| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 14:44
|
|
|
|
ROADY641 schreef: Ik zie duidelijk een verschil tussen Gods willen en het menselijk willen. Voornamelijk dat laatste daar schort het nogal 's aan.
Je gaat mij echt niet wijsmaken dat een liefdevolle God die het allerliefste wat Hij had, voor de mens heeft gegeven, dat is Zijn Zoon, dat diezelfde God niet een vredige slaap voor elk mens zou willen. Dat diezelfde God geen volmaakte gezondheid voor ieder mens zou willen. Dat diezelfde God geen volmaakte vrede op aarde zou willen. Dat diezelfde God een hongerloze wereld zou willen. De bijbel zegt dat AL het goede, elke goede daad van Hem komt. Dan ben ik van mening dat je Hem zeer te kort doet door te zeggen dat Hij niet altijd het goede wil voor een mens....
Ik geloof dat het altijd aan de kant van de mens ligt. God heeft er toch alles aan gedaan aan Zijn kant?
Het is niet aan Hem te wijten dat mensen niet willen luisteren, niet willen gehoorzamen, niet willen vergeven, niet willen opstaan, niet willen doorzetten, niet willen liefhebben, niet willen belijden, niet willen erkennen, niet willen gaan zien....
Net als een vader die het beste voor zijn kind wil, en zoekt. Als het kind echt, echt niet wil, ja dat moet het kind maar voelen.
En ik besef heus wel dat elk mens in een proces zit, waar hij/zij (hopelijk met de Here God) in wil groeien. En dat tijdens dit proces de dingen helder zullen worden, kennis wordt opgedaan, de geest stukje bij beetje verlicht wordt, daar rust komt etc etc.
Quote: Ik geloof dat het altijd aan de kant van de mens ligt. God heeft er toch alles aan gedaan aan Zijn kant?
Het is niet aan Hem te wijten dat mensen niet willen luisteren, niet willen gehoorzamen, niet willen vergeven, niet willen opstaan, niet willen doorzetten, niet willen liefhebben, niet willen belijden, niet willen erkennen, niet willen gaan zien....
| SHANITA130 schreef: | | Ik ben zo blij dat ik verlost ben van deze onzin..... |
--
Geef dan ook aan wat je onzin vind en kom met duidelijke bijbelse argumenten die zijn beweringen tegenspreken.
... Nu kom je alleen maar met een loze nietszeggende opmerking ...
Lees voor de aardigheid eens Romeinen 6 ... misschien dat je die "onzin" dan ook kunt gaan toepassen in je eigen leven Of lees Efeze 5:1-21 eens aandachtig door
Maar misschien zegt deze tekst wel voldoende 2 Korinthe 3:5 Niet dat wij vanuit onszelf zo bekwaam zijn dat we dit als ons eigen werk kunnen beschouwen; onze bekwaamheid danken we aan God. 6 Hij heeft ons geschikt gemaakt om het nieuwe verbond te dienen: niet het verbond van een geschreven wet, maar dat van zijn Geest. Want de letter doodt, maar de Geest maakt levend. 
..
Laatst aangepast door
|
CROSSROAD317
|
op woensdag 14 september 2011, 14:44
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROADY641
|
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 14:46
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Je zal het ongetwijfeld goed bedoelen.
De slachtoffers van een natuurramp of een oorlog, daar zitten ook christenen tussen die wel gehoorzaam waren wilden luisteren enzovoort.
Die moeten nu maar 'voelen'? |
Waarom geef je geen eerlijk antwoord op een eerlijke vraag Shanita?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 14:47
|
|
|
|
hé mario, nog meer bla bla de laatste tijd...........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROADY641
|
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 14:50
|
|
|
|
| LOVEJEZUS310 schreef: | Chat, in presence van Jezus gaat voor mij voorbij de woorden zijn.
Woorden zijn maar een afgeleide van de werkelijkheid, zeker ook krachtig.
Het is de kunst woorden op de juiste tijd en moment er te laten zijn.
Het is eigenlijk of God door je heenspreekt.
Ons ikje zit er teveel tussen, zeker ook de mijne
 |
In de tegenwoordigheid van Jezus zijn, dat is een prachtige uitdrukking van "het geloof beleven".
Die tegenwoordigheid, die Jezus ZELF is. DIe tegenwoordigheid, die het LEVEN is (.....) Die tegenwoordigheid, waarin alleen God zelf is, en niets anders kan zijn. Als 2 of meer in diezelfde tegenwoordigheid verblijven, zijn zij werkelijk onoverwinnelijk omdat zij in zuivere eenheid verblijven...
Bedoel je dat?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 14:50
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Willem II in Tilburg |
Verder alles goed. Chat?...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 14:54
|
|
|
|
Cootje,
Daar ging het me niet om. Ik geloof dat ik wel in staat ben aan die informatie te komen die ik denk nodig te hebben en iets opzoeken in Wikipedia reken ik nog wel tot mijn mogelijkheden. Wat ik aan wil geven is dat er hier op het forum geen bruikbaar begripskader voor de term occult is. Als de een de Donald Duck als occult beschouwt, wat ik overigens volstrekt bespottelijk vind, en een ander mensen van occultisme beschuldigt, zonder dat dat begrip helder omschreven is, voeren we met de term occult een volstrekte non-discussie. Het heeft geen zin een term te gebruiken die iedereen anders invult.
Thomas, leest met zijn nichtje op schoot de Donald Duck.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op woensdag 14 september 2011, 14:59
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 15:02
|
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: Zou God dan ook acteren ...
Jakobus5:13 Als een van u het moeilijk heeft, laat hij bidden; is hij vrolijk, laat hij een loflied zingen. 14 Laat iemand die ziek is de oudsten van de gemeente bij zich roepen; laten ze voor hem bidden en hem met olie zalven in de naam van de Heer. 15 Het gelovige gebed zal de zieke redden, en de Heer zal hem laten opstaan. Wanneer hij gezondigd heeft, zal het hem vergeven worden. 16 Beken elkaar uw zonden en bid voor elkaar, dan zult u genezen. Want het gebed van een rechtvaardige is krachtig en mist zijn uitwerking niet. 17 Elia was een mens als wij, en nadat hij vurig had gebeden dat het niet zou regenen, is er drie-en-een-half jaar lang geen regen gevallen op het land. 18 Toen bad hij opnieuw, en de hemel gaf regen, en het land bracht zijn vrucht weer voort.
| SHANITA130 schreef: | Staat 'redden' , niét genezen.
Verder zie ik niet wat dit bijbelgedeelte met het zogenaamde 'genezingsdiensten' te maken heeft.
'Beken elkaar uw zonden en bid voor elkaar, dan zult u genezen.'
Staat niet van organiseer een grote 'healing'-bijeenkomst ergens in een zaal, en vraag toegangsgeld, en/of hou een of meerdere collecte(s) met nadruk van hoe meer je geeft, hoe meer God zal zegenen. |
Dat klopt, er staat "redden" niet "genezen" ... dat staat een vers verder ... "en de Heer zal hem laten opstaan". En nog een vers verder staat het het woord genezen weldegelijk. Er staat ook nergens dat het geen grote bijeenkomst mag zijn ... Het gebed van een rechtvaardige is krachtig en mist zijn uitwerking niet ... en of dat tijdens een grote healing-bijeenkomst is of thuis bij iemand ... het gaat om het gebed van de rechtvaardige ... en om dat gelijk maar aan de hand van de Bijbel duidelijk te maken, lees eens Handelingen 2:43 en hoofdstuk 3 waar Petrus een verlamde geneest. Waar: in de tempel waar een grote meningte getuige is van dit wonder ...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 15:02
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Ajax wordt landskampioen. |
Had je ook een termijn in gedachten?
Thomas, heeft helemaal niks met voetbal maar vindt Heerenveen wel gezellig.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 15:11
|
|
|
|
| ANNETTE050 schreef: | Verder alles goed. Chat?...  | daten???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROADY641
|
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 15:12
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Er zijn ook mensen die erg goed kunnen acteren.....
Héél erg goed....zo goed dat zelfs de meest intelligente personen er met open ogen intrappen. |
Als je "in de liefde van Jezus" verblijft, en zorgt dat die relatie zuiver is, dan zal HIJ je wel duidelijk maken of er iets is waar je intrapt (en dus moet maken dat je wegkomt) of dat iets uit God is...
Het heeft weinig met intelligentie te maken.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 15:32
|
|
|
|
Quote van Roady : Ik geloof dat het altijd aan de kant van de mens ligt. God heeft er toch alles aan gedaan aan Zijn kant?
Net als een vader die het beste voor zijn kind wil, en zoekt. Als het kind echt, echt niet wil, ja dat moet het kind maar voelen.
Ik ben een zondig mens. Dus ik kan onmogelijk voldoen aan wat je hier opsomt.
Omdat de mens zichzelf niet kan verlossen van de straf op de zonden, heeft God zijn Zoon geofferd. Zolang de mensheid hier op aarde is , zal er ongehoorzaamheid zijn. Kunnen de mensen elkaar niet vergeven. Zal er haat zijn tussen mensen.
Aleen Jezus was volmaakt, die kon zijn Vader gehoorzamen, hoe moeilijk het voor Hem ook was , omdat Hij wist dat Hij moest lijden en sterven om ons gedrag.
Ik zal nooit erkennen dat ziektes/problemen te wijten zijn aan ons persoonlijk geloof. Het is te wijten aan de zonden der mensheid.
Een mens kan zo gelovig zijn, dat ie toch dingen in het leven ondervind dat hinderlijk is voor hem/haar zelf.
Als God echt het beste met al zijn kinderen voorheeft, waarom worden ze dan toch nog beladen met ziektes/problemen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PELICAN987
|
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 15:40
|
|
|
|
Hallo Renate, Iedereen heeft natuurlijk zijn eigen ervaringen in het leven, maar ik kan me heel goed in je vraag vinden. Ik ben er van overtuigd dat je opvoeding, maar ook de mensen in je naaste omgeving, je vormen tot de persoon die je bent. Dat mensen zich daar achter verschuilen vind ik bijzonder. Dat zou dan betekenen, dat je zelf geen invloed hebt op de beslissingen die je moet nemen, maar nog steeds afhankelijk bent van degenen die je hebben opgevoed. Ik ben er van overtuigd dat je jezelf kunt ontwikkelen en daardoor jezelf ook kunt veranderen. Hoewel uit eigen ervaring het niet makkelijk is als je je opvoeding van 30 jaar een andere wending wilt geven. Het vergt veel eigen inzicht en motivatie waarom je je leven anders zou willen indelen als je gewend bent om te doen. Dus excuses als, daar kan ik niets aan doen, zo ben ik opgevoed. Betekend voor mij iemand die zijn meestal volwassen leven nog steeds verschuilt achter zijn opvoeders en blijkbaar zelf geen mening heeft gevormd.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 15:43
|
|
|
|
Gebedsgenezing, zin of onzin is de titel van dit topic. Er wordt een zgn. artikel bijgehaald en het lijkt allemaal heel verstandig hoor. Maar eerlijk gezegd vind ik dat te goedkoop. Waarom wordt de Bijbel niet geciteerd? Dat zou toch het richtsnoer moeten zijn voor ons geloof? Het antwoord is heel duidelijk, er is nl. een discrepantie tussen datgene wat de Bijbel ons belooft en datgene we in de praktijk zien.
Laten we eens kijken hoe de bijbel tegenover genezing staat. In het Oude Testament zijn er verschillende voorbeelden waar God geneest. De melaatsheid van Mirjam, de dodelijke ziekte van Hizkia om maar twee te noemen. Ook moet ik denken aan het jongentje dat uit de dood opgewekt bij Elia (1 Kon.17:17-24).
In het NT zien we dat Jezus bediening gepaard ging met genezingen. Talloze voorbeelden hiervan kunnen we lezen....Bij de uitstorting van de Heilige Geest zien we dat in de eerste gemeentes genezingen voor kwamen. De lamme bij de poort is een duidelijk voorbeeld. En ook Paulus bidt voor iemand die overleden is.
Je kunt op basis van deze voorbeelden concluderen dat God geneest en dat Hij mensen gebruikt om voor anderen te bidden voor genezing. Ik vind het dus zeer anti-bijbels en anti-christelijk om mensen in het verdachtenhokje te stoppen als ze geloven dat God nog steeds geneest.
Eerder denk ik dat de vraag gerechtvaardigd is, waarom mensen niet meer zo genezen als vroeger. Welke rol heeft de kerk hierin gespeeld en waarom? Gewoon een hele simpele vraag: word er nog gebeden voor zieken en worden ze nog wel gezalfd? Onze opdracht is niet mensen te genezen, maar voor mensen te bidden en ze te zalven....Leggen we onze zieken de handen op en bidden we voor genezing? Of hebben we dat maar weggestopt en het als onzin beschouwd?
Mijn geloofsbeleving is voor een groot gedeelte beïnvloed door John Wimber. Hij had vele genezingen gezien, had voor veel mensen gebeden. Hij vertelde hoe het begon. Hij las nl. de opdracht in de Bijbel voor mensen te bidden voor genezing. Het enige wat hij deed was bidden voor ze. Het duurde meer dan een jaar voordat hij zag dat iemand genas. Daarna gebeurden er regelmatig genezingen in zijn gemeente en uiteindelijk in de omgeving en de wereld. Maar ook hij was zich bewust dat niet iedereen genas, en dat God daar een ander plan mee had. Hij had zelf een hartafwijking, waar hij gewoon over praatte, en waar hij uiteindelijk aan overleden is. Maar in zijn eenvoud wist hij dat God krachtig was om te genezen, hij bad gewoon en met hem anderen en God werkte door hem heen...
Tenslotte nog dit. Bidden voor de ander is een zegen voor hem/haar. Ik geloof dat als meer mensen gaan bidden voor de ander, dat er meer mensen genezen en gezegend worden...
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op woensdag 14 september 2011, 15:45
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 15:48
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | de 'sekto's'
 | Kijk dat is dus wel een belediging, bovendien is het ook nog fout. De evangelische kerk is de grootste niet katholieke kerk van de wereld. Getalsmatig zou je de refo's veel gemakkelijker van sektarisme kunnen betichten...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 15:53
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Kijk dat is dus wel een belediging, bovendien is het ook nog fout. De evangelische kerk is de grootste niet katholieke kerk van de wereld. Getalsmatig zou je de refo's veel gemakkelijker van sektarisme kunnen betichten... |
ik schrok ook van het bericht waar je op reageert, chatuliem, maar laten we maar niet persoonlijk gaan worden, oke? met dat je de groeperingen refo's en efo's noemt, lijken ze ook tegenover elkaar te staan; maar zowel jij als ik weten, dat er van beide groeperingen naast elkaar voor onze Vader in de hemel zullen staan, om samen God te eren, loven en danken, toch?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 15:55
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Nec komt uit Nijmegen, NAC uit Breda. |
N.E.C. (Nijmegen Eendracht Combinatie) N.A.C (Noad Advendo Combinatie) op. De volledige naam Nooit Opgeven Altijd Doorzetten Aangenaam Door Vermaak En Nuttig Door Ontspanning Combinatie Breda is de op een na langste clubnaam ter wereld.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 15:55
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Ik ben een zondig mens. Dus ik kan onmogelijk voldoen aan wat je hier opsomt.
Omdat de mens zichzelf niet kan verlossen van de straf op de zonden, heeft God zijn Zoon geofferd. Zolang de mensheid hier op aarde is , zal er ongehoorzaamheid zijn. Kunnen de mensen elkaar niet vergeven. Zal er haat zijn tussen mensen.
Aleen Jezus was volmaakt, die kon zijn Vader gehoorzamen, hoe moeilijk het voor Hem ook was , omdat Hij wist dat Hij moest lijden en sterven om ons gedrag.
Ik zal nooit erkennen dat ziektes/problemen te wijten zijn aan ons persoonlijk geloof. Het is te wijten aan de zonden der mensheid.
Een mens kan zo gelovig zijn, dat ie toch dingen in het leven ondervind dat hinderlijk is voor hem/haar zelf.
Als God echt het beste met al zijn kinderen voorheeft, waarom worden ze dan toch nog beladen met ziektes/problemen? | Wat is dit een negatief beeld van jou als gelovige. En ook helemaal niet in overeenstemming met de bijbel. Ja, je bent zondig, maar God heeft je verlost van zonde. Waarom klaag je dan dat je nog steeds zondigt? Heb je dan echt wel door wat die verlossing betekent? Of is dat theorie voor jou?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 15:59
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Cootje,
Daar ging het me niet om. Ik geloof dat ik wel in staat ben aan die informatie te komen die ik denk nodig te hebben en iets opzoeken in Wikipedia reken ik nog wel tot mijn mogelijkheden. Wat ik aan wil geven is dat er hier op het forum geen bruikbaar begripskader voor de term occult is. Als de een de Donald Duck als occult beschouwt, wat ik overigens volstrekt bespottelijk vind, en een ander mensen van occultisme beschuldigt, zonder dat dat begrip helder omschreven is, voeren we met de term occult een volstrekte non-discussie. Het heeft geen zin een term te gebruiken die iedereen anders invult.
Thomas, leest met zijn nichtje op schoot de Donald Duck. |
Dat is nu weer jammer, dacht ik ook eens gedienstig te zijn... weer niet goed Sorry was een beetje flauw van me om de tekst van wikipedia hier neer te zetten
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 16:13
|
|
|
|
Genieten met een verse bak koffie van mijn glàànzend schone ramen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 16:20
|
|
|
|
| ROADY641 schreef: | Als je "in de liefde van Jezus" verblijft, en zorgt dat die relatie zuiver is, dan zal HIJ je wel duidelijk maken of er iets is waar je intrapt (en dus moet maken dat je wegkomt) of dat iets uit God is...
Het heeft weinig met intelligentie te maken. |
Neen toch niet. Soms zijn mensen helemaal uitbehandeld en willen ze het op een andere 'manier proberen'. Als de angst om te sterven of een blijvende handicap of wat dan ook zo groot is kan het zijn dat ze hun toevlucht zoeken bij alternatieve- of gebedsgenezing. Ook bij intelligente mensen kan die angst, wanhoop plots opsteken die de ratio verdringt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 16:26
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Wat is dit een negatief beeld van jou als gelovige. En ook helemaal niet in overeenstemming met de bijbel. Ja, je bent zondig, maar God heeft je verlost van zonde. Waarom klaag je dan dat je nog steeds zondigt? Heb je dan echt wel door wat die verlossing betekent? Of is dat theorie voor jou? |
Ik klaag niet dat ik nog steeds zondig. Het is gewoon een feit, maar niet. Waarom zou ik ontkennen dat ik een zondig mens ben? Ik weet dat ik verlost ben van de STRAF ben op de zonden. Maar dat wil niet zeggen dat ik nu zonder zonden leef.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 16:27
|
|
|
|
Mijn praat- en lachmaatje is vandaag voor een weekje naar Spanje vertrokken. Een reisje waar naar uitgekeken werd en dat deugd zal doen na enkele beslommeringen. Die vakantievreugde is dus ook voor een deel mijn vreugde. Als vrienden zijnde leef je mee vanop afstand.
Dan nu naar de topic 'slechtste moment van vandaag'...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 16:28
|
|
|
|
mijn praat- en lachmaatje is een weekje weg...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 16:32
|
|
|
|
.
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op zondag 18 september 2011, 11:32
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 16:33
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Ik klaag niet dat ik nog steeds zondig. Het is gewoon een feit, maar niet. Waarom zou ik ontkennen dat ik een zondig mens ben? Ik weet dat ik verlost ben van de STRAF ben op de zonden. Maar dat wil niet zeggen dat ik nu zonder zonden leef. | Waarom zou je überhaupt klagen over datgene wat je al vergeven is? Neem je dan je zonden serieus of je verlossing?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 16:43
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Cootje,
Thomas, leest met zijn nichtje op schoot de Donald Duck. |
Ik heb het geloof ik wel eens gehoord van een dominee. Ik geloof op cathechisatie, maar pak me er niet op zolang geleden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 16:44
|
|
|
|
| COOTJE711 schreef: | Genieten met een verse bak koffie van mijn glàànzend schone ramen  |
Jij ook al, jij hebt het toch ook niet bij mij gedaan
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 16:46
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Waarom zou je überhaupt klagen over datgene wat je al vergeven is? Neem je dan je zonden serieus of je verlossing? |
Ik erken dat ik een zondig mens ben. En ik erken dat mijn zonden vergeven zijn.
Waarom zou ik er moeilijk over doen? Ik zie het nut er niet van.
Wat voor nut hebben de 10 geboden? Om mij te laten zien dat ik door mijn zondige aard mij er niet aan kan houden. We hebben dagelijks te strijden tegen deze zonden.
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op woensdag 14 september 2011, 16:52
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 17:03
|
|
|
|
| ROADY641 schreef: | Een eerlijke opmerking van je Erika. Je kent dus de oorzaak van je slapeloosheid. Gedachten die je niet onder controle krijgt. Dan is de volgende vraag wellicht: Hoe krijg je rust in je gedachten?
Zou "het geloof" je daarmee van dienst kunnen zijn? En als je de rust in je bol krijgt, zou je dan vredig kunnen slapen? |
Nou Roady hoe ik rust kan krijgen in mijn gedachten?? Heb je even? Ik ben sinds januari psychische en lichamelijk ingestort, ik heb ongeveer 20 jaar zonder het zelf gemerkt te hebben met een masker opgeleefd, ik dacht altijd (en doe dat nog veel) erg negatief over mezelf.(dit heeft zijn oorzaak waar ik niet verder over uit wil wijden) Ook al bid je en lees je in de bijbel en weet ik dat de Heere met mij is ik zal door dit diepe dal heen moeten.Met veel hulp van zowel mijn predikant, wijkgemeente,lieve vrienden en zeker zeer belangrijk hulpverleners komt er heel veel los in mij! Zie dan maar eens je gedachten stil te zetten,vroeger kon ik dat niet door het grote minderwaardigheidscomplex en nu niet om wat er allemaal loskomt en dat is veel heel veel! En daarin weet ik me gelukkig gedragen in Zijn armen en weet ik dat Hij met mij meegaat waarheen en waardoor ik ook ga. Dus aan mijn geloof en mijn bidden zal het niet liggen!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 17:05
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | mijn praat- en lachmaatje is een weekje weg... |
Dacht dat wij dat waren Maar sterkte Frank ermee en ik wil ook wel met je lachen en praten hoor
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |