| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
Berichten: 3295
|
Geplaatst: maandag 26 september 2011, 21:08
|
|
|
|
Nou cross, je bent niet de enige
De kwalificatie "lekker ding" stond bij mij altijd bovenaan. Na deze eerste selectie ging ik verder kijken naar die persoon.
Dat zal in vele ogen niet correct en wellicht zelfs schandalig zijn, intersseert me geen re... euh geen biet.
Het leukste is dat het mij het gewenste resultaat heeft gebracht
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROADY641
|
Berichten: 208
|
Geplaatst: maandag 26 september 2011, 21:15
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Ik probeer steeds uit te leggen dat we zonder de kennis van de 10 geboden nergens komen.
En ik probeer ook steeds uit te leggen, wat we moeten doen om behouden te blijven. |
Zonder de Geest kom je nergens Mariska. Die je wordt geschonken door geloof in Jezus. Die Geest is de vervulling (!) van de gehele wet. Als je de Heilige Geest ontvangt, leer je in de liefde te blijven (die de Geest IS). Alleen daarin ligt je redding.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
Berichten: 5057
|
Geplaatst: maandag 26 september 2011, 21:16
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Ik probeer steeds uit te leggen dat we zonder de kennis van de 10 geboden nergens komen.
En ik probeer ook steeds uit te leggen, wat we moeten doen om behouden te blijven. | Het gaat om de wet die in je hart zit, Mariska en die is nog strenger. De 10 geboden zijn slechts een hulpmiddel en geen doel op zich.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
Berichten: 3295
|
Geplaatst: maandag 26 september 2011, 21:18
|
|
|
|
| ROADY641 schreef: | Het was niet mijn bedoeling je te laten schrikken :)
ik schrik niet zo gauw op cm, een van de redenen dat ik hier al 4 en n half jaar zit is dat je hier op cm van die heerlijke malloten met van die heerlijk maffe ideeen tegenkomt...
En hoe weet jij dat ik een absoluut onwetende leek ben? Dat KUN je namelijk helemaal niet weten ...
Nah, niet overdrijven he... op je profiel staat hbo opleiding, dus geen universitaire medische studie, neem ik aan Daarbij hebben we weleens gechat en weet ik dus welk werk jij doet, alle respect hoor, maar dat was nog geeneens in de medische sfeer. Ik wed dat de gemiddelde moeder wiens kind ooit de mazelen heeft gehad of een tand door de lip is gevallen, meer verstand van medische zaken heeft dat jij.
Hoe zie je Jezus eigenlijk Pieter? Die nog veel rakere uitspraken heeft gedaan? Daar ben ik wel benieuwd naar... |
Klopt, heeft veel en veel rakere uitspraken gedaan... sterker nog, Hij heeft geen idiote uitspraken gedaan. Maar Hij wist dan ook WEL waar Hij het over had!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
Berichten: 2706
|
Geplaatst: maandag 26 september 2011, 21:20
|
|
|
|
Harry Muskee is overleden. Hij was Cuby van Cuby and the Blizzards.
Klein eerbetoon dan maar:
http://www.youtube.com/watch?v=BHuY8-GBzCg
Thomas, uit het land van turf, jenever en achterdocht....
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op maandag 26 september 2011, 21:22
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
Berichten: 4992
|
Geplaatst: maandag 26 september 2011, 21:27
|
|
|
|
Maandag 26 september, Psalm 111: 5-10; Het helderste verstand.
“Je bent niet wijs,” zeggen wij. Dat zeggen we als iemand een domme opmerking maakt, als iemand iets zegt dat kant noch wal raakt. Niemand wil dat te horen krijgen. Niemand wil onwijs heten. Je wilt verstandig zijn, niet zo eens zozeer knap als heel wijs. ‘Een wijs mens’, dat is toch zo ongeveer de mooiste titel die je krijgen kunt.
De psalm van vandaag weet hoe je wijs kunt worden. In elk geval is het begin van de wijsheid, de route erheen: ontzag voor God. In de samenleving waarvan wij deel uitmaken, is dat een lachtertje. Ontzag voor God het vertrekpunt van alle wijsheid? Laat me niet lachen! Dat is puur ouderwets, achterhaald, uit de tijd! Het is juist nu eens op te houden met al dat malle gedoe over een God die de aarde zou geschapen hebben. Sinds Darwin weten wij wel beter. Doe die God de deur uit en wees wijzer – pluk de dag, je leeft maar één keer!
Zeker, dat krijg je tegenwoordig in alle toonaarden te horen. Maar de psalm houdt vol: waarachtig wijs word je pas als je met God begint. Ga er niet al te gemakkelijk van uit dat je onderweg nog wel kunt instappen. Wellicht krijg je die kans niet. Begin met God. Beschouw Hem als het begin van alle wijsheid. Geef zijn zaak, zijn koninkrijk, prioriteit. Dan zul je eens zien hoeveel wijsheid dat ten gevolge zal hebben! Vraag het maar aan ex-verslaafden en ex-criminelen. Zonder de wijsheid van Gods geboden ben je binnen de kortste keren de domste, meest onwijze mens die er op aarde rondloopt.
Van alle wijsheid het begin is: vrees den Heer met ziel en zin, aanbid zijn wil met vrees en beven. Dit is het helderste verstand. Loof Hem, zijn lof houdt eeuwig stand. Wie Hem verhoogt zal met Hem leven.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROADY641
|
Berichten: 208
|
Geplaatst: maandag 26 september 2011, 21:32
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | Klopt, heeft veel en veel rakere uitspraken gedaan... sterker nog, Hij heeft geen idiote uitspraken gedaan. Maar Hij wist dan ook WEL waar Hij het over had!  |
Wie is Jezus voor jou Pieter? Je draait er weer mooi omheen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
Berichten: 3295
|
Geplaatst: maandag 26 september 2011, 21:49
|
|
|
|
| ROADY641 schreef: | Wie is Jezus voor jou Pieter? Je draait er weer mooi omheen... |
Sommige dingen gaan jou geen fluit aan roady  ik zit hier niet om tegenover jou rekening en verantwoording af te leggen, ik zit hier om rare forumstukkies te becommentariseren...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RENATE619
|
Berichten: 71
|
Geplaatst: maandag 26 september 2011, 21:50
|
|
|
|
|
Uiterlijk is in mijn ogen wel belangrijk. Niet dat iemand er heel knap uit moet zien. Maar dat er iets in iemand is wat me aanspreekt. Dan denk ik aan de manier van bewegen, kijken, praten en lachen. Dat is wat me bij iemand aantrekt, of niet. Maar om dat nu uiterlijk te noemen is misschien niet handig, ik zou zeggen, noem het uitstraling.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
Berichten: 2124
|
Geplaatst: maandag 26 september 2011, 21:54
|
|
|
|
| TINK100 schreef: | | een telefoontje krijgen dat ik in mjin huisje kan blijven wonen!!! |
Geweldig meid Nu mag je gerust slapen deze nacht
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
Berichten: 2124
|
Geplaatst: maandag 26 september 2011, 21:56
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Het gaat om de wet die in je hart zit, Mariska en die is nog strenger. De 10 geboden zijn slechts een hulpmiddel en geen doel op zich. |
Is de Tien Geboden overbodig?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROADY641
|
Berichten: 208
|
Geplaatst: maandag 26 september 2011, 22:04
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | Sommige dingen gaan jou geen fluit aan roady  ik zit hier niet om tegenover jou rekening en verantwoording af te leggen, ik zit hier om rare forumstukkies te becommentariseren... |
Ja zonder enige zinnige inhoud toe te voegen. Gaf je maar 's commentaar vanuit Gods Woord. Dan hadden we er nog wat aan en konden we er nog wat van leren.
Je draait er alleen maar omheen, of je zet de ander in de zeik.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
Berichten: 7231
|
Geplaatst: maandag 26 september 2011, 22:05
|
|
|
|
| COOTJE711 schreef: | te dicht bij Borssele??  |
wat is dat nu weer???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
Berichten: 4992
|
Geplaatst: maandag 26 september 2011, 22:06
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | wat is dat nu weer??? |
Dat is onze Kerncentrale jullie hebben er ook één bij Doelen (Antwerpen)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
Berichten: 7231
|
Geplaatst: maandag 26 september 2011, 22:06
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | o o o die Frank heeft het maar zwaar met ons Wil die het zonnestraaltje zijn zegt tie het twee keer om zichzelf ook te overtuigen Vervolgens neemt tie de zon mee om daarna zichzelf zielig te vinden Ik weet het ook niet meer alleen dat die man het zwaar heeft  |
Natuurlijk heb ik het zwaar, hoe kan het ook anders? Dat Judith nog niet heeft ingegrepen om me te helpen begrijp ik dus niet.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
Berichten: 3295
|
Geplaatst: maandag 26 september 2011, 22:09
|
|
|
|
| ROADY641 schreef: | Ja zonder enige zinnige inhoud toe te voegen. Gaf je maar 's commentaar vanuit Gods Woord. Dan hadden we er nog wat aan en konden we er nog wat van leren.
Je draait er alleen maar omheen, of je zet de ander in de zeik.
 |
Commentaar vanuit gezond verstand is beter dan commentaar met uit zn verband gerukte bijbelteksten.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
Berichten: 7231
|
Geplaatst: maandag 26 september 2011, 22:10
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Aha , het kwartje begint te vallen . Ik dacht altijd dat als er een bord met 80 erop aan de linkerkant én aan de rechterkant van de weg staat , dat je dan 160 mocht. maar jij reed daar 72 , dus ik zag je op een gegeven moment niet meer. Maar nu snap ik het.
Zo'n uitspraak zou ik nu van een Noordelinge verwachten. Ook W-tje zie ik er goed voor in staat om zoiets te beweren
Heeft mijn sacrale aanwezigheid hier op CM dan geen enkele educatieve inslag gehad
Visser, ziw he? |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KATHY142
|
Berichten: 80
|
Geplaatst: maandag 26 september 2011, 22:10
|
|
|
|
| ROADY641 schreef: | Ik zette slechts een stelling neer: laat je antidepressiva staan OMDAT je op God vertrouwt... Dat is vanuit een totaal andere hoek bekeken... Durf je dat aan met God? Laat je je uitdagen door wat God in Zijn Woord zegt? Durf je te gaan staan op de vele beloftes die God ons aanreikt? Juist als het gaat om depressie of angsten...
Vanuit de ervaring die ikzelf heb: ik HEB het aangedurfd met Hem. En God heeft Mij niet laten vallen in dat vertrouwen. Integendeel! Hij is ECHT te vertrouwen. Ja, Vader is goed voor Zijn kinderen, als we Hem echt willen gehoorzamen.
En geheel ten overvloede zeg ik bij dit topic: elk mens is zelf verantwoordelijk voor wat ie doet, of wat ie niet doet. Het lijkt me erg logisch dat ALS je een dergelijk medicijn gebruikt, dat je inderdaad afbouwt... |
Roady, heel goed als jij op deze manier je depressie hebt overwonnen.
Je hebt wel gelijk dat de husartsen heel veel AD's of benzo's voorschrijven en het vaak dan jaren zo laten. De mensen die dan maar verder aanmodderen en op de koop toe ook nog eens een medicatie verslaving hebben.
Anderzijds kan je het hebben van een depressie niet generaliseren. Want je hebt mensen met depressieve klachten en mensen die een ernstige depressie hebben. Ik geloof zeker dat je het goed bedoelt en dat vertrouwen blijven op God het allerbelangrijkste is. Maar één ding moet je niet vergeten en dat is dat als mensen een ernstige depressie hebben, logica niet meer op de eerste plaats staat of zelfs niet eens meer aanwezig is. Niet omdat de mensen niet meer na kunnen denken, maar omdat de depressie alles vertroebelt ook het denken. En ja, ook het contact met God vertroebelt en dit kan hele ernstige en angstige geloofsproblemen geven. Dit gaat vaak samen met een psychose en suicidale gedachten. Ik kan verder niet in details treden, maar zonder medicatie zouden de consequenties voor deze mensen en hun familie erg verdrietig zijn.
Ik las ook eerder dat je zoiets schreef als "kom bij mij niet aan dat iets "erfelijks" zou zijn. En dat je dat de slapste smoes zou vinden om niet jezelf te hoeven aanpakken." Nou, met alle respect, maar dit is echt een heel domme opmerking Roady. Want bepaalde vormen van depressies kunnen wel degelijk erfelijk zijn en daar wil je echt niet mee belast zijn. Kunnen die mensen (die b.v. erfelijk belast zijn hun medicatie) afbouwen. Jammer genoeg niet....onbreekt het hun aan vertrouwen in God? Nee...maar je vraagt toch ook niet aan iemand met diabetes om de insuline af te bouwen.
Laatst aangepast door
|
KATHY142
|
op dinsdag 27 september 2011, 00:19
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
Berichten: 7231
|
Geplaatst: maandag 26 september 2011, 22:12
|
|
|
|
| ANNE589 schreef: | | niet vergeten het adres te geven voor de voedselpakketten he |
Ik geef juist geen adres...ik zie je nog goed in staat om ook op de eiland te komen wonen. Ik zal wel vissen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
Berichten: 2706
|
Geplaatst: maandag 26 september 2011, 22:12
|
|
|
|
Maria,
Ik wens je alles wat goed is en gelukkig maakt. Ook jammer voor het forum!
Thomas.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op maandag 26 september 2011, 22:37
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
Berichten: 7231
|
Geplaatst: maandag 26 september 2011, 22:13
|
|
|
|
| ANNE589 schreef: | Nee hoor, we willen Floshke niet laten verhongeren, hebben Josina en ik het weer gedaan. |
Als je dat voedselpakket komt brenge mag je die je-weet-wel-kater meenemen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
Berichten: 1006
|
Geplaatst: maandag 26 september 2011, 22:14
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Geweldig meid Nu mag je gerust slapen deze nacht  |
was ik toch wel van plan....( gaap)....en het leuke is dat het huur contract ook verlengd word...dus na 1 jan. kan ik ook nog blijven
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
Berichten: 3295
|
Geplaatst: maandag 26 september 2011, 22:15
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Natuurlijk heb ik het zwaar, hoe kan het ook anders? Dat Judith nog niet heeft ingegrepen om me te helpen begrijp ik dus niet.  |
dat heet beproeving frank
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHRIS212
|
Berichten: 11
|
Geplaatst: maandag 26 september 2011, 22:17
|
|
|
|
SHANITA130 Bedankt voor je uitgebreide reactie. Een boek schrijven gaat wel lukken met zo'n verhaal. Jouw leven lijkt wel een grindpad en dat van mij lijkt meer op een waterglijbaan. Aan sommige reacties te zien hebben sommige mensen moeite met jouw verhaal, van mij mag je lekker zeuren(niet dat het zo overkomt, absoluut niet), als het mensen niet interresseerd, dan hoeven ze het ook niet te lezen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHRIS212
|
Berichten: 11
|
Geplaatst: maandag 26 september 2011, 22:19
|
|
|
|
Ik denk dat daarover misschien wel het meeste te lezen is. Maar een goed punt.
Laatst aangepast door
|
CHRIS212
|
op maandag 26 september 2011, 22:19
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNE589
|
Berichten: 74
|
Geplaatst: maandag 26 september 2011, 22:22
|
|
|
|
.
Laatst aangepast door
|
ANNE589
|
op maandag 26 september 2011, 22:24
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
Berichten: 7231
|
Geplaatst: maandag 26 september 2011, 22:24
|
|
|
|
| ANNE589 schreef: | Nou nee, had je dat verwacht dan?  |
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op maandag 26 september 2011, 22:31
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNE589
|
Berichten: 74
|
Geplaatst: maandag 26 september 2011, 22:26
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Als je dat voedselpakket komt brenge mag je die je-weet-wel-kater meenemen...  |
Is goed gooi ik een paar radijsjes voor jou om de deur, neem ik gezellig Floshke mee
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
Berichten: 1417
|
Geplaatst: maandag 26 september 2011, 22:26
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Ik heb geleerd om niets meer te verwachten Ik ga wel trug naar Bels wonen...daar zijn de mensen lief en de vrouwen ook. |
voor zolang Bels nog bestaat...als de taalgrens landsgrens tussen Nederland en Frankrijk wordt, zit je toch weer hier
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
Berichten: 2706
|
|
| Naar boven |
|
|