| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
Berichten: 7231
|
Geplaatst: maandag 5 september 2011, 20:27
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | het heeft even geduurd, maar hier dan toch het laatste nieuws:
de ontstekingswaarden zijn verder gedaald en da's heel gunstig. Echter is mijn hb ook weer gezakt, maar niet zover dat ik weer een zakje bloed nodig heb. Wel moet ik aan de medicijnen daarvoor en natuurlijk qua voeding het nodige. Hm...verplicht biefstuk eten
Inmiddels ben ik voorzien met een wachtlijst aan instructies en mag ik morgen dan toch echt naar huis!  |
Dat is allemaal goed nieuws dan eigenlijk. Vergeet je mijn kaart niet mee naar huis te nemen? Of ligt ze al in de prullemand ?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
Berichten: 3295
|
Geplaatst: maandag 5 september 2011, 20:29
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | Hoe dan ook...Je hebt gelijk  |
Goed he!! dat is bij mij de normale gang van zaken hoor
(frusterend voor velen, maar tis nie anders)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
Berichten: 7231
|
Geplaatst: maandag 5 september 2011, 20:31
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Toch wil ik even reageren op datgene wat je schrijft. Ik kan me nl. voorstellen dat niet iedereen wil reageren op een mail. Er kan dan een discussie ontstaan of je nu wel of niet gelijk hebt. En in die discussie heeft niet iedereen zoveel zin. Dan is het het verstandigste om gewoon niet op een mail te reageren..... |
ik vind dat je uit beleefdheid wel kan reageren. Ook al ben je het niet eens met wat in die mail staat. Je kan dus een mail terugschrijven met de vermelding dat je geen verder kontakt meer wilt. Ik begrijp dus de stelling of teleurstelling van Gert wel.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
Berichten: 5057
|
Geplaatst: maandag 5 september 2011, 20:40
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Geneest God altijd als we genoeg geloven?
De aanleiding om dit artikel van Eliott Miller te plaatsen is iets waar veel christelijke hulpverleners, in de begeleiding van (vooral terminale) patiënten mee te maken krijgen. Indien de patiënten, familie en hulpverleners bidden om genezing van een ziekte, gebeurt het vaak dat God veel (terminale) ziektes niet geneest. Gelukkig komt er dan vaak een verwerkingsproces op gang waarin er ook acceptatie ontstaat van het toelaten van deze ziekte door God en mogelijk zelfs dat een patiënt zich op zijn dood voorbereidt, zijn afscheid van zijn geliefden en zijn ontmoeting met Christus. In dit proces komt het vaak voor dat de patiënt zelf denkt een woord van God te krijgen waardoor hij (lichamelijk) zal genezen of dat familie, andere christenen of leidinggevende in de Gemeente zeggen een dergelijk woord te hebben gehad. Wanneer er geen lichamelijke genezing plaats vindt, wordt er in sommige gevallen druk uitgeoefend van anderen op de patiënt, of door de patient zelf, dat hij of zij zich moet oefenen in zijn of haar geloof, omdat dat de belemmerende factor in het genezingsproces zou zijn. Dit brengt de patiënt in schuldgevoelens en verwarring. Daardoor zie je dat er bij terminale zieken vaak geen gelegenheid is om afscheid te nemen en zich voor te bereiden voor de ontmoeting met Christus. Vaak wordt er ontkend dat dit nodig zou zijn en veroorzaakt veel onrust en veel (vaak stilgezwegen) lijden. De mede christenen die de profetie uitspraken dat ze een woord van God gekregen hadden ter genezing, worden door de familie en Gemeente vaak nooit na het sterven van de patiënt ter verantwoording geroepen, voor de gevolgen van hun uitspraken. Bij terminale patiënten is dit misschien het duidelijkst, maar het is voorstelbaar dat dit patroon bij vele vooral chronische ziektes een rol speelt en mijns inziens tot veel schade lijkt.De suggesties van te weinig geloof en daardoor nog ziek worden ook vaak op subtiele wijze doorgegeven. Dit artikel is niet bedoeld om te twijfelen aan Gods mogelijkheden in deze tijd, om mensen op bovennatuurlijke wijze te genezen of mensen die hoop in het gebed te ontnemen, maar om de verkeerde theologie te weerleggen, die ten grondslag ligt aan de stelling dat God nu altijd (lichamelijk) wil genezen. Als ons geloof maar sterk genoeg is. Gerard Feller | Hoe oud is dit artikel trouwens? Want ik denk dat er maar weinig voorgangers zijn, die iemand op zn sterfbed verwijt dat ie te weinig geloof heeft. Het is zeer veralgemeniserend in elk geval. Het nonsens gehalte is erg groot in dit geval. Jezus heeft mensen genezen, sta op en wandel..Paulus heeft in de naam van Jezus genezingen meegemaakt. Genezingen horen bij de evangelieverkondiging, maar het is niet de norm. We hebben de opdracht voor mensen te bidden, maar we kunnen er niks uit afleiden als ze niet genezen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: maandag 5 september 2011, 20:41
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | het heeft even geduurd, maar hier dan toch het laatste nieuws:
de ontstekingswaarden zijn verder gedaald en da's heel gunstig. Echter is mijn hb ook weer gezakt, maar niet zover dat ik weer een zakje bloed nodig heb. Wel moet ik aan de medicijnen daarvoor en natuurlijk qua voeding het nodige. Hm...verplicht biefstuk eten
Inmiddels ben ik voorzien met een wachtlijst aan instructies en mag ik morgen dan toch echt naar huis!  |
Super mooi nieuws meid! En die biefstuk beter dan droppies moet Frank je wat anders komen brengen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
Berichten: 5057
|
Geplaatst: maandag 5 september 2011, 20:42
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | | ik vind dat je uit beleefdheid wel kan reageren. Ook al ben je het niet eens met wat in die mail staat. Je kan dus een mail terugschrijven met de vermelding dat je geen verder kontakt meer wilt. Ik begrijp dus de stelling of teleurstelling van Gert wel. | Hoveel mensen denk je, nemen geen genoegen met je antwoord en gaan dan schrijven dat je het vooral verkeerd ziet en dat hij/zij echt wel een kans verdient?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
Berichten: 5407
|
Geplaatst: maandag 5 september 2011, 20:43
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Het principe van vergeving is niet complex, de uitvoering ervan kan het wel zijn. Wat geeft voor jou dan de geestelijke meerwaarde als je je zelf niet aan het zoeken bent? Want yoga wijst je toch die weg? Je geeft zelf aan dat je geen beginner bent, dus je bent allang voorbij aan het zgn nut van oefeningen doen. Een vernieuwende theologie die het kruis van Christus verloochent en vervang door een sociaal evangelie, verkondigt ook niet meer het evangelie. En daarmee haalt het het hart van Gods boodschap weg. Wat is dan nog het verschil tussen een theologie en een theorie? Het gaat dan toch immers nergens meer over, dan alleen maar: ontplooi jezelf en wees goed voor de ander. Maar weer bevestig je mn stelling: het gaat niet of yoga verkeerd is, maar het gaat veel meer om het verdwijnen van de boodschap van vergeving.... |
Heb je wel eens aan yoga gedaan? Of zijn het theorieén die je hebt......? Als ik naar mijn yoga les ga ik lekker een uurtje ontspannen en nergens aan denken en kopje koffie daarna drinken met vriendinnen....... heeft voor mij totaal niets met geloof te maken.......en ik ben best betrokken bij geloof en kerk..........
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op maandag 5 september 2011, 20:57
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
Berichten: 1331
|
Geplaatst: maandag 5 september 2011, 20:45
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | het heeft even geduurd, maar hier dan toch het laatste nieuws:
de ontstekingswaarden zijn verder gedaald en da's heel gunstig. Echter is mijn hb ook weer gezakt, maar niet zover dat ik weer een zakje bloed nodig heb. Wel moet ik aan de medicijnen daarvoor en natuurlijk qua voeding het nodige. Hm...verplicht biefstuk eten
Inmiddels ben ik voorzien met een wachtlijst aan instructies en mag ik morgen dan toch echt naar huis!  |
Wat fijn voor je, Josina, wat zul je blij zijn!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
Berichten: 1181
|
Geplaatst: maandag 5 september 2011, 20:46
|
|
|
|
Wat een rare tekst eigenlijk. De bijbel is er toch duidelijk over? Natuurlijk is er een hel, net zo goed als er een hemel is.
De bijbel geeft ook duidelijk aan wie daar zullen komen...dieven , moordenaars, gierigaard, dronkenlappen , overspelers en alle anderen die zich niet bekeren van hun zonden. Het geloven in de hemel kan niet los staan van het geloven in een hel. Hoe het daar exact is weet geen mens, Daar waar voor eeuwig geen genade meer is. Het gaat onze vreselijkste gedachten ver te boven. Daar is de volmaakte toorn van God, terwijl in de hemel Zijn volmaakte zaligheid is, zo mooi dat we ook die niet kunnen bevatten.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
Berichten: 5407
|
Geplaatst: maandag 5 september 2011, 20:47
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Hoveel mensen denk je, nemen geen genoegen met je antwoord en gaan dan schrijven dat je het vooral verkeerd ziet en dat hij/zij echt wel een kans verdient? |
Het gaat er niet zo om wat anderen doen toch? Dat wordt hier zo vaak gebruikt: Wij vinden, men vind, anderen denken....moet je maar eens opletten....... Het gaat er toch om wat je zelf vind en hoe je zelf handelt..... Ik vind het ook wel beleefd een mailtje terug te sturen hoewel ik het ook wel eens vergeet moet ik eerlijk zeggen......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
Berichten: 5407
|
Geplaatst: maandag 5 september 2011, 20:50
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Hoe oud is dit artikel trouwens? Want ik denk dat er maar weinig voorgangers zijn, die iemand op zn sterfbed verwijt dat ie te weinig geloof heeft. Het is zeer veralgemeniserend in elk geval. Het nonsens gehalte is erg groot in dit geval. Jezus heeft mensen genezen, sta op en wandel..Paulus heeft in de naam van Jezus genezingen meegemaakt. Genezingen horen bij de evangelieverkondiging, maar het is niet de norm. We hebben de opdracht voor mensen te bidden, maar we kunnen er niks uit afleiden als ze niet genezen... |
Dat is echt nog wel realiteit hoor Chatuliem......Gelukkig blijkbaar niet in jouw kringen begrijp ik.......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
Berichten: 4718
|
Geplaatst: maandag 5 september 2011, 20:52
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Hoe oud is dit artikel trouwens? Want ik denk dat er maar weinig voorgangers zijn, die iemand op zn sterfbed verwijt dat ie te weinig geloof heeft. Het is zeer veralgemeniserend in elk geval. Het nonsens gehalte is erg groot in dit geval. Jezus heeft mensen genezen, sta op en wandel..Paulus heeft in de naam van Jezus genezingen meegemaakt. Genezingen horen bij de evangelieverkondiging, maar het is niet de norm. We hebben de opdracht voor mensen te bidden, maar we kunnen er niks uit afleiden als ze niet genezen... |
Ik ben even aan het googelen gegaan en er kwam uit , dat het een artikel is bestaande uit 18 blz en in 1979 verschenen is...
Dus wel een vrij oud artikel...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: maandag 5 september 2011, 20:53
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Dat is allemaal goed nieuws dan eigenlijk. Vergeet je mijn kaart niet mee naar huis te nemen? Of ligt ze al in de prullemand ? |
Jouw kaart in de prullemand...kzou niet durven
Maar het is zeker goed nieuws, alhoewel ik er nog lang niet ben. Heb nog een aantal weken revalidatie voor de boeg en uiteraard ook vooral een tijd nodig om mijn conditie van voor mijn 1e operatie weer terug te zien krijgen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
Berichten: 5057
|
Geplaatst: maandag 5 september 2011, 20:53
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Ik ben even aan het googelen gegaan en er kwam uit , dat het een artikel is bestaande uit 18 blz en in 1979 verschenen is...
Dus wel een vrij oud artikel... | Ja, dat dacht ik al. We zijn nu 32 jaar verder he.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: maandag 5 september 2011, 20:57
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Super mooi nieuws meid! En die biefstuk beter dan droppies moet Frank je wat anders komen brengen  |
da's nog 's ff een idee
En aangezien ik nog geen huishoudelijk werk mag doen, ook niet mag koken....graag medium en ik kruidenboter gebakken, Frank Dank u beleefd
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LIAANTJE026
|
Berichten: 40
|
Geplaatst: maandag 5 september 2011, 20:58
|
|
|
|
In het weekend van 20 januari 2012 word er weer een herstelweekend gehouden in Helvoirt.
Het zou leuk zijn als ik daar leden van hier zou kunnen ontmoeten, inmiddels heb ik me al aangemeld, kijk voor meer informatie op [url]www.herstelteam.nl[/url]
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
Berichten: 1181
|
Geplaatst: maandag 5 september 2011, 20:58
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Ja, dat dacht ik al. We zijn nu 32 jaar verder he. |
Ja, dus???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
Berichten: 5407
|
Geplaatst: maandag 5 september 2011, 20:59
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | | Ja, dus??? |
De Bijbel is langer geleden geschreven.........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
Berichten: 1181
|
Geplaatst: maandag 5 september 2011, 21:00
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Het gaat er niet zo om wat anderen doen toch? Dat wordt hier zo vaak gebruikt: Wij vinden, men vind, anderen denken....moet je maar eens opletten....... Het gaat er toch om wat je zelf vind en hoe je zelf handelt..... Ik vind het ook wel beleefd een mailtje terug te sturen hoewel ik het ook wel eens vergeet moet ik eerlijk zeggen......  |
Ik vind het niet meer dan normaal om iedere mail te beantwoorden. Iemand neemt de moeite om je een mail te sturen. En iedere persoon is de moeite waard om een antwoord te ontvangen, ongeacht of je die persoon nu mag of niet. Ik vind het gewoon kei onbeleefd om geen reactie te sturen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: maandag 5 september 2011, 21:01
|
|
|
|
| ANNETTE050 schreef: | | Wat fijn voor je, Josina, wat zul je blij zijn! |
Zeker te weten!
Een mens knapt altijd beter op in de eigen omgeving! Ik heb nog wel heel wat weken voor de boeg, zeker gezien die lage hb, maar alles beter dan in het ziekenhuis!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
Berichten: 1181
|
Geplaatst: maandag 5 september 2011, 21:02
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | Goed he!! dat is bij mij de normale gang van zaken hoor
(frusterend voor velen, maar tis nie anders) |
Geniet van je eigen gelijk...ik haal m'n gelijk wel ergens anders
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
Berichten: 4718
|
Geplaatst: maandag 5 september 2011, 21:02
|
|
|
|
Ik hoor voor morgen:
HERFSTACHTIGE DAG......
Erwtensoeptijd?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
Berichten: 1181
|
Geplaatst: maandag 5 september 2011, 21:03
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | | De Bijbel is langer geleden geschreven......... |
Ja inderdaad. Misschien raar hoor, maar soms heb ik het idee dat we dusdanig met onze tijd mee moeten gaan dat geloven anno 2011 niet meer hetzelfde is als geloven anno 896. En dat terwijl God gisteren en heden en tot in eeuwigheid dezelfde is
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: maandag 5 september 2011, 21:05
|
|
|
|
| NEL833 schreef: | Hoi Josina,
Bedankt voor je reactie om mee te kunnen rijden. Begrijp dat je het nu nog niet met zekerheid kan zeggen. Sterkte alvast voor a.s. maandag, en een goed herstel gewenst. Ben nog tot 11 september lid van C.M. maar kan de picknick "berichten '" wel volgen via de link. Ga ook begin september nog een week naar Italie op vakantie.
Groeten, Nel
Hoi Marcel,
Ook bedankt voor je reactie. `t Hangt er even van af of Josina gaat, anders maak ik graag gebruik van jouw aanbod om mee te rijden. Gr. Nel |
Nel,
Helaas zit het er voor mij niet in, de komende weken mag ik nog geen autorijden. Ik hoop er wel bij te zijn, maar moet dus nu zelf op zoek naar vervoer.
Laatst aangepast door
|
JOSINA022
|
op maandag 5 september 2011, 21:06
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
Berichten: 2124
|
Geplaatst: maandag 5 september 2011, 21:07
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Zeker te weten!
Een mens knapt altijd beter op in de eigen omgeving! Ik heb nog wel heel wat weken voor de boeg, zeker gezien die lage hb, maar alles beter dan in het ziekenhuis! |
Groot gelijk, dat is bij mij ook herstel van mijn hand duurt paar maanden. Lekker thuis op de bank hangen en de schoonmaakploeg zorgt voor mijn huis
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
Berichten: 2124
|
Geplaatst: maandag 5 september 2011, 21:08
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Ik hoor voor morgen:
HERFSTACHTIGE DAG......
Erwtensoeptijd? |
Pepernotentijd?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: maandag 5 september 2011, 21:22
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Ik hoor voor morgen:
HERFSTACHTIGE DAG......
Erwtensoeptijd? |
Warme chocolademelk met slagroom
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
Berichten: 1181
|
Geplaatst: maandag 5 september 2011, 21:27
|
|
|
|
Even een vraagje uit pure vrouwelijke nieuwsgierigheid... Ik ben eigenlijk wel benieuwd welke bijbel we thuis lezen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
Berichten: 4852
|
Geplaatst: maandag 5 september 2011, 21:30
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | In Nederland wordt de post te voet gebracht...vanuit Hoeven naar dinges is toch al 100 km... |
Heb je er een Nederlandse of een Belgische postzegel opgeplakt
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
Berichten: 4852
|
Geplaatst: maandag 5 september 2011, 21:35
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | het heeft even geduurd, maar hier dan toch het laatste nieuws:
de ontstekingswaarden zijn verder gedaald en da's heel gunstig. Echter is mijn hb ook weer gezakt, maar niet zover dat ik weer een zakje bloed nodig heb. Wel moet ik aan de medicijnen daarvoor en natuurlijk qua voeding het nodige. Hm...verplicht biefstuk eten
Inmiddels ben ik voorzien met een grote lijst met instructies en mag ik morgen dan toch echt naar huis!  |
Geen nieuws is goed nieuws maar goed nieuws is beter nieuws Josina!
|
|
| Naar boven |
|
|