
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
Berichten: 3295
|
Geplaatst: zondag 25 september 2011, 22:33
|
|
|
|
| GEOFFREY861 schreef: | | Wow, zo jammer dat zoveel mensen nog vast houwen aan de grote tien. Eerst moet ik zeggen ik ben niet tegen de tien geboden, ze zijn heilig maar kunnen ons niet heilig maken. Ze zijn goed voor wat ze bedoeld zijn en dat is ons laten zien dat we niet door ons eigen werken rechtvaardig kunnen worden, maar een redding/er(Jezus) nodig hebben. Ze brengen ons naar de einde van ons zelf. God vond zelf het verbond niet goed voor ons en maakte een nieuwe (Heb 8:7-13) zelfs word het de wet van de dood genoemd in de Bijbel. Er zijn zoveel plekken waar er uitgelegd word dat mengsel niet goed is (nieuwe wijn in oude wijn zak), en dat wij niet meer onder de wet zijn maar onder de ganade van God (Rom 6:14--Gal 3:8-15--Rom 7: 4-8)waarschijnlijk nog meer :). Rom 4:13-17 zegt zelfs: Want indien zij, die het van de wet verwachten, erfgenamen zijn, dan is het geloof zonder inhoud en de belofte zonder gevolg.[u]. Dat is toch vreeselijk, dat wil toch niemand. Alweer voor de duidelijk heid heb niks tegen de wet alleen het is niet voor ons wedergeboren, nieuwe creaties in Jezus. |
wow, de grote 10 maar uit de bijbel scheuren dan?
en voor ons gemak graag een antwoord in 1 woord, gewoon ja of nee dus geen gezwam in de ruimte, maar duidelijkheid svp
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
Berichten: 7083
|
Geplaatst: zondag 25 september 2011, 22:38
|
|
|
|
@SHANITA130: Als ik je verhaal lees, dan denk ik echt "wat een rotleven heb je zeg". Ik weet niet hoe je zo iets vol kan houden(ik heb bijna een perfect leventje, dus ik weet echt niet hoe je met zo iets om kan gaan).
@CHRIS212: Ja, dat denk ik ook. Ook toen ik 22 als jij was en jonger. Mijn nichtjes, 2 zusjes hadden een ideaal leven. die konden lekker leren. Eigen kamertje. Ook al zaten ze daar met zijn tweeën op. Gewoon, de vader deed moeite, verbouwen zodat ze konden leren. Gewoon gezellige, integere vader.
Ja, ik kon via cito toets naar VWO, dat wou mijn vader niet hebben. Jaloers en afgunst hoorde ik later van psycholoog. Dus, ik naar mavo-brugklas. alleen maar tienen, negens en soms een acht. Dus ik kon naar 2 havo, en gelijk hetzelfde jaar na kerst en oud en nieuw naar 2 VWO. Ook alleen maar achten, negens en tienen. Ik wou studeren, wiskunde of psychologie. Mijn vader was echt woedend dat ik die hoge cijfers haalde...
Toen zei mijn vader(die ik overigens al ruim 10 jaar nooit meer zie)dat ik twee krantenwijken moest lopen en zeggen dat ik 16 was, Ik was 12 en 13 jaar. Je had toen nog geen id controle zoals nu. Dus ik als enige klein meisje tussen jongens van 18 enzo. ik had 2 krantenwijken, en ik was aan het leren tot 12 á 1 uur. en ik moest om 4 uur op staan, om helemaal in mijn eentje naar Amstelveen te fietsen, Bang dat ik was...Ja, na een paar maanden kreeg ik een burn-out, ja, dat besef ik nu, toen zag ik dat nog niet zo.
En een geschreeuw voornamelijk omdat die twee krantenwijken niet lukte. En mijn vader is gewoon Nederlander. Als ik die krantenwijken niet zou doen, mocht ik niet naar school. Mijn moeder zei er ook niets van, dat ik zo vroeg opstond. Maar als er een feestje was van school, wat tot 12 uur duurde, dan was ik de énige die om 10 uur werd opgehaald, want mijn vader wou vroeg naar bed...!!!
