
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
Berichten: 4852
|
Geplaatst: woensdag 21 september 2011, 22:32
|
|
|
|
Moest vanavond nog even snel de vijverpomp schoonmaken omdat die niet meer stroomde. Daardoor vergeten om naar de winkel te gaan. De gevolgen zullen we morgen ondervinden als we brood klaarmaken . Zal een eenzijdige lunch worden, vrees ik.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
Berichten: 1640
|
Geplaatst: woensdag 21 september 2011, 22:33
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | | We schijnen een heel mooi najaar te krijgen. |
Nou kom maar op met dat najaar dan, we hebben nog wat tegoed
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
Berichten: 7083
|
Geplaatst: woensdag 21 september 2011, 22:40
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | noemen ze dit niet slow-shatten
Ja ik weet het ik zou niet meer reageren  |
Ja, da's waar Erika
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
Berichten: 1663
|
Geplaatst: woensdag 21 september 2011, 22:43
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Moest vanavond nog even snel de vijverpomp schoonmaken omdat die niet meer stroomde. Daardoor vergeten om naar de winkel te gaan. De gevolgen zullen we morgen ondervinden als we brood klaarmaken . Zal een eenzijdige lunch worden, vrees ik.  |
droog brood?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
Berichten: 4852
|
Geplaatst: woensdag 21 september 2011, 22:47
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | | droog brood? |
Dat nog net niet , en anders is er ook nog wel een frietzaak te vinden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
Berichten: 1663
|
Geplaatst: woensdag 21 september 2011, 22:49
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | | Dat nog net niet , en anders is er ook nog wel een frietzaak te vinden. |
of alsnog naar de supermarkt voordat je gaat eten?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
Berichten: 7231
|
Geplaatst: woensdag 21 september 2011, 22:51
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Moest vanavond nog even snel de vijverpomp schoonmaken omdat die niet meer stroomde. Daardoor vergeten om naar de winkel te gaan. De gevolgen zullen we morgen ondervinden als we brood klaarmaken . Zal een eenzijdige lunch worden, vrees ik.  |
een boterham met een stukje brood erbij kan ook smaken...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROADY641
|
Berichten: 208
|
Geplaatst: woensdag 21 september 2011, 22:52
|
|
|
|
Het is kinderlijk eenvoudig.
Jezus is mijn bron van liefde, redding en zaligmaking. Het allerbelangrijkste gebod is: Blijf in Mijn liefde.
De 10 geboden zie ik als 10 liefdevolle waarschuwingen van God om ons te beschermen. Als ik 1 van de 10 overtreedt, stap ik uit de liefde van Jezus.
Als ik in Zijn liefde ben, voldoe ik automatisch aan alle geboden. Jezus zegt zelf dat Hij gekomen is, niet om de wet af te schaffen, maar om haar te VERVULLEN (met Zichzelf!!)
Kortom: de liefde is veel belangrijker dan de wet. De wet zonder de liefde doodt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
Berichten: 7083
|
Geplaatst: woensdag 21 september 2011, 22:54
|
|
|
|
Ach, en het was zó kort. en ik heb óók dingen geleerd.
Ja, God laat alles meewerken voor degenen die Hem liefhebben, dat staat ook in mijn profiel. Ook de dingen die niet leuk zijn.
Dusz, ik héb dingen geleerd. Ik had ook leuke tijden. Ben óók erg boos. Heb ook vergeven. Heb ook verdriet, maar da's logisch, ik heb van de man gehouden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
Berichten: 7231
|
Geplaatst: woensdag 21 september 2011, 22:58
|
|
|
|
| LAIKA882 schreef: |  |
Als ik dat hier allemaal zo lees en die poppetjes zie vraag ik me plots af: is hier meer aan de hand (lees: bloeien)?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
Berichten: 2706
|
Geplaatst: woensdag 21 september 2011, 22:58
|
|
|
|
Angst
Let us forget about today, until tomorrow....
