ChristianMatch
 


Forum

Wat was je mooiste moment vandaag ?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2833 2834 2835 2836 2837 2838 2839 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: maandag 19 september 2011, 10:18
 
TINK100 schreef:
vast stellen dat er meer lama's rond lopen....

Haha, ja en dan genaamd Frank Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: maandag 19 september 2011, 10:19
 
TINK100 schreef:
vast stellen dat er meer lama's rond lopen....

JA zag je het ook Verraste, verbaasde smiley die belg pikt jou plaatje en dat vind jijhet mooiste moment Geschokte, onthutste smiley Ben ik zeker toch weer ff blond Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: maandag 19 september 2011, 10:22
 
TRIJNIE671 schreef:
Hallo lieve mensen , mij laatste dag vandaag , snik snik ,heb hier 2 fijne jaren gehad , veel lieve vrienden aan over gehouden , heb met veel plezier op cm gezeten , altijd dikkelol gehad , en zal veel personen ook wel missen Huilende smiley, smiley in tranen maar ga nu mijn energie effe in andere dingen steken , wat voor mij heel waardevol is , het ga jullie allemaal goed , en misschien tot chats , wens jullie allemaal veel plezier hier en vooral geen ruzie maken he Knipoog smiley zal jullie wel missen Huilende smiley, smiley in tranen

liefs uut grunn

Lieve meid,
GA je missen hier op cm Huilende smiley, smiley in tranen Ben er echter super blij mee dat ik je hier heb mogen leren kennen en nog blijer ben ik ermee er zo'n lieve vriendin aan over gehouden te hebben Kussende smiley
Zie je snel.

Liefs Erika Kussende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: maandag 19 september 2011, 10:23
 
Het is fris maar het zonnetje schijnt volop Coole smiley met zonnebril
Lekker de was zo buitenhangen Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: maandag 19 september 2011, 10:26
 
COOTJE711 schreef:
Verraste, verbaasde smiley met of zonder slaappilletjes..... Lachende smiley

Helpt niks tegen Cootje denk alleen de man met de hamer langssturen Clown smiley
Of zou klaas vaak hem niet kennen Verraste, verbaasde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: maandag 19 september 2011, 10:28
 
ERIKA129 schreef:
Helpt niks tegen Cootje denk alleen de man met de hamer langssturen Clown smiley
Of zou klaas vaak hem niet kennen Verraste, verbaasde smiley


Klaas Vaak is mischien de weg kwijt... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: maandag 19 september 2011, 11:20
 
ERIKA129 schreef:
Oooooooo Annette nu heb je hem helemaal van de leg Knipoog smiley
Tis en het blijft een belg he Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Boze smiley voila, mijn hotmail- en cm-wachtwoord is veranderd.
Ben dus helemaal niet van de leg.
En ja, ik blijf een Belg...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: maandag 19 september 2011, 11:25
 
"Tongentaal"
in deze tijd, een Bijbelse gave of toch niet?
Over tongen en andere 'tekenen der apostelen' in het licht van de Bijbel



Met name in Charismatische kringen wordt veel over tongentaal geleerd. Maar ook in andere Christelijke geloofsrichtingen wordt wel tongentaal gepraktiseerd. Althans, hetgeen wat men in die kringen tongentaal noemt. Maar wanneer we de Bijbel goed op dit onderwerp bestuderen, komen we erachter dat, hetgeen tegenwoordig in die kringen plaatsvindt, niets te maken heeft met de Bijbelse gave van tongen. Het woord 'tongentaal' is dan ook een verkeerd woord. Want we zullen gaan zien dat de Bijbel, Gods Woord, ons leert dat 'een tong' een taal is, en dat 'tongen' talen zijn. Ten eerste is het woord 'tongentaal' dubbel op, ten tweede is de samenstelling verkeerd, want 'tongen' is geen taal, maar 'tongen' zijn talen.

Wat waren tongen in de Bijbel? Wat was hun doel? Werkt de gave van tongen vandaag de dag nog steeds? Zo niet, wat doen dan degenen die tegenwoordig de gave van het spreken in tongen claimen? Vaak is er op dit gebied veel verwarring en onbegrip. Het doel van dit artikel is te onderzoeken wat de Bijbel over dit onderwerp zegt. In de Bijbel vertelt de Heere immers wat Zijn bedoelingen zijn, wat Zijn Plan is! Wat is de Bijbelse leer over tongen?



gedeelte overgenomen van:

http://bijbelengeloof.com/index.php?option=com_content&view=article&id=123:tongentaal&catid=151:diverse-artikelen&Itemid=91
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: maandag 19 september 2011, 11:36
 
FRANKT627 schreef:
Boze smiley voila, mijn hotmail- en cm-wachtwoord is veranderd.
Ben dus helemaal niet van de leg.
En ja, ik blijf een Belg...

Wauwie goed bezig jongen Lachende smiley
Toch wel een knappe belg dan Knipoog smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE792





Berichten: 1663

BerichtGeplaatst: maandag 19 september 2011, 11:50
 
JOSINA022 schreef:
Daarom heeft hij zich alvast vermomd als lama Clown smiley

voila, zn nieuwe wachtwoord: lama627 Clown smiley

Maar Frank, het is niet verstandig om voor alles waarbij je in moet loggen hetzelfde wachtwoord te gebruiken. Als het ergens gehackt wordt kan men echt overal inkomen.
Ik deed dat dus ook altijd, lekker makkelijk, hoef je maar 1 wachtwoord te onthouden, maar t is heel onveilig.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: maandag 19 september 2011, 11:53
 
Dit is weer zo'n heel moeilijk onderwerp. Volgens mij is het ook een onverklaarbaar onderwerp dat we misschien beter kunnen laten rusten omdat het net zo mysterieus is. Niet alles hoeft of kan immers verklaart worden. Het gevaar bestaat er in, dat merk ik bij mij althans, dat men cynische gedachten gaat krijgen. Zo wijd het zelf aan een trance, een euforisch moment, buiten je zinnen zijn. Een beetje vergelijkbaar met brabbelen zoals een babytje doet of iemand die te veel gedronken heeft. Struikel nu niet over dat 'te veel gedronken' want ik probeer iets uit te leggen en niet te veroordelen. Voor mij is het gewoon een onverklaarbaar iets.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: maandag 19 september 2011, 11:55
 
ANNETTE792 schreef:
voila, zn nieuwe wachtwoord: lama627 Clown smiley

Maar Frank, het is niet verstandig om voor alles waarbij je in moet loggen hetzelfde wachtwoord te gebruiken. Als het ergens gehackt wordt kan men echt overal inkomen.
Ik deed dat dus ook altijd, lekker makkelijk, hoef je maar 1 wachtwoord te onthouden, maar t is heel onveilig.

Ja, daar moet ik dan toch rekening mee houden, Annette, want ik heb ook gemakshalve 1 wachtwoord voor verschillende sites. Ik ben niet zo vindingrijk op dat gebied én wat veel erger is: ik ben te vaak verstrooid.

Dank je wel om mijn wachtwoord bekend te maken... Boze smiley ...nu moet ik weer een ander wachtwoord bedenken...oké, verander gewoon die 627 in 628.5...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
COOTJE711





Berichten: 1766

BerichtGeplaatst: maandag 19 september 2011, 11:57
 
FRANKT627 schreef:
Woedende smiley vanmorgen zag ik in mijn hotmail dat 'ik' mails met een site had verstuurd naar verschillende mensen die in mijn contactenlijsten, vooral hobbygenoten, staan.

Ik zelf heb dus helemaal niets verstuurd. Waarschijnlijk is er iemand of iets mijn hotmail binnengeslopen. Hoe veilig zijn we eigenlijk nog op het internet???

Idd heerlijke SPAM Woedende smiley
Het leuke is ook nog als je zo'n bericht ontvangt en opent, 'hij' ze dan automatisch naar alle mensen stuurt, die in je contactlijst staan...... Huilende smiley, smiley in tranen


Laatst aangepast door
COOTJE711
op maandag 19 september 2011, 11:58
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: maandag 19 september 2011, 12:01
 
COOTJE711 schreef:
Idd heerlijke SPAM Woedende smiley
Het leuke is ook nog als je zo'n bericht ontvangt en opent, 'hij' ze dan automatisch naar alle mensen stuurt, die in je contactlijst staan...... Huilende smiley, smiley in tranen

Inderdaad, opper-Lama (lees: Tink) had al iets van mij ontvangen wat ik helemaal niet heb gestuurd. Ik vind dit heel erg vervelend. Ik ben zelf heel voorzichtig met het openen van mails en sites die erbij zitten en toch gebeurde het nog.

Ik ga gewoon alles versturen per postduif... Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
COOTJE711





Berichten: 1766

BerichtGeplaatst: maandag 19 september 2011, 12:01
 
ERIKA129 schreef:
Helpt niks tegen Cootje denk alleen de man met de hamer langssturen Clown smiley
Of zou klaas vaak hem niet kennen Verraste, verbaasde smiley

Klaas is vermoedelijk wel langs geweest maar onverichte zaken terug gegaan Twijfelende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 19 september 2011, 12:01
 
FRANKT627 schreef:
Dit is weer zo'n heel moeilijk onderwerp. Volgens mij is het ook een onverklaarbaar onderwerp dat we misschien beter kunnen laten rusten omdat het net zo mysterieus is. Niet alles hoeft of kan immers verklaart worden. Het gevaar bestaat er in, dat merk ik bij mij althans, dat men cynische gedachten gaat krijgen. Zo wijd het zelf aan een trance, een euforisch moment, buiten je zinnen zijn. Een beetje vergelijkbaar met brabbelen zoals een babytje doet of iemand die te veel gedronken heeft. Struikel nu niet over dat 'te veel gedronken' want ik probeer iets uit te leggen en niet te veroordelen. Voor mij is het gewoon een onverklaarbaar iets.

Is het niet zo dat het veel bij Pinkstergemeentes voorkomt? Waarom moet je daar cynische gedachtes bij hebben? Als men daar de Geest in voelt spreken wie ben ik dan om te zeggen dat het niet zo is?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: maandag 19 september 2011, 12:01
 
MARISKA601 schreef:
"Tongentaal"
in deze tijd, een Bijbelse gave of toch niet?
Over tongen en andere 'tekenen der apostelen' in het licht van de Bijbel



Met name in Charismatische kringen wordt veel over tongentaal geleerd. Maar ook in andere Christelijke geloofsrichtingen wordt wel tongentaal gepraktiseerd. Althans, hetgeen wat men in die kringen tongentaal noemt. Maar wanneer we de Bijbel goed op dit onderwerp bestuderen, komen we erachter dat, hetgeen tegenwoordig in die kringen plaatsvindt, niets te maken heeft met de Bijbelse gave van tongen. Het woord 'tongentaal' is dan ook een verkeerd woord. Want we zullen gaan zien dat de Bijbel, Gods Woord, ons leert dat 'een tong' een taal is, en dat 'tongen' talen zijn. Ten eerste is het woord 'tongentaal' dubbel op, ten tweede is de samenstelling verkeerd, want 'tongen' is geen taal, maar 'tongen' zijn talen.

Wat waren tongen in de Bijbel? Wat was hun doel? Werkt de gave van tongen vandaag de dag nog steeds? Zo niet, wat doen dan degenen die tegenwoordig de gave van het spreken in tongen claimen? Vaak is er op dit gebied veel verwarring en onbegrip. Het doel van dit artikel is te onderzoeken wat de Bijbel over dit onderwerp zegt. In de Bijbel vertelt de Heere immers wat Zijn bedoelingen zijn, wat Zijn Plan is! Wat is de Bijbelse leer over tongen?



gedeelte overgenomen van:

http://bijbelengeloof.com/index.php?option=com_content&view=article&id=123:tongentaal&catid=151:diverse-artikelen&Itemid=91
Goed heb ff het artikel gescimmed. En weer valt me op hoe gemakkelijk de termen bijbels en onbijbels gebruikt wordt, maar goed, iedereen kan wel een stelling teweegbrengen en het versterken met deze termen. Dat geeft meteen een absoluutheid aan, die in dit geval vreemd en raar aan doet.
De term bijbels/onbijbels gebruiken voor de Korinthe gemeente is een lachertje. Temeer dat er toendertijd nog niks geschreven was over tongentaal. Je kunt wel stellen dat er sprake was van onjuist gebruik van de tongentaal, nl. in een dienst, waarbij er meer sprake was van chaos, dan van orde.
Een tweede, vreemde theorie is dat het alleen voor de apostelen was. In Hand. 10 zien we al meteen, dat zelfs heidenen ( in dit geval niet-Joden) in nieuwe tongen spraken. Tongentaal is niet uitgestorven na de apostolen. In de geschiedenis zijn voorbeelden te over, dat mensen in tongen spraken en de Heer prezen.
Het meest frappante voorbeeld, is het Gregoriaans. Dat is afgeleid van het in tongen zingen van de gemeente. Zeker tot de 3e eeuw na Christus was dit een algemeen gebruik in de kerk. Toen is het wat na achteren gedrongen, maar het hoorde lang bij de diensten van de vroegchristelijke gemeentes. Die theorie dat het alleen bij de bediening van de apostelen hoorde, is achterhaald door de feiten. Bovendien is er ook geen enkele geestelijke basis voor deze stelling. Joel heeft het bij de uitstorting van de Geest op alle vlees niet beperkt dus door de tijdelijke bediening van de apostelen, het geldt voor iedereen, van toen en ook van nu.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
COOTJE711





Berichten: 1766

BerichtGeplaatst: maandag 19 september 2011, 12:02
 
ERIKA129 schreef:
Het is fris maar het zonnetje schijnt volop Coole smiley met zonnebril
Lekker de was zo buitenhangen Lachende smiley

2 zielen, 1 gedachte Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: maandag 19 september 2011, 12:02
 
COOTJE711 schreef:
Verraste, verbaasde smiley met of zonder slaappilletjes..... Lachende smiley

Gefrustreerde smiley wakker blijven doe je niet met slaappilletjes...pfffff, moet ik nu echt alles gaan uitleggen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
COOTJE711





Berichten: 1766

BerichtGeplaatst: maandag 19 september 2011, 12:04
 
FRANKT627 schreef:
Gefrustreerde smiley wakker blijven doe je niet met slaappilletjes...pfffff, moet ik nu echt alles gaan uitleggen?

tja... daar zit weer wat in Engeltje smiley

Hoe ging dat verhaal ook alweer over het kip en het ei? Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE792





Berichten: 1663

BerichtGeplaatst: maandag 19 september 2011, 12:05
 
Frank, ik moest net opeens aan je denken in de auto toen er een kindercd opgezet werd Lachende smiley

Speciaal voor jou:

http://youtu.be/bzet9BrscVU



( en wie kan mij vertellen hoe ik zo'n blauwe link plaats zodat je dr gewoon op kan klikken???)


Laatst aangepast door
ANNETTE792
op maandag 19 september 2011, 12:07
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: maandag 19 september 2011, 12:05
 
WILLEMIJN232 schreef:
Is het niet zo dat het veel bij Pinkstergemeentes voorkomt? Waarom moet je daar cynische gedachtes bij hebben? Als men daar de Geest in voelt spreken wie ben ik dan om te zeggen dat het niet zo is?

Ik spreek gewoon over het feit dat ik spreken in tongen een vreemd en onverklaarbaar onderwerp vind. Of het nu in de Pinkstergemeentes gebeurd of in de RK-kringen of in de AH-winkels...ik doel dus niet op bepaalde geloofsstrekkingen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
COOTJE711





Berichten: 1766

BerichtGeplaatst: maandag 19 september 2011, 12:06
 
TINK100 schreef:
vast stellen dat er meer lama's rond lopen....

Zou het een recente foto zijn of eentje uit de oude doos? Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 19 september 2011, 12:07
 
FRANKT627 schreef:
Ik spreek gewoon over het feit dat ik spreken in tongen een vreemd en onverklaarbaar onderwerp vind. Of het nu in de Pinkstergemeentes gebeurd of in de RK-kringen of in de AH-winkels...ik doel dus niet op bepaalde geloofsstrekkingen.


Dan ben ik het met je eens, het is voor mij ook een onverklaarbaar fenomeen maar dat zal mijn hollandse nuchterheid wel zijn denk ik...... Knipoog smiley


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op maandag 19 september 2011, 12:09
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: maandag 19 september 2011, 12:08
 
[quote=ANNETTE792]Frank, ik moest net opeens aan je denken in de auto toen er een kindercd opgezet werd Lachende smiley

Speciaal voor jou:

http://www.catvideos.us/Leah-singt-Ein-Lama-in-Yokohama__bzet9BrscVU.html

Dank je wel hoor, A. Ik ben zeer vereerd dat je aan mij denkt maar 'Ein Lama in Yokohama' is een te lang wachtwoord... Knipoog smiley


Laatst aangepast door
FRANKT627
op maandag 19 september 2011, 12:09
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY641





Berichten: 208

BerichtGeplaatst: maandag 19 september 2011, 12:11
 
Dit topic ging toch over "echtheid"?

Als ik mensen bepaalde dingen hoor zeggen, dan toets ik de echtheid ervan...

Volgens mij is dat een bijbelse opdracht die we allemaal krijgen als je voor Jezus kiest...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: maandag 19 september 2011, 12:13
 
En mij weer opzadelen met de regen Huilende smiley, smiley in tranen En bedankt hè Boze smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: maandag 19 september 2011, 12:14
 
JOSINA022 schreef:
En mij weer opzadelen met de regen Huilende smiley, smiley in tranen En bedankt hè Boze smiley

Wil je het wel bij je houden want wat jij hebt komt vaak deze kant op Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
COOTJE711





Berichten: 1766

BerichtGeplaatst: maandag 19 september 2011, 12:16
 
ANNETTE792 schreef:
Frank, ik moest net opeens aan je denken in de auto toen er een kindercd opgezet werd Lachende smiley

Speciaal voor jou:

http://youtu.be/bzet9BrscVU



( en wie kan mij vertellen hoe ik zo'n blauwe link plaats zodat je dr gewoon op kan klikken???)

link selecteren + klik hierboven op URL > voila
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRIFFIN748





Berichten: 1417

BerichtGeplaatst: maandag 19 september 2011, 12:16
 
GERRIT084 schreef:
Het zal wel zacht zijn, de bezem van me buuf is weg Gefrustreerde smiley

tsjah, buuf moet af en toe met haar vervoermiddel weg, he... Duiveltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2833 2834 2835 2836 2837 2838 2839 ... 6194 Volgende
Pagina 2836 van 6194