ChristianMatch

Forum

Het slechtste moment van vandaag
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2772 2773 2774 2775 2776 2777 2778 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
GRIFFIN748

BerichtGeplaatst: donderdag 8 september 2011, 10:18

ERIKA129 schreef:
En vrouwen zijn heel lief hoor Engeltje smiley

De eerste moet ík nog tegenkomen.

Zieke smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: donderdag 8 september 2011, 10:32

JOLAN931 schreef:
Ah José, die vraag heb ik me afgelopen jaren al zovaak gesteld.
Maar wat zijn goede mensen? Er is er niet een die goed doet zegt de bijbel. Al begrijp ik heel goed wat je bedoeld, daar er zoveel mensen zijn die anderen benadelen, die de wereld op z'n kop zetten, en die toch gelukkig schijnen te zijn, en alles hebben wat hun hartje begeert.

Probeer maar aan Asaf te denken. Ik weet dat het een dooddoener is, maar soms mag het helpen dat je weet dat er niets nieuws onder de zon is.
Asaf vroeg zich hetzelfde af als wij, maar hij mocht zien op het einde van die 'slechte'mensen. Hun geluk is maar tijdelijk. Wij hebben soms ellende nodig om ons te vormen tot wie we zijn. Om ons sterker te maken, en om ons ervaringen op te laten doen waar we later anderen weer mee kunnen helpen. Ik weet dat als je ff in de put zit, het moeilijk is om zo te denken, maar als je je gedachten op deze manier om weet te buigen, met behulp van God, dan geeft het enorm veel rust. Op Zijn tijd komt het wel goed!

Sterke!

Ik weet het verstandelijk best, maar het voelen hè? Het is/lijkt zo vaak zo onrechtvaardig en ik kan daar zo slecht tegen.

Maar bedankt voor je bemoedigende en lieve woorden!
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: donderdag 8 september 2011, 10:38

Net voor we de kerk ingingen voor de 5de gebedsdienst die dag hoorde we dat er 'iets' verschrikkelijks was gebeurd. Het was een 'ongeluk' met een vliegtuig. Later bleek dat het inderdaad geen ongeluk was maar een regelrechte aanval van extreem fundamentalisten die dachten zo de wereld te kunnen te verbeteren.
Naar boven

Auteur Bericht
NICEGUY125

BerichtGeplaatst: donderdag 8 september 2011, 11:23

HANNAH810 schreef:
we willen dus op zaterdag 24 september voor de negende keer met elkaar gaan picknicken; weer verzamelen rond twaalf uur.
bij de schaapskooi tegenover restaurant "juffrouw Tok" (verlengde arnhemse weg 101 te ede) rijd je langs de schaapskooi het zandpad op richting heide; hetzelfde plekje naast het zandpad.

je kunt het zandpad gewoon uitrijden met de auto, er is daar een parkeerplaats. mocht je nog andere plannen hebben op die dag, dan kun je dus gerust iets later komen of iets eerder weggaan.
om een indruk te geven hoelang de picknick duurt; de vorige keren waren de eersten er rond 11 uur, en gingen de laatsten weg rond negen uur.

ieder neemt weer eigen eten en drinken mee en we houden hetzelfde schema aan, alleen de datum is anders.....
er zijn mensen die graag de bbq op de picknick plaats aan willen steken; dus je kunt eigen vlees, sausjes en niet te vergeten houtskool!! meenemen. ook voor de barbeque geld; ieder zorgt in principe voor zichzelf.
wil je niet barbequen, dan ben je uiteraard met een broodje kaas net zo welkom als met een barbeque-worstje!!

willen degenen die meegaan een prikbordberichtje op hun profiel plaatsen, en ook anderen uitnodigen waarmee zij contact hebben? hoe meer zielen, hoe meer vreugd!!

mocht je ook plannen hebben om mee te gaan, dan zou ik je reactie liever via t forum lezen dan via de mail (ik heb het te druk nl. om iedereen keurig terug te mailen, en dan heb ik alle info bij elkaar, werkt een stuk handiger!!)

een tip; mocht je abonnement aflopen, dan schijnt het mogelijk te zijn, om het forum te volgen, zonder lid te zijn!! je zoekt op google gewoon op google "christianmatch picknicken ede", en dan kom je op dit bericht uit.

