
| Auteur |
Bericht |
|
ANNE589
|
Berichten: 74
|
Geplaatst: maandag 26 september 2011, 08:55
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | [/size][/size]Natuurlijk had je vroeger thuis kunnen zijn maar dan had je boetes gehad. Dus mag je best blij zijn dat ik achter je reed waardoor jij wat minder snel reed en veel geld uitspaarde. De borden met die cijfertjes die langs de kant van de weg staan hebben een functie hoor.
Zo ken ik een Noordelinge die ook graag laag vliegt ...maar die ook geregeld een rekening in de bus krijgt...  |
Doet die Noordelinge vast om de kas van de staat te spekken, het is een manier om de crisis wat in te dammen. En trouwens haar auto is vliegtuigtechniek op de weg, moet gebruik van gemaakt worden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
Berichten: 7083
|
Geplaatst: maandag 26 september 2011, 08:55
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | ik denk dat de mensen waarop je nu zo pittig reageert, veel inzicht hebben in hoe "verhalen" op een datingsite kunnen werken, shanita.
daarbij heb jij zelf de keuze om hun advies op te volgen, of naast je neer te leggen.
goed bedoelende mensen op deze manier aanspreken is naar mijn idee onterecht. als ik je verhalen lees, heb je een byzonder moeilijk leven achter de rug. het is je goed recht om dat hier op het forum te plaatsen. of het op langere termijn goed voor je is, je hier te uiten, zal de tijd uitwijzen.
ik wil je heel veel sterkte wensen om je leven op de rit te krijgen; het zal een hele klus worden, verwacht ik.
nogmaals; sterkte! |
Hoi Hannah,
Bedankt voor je reaktie!
Het is een topje van de ijsberg wat ik heb neergezet.
| Quote: | | goed bedoelende mensen op deze manier aanspreken is naar mijn idee onterecht. |
Het voelt terecht. door de 'toon' van de reakties.
| Quote: | | het is je goed recht om dat hier op het forum te plaatsen. |
Ja.
| Quote: | | daarbij heb jij zelf de keuze om hun advies op te volgen, of naast je neer te leggen. |
Ja. Ik zie het anders.
| Quote: | | ik denk dat de mensen waarop je nu zo pittig reageert, veel inzicht hebben in hoe "verhalen" op een datingsite kunnen werken, shanita. |
Kijk, ik zet niets verkeerds neer. Maar ik begrijp wél wat jij bedoelt. Ik zie dat anders.
| Quote: | | ik wil je heel veel sterkte wensen om je leven op de rit te krijgen; het zal een hele klus worden, |
De ene keer gaat het erg goed, dan weer niet écht goed, en ertussen...
Dank je :) !!!!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 26 september 2011, 09:01
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
Berichten: 4718
|
Geplaatst: maandag 26 september 2011, 09:06
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Als christen ben je al gered van de straf op de zonden, Jezus Christus is namelijk je voorspraak bij God de Vader. Als je vergeving vraag voor je zonden doe je in feite niets anders dan zeggen dat je spijt hebt van datgene wat je hebt gedaan. Maar ik denk niet dat het nodig is om elke dag opnieuw "gered" te worden, want dan zou Jezus elke dag opnieuw voor je zonden moeten sterven ...
Hoe weten we dat we zondigen? Door de 10 geboden ..
Romeinen 2:12 Allen die gezondigd hebben zonder de wet te kennen, zullen ook zonder de wet verloren gaan; en allen die gezondigd hebben terwijl ze de wet wel kennen, zullen door de wet worden veroordeeld. 13 Niet wie de wet slechts aanhoort zal voor God rechtvaardig zijn, maar wie de wet naleeft. 14 Wanneer namelijk heidenen, die de wet niet hebben, de wet van nature naleven, dan zijn ze zichzelf tot wet, ook al hebben ze hem niet. 15 Ze bewijzen door hun daden dat wat de wet eist in hun hart geschreven staat; en hun geweten bevestigt dit, omdat ze zichzelf met hun gedachten beschuldigen of vrijpleiten. 16 Dit alles zal blijken op de dag waarop, volgens het evangelie dat ik verkondig, God door Christus Jezus oordeelt over wat er in de mens verborgen is. De Joden en de wet 17 En u die uzelf een Jood noemt, op de wet vertrouwt en u op God laat voorstaan; 18 u die zijn wil kent en zo uitstekend weet waar het op aankomt, omdat u wordt onderwezen door de wet; 19 u die ervan overtuigd bent dat u zelf een leidsman van blinden bent, een licht voor hen die in het duister zijn, 20 een opvoeder van onverstandigen, een leraar van onwetenden, omdat u in de wet de belichaming van de kennis en de waarheid hebt – 21 u die anderen onderwijst, onderwijst u uzelf eigenlijk wel? U zegt dat men niet stelen mag, maar steelt u niet zelf? 22 U zegt dat men geen overspel mag plegen, maar pleegt u zelf geen overspel? U verafschuwt afgodsbeelden, maar pleegt u zelf geen heiligschennis? 23 U laat u voorstaan op de wet, maar onteert God door de wet te overtreden, 24 want er staat geschreven: ‘Door uw toedoen wordt de naam van God onder de volken gelasterd.’ 25 Dat u besneden bent strekt u weliswaar tot voordeel wanneer u de wet naleeft, maar wanneer u de wet overtreedt bent u toch in wezen onbesneden. 26 En wanneer iemand die niet besneden is de voorschriften van de wet in acht neemt, zal hij dan door God niet als besneden worden beschouwd? 27 Wie onbesneden is gebleven maar zich aan de wet houdt, zal zijn oordeel vellen over u die, ook al hebt u de wet op schrift en bent u besneden, de wet overtreedt. 28 Jood is men niet door zijn uiterlijk, en de besnijdenis is geen lichamelijke besnijdenis. 29 Jood is men door zijn innerlijk, en de besnijdenis is een innerlijke besnijdenis. Het is het werk van de Geest, niet een voorschrift uit de wet, dus wie innerlijk een Jood is, ontvangt geen lof van mensen maar van God. |
Dan hoeven we in feite dus ook het Onze Vader niet meer te bidden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
Berichten: 2124
|
Geplaatst: maandag 26 september 2011, 09:08
|
|
|
|
| TINK100 schreef: | | ik duik mijn bed wel weer in...zie ik het niet, hoor ik het ook niet.... |
Ik zet muziek op het hardst, want ik heb geen buren, want ene buren gaan vandaag op vakantie voor 2 weken en andere (nieuwe) buren krijgen op 17 oktober de sleutels. Ik zit lekker in de zeer veel zonnige tuin met juke box met 2 enorme luidsprekers. Tink, slaap lekker
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
Berichten: 2124
|
Geplaatst: maandag 26 september 2011, 09:10
|
|
|
|
| TINK100 schreef: | | na 4 nachten is 4.00 in de ochtend een erg slecht moment van de dag..... |
Overdag krijg je geen visite, mopper de mopper
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
Berichten: 2212
|
Geplaatst: maandag 26 september 2011, 09:11
|
|
|
|
Net als de tv, ook op je pc, als je iets niet (meer) wil lezen of reageren, er zit een knop op, meerdere zelfs. En het barst op Forum al van de onderwerpen die steeds weer over het zelfde gaan, of er uiteindelijk op uitdraaien. Dus als je een bepaald onderwerp je niet meer aanstaat, ga je er toch niet meer naar toe. Hoef je, jezelf ook niet ergens aan te ergeren
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
Berichten: 2124
|
Geplaatst: maandag 26 september 2011, 09:12
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Even opscheppen
2 tienen en 8 negens op certificaten,op de eindtoets een 8,3
(en nu maar hopen dat ik de volgende toetsenronde niet huilend bij "het slechtste moment" moet posten ) |
Heel veel succes bij de volgende ronde. Ik bid voor je Leanne
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
Berichten: 5407
|
Geplaatst: maandag 26 september 2011, 09:15
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Net als de tv, ook op je pc, als je iets niet (meer) wil lezen of reageren, er zit een knop op, meerdere zelfs. En het barst op Forum al van de onderwerpen die steeds weer over het zelfde gaan, of er uiteindelijk op uitdraaien. Dus als je een bepaald onderwerp je niet meer aanstaat, ga je er toch niet meer naar toe. Hoef je, jezelf ook niet ergens aan te ergeren  |
