| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
Berichten: 5057
|
Geplaatst: donderdag 15 september 2011, 18:49
|
|
|
|
|
Ik moet zeggen dat het weinig mensen lukt me met een mond vol tanden te laten staan, dit is echt een hele goeie opmerking
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
Berichten: 5407
|
Geplaatst: donderdag 15 september 2011, 18:54
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | door een prikpoes? |
Jij vind vast die flauwe grapjes over blonde vrouwen ook erg leuk?
Zo praat je niet over vrouwen Chatuliem........een banale opmerking vind ik het
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
Berichten: 1766
|
Geplaatst: donderdag 15 september 2011, 19:03
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Ik denk dat we ook moeten oppassen niet de boodschapper van een ander te zijn/worden.....We zijn een site met volwassen mensen en ja, dan kan het dat je dingen hoort die je liever niet hoort vooral niet als ze over je eigen overtuiging gaan........Als iemand zijn zaken niet op het forum wil delen omdat hij/zij bang is afgebrand te worden, dan moet je dat gewoon niet doen....Maar dat zegt niets over de discussieform op het forum, het zegt wat over je eigen kwetsbaarheid........ Bang om gekwetst te worden in waar je voor staat of wat je ervaring was en dat wil je niet....... Ik lees hier vrij vaak, men vind, anderen zeggen, ik heb gehoord dat.....dat zijn allemaal termen waar je niets mee kan en waar je ook niets mee moet willen....... Ga niet gelijk van de slechte bedoelingen uit van degene die je commentaar geeft....diegene heeft gewoon een andere visie en beleving en dat is toch ook prima......Ik vind mijn yogales niet minder leuk omdat mensen op het forum het als occult omschrijven.......dat is hun mening, niet de mijne..... |
helemaal mee eens!
Laatst aangepast door
|
COOTJE711
|
op donderdag 15 september 2011, 19:04
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
Berichten: 7231
|
Geplaatst: donderdag 15 september 2011, 19:03
|
|
|
|
|
vanavond is er op de VRT een korte reportage over de Jehova's
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
Berichten: 5057
|
Geplaatst: donderdag 15 september 2011, 19:05
|
|
|
|
Eerlijk gezegd vind ik dat sommige mensen er bewust op uit zijn ruzie te zoeken. In negen van de tien gevallen negeer ik ze maar, maar een echte discussie is met hen niet te voeren. Ze hebben het zelf niet door, want ze leggen voortdurend de schuld bij anderen neer. Ze zoeken bewust de confrontatie op, lezen alleen dat wat ze uitkomt en klagen dat de sfeer zo slecht is. Het forum is bedoeld om standpunten met elkaar uit te wisselen en niet op de man spelen. Helaas verwart men beide te vaak. Ik heb gemerkt, dat als je elkaar in het echt ontmoet, een heleboel van die tegenstellingen wegvallen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GML772
|
Berichten: 2
|
Geplaatst: donderdag 15 september 2011, 19:11
|
|
|
|
| INKTVIS960 schreef: | Door dat licht ontstaat er groei, en zet jou onverwacht in bloei. |
mooi gedichtje!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROADY641
|
Berichten: 208
|
Geplaatst: donderdag 15 september 2011, 19:29
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Nou Roady hoe ik rust kan krijgen in mijn gedachten?? Heb je even? Ik ben sinds januari psychische en lichamelijk ingestort, ik heb ongeveer 20 jaar zonder het zelf gemerkt te hebben met een masker opgeleefd, ik dacht altijd (en doe dat nog veel) erg negatief over mezelf.(dit heeft zijn oorzaak waar ik niet verder over uit wil wijden) Ook al bid je en lees je in de bijbel en weet ik dat de Heere met mij is ik zal door dit diepe dal heen moeten.Met veel hulp van zowel mijn predikant, wijkgemeente,lieve vrienden en zeker zeer belangrijk hulpverleners komt er heel veel los in mij! Zie dan maar eens je gedachten stil te zetten,vroeger kon ik dat niet door het grote minderwaardigheidscomplex en nu niet om wat er allemaal loskomt en dat is veel heel veel! En daarin weet ik me gelukkig gedragen in Zijn armen en weet ik dat Hij met mij meegaat waarheen en waardoor ik ook ga. Dus aan mijn geloof en mijn bidden zal het niet liggen! |
| ERIKA129 schreef: | Nou Roady hoe ik rust kan krijgen in mijn gedachten?? Heb je even? Ik ben sinds januari psychische en lichamelijk ingestort, ik heb ongeveer 20 jaar zonder het zelf gemerkt te hebben met een masker opgeleefd, ik dacht altijd (en doe dat nog veel) erg negatief over mezelf.(dit heeft zijn oorzaak waar ik niet verder over uit wil wijden) Ook al bid je en lees je in de bijbel en weet ik dat de Heere met mij is ik zal door dit diepe dal heen moeten.Met veel hulp van zowel mijn predikant, wijkgemeente,lieve vrienden en zeker zeer belangrijk hulpverleners komt er heel veel los in mij! Zie dan maar eens je gedachten stil te zetten,vroeger kon ik dat niet door het grote minderwaardigheidscomplex en nu niet om wat er allemaal loskomt en dat is veel heel veel! En daarin weet ik me gelukkig gedragen in Zijn armen en weet ik dat Hij met mij meegaat waarheen en waardoor ik ook ga. Dus aan mijn geloof en mijn bidden zal het niet liggen! |
Ja je had zeker nog een reactie tegoed Erika...
Ik herken nogal veel in dit korte stukje. Een proces waar ontzettend veel kanten aanzitten. Ik ben erg blij te horen dat je hulp hebt gezocht en dat je God daarbij betrekt.
Als ik naar mijn eigen - soortgelijke - proces kijk, alweer een flink stuk achter de rug, dan zie ik wel dat het aanpakken van mijn gedachtenleven 1 van de moeilijkste klussen was. Om al dat boze, dat negatieve aan te pakken. Iemand noemde dat "topsport", en dat is het ook.
Maar gelukkig heb ik volgehouden (en reken maar: ik weet hoe afschuwelijk je je kunt voelen) en nu is er rust in m'n bol :)
Ik zou willen zeggen Erika: ga dag voor dag met je Vader, besef voortdurend Zijn liefde voor jou. Probeer te schrijven, dat ruimt je hoofd op. En probeer de leugens te tackelen die jou naar beneden willen halen, en vervang ze door Gods liefdevolle waarheid.
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik niet zo goed weet wat ik moet zeggen. Waar je iets mee kunt. Juist omdat het zo'n veelzijdig proces is waar je inzit...
Ik moest nog denken aan dit artikel. http://www.dpmnederland.nl/images/stories/pdf/2005/OB_04-05.pdf
Doe er je voordeel mee...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROADY641
|
Berichten: 208
|
Geplaatst: donderdag 15 september 2011, 19:36
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | Het komt nou vooral door dat woordgebruik "in presence" waardoor je je hele bijdrage, je hele verhaal omlaag haalt naar het niveau zweverig. Ik heb niks tegen getuigenissen, lees ze ook regelmatig, maar die neiging om daar zo nodig de zinnen te spekken met engelse uitdrukkingen werken op mij jeuk-opwekkend.
Jammer. |
Misschien eerst even flink krabben... En dan proberen te begrijpen wat LoveJezus bedoelt... (ik heb geen enkele moeite met deze nickname overigens...)
Welkom in het NIEUWE leven Pieter! Niks zweverig. Realiteit! Net zo reeel als de woorden van Jezus: "Blijf in Mijn liefde" (wat zoveel betekent als in Zijn tegenwoordigheid blijven...)
Zweverig?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
Berichten: 4047
|
Geplaatst: donderdag 15 september 2011, 19:42
|
|
|
|
| ROADY641 schreef: | Welkom in het NIEUWE leven Pieter! Niks zweverig. Realiteit! Net zo reeel als de woorden van Jezus: "Blijf in Mijn liefde" (wat zoveel betekent als in Zijn tegenwoordigheid blijven...)
Zweverig?
 |
ik denk dat een leven met de Heere Jezus verre van "zweverig" is; het is een leven van dienstbaarheid naar mijn beleving; dus je dienstbaar opstellen ten opzichte van God, maar zeker ook van je medemensen. dat betekent dus, dat je juist met twee beentjes op de grond blijft staan!
blijven in Zijn liefde is een leven in vruchtdragen, juist door zo nodig te kiezen voor de minder gemakkelijke (maar vruchtbaarder) weg; vaak een pijnlijk snoeiproces.
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op donderdag 15 september 2011, 19:43
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: donderdag 15 september 2011, 19:42
|
|
|
|
| ROADY641 schreef: | Ja je had zeker nog een reactie tegoed Erika...
Ik herken nogal veel in dit korte stukje. Een proces waar ontzettend veel kanten aanzitten. Ik ben erg blij te horen dat je hulp hebt gezocht en dat je God daarbij betrekt.
Als ik naar mijn eigen - soortgelijke - proces kijk, alweer een flink stuk achter de rug, dan zie ik wel dat het aanpakken van mijn gedachtenleven 1 van de moeilijkste klussen was. Om al dat boze, dat negatieve aan te pakken. Iemand noemde dat "topsport", en dat is het ook.
Maar gelukkig heb ik volgehouden (en reken maar: ik weet hoe afschuwelijk je je kunt voelen) en nu is er rust in m'n bol :)
Ik zou willen zeggen Erika: ga dag voor dag met je Vader, besef voortdurend Zijn liefde voor jou. Probeer te schrijven, dat ruimt je hoofd op. En probeer de leugens te tackelen die jou naar beneden willen halen, en vervang ze door Gods liefdevolle waarheid.
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik niet zo goed weet wat ik moet zeggen. Waar je iets mee kunt. Juist omdat het zo'n veelzijdig proces is waar je inzit...
Ik moest nog denken aan dit artikel. http://www.dpmnederland.nl/images/stories/pdf/2005/OB_04-05.pdf
Doe er je voordeel mee... |
Dank je wel voor je reactie denk dat we elkaar nu wat beter begrijpen!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
Berichten: 4047
|
Geplaatst: donderdag 15 september 2011, 19:53
|
|
|
|
gefeliciteerd, marijan; ik hoop dat het je goed gaat?
(leuk van je, frank, dat je er aan denkt, haar hier te feliciteren!)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
Berichten: 7231
|
Geplaatst: donderdag 15 september 2011, 19:57
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | gefeliciteerd, marijan; ik hoop dat het je goed gaat?
(leuk van je, frank, dat je er aan denkt, haar hier te feliciteren!) |
Sommige mensen vergeet je niet, of wil je niet vergeten...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
Berichten: 3295
|
Geplaatst: donderdag 15 september 2011, 20:02
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Jij vind vast die flauwe grapjes over blonde vrouwen ook erg leuk?
Zo praat je niet over vrouwen Chatuliem........een banale opmerking vind ik het |
die flauwe grapjes zijn niets meer of minder dan getuigenissen van anderen doorgeven 
maar aangezien de teennagels hier niet bij iedereen kort geknipt zijn, durf ik het niet aan om een heeeeeeeeeeeel leuke getuigenis over een blonde mevrouw hier neer te zetten... straks krijg ik n ban vanwege een type dat daar de humor niet van inziet wie geinteresseerd is in dat verhaal, mailt me maar
Pieter, 4,5 jaar cm maakte me mild
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
Berichten: 4047
|
Geplaatst: donderdag 15 september 2011, 20:03
|
|
|
|
triest;
ik stond in de rij bij de supermarkt; de man voor me legde keurig zijn boodschappen op de band, en wilde graag pinnen......... saldo te laag..... paprika en bananen terug gelegd; pinnen graag; saldo te laag..... leg dan de sap ook maar weg, alstublieft? pinnen graag..... saldo te laag..... meneer blozen......maar sprak waarschijnlijk beter pools dan nederlands, en zei in gebroken engels; just take that juice as well........ dus nog drie pakken sap aan de kant gelegd; pinnen graag...... saldo te laag..... meneer verontschuldigde zich gegeneerd en met hoogrode kleur en wilde de winkel ontvluchten........ZONDER boodschappen. de lange rij ergerde zich.........meneer geneerde zich;
meneer; u mag zelf uw boodschappen even in de schappen terug gaan leggen, want dáár hebben we allemaal geen tijd voor, hoor; u bent al de zoveelste vandaag, en we hebben nog meer te doen!!
meneer verstond het niet zo goed, en kwam teruglopen; niet wetend wat hij nu fout gedaan zou hebben. of u effe zelf uw spullen terug kunt leggen, want anders moeten wij het doen.....
dan moet ik toch even flink slikken, en denk ik; hoeveel mensen zouden er "centen-tellend" door het leven moeten gaan? hoeveel pijn en zorgen, waar wij niets van af weten? hoeveel tranen omdat je je gezin nauwelijks fatsoenlijk te eten kunt geven?
reden genoeg om dankbaar te zijn, dus!
Vader, geef me elke dag mijn dagelijks brood; mij zult U vandaag niet horen klagen!
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op donderdag 15 september 2011, 20:31
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROADY641
|
Berichten: 208
|
Geplaatst: donderdag 15 september 2011, 20:07
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | | Dank je wel voor je reactie denk dat we elkaar nu wat beter begrijpen! |
Ja dat denk ik ook. We zouden elkaar veel te vertellen hebben. En om elkaar goed te begrijpen moet je elkaar ook veel vertellen. Maar daar leent een forum zich zeer slecht voor. Vind ik.
Ik wens jou Gods zegen en Gods liefde toe, in je weg naar herstel, naar vrijheid en naar genezing.
Oja, en naar een vredige nachtrust...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: donderdag 15 september 2011, 20:09
|
|
|
|
| ROADY641 schreef: | Ja dat denk ik ook. We zouden elkaar veel te vertellen hebben. En om elkaar goed te begrijpen moet je elkaar ook veel vertellen. Maar daar leent een forum zich zeer slecht voor. Vind ik.
Ik wens jou Gods zegen en Gods liefde toe, in je weg naar herstel, naar vrijheid en naar genezing.
Oja, en naar een vredige nachtrust...
 |
Mag nog wel even met medicijnen dan he
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: donderdag 15 september 2011, 20:11
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | die flauwe grapjes zijn niets meer of minder dan getuigenissen van anderen doorgeven 
maar aangezien de teennagels hier niet bij iedereen kort geknipt zijn, durf ik het niet aan om een heeeeeeeeeeeel leuke getuigenis over een blonde mevrouw hier neer te zetten... straks krijg ik n ban vanwege een type dat daar de humor niet van inziet wie geinteresseerd is in dat verhaal, mailt me maar
Pieter, 4,5 jaar cm maakte me mild |
jij mild dat we dat nog mee mogen maken
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
Berichten: 4718
|
Geplaatst: donderdag 15 september 2011, 20:14
|
|
|
|
|
Mijn huis is soms net een apotheek....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: donderdag 15 september 2011, 20:14
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | | Mijn huis is soms net een apotheek.... |
zie wist het wel
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
Berichten: 7231
|
Geplaatst: donderdag 15 september 2011, 20:26
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | jij mild dat we dat nog mee mogen maken  |
ieder heeft zo zijn zwakke of romantische momenten...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
Berichten: 4718
|
Geplaatst: donderdag 15 september 2011, 20:37
|
|
|
|
over apotheek gesproken... daar zijn soms ook files... tassen vol met pillen nemen ze naar huis...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROADY641
|
Berichten: 208
|
Geplaatst: donderdag 15 september 2011, 21:07
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Mag nog wel even met medicijnen dan he  |
Dat is helemaal jouw keuze ...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
Berichten: 868
|
Geplaatst: donderdag 15 september 2011, 21:44
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Misschien vindt hij dat een goede naam ofzo.
Mijn gebruikersnaam is Shanita. Die heb ik ook niet gekozen op 'betekenis'.
Ik wilde een naam die zoveel mogelijk op mijn echte naam lijkt.
Pas wéken later hoorde ik van iemand de betekenis. |
Hallo Shanita Ik moet zeggen dat ik geen idee heb wat de naam betekent. Sjalom. Martin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
Berichten: 868
|
Geplaatst: donderdag 15 september 2011, 21:47
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | ik weet niet waar jouw doelgroep uit bestaat Ernstjan, maar voor velen onder ons is hooguit de helft van die 2300 interessant  |
Hallo Pieter. Humor
Sjalom. Martin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
Berichten: 868
|
Geplaatst: donderdag 15 september 2011, 21:56
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | | Dit is natuurlijk goed nieuws Martin. Bidden kan nooit kwaad en is ook wel heel noodzakelijk. De kracht van het gebed is een vaststaand feit. In sommige gevallen dan toch. Ook de medische wereld is erg geevolueerd. Je hebt die operatie gehad en daar horen nadien ook medicijnen bij. Misschien neem je die nu nog wel. Hoe heb kan je dan het onderscheid wie wat gedaan heeft. Heeft het gebed genezing gebracht? Of waren het de dokters en de farmaceutisch wereld? |
Hallo Frankt
Ik zal je zeggen dat ik in eerste instantie te horen kreeg dat ik geen uitzaaingen had maar ik kon ook niet geopereert worden vanwegen een icd maar omdat ik er op stond is het dan toch gebeurd en voordat dit ging gebeuren heb ik heel veel gebeden en in de kerk ben ik gezalft omdat het helemaal niet zeker was dat ik uit de operatie kamer zou komen maar door dat de gebeden zijn verhoort mag ik hier nog zijn al gaat het nu iets minder dan vroeger omdat je toch een deel van je long kwijt bent . En ik moet je ook zeggen dat ik helemaal geen gemo of bestraling gehad heb en ook geen verdere medicijnen ik slik wel maar dat is voor mn hart en dat heb ik al 30 jaar dus is dat niet zo bijzonder vind ik. Sjalom. Martin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
Berichten: 1766
|
Geplaatst: donderdag 15 september 2011, 22:02
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | over apotheek gesproken... daar zijn soms ook files... tassen vol met pillen nemen ze naar huis... |
tja... als je er aandelen in hebt...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
Berichten: 4718
|
Geplaatst: donderdag 15 september 2011, 22:05
|
|
|
|
| COOTJE711 schreef: | tja... als je er aandelen in hebt...  |
Ik spek de staatskas....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
Berichten: 868
|
Geplaatst: donderdag 15 september 2011, 22:13
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | VISSER278 schreef: De volgende personen hopen mee te gaan:
Hannah 810, 38 jaar, regio 073 met pleegdochter van 5 jaar Tink 100, 43 jaar, regio 072 Marian 096, 49 jaar, regio 0184 Maria 576, 46 jaar, regio 038 Josina 022, 41 jaar, regio 030 Jacolien 247, 36 jaar, regio 030
Visser 278, 44 jaar, regio 0113 Herman 388, 49 jaar, regio 078 Hanskamp186, 39 jaar, regio 0521 Mario 216, 38 jaar, regio 0180 (o.v.) Marcowaal200, 40 jaar, regio 0184 Marsjg 370, 43 jaar, regio 0346 (o.v.) Marcel 188, 45 jaar, regio 075 Jonasveve 733, 51 jaar, regio 070 Frankt627gaatnietmee, 47 jaar, regio 076 (ONDER VOORBEHOUD)
WIE GAAN ER NOG MEER MEE?.....ZAT. 19 NOV. ....STRAND SCHEVENINGEN |
Hallo Frankt Helaas kan ik niet meegaan daar ik in Israël zit anders wel jammer. Sjalom. Martin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
Berichten: 1766
|
Geplaatst: donderdag 15 september 2011, 22:15
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Ik spek de staatskas....  |
oww.... voor Griekenland
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LOVEJEZUS310
|
Berichten: 189
|
Geplaatst: donderdag 15 september 2011, 22:15
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | Het komt nou vooral door dat woordgebruik "in presence" waardoor je je hele bijdrage, je hele verhaal omlaag haalt naar het niveau zweverig. Ik heb niks tegen getuigenissen, lees ze ook regelmatig, maar die neiging om daar zo nodig de zinnen te spekken met engelse uitdrukkingen werken op mij jeuk-opwekkend.
Jammer. |
Pieter,
Hoor wel vaker het woord zwevering bij teksten van mij.
Heb meer het gevoel dat wat het verstand niet kan vatten door het verstand onder de noemer zweverig wordt gezet.
Weet niet of er poeder bestaat voor jou jeuk pieter
|
|
| Naar boven |
|
|