even voor alle duidelijkheid een herhaling van de afspraken die we onderling hebben gemaakt;
- er kunnen foto's worden gemaakt, maar deze worden niet op christianmatch geplaatst zonder nadrukkelijke toestemming van iedereen die (op de achtergrond van) de foto te zien is.
- van alcoholische dranken worden na de picknick thuis weer genoten.
- er worden geen pannenkoeken aan de zwijnen gevoerd.
- uiteraard kun je je kinderen ook gewoon meenemen.

ik hoop op een stapel aanmeldingen, en hoop jullie die zaterdag weer gezellig te zien; tot dan..........
Naar boven

Auteur Bericht
NICEGUY125

BerichtGeplaatst: donderdag 8 september 2011, 11:24

HANNAH810 schreef:
voorlopig hopen mee te gaan;
Hoi Hannah... Knipoog smiley Ik wil heeeel graag mee.. zet me maar op de lijst...

Groetjes.....Marco
hannah810, 38 jaar, regio 073, drie kinderen van 5, 5 en 6 jaar
zus van hannah, 41 jaar, regio 0180
Josina022, 41 jaar, regio 030 (indien vervoer)
Maria576, 46 jaar, regio 038 (indien vervoer)
nel833, 50 jaar, regio 071
Susannah475, 45 jaar, regio 0318 (indien vervoer)
Thirza120, 30 jaar, regio 0318 (onder voorbehoud)
jakolien247 36jaar regio 030 (onder voorbehoud)

jonasveve, 51 jaar, regio 070
frankt627, 47 jaar, regio 076
hanskamp, 38 jaar, regio 0521
wimgroen841, 55 jaar, regio 0318
jan853, 51 jaar, regio 078, twee kinderen van 11 en 13 jaar
kwispel011, 66 jaar, regio 0172
thijs984, 35 jaar, regio 050 met kinderen
Ludovis284, 54 jaar, regio 0184 met dochter (onder voorbehoud)
marcel188 ,45jaar ,regio075.
Beun656, 37 jaar, regio 0341 (onder voorbehoud)
johan209, 36 jaar, regio 073

Laatst aangepast door
NICEGUY125
op donderdag 8 september 2011, 23:12
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 8 september 2011, 12:05

Kleuters
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTIAN146

BerichtGeplaatst: donderdag 8 september 2011, 12:09

Het lijkt me dat het stuk, hoe ernstig geschreven ook, en met hoeveel bijbeluitleg ook, vooringenomen geschreven is.

Er zijn enorm veel teksten over genezing en de twistvragen die protestanten opwerpen (niet de katholieken en niet de evangischen) gaan over de vraag of die teksten geldig zijn voor vandaag. We kunnen onnodig vraagtekens plaatsen of iets beters doen, namelijk om de sleuteltekst in dit geval, dat is Jacobus 5 te nemen voor wat er staat (svp zonder INCONSEQUENTE uitleg daarbij).
Ik vind het raar, zelfs verdacht, dat de auteur zoveel teksten aanhaalt maar deze voor de hand liggende tekst, toevallig, negeert.

Verder lijkt de auteur er zich zeer wel van bewust te zijn dat christen die geloven in genezing voor vandaag de bijbel verkeerd verstaan, maar dat hij/zij in dat opzicht geen fouten aan het maken is. Met andere woorden, de auteur verabsoluteert zijn/haar bijbeluitleg.

Een belangrijke punt waar ik het tenslotte wel mee eens ben is dat er barmhartig, liefdevol en zorgzaam moet worden omgegaan met mensen die op een ziekbed of sterfbed liggen. Liefdeloos en genadeloos met (evangelische of gereformeerde) bijbelteksten smijten is de tegengestelde dus heel verkeerde houding.
Mvg Christian
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 8 september 2011, 12:12

Met die onzinnige slow chat maak je het ook moeilijker voor mensen die wél serieus over het geloof willen discussiëren.

Zieke smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: donderdag 8 september 2011, 12:20

ADELAAR559 schreef:
Das niet het punt, zucht! Gefrustreerde smiley
Ik begon het topic met de vraag of er niet eens een singledag in het noorden georganiseerd kan worden--> Het geografische noorden. Niet meer, niet minder. Ik heb het niet over reisafstand gehad, ik heb het ook niet gehad over de reistijd. Gewoon een simpele vraag.

Ik denk dat je die vraag "beter" bij Judith kunt neerleggen Adelaar.

