ChristianMatch
 


Forum

Het off-topic topic
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2797 2798 2799 2800 2801 2802 2803 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
TINK100





Berichten: 1006

BerichtGeplaatst: woensdag 14 september 2011, 03:13
 
MARIO216 schreef:
Veel bla bla de laatste tijd.
daar is dit topic toch voor??? Smiley die vol vragen zit of mis ik nu iets?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY641





Berichten: 208

BerichtGeplaatst: woensdag 14 september 2011, 08:13
 
GERRIT084 schreef:
Om het kort te houden, het kan dus wel, en dan moet je het ook houden bij een bepaalde houding, of oefening. (lichamelijk) en niet de geestelijke) heb ik ook geen belangstelling voor. En als je niet sterk in je schoenen staat, nooit aan zoiets dergelijks beginnen.

Waar heb ik dat toch meer gehoord....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY641





Berichten: 208

BerichtGeplaatst: woensdag 14 september 2011, 08:16
 
ERIKA129 schreef:

Maar ik had het dus over slapeloosheid.

Waar komt tie bij mij vandaan?
Mijn gedachten staan nooit stil wat ik ook probeer! Het heeft een poosje geholpen om zachtjes rustige muziek aan te zetten (geestelijke)waardoor ik ontspande maar dat werkt ook niet meer helaas!
Dus ik blijf toch nog maar aan de medicijnen.

Een eerlijke opmerking van je Erika.
Je kent dus de oorzaak van je slapeloosheid.
Gedachten die je niet onder controle krijgt.
Dan is de volgende vraag wellicht:
Hoe krijg je rust in je gedachten?

Zou "het geloof" je daarmee van dienst kunnen zijn?
En als je de rust in je bol krijgt, zou je dan vredig kunnen slapen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY641





Berichten: 208

BerichtGeplaatst: woensdag 14 september 2011, 08:17
 
ERIKA129 schreef:

Maar ik had het dus over slapeloosheid.

Waar komt tie bij mij vandaan?
Mijn gedachten staan nooit stil wat ik ook probeer! Het heeft een poosje geholpen om zachtjes rustige muziek aan te zetten (geestelijke)waardoor ik ontspande maar dat werkt ook niet meer helaas!
Dus ik blijf toch nog maar aan de medicijnen.

Een eerlijke opmerking van je Erika.
Je kent dus de oorzaak van je slapeloosheid.
Gedachten die je niet onder controle krijgt.
Dan is de volgende vraag wellicht:
Hoe krijg je rust in je gedachten?

Zou "het geloof" je daarmee van dienst kunnen zijn?
En als je de rust in je bol krijgt, zou je dan vredig kunnen slapen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: woensdag 14 september 2011, 08:22
 
JOLAN931 schreef:
Fijn Jose!!

Enne...als zij daar werkelijk zo in geloofd gaat ze misschien ooit nog weleens terug, dus mag je dubbel genieten als ze er weer is Knipoog smiley

Dank je, Jolan! Genieten gaan ik zeker doen!

En of ze ooit nog terug gaat...ze weet het niet. Op dit moment heeft ze het gevoel dat God haar terug naar Nederland leidt, ondanks alle moeilijkheden die zowel in Bosnië als straks hier op haar pad komen. Tenslotte heeft ze hier geen huis, werk etc meer.
Maar haar Godsvertrouwen is zo groot en mooi om te zien, dat ook ik geloof dat God het allemaal recht gaat maken voor haar!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: woensdag 14 september 2011, 08:41
 
CHATULIEM619 schreef:
nou heb je daar dan een goede afkorting voor? ev. of evang.

de efo's............. Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: woensdag 14 september 2011, 09:20
 
ROADY641 schreef:
Een eerlijke opmerking van je Erika.
Je kent dus de oorzaak van je slapeloosheid.
Gedachten die je niet onder controle krijgt.
Dan is de volgende vraag wellicht:
Hoe krijg je rust in je gedachten?

Zou "het geloof" je daarmee van dienst kunnen zijn?
En als je de rust in je bol krijgt, zou je dan vredig kunnen slapen?



Lag het maar zo makkelijk roady, dan had niemand meer
slaapmedicatie nodig.
Je kan wel gelovig zijn, maar daarom toch wel slaapproblemen hebben.
Het kunnen lichamelijke ongemakken zijn, maar ook psychische ongemakken.

Bidden op zich is niet verkeerd,en medicatie gebruiken ook niet.

Maar ziektes toeschrijven aan je bid niet genoeg, kan je gewoon weg niet zeggen.
Je weet niet wat die persoon bid, en waarom, en hoe.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO216





Berichten: 4992

BerichtGeplaatst: woensdag 14 september 2011, 09:21
 
Woensdag 14 september, Psalm 107: 1-9; Houdt dan de lofzang gaande.

Het laatste psalmboek: het vijfde. Vandaag lezen we er de eerste psalm uit. Net zoveel psalmboeken zijn er als de Thora rollen kent: vijf. Het is alsof Israël met die vijf psalmboeken wil zeggen: zingerderwijs willen wij de Thora beamen. Ook het begin van het vijfde psalmboek is zo’n beaming halleluja: ‘Loof de Heer , want hij is goed, eeuwig duurt zijn trouw.’ En vervolgens wordt dan gezegd dat zij die werden verlost uit de angst, bijeengebracht uit alle landen, deze lofprijzing moeten aanheffen. Het vijfde psalmboek begint met het opgeven van huiswerk, precies zoals het vierde psalmboek daarmee afsloot. Wie iets heeft meegemaakt van de bevrijdende liefde van de Eeuwige, moet zijn Naam loven. Houdt dan de lofzang gaande voor God die leven laat. Halleluja!
Ik vind dar een aangrijpende gedachte: dat het moét. Je kunt er niet voor kiezen., zo in de trant van: als je het leuk vindt, doe je het – maar als je er toevallig geen zin in hebt, dan doe je het niet. Wie in de afgelopen dagen weer beelden zag van de aanslagen op 11 september in New York, heeft waarschijnlijk geen zin om God te prijzen. Van zulke herinneringen word je niet vrolijk. Torenhoge vragen verstikken de vreugde. Hoe moet ik God prijzen in een wereld vol ongelukken, rampen, onheil? Ik kan dat niet. Maar ik doe het toch. Waarom? Omdat het moet. Van de psalm. Houdt dan de lofzang gaande! Tegen de klippen op, desnoods met verstikte stem, met een brok in de keel. We loven de Allerhoogste, omdat we blijven geloven dat Hij eenmaal voorgoed zijn wereld naar de vrede leidt.

Gods goedheid houdt ons staande
zolang de wereld staat!
Houdt dan de lofzang gaande
voor God die leven laat.
Al wie, door Hem bevrijd
uit ongastvrije streken,
naar huis werd heengeleid,
zal van zijn liefde spreken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO216





Berichten: 4992

BerichtGeplaatst: woensdag 14 september 2011, 09:25
 
THOMAS968 schreef:
De Smurfenfilm was wel smurf, verder heb ik nog wat gesmurft maar de ene Smurf is de andere niet, smurf je?

Thomas, wat een gesmurf....


Heeft Thomas een nieuwe Smurf Clown smiley Maar is beter dan brilsmurf met die kapotte bril.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: woensdag 14 september 2011, 10:13
 
VISSER278 schreef:
Dus jij vindt dat wat een christen doordeweeks doet, zondags ook mag doen?
Ben ik het niet mee eens.

Visser, ik zou je nu kunnen vragen waarom je het niet eens bent om op zondag iets te doen wat je in de week wel doet. Zoals uit eten gaan of lampen ophangen of gelijk wat.
Wat mag je dan wel doen volgens jou op zondag? Op het internet bezig zijn? Of gaan vissen? Misschien een BBQ bij iemand? De voorbeelden die ik net opnoemde zijn toch ontspanningsmomenten?
Zo is gaan eten in een restaurant ook een moment van ontspanning. Misschien werd je wel uitgenodigd omwille van een verjaardag of wat dan ook. Misschien heb je wel een afspraakje met iemand van de sites die iets wil gaan drinken. Hoe consequent ben je in je doen en laten? Of durf je ook wel eens een uitzondering maken?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: woensdag 14 september 2011, 10:44
 
ROADY641 schreef:
Waar heb ik dat toch meer gehoord....
Smiley die vol vragen zit Ik denk bij de benzinepomp
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 14 september 2011, 11:32
 
Zin of onzin?:

Bedrog.

Onzin en gevaarlijk.

Maakt mensen zo mogelijk nog zieker.

Valt veel geld mee te verdienen.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 14 september 2011, 11:33
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY641





Berichten: 208

BerichtGeplaatst: woensdag 14 september 2011, 12:00
 
GERRIT084 schreef:
Smiley die vol vragen zit Ik denk bij de benzinepomp

Was dat maar waar...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: woensdag 14 september 2011, 12:00
 
JOSINA022 schreef:
Ik heb niets tegen verantwoord tv kijken hoor, maar ik weet dat er mensen zijn die wel moeite hebben om dat verantwoord te doen (hetzelfde geldt voor het internet) en wanneer je dicht bij deze mensen staat ontkom je er niet aan dat jijzelf er mee belast wordt, dat hun probleem ook jouw probleem wordt.

Daar heb ikdus moeite mee he, mensen die fel gekant zijn tegen tv, maar op de laptop alle films kijken die er zijn of uitzending gemist kijken.
Heeft wel niet met occult te maken maar wel met hypocriet!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: woensdag 14 september 2011, 12:03
 
TINK100 schreef:
daar is dit topic toch voor??? Smiley die vol vragen zit of mis ik nu iets?

geen idee Tink denk dat Mario het even niet weet Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: woensdag 14 september 2011, 12:04
 
SHANITA130 schreef:
Zin of onzin?:

Bedrog.

Onzin en gevaarlijk.

Maakt mensen zo mogelijk nog zieker.

Valt veel geld mee te verdienen.

Inderdaad. Soms moeten we ons overgeven in de medische handen wanneer het om ziektes of dergelijke gaat. Wel zou zo'n gebedsgenezing op geestelijk vlak een genezing kunnen zijn in het aanvaarden van ons lot. Wanneer we terminaal ziek zijn, bijvoorbeeld. Het zou een gemoedsrust kunnen geven. Of hier dan vele euro's op tafel moeten voor gelegd worden vind ik ook weer niet kunnen. Men gaat het geloof dan als een handeltje zien. Wie geld heeft kan dan die eventuele genezing en gemoedsrecht krijgen (lees: kopen).

Neen, mensen die plots opstaan uit hun rolstoel en dan de een polka gaan dansen nadat iemand 'wat' met hen deed is boerenbedrog. Het is ook nog eens slecht geacteerd door de betrokken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: woensdag 14 september 2011, 12:05
 
Ik heb niets off-topic te melden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: woensdag 14 september 2011, 12:08
 
FRANKT627 schreef:
Inderdaad. Soms moeten we ons overgeven in de medische handen wanneer het om ziektes of dergelijke gaat. Wel zou zo'n gebedsgenezing op geestelijk vlak een genezing kunnen zijn in het aanvaarden van ons lot. Wanneer we terminaal ziek zijn, bijvoorbeeld. Het zou een gemoedsrust kunnen geven. Of hier dan vele euro's op tafel moeten voor gelegd worden vind ik ook weer niet kunnen. Men gaat het geloof dan als een handeltje zien. Wie geld heeft kan dan die eventuele genezing en gemoedsrecht krijgen (lees: kopen).

Neen, mensen die plots opstaan uit hun rolstoel en dan de een polka gaan dansen nadat iemand 'wat' met hen deed is boerenbedrog. Het is ook nog eens slecht geacteerd door de betrokken
.

Tot voor twee jaar terug zou ik het volkomen met je eens geweest zijn.
Maar...
Hier in de omgeving was een vrouw. Zij ging naar een gebedsgenezingsdienst in een rolstoel, en kwam er lopend vandaan.
Heel appart, maar ze loopt nog steeds!
Nog steeds zie ik zulke diensten als 'eng', maar toch, om dat voorval kon de gehele regio niet heen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: woensdag 14 september 2011, 12:09
 
FRANKT627 schreef:
Ik heb niets off-topic te melden.

even on topic dan Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY641





Berichten: 208

BerichtGeplaatst: woensdag 14 september 2011, 12:10
 
MARISKA601 schreef:
Lag het maar zo makkelijk roady, dan had niemand meer
slaapmedicatie nodig.
Je kan wel gelovig zijn, maar daarom toch wel slaapproblemen hebben.
Het kunnen lichamelijke ongemakken zijn, maar ook psychische ongemakken.

Bidden op zich is niet verkeerd,en medicatie gebruiken ook niet.

Maar ziektes toeschrijven aan je bid niet genoeg, kan je gewoon weg niet zeggen.


Ik zie nergens dat ik dit beweer.
Je trekt veel te snel een conclusie. Ik stel de TS slechts wat vragen.
Misschien goed dat zij daarzelf (als ze wil natuurlijk) op antwoordt?
Ik reik slechts wat vragen aan. Als je weet wat je probleem is, heb je je oplossing al voor minstens 50% boven water.





Je weet niet wat die persoon bid, en waarom, en hoe.


Waarom doe je steeds aannames Mariska?
Je zegt telkens dingen die ik mezelf niet hoor zeggen. Beetje raar vind je ook niet?

Toch is in dit geval de oorzaak helder.
De oplossing ligt erg dichtbij...


Laatst aangepast door
ROADY641
op woensdag 14 september 2011, 12:11
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VANDAM845





Berichten: 56

BerichtGeplaatst: woensdag 14 september 2011, 12:24
 
nieuws, bedankt voor het bidden,judie en ria zijn niet meer gevallen
ze zijn ook rustiger.
prijs de heer.
donderdag de 15 is het de bedoeling dat er weer gebedsroom zijn,of ik erzelf bij ben weet ik niet,heb nog niks van martha gehoort dus,maar komt als u,je er iets voor voelt,op een bezondere manier te bidden,en toch ieder op zijn plek.
vriendelijke,groet.
vandam.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: woensdag 14 september 2011, 12:28
 
ERIKA129 schreef:
Daar heb ikdus moeite mee he, mensen die fel gekant zijn tegen tv, maar op de laptop alle films kijken die er zijn of uitzending gemist kijken.
Heeft wel niet met occult te maken maar wel met hypocriet!

Tja, en wat is dan hypocriet, smaken verschillen, de een gelooft dit, en de andere dat. De een gelooft zus, en de andere zo, en voor we het weten, slaat de vlam in de pan, ik denk dat we het hier nooit eens zullen worden. Want iedereen vindt dat hij gelijk heeft, zij soms ook. Slapende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: woensdag 14 september 2011, 12:32
 
WILLEMIJN232 schreef:
Dus in principe kan tv kijken ook occult zijn???????

ik ken inderdaad predikanten die een televisie "het kijk-kassie van satan" noemen, willemijn, en de radio zou "sirene-gezang uit de hel" zijn.

ieder zijn voorkeur denk ik dan maar........kan woordgebruik ook "occult" zijn?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: woensdag 14 september 2011, 12:36
 
MARIO216 schreef:
Veel bla bla de laatste tijd.

tja, hij is altijd al dol op "apple" geweest, he? Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: woensdag 14 september 2011, 12:56
 
.

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op zondag 18 september 2011, 10:38
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: woensdag 14 september 2011, 12:59
 
Barcelona heeft gelijk gespeeld tegen AC Milan.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op woensdag 14 september 2011, 12:59
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LOVEJEZUS310





Berichten: 189

BerichtGeplaatst: woensdag 14 september 2011, 12:59
 
LOVEJEZUS310 schreef:
Nu Jezus dieper in mijn leven gekomen rijst de vraag.

Hoe leef ik het leven zoals Jezus geleefd heeft anno 2011

Het vraagd nogal wat in een tijd waarin ik continue wordt afgeleidt door
de oude wereld zonder jezus in mij en de wereld om mij heen die vaak helemaal niks van Jezus moet hebben.

Is het leven met Jezus gewoon een eenzaam bestaan in een wereld waarin we meer toegewijdt lijken te zijn aan persoonlijke status, materie, controle en macht.

Toewijding aan Jezus is ook heel bijzonder, bijzonder om een persoonlijke relatie te hebben met iemand die een pad door deze wereld gebaand heeft in liefdeJa, hoe eckan ik zijn en kan ik werkelijk in zijn 'presence' staan

Ben benieuwd wie zich op deze side zich in zijn of haar leven zich in de presence van Jezus mag getuigen in en om zich heen.

Zou die persoon graag ontmoeten
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: woensdag 14 september 2011, 13:00
 
Ajax speelt tegen Lyon.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: woensdag 14 september 2011, 13:02
 
FC Groningen mist Matavz
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: woensdag 14 september 2011, 13:04
 
FC Twente mist Ruiz
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2797 2798 2799 2800 2801 2802 2803 ... 6194 Volgende
Pagina 2800 van 6194