| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: maandag 5 september 2011, 17:27
|
|
|
|
Maandag 5 september, Psalm 105: 16-22; Zendeling.
Over hongersnood gaat het nu, in deze psalm. Over de hongersnood was door God gezonden, zo vertelt de psalm. Maar mét de nood zond God de uitredding. De Eeuwige zond niet alleen een hongersnood, Hij zond ook een man voor de zonen van Jakob uit: Jozef werd als slaaf verkocht. Zo kwam hij in Egypte en kon hij later als onderkoning zijn familie tot zegen zijn. Dat is een prachtige gedachte! Toch kom ik er, eerlijk gezegd, niet helemaal uit. Ik bedoel dit: waarom stuurt God zowel de ellende als ook de verlossing daaruit? Bezorgt God zijn ongehoorzaam volk dan straf, met de bedoeling die even later weer ongedaan te maken? Dat zou natuurlijk kunnen – elke rechtvaardige vader legt een ondeugend kind hooguit tijdelijk een straf op. Maar in dat geval had God er toch gewoon voor kunnen zorgen dat de hongersnood ophield? Zoals het een en ander in de Bijbel wordt verteld, lijkt het er toch verdacht veel op dat eenvoudig wordt uitgegaan van de veronderstelling: het gebeurt , dus God heeft het zo gewild. Simpel gezegd: het lot, dat is God. Dat mag zo allemaal zo zijn, toch neemt niemand mij af wat in deze psalm bezongen wordt: in de diepste ellende zendt God al een mannetje vooruit om het ergste leed te verzachten! Zo’n zendeling ontvingen wij in Jezus. Hij is onze Jozef! Als een slaaf verkocht bleek Hij in het paaslicht onze Verlosser te zijn.
Hoe wonderbaarlijk zijn Gods wegen. Toen Hij de deur sloot van de regen, Met hongersnood het land bezocht, Was Jozef reeds als slaaf verkocht en in gevangenschap geraakt, maar door Gods woorden vrijgemaakt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: maandag 5 september 2011, 17:27
|
|
|
|
Om te beginnen heb ik er een bloed hekel aan om eerst een mega lap tekst door te worstelen voordat ik over een antwoord na kan denken.
Geneest God altijd als we genoeg geloven is de vraag. Mijn antwoord is Nee.
Hoewel God almachtig is en maar een woord hoeft te spreken en het gebeurt wil dat niet zeggen dat Hij dit ook doet. Hij KAN het wel, maar de praktijk leert ons dat ook diepgelovige mensen sterven of ernstig ziek worden. God is er vrij in om te beslissen wanneer het iemands tijd is om te gaan, en soms heeft God redenen die wij mensen niet begrijpen om iemand onder een ziekte te laten lijden.
De teksten over genezing die aangehaald worden in de tekst duiden enkel op genezing van de zonden. Daar heeft Hij de striemen en de wonden voor gekregen aan het kruis. Om mensen te verlossen van hun zonden zodat ze voor altijd bij Hem in de hemel mogen komen. Zonden kunnen in de heilige hemel niet komen, dus om ooit boven te komen moeten we daarvan verlost/genezen worden. Zo interpeteer ik deze teksten.
Op een ernstig ziekbed/sterfbed heeft een christen maar één wens denk ik, en dat is te weten dat het goed met hem/haar af zal lopen. Dat God hen zal opnemen in Zijn heerlijkheid. Het is niet moeilijk om dan allerlei teksten of versjes te bedenken waarin dat aan een christen wordt beloofd. Ook voor mensen rondom dat ziekbed is dat een houvast, die in nood om de stervende heel makkelijk aangegrepen wordt. Een mens zoekt altijd ergens een houvast denk ik. Dit wil niet persee zeggen dat dit van God afkomstig is. Dat leert de tijd vaak achteraf.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: maandag 5 september 2011, 17:28
|
|
|
|
[quote=WILLEMIJN232]Wat ik van een vriend begrepen heb is yoga in het begin niet occult. Hij deed psychisch erg zwaar werk en deed bepaalde oefeningen om op de één of andere manier zijn lichaam en de grenzen van zijn lichaam te leren kennen. Hiermee kon hij zich afreageren, door volledig op het verkennen van de mogelijkheden van zijn eigen lichaam gericht te zijn Deze oefening zijn, als je je grenzen bereikt hebt, wel 'grensverleggend'. Echter, het opjezelf gericht zijn kan grensoverschrijdend worden en je gericht laten zijn op jezelf en niet meer op de HEERE God. Daarom denk ik dat sommige mensen aan het begin de yoga (terecht) als onschuldig ervaren, maar niet weten dat je zo steeds verder verder kunt worden gelokt om wel in occulte strekkingen verzeild te raken...sommigen kunnen die grens misschien wel scherp onderscheiden. Ik zou het zelf nooit doen....maar begrijp de strekking van zijn verhaal wel.
