| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 12 september 2011, 09:26
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | | Je kan samenlevingsvormen verzinnen wat je wil, maar door het huwen van een man en een vrouw, kunnen nu eenmaal kinderen komen. Huwen hoeft niet altijd kinderen te geven, daar heb je voorbehoedsmiddelen voor. Je hebt ergens een ander topic, en daar wordt seks voor het huwlijk behandelt. Maar eigenlijk is seks het moderne woord voor huwen. En ik kan me echt geen andere samenlevengsvorm bedenken waar kinderen van komen, boerenkool is een fabeltje hoor, of dat kunstmatige, maar dat is meer een keuze die je vast niet bedoelt. |
Omschrijf je ideale match: Geduldig, vrijgevig, lief, zorgzaam, slaafs, onderdanig, verdraagsaam, openhartig, vergevingsgezind, romantiepje, netjes, eigenlijk,............. en slapen doe je snachts.
Deze vind ik zelf écht wel heel grappig.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 12 september 2011, 09:35
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | maar goed dat er geen webcam op gericht staat zeker?  |
Ja, deze reaktie was niet serieus.
(verwijderd ivm privacy)
En eigenlijk kan je beter, wat Thomas zei, opnoemen waar je mee gezegend bent, ipv wat je mist.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 12 september 2011, 09:56
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MIEK114
|
|
Geplaatst: maandag 12 september 2011, 09:38
|
|
|
|
thnxs
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 12 september 2011, 09:44
|
|
|
|
| MIEK114 schreef: | http://www.stichting-promise.nl/artikelen/body-mind-methodes-en-occultisme/aandachttraining-mindfulness.htm
Deze site is van stichting Promise.. Wellicht een mooie inhoudelijke aanvulling op de discussie die jullie voeren hier. Ook een artikel over judo is daar wel te vinden so wie so een mooie waardevolle site om te bekijken.
Gods zegen, annemiek |
klik hier
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 12 september 2011, 09:46
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 12 september 2011, 09:51
|
|
|
|
|
Komt mij erg zwevend, en heel ingewikkeld over....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 12 september 2011, 10:07
|
|
|
|
Hier een link over gezonde christelijke leer vermengd met new age.
Je hoeft natuurlijk niet alles te lezen, dat zou wel heel erg veel zijn.
Je kan zo nu en dan eens een link aanklikken.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 12 september 2011, 10:10
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: maandag 12 september 2011, 10:28
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Omschrijf je ideale match: Geduldig, vrijgevig, lief, zorgzaam, slaafs, onderdanig, verdraagsaam, openhartig, vergevingsgezind, romantiepje, netjes, eigenlijk,............. en slapen doe je snachts.
Deze vind ik zelf écht wel heel grappig. |
Zo,n vraag kan je alleen beantwoorden, als je hem/haar ook daadwerkelijk gevonden hebt, en als je de laatste adem uit gaat blazen. En dan nog kan het mis gaan.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: maandag 12 september 2011, 10:45
|
|
|
|
Als je dan echt alles wilt bannen waar ook maar iets ocults in zou zitten, nou dan zijn we nog wel even bezig. Koffie thee en ook een hoop sporten die voor een paar eeuwen geleden naar ons land kwamen, waren gelateerd aan afgoderij. Trouwens de toekomst uit theebladeren wordt nog steeds gedaan, net als koffiedik kijken. Nergens zit iets kwaads in, zolang je er geen afgod van maakt, of verslaaft aan raakt, of geestelijk afhankelijk van wordt. Ik denk dat je, net als yoga, niet zo koffie dik moet kijken.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: maandag 12 september 2011, 10:53
|
|
|
|
Zoals Jolan ook al aangeeft, heeft cm echt een gebrek aan meerkeuzeantwoorden. Daar is al vaker kritiek op geweest maar er wordt helaas niets mee gedaan.
