ChristianMatch
 


Forum

WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2819 2820 2821 2822 2823 2824 2825 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
COOTJE711





Berichten: 1766

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 september 2011, 09:04
 
FRANKT627 schreef:
Gefrustreerde smiley wie houdt er nu een levende kip in de koelkast??? En geef nu weer die arme Pieter niet de schuld, hé Boze smiley

Wie had het over blonde dames? Ik ken er ook 1:

Wat zegt een Blondje als hij de koelkast opendoet en een kip eruit ziet lopen?
De kippenhokken zijn ook niet meer zoals vroeger....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY641





Berichten: 208

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 september 2011, 09:05
 
LOVEJEZUS310 schreef:
Ja Roady, woorden zullen nooit toereikend blijven.

Het was bijzonder om vandaag de grootsheid van God in tranen uit te drukken.

Bewaar die gouden momenten maar goed...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 september 2011, 09:07
 
PIETER649 schreef:
Het komt nou vooral door dat woordgebruik "in presence" waardoor je je hele bijdrage, je hele verhaal omlaag haalt naar het niveau zweverig.
Ik heb niks tegen getuigenissen, lees ze ook regelmatig, maar die neiging om daar zo nodig de zinnen te spekken met engelse uitdrukkingen werken op mij jeuk-opwekkend.

Jammer.


De hele Nederlandse taal is -tot mijn ergenis- doorspekt met Engelse termen.......en inderdaad dat lees je hier op het forum ook vaak.... Boze smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
COOTJE711





Berichten: 1766

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 september 2011, 09:09
 
PIETER649 schreef:
hetgeen jij net weer ff niet deed, dat nadenken...
en daarmee creeerde jij 1 van de mooiste momenten van mijn dag Lachende smiley
dankjewel!! Kussende smiley

( jouw commentaar op pagina 3 bij " op televisie" forumdeel " van alles wat")

Mijn mooiste moment vandaag is dat ik voor een ander ook weer eens het mooiste moment van de dag creëerde...... Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY641





Berichten: 208

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 september 2011, 09:09
 
WILLEMIJN232 schreef:
Begrijp ik je nu goed als je beweert dat alles wat niet goed is van de duivel komt???? Als je als kind hoort dat je niets waard bent van je ouders dan komt dat toch echt van je ouders hoor......je kan niet alles recht praten omdat het-volgens jouw visie-van de duivel komt.....
Het zou wel makkelijk zijn, ben je zelf nergens meer verantwoordlijk voor...... Engeltje smiley

God zegt: Al het goede dat je ontvangt, komt van Mij.
Als het slechte dat je ontvangt, komt van.....?

Ja, als een ouder een kind op die manier mishandelt, dan beweer ik dat die ouder zelf gevangene is van satan. Niet vrij is. Niet kan liefhebben.

Wie God dient, zal goede vruchten voortbrengen.
Wie God niet dient, zal wrange, rotte of helemaal geen vruchten voortbrengen...

Je trekt wel een conclusie die kant noch wal raakt Willemijn.
Hoe bedoel je "nergens meer verantwoordelijk voor zijn" ?
Het is juist een enorm grote verantwoordelijkheid om vanuit Gods liefde te leven. Voor jezelf, en voor de ander...


Laatst aangepast door
ROADY641
op zaterdag 17 september 2011, 09:11
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 september 2011, 09:12
 
ROADY641 schreef:
God zegt: Al het goede dat je ontvangt, komt van Mij.
Als het slechte dat je ontvangt, komt van.....?

Ja, als een ouder een kind op die manier mishandelt, dan beweer ik dat die ouder zelf gevangene is van satan. Niet vrij is. Niet kan liefhebben.

Wie God dient, zal goede vruchten voortbrengen.
Wie God niet dient, zal wrange, rotte of helemaal geen vruchten voortbrengen...

Ik denk nu dat je ongelovige mensen heel veel onrecht doet Roady..........
Het oordelende wat ik bij jou merk naar andersdenkenden komt dat nu ook van de satan????
Zie om in liefde, ook naar je ongelovige medemens is dat niet veel meer een christelijke levensvisie?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY641





Berichten: 208

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 september 2011, 09:12
 
WILLEMIJN232 schreef:
De hele Nederlandse taal is -tot mijn ergenis- doorspekt met Engelse termen.......en inderdaad dat lees je hier op het forum ook vaak.... Boze smiley

Ergert u niet, verwonder u slechts...

Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 september 2011, 09:14
 
ROADY641 schreef:
Ergert u niet, verwonder u slechts...