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op maandag 5 september 2011, 17:49
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 5 september 2011, 17:28
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Kijk Wmijn, als jij het zegt, vind iedereen het ok. Maar als ik het zeg, trap ik de feministes op hun ziel.... |
Terecht Chatuliem, we mogen het zelf vinden natuurlijk maar het is heel wat anders als mannen dat zeggen......., dat begrijp je toch wel????? Je hoopt altijd dat de man zo galant is om te zeggen: ach, het valt toch wel mee......terwijl het in de praktijk niet meevalt....... Daar scoor je wel mee als man he?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROADY641
|
|
Geplaatst: maandag 5 september 2011, 17:32
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | | dus jij vind het wel wat? die Zijlstra??? |
Gods beloftes, die vind ik wel wat....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 5 september 2011, 17:33
|
|
|
|
[quote=ANNETTE050]
Ik zit al meer dan tien jaar op Yoga dus ben zeker geen beginneling. En je zegt nogal wat: oefeningen met occulte strekking.......Wat bedoel je daar concreet mee? Het klinkt me wat duister in de oren......heb je dat van horen zeggen of spreek je uit eigen ervaring???? Ik denk zelf dat christen zijn en yoga prima samen gaat, lukt me al jaren!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROADY641
|
|
Geplaatst: maandag 5 september 2011, 17:36
|
|
|
|
Uit ervaring weet ik dat yoga, en de aanverwante "methoden" een occulte bron hebben.
Ik heb nogal wat zaken uitgeprobeerd, want ik zocht iets. Men zoekt iets, daarom gaat men dingen uitproberen.
Wat zocht ik? Liefde, en rust voor mijn ziel.
Ik ben uitgekomen bij de Heer Jezus. Door Hem te gehoorzamen, heb ik een vrede mogen ontvangen, die mijn verstand te boven gaat.
Waarom zou ik yoga nog nodig hebben? Ik moet er niets meer van hebben. Ik zou de Here God er ernstig mee tekort doen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 5 september 2011, 17:37
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Terecht Chatuliem, we mogen het zelf vinden natuurlijk maar het is heel wat anders als mannen dat zeggen......., dat begrijp je toch wel????? Je hoopt altijd dat de man zo galant is om te zeggen: ach, het valt toch wel mee......terwijl het in de praktijk niet meevalt....... Daar scoor je wel mee als man he?  | Ik vind het heel belangrijk een vrouw een complimentje te geven. Als ze het huis goed schoongemaakt heeft, of de afwas gedaan heeft of lekker gekookt, dan krijgt ze het complimentje wat ze verdient.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: maandag 5 september 2011, 17:41
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | lekker positief ben jij Jolan waarom zoek je niet naar t goede in elke dag? IEDERE dag is mooi en het volledig waard om geleefd te worden! |
Dat doe ik ook, maar zo luid die tegelspreuk niet Of staat het ook ergens in de bijbel?
Hoe dan ook...Je hebt gelijk
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROADY641
|
|
Geplaatst: maandag 5 september 2011, 17:41
|
|
|
|
| Quote: | | Ben ik met je eens, Willemijn. In steeds meer gemeenten is er ruimte voor deze dingen. In een kerk in Spanje geloof ik, is een groot labyrinth in de vloer gefreesd om de gelovigen en alle anderen een loopmeditatie te kunnen laten doen. Deze hebben wij in onze kerk nagetekend en met een groep gelopen. Heeft een geweldig effect van verinnerlijking. |
Dit riekt naar new age...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: maandag 5 september 2011, 17:46
|
|
|
|
[quote=WILLEMIJN232] k Begrijp je vraag. De mens van deze tijd is op zoek naar een beetje geluk of ontspanning. Als we religieus van aard zijn, zijn we op zoek naar God of, zoals veel het tegenwoordig zeggen, het goddelijke in ons. De enige plaats waar een christen echte vrede kan vinden is bij de Heere God. Als de oefeningen overgaan in Transcendent Meditatie, die d.m.v. allerlei trainingen innerlijke rust moet brengen, denk ik dat het niet goed is. Ontspanning zoeken of innerlijke rust zoeken zijn twee hele verschillende motivaties waarmee iemand naar Yoga kan gaan.