Niet enkel iemand die heeft samengewoond kan niet eerlijk zn verleden weergeven, maar ook iemand wiens scheiding nog niet afgewikkeld is kan geen eerlijk antwoord geven. De keuze is dan getrouwd, wat niet echt handig is op een datingsite, of gescheiden, maar dat is ook niet helemaal waar en voor sommige mensen is het belangrijk om te weten dat iemand ook echt ' vrij' is. Het is dus niet altijd een kwestie van niet eerlijk willen zijn, soms geeft cm je gewoon de kans niet.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: maandag 12 september 2011, 11:00
|
|
|
|
| ANNETTE050 schreef: | | het is toch mogelijk dat iemand voor een andere samenlevingsvorm heeft gekozen en/of later tot geloof is gekomen....misschien is het beter om eerst even in gesprek te gaan en vragen bespreekbaat te maken, dan meteen een conclusie te trekken...... |
Dat vind ik echt het meest vreselijke zinnetje dat heel vaak op cm gebruikt wordt. Om 2 redenen, ten eerste zijn er genoeg christenen die er voor bewust voor kiezen samen te wonen. De 2e is dat er feitelijk gezegt wordt dat alles wat voor je bekering gebeurd is niet telt. Maar je hebt toch echt gewoon met iemand samengeleefd, het is misschien in sommige christelijke kringen geen geaccepteerde samenlevensvorm, maar wettelijk gezien is dat het wel. En als het er dan toch niet toe doet omdat het voor je bekering was, wees er dan ook gewoon eerlijk over! Ook bij gebrek aan meerkeuzeantwoorden kun je dit in de rest van je profiel gewoon aangeven.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 12 september 2011, 11:04
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Als je dan echt alles wilt bannen waar ook maar iets ocults in zou zitten, nou dan zijn we nog wel even bezig. Koffie thee en ook een hoop sporten die voor een paar eeuwen geleden naar ons land kwamen, waren gelateerd aan afgoderij. Trouwens de toekomst uit theebladeren wordt nog steeds gedaan, net als koffiedik kijken. Nergens zit iets kwaads in, zolang je er geen afgod van maakt, of verslaaft aan raakt, of geestelijk afhankelijk van wordt. Ik denk dat je, net als yoga, niet zo koffie dik moet kijken.  |
Ach...ik lees in beide linken, dingen die ik wel en niet vind kloppen...
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 12 september 2011, 11:05
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: maandag 12 september 2011, 11:06
|
|
|
|
Maandag 12 september, Psalm 106: 34-42; Eigen schuld.
Vandaag kan ik er niet omheen: er is in het psalmgedeelte dat aan de orde is geen mooie tekst te vinden, geen vriendelijke bemoediging, geen vriendelijke bemoediging, geen opwekkend woord, niets van dat al. Het is één grote aanklacht tegen Israël, vanwege de wijze waarop men zich, eenmaal in het beloofde land aangekomen, vermengde met de volkeren daar. Met alle gevolgen van dien… Men deinsde er niet voor terug eigen vlees en bloed op te offeren aan de afgoden. ‘Een stroom vaan bloed ontheiligde het land.’ Kortom, bepaald lieverdjes waren het niet, die volkeren van Kanaän! Zij joegen letterlijk hun eigen kinderen de dood in ter wille van een stelletje nepgoden. En dat is nu precies Israëls God niet hebben kan! Zulke offers kan Hij niet luchten of zien. Zulke offers heeft Hij al meer dan voldoende geroken in de landen rondom. In Egypte was men al niet vies van dat soort praktijken – denk aan de baby’s die in de Nijl verdronken werden. In Babylonië slokten de vlammen hun prooi op om de goden te behagen. Dat moet afgelopen zijn! Weg met zulke praktijken! En zo wordt aan Israël opdracht gegeven de volkeren van Kanaän uit te roeien, in de hoop het kwaad nog enigszins te beteugelen. Ik denk aan de geallieerden in de oorlog. Ze doodden nazi’s in de hoop Joden te kunnen sparen. Dat zeg ik niet om een sluitende verklaring te leveren voor de bevelen tot uitroeiing zoals we in de Bijbel tegenkomen. Ik denk dat daar ook een heel menselijk aspect een rol in heeft gespeeld. Feit is en blijft: wie het kwaad laat voortwoekeren, laadt de schuld op zich. Daarom wordt van Israël gezegd:
Zij hebben Gods bevel veracht, de heidenen niet omgebracht, zij stonden voor hun invloed open. Door eigen schuld is Israël toen blindelings in de val gelopen van het verdwaasd afgodisch spel.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: maandag 12 september 2011, 11:21
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Ach...ik lees in beide linken, dingen die ik wel en niet vind kloppen...  | Das best link benoem ze maar
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 12 september 2011, 11:22
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Als je dan echt alles wilt bannen waar ook maar iets ocults in zou zitten, nou dan zijn we nog wel even bezig. Koffie thee en ook een hoop sporten die voor een paar eeuwen geleden naar ons land kwamen, waren gelateerd aan afgoderij. Trouwens de toekomst uit theebladeren wordt nog steeds gedaan, net als koffiedik kijken. Nergens zit iets kwaads in, zolang je er geen afgod van maakt, of verslaaft aan raakt, of geestelijk afhankelijk van wordt. Ik denk dat je, net als yoga, niet zo koffie dik moet kijken.  | Dus, omdat de grenzen niet al te duidelijk zijn voor je, is er geen sprake van gevaar?? Vreemde redenatie. Je zou beter kunnen stellen laten we die grenzen dan eens bepalen, want yoga, zoals in vele bijdragen al naar voren is gekomen, heeft wel degelijk een geestelijke achtergrond, die in mijn ogen niet al te fris is.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 12 september 2011, 11:26
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | ehmmm.........ik lees bij willemijn niets over het verwaarlozen van haar lichaam, of visioenen die worden opgewekt...........?
