| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
Berichten: 4852
|
Geplaatst: dinsdag 27 september 2011, 17:40
|
|
|
|
| MARCOWAAL200 schreef: | Nou ja het is de bedoeling dat ik ook dus op die dag in scheveningen beland en ik heb wel een auto dus zou je gewoon mee kunnen rijden.
 |
Mooi Marcowaal . Probleem opgelost. O sorry, nu spreek ik moisschien wel namens Shanita.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
Berichten: 4852
|
Geplaatst: dinsdag 27 september 2011, 17:43
|
|
|
|
Nou, ze moeten je wel weer hebben vandaag Frank. Wil je van mij dan een zoen? Tenslotte..... Hannah had ons op de pn toch voor stel gebombardeerd he?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
Berichten: 3295
|
Geplaatst: dinsdag 27 september 2011, 17:44
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Helemaal niet geslapen vannacht en zuster Cootje kwam niet  |
misschien toch de roady-methode maar es proberen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
Berichten: 2706
|
Geplaatst: dinsdag 27 september 2011, 17:47
|
|
|
|
Ik denk dat we een beetje uit moeten kijken met de term onbijbels. De Dordtse leerregels moet je ook zien als een document van die tijd, anti-remonstrants en anti-katholiek en dat in een oorlogssituatie. Bovendien was het Protestantisme nog jong en daardoor mogelijk wat feller. Mensen die een interpretatie hebben van: de Bijbel is letterlijk zo ik het lees, zullen een opvatting die rekening houdt met de cultuur, de tijd en de kennis van die tijd als onbijbels beschouwen. Mensen die wel rekening houden met die context zullen het letterlijk lezen door de ogen van mensen van nu weer mogelijk als niet bijbels beschouwen. Ik vind het niet zo verstandig een term als onbijbels te gebruiken want het houdt een veroordeling in. Het verschillend verstaan van de Bijbel is een gegeven van alle tijden.
Thomas.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op dinsdag 27 september 2011, 18:24
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
Berichten: 5057
|
Geplaatst: dinsdag 27 september 2011, 17:48
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | | Jij zelf vind toch dat de reformatorische kerken onbijbels handelen? | Onbijbels handelen gaat me een stap te ver. Maar je hebt me nog geen echt antwoord kunnen geven waarom ze zo duidelijk deze aanwijzingen aan de kant schuiven. En je hebt me ook nog niet verteld wat je er zelf van vindt...
Misschien is het goed om vanuit mezelf te praten. Toen ik in de pinkstergemeente kwam, werd ik geconfronteerd met een vast aantal regels en principes. En als het niet werkte, dan was het mijn schuld....Op zichzelf is het heel prettig hoor om zo te geloven. Dan heb je een aantal principes in je hoofd, je hebt alle antwoorden al klaar en je wereld is redelijk voorspelbaar.
Toen ik echter naar de bijbelschool ging, stond ik er alleen voor. Ik had al die heldenverhalen gehoord, verwachtte dus dat God wel heel goed voor me zou zorgen daar. Niets was echter minder waar. Vanaf dat moment merkte ik dat het geloof wat me geleerd was, niet werkte, of in elk geval niet zo werkte zoals ik het wilde. Vanaf dat moment ben ik voor mezelf gaan zoeken. Niet naar God, die had mij al gevonden, maar naar de manier waarop ik kon geloven in deze wereld, zodat mijn geloof me zin gaf aan alle tegenslag die me overkwam. En dat is veel geweest. Van de Bijlmerramp tot aan het overlijden van mn dochter. En datgene wat me door alles heen heeft gesleept, is datgene wat ze me op de bijbelschool verteld hebben: of je wordt er bitter van of je wordt er beter van. En daarmee besefte ik, dat de grootste vijand van mijn relatie met God mijn eigen bitterheid zou kunnen zijn. Ik vergelijk mijn geloof als een woestijntocht. Ik weet niet waar ik ben, weet niet hoe lang de reis zal duren. Ik weet wel waar ik naar toe ga, en ik weet dat God mij leidt.... Zelf heb ik gemerkt, dat ik pas echt geestelijk begon te groeien, toen ik al het geleerde ging onderzoeken en niet meer zo klakkeloos aannam wat anderen me wilden vertellen. En ik denk dat veel mensen met vastgeroeste ideeën rondlopen, zonder dat ze echt beseffen wat die betekenen. Maar het is de leer van de kerk, dus ik moet dat ook geloven. Op die manier raak je verstard in je denken en verstrikt in menselijke gedachten. De reden dat ik deze dingen opschrijf, is omdat ik geloof dat mensen wel eens aan het nadenken gezet mogen worden. Niet omdat ik ze verketter, maar omdat ik zelf gemerkt heb hoe bevrijdend het kan werken om alle dingen zelf te ontdekken. Het forum is daar een uitstekende plaats voor. En het valt me op, dat ik me met velen een kind van de Heer voel, en dan vallen kerkmuren weg. Als je zelf leert na te denken, leer je ook zelf geloven en zul je mensen ontmoeten waarvan je niet verwacht had dat dat ook nog christenen kunnen zijn...
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op dinsdag 27 september 2011, 18:14
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
Berichten: 5407
|
Geplaatst: dinsdag 27 september 2011, 17:51
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | misschien toch de roady-methode maar es proberen...  |
Doe jij dat ook altijd Pieter......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
INKTVIS960
|
Berichten: 65
|
Geplaatst: dinsdag 27 september 2011, 17:56
|
|
|
|
" AMOR TUSSIQUE NON CELANTUR "
Laatst aangepast door
|
INKTVIS960
|
op dinsdag 27 september 2011, 17:57
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
Berichten: 3295
|
Geplaatst: dinsdag 27 september 2011, 17:58
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Onbijbels handelen gaat me een stap te ver. Maar je hebt me nog geen echt antwoord kunnen geven waarom ze zo duidelijk deze aanwijzingen aan de kant schuiven. En je hebt me ook nog niet verteld wat je er zelf van vindt... |
Dat is nou juist het probleem chatuliem, jij vraagt hier om duidelijkheid maar als iemand de zaak op scherp zet, dan geef je niet thuis.
voorbeeld 1: deze discussie. Er word gestrooit met bijbelteksten waarom de wet niet voorgezen zou mogen worden maar zodra er gevraagd word of het DUS onbijbels is, dan is het opeens weer n stap te ver.
voorbeeld 2: in de discussie over kinderdoop word er geroepen dat het bijbelse standpunt is: wie geloofd EN zich heeft laten dopen, kan zalig worden. De kinderdoop beschouw jij niet als een doop, maar als een besprenkeling met water, dus conform deze bijbeltekst zou iemand met alleen kinderdoop niet behouden kunnen worden. Maar als ik dan vraag of die hele club DUS naar de hel gaat, dan is dat ook weer n stap te ver. 
Mijn voorstel is dus om of de discussie te laten rusten, of om de gevolgen van je stelling ook volmondig onder ogen te zien EN te onderschrijven. Anders heeft een discussie niet zoveel zin....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ABIGAIL621
|
Berichten: 3
|
Geplaatst: dinsdag 27 september 2011, 18:12
|
|
|
|
*
Laatst aangepast door
|
ABIGAIL621
|
op dinsdag 27 september 2011, 18:19
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: dinsdag 27 september 2011, 18:21
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Rustig aan met je herstel.
Ik krijg veel hulp van mijn kinderen voor huishuiding en eten maken. Over 2 weken terugkomen of gripsvrij of nog 1 keer in het gips voor 6 weken daarna revalideren. Er is geen kracht meer van dit hand na ruim 4 maanden in het gips. Na vele bewegingen raakte de rechter arm snel moe en gaat tintelen. Veel rust betekent sneller herstel. |
Ik hoop voor je dat je over 2 weken gipsvrij door het leven mag! En ondertussen idd rust nemen!
Ik heb gelukkig ook veel hulp met het bijhouden van mijn flatje. Tillen en bukken lukt bijna niet. En ook autorijden is nog niet aan de orde.
Maar ik heb zulke lieve vrienden om mij heen, dat ik bijna niets hoef te vragen. Ze regelen het onderling en iom mijn vader.
Vind het wel verschrikkelijk om zo afhankelijk te moeten zijn. Voor een tijdje ging het wel, maar naarmate het langer duurt, hoe moeilijker ik het vind.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
Berichten: 5057
|
Geplaatst: dinsdag 27 september 2011, 18:28
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | Dat is nou juist het probleem chatuliem, jij vraagt hier om duidelijkheid maar als iemand de zaak op scherp zet, dan geef je niet thuis.
voorbeeld 1: deze discussie. Er word gestrooit met bijbelteksten waarom de wet niet voorgezen zou mogen worden maar zodra er gevraagd word of het DUS onbijbels is, dan is het opeens weer n stap te ver.
voorbeeld 2: in de discussie over kinderdoop word er geroepen dat het bijbelse standpunt is: wie geloofd EN zich heeft laten dopen, kan zalig worden. De kinderdoop beschouw jij niet als een doop, maar als een besprenkeling met water, dus conform deze bijbeltekst zou iemand met alleen kinderdoop niet behouden kunnen worden. Maar als ik dan vraag of die hele club DUS naar de hel gaat, dan is dat ook weer n stap te ver. 
Mijn voorstel is dus om of de discussie te laten rusten, of om de gevolgen van je stelling ook volmondig onder ogen te zien EN te onderschrijven. Anders heeft een discussie niet zoveel zin.... | Ik ben dit onderwerp niet begonnen, mijn aandeel is voortdurend geweest om aan te geven wat voor tegenstelling er is tussen wat men pretendeert en wat in werkelijkheid zo is. En daarmee heb ik duidelijk gemaakt dat geen enkele kerk zich kan beroepen de enige ware kerk te zijn. Dat is mijn standpunt, en als ik nu opeens zelf kerken ga veroordelen met de termen onbijbels, doe ik alsof ik beter ben en dat ben ik niet.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROADY641
|
Berichten: 208
|
Geplaatst: dinsdag 27 september 2011, 18:36
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | misschien toch de roady-methode maar es proberen...  |
Je mag flauwe grapjes maken over mij wat je wilt Pieter. Ik mag mezelf gelukkig prijzen dat ik 7 nachten per week slaap als een roos.
Ps 3:6 Ik ga liggen, val in slaap en word wakker – de HEER beschermt mij.
Ps4:9 In vrede leg ik mij neer en meteen slaap ik in, want u, HEER, laat mij wonen in een vertrouwd en veilig huis.
Spr 3:24- 13 Gelukkig is een mens die wijsheid heeft gevonden, een mens die inzicht wint. 14 Wijsheid levert meer op dan zilver, geeft meer profijt dan goud, 15 is kostbaarder dan edelstenen. Alles wat je ooit zou kunnen wensen valt bij de wijsheid in het niet. 16 Met haar ene hand schenkt ze een lang leven, eer en rijkdom geeft ze met haar andere hand. 17 Haar wegen zijn lieflijk, haar paden vredig. 18 Ze is een levensboom voor wie haar omhelst, wie haar omarmt mag zich gelukkig prijzen. 19 De HEER heeft de aarde met wijsheid gegrondvest, de hemel met inzicht gevestigd. 20 Door zijn kennis brak het water los uit de diepte en druppelt er dauw uit de wolken. 21 Mijn zoon, streef naar bedachtzaamheid en wijs beraad, verlies die nooit uit het oog. 22 Ze zullen een bron van leven voor je zijn, een sieraad om je hals. 23 Je zult veilig je weg kunnen gaan, nergens zul je struikelen. 24 Je hoeft niet bang te zijn wanneer je slapen gaat, je slaap zal vredig zijn. 25 Je hoeft geen angst te hebben plotseling te worden opgeschrikt door onheil dat van goddelozen komt. 26 Je kunt vertrouwen op de HEER, hij beschermt je tegen hinderlagen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: dinsdag 27 september 2011, 18:45
|
|
|
|
| ROADY641 schreef: | Je mag flauwe grapjes maken over mij wat je wilt Pieter. Ik mag mezelf gelukkig prijzen dat ik 7 nachten per week slaap als een roos.
Ps 3:6 Ik ga liggen, val in slaap en word wakker – de HEER beschermt mij.
Ps4:9 In vrede leg ik mij neer en meteen slaap ik in, want u, HEER, laat mij wonen in een vertrouwd en veilig huis.
Spr 3:24- 13 Gelukkig is een mens die wijsheid heeft gevonden, een mens die inzicht wint. 14 Wijsheid levert meer op dan zilver, geeft meer profijt dan goud, 15 is kostbaarder dan edelstenen. Alles wat je ooit zou kunnen wensen valt bij de wijsheid in het niet. 16 Met haar ene hand schenkt ze een lang leven, eer en rijkdom geeft ze met haar andere hand. 17 Haar wegen zijn lieflijk, haar paden vredig. 18 Ze is een levensboom voor wie haar omhelst, wie haar omarmt mag zich gelukkig prijzen. 19 De HEER heeft de aarde met wijsheid gegrondvest, de hemel met inzicht gevestigd. 20 Door zijn kennis brak het water los uit de diepte en druppelt er dauw uit de wolken. 21 Mijn zoon, streef naar bedachtzaamheid en wijs beraad, verlies die nooit uit het oog. 22 Ze zullen een bron van leven voor je zijn, een sieraad om je hals. 23 Je zult veilig je weg kunnen gaan, nergens zul je struikelen. 24 Je hoeft niet bang te zijn wanneer je slapen gaat, je slaap zal vredig zijn. 25 Je hoeft geen angst te hebben plotseling te worden opgeschrikt door onheil dat van goddelozen komt. 26 Je kunt vertrouwen op de HEER, hij beschermt je tegen hinderlagen. |
Ik ben NIET bang om te slapen! Mijn therapie komt nu pas goed op gang en heb dus veel te verwerken! Ik bid elke avond voor het slapen gaan maar tijdens het gebed komen er al tranen, waarom?? Denk omdat het me troost om te weten dat mijn Heere altijd bij mij is maar dat radartje in mijn hoofd is niet stil te zetten. kan het grapje van Pieter hebben omdat ik weet hoe hij het bedoeld. Maar ik wordt het zat om steeds weer met bijbelteksten te moeten horen dat ik op Hem moet vertrouwen en me over moet geven aan Hem. Hij weet hoe ik dat doe en dat is voor mij voldoende. Ik mag me altijd vasthouden aan het mooie gedicht voetstappen in het zand en het mooie lied God wijst mij de weg. Dit is het laatste wat ik erover zeg er wacht mij eenzware periode en ipv met bijbel teksten aan te komen wil ik vragen om voor mij te bidden daar heb ik meer aan.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: dinsdag 27 september 2011, 18:57
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Nou, ze moeten je wel weer hebben vandaag Frank. Wil je van mij dan een zoen? Tenslotte..... Hannah had ons op de pn toch voor stel gebombardeerd he?  |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: dinsdag 27 september 2011, 19:00
|
|
|
|
| MARCOWAAL200 schreef: | Nou ja het is de bedoeling dat ik ook dus op die dag in scheveningen beland en ik heb wel een auto dus zou je gewoon mee kunnen rijden.
 |
mooi dat alles zo makkelijk opgelost wordt de ene vraagt en een ander reageerd gelijk Zo kunnen mensen die graag willen mee!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: dinsdag 27 september 2011, 19:01
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Dan mag ze, als ze 18 jaar mag worden, naar oktoberfest gaan  |
Als pappie dat toestaat he die is nogal beschermend naar z'n meissie
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
Berichten: 1766
|
Geplaatst: dinsdag 27 september 2011, 19:02
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Wel wakker blijven op de fiets hè  |
| Josina schreef: | | En er iig op blijven zitten |
Maak ik ook eens iets mee in de 34 jaar.... Ipv dat er medeleven is..... wordt er de spot mee gedreven....
Cootje die er ook stiekem om lacht
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
Berichten: 1766
|
Geplaatst: dinsdag 27 september 2011, 19:03
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Helemaal niet geslapen vannacht en zuster Cootje kwam niet  |
och... zeg maar hoelaat ik je wisselligging moet komen geven....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: dinsdag 27 september 2011, 19:04
|
|
|
|
| COOTJE711 schreef: | och... zeg maar hoelaat ik je wisselligging moet komen geven....  |
Wel inclusief verschoning hè?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
Berichten: 1766
|
Geplaatst: dinsdag 27 september 2011, 19:05
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | Met mn dochtertje naar de fysio geweest. Ze is bijna 1 en kan nog steeds niet zitten, maar gelukkig niets erg aan de hand, mevrouw is gewoon lui!
(van wie zou ze dat nou hebben ) |
zullen er nog meer karaktertrekken volgen??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: dinsdag 27 september 2011, 19:09
|
|
|
|
| COOTJE711 schreef: | zullen er nog meer karaktertrekken volgen??  |
Vast wel Heb nu al medelijden met Annette
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: dinsdag 27 september 2011, 19:10
|
|
|
|
| COOTJE711 schreef: | och... zeg maar hoelaat ik je wisselligging moet komen geven....  |
Tja normaal halverwege de nacht he maarre ik wil die slaappil!!!!! Wisselligging ben ik zelf goed in draai te veel
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: dinsdag 27 september 2011, 19:12
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Tja normaal halverwege de nacht he maarre ik wil die slaappil!!!!! Wisselligging ben ik zelf goed in draai te veel  |
Hellup...patiënt wordt veeleisend De meest lastige klantjes zijn degene die zelf in de zorg werken hè?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: dinsdag 27 september 2011, 19:17
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Hellup...patiënt wordt veeleisend De meest lastige klantjes zijn degene die zelf in de zorg werken hè?  |
Ehhhhhhhhhh ze zeggen van wel ja
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: dinsdag 27 september 2011, 19:24
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Ehhhhhhhhhh ze zeggen van wel ja  |
Haha, ik heb mij nog aardig in kunnen houden in het ziekenhuis En toch kwamen ze er al snel achter dat ik zelf ook in de zorg werk...ik snap er niets van
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: dinsdag 27 september 2011, 19:28
|
|
|
|
| COOTJE711 schreef: | Maak ik ook eens iets mee in de 34 jaar.... Ipv dat er medeleven is..... wordt er de spot mee gedreven....
Cootje die er ook stiekem om lacht |
De spot? Nee joh, we lachen met je mee
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
Berichten: 7231
|
Geplaatst: dinsdag 27 september 2011, 19:31
|
|
|
|
| INKTVIS960 schreef: | | " AMOR TUSSIQUE NON CELANTUR " |
Wie heeft de liefde en wie de hoest???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNE589
|
Berichten: 74
|
Geplaatst: dinsdag 27 september 2011, 19:37
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Wie heeft de liefde en wie de hoest???  |
We horen het vast nog wel, want je schijnt het beide niet te kunnen verbergen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: dinsdag 27 september 2011, 19:39
|
|
|
|
| ANNE589 schreef: | | We horen het vast nog wel, want je schijnt het beide niet te kunnen verbergen. |
O ja, is dat zo?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: dinsdag 27 september 2011, 19:42
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Haha, ik heb mij nog aardig in kunnen houden in het ziekenhuis En toch kwamen ze er al snel achter dat ik zelf ook in de zorg werk...ik snap er niets van  |
Ja komen ze snel achter hoor een simpele opmerking van je zet ze aan het denken
|
|
| Naar boven |
|
|