrij veel tijd; ik denk dat er meer mensen zijn die regelmatig op het forum aanwezig zijn, en wellicht meer tijd beschikbaar hebben.
ik werk nu vijf dagen; dus de lijst bijhouden gaat me echt teveel tijd kosten.
misschien meld zich wel iemand die er naar wil kijken? en anders doen we het met elkaar?

ik ken kijkduin niet; is dat een beetje leuk?
scheveningen is gezellig, zeker wanneer het wat koeler is aan het strand, en je evt iets wilt gaan ondernemen. (ik zou dat dan wel low-budget houden, zodat het voor iedereen betaalbaar is; tenslotte heeft niet iedereen een vette beurs!)
zelf denk ik dat hoek van holland niet veel meer is dan een restaurant, een pier en zandstrand..........
maar missschien denken jullie daar anders over?


Laatst aangepast door
HANNAH810
op woensdag 31 augustus 2011, 00:14
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANSKAMP186





Berichten: 3

BerichtGeplaatst: woensdag 31 augustus 2011, 00:14
 
HANNAH810 schreef:
ik wil best een bericht opstellen, morgen ofzo, maar de lijst compleet netjes bijhouden kost vrij veel tijd; ik denk dat er meer mensen zijn die regelmatig op het forum aanwezig zijn, en wellicht meer tijd beschikbaar hebben.
ik werk nu vijf dagen; dus de lijst bijhouden gaat me echt teveel tijd kosten.
misschien meld zich wel iemand die er naar wil kijken? en anders doen we het met elkaar?

ik ken kijkduin niet; is dat een beetje leuk?
scheveningen is gezellig, zeker wanneer het wat koeler is aan het strand, en je evt iets wilt gaan ondernemen.
zelf denk ik dat hoek van holland niet veel meer is dan een restaurant een pier en zandstrand..........
maar missschien denken jullie daar anders over?

Ik ga natuurlijk ook mee.....heerlijk het strand....de zee en de duinen.......ben ik echt een fan van.......neem gelijk mijn emmertje en schepje mee
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: woensdag 31 augustus 2011, 00:14
 
HANSKAMP186 schreef:
Ik ga natuurlijk ook mee.....heerlijk het strand....de zee en de duinen.......ben ik echt een fan van.......neem gelijk mijn emmertje en schepje mee

In november met een schepje??? Zou je niet beter een pikhouweel meebrengen...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIA576





Berichten: 341

BerichtGeplaatst: woensdag 31 augustus 2011, 00:16
 
HANNAH810 schreef:
ik wil best een bericht opstellen, morgen ofzo, maar de lijst compleet netjes bijhouden kost vrij veel tijd; ik denk dat er meer mensen zijn die regelmatig op het forum aanwezig zijn, en wellicht meer tijd beschikbaar hebben.
ik werk nu vijf dagen; dus de lijst bijhouden gaat me echt teveel tijd kosten.
misschien meld zich wel iemand die er naar wil kijken? en anders doen we het met elkaar?

ik ken kijkduin niet; is dat een beetje leuk?
scheveningen is gezellig, zeker wanneer het wat koeler is aan het strand, en je evt iets wilt gaan ondernemen. (ik zou dat dan wel low-budget houden, zodat het voor iedereen betaalbaar is; tenslotte heeft niet iedereen een vette beurs!)
zelf denk ik dat hoek van holland niet veel meer is dan een restaurant, een pier en zandstrand..........
maar missschien denken jullie daar anders over?

Hoek van Holland vind ik persoonlijk niks aan...maar dat is mijn mening. Scheveningen is leuk/gezellig...en Kijkduin ken ik niet....
Verder kunnen we bést met elkaar de lijst in orde houden lijkt me zo. Wat de één over het hoofd ziet, kan een ander corrigeren. toch? Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIA576





Berichten: 341

BerichtGeplaatst: woensdag 31 augustus 2011, 00:19
 
FRANKT627 schreef:
In november met een schepje??? Zou je niet beter een pikhouweel meebrengen...

doe dan gelijk maar oorwarmers en wanten! een lekker grog kan dan ook goed van pas komen...
Ach, het kan best meevallen hoor! ik ga in elk geval schelpen zoeken...daar heb ik nooit genoeg van Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2730 2731 2732 2733 2734 2735 2736 ... 6194 Volgende
Pagina 2733 van 6194