ook heb ik haar nog nooit over het vereren van engelen horen praten; wel over respect en medemenselijkheid, als uitingsvorm van het dienen van God. | Bij yoga, TM, Boeddhisme komt ascese voor met als doel om opperste geestelijke ervaringen te bereiken. Engelenverering en afgodsbeelden liggen in mijn ogen naast elkaar. Boeddhabeeldjes zijn in mijn ogen het begin daarvan....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: maandag 12 september 2011, 11:34
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Bij yoga, TM, Boeddhisme komt ascese voor met als doel om opperste geestelijke ervaringen te bereiken. Engelenverering en afgodsbeelden liggen in mijn ogen naast elkaar. Boeddhabeeldjes zijn in mijn ogen het begin daarvan.... |
Boeddhabeelden ZIJN in mijn ogen afgodsbeelden, en niet alleen het begin daarvan. Ik volg deze discussie met veel interesse, al heb ik er onvoldoende kennis van om inhoudelijk te kunnen reageren. Maar ik dacht dat het over yoga ging en niet over Boedisme of hindoeisme, al zie ik het verband ertussen wel.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 12 september 2011, 11:37
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Das best link benoem ze maar  |
Zo even uit mijn hoofd, wat wél klopt: In de 1ste link, als je even verder klikt: een arts die door uit te leggen hoe de hersengedeeltes met elkaar samenwerken, ook uit kon leggen hoe oa DIS werkt. En hoe je naar aanleiding daarvan kan genezen van trauma's.....
Wat niet klopt in de 2de link: ook als je ff verder doorklikt: een stukje met commentaar over Knevel, die niet gelooft dat de wereld in 6 dagen is gemaakt.....Daar zijn 'zij' het niet mee eens. Ik wel.
Dan denk ik van: kijk, er staat in de bijbel van voor God is één dag als duizend jaar, en duizend jaar als een dag... Dat kan je dan ook verder trekken van: voor God zijn miljoenen jaren als één dag...... en dan kan het weer wel, met die evolutie van miljoenen jaren, en niet alles ff in 6 dagen....
Snappie?
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 12 september 2011, 11:48
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: maandag 12 september 2011, 11:44
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Dus, omdat de grenzen niet al te duidelijk zijn voor je, is er geen sprake van gevaar?? Vreemde redenatie. Je zou beter kunnen stellen laten we die grenzen dan eens bepalen, want yoga, zoals in vele bijdragen al naar voren is gekomen, heeft wel degelijk een geestelijke achtergrond, die in mijn ogen niet al te fris is. |
Dat heb ik ook gezet, geestelijk niet van afhankelijk wordt, maar dat is met alles zo, en trouwens, heb ik dat ook niet opgezogd. Ik heb het gewoon, net als een soort fitnes gezien, en om mij te leren ontspannen. Ik ben het ook niet helemaal met je oneens. Er zitten wel degelijk gevaren aan. En die moet je ook niet opzoeken. Maar dat is met veel dingen zo. Ook met bepaalde sporten uit Azie bv, maar er is niets mis mee, om je eigen innerlijke rust te vinden. Dat lijkt mij nog steeds beter, dan de hele pharma industrie te gaan uitproberen. Waar al heel veel mensen aan verslaaft zijn geworden. En waarschuwen mag altijd, maar er wordt ook veel overdreven. Niet iedereen is het met elkaar eens, kan ook niet. Hoeft ook niet.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: maandag 12 september 2011, 11:58
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Zo even uit mijn hoofd, wat wél klopt: In de 1ste link, als je even verder klikt: een arts die door uit te leggen hoe de hersengedeeltes met elkaar samenwerken, ook uit kon leggen hoe oa DIS werkt. En hoe je naar aanleiding daarvan kan genezen van trauma's.....
