| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
Berichten: 1672
|
Geplaatst: maandag 19 september 2011, 17:58
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | | Flirten met een bezem?... |
Hoe doen ze............ flirten bij de konijnen mariska
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
Berichten: 5407
|
Geplaatst: maandag 19 september 2011, 18:07
|
|
|
|
Als het je overkomt en je gaat ineens in brabbeltaal babbelen, dan raak je wel vervuld van de Heilige Geest.
Ik zou eerder denken: gaat het wel goed met je en moet ik even de dokter bellen? hollandse nuchterheid he?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
Berichten: 5057
|
Geplaatst: maandag 19 september 2011, 18:11
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Als het je overkomt en je gaat ineens in brabbeltaal babbelen, dan raak je wel vervuld van de Heilige Geest.
Ik zou eerder denken: gaat het wel goed met je en moet ik even de dokter bellen? hollandse nuchterheid he?  | Hoe Roady het voorstelt is niet juist. Je raakt niet in een bepaalde trance ofzo, je bent niet van de wereld. Je kunt zelf beslissen wanneer je in tongen gaat bidden en wanneer je ophoudt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: maandag 19 september 2011, 18:13
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | Hoe doen ze............ flirten bij de konijnen mariska  |
Tis bij de knijnen af
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
Berichten: 5407
|
Geplaatst: maandag 19 september 2011, 18:13
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Hoe Roady het voorstelt is niet juist. Je raakt niet in een bepaalde trance ofzo, je bent niet van de wereld. Je kunt zelf beslissen wanneer je in tongen gaat bidden en wanneer je ophoudt. |
Maar hoe komt het nu dat het vrijwel alleen in Pinkstergemeentes voorkomt? In een refokerk zul je het niet zo gauw zien denk ik......heb ik in ieder geval nooit gehoord en gezien.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
Berichten: 2212
|
Geplaatst: maandag 19 september 2011, 18:15
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | Hoe doen ze............ flirten bij de konijnen mariska  | Waarschijnlijk, gelijk hokken
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROADY641
|
Berichten: 208
|
Geplaatst: maandag 19 september 2011, 18:15
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Als het je overkomt en je gaat ineens in brabbeltaal babbelen, dan raak je wel vervuld van de Heilige Geest.
Ik zou eerder denken: gaat het wel goed met je en moet ik even de dokter bellen? hollandse nuchterheid he?  |
Bijbelse werkelijkheid he
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROADY641
|
Berichten: 208
|
Geplaatst: maandag 19 september 2011, 18:17
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Hoe Roady het voorstelt is niet juist. Je raakt niet in een bepaalde trance ofzo, je bent niet van de wereld. Je kunt zelf beslissen wanneer je in tongen gaat bidden en wanneer je ophoudt. |
Je bedoelt: jij en ik ervaren het op een verschillende manier ...
Ik heb het niet over trance. Wel over "volraken van de Heilige Geest".
En dat je zelf kan beginnen en stoppen, dat ben ik volkomen met je eens.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROADY641
|
Berichten: 208
|
Geplaatst: maandag 19 september 2011, 18:24
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | ik eerlijk gezegt ook niet roady, en ook jouw vertaling helpt er weinig bij! kun je het even in het reformatorisch vertalen misschien??  |
Niet het onmogelijke van mij vragen he??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
Berichten: 5407
|
Geplaatst: maandag 19 september 2011, 18:24
|
|
|
|
| ROADY641 schreef: | Bijbelse werkelijkheid he  |
even een correctie: jouw bijbelse werkelijkheid, significant verschil........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROADY641