En wat is het geografische noorden ... als je er van uitgaat dat Amersfoort "midden" Nederland is ... Dan is Zwolle toch Noord-Nederland?

Uploaded with ImageShack.us

..

Laatst aangepast door
CROSSROAD317
op donderdag 8 september 2011, 12:22
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTIAN146

BerichtGeplaatst: donderdag 8 september 2011, 12:21

CHRISTIAN146 schreef:
Het lijkt me dat het stuk, hoe ernstig geschreven ook, en met hoeveel bijbeluitleg ook, vooringenomen geschreven is.

Er zijn enorm veel teksten over genezing en de twistvragen die protestanten opwerpen (niet de katholieken en niet de evangischen) gaan over de vraag of die teksten geldig zijn voor vandaag. We kunnen onnodig vraagtekens plaatsen of iets beters doen, namelijk om de sleuteltekst in dit geval, dat is Jacobus 5 te nemen voor wat er staat (svp zonder INCONSEQUENTE uitleg daarbij).
Ik vind het raar, zelfs verdacht, dat de auteur zoveel teksten aanhaalt maar deze voor de hand liggende tekst, toevallig, negeert.

Verder lijkt de auteur er zich zeer wel van bewust te zijn dat christen die geloven in genezing voor vandaag de bijbel verkeerd verstaan, maar dat hij/zij in dat opzicht geen fouten aan het maken is. Met andere woorden, de auteur verabsoluteert zijn/haar bijbeluitleg.

Een belangrijke punt waar ik het tenslotte wel mee eens ben is dat er barmhartig, liefdevol en zorgzaam moet worden omgegaan met mensen die op een ziekbed of sterfbed liggen. Liefdeloos en genadeloos met (evangelische of gereformeerde) bijbelteksten smijten is de tegengestelde dus heel verkeerde houding.
Mvg Christian

Nog een toevoeging: ik geloof in uitzonderlijke gevallen waarin God dingen doet die men zondere verder uitleg niet zou kunnen begrijpen (denk aan Job, en de voorbeelden die Elliot aanhaald uit het NT). Maar ik vind het verkeerd om van de uitzondering een regel te maken en van de regel een uitzondering.
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: donderdag 8 september 2011, 12:26

CROSSROAD317 schreef:
Wie heeft er zin om mee te gaan naar de band Trinity

Wanneer: 22 oktober 2011
Waar: 2de Exloërmond (Drenthe)
Aanvang: 20.30
Einde: 22.30

Kosten: € 12.50 + € 2,- reserveringskosten per ticket

Voor wie: Iedereen die van muziek houdt en het leuk vind om andere CM'ers te ontmoeten. Introducees zijn natuurlijk welkom ...

Meer informatie ...

http://www.bandtrinity.nl/nl/tour-dates/item/28-trinity-live-

Klein voorproefje -- Trinity -- 4*4 -- X-Noizz Flevofestival

http://www.youtube.com/watch?v=0bxzxniN7zk

Crossroad
Billy
..
..
..
..

Zet je naam er maar bij Lachende smiley

UP

..
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: donderdag 8 september 2011, 12:28

CROSSROAD317 schreef:
Zondag 11 September 2011 is er weer een Bijbelstudie de serie over Openbaring.
Deze avond deel 7 met als onderwerp "Harmagedon en de bruiloft van het Lam"

Aanvang: 19.30
Einde: ± 21.00
Voorganger: Orlando Bottenbley

Verzamelen tussen 19.10 en 19.20 bij de ingang

http://www.bethel.nl/actueel/actueel/diensten/openbaring_deel_7_harmagedon_en_de_bruiloft_van_het_lam.html

De delen 1 tot en met 6 zijn te beluisteren via onderstaande link, om vast in de stemming te komen ...
(hier staan ook studies uit 2006 / 2007 over Openbaring)

http://mediaspeler.bethel.nl/category/openbaring/

Crossroad
Leonard o.v.
Billy
2 aanmeldingen oud leden
..
..

zet je naam er maar bij Lachende smiley

UP

..
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: donderdag 8 september 2011, 12:43

SHANITA130 schreef:
Met die onzinnige slow chat maak je het ook moeilijker voor mensen die wél serieus over het geloof willen discussiëren.