Toen ging ik nog even weer naar een mavo, dat ging dan weer wel, dan weer niet. Of hele hoge cijfers, of ik leerde helemaal niets. Ja, de sfeer in huis. als mijn vader aan me zat, dan zei ik van klootzak blijf met je #.... van mij af. Ja, en dan was ik degene die de boel in huis terroriseerde. Dat zei hij, ook naar familie toe... Toen mijn vader erachter kwam dat ik in Amstelveen al op mijn 16de een uitkering kon krijgen, kon ik, meteen toen ik 16 was vertrekken. en hij zat uit te rekenen hoeveel hij zou verdienen als ik weg was, met kinderbijslag erbij...!! Toen ik nog geen paar dagen weg was, hadden ze de muur tussen de kamer van mijn broertje en mij ertussen uit laten halen, dan zou mijn broertje een grote kamer hebben. Die werd ook mooi opgeknapt. Mijn broer en mijn moeder zaten tot voor kort, nog steeds tegen mij, dat ik zo dom ben dat ik in de wao zit, en mijn opleiding niet heb afgemaakt. Mijn broer(tje) is echt verwend, met name door mijn moeder. en hij loopt mij al jaren te pesten, dat hij lekker wel werk heeft, en dat ik mijn vader moet vergeven. en dat zijn vader zo goed voor hém was. en hij zegt dat ie zich dingen niet herinnerd, dingen die hij moét weten, Mijn psycholoog zegt dat ie gemeen is, en dat hij het zich natuurlijk wel herinnerd. Ik moest het contact verbreken met mijn moeder en mijn broer. Mijn moeder is gescheiden, maar ik mag niet op haar verjaardag komen, waar oa mijn nichtjes wel komen, omdat ik van een uitkering leef..!!! Dat soort dingen. En toen ik dat deed, contact met hun verbreken, verdween de verschrikkelijke angst die ik jaren élke ochtend had...
Ja, en zo kan ik wel een een boek schrijven.
Ik zie het zo: ik ben lang niet de enige. Op zo'n forum als dit, krijg ik echt wel al veel mail...En ik liep een paar jaar geleden al de lotgenoten groepen in Nederland af, met mijn auto, dus ik wéét dat ik niet de enige ben.
Natuurlijk is en was het leven voor mij veel moeilijker dan de gemiddelde Nederlander. En toch heb ik ook mooie dingen mee gemaakt.
En ik ben zelf wel heel blij, dat er mensen zijn, zoals jij die wel een bijna perfect leventje hebben, dat meen ik echt!!!!
Dank voor je reaktie!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 26 september 2011, 08:34
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
Berichten: 4852
|
Geplaatst: zondag 25 september 2011, 22:39
|
|
|
|
| GEOFFREY861 schreef: | | Wow, zo jammer dat zoveel mensen nog vast houwen aan de grote tien. Eerst moet ik zeggen ik ben niet tegen de tien geboden, ze zijn heilig maar kunnen ons niet heilig maken. Ze zijn goed voor wat ze bedoeld zijn en dat is ons laten zien dat we niet door ons eigen werken rechtvaardig kunnen worden, maar een redding/er(Jezus) nodig hebben. Ze brengen ons naar de einde van ons zelf. God vond zelf het verbond niet goed voor ons en maakte een nieuwe (Heb 8:7-13) zelfs word het de wet van de dood genoemd in de Bijbel. Er zijn zoveel plekken waar er uitgelegd word dat mengsel niet goed is (nieuwe wijn in oude wijn zak), en dat wij niet meer onder de wet zijn maar onder de ganade van God (Rom 6:14--Gal 3:8-15--Rom 7: 4-8)waarschijnlijk nog meer :). Rom 4:13-17 zegt zelfs: Want indien zij, die het van de wet verwachten, erfgenamen zijn, dan is het geloof zonder inhoud en de belofte zonder gevolg.[u]. Dat is toch vreeselijk, dat wil toch niemand. Alweer voor de duidelijk heid heb niks tegen de wet alleen het is niet voor ons wedergeboren, nieuwe creaties in Jezus. |
Als ik het dus goed begrijp : Je hebt niks tegen de wet , maar voor jou hoeft het niet. Moeten we Exodus 20 dan maar uit de Bijbel scheuren? Ik geloof niet dat het voor niks is opgenomen in de Bijbel. Je haalt zelf Rom.4 :13- 17 aan. En dan staat er in vers 15 de wet werkt toorn ; want waar geen wet is , daar is ook geen overtreding. Eert uw vader en uw moeder, gij zult niet stelen, gij zult niet doodslaan enz, enz....geldt anno 2011 nog steeds hoor.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
Berichten: 4718
|
Geplaatst: zondag 25 september 2011, 22:40
|
|
|
|
Hoe weten we dat we zondigen?
Door de 10 geboden.
Kunnen we gered worden van de straf op de zonden?
Ja , als we vergeving vragen om onze overtredingen van de 10 geboden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
Berichten: 5407
|
Geplaatst: zondag 25 september 2011, 22:43
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | @SHANITA130: Als ik je verhaal lees, dan denk ik echt "wat een rotleven heb je zeg". Ik weet niet hoe je zo iets vol kan houden(ik heb bijna een perfect leventje, dus ik weet echt niet hoe je met zo iets om kan gaan).