Thomas
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
Berichten: 7083
|
Geplaatst: woensdag 21 september 2011, 23:01
|
|
|
|
| ABIGAIL621 schreef: | Je afhankelijk voelen, je kwetsbaar voelen, een veeleisende houding ten opzichte van anderen, of juist extreem hoge eisen aan jezelf stellen, bang zijn dat zij die je liefhebt, van je af zullen gaan, trots, wantrouwend zijn, het gevoel hebben dat je niet leuk genoeg bent, onzekerheid over je gezondheid, dat er geen rekening met je wordt gehouden, gebeurtenissen van de dag die je iedere keer weer onzeker maken etc. etc.; ik denk dat het heel goed zou kunnen zijn dat iedereen ooit wel eens met één van de voornoemde gevoelens te maken heeft gehad.
Het zijn stuk voor stuk uitingen van “angst” (waar ”angst” aan ten grondslag ligt), waarin je behoorlijk verstrikt kunt raken, als je er niets mee doet. |
Ja, ik herken dat wel. die dingen die je opnoemt heb ik ook gehad. Maar ja, ben daar al zo lang vanaf. Ik heb er jaren geleden 'iets mee gedaan'. Ja, en dan is het voor mij moeilijk, als iemand er in algemene termen over praat, van 'je' kan dit hebben en 'je' kan dat hebben zoals in de openingstopic. Want ik heb geen zin om als het ware mijn angst van jaren geleden her te beleven. iest anders zou zijn als iemand zijn éigen angsten zou opnoemen, maar niet suggeren wat anderen voor angsten hebben.
| Quote: | | Op persoonlijk niveau; bij jezelf op zoek gaan naar de oorsprong van die “angst” kan confronterend maar ook heel verhelderend zijn. Vaak ook behoorlijk ontnuchterend doordat het je doet realiseren dat iedereen er wel een beetje van draagt. Door je eigen “angsten” in de ogen te kijken, kun je die van een ander leren herkennen. En wanneer dàt gebeurt, dan zou je je wellicht af kunnen vragen of “angst” soms niet ook een geschenk kan zijn. Want daar begint namelijk bijvoorbeeld de mogelijkheid om bruggen te bouwen, liefde te doen laten stromen. |
Inderdaad verhelderend, als je de oorsprong weet. De angst kan dan ook verdwijnen, als sneeuw voor de zon, zeg maar. Dat weet ik uit ervaring. Ik was heel lang elke ochtend angstig, en vanaf dat ik besefde wáárdoor dat was, vond ik dat zo begrijpelijk, dat ik de angst gewoon niet meer heb.
| Quote: | | Op breder vlak; angst anno 2011.. we hebben nogal wat om ons zorgen over te maken. Behouden we onze baan (die vaak van losse, kortlopende contracten aan elkaar hangt)? En zo nee; kunnen we onze vaste lasten nog wel dragen? Hoe vergaat het Griekenland en wie gaat in het zinkend schip mee? Hoe vergaat het in de gezondheidszorg? Behouden we ons pensioen? Moeten we bang zijn voor terrorisme? En hoe zien die mensen eruit? Ik kom veel onrust (lees: “angst”) tegen die denk ik ook veelal voortkomt uit vragen die in een ingewikkelde maatschappij als de huidige niet zo 1-2-3 te beantwoorden of op te lossen zijn. |
Ja, ik kijk weinig naar nieuws. Maar je hebt wel een punt daar....
| Quote: | En natuurlijk vertrouw je op God! Maar dat wil nog niet zeggen dat je geen “angst” kent. Door je kwetsbaar op te stellen, maak je jezelf benaderbaar voor mensen met grote en kleine “angsten” (en daarmee te handelen, dat doet jou met jouw eigen grote en kleine “angsten” ook weer groeien).
Conclusie: “angst” is belangrijk, om alert te blijven; voor jezelf èn voor de ander. Zie wat jou of een ander zorgen baart en kaart het aan, maak het bespreekbaar. Mensen zijn je er dankbaar voor. |
Ja, als een ander dat duidelijk zegt kan dat wel 
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
Berichten: 2463
|
Geplaatst: woensdag 21 september 2011, 23:14
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Als ik dat hier allemaal zo lees en die poppetjes zie vraag ik me plots af: is hier meer aan de hand (lees: bloeien)?  |
Waarom verpak je dat nou niet in een gedicht Frank??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
Berichten: 4852
|
Geplaatst: woensdag 21 september 2011, 23:14
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | | of alsnog naar de supermarkt voordat je gaat eten? |
Ik weet niet hoe laat in Duitsland de winkels open gaan , maar hier in Zeeland zijn ze om 6.15 uur nog echt niet open hoor.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LOVEJEZUS310
|
Berichten: 189
|
Geplaatst: woensdag 21 september 2011, 23:16
|
|
|
|
| ROADY641 schreef: | Angst: Elk mens heeft ermee te maken in zijn/haar leven. In het topic "slapeloosheid" kwam het al naar boven.
Sommigen zijn nooit bang (of laten het nooit zien), anderen zijn vaak bang (of nerveus, onzeker etc) en dat is duidelijk zichtbaar... Is het als christen mogelijk om zonder angst te leven? Of moeten we ermee leren dealen?
Ik wil een aantal voorbeelden geven van eenvoudige situaties waarin men "gewoon wat nerveus of gespannen is" maar maar wellicht een basis-angst onder ligt die we in de bijbel kunnen terugvinden.
Als je opziet tegen een spreekbeurt/presentatie, ben je dan diep van binnen niet bang wat "ze" niet van je zullen denken/vinden? Bang om af te gaan? Bang om te worden uitgelachen? Is dit niet - heel bijbels- de eerste angst van de mens: angst voor afwijzing (door God)? Hoevaak trek je je onbewust iets aan van een ander, zodat je niet doet wat je zou willen doen (omdat je niet durft)?
Als je moeder in het ziekenhuis ligt, en je voelt nervositeit als je haar gaat bezoeken, is daar dan niet een angst wat er met haar zal gebeuren? Angst om haar kwijt te raken? Angst voor de dood? Angst om je liefde te tonen waar anderen bij zijn (= ook weer angst voor afwijzing)...
Als je een leuke meid of vent ziet en je maakt plannen om hem/haar te benaderen, 100% dat je nerveus bent. Bang om af te gaan? Bang dat je een flater zult slaan? Bang dat je in gestotter achter zal blijven? Bang om ipv haar waardering/liefde te krijgen, je wordt uitgelachen? (= ook weer de angst voor afwijzing)
Als je iemand bent die geen nee durft te zeggen, altijd maar klaar staat om een ander te helpen, zit daarin dan geen factor dat je dus angst hebt om nee te zeggen? Angst wat die ander van jou zal vinden? Angst dat die ander jou zal afwijzen? Angst om alleen komen te staan?
Dit is gewoon om over na te denken, bewust te worden van wat er in je zou kunnen leven.
Zet tegenover die angst nou 's de liefde die God voor jou heeft. Wetende dat God jou nooit zal afwijzen, wetende dat God jou nooit zal verlaten, en die beloftes in Jezus heeft waargemaakt...
Immers: Jezus was het die op het cruciale moment in de geschiedenis uitschreeuwde: "Mijn God, Mijn God, waarom hebt Gij Mij verlaten..." |
Roady, het eerste wat ik hierbij dacht, alles waar je het licht op zet wordt groter.
Dus ook angst wordt nu gereflecteerd in een ieder.
Aan de andere kant mag voor mij het Jezus licht op mijn angst schijnen, de angste verdwijnt ter plekke.
Ja roady heftig zinnetje: Mijn God, Mijn God, waarom hebt Gij Mij verlaten..
Ja in de zonde kan God niet zijn want dat kent die niet.
Daarin was Jezus heel menselijk en moest hij het zelf dragen.
Dat heftige zinnetje maakt voor mij de relatie van Jezus zo persoonlijk.
Uit Liefde volbracht Jezus het voor mij, aan het kruis van Golgotha
Thanks Jezus
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
Berichten: 1672
|
Geplaatst: woensdag 21 september 2011, 23:36
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Toch wel handig dat Frank het weer voor 8 oktober er neer zet
oogies open hannah  |
En snaveltjes toe
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
Berichten: 1672
|
Geplaatst: woensdag 21 september 2011, 23:40
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | lama's?
 |
Nee vlinders Griffin, maar gelukkig vliegen ze niet overal in Nederland.
Laatst aangepast door
|
LEONARD480
|
op donderdag 22 september 2011, 10:46
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
Berichten: 1672
|
Geplaatst: woensdag 21 september 2011, 23:55
|
|
|
|
Zie het al in bovenstaande reacties, dat het flirten op CM niet datgene is wat je zou kunnen verwachten …… zeker blijft steken in een poging tot of gaan we weer terug in de tijd met de pijl en boog…. die door sommige vanzelfsprekend wordt ervaren tot het verkrijgen van de ultieme liefde.