Wat niet klopt in de 2de link: ook als je ff verder doorklikt: een stukje met commentaar over Knevel, die niet gelooft dat de wereld in 6 dagen is gemaakt.....Daar zijn 'zij' het niet mee eens. Ik wel.
Dan denk ik van: kijk, er staat in de bijbel van voor God is één dag als duizend jaar, en duizend jaar als een dag... Dat kan je dan ook verder trekken van: voor God zijn miljoenen jaren als één dag...... en dan kan het weer wel, met die evolutie van miljoenen jaren, en niet alles ff in 6 dagen....
Snappie? | Ik ben het helemaal met je eens, maar die linken lees ik nooit. Ik lees de Bijbel en geloof alles wat daar in staat. En beweringen van derden, lap ik aan me laars. Dan kom je als je niet uitkijkt ook op een dwaalspoor. Oke dan niet helemaal eens
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LOVEJEZUS310
|
|
Geplaatst: maandag 12 september 2011, 12:03
|
|
|
|
| SAVANTI576 schreef: | | op christenmatch is maar heel kleine kans dat je een relatie vind denk ik . |
Savan,
Gelukkig zit je bij God altijd goed.
Zou zeggen ontmoet zijn zoon Jezus
Your invited
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 12 september 2011, 12:13
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | | Ik ben het helemaal met je eens, maar die linken lees ik nooit. Ik lees de Bijbel en geloof alles wat daar in staat. En beweringen van derden, lap ik aan me laars. Dan kom je als je niet uitkijkt ook op een dwaalspoor. Oke dan niet helemaal eens |
Ik klik gewoon nu en dan es even iets aan. en soms lees ik iets helemaal.
En beweringen van derden: als ik daar iets aan heb bijvoorbeeld, lees ik dat.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 12 september 2011, 12:26
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Heel simpel dames, al in den beginne eerst werd de mens geschapen, en toen pas de vrouwmens  |
wilde jij ook vrienden maken hier?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: maandag 12 september 2011, 12:33
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | wilde jij ook vrienden maken hier?  |
De mannen zijn lekker bezig hier  En ze zijn straks ook nog in de meerderheid met de pn Kom op dames...geef je op!
Laatst aangepast door
|
JOSINA022
|
op maandag 12 september 2011, 12:37
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROADY641
|
|
Geplaatst: maandag 12 september 2011, 12:41
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Jaren geleden had ik last van ernstige slapeloosheid, en sliep maar 2 uurtjes op een nacht. Het enige wat de artsen voor mij konden beteken waren doormiddel de door hen voorgeschreven middelen slikken. Ware het niet dat je daar aan verslaaft kon raken, en daar had ik al helemaal geen trek in. Toen kwam ik via een omweg in contakt met een yogaleraar en eigenlijk had ik mede door derden verklaarde meningen over het geloof, ook daar geen trek in. Tot dat ik toch maar eens ging kijken, nou dat viel mee, geen beeltjes, geen kaarsen of wierookluchtjes. Ik moest op de grond gaan liggen, me ogen sluiten, en luisteren. Gewoon oefeningen doen, die ik later zelf thuis kon doen, zonder die verelende stem van die leraar. En slapen dat ik deed, nog steeds, dus geen oculte dingen, en zonder medicijnen. slaap lekker  |
Ik had jaren geleden OOK last van slapeloosheid, en niet zo'n beetje ook. Men adviseerde mij slaaptabletten te gaan halen, waar ik zelf fel tegen ben. Ze hielpen me dan ook geen zier. Ik sliep wat en werd wakker. Ik wist wel dat ik bezig was "ergens doorheen" te gaan, samen met God.
Een vriend die ik om advies vroeg zei me: vraag aan God wat je moet doen, om van je slapeloosheid af te komen.
Dat deed ik (nogmaals) en het antwoord dat kwam was glashelder. God sprak: "Vertrouw je op Mij, of vertrouw je op je slaappil?" Ik wist genoeg. Ik spoelde de hele zooi door het toilet, en met een bereid hart wachtte ik af.
