| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: maandag 19 september 2011, 10:18
|
|
|
|
| TINK100 schreef: | | vast stellen dat er meer lama's rond lopen.... |
Haha, ja en dan genaamd Frank
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: maandag 19 september 2011, 10:19
|
|
|
|
| TINK100 schreef: | | vast stellen dat er meer lama's rond lopen.... |
JA zag je het ook die belg pikt jou plaatje en dat vind jijhet mooiste moment Ben ik zeker toch weer ff blond
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: maandag 19 september 2011, 10:22
|
|
|
|
| TRIJNIE671 schreef: | Hallo lieve mensen , mij laatste dag vandaag , snik snik ,heb hier 2 fijne jaren gehad , veel lieve vrienden aan over gehouden , heb met veel plezier op cm gezeten , altijd dikkelol gehad , en zal veel personen ook wel missen maar ga nu mijn energie effe in andere dingen steken , wat voor mij heel waardevol is , het ga jullie allemaal goed , en misschien tot chats , wens jullie allemaal veel plezier hier en vooral geen ruzie maken he zal jullie wel missen
liefs uut grunn |
Lieve meid, GA je missen hier op cm Ben er echter super blij mee dat ik je hier heb mogen leren kennen en nog blijer ben ik ermee er zo'n lieve vriendin aan over gehouden te hebben Zie je snel.
Liefs Erika
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: maandag 19 september 2011, 10:23
|
|
|
|
Het is fris maar het zonnetje schijnt volop Lekker de was zo buitenhangen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: maandag 19 september 2011, 10:26
|
|
|
|
| COOTJE711 schreef: | met of zonder slaappilletjes.....  |
Helpt niks tegen Cootje denk alleen de man met de hamer langssturen Of zou klaas vaak hem niet kennen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
Berichten: 4718
|
Geplaatst: maandag 19 september 2011, 10:28
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Helpt niks tegen Cootje denk alleen de man met de hamer langssturen Of zou klaas vaak hem niet kennen  |
Klaas Vaak is mischien de weg kwijt...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
Berichten: 7231
|
Geplaatst: maandag 19 september 2011, 11:20
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Oooooooo Annette nu heb je hem helemaal van de leg Tis en het blijft een belg he  |
voila, mijn hotmail- en cm-wachtwoord is veranderd. Ben dus helemaal niet van de leg. En ja, ik blijf een Belg...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
Berichten: 4718
|
Geplaatst: maandag 19 september 2011, 11:25
|
|
|
|
"Tongentaal" in deze tijd, een Bijbelse gave of toch niet? Over tongen en andere 'tekenen der apostelen' in het licht van de Bijbel
Met name in Charismatische kringen wordt veel over tongentaal geleerd. Maar ook in andere Christelijke geloofsrichtingen wordt wel tongentaal gepraktiseerd. Althans, hetgeen wat men in die kringen tongentaal noemt. Maar wanneer we de Bijbel goed op dit onderwerp bestuderen, komen we erachter dat, hetgeen tegenwoordig in die kringen plaatsvindt, niets te maken heeft met de Bijbelse gave van tongen. Het woord 'tongentaal' is dan ook een verkeerd woord. Want we zullen gaan zien dat de Bijbel, Gods Woord, ons leert dat 'een tong' een taal is, en dat 'tongen' talen zijn. Ten eerste is het woord 'tongentaal' dubbel op, ten tweede is de samenstelling verkeerd, want 'tongen' is geen taal, maar 'tongen' zijn talen.
Wat waren tongen in de Bijbel? Wat was hun doel? Werkt de gave van tongen vandaag de dag nog steeds? Zo niet, wat doen dan degenen die tegenwoordig de gave van het spreken in tongen claimen? Vaak is er op dit gebied veel verwarring en onbegrip. Het doel van dit artikel is te onderzoeken wat de Bijbel over dit onderwerp zegt. In de Bijbel vertelt de Heere immers wat Zijn bedoelingen zijn, wat Zijn Plan is! Wat is de Bijbelse leer over tongen?
gedeelte overgenomen van:
http://bijbelengeloof.com/index.php?option=com_content&view=article&id=123:tongentaal&catid=151:diverse-artikelen&Itemid=91
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: maandag 19 september 2011, 11:36
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | voila, mijn hotmail- en cm-wachtwoord is veranderd. Ben dus helemaal niet van de leg. En ja, ik blijf een Belg... |
Wauwie goed bezig jongen Toch wel een knappe belg dan
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
Berichten: 1663
|
Geplaatst: maandag 19 september 2011, 11:50
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Daarom heeft hij zich alvast vermomd als lama  |
voila, zn nieuwe wachtwoord: lama627
Maar Frank, het is niet verstandig om voor alles waarbij je in moet loggen hetzelfde wachtwoord te gebruiken. Als het ergens gehackt wordt kan men echt overal inkomen. Ik deed dat dus ook altijd, lekker makkelijk, hoef je maar 1 wachtwoord te onthouden, maar t is heel onveilig.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
Berichten: 7231
|
Geplaatst: maandag 19 september 2011, 11:53
|
|
|
|
|
Dit is weer zo'n heel moeilijk onderwerp. Volgens mij is het ook een onverklaarbaar onderwerp dat we misschien beter kunnen laten rusten omdat het net zo mysterieus is. Niet alles hoeft of kan immers verklaart worden. Het gevaar bestaat er in, dat merk ik bij mij althans, dat men cynische gedachten gaat krijgen. Zo wijd het zelf aan een trance, een euforisch moment, buiten je zinnen zijn. Een beetje vergelijkbaar met brabbelen zoals een babytje doet of iemand die te veel gedronken heeft. Struikel nu niet over dat 'te veel gedronken' want ik probeer iets uit te leggen en niet te veroordelen. Voor mij is het gewoon een onverklaarbaar iets.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
Berichten: 7231
|
Geplaatst: maandag 19 september 2011, 11:55
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | voila, zn nieuwe wachtwoord: lama627
Maar Frank, het is niet verstandig om voor alles waarbij je in moet loggen hetzelfde wachtwoord te gebruiken. Als het ergens gehackt wordt kan men echt overal inkomen. Ik deed dat dus ook altijd, lekker makkelijk, hoef je maar 1 wachtwoord te onthouden, maar t is heel onveilig. |
Ja, daar moet ik dan toch rekening mee houden, Annette, want ik heb ook gemakshalve 1 wachtwoord voor verschillende sites. Ik ben niet zo vindingrijk op dat gebied én wat veel erger is: ik ben te vaak verstrooid.
Dank je wel om mijn wachtwoord bekend te maken... ...nu moet ik weer een ander wachtwoord bedenken...oké, verander gewoon die 627 in 628.5...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
Berichten: 1766
|
Geplaatst: maandag 19 september 2011, 11:57
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | vanmorgen zag ik in mijn hotmail dat 'ik' mails met een site had verstuurd naar verschillende mensen die in mijn contactenlijsten, vooral hobbygenoten, staan.
Ik zelf heb dus helemaal niets verstuurd. Waarschijnlijk is er iemand of iets mijn hotmail binnengeslopen. Hoe veilig zijn we eigenlijk nog op het internet??? |
Idd heerlijke SPAM Het leuke is ook nog als je zo'n bericht ontvangt en opent, 'hij' ze dan automatisch naar alle mensen stuurt, die in je contactlijst staan......
Laatst aangepast door
|
COOTJE711
|
op maandag 19 september 2011, 11:58
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
Berichten: 7231
|
Geplaatst: maandag 19 september 2011, 12:01
|
|
|
|
| COOTJE711 schreef: | Idd heerlijke SPAM Het leuke is ook nog als je zo'n bericht ontvangt en opent, 'hij' ze dan automatisch naar alle mensen stuurt, die in je contactlijst staan......  |
Inderdaad, opper-Lama (lees: Tink) had al iets van mij ontvangen wat ik helemaal niet heb gestuurd. Ik vind dit heel erg vervelend. Ik ben zelf heel voorzichtig met het openen van mails en sites die erbij zitten en toch gebeurde het nog.
Ik ga gewoon alles versturen per postduif...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
Berichten: 1766
|
Geplaatst: maandag 19 september 2011, 12:01
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Helpt niks tegen Cootje denk alleen de man met de hamer langssturen Of zou klaas vaak hem niet kennen  |
Klaas is vermoedelijk wel langs geweest maar onverichte zaken terug gegaan
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
Berichten: 5407
|
Geplaatst: maandag 19 september 2011, 12:01
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | | Dit is weer zo'n heel moeilijk onderwerp. Volgens mij is het ook een onverklaarbaar onderwerp dat we misschien beter kunnen laten rusten omdat het net zo mysterieus is. Niet alles hoeft of kan immers verklaart worden. Het gevaar bestaat er in, dat merk ik bij mij althans, dat men cynische gedachten gaat krijgen. Zo wijd het zelf aan een trance, een euforisch moment, buiten je zinnen zijn. Een beetje vergelijkbaar met brabbelen zoals een babytje doet of iemand die te veel gedronken heeft. Struikel nu niet over dat 'te veel gedronken' want ik probeer iets uit te leggen en niet te veroordelen. Voor mij is het gewoon een onverklaarbaar iets. |
Is het niet zo dat het veel bij Pinkstergemeentes voorkomt? Waarom moet je daar cynische gedachtes bij hebben? Als men daar de Geest in voelt spreken wie ben ik dan om te zeggen dat het niet zo is?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
Berichten: 5057
|
Geplaatst: maandag 19 september 2011, 12:01
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | "Tongentaal" in deze tijd, een Bijbelse gave of toch niet? Over tongen en andere 'tekenen der apostelen' in het licht van de Bijbel
Met name in Charismatische kringen wordt veel over tongentaal geleerd. Maar ook in andere Christelijke geloofsrichtingen wordt wel tongentaal gepraktiseerd. Althans, hetgeen wat men in die kringen tongentaal noemt. Maar wanneer we de Bijbel goed op dit onderwerp bestuderen, komen we erachter dat, hetgeen tegenwoordig in die kringen plaatsvindt, niets te maken heeft met de Bijbelse gave van tongen. Het woord 'tongentaal' is dan ook een verkeerd woord. Want we zullen gaan zien dat de Bijbel, Gods Woord, ons leert dat 'een tong' een taal is, en dat 'tongen' talen zijn. Ten eerste is het woord 'tongentaal' dubbel op, ten tweede is de samenstelling verkeerd, want 'tongen' is geen taal, maar 'tongen' zijn talen.
Wat waren tongen in de Bijbel? Wat was hun doel? Werkt de gave van tongen vandaag de dag nog steeds? Zo niet, wat doen dan degenen die tegenwoordig de gave van het spreken in tongen claimen? Vaak is er op dit gebied veel verwarring en onbegrip. Het doel van dit artikel is te onderzoeken wat de Bijbel over dit onderwerp zegt. In de Bijbel vertelt de Heere immers wat Zijn bedoelingen zijn, wat Zijn Plan is! Wat is de Bijbelse leer over tongen?
gedeelte overgenomen van:
http://bijbelengeloof.com/index.php?option=com_content&view=article&id=123:tongentaal&catid=151:diverse-artikelen&Itemid=91 | Goed heb ff het artikel gescimmed. En weer valt me op hoe gemakkelijk de termen bijbels en onbijbels gebruikt wordt, maar goed, iedereen kan wel een stelling teweegbrengen en het versterken met deze termen. Dat geeft meteen een absoluutheid aan, die in dit geval vreemd en raar aan doet. De term bijbels/onbijbels gebruiken voor de Korinthe gemeente is een lachertje. Temeer dat er toendertijd nog niks geschreven was over tongentaal. Je kunt wel stellen dat er sprake was van onjuist gebruik van de tongentaal, nl. in een dienst, waarbij er meer sprake was van chaos, dan van orde. Een tweede, vreemde theorie is dat het alleen voor de apostelen was. In Hand. 10 zien we al meteen, dat zelfs heidenen ( in dit geval niet-Joden) in nieuwe tongen spraken. Tongentaal is niet uitgestorven na de apostolen. In de geschiedenis zijn voorbeelden te over, dat mensen in tongen spraken en de Heer prezen. Het meest frappante voorbeeld, is het Gregoriaans. Dat is afgeleid van het in tongen zingen van de gemeente. Zeker tot de 3e eeuw na Christus was dit een algemeen gebruik in de kerk. Toen is het wat na achteren gedrongen, maar het hoorde lang bij de diensten van de vroegchristelijke gemeentes. Die theorie dat het alleen bij de bediening van de apostelen hoorde, is achterhaald door de feiten. Bovendien is er ook geen enkele geestelijke basis voor deze stelling. Joel heeft het bij de uitstorting van de Geest op alle vlees niet beperkt dus door de tijdelijke bediening van de apostelen, het geldt voor iedereen, van toen en ook van nu.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
Berichten: 1766
|
Geplaatst: maandag 19 september 2011, 12:02
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Het is fris maar het zonnetje schijnt volop Lekker de was zo buitenhangen  |
2 zielen, 1 gedachte
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
Berichten: 7231
|
Geplaatst: maandag 19 september 2011, 12:02
|
|
|
|
| COOTJE711 schreef: | met of zonder slaappilletjes.....  |
wakker blijven doe je niet met slaappilletjes...pfffff, moet ik nu echt alles gaan uitleggen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
Berichten: 1766
|
Geplaatst: maandag 19 september 2011, 12:04
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | wakker blijven doe je niet met slaappilletjes...pfffff, moet ik nu echt alles gaan uitleggen? |
tja... daar zit weer wat in
Hoe ging dat verhaal ook alweer over het kip en het ei?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
Berichten: 1663
|
Geplaatst: maandag 19 september 2011, 12:05
|
|
|
|
Frank, ik moest net opeens aan je denken in de auto toen er een kindercd opgezet werd
Speciaal voor jou:
http://youtu.be/bzet9BrscVU
( en wie kan mij vertellen hoe ik zo'n blauwe link plaats zodat je dr gewoon op kan klikken???)
Laatst aangepast door
|
ANNETTE792
|
op maandag 19 september 2011, 12:07
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
Berichten: 7231
|
Geplaatst: maandag 19 september 2011, 12:05
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | | Is het niet zo dat het veel bij Pinkstergemeentes voorkomt? Waarom moet je daar cynische gedachtes bij hebben? Als men daar de Geest in voelt spreken wie ben ik dan om te zeggen dat het niet zo is? |
Ik spreek gewoon over het feit dat ik spreken in tongen een vreemd en onverklaarbaar onderwerp vind. Of het nu in de Pinkstergemeentes gebeurd of in de RK-kringen of in de AH-winkels...ik doel dus niet op bepaalde geloofsstrekkingen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
Berichten: 1766
|
Geplaatst: maandag 19 september 2011, 12:06
|
|
|
|
| TINK100 schreef: | | vast stellen dat er meer lama's rond lopen.... |
Zou het een recente foto zijn of eentje uit de oude doos?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
Berichten: 5407
|
Geplaatst: maandag 19 september 2011, 12:07
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | | Ik spreek gewoon over het feit dat ik spreken in tongen een vreemd en onverklaarbaar onderwerp vind. Of het nu in de Pinkstergemeentes gebeurd of in de RK-kringen of in de AH-winkels...ik doel dus niet op bepaalde geloofsstrekkingen. |
Dan ben ik het met je eens, het is voor mij ook een onverklaarbaar fenomeen maar dat zal mijn hollandse nuchterheid wel zijn denk ik......
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op maandag 19 september 2011, 12:09
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
Berichten: 7231
|
Geplaatst: maandag 19 september 2011, 12:08
|
|
|
|
[quote=ANNETTE792]Frank, ik moest net opeens aan je denken in de auto toen er een kindercd opgezet werd
Speciaal voor jou:
http://www.catvideos.us/Leah-singt-Ein-Lama-in-Yokohama__bzet9BrscVU.html
Dank je wel hoor, A. Ik ben zeer vereerd dat je aan mij denkt maar 'Ein Lama in Yokohama' is een te lang wachtwoord...
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op maandag 19 september 2011, 12:09
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROADY641
|
Berichten: 208
|
Geplaatst: maandag 19 september 2011, 12:11
|
|
|
|
Dit topic ging toch over "echtheid"?
Als ik mensen bepaalde dingen hoor zeggen, dan toets ik de echtheid ervan...
Volgens mij is dat een bijbelse opdracht die we allemaal krijgen als je voor Jezus kiest...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: maandag 19 september 2011, 12:13
|
|
|
|
En mij weer opzadelen met de regen En bedankt hè
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: maandag 19 september 2011, 12:14
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | En mij weer opzadelen met de regen En bedankt hè  |
Wil je het wel bij je houden want wat jij hebt komt vaak deze kant op
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
Berichten: 1766
|
Geplaatst: maandag 19 september 2011, 12:16
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | Frank, ik moest net opeens aan je denken in de auto toen er een kindercd opgezet werd
Speciaal voor jou:
http://youtu.be/bzet9BrscVU
( en wie kan mij vertellen hoe ik zo'n blauwe link plaats zodat je dr gewoon op kan klikken???) |
link selecteren + klik hierboven op URL > voila
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
Berichten: 1417
|
Geplaatst: maandag 19 september 2011, 12:16
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Het zal wel zacht zijn, de bezem van me buuf is weg  |
tsjah, buuf moet af en toe met haar vervoermiddel weg, he...
|
|
| Naar boven |
|
|