|
Berichten: 208
|
Geplaatst: maandag 19 september 2011, 18:39
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | even een correctie: jouw bijbelse werkelijkheid, significant verschil........  |
Lees jij nooit in Gods Woord zeker....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
Berichten: 5057
|
Geplaatst: maandag 19 september 2011, 18:40
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | | Maar hoe komt het nu dat het vrijwel alleen in Pinkstergemeentes voorkomt? In een refokerk zul je het niet zo gauw zien denk ik......heb ik in ieder geval nooit gehoord en gezien..... | Dat is dus niet zo. Er wordt in onze kringen aandacht aan besteed, maar ik kan me een conferentie herinneren die geleid werd door Britse Presbyterianen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
Berichten: 5407
|
Geplaatst: maandag 19 september 2011, 18:40
|
|
|
|
| ROADY641 schreef: | | Lees jij nooit in Gods Woord zeker.... |
nee, ik doe aan yoga....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROADY641
|
Berichten: 208
|
Geplaatst: maandag 19 september 2011, 18:50
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | nee, ik doe aan yoga....  |
Joh, vertel?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
Berichten: 1181
|
Geplaatst: maandag 19 september 2011, 18:51
|
|
|
|
| COOTJE711 schreef: | Net verf gekocht, ga mijn muur eens van een andere kleur voorzien...... Had er gewoon eens zin in............  |
Ow leuk Cootje, dat zijn leuke bevliegingen die je ook gelijk moet doen. Het levert altijd een tevreden gevoel op, en als het kleurtje je niet aanstaat, pak je toch gewoon weer een ander kleurtje succes!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
Berichten: 1181
|
Geplaatst: maandag 19 september 2011, 18:57
|
|
|
|
| LOVEJEZUS310 schreef: | In geestelijke afstemming kom ik meer in de synchronisatie met God en Jezus
Dat is voor mij de Heiligheid met God en Jezus in het moment.
God heeft de leiding en stuurd mij aan.
Plaatsde dit topic omdat ik ook nieuwsgierig ben hoe de mensen op deze webside ertegenaan kijken, voelen, ervaren.
Wil graag delen hoe ik geloof beleef.
Wat ik uit impulse doe heeft ook iets van een uniek moment wat niet meer in dezelfde hoedanigheid terugkomt. |
Dus als ik het goed begrijp is dit bericht plaatsen een impuls, en tegelijkertijd een heilig moment, wat je op een ander tijdstip weer aanpast??
Ik probeer het topic te volgen maar ik snap er helemaal niets meer van en het komt heel zweverig en irreëel op mij over. waar gaat het eigenlijk nog over?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
Berichten: 3295
|
Geplaatst: maandag 19 september 2011, 19:02
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | een hulp "tegenover hem" om hem van wat tegengas te voorzien......
| hulpe tegenover hem... iemand wiens taak is te helpen, is je knecht, dus niet gelijk aan de baas. ik snap dus ook niet :
a. wat dit met de picknik te maken heeft, en b. waarom dat personeel zo brutaal is tegen de baas
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
Berichten: 3295
|
Geplaatst: maandag 19 september 2011, 19:03
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | Dus als ik het goed begrijp is dit bericht plaatsen een impuls, en tegelijkertijd een heilig moment, wat je op een ander tijdstip weer aanpast??
Ik probeer het topic te volgen maar ik snap er helemaal niets meer van en het komt heel zweverig en irreëel op mij over. waar gaat het eigenlijk nog over? |
t gaat nergens over, het was slechts een heilige impuls..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
Berichten: 5057
|
Geplaatst: maandag 19 september 2011, 19:04
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | Dus als ik het goed begrijp is dit bericht plaatsen een impuls, en tegelijkertijd een heilig moment, wat je op een ander tijdstip weer aanpast??
Ik probeer het topic te volgen maar ik snap er helemaal niets meer van en het komt heel zweverig en irreëel op mij over. waar gaat het eigenlijk nog over? | In elk geval wordt de ervaring belangrijker dan het kruis...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
Berichten: 5057
|
Geplaatst: maandag 19 september 2011, 19:05
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | hulpe tegenover hem... iemand wiens taak is te helpen, is je knecht, dus niet gelijk aan de baas. ik snap dus ook niet :
a. wat dit met de picknik te maken heeft, en b. waarom dat personeel zo brutaal is tegen de baas | Ze moeten hun plaats weten.....voor het aanrecht, achter de strijkplank.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
Berichten: 3295
|
Geplaatst: maandag 19 september 2011, 19:07
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | nee, ik doe aan yoga....  |
rechtsdraaiend of linksdraaiend?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
Berichten: 3295
|
Geplaatst: maandag 19 september 2011, 19:09
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Ze moeten hun plaats weten.....voor het aanrecht, achter de strijkplank. |
jij bent verstandig man!! hoe gaat het met daten trouwens?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
Berichten: 3295
|
Geplaatst: maandag 19 september 2011, 19:11
|
|
|
|
hoe kun je nou van de gemiddelde cm-er verwachten dat ze een reportage uit Assen, das in Drenthe (!!) uit het Dagblad van het noorden, serieus nemen???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
Berichten: 4047
|
Geplaatst: maandag 19 september 2011, 19:27
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | hulpe tegenover hem... iemand wiens taak is te helpen, is je knecht, dus niet gelijk aan de baas. ik snap dus ook niet :
a. wat dit met de picknik te maken heeft, en b. waarom dat personeel zo brutaal is tegen de baas |
mag ik u voor de vraag onder punt A herinneren aan de voogaande reactie? overigens zit er wellicht minder verschil tussen heide en hof dan je verwachten zou..... en voor de misvatting onder punt B wil ik u wijzen op het feit dat iemand hulp bieden iets anders is dan voor iemand werken op contract. helpen kan op basis van gelijkwaardigheid...........voor het geval dat dat aan uwes aandacht ontsnapt mocht zijn............
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
Berichten: 4047
|
Geplaatst: maandag 19 september 2011, 19:32
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Als het je overkomt en je gaat ineens in brabbeltaal babbelen, dan raak je wel vervuld van de Heilige Geest.
Ik zou eerder denken: gaat het wel goed met je en moet ik even de dokter bellen? hollandse nuchterheid he?  |
en wat ik me ook afvraag; wie vertaalt al die klanken?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
Berichten: 4047
|
Geplaatst: maandag 19 september 2011, 19:33
|
|
|
|
..
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op maandag 19 september 2011, 19:34
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
Berichten: 5057
|
Geplaatst: maandag 19 september 2011, 19:38
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | | en wat ik me ook afvraag; wie vertaalt al die klanken? | in een persoonlijk gebed hoeft dat toch niet, dat is iets tussen jou en God. Paulus maakt ook een duidelijk verschil tussen persoonlijk gebed en hardop uitspreken, maar hij voegt er wel aan toe dat hij meer dan anderen in tongen bidt. | 1 Kor14 schreef: | | Dus wat moet ik doen? Ik moet bidden met mijn geest, maar ook met mijn verstand; ik moet zingen met mijn geest, maar ook met mijn verstand. 16 Als u God alleen maar dankzegt met uw geest, hoe zou dan iemand die net als een buitenstaander uw klanktaal niet verstaat, uw woorden met ‘amen’ kunnen bevestigen? Hij begrijpt niet wat u zegt. 17 Het is natuurlijk goed dat u God dankzegt, maar op die manier is een ander er niet bij gebaat. 18 Ik dank God dat ik meer dan u allen de gave heb in klanktaal te spreken; |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
Berichten: 7083
|
Geplaatst: maandag 19 september 2011, 19:40
|
|
|
|
| LOVEJEZUS310 schreef: | Hannah,
Zoals een dag van vandaag bij healingrooms in amsterdam zijn er zeker daden gerealiseerd in Jezus naam.
Heerlijk
In de presence zijn beide voetjes op de vloer.
Amen |
Healingrooms....vroeg me altijd af wat voor gasten dat nou serieus namen, en daar aan mee deden...Jaren erna vroeg ik mij dat af.
Dat weet ik nu dus.(Ja, was de topic nóg een keer gaan lezen in zijn geheel)
:)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
Berichten: 4047
|
Geplaatst: maandag 19 september 2011, 19:42
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | t gaat nergens over, het was slechts een heilige impuls..  |
het gaat wel degelijk ergens over, pieter; LJ gaat vast een poging wagen om het nader toe te lichten, want ik ben heel benieuwd wat hij nu eigenlijk precies bedoelt.
ík ken die wereld in elk geval niet.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
Berichten: 7083
|
Geplaatst: maandag 19 september 2011, 19:43
|
|
|
|
Even de link van de healingrooms nog een keer voor de duidelijkheid.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 19 september 2011, 19:49
|
|
| Naar boven |
|
|