Laatst aangepast door
|
LEONARD480
|
op donderdag 22 september 2011, 10:44
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
Berichten: 1672
|
Geplaatst: woensdag 21 september 2011, 23:59
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Nee hoe ga ik om met een vrijgezelig konijn  |
Effe opzoeken ...is een vrijgezellig konijntje tegenwoordig een pc probleempje
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
Berichten: 5057
|
Geplaatst: donderdag 22 september 2011, 00:05
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | | Ach chat, dat gebeurt toch overal? dat slordig met voorschriften omgaan? hoeveel vrouwen dragen in jouw gemeente een hoofdbedekking tijdens de dienst? | Ik heb je wel vaker verteld dat een vrouw zonder hoofddeksel gezien werd als een vrouw van lichte zeden. Ik vertaal de tekst dus zo, dat vrouwen zich zo moeten kleden dat ze geen aanstoot voor mannen vormen. Als een vrouw met diepe colleté in de dienst komt, zal ze daar op gewezen worden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SOFIE807
|
Berichten: 254
|
Geplaatst: donderdag 22 september 2011, 00:38
|
|
|
|
Frank , Josina , Tink , Mario , Crossroad , Erika en Herman hartelijk dank voor de verjaardagswensen ... Ik had een mooie en zonnige dag , druk maar héél gezellig ... Groetjes en liefs uit België ... 
Erika , dank en groet je namens mij ook Trijnie want ik zie dat ze hier niet meer is ....
Laatst aangepast door
|
SOFIE807
|
op donderdag 22 september 2011, 00:40
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNE589
|
Berichten: 74
|
Geplaatst: donderdag 22 september 2011, 01:14
|
|
|
|
| SOFIE807 schreef: | Frank , Josina , Tink , Mario , Crossroad , Erika en Herman hartelijk dank voor de verjaardagswensen ... Ik had een mooie en zonnige dag , druk maar héél gezellig ... Groetjes en liefs uit België ... 
Erika , dank en groet je namens mij ook Trijnie want ik zie dat ze hier niet meer is ....  |
He Sofie, zie net dat je jarig was, van mij ook nog van harte gefeliciteerd, en een dikke smok uit het noorden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
Berichten: 7231
|
Geplaatst: donderdag 22 september 2011, 02:11
|
|
|
|
Ik wil even zeggen dat ik geen pc-problemen heb. Wat nu?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
Berichten: 7231
|
Geplaatst: donderdag 22 september 2011, 02:16
|
|
|
|
| COOTJE711 schreef: | leuker kan je et niet maken... wèl makkelijker.....
Enne Frank....vermoed dat roze jurkjes je best goed staan hor....  |
Een jurkje staat me wel. Maar door die roze kleur zouden ze nog durven denken dat ik een...nou ja je weet wel ben...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARCOWAAL200
|
Berichten: 62
|
Geplaatst: donderdag 22 september 2011, 06:27
|
|
|
|
Helaas kan ik niet mee gaan de mannendag waar ik heen moet duurt van 7 uur tot ongeveer 17 uur en dan moet ik de geluidsinstallatie nog op gaan ruimen. En dan zou ik nog naar de hei moeten rijden. Dat gaat helaas niet lukken. Volgende keer beter.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
Berichten: 757
|
Geplaatst: donderdag 22 september 2011, 06:53
|
|
|
|
"Het geloof legt de grondslag voor alles waarop we hopen, het overtuigt ons van de waarheid van wat we niet zien."Hebreeën 11:1
WEEKEND VAN CGA : Christelijke Groep Alleengaanden (België)
vrijdag 14 tot zondag 16/10/2011
SPREKER: HENK GELLING
THEMA: “GELOOF, HET VERSTAND OP NUL?”