Smiley met dichtgeplakte mond

Ik ben-gelukkig- behalve christen ook erg aards.......dus daar hoort ergeren ook bij en dat vind ik prima.......net een echt mens he? Knipoog smiley


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zaterdag 17 september 2011, 09:15
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 september 2011, 09:14
 
somber en grijs.
de vogels verliezen hun wijs.
de bladeren verliezen hun kleur.
vadertje herfst staat voor de deur.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY641





Berichten: 208

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 september 2011, 09:15
 
WILLEMIJN232 schreef:
Ik denk nu dat je ongelovige mensen heel veel onrecht doet Roady..........
Het oordelende wat ik bij jou merk naar andersdenkenden komt dat nu ook van de satan????
Zie om in liefde, ook naar je ongelovige medemens is dat niet veel meer een christelijke levensvisie?

Zeg je daarmee dat je ongelovig bent?

Ik dacht dat ik een antwoord op jouw reactie gaf...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 september 2011, 09:19
 
WILLEMIJN232 schreef:
Begrijp ik je nu goed als je beweert dat alles wat niet goed is van de duivel komt???? Als je als kind hoort dat je niets waard bent van je ouders dan komt dat toch echt van je ouders hoor......je kan niet alles recht praten omdat het-volgens jouw visie-van de duivel komt.....
Het zou wel makkelijk zijn, ben je zelf nergens meer verantwoordlijk voor...... Engeltje smiley

Ik ben het met je eens...wij hebben, als mens, ook zelf een verantwoordelijkheid en hebben ook een keus: tussen ja-zeggen tegen God en nee-zeggen tegen de duivel of andersom.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 september 2011, 09:24
 
ROADY641 schreef:
Zeg je daarmee dat je ongelovig bent?

Ik dacht dat ik een antwoord op jouw reactie gaf...


Als je goed leest lees je dat ik dat helemaal niet zeg.........
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
COOTJE711





Berichten: 1766

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 september 2011, 09:26
 
JOLAN931 schreef:
Ik geloof zeker dat de duivel echt is.
wat ik me wel eens afvraag is...wat weet hij, wat hoort hij wat ziet hij...
Kan de duivel ook gebeden verhoren die je tot God bid?Kent hij ook onze niet hardop uitgesproken woorden?
Ben wel benieuwd hoe jullie daar over denken, en waarom.

Ben ik met je eens. Denk dat de duivel heel machtig kan zijn maar God is Almachtig. Onder de toelating van God kan de duivel veel doen. Denk aan het verhaal van Job.
De duivel wilde hem alles afnemen maar zijn leven mocht hij niet wegnemen. Om zijn geloof is hij later door God gezegend.

Voor de duivel maakt het denk ik niet uit of je iets hard of zacht uitspreekt. Zijn macht is groot maar verlossing is er alleen bij God.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 september 2011, 09:31
 
ROADY641 schreef:
Ik vond het nogal tegenstellend:

Als gelovige gaat het niet om woorden, maar vooral om daden.
En tegelijk wil God ook dat we Hem met woorden aanbidden, loven en prijzen.

daar raak je nu precies het punt waar het mij om gaat;
wat ik wel eens denk te zien, is dat we als mens in staat zijn, om God met onze mond te eren, en dat ons hart ver bij Hem vandaan is gedwaald.

ik denk dat dat gevaar nog versterkt kan worden, wanneer er grote groepen mensen bij elkaar zijn "in Jezus naam" en waar de sfeer zo opgeklopt is, dat je een "emotionele haagse bluf" over houd, waar in tijden van moeilijkheden wellicht bar weinig van overblijft.

wat ik liever ervaar, is dat God juist in de tijden van zorgen en problemen zó dicht bij is, dat je Hem bijna als tastbaar ervaart.

een daagje juichen en zingen als er een opgeklopt sfeertje gecreeerd is, is niet zo moeilijk; (let's sing and swing) maar met Hem (soms jarenlang) door het dal van de schaduwen des doods/dal van moeilijkheden, is onvergetelijk en kostbaar, zeker wanneer je heel practisch en realistisch Zijn leiding mag ervaren. dat geeft je de kracht om (ondanks alles) Zijn wil te doen; daden dus.

dat geeft een enorme diepgang aan je geloof, denk ik zelf.

snap je wat ik bedoel te zeggen, roady?


Laatst aangepast door
HANNAH810
op zaterdag 17 september 2011, 09:33
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY641





Berichten: 208

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 september 2011, 09:36
 
HANNAH810 schreef:
daar raak je nu precies het punt waar het mij om gaat;
wat ik wel eens denk te zien, is dat we als mens in staat zijn, om God met onze mond te eren, en dat ons hart ver bij Hem vandaan is gedwaald.

ik denk dat dat gevaar nog versterkt kan worden, wanneer er grote groepen mensen bij elkaar zijn "in Jezus naam" en waar de sfeer zo opgeklopt is, dat je een "emotionele haagse bluf" over houd, waar in tijden van moeilijkheden wellicht bar weinig van overblijft.

wat ik liever ervaar, is dat God juist in de tijden van zorgen en problemen zó dicht bij is, dat je Hem bijna als tastbaar ervaart.

een daagje juichen en zingen als er een opgeklopt sfeertje gecreeerd is, is niet zo moeilijk; (let's sing and swing) maar met Hem (soms jarenlang) door het dal van de schaduwen des doods/dal van moeilijkheden, is onvergetelijk en kostbaar, zeker wanneer je heel practisch en realistisch Zijn leiding mag ervaren.

snap je wat ik bedoel te zeggen, roady?

Ik probeer je te begrijpen Hannah.
Sowieso deugt het niet als dat wat je mond zegt, niet overeenstemt met je hartsgesteldheid.

En ik denk dat we als mens God JUIST ervaren in de moeilijkheden, de zorgen en de duisternis.

En uit ervaring kan ik het volledig beamen wat je zegt:
Dat zijn kostbare periodes, waar je nog lang aan terugdenkt.

Om even ontopic te blijven: dat zijn de periodes waarin God de echtheid in mij bewerkt... (waarom doet dat toch altijd zo'n zeer....)

Sowieso moet je als mens altijd dicht bij jezelf blijven. Juist in groepen...
Juist op zondag in de kerk...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY641





Berichten: 208

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 september 2011, 09:38
 
WILLEMIJN232 schreef:
Als je goed leest lees je dat ik dat helemaal niet zeg.........

Quote: "Het zou wel makkelijk zijn, ben je zelf nergens meer verantwoordlijk voor....."

Als je goed leest, lees je dat ik dat helemaal niet beweerde...

En als ik goed lees, dan zie ik dat je nog geen eigen mening over het topic hebt gegeven, wel commentaar op iemand anders zijn mening...

Smiley met dichtgeplakte mond


Laatst aangepast door
ROADY641
op zaterdag 17 september 2011, 09:39
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 september 2011, 09:39
 
LOVEJEZUS310 schreef:
Pieter,

Onder dit adres kun je alles vinden

http://www.healingrooms-amsterdam.nl

Your invited


Ik vind het allemaal heel vaag.
Vooral het gebed wat er staat.
Er word niet aan God gevraagd om genezing,
maar men spreekt zelf de genezing uit.


een passage eruit:

Ik spreek mijn lichaam vandaag aan en verklaar dat ik er autoriteit over heb. Ik beveel het om het Woord van God te ontvangen. In Matth.8:17 staat dat Jezus mijn ziekte gedragen heeft, en mijn zwakheden op Zich heeft genomen.Hemelse Vader, ik dank U dat de zelfde Geest die Jezus uit de dood deed opstaan, in mij woont en mijn sterfelijk lichaam levend maakt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 september 2011, 09:46
 
COOTJE711 schreef:
Op hoeveel kilometer afstand wonen jou buren Smiley die vol vragen zit Lachende smiley

De afstand bedraagt zoiets van een 0.01 km...wat goed te doen is Twijfelende smiley

Als 'k het goed begrijp werk jij dus 22/24 uur? Verraste, verbaasde smiley

Verlegen lachende smiley euh...laten we zeggen dat ik 22 uur wakker ben...


Laatst aangepast door
FRANKT627
op zaterdag 17 september 2011, 11:02
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 september 2011, 09:47
 
THOMAS968 schreef:
Het kwade bestaat maar we geloven toch echt maar in één God. En die is machtiger dan het kwaad.

Thomas

Ja,mooie waarheid, Thomas.
Waarom geen topic over
"Is God echt machtiger dan de duivel'
óf
'Is de duivel echt overwonnen door Jezus'dood aan het kruis'.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 september 2011, 09:53
 
ANNETTE050 schreef:
Ja,mooie waarheid, Thomas.
Waarom geen topic over
"Is God echt machtiger dan de duivel'
óf
'Is de duivel echt overwonnen door Jezus'dood aan het kruis'.


Het staat je vrij om zulke topics te openen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 september 2011, 09:56
 
JOLAN931 schreef:
Ik geloof zeker dat de duivel echt is.
wat ik me wel eens afvraag is...wat weet hij, wat hoort hij wat ziet hij...
Kan de duivel ook gebeden verhoren die je tot God bid?Kent hij ook onze niet hardop uitgesproken woorden?
Ben wel benieuwd hoe jullie daar over denken, en waarom.

Volgens mij doet het er niet toe dat hij gebeden kan 'beluisteren'. Die gebeden zijn aan God gericht en Hij doet er wat mee. Misschien kent hij inderdaad ook onze onuitgesproken woorden maar ook nu weer hoeft dit niet een slecht iets te zijn. Wat is hij ermee indien we ons niet door hem laten verleiden? Misschien moet de duivel er wel zijn om ons bewust te maken dat we veel meer hebben aan de tegenpool van de duivel, namelijk de Heilige Geest.

Wat bedoel je ermee dat de duivel echt is? Zie je die dan als een vermomd persoon of zo?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 september 2011, 09:59
 
WILLEMIJN232 schreef:
De hele Nederlandse taal is -tot mijn ergenis- doorspekt met Engelse termen.......en inderdaad dat lees je hier op het forum ook vaak.... Boze smiley

en het koddige en lieve is dat ons W-tje er ook niet voor terugdeinst om eens Engelse woorden te gebruiken... Lachende smiley

maar dit even terzijde en geheel off-topic
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 september 2011, 10:01
 
COOTJE711 schreef:
Wie had het over blonde dames? Ik ken er ook 1:

Wat zegt een Blondje als hij de koelkast opendoet en een kip eruit ziet lopen?
De kippenhokken zijn ook niet meer zoals vroeger....

Boze smiley als we over een blondje spreken bedoelen we wel een zij...dat is zo vastgelegd in een conventie
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 september 2011, 10:03
 
WILLEMIJN232 schreef:
Frank! Hij heeft zijn excuus al aangeboden......enne.....soms zijn er dingen die je niet eens wilt weten.........dus dan is uitleg niet nodig..... Engeltje smiley

ja, jij wilt het maybe niet weten maar ik daarentegen begrijp er geen snars van...dus, enige uitleg kan in dit geval geen kwaad.

Verraste, verbaasde smiley wat zeg je nu? Had Pieter een soft moment en bood hij zijn excuses aan? Is dit dan zo'n halleluja-moment?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 september 2011, 10:06
 
MARISKA601 schreef:
somber en grijs.
de vogels verliezen hun wijs.
de bladeren verliezen hun kleur.
vadertje herfst staat voor de deur.
Moet dat bij jullie dan nog komen?
Hier zit geen blad meer aan de bomen!
Voor je het weet, valt er al weer sneeuw.
En zijn we weer een jaar verder deze eeuw.
Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY641





Berichten: 208

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 september 2011, 10:14
 
FRANKT627 schreef:
Volgens mij doet het er niet toe dat hij gebeden kan 'beluisteren'. Die gebeden zijn aan God gericht en Hij doet er wat mee. Misschien kent hij inderdaad ook onze onuitgesproken woorden maar ook nu weer hoeft dit niet een slecht iets te zijn. Wat is hij ermee indien we ons niet door hem laten verleiden? Misschien moet de duivel er wel zijn om ons bewust te maken dat we veel meer hebben aan de tegenpool van de duivel, namelijk de Heilige Geest.

Wat bedoel je ermee dat de duivel echt is? Zie je die dan als een vermomd persoon of zo?

Ik denk dat het er heel veel toe doet.
Uberhaupt moet je oppassen wat je hardop uitspreekt, waar andere mensen bij zijn. Verrassend soms hoe satan mensen misbruikt om dat wat jij uitspreekt (of bidt) tegen je te gebruiken...

Daar heb ik gelukkig een paar belangrijke lesjes in mogen (moeten...) leren...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY641





Berichten: 208

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 september 2011, 10:16
 
MARISKA601 schreef:
Ik vind het allemaal heel vaag.
Vooral het gebed wat er staat.
Er word niet aan God gevraagd om genezing,
maar men spreekt zelf de genezing uit.


een passage eruit:

Ik spreek mijn lichaam vandaag aan en verklaar dat ik er autoriteit over heb. Ik beveel het om het Woord van God te ontvangen. In Matth.8:17 staat dat Jezus mijn ziekte gedragen heeft, en mijn zwakheden op Zich heeft genomen.Hemelse Vader, ik dank U dat de zelfde Geest die Jezus uit de dood deed opstaan, in mij woont en mijn sterfelijk lichaam levend maakt.

Heb je dat gebed al gebruikt Mariska?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 september 2011, 10:17
 
ROADY641 schreef:
Heb je dat gebed al gebruikt Mariska?


Dat gebed zal ik nooit gebruiken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY641





Berichten: 208

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 september 2011, 10:20
 
MARISKA601 schreef:
Dat gebed zal ik nooit gebruiken.

Welke onwaarheden staan erin dan?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 september 2011, 10:32
 
ROADY641 schreef:
Welke onwaarheden staan erin dan?



Ik ben geen baas over mijn lichaam, dat is God.
God bepaald hoe alles functioneerd.
Ik heb mijn lichaam te voeden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2819 2820 2821 2822 2823 2824 2825 ... 6194 Volgende
Pagina 2822 van 6194