ChristianMatch
 


Forum

operatie
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2761 2762 2763 2764 2765 2766 2767 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Gebed
Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: maandag 5 september 2011, 21:37
 
VISSER278 schreef:
Geen nieuws is goed nieuws maar goed nieuws is beter nieuws Josina!

Mooi gezegd, Visser, dank je wel!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: maandag 5 september 2011, 21:38
 
JOLAN931 schreef:
Ja inderdaad.
Misschien raar hoor, maar soms heb ik het idee dat we dusdanig met onze tijd mee moeten gaan dat geloven anno 2011 niet meer hetzelfde is als geloven anno 896. En dat terwijl God gisteren en heden en tot in eeuwigheid dezelfde is

God blijft wel dezelfde, maar de mensen niet. We leven en denken anders dan in 896, ook al hebben we door alle eeuwen heen dezelfde menselijke trekjes. Gedragingen van mensen in de Bijbel zijn maar al te herkenbaar soms.

De opvatting dat God niet verandert, is een bevestiging voor het gegeven dat mensen in behoudende kringen niet veranderen en soms zelfs vast willen houden aan de begintijd van het protestantisme. Ik vind het prima als mensen dat willen maar het gegeven dat God niet verandert is geen excuus om vast te houden aan wat tradities en gewoonten. Het vasthouden aan de gewoonten lijkt soms wel erg belangrijk te zijn.

Thomas, vernieuwt maar hecht aan rituelen.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op maandag 5 september 2011, 21:47
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VISSER278





Berichten: 4852

BerichtGeplaatst: maandag 5 september 2011, 21:38
 
MARISKA601 schreef:
Ik hoor voor morgen:


HERFSTACHTIGE DAG......



Erwtensoeptijd?


Groencontainervullenmetafgewaaidebladerentijd Boze smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: maandag 5 september 2011, 21:41
 
JOLAN931 schreef:
Even een vraagje uit pure vrouwelijke nieuwsgierigheid... Engeltje smiley
Ik ben eigenlijk wel benieuwd welke bijbel we thuis lezen

Voor mij is er maar 1 Bijbel, minstens 2 eeuwen heb ik in de kast staan, NBG En volgens mijn bescheiden informatie, wordt daar binnen de PKN uit gepredikt. (volgens mij, dus laat niemand daar aan twijfelen hoeft ook niet volgens mij)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: maandag 5 september 2011, 21:42
 
VISSER278 schreef:
Groencontainervullenmetafgewaaidebladerentijd Boze smiley

Kun je dat eten? Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO216





Berichten: 4992

BerichtGeplaatst: maandag 5 september 2011, 21:51
 
Uit de krant van vandaag (deel van het artikel)

De Kwestie snijdt dwars door katholiek Liempde. Een deel staat achter de pastoor, een ander deel vindt dat hij niet te handhaven is. Aan de vooravond van de terugkeer van de pastoor trok het bisdom Den Bosch zaterdag alle registers open om de parochie weer op één lijn te krijgen. Hulpbisschop Rob Mutsaerts ging voor in wat soberder dienst. En daarna volgde een verhitte dicussie, waarin hij trachtte de katholieke leer te verhelderen.
"De uitleg is, ik geef het toe, voor buitenstaanders lastig te volgen. Maar de pastoor die de uitvaart heeft geweigerd, heeft goed gehandeld. En de pastoor die de uitvaart wél heeft gedaan, heeft óók goed gehandeld. Als je, zoals de pastoor hier, wist van de euthanasie, kun je de uitvaart niet doen. Maar na de euthanasie kun je als pastoor de uitvaart toch doen, als er sprake van is dat de euthanasie niet in volledige vrijheid is gepleegd - als de gelovige bijv. wanhopig is door angst en lijden. Dan kun je uit barmhartigheid niet weigeren."

Maar er schuurt veel meer tussen gelovigen en pastoor. Voor het kerkbestuur is de kwestie de druppel. Ze vragen om een andere pastoor.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: maandag 5 september 2011, 21:51
 
Meestal gebruik ik de NBV, maar ik wil ook nog wel eens de parallel pakken (combi van Statenvertaling/NBV).

Ik vind het leuk en goed om ook andere vertalingen ernaast te houden. Dus de NBG pak ik ook wel eens en bij vrienden wil ik de Naardense en de Willibrord nog wel eens dieper bekijken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO216





Berichten: 4992

BerichtGeplaatst: maandag 5 september 2011, 21:55
 
Statenvertaling van 1951
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: maandag 5 september 2011, 21:57
 
JOLAN931 schreef:
Ja, dus???
Natuurlijk hebben we geleerd van onze fouten. En idd, die zijn er ook gemaakt. De grootste fout is denk ik geweest, dat we wonderen als norm hebben willen stellen en ons dat wilden toeëigenen. Langzamerhand is het besef gekomen, dat wonderen niet elke keer gebeuren, maar dat God wel alles in Zijn hand heeft. En dat heeft voor ruimte gezorgd voor momenten dat God niet genas of voorzag. Het besef naar wie God is, is meer gegroeid, omdat je weet, dat God nog steeds alles in Zijn handen heeft.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE792





Berichten: 1663

BerichtGeplaatst: maandag 5 september 2011, 21:59
 
MARIO216 schreef:
Statenvertaling van 1951

1951 is toch de NBG-vertaling?

Hier thuis lezen we de Statenvertaling.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: maandag 5 september 2011, 22:00
 
JOLAN931 schreef:
Even een vraagje uit pure vrouwelijke nieuwsgierigheid... Engeltje smiley
Ik ben eigenlijk wel benieuwd welke bijbel we thuis lezen
De NBV heeft veel zegen gebracht hier....verder lees ik natuurlijk de Griekse en Hebreeuwse bijbel. Ook heb ik hier de NIV staan, de Franse bijbel is nog geloof ik bij mn ex. En binnenkort ben ik toch echt wel toe aan de Groningse bijbel, die staat nog dichter bij de mensen dan de NBV.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO216





Berichten: 4992

BerichtGeplaatst: maandag 5 september 2011, 22:06
 
ANNETTE792 schreef:
1951 is toch de NBG-vertaling?

Hier thuis lezen we de Statenvertaling.

Klopt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: maandag 5 september 2011, 22:09
 
JOSINA022 schreef:
Jouw kaart in de prullemand...kzou niet durven Verraste, verbaasde smiley

Maar het is zeker goed nieuws, alhoewel ik er nog lang niet ben. Heb nog een aantal weken revalidatie voor de boeg en uiteraard ook vooral een tijd nodig om mijn conditie van voor mijn 1e operatie weer terug te zien krijgen.

en je moet nog een pn meemaken...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO216





Berichten: 4992

BerichtGeplaatst: maandag 5 september 2011, 22:09
 
Thomas inmiddels al de smurf-film gezien???? En hoe vond hij de smurfjes???
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: maandag 5 september 2011, 22:10
 
VISSER278 schreef:
Heb je er een Nederlandse of een Belgische postzegel opgeplakt Gefrustreerde smiley

Ik ben een Belg...dus...en ik had er nog liggen van 1978
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: maandag 5 september 2011, 22:11
 
Ik heb nbg 1951 in verschillende formaten en een kinderbijbel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: maandag 5 september 2011, 22:12
 
Ik lees de Friese Bijbel, mijns inziens heel verantwoord vertaald en als je het het kunt lezen: taalgebruik van een zeldzame schoonheid. Het Fries is sterk in de vele nuanceringen van gevoelens en stemmingen en die hebben de vertalers perfect aangevoeld. Wat een idealisme ook, om voor een half miljoen mensen waarvan misschien een tiende deze Bijbel lezen, zoiets moois te maken.

Thomas, al eens eerder geplaatst.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN388





Berichten: 2124

BerichtGeplaatst: maandag 5 september 2011, 22:14
 
FRANKT627 schreef:
Ik ben een Belg...dus...en ik had er nog liggen van 1978

Heb je Belgische FRANKen nog Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: maandag 5 september 2011, 22:17
 
Als we genoeg geloven....
Maar wie bepaalt of we genoeg geloven?
LIgt dit niet alleen bij God?

En gaat het wel om de kwantiteit van ons geloof of om de kwaliteit?

Ik geloof dat God, net als Jezus deed, iedereen genezen kan en will..Hij heeft immers ons geluk op het oog?

Alleen denken wij dan vaak aan een lichamelijke genezing en liefst direct...of op onze tijd..

Maar God doet alles op Zijn tijd...en geneest soms op een andere manier dan wij willen en denken kunnen..

Hij heelt ons...innerlijk..
......daarom wordt Jezus onze Heiland genoemd..de grote Heelmeester..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN388





Berichten: 2124

BerichtGeplaatst: maandag 5 september 2011, 22:20
 
Ik heb Statenvertaling
Ik heb poosje geleden Herziene StatenVertaling gekocht
Psalmen en gezangen staan dezelfde gebleven.
Gelukkig maar, ik zing bijna de helft van deze psalmen uit mijn hoofd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: maandag 5 september 2011, 22:23
 
Ik lees de SV en Het Boek..samen de Parallel Bijbel..

In onze kerk wordt de NBG en de HSV gelezen..

OP internet lees ik verschillende vertalingen/overzettingen naast elkaar..

De kinderbijbel van Evert Kuijt vind k het mooist.. Knipoog smiley


Laatst aangepast door
MARIAN519
op maandag 5 september 2011, 22:24
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: maandag 5 september 2011, 22:27
 
MARIAN519 schreef:
Ik lees de SV en Het Boek..samen de Parallel Bijbel..

In onze kerk wordt de NBG en de HSV gelezen..

OP internet lees ik verschillende vertalingen/overzettingen naast elkaar..

De kinderbijbel van Evert Kuijt vind k het mooist.. Knipoog smiley


Ik heb de kinderbijbel van aAnne de Vries.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 5 september 2011, 22:29
 
MARISKA601 schreef:
Ik heb de kinderbijbel van aAnne de Vries.


Heb je die echte ouderwetse nog Mariska, met die mooie platen?
Kan ook dat ze helemaal niet zo mooi waren/zijn maar dat dat in mijn herinnering zo was......... Engeltje smiley

Ik heb gisteren de Chagall Bijbel gekregen, werkelijk prachtig toen ik hem even inzag.........
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: maandag 5 september 2011, 22:32
 
JOSINA022 schreef:
het heeft even geduurd, maar hier dan toch het laatste nieuws:

de ontstekingswaarden zijn verder gedaald en da's heel gunstig. Echter is mijn hb ook weer gezakt, maar niet zover dat ik weer een zakje bloed nodig heb. Wel moet ik aan de medicijnen daarvoor en natuurlijk qua voeding het nodige.
Hm...verplicht biefstuk eten Kwijlende smiley

Inmiddels ben ik voorzien met een grote lijst met instructies en mag ik morgen dan toch echt naar huis! Clown smiley

Fijn nieuws...en je hebt gelukkig wat te lezen.. Knipoog smiley
en heerlijk op je eigen plekje..
geniet ervan.. Kussende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: maandag 5 september 2011, 22:35
 
JOLAN931 schreef:
Wanneer zoek je de grens op?
Willemijn haalde yoga aan. Iets wat voor haar niet verkeerd is, en voor een ander zondig.
Ik denk dat het voor een mens zelf belangrijk is om te weten wat zondig is en wat niet.
Om dat te weten te komen is het soms nodig om de grenzen op te zoeken, en zoals Pieter al aangaf...om ze te onderzoeken.
Er zijn dingen waarvan je direct weet of het goed of slecht is, maar er zijn ook veel dingen waar je onvoldoende van weet, of steeds over twijfeld of ze zondig zijn, of juist niet.
Dit blijft voor ieder mens verschillend.
Daarom kan iets wat de ene mens doet uit volle overtuiging, voor de andere mens het opzoeken van de grenzen zijn.
Maar behalve dat er staad dat we alles moeten onderzoeken en het goede moeten behouden , staat er ook dat alles wat uit het geloof niet is, zonde is.
We moeten dus voor ons zelf kunnen geloven dat hetgeen wat we doen, wel goed is.
Laat ik eerst weer eens over die tekst gaan schrijven, want die wordt echt behoorlijk misbruikt hier. Als Paulus het heeft over onderzoekt alles en behoudt het goede, heeft hij het uitsluitend over de uitingen van de Geest in die gemeente. Het is absoluut geen vrijbrief om je maar in allerlei vreemde theorieën te begeven. Als je een zin uit zn contekst haalt krijg je de meest vreemde kronkels, ik kan nog wel een aantal voorbeelden noemen...
Nu even ingaan op het onderwerp. Als je leeft met de Heer, weet je dat het het veiligste is om niet de grenzen op te zoeken. Want die grenzen zijn verleidingen die erop uit zijn ons af te houden van Hem.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRIFFIN748





Berichten: 1417

BerichtGeplaatst: maandag 5 september 2011, 22:36
 
HERMAN388 schreef:
Griffin houdt niet van snurkende passagiers

pff, wat een baarlijke nonsens weer.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: maandag 5 september 2011, 22:38
 
WILLEMIJN232 schreef:
Heb je die echte ouderwetse nog Mariska, met die mooie platen?
Kan ook dat ze helemaal niet zo mooi waren/zijn maar dat dat in mijn herinnering zo was......... Engeltje smiley

Ik heb gisteren de Chagall Bijbel gekregen, werkelijk prachtig toen ik hem even inzag.........

Willemijn? was die met die mooie platen wel van Anne de Vries?
ik herinner me een andere naam Smiley die vol vragen zit weet alleen niet welke..

Kreeg jij de Chagall Bijbel?
die is heel erg mooi, is dat niet die met al die kunst?

Bofferd.... Lachende smiley


Laatst aangepast door
MARIAN519
op maandag 5 september 2011, 22:40
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: maandag 5 september 2011, 22:45
 
WILLEMIJN232 schreef:
Heb je die echte ouderwetse nog Mariska, met die mooie platen?
Kan ook dat ze helemaal niet zo mooi waren/zijn maar dat dat in mijn herinnering zo was......... Engeltje smiley

Ik heb gisteren de Chagall Bijbel gekregen, werkelijk prachtig toen ik hem even inzag.........


Klopt die platen zijn niet zo mooi.
Ik weet dat Cornelis Jetzes ook bijbelse tekeningen heeft gemaakt,
maar of die in een of ander bijbel te vinden zijn weet ik niet.

http://www.kinderbijbels.nl/example_page.php?product_id=128

voorbeelden uit die kinderbijbel van anne de vries
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: maandag 5 september 2011, 22:45
 
GRIFFIN748 schreef:
pff, wat een baarlijke nonsens weer.

Als je bij Griffin in de bus zit, doe je alleen maar schietgebedjes, denk ik...lol.... Knipoog smiley....
nee hoor...grapje.....je bent dé beste buschauffeur van cm.... Clown smiley Lachende smiley Lachende smiley met blinkend witte tanden


Laatst aangepast door
ANNETTE050
op maandag 5 september 2011, 22:48
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WIMBRIEN639





Berichten: 23

BerichtGeplaatst: maandag 5 september 2011, 22:46
 
MARIAN519 schreef:
Fijn nieuws...en je hebt gelukkig wat te lezen.. Knipoog smiley
en heerlijk op je eigen plekje..
geniet ervan.. Kussende smiley


Laatst aangepast door
WIMBRIEN639
op maandag 5 september 2011, 22:46
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Gebed
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2761 2762 2763 2764 2765 2766 2767 ... 6194 Volgende
Pagina 2764 van 6194