Zieke smiley

Je reageert volgens mij in een verkeerd topic Gefrustreerde smiley

Maar als je er behoefte aan hebt, mag je ook in dit topic serieus over je geloof praten hoor (al is het dan wel off-topic) Twijfelende smiley

Ik wou wel verlengen maar kon niet verlengen, hoe graag ik ook wou ... mijn portemonnee was van siepelleer ... Huilende smiley, smiley in tranen Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 8 september 2011, 12:45

CROSSROAD317 schreef:

Maar als je er behoefte aan hebt, mag je ook in dit topic serieus over je geloof praten hoor (al is het dan wel off-topic) Twijfelende smiley

Ik wou wel verlengen maar kon niet verlengen, hoe graag ik ook wou ... mijn portemonnee was van siepelleer ... Huilende smiley, smiley in tranen Coole smiley met zonnebril

Dit forum heet:
Vriendschap en relaties
Discussieer hier over vriendschap, relaties, het single-zijn, afspraakjes, en alles wat hierbij komt kijken.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: donderdag 8 september 2011, 12:51

SHANITA130 schreef:
Dit forum heet:
Vriendschap en relaties
Discussieer hier over vriendschap, relaties, het single-zijn, afspraakjes, en alles wat hierbij komt kijken.

Bovenaan zie je 'niet verlengen' staan Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 8 september 2011, 13:06

FRANKT627 schreef:
Bovenaan zie je 'niet verlengen' staan Knipoog smiley

Al meer dan duizend reakties, en elke keer één zinnetje, da's is géén discussie. Maar een 'slow chat'.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 8 september 2011, 13:14

Dit topic is elke keer hetzelfde.

En een afknapper voor iemand die pas lid is ofzo en die serieus een discussie over het geloof wil lezen.
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: donderdag 8 september 2011, 13:20

SHANITA130 schreef:

En een afknapper voor iemand die pas lid is ofzo en die serieus een discussie over het geloof wil lezen.

Shanita, dit topic gaat over het wel of niet verlengen van je abonnement hier. Er zijn genoeg andere topics waar serieus over het geloof e.d. gediscusieerd kan worden.
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: donderdag 8 september 2011, 13:22

SHANITA130 schreef:

als je je eraan erger niet lezen een optie?
Deze topic heet niet verlengen Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: donderdag 8 september 2011, 13:22

CROSSROAD317 schreef:

Ik denk al cross gewoon weg zonder het te melden Geschokte, onthutste smiley
Tja optijd betalen is wel een must Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 8 september 2011, 13:23

JOSINA022 schreef:
Shanita, dit topic gaat over het wel of niet verlengen van je abonnement hier. Er zijn genoeg andere topics waar serieus over het geloof e.d. gediscusieerd kan worden.

Alleen al op deze pagina gaat het géén één keer over 'verlengen'.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 8 september 2011, 13:24

ERIKA129 schreef:
als je je eraan erger niet lezen een optie?
Deze topic heet niet verlengen Knipoog smiley

Ik erger me niet.

Ik geef mijn mening.
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: donderdag 8 september 2011, 13:25

SHANITA130 schreef:
Al meer dan duizend reakties, en elke keer één zinnetje, da's is géén discussie. Maar een 'slow chat'.

Ik moet zeggen dat je wel aardig met het "slow chatten" uit de voeten kunt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: donderdag 8 september 2011, 13:26

CROSSROAD317 schreef:
Ik moet zeggen dat je wel aardig met het "slow chatten" uit de voeten kunt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

mag ik ook meedoen?
Kunnen we met z'n allen dit topic verlengen Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: donderdag 8 september 2011, 13:30

SHANITA130 schreef:
Kleuters

Je reageert nu wel zo...maar in ditzelfde topic lees ik een verwijzing naar Drs. P met zijn....

SCHORSENEREN EN PREI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Wie doet er dus ook mee????
Naar boven

Auteur Bericht
WILLIE400

BerichtGeplaatst: donderdag 8 september 2011, 13:36

Aanrader heb op xnoizz erg genoten en ze daarvoor ook diverse malen gezien.
iedere keer een feestje Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 8 september 2011, 13:42

ZEELAND736 schreef:
Je reageert nu wel zo...maar in ditzelfde topic lees ik een verwijzing naar Drs. P met zijn....

SCHORSENEREN EN PREI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Wie doet er dus ook mee????

Dat is een grappig liedje. En wat hij zingt is nog zo ook. En..het was naar aanleiding van de reaktie van Thomas.

Ik bedoel, ik ken best wat mensen persoonlijk die hier ook opzitten op deze site.

En dan als je 'forum' aanklikt is het eerste wat je krijgt, "vriendschap en relaties". En als je dát aanklikt is het eerste wat je krijgt, dit 'topic'.

Mensen die eerst serieus eens wilden lezen en eventueel een posting wilden plaasten doen dat niet meer, omdat ze 'het' een hoop onzin vinden wat er geschreven wordt en dat vind ik jammer.

Vandaar.
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: donderdag 8 september 2011, 13:52

Er zijn zoveel serieuze topics om te lezen....
Als je ziet staan ""verlengen"" verlang je dan een serieus topic??

Nee dit is een mededelingenpagina....

Klopt het was een liedje, maar had in principe niets te maken(ook niet) met verlengen...
En ja zo gaat het...iemand stuurt een liedje en hup een ander knalt er weer een lied achteraan...

Als ik nu(het is niet zo) serieus wilde gaan lezen kom ik toch ook deze dingen tegen, juist die dingen die JIJ niet leuk vond(of jammer)
Voor alle you tube happenings is ook weer een apart topic...

Wat veelzijdig is CM toch!!!!
Van alle markten thuis.

Laatst aangepast door
ZEELAND736
op donderdag 8 september 2011, 14:03
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: donderdag 8 september 2011, 14:00

ZEELAND736 schreef:
Er zijn zoveel serieuze topics om te lezen....
Als je ziet staan ""verlengen"" verlang je dan een serieus topic??

Nee dit is een mededelingenpagina....

Klopt het was een liedje, maar had in principe niets te maken(ook niet) met verlengen...

En daar ging het MIJ nou net weer om...
Eigenlijk zou dit een leerzaam topic moeten zijn, waarin mensen uitleggen waarom ze het abbo niet verlengen

Of het zou een discussie topic moeten zijn, waarbij mensen aangeven waarom en we daar een gesprek over beginnen.
Maar om lol te gaan zitten maken op een topic, vind ik niet gepast. In mijn ogen is dit allesbehalve een loltopic. Maar jullie grijpen alle topics aan om lollig te kunnen doen.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: donderdag 8 september 2011, 14:08

THOMAS968 schreef:
Ik vind het veel te ver gaan als je stelt dat mensen die aan yoga doen feitelijk vormen van boeddhisme aanhangen. Dat kan wel zo zijn, maar dat hoeft helemaal niet. Als het een ontspanningsoefening is en daarvoor ook wordt gebruikt, is dat alleen maar heilzaam. Als je als Christen ontspanningsoefeningen doet is dat niet occult of strijdig met het Christendom. In de Bijbel staat ook niets over pillen die worden gebruikt bij bipolaire stoornissen. Als je pillen gebruikt die de psyche beïnvloeden zou je dat dan ook occult kunnen noemen, het beïnvloedt je bewustzijn. Ik vind het een zegen dat de psychofarmaca, mits goed gebruikt, er zijn maar de invloed van deze middelen overtreft die van een ontspanningsoefening echt verre. Niemand zal middelen die je gebruikt bij stroringen in de geest occult noemen of een opmerking maken dat ze je van God afhouden vanwege de werking ervan. Ik denk dat je mensen die zeker Christen zijn, niet in een verdachte hoek mag plaatsen vanwege deze oefeningen, die heilzame psychische en fysieke effecten hebben. Ik moet eerlijk toegeven dat ik na al die jaren nog steeds een smerige smaak in de mond heb van de discussie die lang geleden is gevoerd over dit onderwerp. Dat is echt eens en nooit weer.

Thomas, ontspant met muziek en wordt daar door opgetild.

Tja Thomas, ik denk aan de tijd dat ik aan judo deed. Langzamerhand werden daar meditatieoefeningen aan toegevoegd. Bij het behalen van de bruine band, moest je gelijk leren hoe je in trance kon geraken...... Je kunt yoga oefeningen niet zien zonder de achterliggende filosofie. Het leidt je immers op de weg van zelfverheerlijking en gebruikt die oefeningen daarvoor.
Btw, je weet zelf ook wel, dat ik Wmijn zelf heel erg waardeer...
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2772 2773 2774 2775 2776 2777 2778 ... 6194 Volgende
Pagina 2775 van 6194