ChristianMatch

Forum

Geneest God altijd als we genoeg geloven?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2784 2785 2786 2787 2788 2789 2790 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: zondag 11 september 2011, 12:09

CROSSROAD317 schreef:
Ik vraag me af, wie er dan niet genoeg zou geloven ... Twijfelende smiley

Degene die bidt of degene waarvoor gebeden wordt ...

Matteus 17:19 Later kwamen de leerlingen naar Jezus toe. Eenmaal met hem alleen vroegen ze: ‘Waarom konden wij die geest niet uitdrijven?’ 20 Hij antwoordde: ‘Vanwege jullie gebrek aan geloof. Ik verzeker jullie: als jullie geloof hebben als een mosterdzaadje, dan zullen jullie tegen die berg zeggen: “Verplaats je van hier naar daar!” en dan zal hij zich verplaatsen. Niets zal voor jullie onmogelijk zijn.’ (NBV)

..

Maar als er gebrek aan is? is het dan de hoeveelheid? of is er iets gewoon niet?
En het gaat altijd om degene die bidt voor zichzelf of de ander..zijn/haar geloof moet er zijn en ja, groot genoeg zijn...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: zondag 11 september 2011, 12:10

In dit deel van zeeland toch nog redelijk goed er van af gekomen.
Wel veel regen , maar vergeleken met andere delen van zeeland viel het nog mee. Vooral Zeeuws-Vlaanderen heeft het zwaar te verduren gehad. Las net ergens een reactie: In de straat zijn de daken van auto's veranderd in eierdozen.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: zondag 11 september 2011, 12:11

MARTIN695 schreef:
Ik denk dat GOD aanbeden wil worden en als je dat doet dan kan er genezing komen ik kan alleen naar me zelf kijken want dat heb ik heel veel gedaan .
Ik denk ook dat GOD een plan heeft met iedereen omdat HIJ ons allemaal kent.
Sjalom.
Martin

Ik geloof ook dat God gehoorzaamd wil worden én aanbeden...en als ik dan bij mezelf blijf zie ik zoveel genezing en wonderen..en dan weet ik dat God toch een plan heeft met iedereen en zelfs als ik eraan twijfel..Hij niet laat varen wat Zijn hand begon.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: zondag 11 september 2011, 12:21

WILLEMIJN232 schreef:
ik vind die familie Baxter net een christelijk bouquetboekje, het komt altijd goed en dat is toch niet de realiteit van het echte leven.Ik heb ze niet eens allemaal gelezen om die reden........
Zo zie je maar weer hoe smaken kunnen verschillen.......

Die bouquetboekjes zijn lucht..meer niet..én erg oppervlakkig...

vind dan ook jouw vergelijking als een t..op een v..slaan.. Smiley met dichtgeplakte mond
over verschillende smaken gesproken... Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
IESJE369

BerichtGeplaatst: zondag 11 september 2011, 12:29

Een vriendin belde me nadat het eerste vliegtuig tegen de toren was gevlogen. Ik heb niets met Amerika of New York en antwoordde: "Ik heb het niet gedaan!"
Ik geef toe: weinig relevante reactie.
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: zondag 11 september 2011, 12:34

[quote=MARIAN519]Je bedoelt 11-9 ? Smiley die vol vragen zit

Ja, raar is dat he.
Waar of je het ook leest ; Het bericht van Chat, op internet, in de krant : Overal staat 9/11
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: zondag 11 september 2011, 12:43

[quote=VISSER278]Wellicht wordt de Amerikaanse manier van het weergeven van de datum overgenomen.....
'nine-eleven'

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op zondag 11 september 2011, 13:37
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: zondag 11 september 2011, 12:52

[quote=ANNETTE050]

lijkt wel zo..al vind ik het wel heel verwarrend... Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
RINRIN585

BerichtGeplaatst: zondag 11 september 2011, 13:40

hallo
Ik noemde mijn ouders altijd pa en ma. Bij de voornaam noemen dacht je gewoon niet over na.
En wat mijn kinderen betreft zou ik het niet prettig vinden als ze mij bij de voornaam zouden noemen.

Ik heb zelf nu niet zo het gevoel dat ik per zee een moeder moet zijn.
Je kent dat wel van het grootste stukje vlees en altijd op je vast plekje op de bank.
En nee, ik ben ook niet hun vriendin..
Wel zeg ik altijd dat ik ze niet opvoed maar begeleid naar volwassenheid.
Daar maken ze nu wel eens grapje over als ik dan zeg "zo heb ik je niet opgevoed" dan zeggen ze heb je toch niet je ons toch alleen maar begeleid.

Daarbij denk ik dat tegenwoordig ierdereen bij de voornaam genoemd moet worden ..ouders, leraren. de ouder buren, je baas...
Als gevolg hiervan krijg ik toch wel het gevoel dat respect voor je baas of je meerdere daarbij echt verdwijnt ..
En ik denk niet dat , dat altijd even goed is..
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: zondag 11 september 2011, 13:50

WILLEMIJN232 schreef:
Dus jullie herdenken ook niet op 4 mei omdat het zoals jullie schrijven en onderschrijven het 'sensatiebelust'is?
Of is Amerika een beetje de ver van mijn bed show? Als het in de buurt gebeurd is het erger en minder sensatiebelust????

Ik denk dat het inderdaad wel een beetje zo is Willemijn. Amerika is zo ver weg... Het leven daar is zo anders als hier.
/5 mei etc, heeft met ons eigen land te maken. Al is dat voor de steeds jongere generatie ook meer een ver van m'n bed show aan het worden.
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: zondag 11 september 2011, 13:59

JOLAN931 schreef:
Ik denk dat het inderdaad wel een beetje zo is Willemijn. Amerika is zo ver weg... Het leven daar is zo anders als hier.
/5 mei etc, heeft met ons eigen land te maken. Al is dat voor de steeds jongere generatie ook meer een ver van m'n bed show aan het worden.

Dat is nu net de reden waarom dit soort getuigenissen belangrijk zijn en verteld moeten blijven worden!
En dat is dus ook de reden waarom het niet sensatiebelust is.
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY641

BerichtGeplaatst: zondag 11 september 2011, 14:31

[quote=MIEKE364]Vergeven is een krachtig redmiddel en (gelukkig) niet alleen gegeven aan christenen en past wel erg bij ons en dat is een zegen.

Tjonge, ik zou graag wat toevoegingen willen plaatsen. U verdraait de boel wel heel erg....

De enige die KAN vergeven, is Christus. Wil je vergeving ontvangen, dan zul je tot Hem moeten gaan (waarbij je automatisch de "titel" christen ontvangt (= volger van Christus). Hoezo: dat is gelukkig niet alleen gegeven aan christenen??

Ik kan het niet laten om toch een paar reacties te geven op jullie vele
inspanningen op zoek naar de waarheid.

Het laat absoluut geen discussie wat de waarheid is.
Jezus zelf leert mij: "Ik ben de weg, de waarheid....."
Wie buiten Hem om probeert een "waarheid" te vinden, zal bedrogen uitkomen. Het eeuwig leven is niet in hem/haar.

Yoga occult noemen of de bronnen waaraan het ten grondslag ligt is beledigend en doet afbreuk aan de bron waaraan tenslotte iedere schepping ten grondslag ligt. Je mag een mening hebben maar dat wil nog niet zeggen dat je de waarheid hebt gevonden al leg je de hele encyclopedie op dit cm-forum neer.

Nogmaals: Jezus is de enige weg, en de waarheid. Iemand die dit aankaart, of bevecht, in hem/haar is de waarheid duidelijk NIET.
Die mensen gaan nog in discussie of de bijbel wel waar is. Ons is gewaarschuwd met dergelijke lieden geen discussies te voeren.

--

--

Yoga is de mens gegeven als hulpmiddel om alles enigszins op een afstand te brengen dat hem/haar afhoudt van contemplatie op Gods inspiratie. De Heilige Geest hoor je door stil te zijn en te luisteren.

Vreemd, nergens in Gods woord kom ik dit tegen. MOet je me toch 's aanwijzen. Als ik me op God ZELF richt (in plaats van contemplatie op GOds inspiratie) dan wijkt het verkeerde VANZELF. Daar heb ik geen trucje of techniekje als yoga voor nodig.

--

Yogaoefeningen leiden de geest af van gedachten, emoties en gevoelens die van binnenuit en van buitenaf onze aandacht opeisen.
De aandacht wordt erdoor gericht; naar de 'binnenkamer' , onszelf. In die staat van rust gekomen kan je mediteren wat ook wel 'luisteren naar God' wordt genoemd als tegenhanger van bidden; 'praten met God'.
De fluistering van de ziel wordt dan waarneembaar want in de stilte is HIJ, de altijd zijnde.
HIJ is schepper van hemel en aarde dus ook van het boeddhisme, hindoeïsme, wetenschap, muziek, haaien, vlinders, orkanen en tropische stranden.....