@CHRIS212: Ja, dat denk ik ook. Ook toen ik 22 als jij was en jonger. Mijn nichtjes, 2 zusjes hadden een ideaal leven. die konden lekker leren. Eigen kamertje. Ook al zaten ze daar met zijn tweeën op. Gewoon, de vader deed moeite, verbouwen zodat ze konden leren. Gewoon gezellige, integere vader.
Ja, ik kon via cito toets naar VWO, dat wou mijn vader niet hebben. Jaloers en afgunst hoorde ik later van psycholoog. Dus, ik naar mavo-brugklas. alleen maar tienen, negens en soms een acht. Dus ik kon naar 2 havo, en gelijk hetzelfde jaar na kerst en oud en nieuw naar 2 VWO. Ook alleen maar achten, negens en tienen. Ik wou studeren, wiskunde of psychologie. Mijn vader was echt woedend dat ik die hoge cijfers haalde...
Toen zei mijn vader(die ik overigens al ruim 10 jaar nooit meer zie)dat ik twee krantenwijken moest lopen en zeggen dat ik 16 was, Ik was 12 en 13 jaar. Je had toen nog geen id controle zoals nu. Dus ik als enige klein meisje tussen jongens van 18 enzo. ik had 2 krantenwijken, en ik was aan het leren tot 12 á 1 uur. en ik moest om 4 uur op staan, om helemaal in mijn eentje naar Amstelveen te fietsen, Bang dat ik was...Ja, na een paar maanden kreeg ik een burn-out, ja, dat besef ik nu, toen zag ik dat nog niet zo.
En een geschreeuw van mijn ouders, want mijn school lukte niet meer, en die 2 krantenwijken ook niet. En mijn vader is gewoon Nederlander. Als ik die krantenwijken niet zou doen, mocht ik niet naar school. Mijn moeder zei er ook niets van, dat ik zo vroeg opstond. Maar als er een feestje was van school, wat tot 12 uur duurde, dan was ik de énige die om 10 uur werd opgehaald, want mijn vader wou vroeg naar bed...!!!
Toen ging ik nog even weer naar een mavo, dat ging dan weer wel, dan weer niet. Of hele hoge cijfers, of ik leerde helemaal niets. Ja, de sfeer in huis. als mijn vader aan me zat, dan zei ik van klootzak blijf met je poten van mij af. Ja, en dan was ik degene die de boel in huis terorriseerde. Dat zei hij, ook naar familie toe... Dus toen mijn vader erachter kwam dat ik in Amstelveen al op mijn 16de een uitkering kon krijgen, moest ik, meteen toen ik 16 was een kamer huren. en hij zat uit te rekenen hoeveel hij uit zou verdienen als ik weg was, met kinderbijslag erbij...!!! Toen ik nog geen paar dagen weg was, hadden ze de muur tussen de kamer van mijn broertje en mij ertussen uit laten halen, dan zou mijn broertje een grote kamer hebben. Die werd ook mooi opgeknapt. Mijn broer en mijn moeder zaten tot voor kort, nog steeds tegen mij, dat ik zo dom ben dat ik in de wao zit, en mijn opleiding niet heb afgemaakt. Mijn broer(tje) is echt verwend, met name door mijn moeder. en hij loopt mij al jaren te pesten, dat hij lekker wel werk heeft, en dat ik mijn vader moet vergeven. en hij zegt dat ie zich dingen niet herinnerd, dingen die hij moét weten, Mijn psycholoog zegt dat ie gemeen is, en dat hij het zich natuurlijk wel herinnerd. Ik moest het contact verbreken met mijn moeder en mijn broer. Mijn moeder is gescheiden, maar ik mag niet op haar verjaardag komen, waar oa mijn nichtjes wel komen, omdat ik van een uitkering leef..!!! Dat soort dingen. En toen ik dat deed, contact met hun verbreken, verdween de verschrikkelijke angst die ik jaren élke ochtend had...
Ja, en zo kan ik wel een een boek schrijven.
Ik zie het zo: ik ben lang niet de enige. Op zo'n forum als dit, krijg ik echt wel al veel mail...En ik liep een paar jaar geleden al de lotgenoten groepen in Nederland af, met mijn auto, dus ik wéét dat ik niet de enige ben.
Natuurlijk is en was het leven voor mij veel moeilijker dan de gemiddelde Nederlander. En toch heb ik ook mooie dingen mee gemaakt.
En ik ben zelf wel heel blij, dat er mensen zijn, zoals jij die wel een bijna perfect leventje hebben, dat meen ik echt!!!!
Dank voor je reaktie! |
Maar Shanita, ieder heeft zijn eigen levensverhaal. En Chris is 22, die zal zijn hoogte en dieptepunten ook wel krijgen...... En in vergelijk met jou verhaal lijken veel verhalen misschien wel bijna perfect he? Wat ik me wel een beetje afvraag is waarom je ons dit steeds verteld op het forum? Het komt iedere keer weer terug in je reacties......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
Berichten: 7083
|
Geplaatst: zondag 25 september 2011, 22:47
|
|
|
|
En voor de mensen (zeker de zogenaamde christenen) die nu weer gaan zeggen "dat je zo niet over je vader hoort te praten". Daar zit ik al op te wachten, zo vaak gehoord....
Het is juist veel erger dat een vader(ouders) de dader is, ook seksueel misbruik, al vanaf mijn 1ste herinnering....
Want is een buurman de dader van het een en ander, kan je naar je ouders voor troost en support, maar was als je ouders zélf daders zijn...?????
En, juist doordat gezeik van 'zo praat je niet over je vader, ouders', is het juist nog een taboe. Niemand durf nog zijn mond open te doen, want het is je vader.....Om ziek van te worden...
Dan is het toch nog veel erger.......
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 26 september 2011, 03:30
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
Berichten: 7083
|
Geplaatst: zondag 25 september 2011, 23:11
|
|
|
|
@WILLEMIJN: Maar Shanita, ieder heeft zijn eigen levensverhaal. En Chris is 22, die zal zijn hoogte en dieptepunten ook wel krijgen...... En in vergelijk met jou verhaal lijken veel verhalen misschien wel bijna perfect he? Wat ik me wel een beetje afvraag is waarom je ons dit steeds verteld op het forum? Het komt iedere keer weer terug in je reacties......
| Quote: | | Wat ik me wel een beetje afvraag is waarom je ons dit steeds verteld op het forum? Het komt iedere keer weer terug in je reacties...... |
Helemaal niet iedere keer, lang niet iedere keer, dit is het enige topic wat ik hierover heb geopend.
Omdat ik aan het verwerken ben. Mijn leven nog steeds niet heb, hoe ik het hebben wil. en als een soort bescherming. Als ik het opschrijf en ik weet dat christenen het lezen, voel ik me sterker. Want dit blijft een gevecht. en ik heb verder geen een familie.
En ik blijf de neiging houden in het dagelijkse leven om wat anderen willen belangrijker te vinden. en juist daar ben ik mee bezig. Ik ga nu weer met mensen om. en ja, dan wil ik leren voor mijn eigen mening op te komen, en niet dingen doen, omdat anderen dat willen. En dan helpt het als ik nu en dan hier wat kwijt kan.
| Quote: | | En in vergelijk met jou verhaal lijken veel verhalen misschien wel bijna perfect he? | Ik zei niet dat in vergelijking met mijn verhaal anderen hun verhalen perfect lijken. Ik had het alleen over Chris, en ik ken jonge mensen en hun ouders, die in liefde en respect worden opgevoed, en kunnen opgroeien.
En als jij mijn verhaal wil bagatelliseren als 'slechts' wat hoogte en dieptepunten die iedereen wel heeft is jou zaak.... Ik vecht nog steeds elke dag, en ik heb mazzel dát ik nog leef....
En hier, nu en dan iets opschrijven helpt mij.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 26 september 2011, 03:53
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
Berichten: 7083
|
Geplaatst: zondag 25 september 2011, 23:14
|
|
|
|
|
En als Chris niet had gerageerd, hád ik nu helemaal niets opgeschreven.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOAN712
|
Berichten: 5
|
Geplaatst: zondag 25 september 2011, 23:25
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Ik heb ook geen wrok meer.
Maar ja, het heeft wel één jaar en 3 maanden geduurd.
En ik heb het gevoel dat ik brokstukken bij elkaar moet zoeken.
Maar ook goede herinneringen.
Nou, nu kan ik doen, wat ik niet kon, met anderen omgaan. En weer dagbestedingen oppakken. (WAO)
Ik zag niemand meer alleen hem....Met iedereen waar ik mee omging, commentaar, en redenen waarom ik met degene moest breken.
Hij had bijvoorbeeld een tekst uitgeknipt, uit een of ander tijdschrift, ging zo: "ik heb alles opgegeven waar ik van hield, zodat ik misschien jou liefde zou winnen", zoiets. en dat was dan op mij van toepassing.
Ben zo gemanipuleerd, heb mezelf laten manipuleren. Gewoon blind.
De (zo je wil 'mijn') waarheid. Ja, die moet ik inzien.
Heeft niets te maken met 'slechte' dingen over hem opnoemen. dit even voor de zekerheid. Niet naar jou toe. |
Sterkte meid!!!
Laatst aangepast door
|
JOAN712
|
op zondag 25 september 2011, 23:25
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
Berichten: 7083
|
Geplaatst: zondag 25 september 2011, 23:27
|
|
|
|
En een 'levensverhaal' wat jij denkt dat iedereen die heeft, die kan je een plek geven en afsluiten.
Ik heb nog niets af kunnen sluiten en 'pluk nog dagelijks de vruchten' van mijn kindertijd.....
Dusz het hier neerzetten helpt mij heel erg.
Ik heb mail gehad van mensen die dat niet durven, er heerst nog steeds een taboe op, om het erover te hebben.
Ja, je mag het hebben over dat je je baan kwijt bent, over de crisis in de wereld. Maar dit soort dingen is een taboe.
| Quote: | | Chris is 22, die zal zijn hoogte en dieptepunten ook wel krijgen...... | Dan krijg je dat je alleen aandacht wil, of medelijden. Of het wordt gebagatelliseerd, als slechts wat hoogte en dieptepunten die iedereen wel heeft. dus je moet je niet zo aanstellen. Zoals jij doet.
Jammer voor de mensen die dat denken.
Maar míj helpt het wel.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 26 september 2011, 03:58
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
Berichten: 1672
|
Geplaatst: zondag 25 september 2011, 23:50
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Geen dank, graag gedaan  |
Hmmmmmm.......zuster Josina.....dag en nacht in de weer
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
Berichten: 7083
|
Geplaatst: maandag 26 september 2011, 00:17
|
|
|
|
En...jij zit hier zelf elke keer te jammeren dat men jou yoga-uurtje occult vindt. En elke gelegenheid pak je aan, om te vertellen hoe goed jij het hebt getroffen in het leven.
Kijk alleen naar je laatste zin, op je laatste posting: "en als dat voor jou prima is en terugkijkt op een goed leven?" Geplaatst: zondag 25 september 2011, 22:04, onderwerp angst. Als jij je zonnebril eens zou afzetten zou je zien dat dat in deze gebroken wereld niet voor iedereen zo is.
Jij zit het op mij te projecteren, met: | Quote: | | Wat ik me wel een beetje afvraag is waarom je ons dit steeds verteld op het forum? |
En voor jezelf praten, ipv ons.
Ik heb hier op dit forum veel hele toffe reacties gehad, die mij heel erg sterken en hebben gesterkt in het dagelijks leven!! en daar ben ik heel dankbaar voor!!
En het helpt mij heel erg met de verwerking. En in het dagelijkse leven.
En dan zou jij mij even lopen afbranden hier? Met wat jij je zogenaamd een beetje afvraagt? Dacht het niet.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 26 september 2011, 03:47
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
Berichten: 2463
|
Geplaatst: maandag 26 september 2011, 00:19
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Hoe weten we dat we zondigen?
Door de 10 geboden.
Kunnen we gered worden van de straf op de zonden?
Ja , als we vergeving vragen om onze overtredingen van de 10 geboden. |
Als christen ben je al gered van de straf op de zonden, Jezus Christus is namelijk je voorspraak bij God de Vader. Als je vergeving vraag voor je zonden doe je in feite niets anders dan zeggen dat je spijt hebt van datgene wat je hebt gedaan. Maar ik denk niet dat het nodig is om elke dag opnieuw "gered" te worden, want dan zou Jezus elke dag opnieuw voor je zonden moeten sterven ...
Hoe weten we dat we zondigen? Door de 10 geboden ..
Romeinen 2:12 Allen die gezondigd hebben zonder de wet te kennen, zullen ook zonder de wet verloren gaan; en allen die gezondigd hebben terwijl ze de wet wel kennen, zullen door de wet worden veroordeeld. 13 Niet wie de wet slechts aanhoort zal voor God rechtvaardig zijn, maar wie de wet naleeft. 14 Wanneer namelijk heidenen, die de wet niet hebben, de wet van nature naleven, dan zijn ze zichzelf tot wet, ook al hebben ze hem niet. 15 Ze bewijzen door hun daden dat wat de wet eist in hun hart geschreven staat; en hun geweten bevestigt dit, omdat ze zichzelf met hun gedachten beschuldigen of vrijpleiten. 16 Dit alles zal blijken op de dag waarop, volgens het evangelie dat ik verkondig, God door Christus Jezus oordeelt over wat er in de mens verborgen is. De Joden en de wet 17 En u die uzelf een Jood noemt, op de wet vertrouwt en u op God laat voorstaan; 18 u die zijn wil kent en zo uitstekend weet waar het op aankomt, omdat u wordt onderwezen door de wet; 19 u die ervan overtuigd bent dat u zelf een leidsman van blinden bent, een licht voor hen die in het duister zijn, 20 een opvoeder van onverstandigen, een leraar van onwetenden, omdat u in de wet de belichaming van de kennis en de waarheid hebt – 21 u die anderen onderwijst, onderwijst u uzelf eigenlijk wel? U zegt dat men niet stelen mag, maar steelt u niet zelf? 22 U zegt dat men geen overspel mag plegen, maar pleegt u zelf geen overspel? U verafschuwt afgodsbeelden, maar pleegt u zelf geen heiligschennis? 23 U laat u voorstaan op de wet, maar onteert God door de wet te overtreden, 24 want er staat geschreven: ‘Door uw toedoen wordt de naam van God onder de volken gelasterd.’ 25 Dat u besneden bent strekt u weliswaar tot voordeel wanneer u de wet naleeft, maar wanneer u de wet overtreedt bent u toch in wezen onbesneden. 26 En wanneer iemand die niet besneden is de voorschriften van de wet in acht neemt, zal hij dan door God niet als besneden worden beschouwd? 27 Wie onbesneden is gebleven maar zich aan de wet houdt, zal zijn oordeel vellen over u die, ook al hebt u de wet op schrift en bent u besneden, de wet overtreedt. 28 Jood is men niet door zijn uiterlijk, en de besnijdenis is geen lichamelijke besnijdenis. 29 Jood is men door zijn innerlijk, en de besnijdenis is een innerlijke besnijdenis. Het is het werk van de Geest, niet een voorschrift uit de wet, dus wie innerlijk een Jood is, ontvangt geen lof van mensen maar van God.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
Berichten: 1417
|
Geplaatst: maandag 26 september 2011, 00:47
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | was iedereen op een andere hei???? |
ik meen me te herinneren dat ik ooit (een jaar of 2 geleden...jeetje, zit ik hier al zó lang?) in een topic over een strandwandeling een mogelijkheid heb gegeven om dit soort dingen te voorkomen.
iets met 'aanmelden via Privé-bericht en uitwisselen van mobiele telefoonnummers, en duidelijk meetingpoint'...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
Berichten: 2463
|
Geplaatst: maandag 26 september 2011, 01:13
|
|
|
|
Ik ben het met Roady gedeeltelijk wel eens. Hij mag voor zichzelf de medicatie in de kliko gooien, maar dat doet hij omdat God tegen hem heeft gezegd, "Vertrouw je op Mij of stel je je vertrouwen op de medicatie?" Je kunt niet zeggen, omdat het mij is overkomen dat iedereen dan maar zijn of haar medicatie in de kliko moet gooien. Niet iedereen krijgt zo'n persoonlijke en directe boodschap van God ...
Je zou ook kunnen stellen, ik gebruik medicijnen maar ik wil toch God vragen of Hij mij wil genezen of me beter wil laten voelen. Dat Hij daarvoor medicatie gebruikt is goed maar, mijn vertrouwen is, met of zonder medicijnen, op God.
Roady vertrouwt op God en gebruikt geen medicijnen omdat zijn vertrouwen op God is. Ik vertrouw op God maar gebruik wel medicijnen en leg de werking daarvan in vertrouwen bij God ...
Hillsong -- (helaas niet gezongen door Darlene Zech) -- This is the Air i breathe
http://www.youtube.com/watch?v=SFYAH-Z3_po&feature=related
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
Berichten: 1006
|
Geplaatst: maandag 26 september 2011, 01:48
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | ik meen me te herinneren dat ik ooit (een jaar of 2 geleden...jeetje, zit ik hier al zó lang?) in een topic over een strandwandeling een mogelijkheid heb gegeven om dit soort dingen te voorkomen.
iets met 'aanmelden via Privé-bericht en uitwisselen van mobiele telefoonnummers, en duidelijk meetingpoint'...
 |
het zat em voornamelijk nd evele wegen die er naar toe leidden maar allemaal opgebroken waren....lijkt H'sum wel
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
Berichten: 1006
|
Geplaatst: maandag 26 september 2011, 01:49
|
|
|
|
heb ik weer...morgen vrij en jawel...regen word er verwacht...zal es ook niet zo zijn...waar is de zon gebleven....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
Berichten: 7231
|
Geplaatst: maandag 26 september 2011, 03:31
|
|
|
|
| TINK100 schreef: | heb ik weer...morgen vrij en jawel...regen word er verwacht...zal es ook niet zo zijn...waar is de zon gebleven....  |
Na al die droge dagen mag het nu wel eens regenen, vind ik. Helaas zal deze kant van Nederland weer droog blijven...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
Berichten: 7231
|
Geplaatst: maandag 26 september 2011, 03:36
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | 'k wil wat zeggen maar ik zeg het maar niet anders zeg je nog dat ik wat gezegd heb wat ik niet had mogen zeggen.  |
Als je zwijgt over iets wat je wilt zeggen kan je beter zeggen waarover je zwijgt. Dat zal je misschien deugt doen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
Berichten: 7231
|
Geplaatst: maandag 26 september 2011, 03:37
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Bij gastvrije CMdames heet je hartelijk welkom voor rustige omgeving zonder herrie. Je verdient de rust  |
Bij wie ben je dan op bezoek geweest?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
Berichten: 7231
|
Geplaatst: maandag 26 september 2011, 03:59
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | tssssssssssss. Wat schreef meneer vanmorgen vroeg? Dat ie achter mij aan reed om mij een plezier te doen.
[[size=18]size=7]Visser, die wel een half uur eerder had thuis kunnen zijn. | [/size][/size]
Natuurlijk had je vroeger thuis kunnen zijn maar dan had je boetes gehad. Dus mag je best blij zijn dat ik achter je reed waardoor jij wat minder snel reed en veel geld uitspaarde. De borden met die cijfertjes die langs de kant van de weg staan hebben een functie hoor.
Zo ken ik een Noordelinge die ook graag laag vliegt ...maar die ook geregeld een rekening in de bus krijgt...
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op maandag 26 september 2011, 04:00
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
Berichten: 7231
|
Geplaatst: maandag 26 september 2011, 04:04
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Nu doe je een beetje lelijk tegen mij Visser..... Je staat er schattig op  |
ach, Visser had gisteren (weer) een zeur-dag.
Hij is best wel schattig maar ik denk dat het tijd is voor een ander behang aan de muur...Het is daar ook maar een beetje donker vind ik.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
Berichten: 1006
|
Geplaatst: maandag 26 september 2011, 05:05
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | | Na al die droge dagen mag het nu wel eens regenen, vind ik. Helaas zal deze kant van Nederland weer droog blijven... |
ik duik mijn bed wel weer in...zie ik het niet, hoor ik het ook niet....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
Berichten: 1006
|
Geplaatst: maandag 26 september 2011, 05:06
|
|
|
|
|
na 4 nachten is 4.00 in de ochtend een erg slecht moment van de dag.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
Berichten: 2978
|
Geplaatst: maandag 26 september 2011, 07:50
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | En...jij zit hier zelf elke keer te jammeren dat men jou yoga-uurtje occult vindt. En elke gelegenheid pak je aan, om te vertellen hoe goed jij het hebt getroffen in het leven.
Kijk alleen naar je laatste zin, op je laatste posting: "en als dat voor jou prima is en terugkijkt op een goed leven?" Geplaatst: zondag 25 september 2011, 22:04, onderwerp angst. Als jij je zonnebril eens zou afzetten zou je zien dat dat in deze gebroken wereld niet voor iedereen zo is.
Jij zit het op mij te projecteren, met:
En voor jezelf praten, ipv ons.
Ik heb hier op dit forum veel hele toffe reacties gehad, die mij heel erg sterken en hebben gesterkt in het dagelijks leven!! en daar ben ik heel dankbaar voor!!
En het helpt mij heel erg met de verwerking. En in het dagelijkse leven.
En dan zou jij mij even lopen afbranden hier? Met wat jij je zogenaamd een beetje afvraagt? Dacht het niet. |
Heel fijn(!!!) dat je veel hebt aan het vertellen van je verhaal maar je moet wel beseffen dat dit een ontmoetings/datingsite is,geen therapieruimte.De positieve verhalen doen je pijn maar je kunt niet weten wat er zich in het leven van de anderen afspeelde of nog afspeelt simpelweg omdat niet iedereen hier zijn verhaal wil doen,ga nooit op 1 zinnetje af en laat ieder zijn eigen mening hebben. Ik kom nu vast ook bits over maar zeg het voor je eigen bescherming,dit forum is openbaar,iedereen op internet kan je verhaal lezen.......
Nu even in het algemeen;Ik begrijp de negatieve reacties ook wel,ik kom hier al langere tijd,zie mensen eerst klagen dat ze geen relatie kunnen krijgen,vervolgens hun nieuwe vriend/vriendin ophemelen en als de relatie uit is weer(op het forum) afkraken
Laatst aangepast door
|
LEANNE226
|
op maandag 26 september 2011, 07:51
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
Berichten: 5407
|
Geplaatst: maandag 26 september 2011, 08:02
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | En...jij zit hier zelf elke keer te jammeren dat men jou yoga-uurtje occult vindt. En elke gelegenheid pak je aan, om te vertellen hoe goed jij het hebt getroffen in het leven.
Kijk alleen naar je laatste zin, op je laatste posting: "en als dat voor jou prima is en terugkijkt op een goed leven?" Geplaatst: zondag 25 september 2011, 22:04, onderwerp angst. Als jij je zonnebril eens zou afzetten zou je zien dat dat in deze gebroken wereld niet voor iedereen zo is.
Jij zit het op mij te projecteren, met:
En voor jezelf praten, ipv ons.
Ik heb hier op dit forum veel hele toffe reacties gehad, die mij heel erg sterken en hebben gesterkt in het dagelijks leven!! en daar ben ik heel dankbaar voor!!
En het helpt mij heel erg met de verwerking. En in het dagelijkse leven.
En dan zou jij mij even lopen afbranden hier? Met wat jij je zogenaamd een beetje afvraagt? Dacht het niet. |
Het was een doodgewone vraag, niets meer en minder....... Maar het geeft jou blijkaar het recht om lekker even af te reageren en door te draven? Over jammeren gesproken Enne.....niet zo invullen voor mij, je kent mij niet en weet ook niets over mijn leven..........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
Berichten: 7083
|
Geplaatst: maandag 26 september 2011, 08:09
|
|
|
|
....... | LEANNE226 schreef: | Heel fijn(!!!) dat je veel hebt aan het vertellen van je verhaal maar je moet wel beseffen dat dit een ontmoetings/datingsite is,geen therapieruimte.De positieve verhalen doen je pijn maar je kunt niet weten wat er zich in het leven van de anderen afspeelde of nog afspeelt simpelweg omdat niet iedereen hier zijn verhaal wil doen,ga nooit op 1 zinnetje af en laat ieder zijn eigen mening hebben. Ik kom nu vast ook bits over maar zeg het voor je eigen bescherming,dit forum is openbaar,iedereen op internet kan je verhaal lezen.......
Nu even in het algemeen;Ik begrijp de negatieve reacties ook wel,ik kom hier al langere tijd,zie mensen eerst klagen dat ze geen relatie kunnen krijgen,vervolgens hun nieuwe vriend/vriendin ophemelen en als de relatie uit is weer(op het forum) afkraken  |
Dit hier wat ik schreef is het topje van een ijsberg, omdat ik niemand bang wil maken. Positieve verhalen doen mijn geen pijn, doen mij juist goed.
| Quote: | | je kunt niet weten wat er zich in het leven van de anderen afspeelde |
Nou dan.
| Quote: | | dit forum is openbaar | Openbaar? Ik zit met een andere naam hier. En al kan iemand dat lezen. Wat dan?
Ik heb maar een negatieve gehad, van W. hierboven. En jij weet niet wie mij mailen en wat.
| Quote: | | je moet wel beseffen dat dit een ontmoetings/datingsite is,geen therapieruimte... | Ik moet niets. En dat zegt al genoeg over jezelf.
Ik heb het hier niet over een relatie.
En het is geen school, en je gedraagt je als een schooljuffrouw.(negatief)
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 26 september 2011, 08:41
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ARJAN024
|
Berichten: 35
|
Geplaatst: maandag 26 september 2011, 08:09
|
|
|
|
Zomaar een paar vragen en/of (bespreek) onderwerpen.
Hoe sta je in het geloof ten opzichte van liefde? Welke plaats heeft het geloof in een relatie? Vint je belangrijk dat je patner ook een christen is? Wanneer maak je het in een relatie bespreekbaar?
Laatst aangepast door
|
ARJAN024
|
op maandag 26 september 2011, 08:10
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
Berichten: 2978
|
Geplaatst: maandag 26 september 2011, 08:27
|
|
|
|
Even opscheppen
2 tienen en 8 negens op certificaten,op de eindtoets een 8,3
(en nu maar hopen dat ik de volgende toetsenronde niet huilend bij "het slechtste moment" moet posten )
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
Berichten: 4047
|
Geplaatst: maandag 26 september 2011, 08:43
|
|
|
|
ik denk dat de mensen waarop je nu zo pittig reageert, veel inzicht hebben in hoe "verhalen" op een datingsite kunnen werken, shanita.
daarbij heb jij zelf de keuze om hun advies op te volgen, of naast je neer te leggen.
goed bedoelende mensen op deze manier aanspreken is naar mijn idee onterecht. als ik je verhalen lees, heb je een byzonder moeilijk leven achter de rug. het is je goed recht om dat hier op het forum te plaatsen. of het op langere termijn goed voor je is, je hier te uiten, zal de tijd uitwijzen.
ik wil je heel veel sterkte wensen om je leven op de rit te krijgen; het zal een hele klus worden, verwacht ik.
nogmaals; sterkte!
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |
|