Gerrit,
Het was gewoon een belangstellende vraag......over het waarom..... Maar blijkbaar kan je die hier ook niet meer stellen zonder dat er van alles achter gezocht wordt......Mensen gaan uit van het negatieve en niet van de belangstelling die je hebt voor de ander...... Eigenlijk wel een trieste constatering vind je niet?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
Berichten: 2978
|
Geplaatst: maandag 26 september 2011, 09:22
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Net als de tv, ook op je pc, als je iets niet (meer) wil lezen of reageren, er zit een knop op, meerdere zelfs. En het barst op Forum al van de onderwerpen die steeds weer over het zelfde gaan, of er uiteindelijk op uitdraaien. Dus als je een bepaald onderwerp je niet meer aanstaat, ga je er toch niet meer naar toe. Hoef je, jezelf ook niet ergens aan te ergeren  |
Ik erger me helemaal niet,ik lees hier een intriest verhaal en maak me daar zorgen over maar ik vind een openbaar forum niet de plek om daar dieper op in te gaan,ik kan hooguit "waarschuwen" voor de gevolgen.Wat iemand daar mee doet is zijn eigen zaak,ik heb ook de wijsheid niet in pacht
Personen negeren omdat ze boos op je kunnen reageren lijkt mij niet de juiste manier.........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: maandag 26 september 2011, 09:24
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Even opscheppen
2 tienen en 8 negens op certificaten,op de eindtoets een 8,3
(en nu maar hopen dat ik de volgende toetsenronde niet huilend bij "het slechtste moment" moet posten ) |
Wow, wat een mooie cijfers, mijn complimenten hoor!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: maandag 26 september 2011, 10:08
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Even opscheppen
2 tienen en 8 negens op certificaten,op de eindtoets een 8,3
(en nu maar hopen dat ik de volgende toetsenronde niet huilend bij "het slechtste moment" moet posten ) |
Whow hey ga je voor je drs titel Super zeg wat een cijfers!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
Berichten: 2978
|
Geplaatst: maandag 26 september 2011, 10:14
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Whow hey ga je voor je drs titel Super zeg wat een cijfers! |
Dank jullie wel Ik zal het een beetje nuanceren,ik moét minimaal achten halen wil ik door mogen gaan........dus dat streberige heb ik absoluut even nodig
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
Berichten: 7083
|
Geplaatst: maandag 26 september 2011, 10:18
|
|
|
|
WILLEMIJN: Maar Shanita, ieder heeft zijn eigen levensverhaal. En Chris is 22, die zal zijn hoogte en dieptepunten ook wel krijgen...... En in vergelijk met jou verhaal lijken veel verhalen misschien wel bijna perfect he?
Deze eerste 2 zinnen, niets mee aan de hand, voor mij.
Wat ik me wel een beetje afvraag is waarom je ons dit steeds verteld op het forum? Het komt iedere keer weer terug in je reacties......
In deze derde zin hierboven voel ik verwijt, zo van élke keer weer hetzelfde.
Nou, ik heb er één topic over geopend. en ik heb het er niet elke keer over.
Hoe jij het zei, klinkt het van 'vervelend, heb je haar weer'...Ja, zo komt het op míj over.
Ik gaf Chris antwoord...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: maandag 26 september 2011, 10:25
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | ik meen me te herinneren dat ik ooit (een jaar of 2 geleden...jeetje, zit ik hier al zó lang?) in een topic over een strandwandeling een mogelijkheid heb gegeven om dit soort dingen te voorkomen.
iets met 'aanmelden via Privé-bericht en uitwisselen van mobiele telefoonnummers, en duidelijk meetingpoint'...
 |
Tsssss je wordt wel een beetje vergeetachtig griff Dat was vorig jaar rond deze tijd toen we gingen strandwandelen en jij het meeting point niet kon vinden En tja er waren er een aantal die wel nummers hadden uitgewisseld maar goed dat zijn ouwe koeien
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: maandag 26 september 2011, 10:35
|
|
|
|
| TINK100 schreef: | | na 4 nachten is 4.00 in de ochtend een erg slecht moment van de dag..... |
Mmmm geloof je direct man met de hamer kwam zeker langs?? Je weet het he 4 uur cup a soup
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: maandag 26 september 2011, 10:40
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | @SHANITA130: Als ik je verhaal lees, dan denk ik echt "wat een rotleven heb je zeg". Ik weet niet hoe je zo iets vol kan houden(ik heb bijna een perfect leventje, dus ik weet echt niet hoe je met zo iets om kan gaan).
@CHRIS212: Ja, dat denk ik ook. Ook toen ik 22 als jij was en jonger. Mijn nichtjes, 2 zusjes hadden een ideaal leven. die konden lekker leren. Eigen kamertje. Ook al zaten ze daar met zijn tweeën op. Gewoon, de vader deed moeite, verbouwen zodat ze konden leren. Gewoon gezellige, integere vader.
Ja, ik kon via cito toets naar VWO, dat wou mijn vader niet hebben. Jaloers en afgunst hoorde ik later van psycholoog. Dus, ik naar mavo-brugklas. alleen maar tienen, negens en soms een acht. Dus ik kon naar 2 havo, en gelijk hetzelfde jaar na kerst en oud en nieuw naar 2 VWO. Ook alleen maar achten, negens en tienen. Ik wou studeren, wiskunde of psychologie. Mijn vader was echt woedend dat ik die hoge cijfers haalde...
Toen zei mijn vader(die ik overigens al ruim 10 jaar nooit meer zie)dat ik twee krantenwijken moest lopen en zeggen dat ik 16 was, Ik was 12 en 13 jaar. Je had toen nog geen id controle zoals nu. Dus ik als enige klein meisje tussen jongens van 18 enzo. ik had 2 krantenwijken, en ik was aan het leren tot 12 á 1 uur. en ik moest om 4 uur op staan, om helemaal in mijn eentje naar Amstelveen te fietsen, Bang dat ik was...Ja, na een paar maanden kreeg ik een burn-out, ja, dat besef ik nu, toen zag ik dat nog niet zo.
En een geschreeuw voornamelijk omdat die twee krantenwijken niet lukte. En mijn vader is gewoon Nederlander. Als ik die krantenwijken niet zou doen, mocht ik niet naar school. Mijn moeder zei er ook niets van, dat ik zo vroeg opstond. Maar als er een feestje was van school, wat tot 12 uur duurde, dan was ik de énige die om 10 uur werd opgehaald, want mijn vader wou vroeg naar bed...!!!
Toen ging ik nog even weer naar een mavo, dat ging dan weer wel, dan weer niet. Of hele hoge cijfers, of ik leerde helemaal niets. Ja, de sfeer in huis. als mijn vader aan me zat, dan zei ik van klootzak blijf met je #.... van mij af. Ja, en dan was ik degene die de boel in huis terroriseerde. Dat zei hij, ook naar familie toe... Toen mijn vader erachter kwam dat ik in Amstelveen al op mijn 16de een uitkering kon krijgen, kon ik, meteen toen ik 16 was vertrekken. en hij zat uit te rekenen hoeveel hij zou verdienen als ik weg was, met kinderbijslag erbij...!! Toen ik nog geen paar dagen weg was, hadden ze de muur tussen de kamer van mijn broertje en mij ertussen uit laten halen, dan zou mijn broertje een grote kamer hebben. Die werd ook mooi opgeknapt. Mijn broer en mijn moeder zaten tot voor kort, nog steeds tegen mij, dat ik zo dom ben dat ik in de wao zit, en mijn opleiding niet heb afgemaakt. Mijn broer(tje) is echt verwend, met name door mijn moeder. en hij loopt mij al jaren te pesten, dat hij lekker wel werk heeft, en dat ik mijn vader moet vergeven. en dat zijn vader zo goed voor hém was. en hij zegt dat ie zich dingen niet herinnerd, dingen die hij moét weten, Mijn psycholoog zegt dat ie gemeen is, en dat hij het zich natuurlijk wel herinnerd. Ik moest het contact verbreken met mijn moeder en mijn broer. Mijn moeder is gescheiden, maar ik mag niet op haar verjaardag komen, waar oa mijn nichtjes wel komen, omdat ik van een uitkering leef..!!! Dat soort dingen. En toen ik dat deed, contact met hun verbreken, verdween de verschrikkelijke angst die ik jaren élke ochtend had...
Ja, en zo kan ik wel een een boek schrijven.
Ik zie het zo: ik ben lang niet de enige. Op zo'n forum als dit, krijg ik echt wel al veel mail...En ik liep een paar jaar geleden al de lotgenoten groepen in Nederland af, met mijn auto, dus ik wéét dat ik niet de enige ben.
Natuurlijk is en was het leven voor mij veel moeilijker dan de gemiddelde Nederlander. En toch heb ik ook mooie dingen mee gemaakt.
En ik ben zelf wel heel blij, dat er mensen zijn, zoals jij die wel een bijna perfect leventje hebben, dat meen ik echt!!!!
Dank voor je reaktie! |
Hoi Shanita,
Wat een heftig verhaal weer als ik het zo lees heb jij echt een zeer moeilijke jeugd gehad. Aan de ene kant kan ik me goed inleven dat je dit wilt delen ik heb daar bewondering voor en als het jou helpt in het verwerken prima. Maar ik kan me ook de waarschuwing van leanne wel indenken het forum is openbaar en al sta je hier met een nickname ja foto staat er wel. Sterkte met alles en doe wat voor jou goed voeld om te doen, weet dat er mensen voor je bidden!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: maandag 26 september 2011, 10:45
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Dank jullie wel Ik zal het een beetje nuanceren,ik moét minimaal achten halen wil ik door mogen gaan........dus dat streberige heb ik absoluut even nodig  |
Ok, ik begrijp je...maar ondertussen lukt het je wel en daar mag je best trots op zijn!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: maandag 26 september 2011, 10:48
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Ok, ik begrijp je...maar ondertussen lukt het je wel en daar mag je best trots op zijn!  |
Ikke doe het dr niet na
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: maandag 26 september 2011, 10:53
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Ikke doe het dr niet na  |
Ik ook niet hoor en al helemaal niet naast mijn werk Des te leuker om te zien dat iemand anders het wel lukt!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
Berichten: 1663
|
Geplaatst: maandag 26 september 2011, 10:53
|
|
|
|
Ik ben wel eens bang dat mensen door de naam christelijke datingsite een vals gevoel van veiligheid krijgen. Want ook al is de opzet van cm dan misschien christelijk, of de leden dat ook zijn kan cm je niet garanderen.
Ook op cm, net als op alle andere datingsites, zitten mensen met verkeerde bedoelingen. De redaktie van cm doet haar uiterste best om dit soort personen te weren, maar vaak moet er toch eerst iets gebeurd en gemeld zijn voor zij in kunnen grijpen. Dus een beetje voorzichtigheid kan ook hier geen kwaad.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
Berichten: 2124
|
Geplaatst: maandag 26 september 2011, 10:55
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | @SHANITA130: Als ik je verhaal lees, dan denk ik echt "wat een rotleven heb je zeg". Ik weet niet hoe je zo iets vol kan houden(ik heb bijna een perfect leventje, dus ik weet echt niet hoe je met zo iets om kan gaan).
@CHRIS212: Ja, dat denk ik ook. Ook toen ik 22 als jij was en jonger. Mijn nichtjes, 2 zusjes hadden een ideaal leven. die konden lekker leren. Eigen kamertje. Ook al zaten ze daar met zijn tweeën op. Gewoon, de vader deed moeite, verbouwen zodat ze konden leren. Gewoon gezellige, integere vader.
Ja, ik kon via cito toets naar VWO, dat wou mijn vader niet hebben. Jaloers en afgunst hoorde ik later van psycholoog. Dus, ik naar mavo-brugklas. alleen maar tienen, negens en soms een acht. Dus ik kon naar 2 havo, en gelijk hetzelfde jaar na kerst en oud en nieuw naar 2 VWO. Ook alleen maar achten, negens en tienen. Ik wou studeren, wiskunde of psychologie. Mijn vader was echt woedend dat ik die hoge cijfers haalde...
Toen zei mijn vader(die ik overigens al ruim 10 jaar nooit meer zie)dat ik twee krantenwijken moest lopen en zeggen dat ik 16 was, Ik was 12 en 13 jaar. Je had toen nog geen id controle zoals nu. Dus ik als enige klein meisje tussen jongens van 18 enzo. ik had 2 krantenwijken, en ik was aan het leren tot 12 á 1 uur. en ik moest om 4 uur op staan, om helemaal in mijn eentje naar Amstelveen te fietsen, Bang dat ik was...Ja, na een paar maanden kreeg ik een burn-out, ja, dat besef ik nu, toen zag ik dat nog niet zo.
En een geschreeuw voornamelijk omdat die twee krantenwijken niet lukte. En mijn vader is gewoon Nederlander. Als ik die krantenwijken niet zou doen, mocht ik niet naar school. Mijn moeder zei er ook niets van, dat ik zo vroeg opstond. Maar als er een feestje was van school, wat tot 12 uur duurde, dan was ik de énige die om 10 uur werd opgehaald, want mijn vader wou vroeg naar bed...!!!
Toen ging ik nog even weer naar een mavo, dat ging dan weer wel, dan weer niet. Of hele hoge cijfers, of ik leerde helemaal niets. Ja, de sfeer in huis. als mijn vader aan me zat, dan zei ik van klootzak blijf met je #.... van mij af. Ja, en dan was ik degene die de boel in huis terroriseerde. Dat zei hij, ook naar familie toe... Toen mijn vader erachter kwam dat ik in Amstelveen al op mijn 16de een uitkering kon krijgen, kon ik, meteen toen ik 16 was vertrekken. en hij zat uit te rekenen hoeveel hij zou verdienen als ik weg was, met kinderbijslag erbij...!! Toen ik nog geen paar dagen weg was, hadden ze de muur tussen de kamer van mijn broertje en mij ertussen uit laten halen, dan zou mijn broertje een grote kamer hebben. Die werd ook mooi opgeknapt. Mijn broer en mijn moeder zaten tot voor kort, nog steeds tegen mij, dat ik zo dom ben dat ik in de wao zit, en mijn opleiding niet heb afgemaakt. Mijn broer(tje) is echt verwend, met name door mijn moeder. en hij loopt mij al jaren te pesten, dat hij lekker wel werk heeft, en dat ik mijn vader moet vergeven. en dat zijn vader zo goed voor hém was. en hij zegt dat ie zich dingen niet herinnerd, dingen die hij moét weten, Mijn psycholoog zegt dat ie gemeen is, en dat hij het zich natuurlijk wel herinnerd. Ik moest het contact verbreken met mijn moeder en mijn broer. Mijn moeder is gescheiden, maar ik mag niet op haar verjaardag komen, waar oa mijn nichtjes wel komen, omdat ik van een uitkering leef..!!! Dat soort dingen. En toen ik dat deed, contact met hun verbreken, verdween de verschrikkelijke angst die ik jaren élke ochtend had...
Ja, en zo kan ik wel een een boek schrijven.
Ik zie het zo: ik ben lang niet de enige. Op zo'n forum als dit, krijg ik echt wel al veel mail...En ik liep een paar jaar geleden al de lotgenoten groepen in Nederland af, met mijn auto, dus ik wéét dat ik niet de enige ben.
Natuurlijk is en was het leven voor mij veel moeilijker dan de gemiddelde Nederlander. En toch heb ik ook mooie dingen mee gemaakt.
En ik ben zelf wel heel blij, dat er mensen zijn, zoals jij die wel een bijna perfect leventje hebben, dat meen ik echt!!!!
Dank voor je reaktie! |
Erg triest. Het is heel pijnlijk voor je wat je vader gedaan heeft. God gaf je de wijsheid en dat kan je vader niet aan doen Hij mag niet jaloers of boos zijn op jou, maar juist trots op jou en dankbaar voor God.
Mijn dochter heeft zojuist afgestudeerd bj hogeschool, ik ben trots op haar dat zij diploma heeft gehaald. Nu werkt ze in Delft als gymjuf.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
Berichten: 5407
|
Geplaatst: maandag 26 september 2011, 11:05
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | WILLEMIJN: Maar Shanita, ieder heeft zijn eigen levensverhaal. En Chris is 22, die zal zijn hoogte en dieptepunten ook wel krijgen...... En in vergelijk met jou verhaal lijken veel verhalen misschien wel bijna perfect he?
Deze eerste 2 zinnen, niets mee aan de hand, voor mij.
Wat ik me wel een beetje afvraag is waarom je ons dit steeds verteld op het forum? Het komt iedere keer weer terug in je reacties......
In deze derde zin hierboven voel ik verwijt, zo van élke keer weer hetzelfde.
Nou, ik heb er één topic over geopend. en ik heb het er niet elke keer over.
Hoe jij het zei, klinkt het van 'vervelend, heb je haar weer'...Ja, zo komt het op míj over.
Ik gaf Chris antwoord... |
Zo vul jij het in terwijl je mij helemaal niet kent....Je gaat maar uit van het negatieve van de mens? Als ik het als vervelend had ervaren had ik het er wel neergeschreven......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
Berichten: 7083
|
Geplaatst: maandag 26 september 2011, 11:18
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | Ik ben wel eens bang dat mensen door de naam christelijke datingsite een vals gevoel van veiligheid krijgen. Want ook al is de opzet van cm dan misschien christelijk, of de leden dat ook zijn kan cm je niet garanderen.
Ook op cm, net als op alle andere datingsites, zitten mensen met verkeerde bedoelingen. De redaktie van cm doet haar uiterste best om dit soort personen te weren, maar vaak moet er toch eerst iets gebeurd en gemeld zijn voor zij in kunnen grijpen. Dus een beetje voorzichtigheid kan ook hier geen kwaad. |
Hoi,
Wat je bedoelt, dat kunnen een paar dingen zijn... In alle dingen zit en ben ik veilig. Ik mail je deze week.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
Berichten: 7083
|
Geplaatst: maandag 26 september 2011, 11:20
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Erg triest. Het is heel pijnlijk voor je wat je vader gedaan heeft. God gaf je de wijsheid en dat kan je vader niet aan doen Hij mag niet jaloers of boos zijn op jou, maar juist trots op jou en dankbaar voor God.
Mijn dochter heeft zojuist afgestudeerd bj hogeschool, ik ben trots op haar dat zij diploma heeft gehaald. Nu werkt ze in Delft als gymjuf. |
Hai,
Dat vind ik altijd tof als ik dit soort dingen hoor! Dan heb ik zoiets van het kan en gebeurd ook anders.
Gefeliciteerd!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
Berichten: 7083
|
Geplaatst: maandag 26 september 2011, 11:24
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Hoi Shanita,
Wat een heftig verhaal weer als ik het zo lees heb jij echt een zeer moeilijke jeugd gehad. Aan de ene kant kan ik me goed inleven dat je dit wilt delen ik heb daar bewondering voor en als het jou helpt in het verwerken prima. Maar ik kan me ook de waarschuwing van leanne wel indenken het forum is openbaar en al sta je hier met een nickname ja foto staat er wel. Sterkte met alles en doe wat voor jou goed voeld om te doen, weet dat er mensen voor je bidden! |
Ja, ik reageerde wat uitgebreid op Chris. Ik kan zijn vraag me zó goed voorstellen. En 'het' geeft mij de impuls om verder te gaan.
Ik mail je deze week.
Bedankt!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
Berichten: 5057
|
Geplaatst: maandag 26 september 2011, 11:28
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Hoe weten we dat we zondigen?
Door de 10 geboden.
Kunnen we gered worden van de straf op de zonden?
Ja , als we vergeving vragen om onze overtredingen van de 10 geboden. | Het gaat er m.i. om de waarde die je aan bepaalde dingen geeft. En de 10 geboden zijn een voorbeeld van hoe het in mijn ogen niet moet. Wat zet je centraal in de dienst? Je zonde, je onvermogen om te leven zoals God het wil? Of zet je de verlossing door Jezus Christus centraal. Ik vind dat het voorlezen van de 10 geboden niet thuishoort in de dienst. Zeker niet op de manier waarop het gedaan wordt. Als de voorganger na afloop alleen maar zou zeggen: we zijn bevrijd van Gods oordeel, dan zou het heel wat anders zijn. Maar nu blijft de veroordeling centraal staan en wordt daar op gehamerd. De Hebreeënbrief geeft de verhouding weer tussen de wet en de Geest. En stelt centraal, dat we een beter verbond hebben. Het woord beter laat zien, dat we niet in het oude denken hoeven te blijven hangen, maar dat we mogen leven in het nieuwe verbond.
| Hebr. 10 schreef: | | Door deze ene offergave heeft hij hen die zich door hem laten heiligen voorgoed tot volmaaktheid gebracht. 15 Hiervan legt ook de heilige Geest voor ons getuigenis af, want eerst staat er: 16 ‘Dit is het verbond dat ik na die tijd met het volk van Israël zal sluiten – spreekt de Heer: In hun hart zal ik mijn wetten leggen, in hun verstand zal ik ze neerschrijven,’ 17 en even verder staat er: ‘Aan hun zonden en hun wetteloosheid zal ik niet meer denken.’ 18 Waar dat alles vergeven is, daar is geen offer voor de zonde meer nodig. | Als God belooft dat Hij niet meer aan onze zonden zal denken, zou het dan niet eens tijd worden dat allemaal achter ons te laten? Of nemen we God niet serieus als Hij dit zegt?
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op maandag 26 september 2011, 11:47
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
Berichten: 7083
|
Geplaatst: maandag 26 september 2011, 11:29
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Zo vul jij het in terwijl je mij helemaal niet kent....Je gaat maar uit van het negatieve van de mens? Als ik het als vervelend had ervaren had ik het er wel neergeschreven...... |
Ja...daar ging ik even vanuit, van dat je het zó bedoelde...Ik was ook verbaasd....
Dan bedoelde je het niet zo, en heb ik het helemaal verkeerd ingeschat!
Mijn excuses!!!!!!!!!!!
En het waarom: Het geeft mij impuls om verder te gaan. Want het is nu voor mij een soort van verhaal.
Ik zal het er misschien nu en dan over hebben, maar/en áltijd naar aanleiding van iets.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
Berichten: 1417
|
Geplaatst: maandag 26 september 2011, 11:30
|
|
|
|
| TINK100 schreef: | het zat em voornamelijk nd evele wegen die er naar toe leidden maar allemaal opgebroken waren....lijkt H'sum wel  |
Hilversum heeft nu maar het lumineuze idee maar opgevat om Het Kruispunt maar weer dicht te gooien en er een plak asfalt op te leggen, aangezien de damwanden de laatste 3 meter niet willen zakken en de onderaannemer op de fles is....
de bereikbaarheid wordt daarmee overigens niet groter, want (jaja) er gaat een andere verkeersader onder het mes...ondanks dat ik in het Centrum, achter het station woon, ben ik zo uit en thuis, via de afrit 9 op de A1. tomtoms en Hilversum gaan niet samen, da's dus niks voor Frank.
welkom in dè Artikel-12-gemeente van het Gooi...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
Berichten: 1417
|
Geplaatst: maandag 26 september 2011, 11:33
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | En tja er waren er een aantal die wel nummers hadden uitgewisseld maar goed dat zijn ouwe koeien  |
bij dit soort uitjes is 'een aantal' niet genoeg. ik zat meer te denken aan 'iedereen'...'t is een beetje een 'als....dan'-situatie:
ALS Frank het telefoonnummer van Hannah (organisator) had gehad, DAN had hij geweten dat Hannah wat later zou komen en had hij even kunnen wachten...
zoiets
Laatst aangepast door
|
GRIFFIN748
|
op maandag 26 september 2011, 11:34
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: maandag 26 september 2011, 11:39
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Ja, ik reageerde wat uitgebreid op Chris. Ik kan zijn vraag me zó goed voorstellen. En 'het' geeft mij de impuls om verder te gaan.
Ik mail je deze week.
Bedankt! |
is goed
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |
|