DOEL CGA : Het opbouwen van VRIENDSCHAP met God en je naaste
Informatie over het weekend in Oostmalle:Website: http://www.c-g-a.be
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op donderdag 22 september 2011, 07:03
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
Berichten: 7231
|
Geplaatst: donderdag 22 september 2011, 07:03
|
|
|
|
Voila, dat hebben we ook alweer gehad. Die enkele uren soezen bedoel ik dan. Op naar het volgende werkje. Rekeningen betalen weeral...tis te zeggen die stomme boete die ik kreeg van de Noordse politie
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
Berichten: 7231
|
Geplaatst: donderdag 22 september 2011, 07:51
|
|
|
|
Mijn mooiste moment begon om middernacht...een heerlijk gesprek...de magische werking van woorden...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
Berichten: 4047
|
Geplaatst: donderdag 22 september 2011, 08:12
|
|
|
|
[quote=HANNAH810]we willen dus op zaterdag 24 september voor de negende keer met elkaar gaan picknicken; weer verzamelen rond twaalf uur. bij de schaapskooi tegenover restaurant "juffrouw Tok" (verlengde arnhemse weg 101 te ede) rijd je langs de schaapskooi het zandpad op richting heide; hetzelfde plekje naast het zandpad.
je kunt het zandpad gewoon uitrijden met de auto, er is daar een parkeerplaats. mocht je nog andere plannen hebben op die dag, dan kun je dus gerust iets later komen of iets eerder weggaan. om een indruk te geven hoelang de picknick duurt; de vorige keren waren de eersten er rond 11 uur, en gingen de laatsten weg rond negen uur.
ieder neemt weer eigen eten en drinken mee en we houden hetzelfde schema aan, alleen de datum is anders..... er zijn mensen die graag de bbq op de picknick plaats aan willen steken; dus je kunt eigen vlees, sausjes en niet te vergeten houtskool!! meenemen. ook voor de barbeque geld; ieder zorgt in principe voor zichzelf. wil je niet barbequen, dan ben je uiteraard met een broodje kaas net zo welkom als met een barbeque-worstje!!
willen degenen die meegaan een prikbordberichtje op hun profiel plaatsen, en ook anderen uitnodigen waarmee zij contact hebben? hoe meer zielen, hoe meer vreugd!!
mocht je ook plannen hebben om mee te gaan, dan zou ik je reactie liever via t forum lezen dan via de mail (ik heb het te druk nl. om iedereen keurig terug te mailen, en dan heb ik alle info bij elkaar, werkt een stuk handiger!!)
een tip; mocht je abonnement aflopen, dan schijnt het mogelijk te zijn, om het forum te volgen, zonder lid te zijn!! je zoekt op google gewoon op google "christianmatch picknicken ede", en dan kom je op dit bericht uit.
even voor alle duidelijkheid een herhaling van de afspraken die we onderling hebben gemaakt; - er kunnen foto's worden gemaakt, maar deze worden niet op christianmatch geplaatst zonder nadrukkelijke toestemming van iedereen die (op de achtergrond van) de foto te zien is. - van alcoholische dranken worden na de picknick thuis weer genoten. - er worden geen pannenkoeken aan de zwijnen gevoerd. - uiteraard kun je je kinderen ook gewoon meenemen.
ik hoop op een stapel aanmeldingen, en hoop jullie die zaterdag weer gezellig te zien; tot dan..........
voorlopig hopen mee te gaan;
hannah810, 38 jaar, regio 073, drie kinderen van 5, 5 en 6 jaar Maria576, 46 jaar, regio 038 (indien vervoer) nel833, 50 jaar, regio 071 Susannah475, 45 jaar, regio 0318 (indien vervoer) Thirza120, 30 jaar, regio 0318 (onder voorbehoud) jakolien247 36jaar regio 030 (onder voorbehoud) introducee, 31 jaar, regio soest
frankt627, 47 jaar, regio 076 hanskamp, 38 jaar, regio 0521 wimgroen841, 55 jaar, regio 0318 jan853, 51 jaar, regio 078, twee kinderen van 11 en 13 jaar kwispel011, 66 jaar, regio 0172 thijs984, 35 jaar, regio 050 met kinderen marcel188 ,45jaar ,regio075. Beun656, 37 jaar, regio 0341 (onder voorbehoud) johan209, 36 jaar, regio 073 niceguy125, 43 jaar, regio 0570
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
Berichten: 7083
|
Geplaatst: donderdag 22 september 2011, 08:13
|
|
|
|
Je gaat off-topic...en je valt in herhalingen.....
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op donderdag 22 september 2011, 08:15
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |
|