Na een aantal weken leerde ik de allerbelangrijkste les van mijn leven. Om die te leren moest God me blijkbaar tot een bepaald punt uitputten, voordat ik het inzag.
Niet lang daarna begon ik weer goed te slapen. En sindsdien slaap ik als een (ro)os. Al stormt het soms flink in mijn leven, net als Jezus in de boot, kan ik dan toch lekker slapen. Prijs de Heer!
Het gevaar van techniekjes die je kunt aanleren om iets te bereiken, is dat de kern-oorzaak van het probleem wellicht niet wordt aangepakt. Als je de Heilige Geest het werk laat doen, is het altijd grondig. Althans dat is mijn ervaring.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: maandag 12 september 2011, 13:00
|
|
|
|
Bij de benzinepomp af willen rekenen na het tanken en je nieuwe pincode vergeten zijn Gelukkig zag de pomphouder er de humor wel van in.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: maandag 12 september 2011, 13:11
|
|
|
|
| ROADY641 schreef: | Ik had jaren geleden OOK last van slapeloosheid, en niet zo'n beetje ook. Men adviseerde mij slaaptabletten te gaan halen, waar ik zelf fel tegen ben. Ze hielpen me dan ook geen zier. Ik sliep wat en werd wakker. Ik wist wel dat ik bezig was "ergens doorheen" te gaan, samen met God.
Een vriend die ik om advies vroeg zei me: vraag aan God wat je moet doen, om van je slapeloosheid af te komen.
Dat deed ik (nogmaals) en het antwoord dat kwam was glashelder. God sprak: "Vertrouw je op Mij, of vertrouw je op je slaappil?" Ik wist genoeg. Ik spoelde de hele zooi door het toilet, en met een bereid hart wachtte ik af.
Na een aantal weken leerde ik de allerbelangrijkste les van mijn leven. Om die te leren moest God me blijkbaar tot een bepaald punt uitputten, voordat ik het inzag.
Niet lang daarna begon ik weer goed te slapen. En sindsdien slaap ik als een (ro)os. Al stormt het soms flink in mijn leven, net als Jezus in de boot, kan ik dan toch lekker slapen. Prijs de Heer!
Het gevaar van techniekjes die je kunt aanleren om iets te bereiken, is dat de kern-oorzaak van het probleem wellicht niet wordt aangepakt. Als je de Heilige Geest het werk laat doen, is het altijd grondig. Althans dat is mijn ervaring. |
Dat is mooi man, en eerlijk gezegt, helemaal met eens. Het was jaren geleden, dat ik het gedaan heb, en nogal ongeduldig van aard. Maar sommige dingen worden je ook vaak aangerijkt, en soms mag je daar ook gewoon gebruik van maken. En dan heb ik het maar niet over yoga, maar heel andere dingen. Dus niet alleen afwachten, maar ook zelf er aan werken. Is het niet goed, laat de werking vaak ook op zich wachten.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RENATE619
|
|
Geplaatst: maandag 12 september 2011, 13:39
|
|
|
|
Ik vraag me steeds vaker af, door de gesprekken die ik hier met andere leden heb, hoe groot de invloed van je opvoeding is op de rest van je leven. Ik hoor regelmatig geluiden van: ja, daar kan ik niets aan doen, zo ben ik opgevoed. Zelf vind ik dat je weldegelijk invloed hebt op de dingen van nu, als je in je opvoeding bepaalde dingen hebt aangeleerd kun je ze afleren. Of juist dingen die je gemist hebt in je opvoeding, kun je je eigen maken.
Mijn vragen zijn dan ook: Hoe ervaren jullie dat? Heb je zelf geen invloed op hoe je met dingen nu omgaat?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MIEK114
|
|
Geplaatst: maandag 12 september 2011, 14:18
|
|
|
|
"Daar kan ik niks aan doen" dat is mooi makkelijk. je bent natuurlijk wel degelijk verantwoordelijk voor de keuzes die je maakt en het gedrag wat je daarbij laat zien. natuurlijk je bent zoals je bent en opvoeding heeft mede je leven gekleurd. daar zullen prettige dingen bijhoren en minder prettige of zelfs nare ervaringen. Mogelijk is dat je daarin vastloopt, maar ook heel goed mogelijk is dat je met je opvoeding een fijne stevige basis hebt gekregen waarop je je leven verder kan bouwen. Hoe dan ook, opvoeding bepaald mede wie je nu bent en heeft bewust of onbewust invloed op je handel en wandel.
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |