| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
Berichten: 5057
|
Geplaatst: vrijdag 16 september 2011, 13:18
|
|
|
|
| ANNETTE050 schreef: | Nou, een mooie lama is niet lelijk.....  | Goed, als jij een lama net zo knap vindt...misschien is er wel een lama dating service, ieder zn meug.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op vrijdag 16 september 2011, 13:19
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
Berichten: 7083
|
Geplaatst: vrijdag 16 september 2011, 13:41
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | | ik slaap 's nachts zo weinig dat ik overdag een pilletje moet nemen om wakker te blijven. |
Heb je voor mij ook wat van die pilletjes?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
Berichten: 3295
|
Geplaatst: vrijdag 16 september 2011, 14:14
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Toch mijn doel bereikt........  |
het is dat Annette achter me stond met de deegroller, anders had ik dat mopje, euh.. die getuigenis van een waaregebeurd verhaal, subiet naar je toe gemaild.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
Berichten: 3295
|
Geplaatst: vrijdag 16 september 2011, 14:16
|
|
|
|
| TINK100 schreef: | | de nachten duren al heel langer dan voor de zomerperiode.....het heeft weinig zin om een poëtische bijdrage neer te zetten.....of het moet een nachtelijke inspiratie zijn...... |
mierenzoet sinterklaasrijmseltje???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
Berichten: 1417
|
Geplaatst: vrijdag 16 september 2011, 14:23
|
|
|
|
| TRALALA748 schreef: | Ik wil misschien ook wel mee.. inclusief pleegdochter van 5. Maar dan moeten er wel wat meer 30 ers mee hoor haha. |
ah, dat scheelt voor mij dan weer....(40+, he) bovendien is het na mijn UHD.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
Berichten: 4047
|
Geplaatst: vrijdag 16 september 2011, 14:24
|
|
|
|
| TRALALA748 schreef: | Ik wil misschien ook wel mee.. inclusief pleegdochter van 5. Maar dan moeten er wel wat meer 30 ers mee hoor haha. |
misschien is het een idee om een prikbord-berichtje op je profiel te plaatsen, tralala? als mensen dan je profiel bezoeken (en je wellicht wel eens willen ontmoeten zonder dat direct te willen zeggen) melden zij zich wellicht ook aan?
ik zou het in elk geval erg leuk vinden wanneer je mee gaat, en mijn pleegdochter zal het ook erg leuk vinden om met een ander pleegkindje van haar eigen leeftijd te spelen!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
Berichten: 3295
|
Geplaatst: vrijdag 16 september 2011, 14:25
|
|
|
|
| EDDY899 schreef: | hier op deze site hoort alcohol niet verheerlijkt te worden door een christelijke redactie dmv. van het plaatje van die drie vrouwen, er zijn mensen die problemen hebben met alcohol en als christen dien je daar rekenschap mee te houden en door deze mensen niet te triggeren. |
er zijn ook mensen die het een kwelling vinden om uberhaupt naar mensen te kijken die het leuk hebben, omdat ze zelf zo´n rotleven hebben. er zijn misschien wel mensen die het verschrikkelijk vinden dat mensen met de naam Eddy of Pieter actief zijn op cm omdat ze met naamgenoten van ons slechte ervaringen hebben. wellicht zijn er mensen wiens hart breekt als anderen profielfoto´s hebben met kleine kinderen erop, want zelf kunnen ze die niet krijgen. zelf heb ik als duitser veel moeite met dat vele oranje in de layout van deze site, het doet me denken aan jullie nationale voetbalelftal ( dat nog NOOOOOIT wereldkampioen is geworden )
zo kan ik nog veul meer verzinnen waar de redactie van cm overal op zou KUNNEN letten en vermijden. maar soms moeten we niet overal zo´n punt van maken wat anderen doen en vinden maar zelf gewoon doorgaan met leven.
Pieter, dorst is pas een ECHTE kwelling
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
Berichten: 2212
|
Geplaatst: vrijdag 16 september 2011, 14:28
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Overal waar TE voor staat is niet goed! Roken is slecht voor de longen. Alcohol slecht voor je lever en ga zo maar door. Maar op een avond een wijntje of pilsje drinken geen problemen mee mits ze hun maat kennen en het voor de gezelligheid doen. Vaak echter lijkt men hierin door te schieten en zeggen ze ach ik kan er goed tegen kan makkelijk 10 bier op heb er geen last van en stappen zo in de auto!!! Nee misschien voelen en merken ze zelf niet dat ze er ..geen last van hebben totdat ze ermee geconfronteerd worden en dan is het vaak te laat en gaan er levens mee gemoeid!! |
We mossen eigenlijk gewoon iedereen in zijn waarde laten, iedereen weet tot hoever iets gevaarlijk kan gaan worden. Ons lichaam geeft vanzelf wel aan als iets teveel wordt. En luister je dan nog niet, is er de overheid wel die er op inspringt. En de Bijbel zegt.. dat wij allemaal zondaren zijn en niet alleen over alcohol, en elke verslaving kent zijn eigen straffen, en elke verslaafde, straft dan ook zijn eigen, elke keer weer.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
Berichten: 3295
|
Geplaatst: vrijdag 16 september 2011, 14:28
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Goed, als jij een lama net zo knap vindt...misschien is er wel een lama dating service, ieder zn meug. |
sommige mensen nemen zelfs dierennamen als nickname op internet.. muisje, poes, lama, stoeipoes, prikpoes... zet er n nummer achter en je hebt een cm nickname. wat betekend CHATULIEM ook alweer????
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
Berichten: 1766
|
Geplaatst: vrijdag 16 september 2011, 15:04
|
|
|
|
| COOTJE711 schreef: | Wie had het over niet slapen??? Iedereen slaapt nu vlgs mij
ik niet.....
iemand die nachtdienst doet |
| Pieter schreef: | | Neem een pilletje |

Op dat moment was ik ook daadwerkelijk en zèèr plichtsgetrouw in mijn werkende status. Genoeg pilletjes omhanden maar.... toch maar niet gedaan
Laatst aangepast door
|
COOTJE711
|
op vrijdag 16 september 2011, 15:05
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: vrijdag 16 september 2011, 15:07
|
|
|
|
| COOTJE711 schreef: | [/size]
Op dat moment was ik ook daadwerkelijk en zèèr plichtsgetrouw in mijn werkende status. Genoeg pilletjes omhanden maar.... toch maar niet gedaan  |
Aan het werk en in kunnen loggen op cm Most niet maggen bij ons kan dat niet helaas maar daar is ook snachts weinig tijd voor
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
Berichten: 7083
|
Geplaatst: vrijdag 16 september 2011, 15:08
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Ik denk dat we ook moeten oppassen niet de boodschapper van een ander te zijn/worden.....We zijn een site met volwassen mensen en ja, dan kan het dat je dingen hoort die je liever niet hoort vooral niet als ze over je eigen overtuiging gaan........Als iemand zijn zaken niet op het forum wil delen omdat hij/zij bang is afgebrand te worden, dan moet je dat gewoon niet doen....Maar dat zegt niets over de discussieform op het forum, het zegt wat over je eigen kwetsbaarheid........ Bang om gekwetst te worden in waar je voor staat of wat je ervaring was en dat wil je niet....... Ik lees hier vrij vaak, men vind, anderen zeggen, ik heb gehoord dat.....dat zijn allemaal termen waar je niets mee kan en waar je ook niets mee moet willen....... Ga niet gelijk van de slechte bedoelingen uit van degene die je commentaar geeft....diegene heeft gewoon een andere visie en beleving en dat is toch ook prima......Ik vind mijn yogales niet minder leuk omdat mensen op het forum het als occult omschrijven.......dat is hun mening, niet de mijne..... |
Deze reactie vind ik goed. en ik kan me ook erin vinden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
Berichten: 1766
|
Geplaatst: vrijdag 16 september 2011, 15:11
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Aan het werk en in kunnen loggen op cm Most niet maggen bij ons kan dat niet helaas maar daar is ook snachts weinig tijd voor  |
jaja.... de moderne techniek is hier zover voortgeschreden dat ik de beschikking over diverse (goed) werkende pc's Deze voorwerpen zijn ook nog toegerust om enige cm kennis tevoorschijn te te halen. De nachtelijke uren zijn altijd zeer verrassend... hollen of stilstaan.... Vannacht dus een tijdelijk stilstaan....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
Berichten: 7083
|
Geplaatst: vrijdag 16 september 2011, 15:13
|
|
|
|
| COOTJE711 schreef: | | wèl een mooie betekenis! |
Dank je.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
Berichten: 1766
|
Geplaatst: vrijdag 16 september 2011, 15:19
|
|
|
|
| MARTIN695 schreef: | Hallo Shanita Ik moet zeggen dat ik geen idee heb wat de naam betekent. Sjalom. Martin |
Geschenk van God
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: vrijdag 16 september 2011, 15:31
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | | We mossen eigenlijk gewoon iedereen in zijn waarde laten, iedereen weet tot hoever iets gevaarlijk kan gaan worden. Ons lichaam geeft vanzelf wel aan als iets teveel wordt. En luister je dan nog niet, is er de overheid wel die er op inspringt. En de Bijbel zegt.. dat wij allemaal zondaren zijn en niet alleen over alcohol, en elke verslaving kent zijn eigen straffen, en elke verslaafde, straft dan ook zijn eigen, elke keer weer. |
Klopt zeker! Maar de topic ging nu eenmaal over drank he De sigaretten hebben we in een andere topic al.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: vrijdag 16 september 2011, 15:33
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | het is dat Annette achter me stond met de deegroller, anders had ik dat mopje, euh.. die getuigenis van een waaregebeurd verhaal, subiet naar je toe gemaild.  |
ehhhhhhhh en jij verwacht dat wij dat geloven annette en de deegroller denk eerder dat Esther je aan je haren trok
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
Berichten: 7231
|
Geplaatst: vrijdag 16 september 2011, 15:59
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | het is dat Annette achter me stond met de deegroller, anders had ik dat mopje, euh.. die getuigenis van een waaregebeurd verhaal, subiet naar je toe gemaild.  |
Welke getuigenis/mopje???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
Berichten: 4718
|
Geplaatst: vrijdag 16 september 2011, 16:11
|
|
|
|
| EDDY899 schreef: | hier op deze site hoort alcohol niet verheerlijkt te worden door een christelijke redactie dmv. van het plaatje van die drie vrouwen, er zijn mensen die problemen hebben met alcohol en als christen dien je daar rekenschap mee te houden en door deze mensen niet te triggeren. |
Elders is er een topic over alcohol, daar kan je je zegje doen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
Berichten: 4718
|
Geplaatst: vrijdag 16 september 2011, 16:13
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | mierenzoet sinterklaasrijmseltje???  |
van pepernoten en marsepein krijgen mensen kiespijn...
zoet genoeg?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EDDY899
|
Berichten: 31
|
Geplaatst: vrijdag 16 september 2011, 16:57
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | | Elders is er een topic over alcohol, daar kan je je zegje doen. | dank je wel,doe dit eigenlijk voor het eerst en weet nog niet helemaal hoe het werkt
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EDDY899
|
Berichten: 31
|
Geplaatst: vrijdag 16 september 2011, 17:04
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | | Elders is er een topic over alcohol, daar kan je je zegje doen. | kan `m niet vinden hoor!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
Berichten: 4992
|
Geplaatst: vrijdag 16 september 2011, 17:07
|
|
|
|
|
Al mijn kleren voor de herfst/winter op orde.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: vrijdag 16 september 2011, 17:08
|
|
|
|
| EDDY899 schreef: | | kan `m niet vinden hoor!! |
zie "Christelijk leven" en dan het topic "wat zegt de Bijbel over alcohol".
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
Berichten: 5407
|
Geplaatst: vrijdag 16 september 2011, 17:24
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Voor alle helderheid: het gaat niet over jou, zeker niet over Pieter of over wie dan ook. Ik doel op twee dingen: het met een groepje systematisch negatief reageren op Chatuliem. Dat verziekt de discussie. Dat Chatuliem soms zijn opvattingen wat tactischer kan brengen, weet ik ook wel en verder zijn we het regelmatig oneens. Probeer eens tussen de regels te lezen wat de man echt bedoelt.
Waar het me vooral om gaat is dat het algemene klimaat dusdanig is dat potentiële nieuwe schrijvers hierdoor afgeschrikt worden en niet over een situatie die met iets gevoeligs als gebedsgenezing is, durven komen. Dat vanwege de angst afgebrand te worden. Het heeft mijns inziens weinig zin om te schrijven dat dit onzin is, want men voelt dit kennelijk zo. Ik vind dat het zo zou moeten zijn dat iedereen hier durft te schrijven wat hij vindt en kan zeggen waarom.
Overigens is het op CM nog wel eens erger geweest met als hoogtepunt iemand die belijdenis deed en dat niet durfde te vertellen vanwege de verwachte negatieve reacties. Als je de stap zet je volwassen te dopen of belijdenis te doen, zou dat hier vreugde moeten geven. Wie belijdenis doet en merkt dat een aantal mensen dusdanig over het Grote Gelijk meent te beschikken dat ze het recht denken te hebben de persoonlijke integriteit achter dat besluit in twijfel te trekken, dan zijn we op CM diep gezonken.
Accepteer gewoon dat we hier met diverse evangelische groepen en een breed scala aan protestanten zitten naast nog een enkele katholiek (gelukkig). Sommigen gaan na de bijeenkomst op zondagmorgen naar het voetbal kijken en anderen zitten de zondagrust zo radicaal mogelijk te houden. Ik doe geen van beide en dat kan ook. Dat is geen veroordeling, het is alleen mijn beleving niet om het op een van die twee manieren te doen.
Wat ik mij zorgen over maak is het klimaat waarin het gebeurt. En van verschuilen achter een derde is al helemaal geen sprake. Ik ben echt wel in staat datgene wat me bezighoudt naar voren te brengen. Maar wat eerlijke discussie waarbij mensen ook over wat gevoeliger liggende onderwerpen schrijven, kan geen kwaad. Dat bijt de lolonderwerpen, die van mij kunnen blijven, echt niet.
Thomas, als het om een persoon gaat, schrijf ik die persoonlijk een briefje. |
Natuurlijk moet het zo zijn dat iedereen zijn mening op kan schrijven op dit forum....Maar het is hier net als in het echte leven: er zijn mensen die het woord voeren, er zijn mensen die er naar anderen toe over klagen en er zijn mensen die helemaal niets zeggen..... Overal waar groepen mensen bijeen zijn zie je dit fenomeen.......Ik denk zelf dat CM niet anders is dan in andere activiteiten waar veel mensen van verschillende pluimage aanwezig zijn. Het lastige hier is dat het allemaal elektronisch is en je mensen ook niet kent...... En als je het niet durft om wat op het forum te schrijven omdat je bang bent gekwetst te worden kan diegene zich afvragen of die dat ook zo doet in het echte leven...... In de discussies die hier gevoerd worden liggen de meningen dermate uiteen dat het bijna niet anders kan dat je wel eens een gekwetst gevoel hebt...ook ik heb dat weleens..... Maar laten we ook eens kijken naar de goede discussies die hier gevoerd zijn,,,,,,het is toch ook niet allemaal kommer en kwel? Die indruk wekt het nu een beetje........laten we ook eens naar de positieve dingen hier kijken, waarom komen mensen steeds weer terug op CM???? En vind je iets van iemand noem dan man en paard, dat praat veel makkelijker of stuur diegene een mailtje.....
Willemijn, heerlijk weekend na een ontzettend drukke week..........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
Berichten: 5407
|
Geplaatst: vrijdag 16 september 2011, 17:27
|
|
|
|
| COOTJE711 schreef: | jaja.... de moderne techniek is hier zover voortgeschreden dat ik de beschikking over diverse (goed) werkende pc's Deze voorwerpen zijn ook nog toegerust om enige cm kennis tevoorschijn te te halen. De nachtelijke uren zijn altijd zeer verrassend... hollen of stilstaan.... Vannacht dus een tijdelijk stilstaan....  |
Je hoeft je toch niet te verontschuldigen?????? Ga toch eens vragen wat ze op mijn werk in de nachtdienst allemaal doen........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
Berichten: 7083
|
Geplaatst: vrijdag 16 september 2011, 17:51
|
|
|
|
| Quote: | | MIEKE: Het gaat mij hier niet om het feit dat mensen een verschillende visie hebben - hoe kan dat anders zijn? - het gaat mij erom hoe hier wordt gereageerd op stellingen en meningen; je kunt van elkaar van mening en visie verschillen - evident - daarom kan je nog wel op elkaar reageren met respect in plaats van met schelden, onzorgvuldig invullen, er van alles bijhalen wat nergens op slaat, beschuldigingen, zwartmakerijen. |
Er is in dit topic nergens gescholden, niemand is zwart gemaakt. Onzorgvuldig invullen is jou mening. Je quote er dan ook niet één voorbeeld bij.....Hoe kan iemand daar dan van leren? En beschuldigingen? Ook niet.
Dit ging gewoon over 'Gebedsgenezing zin of onzin?'.
Zou ik dan niet mogen zeggen waarom ik dat onzin vind?
En...deze aantijgingen zijn ook nog eens een keertje off-topic, niet alleen van jou, maar ook van een paar anderen, hiervoor in dit topic.
Daar had ik meteen, de eerste keer, wat van moeten zeggen, zo voelt dat nu.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 16 september 2011, 17:54
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
Berichten: 4992
|
Geplaatst: vrijdag 16 september 2011, 17:54
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Je hoeft je toch niet te verontschuldigen?????? Ga toch eens vragen wat ze op mijn werk in de nachtdienst allemaal doen........  |
Iets wat in ieder geval het daglicht niet verdragen kan
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
Berichten: 7083
|
Geplaatst: vrijdag 16 september 2011, 18:13
|
|
|
|
| Quote: | CHATULIEM, woensdag 14 september 2011, 15:43: Je kunt op basis van deze voorbeelden concluderen dat God geneest en dat Hij mensen gebruikt om voor anderen te bidden voor genezing. Ik vind het dus zeer anti-bijbels en anti-christelijk om mensen in het verdachtenhokje te stoppen als ze geloven dat God nog steeds geneest.
Eerder denk ik dat de vraag gerechtvaardigd is, waarom mensen niet meer zo genezen als vroeger. Welke rol heeft de kerk hierin gespeeld en waarom? Gewoon een hele simpele vraag: word er nog gebeden voor zieken en worden ze nog wel gezalfd? Onze opdracht is niet mensen te genezen, maar voor mensen te bidden en ze te zalven....Leggen we onze zieken de handen op en bidden we voor genezing? Of hebben we dat maar weggestopt en het als onzin beschouwd? |
| Quote: | | Gewoon een hele simpele vraag: word er nog gebeden voor zieken en worden ze nog wel gezalfd? Onze opdracht is niet mensen te genezen, maar voor mensen te bidden en ze te zalven |
Ja, dat herken ik wel. Ik ben in veel kerken een tijdje geweest. Eigenlijk, als iemand ziek is, dan komt er eigenlijk helemaal geen predikant, voorganger ofzo. Ja, ik kijk Het Kleine Huis op de prairie, en daar zie je dat wel.
Ik heb een stuk over zalven opgezocht.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
Berichten: 5407
|
Geplaatst: vrijdag 16 september 2011, 18:28
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | sommige mensen nemen zelfs dierennamen als nickname op internet.. muisje, poes, lama, stoeipoes, prikpoes... zet er n nummer achter en je hebt een cm nickname. wat betekend CHATULIEM ook alweer????  |
Ik wil het geloof ik helemaal niet weten.......... maar ik heb zo mijn vermoedens.......
|
|
| Naar boven |
|
|