Ik heb naar aanleiding van gesprekken met deze persoon zelf wat onderzoek gedaan, omdat ik hem eerst afwees als zijnde occult.Dat is dus een vooroordeel. Hij was lid van cm, was een open persoon en kreeg als pas bekeerde zoveel tegengas, dat hij nogal beschadigd de site heeft verlaten. Hij deed aan Yoga puur voor de ontspanning, omdat de oefeningen zo moeilijk waren, dat hij al zijn aandacht voor die oefeningen nodig had en niet meer aan zijn werk kon denken. Ik heb er zelf geen enkele ervaring mee, maar kan me wel voorstellen dat iemand die oefeningen op zich als prettig kan ervaren en dat iemand niet uit hoeft te zijn op transcendente meditatie. Maar dit alleen even om toch ook wat nuance aan te brengen in de discussie. Vooroordelen omtrent Yoga kunnen pasbekeerden buitensluiten die idd totaal niet begrijpen waar de heftige reacties vadaan komen. Het gaat er ten diepste toch om om hierover in gesprek met elkaar te blijven en niet te oordelen. Er zijn ook mensen, zie andere reacties op de site, die er wel nare ervaringen mee hebben. Ik denk dat beide mogelijk is....ligt helemaal aan je motivatie, waarom iemand Yoga doet.
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op maandag 5 september 2011, 18:03
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 5 september 2011, 17:57
|
|
|
|
[quote=ANNETTE050]Je denkt dat maar je hebt er niet opgezeten dus je vult het erg in....... Ik moet je eerlijk zeggen dat ik yoga onschuldiger vind dan de roddel en achterklap die ik hier zo af en toe hoor....... Laat mij maar lekker 1 x per week de krokodil , sprikhaan en de tijger doen.....en daarnaast kan ik prima christen zijn.......dus wat je zegt klopt niet....... En nare ervaringen? Denk je dat mensen die met de kerk niet hebben???????
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op maandag 5 september 2011, 18:02
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 5 september 2011, 18:00
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Ik vind het heel belangrijk een vrouw een complimentje te geven. Als ze het huis goed schoongemaakt heeft, of de afwas gedaan heeft of lekker gekookt, dan krijgt ze het complimentje wat ze verdient. |
Heb ik nu met mannen, vooral als ze mijn band geplakt hebben, de container aan de weg zetten of mij even helpen met mijn computerproblemen.......enne....vooral als ze niet boos worden als je de weg-volgens de man dan- niet goed aangeeft........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 5 september 2011, 18:01
|
|
|
|
| ROADY641 schreef: | Dit riekt naar new age...
 |
Bij ons heet dat vernieuwende theologie......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: maandag 5 september 2011, 18:07
|
|
|
|
[quote=WILLEMIJN232]Ja, ben het met je eens....ik refereerde even aan het referentiekader van waaruit ik een beginnende mening heb gevormd en vooroordelen heb losgelaten. De persoon met wie ik in contact ben geweest, die Yoga deed, had goede gesprekken nodig over dit onderwerp en geen buitensluiting en vooroordelen.
Heel goed mogelijk dat ik dingen invul. Dan wil ik dat graag terugnemen.
Maar ergens begrijp ik je zin, waarin je aangeeft dat ik zeg dat christen zijn en Yoga niet samen kan gaan, niet. Ik geef toch aan dat ik aan het onderzoeken ben of je ook met Yoga bezig kunt zijn én christen kunt zijn? Zolang je op de Heere alleen gericht blijft lijkt er geen probleem. Sommigen gaan er echter heen om innerlijke rust te vinden door trainingen en die vormen van Trancendente Meditatie, dat zou ik zelf nimmer en nooit gaan doen. Dat is een onderdeel van Yoga waar ikzelf huiverig voor ben. Het enige wat ik maar wil benadrukken is, dat in gesprek blijven over Yoga beter is dan veroordelen. En op dat punt heb je gewoon gelijk, ik deed dat ook, invullen zonder gegronde studie erover te doen.