Je beledigt God hier zeer ernstig mee.
God schept het bhoeddisme, hindoeisme, en zeker ook de haat, zelfzucht, leugen, lust, afgunst.... volgens u???
Wat wil dit suggereren? Dat ALLES van God komt?
Ik dacht het niet. De vader der leugens, de satan, regeert over deze wereld. Wat hij doet is bolwerken opzetten om Gods werk te blokkeren. De ware volger van Christus heeft de taak deze bolwerken neer te halen om de Heilige Geest meer ruimte te geven, om zodoende Gods Koninkrijk te kunnen uitbreiden.
Bhoeddisme, hindoeisme, taoisme, communisme, yoga, humanisme, het zijn alle BOLWERKEN in het denken van de mens. Ze zijn niet uit God, maar uit de vader van de leugen, de satan. Wie zulke dingen volgt en ontwikkeld zullen het eeuwige leven niet beerven. Ze zijn misleid, en erger nog, ze proberen anderen erin mee te nemen (zoals u hier probeert door de yoga te propaganderen)

--

Beelden (zoals in het Hindoeïsme) zijn eenvoudigen gegeven om Gods eigenschappen herleidbaar, herkenbaar te maken; het zijn hulpmiddelen om mensen dichterbij God te brengen. Occult?; van God gegeven....

U dwaalt behoorlijk. En verkondigt hier niets dan leugens en halve waarheden die mensen op een dwaalspoor brengen (=van Jezus afhouden). Op talloze plaatsen in de Bijbel lezen we de haat, het verdriet dat het God doet als mensen beelden maken in plaats van op Hem te vertrouwen. Kijk wat er gebeurde toen Mozes voor het eerst van de berg afkwam en hij een gouden kalf aantrof? Hoe vaak lezen we: "wie op een beeld vertrouwt, wordt uiteindelijk aan het beeld gelijk"

Mahatma Gandhi was een hindoe; één van de grootste vredestichters ooit...Zalig zijn de zachte voetstappen van degene die vrede brengt.. (Bergrede). Zijn vredebrengers alleen christenen en alle anderen occult? Blasfemie! Het hekelen van Gods schepping.

Er is er maar 1 die vrede brengt: Christus die gestorven is, en weer uit de dood is opgewekt. Iedereen die buiten hem om "vrede" zoekt, komt bedrogen uit. De satan biedt iets gelijkwaardigs aan dat tijdelijk goed voelt, maar intussen verspeel je je eeuwig leven.....

De schoonheid en integriteit van het Hindoeïsme is ontroerend waaruit grote liefde en respect voor God spreekt. De discipline vanuit die levenswijze strekt hen tot zegen. Hun religie is hen van God gegeven.

Wederom spreekt u halve waarheden en verdraait de zaken.
Als de bijbel waar is, dan is Jezus de Zoon van God. Als ik zie hoe Jezus tegen de "religieuzen" optreedt, dan kom ik al snel tot de conclusie: "God haat religie" God wil dat we Hem aanbidden, Zijn hart leren kennen, en Hem gehoorzamen. Opdat het ons wel zal gaan, en het eeuwig leven bij Hem ons deel zal zijn. God geeft geen religies. God heeft zijn Zoon gegeven, opdat een ieder die in Hem gelooft niet verloren zou gaan...

De leringen van de Boeddha lijken heel veel op die van Christus Jezus, onze Heer en richten de voeten van de toehoorder naar God. Niet christelijk dus occult? Blasfemie! Het hekelen van Gods schepping.

Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat het Bhoeddisme hol is, religieus en hol. Wat u zegt is waar: "de lering van bhoedda LIJKEN misschien op die van Christus" maar ze ZIJN het niet. Een halve leugen lijkt op de waarheid, maar is het niet.
Misschien ontgaat het u volkomen. Maar ik hang geen leer aan, noch een theorie, noch een religie, mijn waarheid is een PERSOON, namelijk Jezus.

En steek na dit pleidooi voor vrede, verdraagzaamheid, menslievendheid, heelheid en respect voor alles wat Gods hand heeft gemaakt, niet meteen van wal tegen mij.....en laat je 'zusterlijk' vermanen (hoe Bijbels!) opdat je je hart niet verhard want het hart is wat God aanziet.

Leugens, mooi verpakt, maar uiteindelijk mis je het mooiste als je dat wat u verkondigt gaat geloven: namelijk het eeuwig leven met CHristus. Ik leg wat u zegt neer naast wat ik lees in Gods Woord:
* Pas op voor dwaalleraren
* Ruil de waarheid nooit in voor iets anders

U vertelt niets dan dwaalleer!!

En oh ja, Christus heb ik aangenomen als mijn Redder en als zichtbare tekenen daarvan draag ik een (leeg) kruisje van rode (de kleur van bloed, leven) jaspis omdat ik geloof in de wederopstanding na die van Jezus die ons is voorgegaan --

Ik heb Christus ook aangenomen. Maar ik hoef geen symbool met mij mee te dragen. Aan de vruchten immers herkent men de boom?
Ik wens u een behouden Aankomst toe...
En ik hoop dat u vooral ook uzelf laat vermanen...

Laatst aangepast door
ROADY641
op zondag 11 september 2011, 14:34
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: zondag 11 september 2011, 14:42

Het wordt hier weer donker Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: zondag 11 september 2011, 15:47

i.v.m. autopech ben ik helaas verhinderd.

Huilende smiley, smiley in tranen

Laatst aangepast door
LEONARD480
op zondag 11 september 2011, 15:47
Naar boven

Auteur Bericht
RENATE619

BerichtGeplaatst: zondag 11 september 2011, 16:14

HANNAH810 schreef:
nouwww...........voor mij voelt het niet beantwoorden van de mails die ik krijg, alsof iemand iets tegen me zou zeggen, en ik mijn hoofd weg zou draaien en net doen of ik niets gehoord heb............

Precies, iemand bewust negeren. Dat vind ik ook erg ongepast. En wind me daar dan ook erg over op. Het zijn in mijn ogen toch gewone omgangsnormen. Maar als je voor een deel anoniem bent, lijken sommigen toch makkelijker dit soort gedrag te kunnen vertonen. Ik denk dat het voornamelijk daarmee te maken heeft.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zondag 11 september 2011, 16:18

[quote=VISSER278]

De Amerikaanse schrijfwijze is idd dat ze eerst de maand schrijven en daarna de dag. September 11th.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zondag 11 september 2011, 16:21

RENATE619 schreef:
Precies, iemand bewust negeren. Dat vind ik ook erg ongepast. En wind me daar dan ook erg over op. Het zijn in mijn ogen toch gewone omgangsnormen. Maar als je voor een deel anoniem bent, lijken sommigen toch makkelijker dit soort gedrag te kunnen vertonen. Ik denk dat het voornamelijk daarmee te maken heeft.
Toch gebeurt dat veel vaker dan dat je denkt. Heb je niet, dat je niet naast iemand wil zitten, omdat hij te klef doet??
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zondag 11 september 2011, 16:55

MARIAN519 schreef:
Die bouquetboekjes zijn lucht..meer niet..én erg oppervlakkig...

vind dan ook jouw vergelijking als een t..op een v..slaan.. Smiley met dichtgeplakte mond
over verschillende smaken gesproken... Gefrustreerde smiley

Juist marian, karen Kingsbury schrijft zeer mooie boeken niet zeggen dat die ook maar iets op bouquetboekjes lijken waar het vaak om de sex draait (ja helaas las ook stiekum zulke boekjes toen ik 16 was) Verlegen lachende smiley de inhoud slaat vaak alleen maar op romantiek dus.

Als je de boeken van Karen Kingsbury kent zal je hier echt niet zo over oordelen want dan denk ik dat jij anders leest of zo of iets anders wilt lezen!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zondag 11 september 2011, 16:57

Socrates: "Het goede is een weten, dat men slechts als ervaring kan beleven."
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zondag 11 september 2011, 16:59

JOSINA022 schreef:
Code oranje afgegeven Twijfelende smiley

En inmiddels in volle hevigheid losgebarsten Zieke smiley Visser, je hebt niets overdreven.

Inderdaad veel onweer gehad,het heeft van 10.00 uur tot 02.00 uur geonweert en vooral veel geweerlicht! maar als ik het zo hoor zijn we er hier aardig goed vanaf gekomen vergeleken met bunnik, twee flinke buien daar bleef het bij.
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748

BerichtGeplaatst: zondag 11 september 2011, 17:41

JOSINA022 schreef:
Code oranje afgegeven Twijfelende smiley

En inmiddels in volle hevigheid losgebarsten Zieke smiley Visser, je hebt niets overdreven.

ik vond het hier nog wel meevallen. nou niet bepaald iets waar IK code oranje voor zou hebben afgegeven (als ik er de kennis voor had)
Naar boven

Auteur Bericht
MARCOWAAL200

BerichtGeplaatst: zondag 11 september 2011, 18:09

nogmaals ik had volgens mij een berichtje geschreven dat ik ook mee ging en ik had ook de hele lijst incl mijn naam geplaatst.
En nu wordt die niet meer vermeld ....
het is toch erg .... slecht opgelet hihihihi welke lijst die er het nieuwste is...

