ChristianMatch
 


Forum

Is de duivel echt?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2820 2821 2822 2823 2824 2825 2826 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 september 2011, 10:34
 
ROADY641 schreef:
Ik denk dat het er heel veel toe doet.
Uberhaupt moet je oppassen wat je hardop uitspreekt, waar andere mensen bij zijn. Verrassend soms hoe satan mensen misbruikt om dat wat jij uitspreekt (of bidt) tegen je te gebruiken...

Daar heb ik gelukkig een paar belangrijke lesjes in mogen (moeten...) leren...

Als ik al hardop zou bidden om genezing voor iemand of voor een goed proefwerk wat zou satan (wat een hekel heb ik aan dit woord) hiermee dan kunnen misbruiken? Eigenlijk zeg je nu dat we dan beter niet zouden bidden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 september 2011, 10:40
 
LOVEJEZUS310 schreef:
Pieter,

Onder dit adres kun je alles vinden

http://www.healingrooms-amsterdam.nl

Your invited


Zou je hier wat meer over kunnen vertellen?
Ik heb er veel over gehoord en begrijp het nog steeds niet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 september 2011, 10:41
 
MARISKA601 schreef:
Ik vind het allemaal heel vaag.
Vooral het gebed wat er staat.
Er word niet aan God gevraagd om genezing,
maar men spreekt zelf de genezing uit.


een passage eruit:

Ik spreek mijn lichaam vandaag aan en verklaar dat ik er autoriteit over heb. Ik beveel het om het Woord van God te ontvangen. In Matth.8:17 staat dat Jezus mijn ziekte gedragen heeft, en mijn zwakheden op Zich heeft genomen.Hemelse Vader, ik dank U dat de zelfde Geest die Jezus uit de dood deed opstaan, in mij woont en mijn sterfelijk lichaam levend maakt.

Ook ik heb het gelezen waaronder het gebed!
Mijn haren rezen omhoog.
Dit is God niet vragen om genezing dit is God afdwingen om te genezen, en je lichaam die je zelf te onderhouden.
God mag je vragen om genezing en vergeving van je zonden Hij hoeft dit echter niet te doen en heeft hier dan een bedoeling mee al weten wij dievaak niet of komen er later achter.
Ik laat me niet in met dit soort dingen nu niet en Eeuwig niet!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 september 2011, 10:45
 
ROADY641 schreef:
Ik denk dat het er heel veel toe doet.
Uberhaupt moet je oppassen wat je hardop uitspreekt, waar andere mensen bij zijn. Verrassend soms hoe satan mensen misbruikt om dat wat jij uitspreekt (of bidt) tegen je te gebruiken...

Daar heb ik gelukkig een paar belangrijke lesjes in mogen (moeten...) leren...

Ben je bang voor de tegenstander, Roady?
Denk je, dat als je een kind van God bent kwade machten constant om je heen kunnen hangen? Dacht van niet toch......
Als je niet hardop met medechristenen over je strijd kunt praten, dan gaat juist de onderlinge gemeenschap kapot.
Belijdt elkaar je zonden....enz.

k Zou hier nog veel meer over kunnen zeggen maar doe het niet, zie mijn opmerking in andere topics.


Laatst aangepast door
ANNETTE050
op zaterdag 17 september 2011, 11:09
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 september 2011, 10:46
 
Hier een gebed om genezing:


Dagelijks gebed voor genezing

Hemelse Vader, ik dank U voor Uw Levend Woord. U hebt gezegd dat Uw Woord Leven is voor diegenen die het vinden en dat het medicijn is voor hun vlees. Vandaag pas ik, onder belijdenis van mijn geloof, Uw Woord toe op mijn lichaam door het uit te spreken.

U zei in Psalm 139:14 dat ik heel wonderbaar ben toebereid en dat Uw werken wonderbaarlijk zijn. Ik verklaar dat ik door U geschapen ben en dat ik een geweldige schepping ben. Ik spreek ziekte en aandoening vandaag aan en proclameer dat ze overeenkomstig Fil. 2:10 zich moeten buigen voor de machtige naam van de Heer Jezus Christus.

Iedere naam op hemel, op aarde en onder de aarde, buigt zijn knie voor Jezus naam.

Ik spreek mijn lichaam vandaag aan en verklaar dat ik er autoriteit over heb. Ik beveel het om het Woord van God te ontvangen. In Matth.8:17 staat dat Jezus mijn ziekte gedragen heeft, en mijn zwakheden op Zich heeft genomen.Hemelse Vader, ik dank U dat de zelfde Geest die Jezus uit de dood deed opstaan, in mij woont en mijn sterfelijk lichaam levend maakt.

Ik spreek mijn immuun systeem aan en beveel het in overeenstemming te komen met het Woord van God. Mijn immuun systeem zal ziekte en aandoening in mijn lichaam vernietigen en zijn werk goed doen, want daartoe heeft God het geschapen.

Ik dank U, Vader, dat iedere cel in mijn lichaam reageert op Uw Woord. Uw Woord doortrekt mijn lichaam van top tot teen. Ik belijd dat het Woord van God vlees geworden is in mij.

In Psalm 103:3 staat dat U, Vader, al mijn ongerechtigheden vergeeft en al mijn ziektes geneest. Vader, dat heeft U gezegd en ik maak die woorden ook tot mijn belijdenis. Ik oordeel niet naar wat voor ogen is, ik oordeel naar Uw Levende Woord. Het is Uw Woord dat in mij leeft en gezondheid en genezing brengt in ieder deel van mijn lichaam.

Hemelse Vader, Ik verheug me in Uw belofte van goddelijke gezondheid. U hebt het gezegd en ik geloof het! Vandaag verklaar ik, dat ik Uw belofte van genezing zal zien manifesteren in mijn lichaam.

Genezing is er voor mij, omdat Jezus de prijs + 2000 jaar geleden betaald heeft. God hield zo veel van mij dat Hij Zijn Zoon gezonden heeft om te sterven aan het kruis, zodat ik leven kon ervaren naar Gods bedoeling. Zijn overvloedig leven manifesteert zich in mij, maakt mij heel, naar lichaam, ziel en geest.



Ik zet er express geen amen achter , want ik sta hier niet achter.
Het komt bij moj over God afdwingen om te genezen.
Ik vind dat je God niet kan dwingen om genezing.
Je kan het gewoon vragen.



Bron: http://www.healingrooms-amsterdam.nl/website/page.php?8


Laatst aangepast door
MARISKA601
op zaterdag 17 september 2011, 10:49
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 september 2011, 10:47
 
LOVEJEZUS310 schreef:
Pieter,

Onder dit adres kun je alles vinden

http://www.healingrooms-amsterdam.nl

Your invited

Dus, als jij dan bijvoorbeeld kanker hebt ga je dit gebed vurig bidden en ga je niet naar de dokter? Mag ik dat uit je houding afleiden?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 september 2011, 10:48
 
WILLEMIJN232 schreef:
Begrijp ik je nu goed als je beweert dat alles wat niet goed is van de duivel komt???? Als je als kind hoort dat je niets waard bent van je ouders dan komt dat toch echt van je ouders hoor......je kan niet alles recht praten omdat het-volgens jouw visie-van de duivel komt.....
Het zou wel makkelijk zijn, ben je zelf nergens meer verantwoordlijk voor...... Engeltje smiley

Idd Willemijn dat zou wel erg makkelijk zijn...
Alles lekker afschuiven op de duivel en zeggen ja maar hij zei het.
We hebben nog altijd onze eigen verantwoording in wat we doen en laten.
En tuurlijk zal de duivel altijd proberen en blijven proberen aan een gelovige te trekken... Maar als hij ons vandaan wil trekken bij God dan mogen we daarvoor bidden en dan gaat hij weer...God is almachtig en kent zijn kinderen Hij zal ons bewaren voor de streken van de Duivel!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 september 2011, 10:55
 
GERRIT084 schreef:
Moet dat bij jullie dan nog komen?
Hier zit geen blad meer aan de bomen!
Voor je het weet, valt er al weer sneeuw.
En zijn we weer een jaar verder deze eeuw.
Clown smiley

Natuur bij jullie dan wel erg van de leg Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Hier begint het blad te verkleuren maar er zit nog zat aan Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 september 2011, 10:57
 
WILLEMIJN232 schreef:
Begrijp ik je nu goed als je beweert dat alles wat niet goed is van de duivel komt???? Als je als kind hoort dat je niets waard bent van je ouders dan komt dat toch echt van je ouders hoor......je kan niet alles recht praten omdat het-volgens jouw visie-van de duivel komt.....
Het zou wel makkelijk zijn, ben je zelf nergens meer verantwoordlijk voor...... Engeltje smiley

Weet je, ik denk dat ik weet wat je bedoelt hoor. Wij als mensen hebben natuurlijk een besef van normen en waarden. Bij sommige mensen is dat besef helemaal verstoord, ziek, verwrongen...het zijn die mensen die zich laten leiden door het slechte. Laten we het de duivel noemen.

Als christenen geloven we in de Drie-eenheid. Hierdoor krijgt de Heilige Geest in ons leven een belangrijke plaats. Natuurlijk speelt de duivel, de tegenhanger van de HG, ook mee. Het leven bestaat nu eenmaal uit dualismen. Het is dus onze verantwoordelijkheid door wie we ons laten leiden, sturen, beinvloeden. Kiezen we bewust voor het slechte (de duivel) dan is het onze verantwoordelijkheid. Ons besef van normen en waarden zijn dan verkeerd ingesteld, een besef waar we tenslotte zelf voor kozen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 september 2011, 10:57
 
FRANKT627 schreef:
ja, jij wilt het maybe niet weten maar ik daarentegen begrijp er geen snars van...dus, enige uitleg kan in dit geval geen kwaad.

Verraste, verbaasde smiley wat zeg je nu? Had Pieter een soft moment en bood hij zijn excuses aan? Is dit dan zo'n halleluja-moment?

hahahaha Lachende smiley
Ja die van Pieter Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 september 2011, 10:59
 
COOTJE711 schreef:
Wie had het over blonde dames? Ik ken er ook 1:

Wat zegt een Blondje als hij de koelkast opendoet en een kip eruit ziet lopen?
De kippenhokken zijn ook niet meer zoals vroeger....

Yes Cootjeeeeeeeee we zijn er weer Lachende smiley
Ga zo door Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 september 2011, 10:59
 
ERIKA129 schreef:
Natuur bij jullie dan wel erg van de leg Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Hier begint het blad te verkleuren maar er zit nog zat aan Knipoog smiley

Hier schijnt de zon. De bladeren hangen nog aan de takken maar binnenkort liggen ze hier volop in mijn tuintje Boze smiley

Ik ga een boom uitvinden met blijvende bladeren... Engeltje smiley


Laatst aangepast door
FRANKT627
op zaterdag 17 september 2011, 11:00
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 september 2011, 11:00
 
ROADY641 schreef:
Ik denk dat het er heel veel toe doet.
Uberhaupt moet je oppassen wat je hardop uitspreekt, waar andere mensen bij zijn. Verrassend soms hoe satan mensen misbruikt om dat wat jij uitspreekt (of bidt) tegen je te gebruiken...

Daar heb ik gelukkig een paar belangrijke lesjes in mogen (moeten...) leren...

Bedoel je hiermee, dat, wat je in vertrouwen samen met anderen hebt uitgebeden, in een roddelcircuit terechtkomt?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 september 2011, 11:01
 
FRANKT627 schreef:
de strijk is net gedaan...ik verveel me... Boze smiley

Heb nog steeds een heg voor je om te vlechten Lachende smiley Verraste, verbaasde smiley Huilende smiley, smiley in tranen Kussende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 september 2011, 11:04
 
COOTJE711 schreef:
Mijn mooiste moment vandaag is dat ik voor een ander ook weer eens het mooiste moment van de dag creëerde...... Lachende smiley

hum wat je maar mooi noemt hij noemt ons domme blondjes Huilende smiley, smiley in tranen geen mooi moment dus!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LOVEJEZUS310





Berichten: 189

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 september 2011, 11:07
 
MARISKA601 schreef:
Ik vind het allemaal heel vaag.
Vooral het gebed wat er staat.
Er word niet aan God gevraagd om genezing,
maar men spreekt zelf de genezing uit.


een passage eruit:

Ik spreek mijn lichaam vandaag aan en verklaar dat ik er autoriteit over heb. Ik beveel het om het Woord van God te ontvangen. In Matth.8:17 staat dat Jezus mijn ziekte gedragen heeft, en mijn zwakheden op Zich heeft genomen.Hemelse Vader, ik dank U dat de zelfde Geest die Jezus uit de dood deed opstaan, in mij woont en mijn sterfelijk lichaam levend maakt.


Mariska, jou vaagheid is niet de mijne
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 september 2011, 11:10
 
het lijkt een proclamatie;
voor mij klinkt het als een commando, dat God de "bidder" NU dient te genezen.

waar vind je een dergelijk "gebed" in de bijbel terug, vraag ik me af?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 september 2011, 11:10
 
.

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op zondag 18 september 2011, 11:23
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 september 2011, 11:13
 
.

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op zondag 18 september 2011, 10:36
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LOVEJEZUS310





Berichten: 189

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 september 2011, 11:13
 
FRANKT627 schreef:
Dus, als jij dan bijvoorbeeld kanker hebt ga je dit gebed vurig bidden en ga je niet naar de dokter? Mag ik dat uit je houding afleiden?

Frank, gaf dit adres door omdat iemand er om vroeg

Niet meer , niet minder

n.b. het is zeker goed om naar de dokter te gaan

Weet je ik bid helemaal niet zoveel
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 september 2011, 11:14
 
HANNAH810 schreef:
het lijkt een proclamatie;
voor mij klinkt het als een commando, dat God de "bidder" NU dient te genezen.

waar vind je een dergelijk "gebed" in de bijbel terug, vraag ik me af?



Nergens tot zo ver ik het weet.
Of ik lees de bijbel verkeerd, of ik heb de verkeerde bijbel....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY641





Berichten: 208

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 september 2011, 11:14
 
ERIKA129 schreef:
Ook ik heb het gelezen waaronder het gebed!
Mijn haren rezen omhoog.
Dit is God niet vragen om genezing dit is God afdwingen om te genezen, en je lichaam die je zelf te onderhouden.
God mag je vragen om genezing en vergeving van je zonden Hij hoeft dit echter niet te doen en heeft hier dan een bedoeling mee al weten wij dievaak niet of komen er later achter.
Ik laat me niet in met dit soort dingen nu niet en Eeuwig niet!

God zal je aan deze uitspraak helpen herinneren ...

Ik bedoelde te zeggen, dat een mens maar beter voorzichtig kan zijn, met zeer stellige uitspraken, die je over jezelf doet.
Mijn eigen ervaring is, dat juist deze stellige uitspraken, mezelf vast kunnen zetten. Daarom ben ik erg gaan letten op wat ik uitspreek, over mezelf en over anderen.


Laatst aangepast door
ROADY641
op zondag 18 september 2011, 11:16
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LOVEJEZUS310





Berichten: 189

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 september 2011, 11:19
 
ANNETTE050 schreef:
Mijns inziens is hier nu sprake van miscommunicatie, Lovejezus.
Zou je op haar vraag in kunnen gaan?

Heeft ze zelf die behoefte wel annette
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 september 2011, 11:24
 
.

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op zondag 18 september 2011, 11:23
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOHAN209





Berichten: 17

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 september 2011, 11:26
 
ik las er even gouw door heen

ik zelf vind wat er ook gebuurd in je leven waar je ook bend
blijf je troost en liefde bij GOD vinden,amen

In het diepst van de nacht
Roep ik naar U: 'Waar bent U, God?'
In het diepst van mijn pijn,
Als alles zwart lijkt, roep ik het uit:
'U bent mijn enige houvast,
mijn enige zekerheid.
O, trek mij op uit de put,
Houd mij vast, houd mij vast.'

U bent groter dan mijn vragen,
Want soms doet het leven zeer.
Al wat ik niet zelf kan dragen
Leg ik aan Uw voeten neer.
U bent groter dan mijn zonden
En omarmt mij in mijn pijn.
U gaat dieper dan mijn wonden,
Daarom wil ik bij U zijn.

O God, omarm mij,
Ik kom heel dicht bij U.
O God, genees mij,
Houd mij heel dicht bij U.

In mijn diepste verdriet
Roep ik naar U: 'Waarom, O God?'
Aan het eind van mijn kracht,
Moe van het strijden, roep ik het uit:
'U bent mijn enige houvast,
Mijn enige zekerheid.
O, trek mij op uit de put,
Houd mij vast, houd mij vast.'

U bent sterker dan mijn angsten
En een schuilplaats in de nood.
U bent bij mij als ik bang ben,
Houdt mij vast tot in de dood.
Steeds weer hoort U naar mijn klagen,
Telkens raakt U liefde mij.
Niemand die mij zo kan dragen,
Daarom wil ik bij U zijn.

O God, omarm mij,
Ik kom heel dicht bij U.
O God, genees mij,
Houd mij heel dicht bij U.
Niets kan mij scheiden van Uw liefde,
Niemand mij roven uit Uw hand.
Ik vind vervulling in Uw liefde,
Heel dicht bij U.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO216





Berichten: 4992

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 september 2011, 11:35
 
Weet je wat ik niet snap, maar eigenlijk doet dat er niet toe. Dat café's zonder naar leeftijd te vragen aan jongeren van nog geen 16 gewoon alcohol te schenken.
Stomme vraag maar de bijbel geeft daar niet echt een concreet antwoord op, mogen alleen volwassenen alcohol.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 september 2011, 11:39
 
ANNETTE050 schreef:
Ja,mooie waarheid, Thomas.
Waarom geen topic over
"Is God echt machtiger dan de duivel'
óf
'Is de duivel echt overwonnen door Jezus'dood aan het kruis'.

Het is twee keer ja. Ik zie het kwade dus echt wel maar ben overtuigd van het ja op deze antwoorden. Er is dus niet continu een god van het kwaad, die je achtervolgt en waarvoor je op de hoede moet zijn en je slechte dingen influistert of zo. We hebben niet een god van het goede en een god van het kwade. Er is maar één God en die wil ook geen andere goden voor zijn aangezicht. Ik vraag me af als mensen zo bang zijn voor de duivel of ze het verlossende werk van Christus en de bevrijding daardoor wel voldoende zien. Door Christus' dood zijn we in een andere verhouding met God komen te staan.


Thomas, als de angst voor de duivel ons meer beheerst dan de overwinning van Christus daarop, zijn we niet goed bezig.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 17 september 2011, 11:58
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 september 2011, 11:39
 
HANNAH810 schreef:
het lijkt een proclamatie;
voor mij klinkt het als een commando, dat God de "bidder" NU dient te genezen.

waar vind je een dergelijk "gebed" in de bijbel terug, vraag ik me af?
Hand.4 schreef:
Toen de leerlingen dat hoorden, riepen ze God eensgezind aan met de woorden: ‘Heer, u hebt de hemel en de aarde en de zee geschapen en alles wat daar leeft, 25 u hebt door de heilige Geest, bij monde van onze voorvader David, uw dienaar, gezegd:
“Waarom snoeven de volken
en beramen de volksstammen zinloze plannen?
26 De koningen van de aarde zijn aangetreden
en de heersers spannen samen
tegen de Heer en zijn gezalfde.”
27 Want inderdaad, in deze stad hebben allen samengespannen tegen Jezus, uw heilige dienaar, die door u is gezalfd: Herodes, Pontius Pilatus, alle volken en ook de stammen van Israël, 28 om datgene te doen waarvan u had bepaald en voorbestemd dat het moest gebeuren. 29 Welnu, Heer, sla ook nu acht op hun dreigementen en stel ons, uw dienaren, in staat om vrijmoedig over uw boodschap te spreken 30 door ons bij te staan, zodat zieken genezing vinden en er tekenen en wonderen gebeuren in de naam van Jezus, uw heilige dienaar
Dit vind ik al aardig in de buurt komen, nietwaar? Er zijn meerdere teksten te vinden waarin men duidelljk het geloof in God en genezing proclameert.
Joh 11 schreef:
Zodra Maria op de plek kwam waar Jezus was en hem zag, viel ze aan zijn voeten neer. Ze zei: ‘Als u hier was geweest, Heer, zou mijn broer niet gestorven zijn!’ 33 Jezus zag hoe zij en de Joden die bij haar waren weeklaagden, en dat ergerde hem. Diep bewogen 34 vroeg hij: ‘Waar hebben jullie hem neergelegd?’ Ze zeiden: ‘Kom maar kijken, Heer.’ 35 Jezus begon ook te huilen, 36 en de Joden zeiden: ‘Wat heeft hij veel van hem gehouden!’ 37 Maar er werd ook gezegd: ‘Hij heeft de ogen van een blinde geopend, hij had nu toch ook de dood van Lazarus kunnen voorkomen?’ 38 Ook dit ergerde Jezus. Hij liep naar het graf, een spelonk met een steen voor de opening. 39 Hij zei: ‘Haal de steen weg.’ Marta, de zuster van de dode, zei: ‘Maar Heer, de stank! Hij ligt er al vier dagen!’ 40 Jezus zei tegen haar: ‘Ik heb je toch gezegd dat je Gods grootheid zult zien als je gelooft?’ 41 Toen haalden ze de steen weg. Daarop keek hij omhoog en zei: ‘Vader, ik dank u dat u mij hebt verhoord. 42 U verhoort mij altijd, dat weet ik, maar ik zeg dit ter wille van al die mensen hier, opdat ze zullen geloven dat u mij gezonden hebt.’ 43 Daarna riep hij: ‘Lazarus, kom naar buiten!’ 44 De dode kwam tevoorschijn, zijn handen en voeten in linnen gewikkeld, en zijn gezicht bedekt door een doek. Jezus zei tegen de omstanders: ‘Maak de doeken los, en laat hem gaan.’
Hier een voorbeeld hoe Jezus handelde...


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op zaterdag 17 september 2011, 11:40
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO216





Berichten: 4992

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 september 2011, 11:40
 
FRANKT627 schreef:
Hier schijnt de zon. De bladeren hangen nog aan de takken maar binnenkort liggen ze hier volop in mijn tuintje Boze smiley

Ik ga een boom uitvinden met blijvende bladeren... Engeltje smiley

Een geldboom, althans bij mij blijft die groeien Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 september 2011, 11:41
 
MARIO216 schreef:
Weet je wat ik niet snap, maar eigenlijk doet dat er niet toe. Dat café's zonder naar leeftijd te vragen aan jongeren van nog geen 16 gewoon alcohol te schenken.
Stomme vraag maar de bijbel geeft daar niet echt een concreet antwoord op, mogen alleen volwassenen alcohol.

Kinderen aan het Avondmaal krijgen toch ook druive(n)? sap?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2820 2821 2822 2823 2824 2825 2826 ... 6194 Volgende
Pagina 2823 van 6194