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op maandag 5 september 2011, 18:19
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 5 september 2011, 18:18
|
|
|
|
Oeps amper thuis vanmiddag 14.30 uur zware hoosbui en flinke onweer T'most niet magge
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: maandag 5 september 2011, 18:21
|
|
|
|
.
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op zondag 18 september 2011, 15:39
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 5 september 2011, 18:48
|
|
|
|
| ANNETTE050 schreef: | Ja, hier idem dito. Toch wel vreemd, bijna elke dag onweer op de Veluwe. |
Idd ja is echt niet eerlijk
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 5 september 2011, 18:49
|
|
|
|
Kan christendom en yoga samengaan? Eigenlijk een hele vreemde vraag. Yoga vertelt dat er meerdere wegen naar God zijn, en het christendom vertelt dat er maar één weg is, Jezus. Dit antwoord zou voldoende moeten zijn. De Kolossenzenbrief is helemaal gericht tegen het gnosticisme, de toenmalige evenknie van yoga. Als Jezus duidelijk is, als de Bijbel duidelijk, kom ik met de volgende vraag: Maar waar komt die behoefte vandaan? Volgens mij heeft het alles te maken met de manier waarop het evangelie verkondigd is in de kerken. Het valt me op, dat juist bij kerken waarin men het Woord van God niet meer als autoriteit zien, waarin de opstanding van Christus niet meer gepredikt wordt, automatisch de deur open gezet wordt naar andere religies. Je hoeft niemand uit te leggen waarom het niet samen kan gaan, als je ze van tevoren vertelt, dat bevrijding van zonde door het offer van Jezus Christus compleet en totaal is. Maar als je dat niet verkondigt, als je mensen vertelt dat ze uitverkoren zijn, terwijl ze nog niet eens beseffen wat het betekent, krijg je automatisch een uitholling van de kracht van het evangelie. De beste boodschap die je als kerk kunt prediken is: bekeert U, laat U dopen en je zult wedergeboren worden. Als die prediking van bevrijding en verlossing niet meer voorkomt, als het evangelie wordt verlaagd tot een: je moet goed zijn voor de ander,dan loop je het gevaar dat mensen op andere terreinen bevrijding gaan zoeken.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op maandag 5 september 2011, 18:51
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 5 september 2011, 19:17
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Oeps amper thuis vanmiddag 14.30 uur zware hoosbui en flinke onweer T'most niet magge  |
Onweer??? Hier veel zon en ook veel waaiverschijnselen...toch wel aangenaam eigenlijk...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 5 september 2011, 19:21
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Ik vind het heel belangrijk een vrouw een complimentje te geven. Als ze het huis goed schoongemaakt heeft, of de afwas gedaan heeft of lekker gekookt, dan krijgt ze het complimentje wat ze verdient. |
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op maandag 5 september 2011, 19:31
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 5 september 2011, 19:23
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Kan christendom en yoga samengaan? Eigenlijk een hele vreemde vraag. Yoga vertelt dat er meerdere wegen naar God zijn, en het christendom vertelt dat er maar één weg is, Jezus. Dit antwoord zou voldoende moeten zijn. De Kolossenzenbrief is helemaal gericht tegen het gnosticisme, de toenmalige evenknie van yoga. Als Jezus duidelijk is, als de Bijbel duidelijk, kom ik met de volgende vraag: Maar waar komt die behoefte vandaan? Volgens mij heeft het alles te maken met de manier waarop het evangelie verkondigd is in de kerken. Het valt me op, dat juist bij kerken waarin men het Woord van God niet meer als autoriteit zien, waarin de opstanding van Christus niet meer gepredikt wordt, automatisch de deur open gezet wordt naar andere religies. Je hoeft niemand uit te leggen waarom het niet samen kan gaan, als je ze van tevoren vertelt, dat bevrijding van zonde door het offer van Jezus Christus compleet en totaal is. Maar als je dat niet verkondigt, als je mensen vertelt dat ze uitverkoren zijn, terwijl ze nog niet eens beseffen wat het betekent, krijg je automatisch een uitholling van de kracht van het evangelie. De beste boodschap die je als kerk kunt prediken is: bekeert U, laat U dopen en je zult wedergeboren worden. Als die prediking van bevrijding en verlossing niet meer voorkomt, als het evangelie wordt verlaagd tot een: je moet goed zijn voor de ander,dan loop je het gevaar dat mensen op andere terreinen bevrijding gaan zoeken. |
Jij vind dat de beste boodschap, prima, dat mag je vinden. Ik denk juist dat het goede in deze postmoderne samenleving is dat voorgeschreven regeltjes zoals als wat jij aanhangt in kracht inboeten en dat persoonlijke betrokkenheid en individuele keuzes aan zeggingskracht winnen....... Eigentijds belijden heet dat.....en of je dat nu met yoga erbij doet? Het een heeft niets met het ander te maken........ En ik denk als je in termen spreekt van het Evangelie verlagen je dan niet zo heel veel weet van vernieuwende theologie.....die is misschien nog wel intenser dan de boodschap die jij graag verkondigt wilt zien... Want die doet een appel op jezelf en niet het bekeren en laat je dopen en vooral iedereen vergeven ritueel......Nee, dat doet een appel op jezelf, hoe jezelf in het leven staat. God geeft het evangelie aan ons mensen en wij moeten er wat mee.........wij moeten het een stem geven als het ware.......en dat doe je niet door bekering, doop en vergeving alleen....... Nee, dat moet in je dagelijks leven blijken, in je houding, in je gedrag....... en dat is zeker geen verlagen, integendeel....het vraagt meer van jezelf....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERT901
|
|
Geplaatst: maandag 5 september 2011, 19:39
|
|
|
|
Hallo allemaal, leden van CM,
Voor ik een dankwoord doe, wil ik eerst even wat zeggen. Allereerst dit na een tijdje op CM te zijn geweest ga ik stoppen, het is mij wat tegengevallen, misschien ligt het aan mij, maar heb bijna alleen maar teleurstelling gehad op deze site, zoals geen reactie op een mail, je probeert altijd op het profiel in te spelen. Ik ben altijd eerlijk en oprecht en natuurlijk iedereen maak wel eens fouten. Verder vraag ik mij af moet de man altijd eerst initiatief nemen om de ander te gaan mailen. Als je iets bevalt in een profiel dan mag je dat toch kenbaar maken en contact zoeken. Het is toch een soort of een uithangbord, je presenteert je aan anderen. Ik probeer gewoon mezelf te zijn in het profiel en dat is wel van belang. Het geloof vind ik belangrijk, hoe degene in het leven staat. Het hoef voor mij niet van dezelfde kerk te zijn. Als degene maar gelooft en God in zijn leven heeft.
Een praatje maken via de mail of chat moet zeker kunnen. Het hoef niet altijd direct serieus te zijn, eerst een beetje lol maken en als het prettig is dan kun je altijd op andere zaken ingaan. Het moet wel van 2 kanten komen, als de ander niet wil mailen dan vind ik dat diegene het moet aangeven. Ik hou van eerlijk en oprecht zijn. Toch heb ik wat goede contacten gehad.
Ik wil iedereen het allerbeste wensen en vooral Gods zegen. Verder wens ik een ieder heel veel succes met het zoeken naar de ware of naar vriendschap of gewoon genieten op CM met het chatten of mailen of hierop het Forum. Verder wil ik degene bedanken die contact met mij heb gehad.
Het belangrijkste is dat wij God de Vader danken en Zijn Naam loven en prijzen. Wij mogen ook op deze site andere mensen bemoedigen die het moeilijk of problemen hebben. Probeer het positieve er uit te halen, het is altijd makkelijk om negatief te zijn. Wij zijn kinderen van één Vader, probeer te leven zoals Jezus Christus het wil. Natuurlijk het gaat met vallen en opstaan, het valt soms niet mee.