Clown smiley

Afgelopen zaterdag is het in de avond heel mooi weer geweest en god heeft gesproken.
zie hier een foto ervan..

PS. als ik het van tevoren weet heb ik ook plaats in mijn auto.
ik rij vanaf Sliedrecht richting Goringhem en dan richting Utrecht en zo naar Ede.

Laatst aangepast door
MARCOWAAL200
op zondag 11 september 2011, 18:27
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748

BerichtGeplaatst: zondag 11 september 2011, 18:19

MARCOWAAL200 schreef:
Afgelopen zaterdag is het in de avond heel mooi weer geweest en god heeft gesproken.

pff...gewoon een natuurverschijnsel, hoor. beetje gerommel en geflits, meer heeft het niet om het lijf.

okee okee, ik weet het: off-topic!
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 11 september 2011, 18:30

ERIKA129 schreef:
Juist marian, karen Kingsbury schrijft zeer mooie boeken niet zeggen dat die ook maar iets op bouquetboekjes lijken waar het vaak om de sex draait (ja helaas las ook stiekum zulke boekjes toen ik 16 was) Verlegen lachende smiley de inhoud slaat vaak alleen maar op romantiek dus.

Als je de boeken van Karen Kingsbury kent zal je hier echt niet zo over oordelen want dan denk ik dat jij anders leest of zo of iets anders wilt lezen!

Ik heb pas een boek ban de familie Baxter gelezen en ik verbaasde mij hoeveel sex er in voor kwam. Ze hebben sex op 9/11 en voelen zich schuldig, de ander heeft een kind van een charmeur en blijkt hiv positief te zijn......en toevalligerwijs komt het allemaal weer goed, dan komen ze elkaar weer tegen en is alles koek en ei.....dus zoveel verschil is er in feite toch niet met een bouquetboekje? Maar die zijn dan weer oppervlakkig? Ik noem dat liever lekker laag complex, niets mis mee op zijn tijd.......
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zondag 11 september 2011, 18:34

WILLEMIJN232 schreef:
Ik heb pas een boek ban de familie Baxter gelezen en ik verbaasde mij hoeveel sex er in voor kwam. Ze hebben sex op 9/11 en voelen zich schuldig, de ander heeft een kind van een charmeur en blijkt hiv positief te zijn......en toevalligerwijs komt het allemaal weer goed, dan komen ze elkaar weer tegen en is alles koek en ei.....dus zoveel verschil is er in feite toch niet met een bouquetboekje? Maar die zijn dan weer oppervlakkig? Ik noem dat liever lekker laag complex, niets mis mee op zijn tijd.......
Libelle niveau????
Naar boven

Auteur Bericht
MARCOWAAL200

BerichtGeplaatst: zondag 11 september 2011, 18:37

GRIFFIN748 schreef:
pff...gewoon een natuurverschijnsel, hoor. beetje gerommel en geflits, meer heeft het niet om het lijf.

okee okee, ik weet het: off-topic!

hmmm BEETJE gerommel zegt hij op radio werd gewaarschuwd alarm code ORANJE en 800 flitsen per minuut. Clown smiley

Maar wie heeft de natuur geschapen ?
Ik kan maar 1 antwoord geven...
Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748

BerichtGeplaatst: zondag 11 september 2011, 18:38

CHATULIEM619 schreef:
Libelle niveau????

helemaal goed, Chat. en dat in een topic dat je zelf begonnen bent. laat je dat toe?

Duiveltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748

BerichtGeplaatst: zondag 11 september 2011, 18:41

MARCOWAAL200 schreef:
hmmm BEETJE gerommel zegt hij op radio werd gewaarschuwd alarm code ORANJE en 800 flitsen per minuut. Clown smileyMaar wie heeft de natuur geschapen ?
Ik kan maar 1 antwoord geven...
Lachende smiley

als dat beetje gerommel dat ik hier gehad heb, al code oranje is, is het systeem schromelijk overdreven.
Naar boven

Auteur Bericht
YELNIN491

BerichtGeplaatst: zondag 11 september 2011, 18:55

Kun je het aan God verwijten, als het grondpersoneel er een
zootje van maakt?
Naar boven

Auteur Bericht
MUSICUS961

BerichtGeplaatst: zondag 11 september 2011, 19:01

naar aanleiding van 9/11:

onderstaande link aanklikken of in adresbalk plaatsen:

http://www.youtube.com/watch?v=nCUtBZatcZU
Naar boven

ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2784 2785 2786 2787 2788 2789 2790 ... 6194 Volgende
Pagina 2787 van 6194