ChristianMatch

Forum

Hoe echt ben ik in Jezus naam
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2811 2812 2813 2814 2815 2816 2817 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
LOVEJEZUS310

BerichtGeplaatst: donderdag 15 september 2011, 22:16

ROADY641 schreef:
Misschien eerst even flink krabben...
En dan proberen te begrijpen wat LoveJezus bedoelt...
(ik heb geen enkele moeite met deze nickname overigens...)

Welkom in het NIEUWE leven Pieter!
Niks zweverig. Realiteit!
Net zo reeel als de woorden van Jezus:
"Blijf in Mijn liefde" (wat zoveel betekent als in Zijn tegenwoordigheid blijven...)

Zweverig?

Slapende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LOVEJEZUS310

BerichtGeplaatst: donderdag 15 september 2011, 22:18

ROADY641 schreef:
Misschien eerst even flink krabben...
En dan proberen te begrijpen wat LoveJezus bedoelt...
(ik heb geen enkele moeite met deze nickname overigens...)

Welkom in het NIEUWE leven Pieter!
Niks zweverig. Realiteit!
Net zo reeel als de woorden van Jezus:
"Blijf in Mijn liefde" (wat zoveel betekent als in Zijn tegenwoordigheid blijven...)

Zweverig?

Slapende smiley

Roady,

Heb zo'n gevoel dat wij beiden op dezelfde weg zitten

Apart om dat zo hier te ervaren

Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: donderdag 15 september 2011, 22:19

WILLEMIJN232 schreef:
Ik denk dat we ook moeten oppassen niet de boodschapper van een ander te zijn/worden.....We zijn een site met volwassen mensen en ja, dan kan het dat je dingen hoort die je liever niet hoort vooral niet als ze over je eigen overtuiging gaan........Als iemand zijn zaken niet op het forum wil delen omdat hij/zij bang is afgebrand te worden, dan moet je dat gewoon niet doen....Maar dat zegt niets over de discussieform op het forum, het zegt wat over je eigen kwetsbaarheid........
Bang om gekwetst te worden in waar je voor staat of wat je ervaring was en dat wil je niet.......
Ik lees hier vrij vaak, men vind, anderen zeggen, ik heb gehoord dat.....dat zijn allemaal termen waar je niets mee kan en waar je ook niets mee moet willen.......
Ga niet gelijk van de slechte bedoelingen uit van degene die je commentaar geeft....diegene heeft gewoon een andere visie en beleving en dat is toch ook prima......Ik vind mijn yogales niet minder leuk omdat mensen op het forum het als occult omschrijven.......dat is hun mening, niet de mijne.....

Het gaat er niet om dat iemand bang zou zijn afgebrand te worden. Het gaat om de manier waarop hier vaak wordt gereageerd. Ook op een forum mag je verwachten dat er goede omgangsvormen zijn en dat verschillen van mening er mogen zijn, juist op een forum is evident.
Het gaat in dit stukje niet over yogales maar over hoe je hier als christenen met elkaar omgaat en met elkaars overtuigingen.
Het gaat mij hier niet om het feit dat mensen een verschillende visie hebben - hoe kan dat anders zijn? - het gaat mij erom hoe hier wordt gereageerd op stellingen en meningen; je kunt van elkaar van mening en visie verschillen - evident - daarom kan je nog wel op elkaar reageren met respect in plaats van met schelden, onzorgvuldig invullen, er van alles bijhalen wat nergens op slaat, beschuldigingen, zwartmakerijen. Dat is niet normale omgangsvormen hanteren en ik vind dat daar een lans voor gebroken mag worden; nogmaals ook op een forum mag je verwachten dat er respectvol met elkaar wordt omgegaan juist in die verscheidenheid van mening.
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: donderdag 15 september 2011, 22:20

COOTJE711 schreef:
oww.... voor Griekenland Smiley die vol vragen zit Smiley met dichtgeplakte mond

nou meer voor het geld in de projecten die den haag bedenkt en niet uitvoert.
dat kost geld.
dus ik rook maar door, hebben de artsen ook nog werk... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LOVEJEZUS310

HANNAH810 schreef:
ik denk dat een leven met de Heere Jezus verre van "zweverig" is;
het is een leven van dienstbaarheid naar mijn beleving; dus je dienstbaar opstellen ten opzichte van God, maar zeker ook van je medemensen.
dat betekent dus, dat je juist met twee beentjes op de grond blijft staan!

blijven in Zijn liefde is een leven in vruchtdragen, juist door zo nodig te kiezen voor de minder gemakkelijke (maar vruchtbaarder) weg;
vaak een pijnlijk snoeiproces.

Mooie aanvulling hannah,

Het is wel opletten bij dat snoeien bij mij, het is soms millimeter werk.

Maar dat heb je ook wel wat

Jezus is Leven
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

ERIKA129 schreef:
En bedankt maar weer he Boze smiley
Ikke is een niet roker echter wel vaak buiten te vinden, niet gestrest en zeer zelden een slecht humeur behalve als ikdit lees Boze smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Bij niet rokers heet zoiets ook een optie, en bij rokers heet dat regelmaat. En een regelmatig leven is dan ook, veeeel gezonder he. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: donderdag 15 september 2011, 22:24

Als iedereen stopt met roken loopt de staaskas miljarden euro's mis...
Dus ik rook maar door Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: donderdag 15 september 2011, 22:28

En dan nog, of het kan in het geloof, denk het wel,in een hoop kerken gebruiken ze wier rook Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: donderdag 15 september 2011, 22:30

CHATULIEM619 schreef:
Ik moet zeggen dat het weinig mensen lukt me met een mond vol tanden te laten staan, dit is echt een hele goeie opmerking

En....heeft PSV nog wat gepresteerd vanavond?
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: donderdag 15 september 2011, 22:30

GERRIT084 schreef:
En dan nog, of het kan in het geloof, denk het wel,in een hoop kerken gebruiken ze wier rook Gefrustreerde smiley

Ik heb in huis wierrook.
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: donderdag 15 september 2011, 22:52

PIETER649 schreef:
Ik weet dat ikzelf bijvoorbeeld stevig een standpunt kan brengen, of dat van anderen onderuit kan schoffelen, dus het zal wel weer over mij gaan... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Laat ik ten eerste voorop stellen dat ik zelf probeer nooit de persoon of zijn/ haar situatie onderuit te halen.
Als die indruk soms gewekt word, dan hierbij mijn excuses.
Wat ik wel zal proberen is als iemand hier een dwaalidee, dwaalleer of gewoon idioterie uitkraamt, deze UITSPRAKEN onderuit te halen.
Dat is in mijn optiek iets heel anders dan op de persoon spelen.
Overigens zie ik het practisch nooit hier op het forum dat echt op de persoon word gespeeld.

Dit forum is geen halleluja-forum waarbij je op je bijdrage alleen maar fijne hartverwarmende ondersteunende reacties krijgt.
Als je daar op uit bent kun je je bijdragen beter reserveren voor de afdeling gedichten hier op t forum.
Daar krijg je heeeeel mooie reacties, wellicht dat ik die afdeling daarom vaak oversla en er zeer zelden reageer, ik hou niet van die mierzoete sinterklaasrijmsels.
En met dat laatste lever ik dus kritiek op de schrijfsels, niet op de schrijvers.
Mooi practijkvoorbeeldje toch? Coole smiley met zonnebril

Dus laat je niet weerhouden je mening op forum te zetten, we hebben dringend behoefte aan enigerlei verlichte geesten om dit kleine selecte cluppie forumnisten uit te breiden Verliefde smiley

Pieter, op dit forum mag je het zelfs met mij oneens zijn.. Knipoog smiley

Nou, Pieter, ik had jou niet in gedachten toen ik deze reactie schreef, helaaaaas. Jouw reacties vind ik niet storend wel getuigend van een goed gevoel voor humor en relativeringsvermogen en daar heb ik geen hekel aan. Ik ben het niet met je eens dat hier niet vaak op de man/vrouw wordt gespeeld. De manier waarop wordt gereageerd is vaak verre van kies en je kunt je aangevallen voelen omdat wat je poneert wordt aangevallen en niet zo zuinig ook.
Kritiek hebben op elkaars mening kan maar dan wel op een normale manier zoals je ook een gesprek face to face zou voeren met mensen die je familie niet zijn. In die omgang hou je over het algemeen ook nette manieren aan mag ik hopen.
Bij familie en vrienden zijn de meeste mensen wat losser en meer familiair.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: donderdag 15 september 2011, 23:19

MIEKE364 schreef:
Het gaat er niet om dat iemand bang zou zijn afgebrand te worden. Het gaat om de manier waarop hier vaak wordt gereageerd. Ook op een forum mag je verwachten dat er goede omgangsvormen zijn en dat verschillen van mening er mogen zijn, juist op een forum is evident.
Het gaat in dit stukje niet over yogales maar over hoe je hier als christenen met elkaar omgaat en met elkaars overtuigingen.
Het gaat mij hier niet om het feit dat mensen een verschillende visie hebben - hoe kan dat anders zijn? - het gaat mij erom hoe hier wordt gereageerd op stellingen en meningen; je kunt van elkaar van mening en visie verschillen - evident - daarom kan je nog wel op elkaar reageren met respect in plaats van met schelden, onzorgvuldig invullen, er van alles bijhalen wat nergens op slaat, beschuldigingen, zwartmakerijen. Dat is niet normale omgangsvormen hanteren en ik vind dat daar een lans voor gebroken mag worden; nogmaals ook op een forum mag je verwachten dat er respectvol met elkaar wordt omgegaan juist in die verscheidenheid van mening.

Het ging mij ook niet om de yogales....en zo zie je maar weer hoe stukjes gelezen worden en hoe dat verkeerd opgevat kan worden.....
Als je hier wat neerzet kan het zijn-nogmaals- dat je dingen hoort die je liever niet wilt horen....Dat kan je dan ervaren als schelden en niet goed met elkaar om gaan.....blijft een persoonlijke beleving.....hoe dan ook en dat weet je zelf ook wel denk ik en dat probeerde ik duidelijk te maken, we hebben nu eenmaal niet dezelfde norm van respect en onzorgvuldig invullen......
En ik blijf er toch bij: het zegt ook wat over jezelf als je je dat aantrekt.......hier zitten nu eenmaal mensen van diverse pluimage en dta verander je niet.......en die kunnen je kwetsen met hun visies en uitlatingen die in jouw ogen erg onfatsoenlijk zijn.....Zij vertellen echter alleen hun mening.....en vinden jou visie weer onfatsoenlijk......Familie en vrienden kies je en hier moet je het toch met elkaar doen.....
Als je daar niet tegen kunt en het als kwetsend voor jezelf ervaart kan je inderdaad beter niet reageren.........
Ik vind jou misschien wel kort door de bocht en jij bent er van overtuigd dat je ook alleen je mening geeft en dat dat kan.........maar is dan de discussievorm verkeerd??????
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: donderdag 15 september 2011, 23:26

PIETER649 schreef:
die flauwe grapjes zijn niets meer of minder dan getuigenissen van anderen doorgeven Lachende smiley

maar aangezien de teennagels hier niet bij iedereen kort geknipt zijn, durf ik het niet aan om een heeeeeeeeeeeel leuke getuigenis over een blonde mevrouw hier neer te zetten... straks krijg ik n ban vanwege een type dat daar de humor niet van inziet Verraste, verbaasde smiley
wie geinteresseerd is in dat verhaal, mailt me maar Knipoog smiley

Pieter, 4,5 jaar cm maakte me mild

Toch mijn doel bereikt........ Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: donderdag 15 september 2011, 23:32

.

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op zondag 18 september 2011, 11:30
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: donderdag 15 september 2011, 23:37

WILLEMIJN232 schreef:
Het ging mij ook niet om de yogales....en zo zie je maar weer hoe stukjes gelezen worden en hoe dat verkeerd opgevat kan worden.....
Als je hier wat neerzet kan het zijn-nogmaals- dat je dingen hoort die je liever niet wilt horen....Dat kan je dan ervaren als schelden en niet goed met elkaar om gaan.....blijft een persoonlijke beleving.....hoe dan ook en dat weet je zelf ook wel denk ik en dat probeerde ik duidelijk te maken, we hebben nu eenmaal niet dezelfde norm van respect en onzorgvuldig invullen......
En ik blijf er toch bij: het zegt ook wat over jezelf als je je dat aantrekt.......hier zitten nu eenmaal mensen van diverse pluimage en dta verander je niet.......en die kunnen je kwetsen met hun visies en uitlatingen die in jouw ogen erg onfatsoenlijk zijn.....Zij vertellen echter alleen hun mening.....en vinden jou visie weer onfatsoenlijk......Familie en vrienden kies je en hier moet je het toch met elkaar doen.....
Als je daar niet tegen kunt en het als kwetsend voor jezelf ervaart kan je inderdaad beter niet reageren.........
Ik vind jou misschien wel kort door de bocht en jij bent er van overtuigd dat je ook alleen je mening geeft en dat dat kan.........maar is dan de discussievorm verkeerd??????

Het is helder, Willemijn, jouw kort door de bocht zijn of het mijne....over de vorm van discussiëren kan je ook oeverloos discussiëren...........

Hier kies je net zoals ergens anders op wie je reageert of niet.

En er is altijd nog zoiets als algemeen erkende omgangsvormen die je in je opvoeding leert, thuis en op school, ook als je je mening geeft en misschien juist dan wel, kan je die hanteren.

Als je in een winkel of in het verkeer, op je werk of waar dan ook onbeschoft wordt aangesproken ben je toch ook geneigd daar wat van te zeggen of laat je je gewoon willoos schofferen?

Je mag elkaar aanspreken op ongewenst gedrag en dat zou vaker moeten gebeuren, normvervaging neemt overal hand over hand toe.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: donderdag 15 september 2011, 23:42

ANNETTE050 schreef:
Maar toch hoor ik wel eens reacties van cm-ers die het forum wel lezen en niet mee discussieren....zij verbazen zich erover hoe negatief er gereageerd kan worden! Dus dan gaat het niet om het geven van een andere mening ....maar dan wordt echt negatief reageren bedoeld....zoals soms idd met een groepje één mening (door een bepaalde persoon!) onderuitschoffelen. Dat wordt dus wel degelijk opgemerkt. Eén cm-er verzuchttte eens:...'Wat een site!'
Dat zijn reacties van cm-ers, die dit forum wel lezen maar er daarom niet over piekeren om mee te gaan discussieren op het forum. Jammer toch?
Niet iedereen is in de omstandigheid dat hij of zij het zich kan permiteren om op een openbaar forum afgebrand te worden. Dat heeft niets met kwetsbaarheid o.i.d. te maken (kan natuurlijk wel), maar meestal met gezond zelfrespect. (En een behoefte aan normaal met een ander een onderwerp uitspitten , waarover je je een mening wilt vormen)/

Maar nu heb je het weer over anderen......en als je wel commentaar op het forum hebt maar niet mee wil discussieren? Dan moet je ook geen commentaar hebben en het aan je voorbij laten gaan.....het is altijd makkelijk praten vanaf de zijlijn. En wat vind je afbranden? Dat iemand het totaal niet met je eens is en moeite heeft met jouw overtuiging en dat niet altijd even goed kan verwoorden? Ik denk dat we deze discussie wel een beetje moeten relativeren.........
Ik stoor mezelf nogal eens aan de term occult die hier te pas en te onpas wordt gebruikt maar dan denk ik maar, die ander vind dat inderdaad zo en vertelt zijn/haar mening......ik ga dan maar van het goede van de mens uit en denk dan maar dat het niet de bedoeling is om te kwetsen of te raken, alleen je visies liggen mijlenver uiteen.......

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op donderdag 15 september 2011, 23:46
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: donderdag 15 september 2011, 23:44

WILLEMIJN232 schreef:
Maar nu heb je het weer over anderen......en als je wel commentaar op het forum hebt maar niet mee wil discussieren? Dan moet je ook geen commentaar hebben en het aan je voorbij laten gaan.....het is altijd makkelijk praten vanaf de zijlijn. En wat vind je afbranden? Dat iemand het totaal niet met je eens is en moeite heeft met jouw overtuiging en dat niet altijd even goed kan verwoorden? Ik denk dat we deze discussie wel een beetje moeten relativeren.........

Verraste, verbaasde smiley Dit is de eerste keer dat 'k het over de andere cm-ers heb die niet meedoen op het forum, maar het wel lezen..... Verraste, verbaasde smiley

Deze discussie wordt nu omgevormd tot een cirkelredenatie, een vicieuze cirkel.
We zouden er zorg voor kunnen dragen, dat een openbaar forum van een christelijke site iets sprankelends uitstraalt. Dit forum is van cm en dus dient een ieder 'sociaal wenselijk' te reageren.
'k Sluit me verder aan bij de hierboven gegeven reactie van Mieke, beter kan ik het niet zeggen.

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op vrijdag 16 september 2011, 11:54
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 september 2011, 00:05

WILLEMIJN232 schreef:
Ik stoor mezelf nogal eens aan de term occult die hier te pas en te onpas wordt gebruikt maar dan denk ik maar, die ander vind dat inderdaad zo en vertelt zijn/haar mening......ik ga dan maar van het goede van de mens uit en denk dan maar dat het niet de bedoeling is om te kwetsen of te raken, alleen je visies liggen mijlenver uiteen.......

Ach, W-tje, ik denk dat ze gewoon een bende ja-knikkers willen. Gewoon het eens zijn met alle schrijfsels die er op het forum komen. Hoe ontwricht die schrijfsels ook zijn: gewoon ja-knikken. Het is dan ook meestal zo dat diegene die de goede zeden preken zelf wel eens serieus uit de bocht gaan. Er ontspruiten soms eigenaardig zaken in de mind van sommige die ze dan gaan verkondigen en dan moet daar ook maar niets over gezegd worden. Gewoon het forum opdoeken kan ook nog.
Naar boven

Auteur Bericht
COOTJE711

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 september 2011, 00:32

MARISKA601 schreef:
Als iedereen stopt met roken loopt de staaskas miljarden euro's mis...
Dus ik rook maar door Knipoog smiley

Daar zit ook weer wat in.... Knipoog smiley Helaas wordt dat geld vervolgens weer uitgegeven in de gezondheidszorg.... Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 september 2011, 00:46

COOTJE711 schreef:
Daar zit ook weer wat in.... Knipoog smiley Helaas wordt dat geld vervolgens weer uitgegeven in de gezondheidszorg.... Clown smiley

Of misschien ook weer niet als ik hoor wat ze allemaal gaan besparen Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
EDDY899

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 september 2011, 00:49

Wat over alcohol,vind dat plaatje nogal storend van die lachende vrouwen met alcohol in hun hand,er wordt niemand rokend opgezet...
Naar boven

Auteur Bericht
EDDY899

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 september 2011, 01:03

JOSINA022 schreef:
Ik denk dat God niet blij is met het feit dat ik rook en dus zo mijn lichaam vervuil, maar houdt God daarom minder van mij of ik van Hem? Nee, dat zeker niet!

En ja, roken is een verslaving, net zoals vele andere dingen.
Maar helaas heb ik moeten ervaren dat er andere verslavingen zijn die veel schade aan kunnen richten en dat ook gedaan hebben.

Laat mij daarom maar m'n sigaretje roken met daarbij zoveel als mogelijk rekening houden met mijn omstanders die niet roken.

En idd...als roker ben ik geen onruststoker Engeltje smiley

Alcohol bv. en dat wordt hier zelfs gepusht
Naar boven

Auteur Bericht
EDDY899

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 september 2011, 01:05

HANNAH810 schreef:
je hebt wel gelijk;
maar eh........
snoepjes vervuilen je darm flora
varkensvlees zit vol gifstoffen, evenals paling ed
op groenten en fruit is gif gespoten,
koffie blijft wel drie maanden in je lichaam voor je alle afvalstoffen eruit "gewerkt" hebt
en zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan!

wat zou je denken,van stiekem zwaar drinkende christenen?
Naar boven

Auteur Bericht
EDDY899

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 september 2011, 01:07

WILLIE400 schreef:
ben sinds vorige week zondag gestopt en merk wel dat God daar blij mee is.
Ik straks hopelijk ook Clown smiley
Mijn vader riep vroeger al als God wilde dat we rookte had hij wel een schoorsteen op ons hoofd gezet.
Geloof niet dat God minder van je houd als je rookt maar je wel graag ziet stoppen.
Maar goed ben pas week bezig dus zeg maar niet te veel Knipoog smiley

Willie

Je lichaam is een tempel van God,goed dat je gestopt bent.
Naar boven

Auteur Bericht
EDDY899

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 september 2011, 01:13

MARISKA601 schreef:
Er word altijd gepraat dat roken zo slecht is.
Maar over drank misbruik hoor je nooit iemand wat zeggen.

Drank kan ook schade verrichten aan je lichaam.

Inderdaad,drank word hier zelfs gepusht lachende vrouwen met alcohol in de hand,hun lachen vergaat hun wel als hun man elke bezopen thuiskomt,
maar dit is een taboe in de Christelijke wereld...Jezus maakte toch van water wijn dus het kan nooit slecht zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 september 2011, 02:08

[quote=CROSSROAD317]gaan Chat ... Lachende smiley

We houden alvast die ene topic van de CM-setjes in de gaten...
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 september 2011, 02:10

[quote=CHATULIEM619]yep hoera hoe laat??Naar welke wedstrijd gaan we dan?[/quote

Chat is toch een echte romanticus Gefrustreerde smiley Knipoog smiley

Laatst aangepast door
FRANKT627
op vrijdag 16 september 2011, 02:11
Naar boven

Auteur Bericht
COOTJE711

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 september 2011, 03:40

Wie had het over niet slapen???
Iedereen slaapt nu vlgs mij Knipoog smiley

ik niet..... Huilende smiley, smiley in tranen

iemand die nachtdienst doet
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 september 2011, 04:07

GRIFFIN748 schreef:
Zo te lezen, denk ik dat zowel het een als het ander niet goed is voor de gezondheid van diverse mensen...

Clown smiley

maakt niet uit, er zijn erg lieve collega's om je bij te staan....
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 september 2011, 04:09

op je werk komen en horen dat je in je eentje voor 2.5 afdelingen moet gaan zorgen....
had ik dat geweten, had ik mijn rolschaatsen meegenomen..pfffff
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2811 2812 2813 2814 2815 2816 2817 ... 6194 Volgende
Pagina 2814 van 6194