Met vriendelijke groeten Gert
O Here, mijn Rots en mijn Verlosser, Mogen de woorden van mijn mond, En de overleggingen van mijn hart, U welgevallig zijn. Amen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 5 september 2011, 19:43
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Jij vind dat de beste boodschap, prima, dat mag je vinden. Ik denk juist dat het goede in deze postmoderne samenleving is dat voorgeschreven regeltjes zoals als wat jij aanhangt in kracht inboeten en dat persoonlijke betrokkenheid en individuele keuzes aan zeggingskracht winnen....... Eigentijds belijden heet dat.....en of je dat nu met yoga erbij doet? Het een heeft niets met het ander te maken........ En ik denk als je in termen spreekt van het Evangelie verlagen je dan niet zo heel veel weet van vernieuwende theologie.....die is misschien nog wel intenser dan de boodschap die jij graag verkondigt wilt zien... Want die doet een appel op jezelf en niet het bekeren en laat je dopen en vooral iedereen vergeven ritueel......Nee, dat doet een appel op jezelf, hoe jezelf in het leven staat. God geeft het evangelie aan ons mensen en wij moeten er wat mee.........wij moeten het een stem geven als het ware.......en dat doe je niet door bekering, doop en vergeving alleen....... Nee, dat moet in je dagelijks leven blijken, in je houding, in je gedrag....... en dat is zeker geen verlagen, integendeel....het vraagt meer van jezelf.... | Je bewijst toch mn stelling? Jij vindt de boodschap van bekering niet meer van deze tijd. Ik vind hem nog steeds actueel. Jij vindt het een uitdaging voor jezelf om zelf uit te zoeken wie je bent. Ik weet al wie ik ben, en dat ik vergeving nodig heb en de oplossing ligt voor mij niet in mezelf, maar in de vergeving die Christus me geeft. Voor jou geldt de boodschap van het kruis niet, het is de boodschap van jezelf geworden. De opstanding wordt dus niet beleden, maar vervangen door esoterie. We zijn het volledig met elkaar eens, alleen we hebben een andere oplossing.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 5 september 2011, 19:46
|
|
|
|
Voor NGC is een interview geweest met George Bush, die vertelde wat hij beleefd heeft op 9/11. Het was een persoonlijk verslag wat ik wel interessant vond.
Vanavond om 21.00 uur komt er een interview met Rudof Guilliani, de toenmalige burgemeester van New York.
De hele week staat in het teken van 9/11
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op maandag 5 september 2011, 20:59
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 5 september 2011, 19:50
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Je bewijst toch mn stelling? Jij vindt de boodschap van bekering niet meer van deze tijd. Ik vind hem nog steeds actueel. Jij vindt het een uitdaging voor jezelf om zelf uit te zoeken wie je bent. Ik weet al wie ik ben, en dat ik vergeving nodig heb en de oplossing ligt voor mij niet in mezelf, maar in de vergeving die Christus me geeft. Voor jou geldt de boodschap van het kruis niet, het is de boodschap van jezelf geworden. De opstanding wordt dus niet beleden, maar vervangen door esoterie. We zijn het volledig met elkaar eens, alleen we hebben een andere oplossing. |
Vergeving is wat complexer voor de meeste mensen dan zoals jij het stelt......Ik hoef absoluut niet uit te zoeken wie ik zelf ben, ik wil wel leven zoals Jezus ons dat heeft voorgedaan, dat is een heel andere versie....... En wat is er mis met vernieuwende theologie, moet volgens jou alles maar zo blijven als het was?????? En wat ik net al schreef: God geeft het evangelie aan ons mensen en wij moeten er wat mee...........dus hoezo boodschap van mijzelf?????
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: maandag 5 september 2011, 19:51
|
|
|
|
het heeft even geduurd, maar hier dan toch het laatste nieuws:
de ontstekingswaarden zijn verder gedaald en da's heel gunstig. Echter is mijn hb ook weer gezakt, maar niet zover dat ik weer een zakje bloed nodig heb. Wel moet ik aan de medicijnen daarvoor en natuurlijk qua voeding het nodige. Hm...verplicht biefstuk eten
Inmiddels ben ik voorzien met een grote lijst met instructies en mag ik morgen dan toch echt naar huis!
Laatst aangepast door
|
JOSINA022
|
op maandag 5 september 2011, 20:50
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 5 september 2011, 19:56
|
|
|
|
| GERT901 schreef: | Hallo allemaal, leden van CM,
Voor ik een dankwoord doe, wil ik eerst even wat zeggen. Allereerst dit na een tijdje op CM te zijn geweest ga ik stoppen, het is mij wat tegengevallen, misschien ligt het aan mij, maar heb bijna alleen maar teleurstelling gehad op deze site, zoals geen reactie op een mail, je probeert altijd op het profiel in te spelen. Ik ben altijd eerlijk en oprecht en natuurlijk iedereen maak wel eens fouten. Verder vraag ik mij af moet de man altijd eerst initiatief nemen om de ander te gaan mailen. Als je iets bevalt in een profiel dan mag je dat toch kenbaar maken en contact zoeken. Het is toch een soort of een uithangbord, je presenteert je aan anderen. Ik probeer gewoon mezelf te zijn in het profiel en dat is wel van belang. Het geloof vind ik belangrijk, hoe degene in het leven staat. Het hoef voor mij niet van dezelfde kerk te zijn. Als degene maar gelooft en God in zijn leven heeft.
Een praatje maken via de mail of chat moet zeker kunnen. Het hoef niet altijd direct serieus te zijn, eerst een beetje lol maken en als het prettig is dan kun je altijd op andere zaken ingaan. Het moet wel van 2 kanten komen, als de ander niet wil mailen dan vind ik dat diegene het moet aangeven. Ik hou van eerlijk en oprecht zijn. Toch heb ik wat goede contacten gehad.
Ik wil iedereen het allerbeste wensen en vooral Gods zegen. Verder wens ik een ieder heel veel succes met het zoeken naar de ware of naar vriendschap of gewoon genieten op CM met het chatten of mailen of hierop het Forum. Verder wil ik degene bedanken die contact met mij heb gehad.
Het belangrijkste is dat wij God de Vader danken en Zijn Naam loven en prijzen. Wij mogen ook op deze site andere mensen bemoedigen die het moeilijk of problemen hebben. Probeer het positieve er uit te halen, het is altijd makkelijk om negatief te zijn. Wij zijn kinderen van één Vader, probeer te leven zoals Jezus Christus het wil. Natuurlijk het gaat met vallen en opstaan, het valt soms niet mee.
Met vriendelijke groeten Gert
O Here, mijn Rots en mijn Verlosser, Mogen de woorden van mijn mond, En de overleggingen van mijn hart, U welgevallig zijn. Amen. |
Toch wil ik even reageren op datgene wat je schrijft. Ik kan me nl. voorstellen dat niet iedereen wil reageren op een mail. Er kan dan een discussie ontstaan of je nu wel of niet gelijk hebt. En in die discussie heeft niet iedereen zoveel zin. Dan is het het verstandigste om gewoon niet op een mail te reageren.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 5 september 2011, 20:04
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Vergeving is wat complexer voor de meeste mensen dan zoals jij het stelt......Ik hoef absoluut niet uit te zoeken wie ik zelf ben, ik wil wel leven zoals Jezus ons dat heeft voorgedaan, dat is een heel andere versie....... En wat is er mis met vernieuwende theologie, moet volgens jou alles maar zo blijven als het was?????? En wat ik net al schreef: God geeft het evangelie aan ons mensen en wij moeten er wat mee...........dus hoezo boodschap van mijzelf????? | Het principe van vergeving is niet complex, de uitvoering ervan kan het wel zijn. Wat geeft voor jou dan de geestelijke meerwaarde als je je zelf niet aan het zoeken bent? Want yoga wijst je toch die weg? Je geeft zelf aan dat je geen beginner bent, dus je bent allang voorbij aan het zgn nut van oefeningen doen. Een vernieuwende theologie die het kruis van Christus verloochent en vervang door een sociaal evangelie, verkondigt ook niet meer het evangelie. En daarmee haalt het het hart van Gods boodschap weg. Wat is dan nog het verschil tussen een theologie en een theorie? Het gaat dan toch immers nergens meer over, dan alleen maar: ontplooi jezelf en wees goed voor de ander. Maar weer bevestig je mn stelling: het gaat niet of yoga verkeerd is, maar het gaat veel meer om het verdwijnen van de boodschap van vergeving....
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op maandag 5 september 2011, 20:06
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: maandag 5 september 2011, 20:24
|
|
|
|
| ROADY641 schreef: | | Gods beloftes, die vind ik wel wat.... |
Daar kan ik inkomen
Maar in jouw bijdrage zei je dat je na Zijlstra-bezoek anders was gaan denken, en das n heel ander verhaal.
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |