| Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 september 2011, 14:34
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Dan nog foto maken en beoordelen. Nog niet klaar met genezing en dan weer, voor de laatste keer, in het gips voor 6 weken  |
pffffffffff.......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 september 2011, 14:34
|
|
|
|
| TINK100 schreef: | | flatgebouwen hoger dan 4 verdiepingen hebben meestal een lift?? |
sommige niet,zeker bij oudere gebouwen, het is wel verplcht
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 september 2011, 14:37
|
|
|
|
| TINK100 schreef: | | pffffffffff....... |
Echt zat hoor
vanaf 24 mei tot nu toe en 6 keer geopereerd
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 september 2011, 14:41
|
|
|
|
eerste operatie 1992 1993 2001 2006 2011 2keer
Duim schoot uit de kom door draaiende boormachine en telkens weer uit de kom door slijtage. De chirurg kan niet beloven dat nooit meer uit de kom schiet, heel moeilijk en ik zit ruim 2 jaar in de WAO
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 september 2011, 14:43
|
|
|
|
| MARIA576 schreef: | Mijn broer heeft meermaals gevraagd aan mij en de artsen om zijn leven te beëindigen. Ik kan je niet uitleggen hóé moeilijk zoiets is. Enerzijds heb ik God gesméékt om hem thuis te halen, anderzijds sprak ik mijn broer weer moed in. Toch denk ik nu vaak: 'waarom deed ik dat eigenlijk? Héb ik wel écht naar hem geluisterd, of was het..omdat IK er nog niet klaar voor was mijn broer te moeten missen?' Als ik lef had gehad...had ik naar hem geluisterd.
Ook...had ik eens een vriend. Hij belde me na lange tijd weer op..en vroeg me vergeving voor alles wat hij in het verleden verkeerd had gedaan. Ik was verbaasd en zei dat Ik degene was die fouten had gemaakt. Een week later...was hij dood. Van 22 hoog gesprongen, van de flat van zijn oma. Hij was in de war, psychisch ziek....moet ik dan geloven dat God dát niet weet? Had hij niet begraven mogen worden? (gelukkig hebben we mét elkaar afscheid van hem genomen..en hem naar zijn laatste rustplaats op aarde gebracht!) Ik troost me met de gedachte dat God wel degelijk op de hoogte was van zijn geestelijke toestand en ziekte...en wát de mensen ook zeggen? Ik denk dat hij bij God is. |
Ja, net zo goed als het lichaam beschadigd kan worden door bijvoorbeeld teveel drankgebruik, teveel roken of met volle vaart recht tegen een spar op skiën, enzovoort. Zo kan de geest ook worden beschadigd door misbruik, mishandeling, ziekte, verlies van een dierbare, enzovoort.
Eigenlijk is zelfmoord een manier om van de ondraaglijke pijn af te komen en niet per se altijd dat men niet verder wil leven...Die pijn moet nú stoppen...zou er een alternatief op dat moment zijn, bijvoorbeeld iemand die langskomt met echt goed nieuws(dit is een voorbeeld), en dat zou de pijn verminderen, zou iemand er ook vanaf kunnen zien om zelfmoord te plegen.
Het is ook vaak dat men al heel lang met de gedachte loopt, en gewoon een moment afwacht. Er is altijd sprake van ondraaglijk lijden.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 30 september 2011, 14:45
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 september 2011, 14:49
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Dat weet ik Erika ...
Vertrouwen is iets heel persoonlijks, en wat God met mij voorheeft is ook heel persoonlijk. Ik moest ff terug naar ong. 2 jaar geleden, ook toen kwam die vraag op me af, op wie stel ik mijn vertrouwen ... Ik vroeg om gebed voor mijn stotteren, maar eerst moest ik mijn vertrouwen op Hem stellen, voordat Hij in mij kon werken ... Mijn vertrouwen moest ik op Hem stellen, er was nog veel te vergeven, iedereen die mij ooit had gepest stond tussen mij en God in, in dat vertrouwen (duurde wel lang voordat ik mij overgaf aan Hem) kon ik vergeven en genezen ... Ik stotter nog steeds, maar op het moment dat de HG mij iets op mijn hart geeft, een gebed of een Woord, dan kan ik praten zonder te stotteren ... Naar dat moment, dat vertrouwen moest ik terug ... Op wie (Willem) stel jij je vertrouwen ... Here God, op U alleen !!! |
Dankjwel...voor deze woorden... Ik ben hier ook niet zoveel meer...en zodoende ook niet veel reaktie.. Ik kan het even niet!!! Maar mis nu ook even dat vertrouwen, wat jij me nu na deze woorden weer even laat zien!!! Slapeloosheid??? De laatste tijd is het weer vreselijk. Maar ik kan dan mijn geest(hoofd en denken) niet stilleggen... Een relationeel probleem....soms een sterke eenzaamheid en ook besloten op een verkeerd(???) moment, om te stoppen met roken... Nu denk ik aan het versje inderdaad...
STEL MIJN VERTROUWEN OP DE HEERE MIJN GOD!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 september 2011, 14:53
|
|
|
|
De betekenis van de kleuren
Hieronder proberen we een opsomming te geven over de betekenissen van verschillende kleuren. Hoewel we proberen een zo correct mogelijk overzicht te geven, dient men zich te realiseren dat verschilende kleuren voor verschillende personen een andere betekenis kunnen hebben. Voor het kleurgebruik van de juiste kleuren in bijvoorbeeld een eredienst kunt u zich het beste laten leiden door hetgeen de Heilige Geest u ingeeft.
Rood
- Vergeving, reiniging van zonde - Genezing (bevrijding) - Bescherming - Gods liefde, Jezus offer - Vrede (met God - geestelijk) - Majesteit, Jezus is Koning en hogepriester - Gods beloften - Overwinning, redding - Vuur
Wit
- Reiniging en heiliging - Vergeving - God als alwetende raadgever - Vrede - overgave - Brood (geestelijk en natuurlijk) - Lichaam van Christus - de bruid
Paars/purper
- Jezus offer (onze redding), - Zijn lijden - offer - Macht en autoriteit (koningschap) - Priesterschap, dienstbaarheid
Blauw
- Strijd in de hemelse gewesten - De Heilige Geest, levend water - Kracht (geestelijke)
Groen
- (Nieuw) leven - Belofte - Aanbidding (smaragd) - Herstel - vernieuwing - Hoop - Genezing (lichamelijk en innerlijk (bevrijding) - Genade Hosanna - Vruchtbaarheid Goud
- Heiligheid - Gods aanwezigheid/tegenwoordigheid - Gods voorziening - Loutering/zuivering - Wijst op het komende/nieuwe Jeruzalem - Voorbede - lofprijzing
Zilver
- Gods voorziening (financieel) - Loutering/zuivering - Verlossing - Onze gaven aan Hem - Zijn gaven aan ons (talenten)
Geel
- Vreugde/blijdschap - Jezus als licht der wereld (louter goedheid) - Gods Woord - In het licht brengen - Roeping - Kracht - Wapen in geestelijke strijd - Lofprijzing
Koper/brons
- Kracht - Schuldbelijdenis - Verootmoediging - Bekering - Reiniging - Vergeving
Regenboog
- Verbondsteken - Gods trouw - Gods zorg en beloften voor ons - In Gods nabijheid
Maar waarom men "vlagt" in de kerk is mij niet duidelijk.. In het oude testament word hier en daar gesproken over banieren. (bij overwinning) Exodus 17:15 Jesaja 13:2
Corine Lagwerweij:
Kortom, er gaat kracht vanuit als wij in de geestelijke oorlogsvoering een banier opheffen. Het zet satan – die reeds is overwonnen, maar nog rondgaat als een brullende leeuw – terug op zijn plek. Door te dansen en te vlaggen, zeg je tegen hem: ‘Hier sta ik als kind van God, blijf uit de buurt en verdwijn.’”
(zij is ontwerpster van de vlaggen/banieren)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 september 2011, 15:07
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | De betekenis van de kleuren
Hieronder proberen we een opsomming te geven over de betekenissen van verschillende kleuren. Hoewel we proberen een zo correct mogelijk overzicht te geven, dient men zich te realiseren dat verschilende kleuren voor verschillende personen een andere betekenis kunnen hebben. Voor het kleurgebruik van de juiste kleuren in bijvoorbeeld een eredienst kunt u zich het beste laten leiden door hetgeen de Heilige Geest u ingeeft.
Rood
- Vergeving, reiniging van zonde - Genezing (bevrijding) - Bescherming - Gods liefde, Jezus offer - Vrede (met God - geestelijk) - Majesteit, Jezus is Koning en hogepriester - Gods beloften - Overwinning, redding - Vuur
Wit
- Reiniging en heiliging - Vergeving - God als alwetende raadgever - Vrede - overgave - Brood (geestelijk en natuurlijk) - Lichaam van Christus - de bruid
Paars/purper
- Jezus offer (onze redding), - Zijn lijden - offer - Macht en autoriteit (koningschap) - Priesterschap, dienstbaarheid
Blauw
- Strijd in de hemelse gewesten - De Heilige Geest, levend water - Kracht (geestelijke)
Groen
- (Nieuw) leven - Belofte - Aanbidding (smaragd) - Herstel - vernieuwing - Hoop - Genezing (lichamelijk en innerlijk (bevrijding) - Genade Hosanna - Vruchtbaarheid Goud
- Heiligheid - Gods aanwezigheid/tegenwoordigheid - Gods voorziening - Loutering/zuivering - Wijst op het komende/nieuwe Jeruzalem - Voorbede - lofprijzing
Zilver
- Gods voorziening (financieel) - Loutering/zuivering - Verlossing - Onze gaven aan Hem - Zijn gaven aan ons (talenten)
Geel
- Vreugde/blijdschap - Jezus als licht der wereld (louter goedheid) - Gods Woord - In het licht brengen - Roeping - Kracht - Wapen in geestelijke strijd - Lofprijzing
Koper/brons
- Kracht - Schuldbelijdenis - Verootmoediging - Bekering - Reiniging - Vergeving
Regenboog
- Verbondsteken - Gods trouw - Gods zorg en beloften voor ons - In Gods nabijheid
Maar waarom men "vlagt" in de kerk is mij niet duidelijk.. In het oude testament word hier en daar gesproken over banieren. (bij overwinning) Exodus 17:15 Jesaja 13:2
Corine Lagwerweij:
Kortom, er gaat kracht vanuit als wij in de geestelijke oorlogsvoering een banier opheffen. Het zet satan – die reeds is overwonnen, maar nog rondgaat als een brullende leeuw – terug op zijn plek. Door te dansen en te vlaggen, zeg je tegen hem: ‘Hier sta ik als kind van God, blijf uit de buurt en verdwijn.’”
(zij is ontwerpster van de vlaggen/banieren) |
Dank je wel!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 september 2011, 15:08
|
|
|
|
Waarom kiest iemand ervoor zijn leven te beëindigen?
Meestal is er sprake van een psychische aandoening zoals een (manische)depressie, borderline (dikwijls blijft het bij deze aandoening tot een poging, die soms onbedoeld slaagt) en schizofrenie. Er is sprake van vaak langdurig psychisch lijden met gevoelens van bijvoorbeeld: uitzichtloosheid, angst, leegte, eenzaamheid, radeloosheid, wantrouwen, woede en onmenselijk veel verdriet. Ieder mens heeft in zijn leven periodes, waarin bovengenoemde emoties ook voorkomen door bijvoorbeeld het verlies van een dierbare, een echtscheiding of lichamelijke pijnen. Mensen met een psychische aandoening voelen deze emoties vele malen dieper. Dag in dag uit, maand in maand uit en zelfs soms jaar in jaar uit het gevoel in een wereld te leven die hen zoveel onrecht aan doet. Het is echter niet de wereld die hen dit aan doet, maar de eigen gedachtes. Mensen kunnen soms zo perfectionistisch zijn dat ze vinden, ook al staat iedereen te juichen, dat ze het toch nog beter hadden kunnen doen. Mensen kunnen soms nog zoveel vrienden hebben, toch kunnen ze altijd van binnen een enorme leegte of eenzaamheid voelen. Psychisch intens lijden, dat zo ontzettend moeilijk valt uit te leggen, als je het zelf nooit hebt ervaren. Het kiezen voor het beëindigen van het eigen leven heeft tot doel het zelf stoppen van het eeuwig voelende psychisch lijden. De dood wordt daarbij gezien als het laatste 'redmiddel'.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 september 2011, 15:13
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Heb nog ff een vraag: Ik heb wel eens gezien dat er gebruik gemaakt wordt van vlaggen en dat er o.a. gevlagd wordt tijdens de aanbidding in een dienst.
Klopt dat en wat is de betekenis daarachter? |
Voor zover ík weet geen betekenis. vinden ze gewoon leuk, op de maat met zo'n vlaggetje, niet meer en niet minder.
Geef mij maar gewoon een dienst waar er psalmen worden gezongen, en niet zelf bedachte liedjes.
Ik ga denk ik weer naar de kerk. de katholieke kerk. Atijd goede preken vind ik.
En ik kom er ook altijd bekenden tegen, zit in het centrum namelijk.
Het leuke, onder andere, van de katholieke kerk is, vind ik, dat overal, in heel Nederland, elke zondag de preek over hetzelfde gaat.
Eerst dacht ik van gewoon toeval, als ik een katholieke dienst had gezien op tv, en een vriend van mij was naar een katholieke dienst geweest. en het ging over precies hetzelfde.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 30 september 2011, 15:16
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 september 2011, 15:25
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Weet je dat vele mensen slapen in de kerk De woorden komen bij ene oor in en dan weer bij de andere oor uit. Wakker zijn ze niet.
Jezus zegt duidelijk: Ontwaak, u die slaapt..........Efeze 5:14 |
Ik viel ook altijd in slaap, dan hoorde ik de eerste twee zinnen en dan wist ik al precies waar het de komende twee uur over zou gaan....(dit was alleen bij sommige gemeentes). als ik dan naar zo'n gemeente ging, die in een echt kerkgebouw zaten, dan ging ik vast ergens zitten, waar er niemand voor mij zat. zodat ik mijn hoofd op mijn armen op de rugleuning van het bankje voor mij kon zetten.
In een schoolgebouwtje ofzo, met gewone stoeltjes, dan had ik het echt moeilijk.....dan zat ik weleens wanhopig naar buiten te kijken, van zou ik er gewoon van doorgaan of niet..? Ja, na drie kwartier zingen nog eens twee uur luisteren naar iets wat ik zovaak heb gehoord, dat ik het allang uit mijn hoofd ken.... Of met een of meerdere variaties, die ik ook allang wist....
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 30 september 2011, 15:28
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 september 2011, 15:33
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Wat ik hier lees is dat iedereen er een mening over heeft. de praktijk is wat weerbarstiger denk ik..... Moet je als je 85 bent nog intensieve behandelingen ondergaan of pleeg je ook euthanasie als je dat weigert omdat je het leven wel geleefd hebt en dat niet meer op kan brengen..... Moet je als je kanker hebt nog net die ene experimentele chemo doen of is het niet meer voor je op te brengen omdat je doodgewoon op bent, geestelijk en lichamelijk......pleeg je dan euthansasie? Want je weigert een behandeling tenslotte?Denk je dat God het erg zal vinden als je zegt: ik kan niet meer????? Waarom mag je zelf geen eind aan je leven maken als je jaren depressief bent en het niet meer aankan om verder te leven? Tenslotte, je valt er niemand mee lastig je doet het zelf...... Ik vind dat jullie nogal wat vinden als ik het zo lees..... Ik ben ook niet voor euthanasie of zelfmoord maar ik vind er niet zoveel van als mensen dat wel doen. Ik hoef er gelukkig ook niets van te vinden........ Maar een klein stukje inlevingsvermogen is misschien nooit weg...... ik vind de meningen zo veroordelend als ik eerlijk ben...... |
Klopt Willemijn hierover zijn we het grotendeels zeker eens, vogens mij hebben we dit al eens in een andere topic behandeld want klinkt me erg bekent in de oren. Maar als iemand krijgt te horen bv kanker uitgezaaid en er is niks meer aante doen behalve bv chemo om het leven nog iets langer te maken en men weigerd dit dan kan ik me dat voorstellen waar ga je dan voor om nog een paar maanden een kwalitatief misschien nog wat moois ervan te maken genieten van kinderen enz, of ga je voor ziekte en ellende en msschien een maand langer te leven als de mens gesproken. Ik vind dit zeker geen vorm van euthanasie denk dat we dit onderwerp behandeld hebben bij een onderwerpover dementie dus denk dat ik in de herhaling ga vallen, maar soms als mensen oud zijn hebben een mooi leven gehad en er zou eventueel een risicovolle operatie wat toevoegen aan het leven maar ze weigeren die omdat ze zeggen het is mooi geweest als het mijn tijd is dan is het mijn tijd vind ik ook geen euthanasie maar een beslissing zeggen van mijn leven is in Gods hand als hij mij roept dan is het op zijn tijd en zijn wijze.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 september 2011, 15:36
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Zo kan die wel weer Erika......  |
Niet blozen hoor Willemijn
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 september 2011, 15:39
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Ik zag gisteren een docu over incest in de Protestanse kerken. Triest, daar zijn we het allemaal over eens. Wat ik nog triester vond is het verhaal van een mw die door een voorganger van een evangeliegemeente misbruikt was....Toen zij daar aangifte van deed vertelde de geloofsgemeenschap: hij heeft vergeving gevraagd en gekregen dus dat moet jij nu ook doen en dan is het klaar.....Maar hij is weer goed voor de Heer jij nog niet als je niet aan vergeving denkt...... Die mevrouw was verbaasd, teleurgesteld en gebroken door dit verhaal...... En eigenlijk is dit wat ik de hele tijd al bedoel te zeggen......wapper niet zo gauw met de term vergeven, het kan veel complexer zijn dan menigeen denkt.......en soms ook niet te realiseren..... |
Voor dit verhaal zijn geen woorden!! Wat ontzettend zwaar voor die mw!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 september 2011, 15:54
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Dankjwel...voor deze woorden... Ik ben hier ook niet zoveel meer...en zodoende ook niet veel reaktie.. Ik kan het even niet!!! Maar mis nu ook even dat vertrouwen, wat jij me nu na deze woorden weer even laat zien!!! Slapeloosheid??? De laatste tijd is het weer vreselijk. Maar ik kan dan mijn geest(hoofd en denken) niet stilleggen... Een relationeel probleem....soms een sterke eenzaamheid en ook besloten op een verkeerd(???) moment, om te stoppen met roken... Nu denk ik aan het versje inderdaad...
STEL MIJN VERTROUWEN OP DE HEERE MIJN GOD!!! |
http://youtu.be/WKJ5WCtRGwo
http://youtu.be/RhnzoUq0Yd8
Weet dat ik in mijn gebed aan je denk!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 september 2011, 16:22
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Klopt Willemijn hierover zijn we het grotendeels zeker eens, vogens mij hebben we dit al eens in een andere topic behandeld want klinkt me erg bekent in de oren. Maar als iemand krijgt te horen bv kanker uitgezaaid en er is niks meer aante doen behalve bv chemo om het leven nog iets langer te maken en men weigerd dit dan kan ik me dat voorstellen waar ga je dan voor om nog een paar maanden een kwalitatief misschien nog wat moois ervan te maken genieten van kinderen enz, of ga je voor ziekte en ellende en msschien een maand langer te leven als de mens gesproken. Ik vind dit zeker geen vorm van euthanasie denk dat we dit onderwerp behandeld hebben bij een onderwerpover dementie dus denk dat ik in de herhaling ga vallen, maar soms als mensen oud zijn hebben een mooi leven gehad en er zou eventueel een risicovolle operatie wat toevoegen aan het leven maar ze weigeren die omdat ze zeggen het is mooi geweest als het mijn tijd is dan is het mijn tijd vind ik ook geen euthanasie maar een beslissing zeggen van mijn leven is in Gods hand als hij mij roept dan is het op zijn tijd en zijn wijze. |
Ik denk dat ik toch wat redeneer vanuit een andere doelgroep. Stel je bent 85 en je bent vitaal maar je nieren werken niet meer, noem maar wat? Maar je ziet het helemaal niet zitten om te gaan dialyseren omdat je dat te zwaar vind en het leven geleefd hebt? Maar doe je het niet ga je dood..... Of je bent dertig en wilt die chemo niet meer....omdat je het gewoon niet meer kan? Is euthanasie dan zo fout? Terwijl mensen die je lief hebben zeggen, doe het maar dan hebben we je nog....of, ga er voor..... Of wat denk je van veel te vroeg geborenen babies met handicaps? Wat voor keus maak je daarin? Ethisch zijn dat onzettend moeilijke vraagstukken en als je gelovig bent maakt het dat allemaal nog wat complexer.... Het zijn allemaal vraagstukken die dagelijks voorkomen........overal....
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op vrijdag 30 september 2011, 16:26
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 september 2011, 16:35
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | | Waarom kiest iemand ervoor zijn leven te beëindigen? | Als je het hierbij gelaten had, was het goed geweest. Ik vind dat er teveel in algemene termen geschreven wordt. Als iemand zelfmoord gepleegd had, dan zal hij/zij dit wel gemankeerd hebben. En dan is het niet zo erg meer... Ik blijf erbij, dat iemand die met zelfmoordplannen rondloopt, of daardoor in een psychose raakt, nog altijd zelf verantwoordelijk is voor zijn/haar daden. En dat proberen jullie een beetje weg te redeneren. Geen hulp vragen/willen is ook een keuze. Geen medicijnen nemen is ook een keuze.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 september 2011, 16:37
|
|
|
|
Passieve euthanasie is zo verkeerd nog niet. Je ondergaat alleen geen behandeling meer. Dat is de keus die de mensen hebben.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 september 2011, 16:40
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Ik viel ook altijd in slaap, dan hoorde ik de eerste twee zinnen en dan wist ik al precies waar het de komende twee uur over zou gaan....(dit was alleen bij sommige gemeentes). als ik dan naar zo'n gemeente ging, die in een echt kerkgebouw zaten, dan ging ik vast ergens zitten, waar er niemand voor mij zat. zodat ik mijn hoofd op mijn armen op de rugleuning van het bankje voor mij kon zetten.
In een schoolgebouwtje ofzo, met gewone stoeltjes, dan had ik het echt moeilijk.....dan zat ik weleens wanhopig naar buiten te kijken, van zou ik er gewoon van doorgaan of niet..? Ja, na drie kwartier zingen nog eens twee uur luisteren naar iets wat ik zovaak heb gehoord, dat ik het allang uit mijn hoofd ken.... Of met een of meerdere variaties, die ik ook allang wist....  |
Ik geloof dat Herman het over een ander soort "slapen" heeft...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 september 2011, 16:49
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Passieve euthanasie is zo verkeerd nog niet. Je ondergaat alleen geen behandeling meer. Dat is de keus die de mensen hebben. |
De mens heeft ook de keuze natuurlijk voor actieve euthanasie. Wat is volgens jou dan het verschil? Waarom is het wel ok als je niet voor behandelen kiest maar niet ok als je voor een zelfgekozen levenseinde kiest? Want dat doe je ook als je voor niet behandelen kiest......maar dan zeg je, dat is zo verkeerd nog niet?
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op vrijdag 30 september 2011, 16:51
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 september 2011, 17:17
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | | De mens heeft ook de keuze natuurlijk voor actieve euthanasie. Wat is volgens jou dan het verschil? Waarom is het wel ok als je niet voor behandelen kiest maar niet ok als je voor een zelfgekozen levenseinde kiest? Want dat doe je ook als je voor niet behandelen kiest......maar dan zeg je, dat is zo verkeerd nog niet? |
Bij actieve euthanasie,dan bepaalt de mens zelf wanneer hij/zij overlijd. Bepaald God niet wanneer het zover is? Mogen wij mensen het wel zelf bepalen?
Bij passieve euthanasie laat je alles maar op zijn beloop. Je wacht op het moment dat God je komt halen.
Mijn vader koos , op zijn ziekbed, niet voor levensverlengende behandeling. Hij gebruikte alleen de medicijnen die hij nodig had voor zijn dagelijks functioneren. Buiten die medicijnen om gebruikte hij morfine pleisters.
Mijn vader heeft gelukkig niet zwaar hoeven te lijden. 6 weken na dat bekend was dat mijn vader niet meer genezen kon worden is hij vredig gestorven.
Omdat ik dus vragen heb over actieve euthanasie, lijkt mij passieve euthanasie een goede zaak.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 september 2011, 17:50
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Ik denk dat ik toch wat redeneer vanuit een andere doelgroep. Stel je bent 85 en je bent vitaal maar je nieren werken niet meer, noem maar wat? Maar je ziet het helemaal niet zitten om te gaan dialyseren omdat je dat te zwaar vind en het leven geleefd hebt? Maar doe je het niet ga je dood..... Of je bent dertig en wilt die chemo niet meer....omdat je het gewoon niet meer kan? Is euthanasie dan zo fout? Terwijl mensen die je lief hebben zeggen, doe het maar dan hebben we je nog....of, ga er voor..... Of wat denk je van veel te vroeg geborenen babies met handicaps? Wat voor keus maak je daarin? Ethisch zijn dat onzettend moeilijke vraagstukken en als je gelovig bent maakt het dat allemaal nog wat complexer.... Het zijn allemaal vraagstukken die dagelijks voorkomen........overal.... |
Maar is het euthanasie als je een behandeling niet wil?? dat vind ik niet, ik vind euthanasie dat je een injectie krijgt en daarna sterft en dus zelf voor het tijdstip kiest dat je sterft, dan beslis jij als mens en leg je niet je leven in God's hand! Die dilemma's die je opnoemt ken ik, mijn vader was nierpatient en afhankelijk van dialyse wat dat met een mens doet is heel zwaar!
Laatst aangepast door
|
ERIKA129
|
op vrijdag 30 september 2011, 17:51
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MICHAEL592
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 september 2011, 18:07
|
|
|
|
Ik nodig jou uit om op zaterdag namiddag/avond met ons mee te doen! We gaan niet al te duur ergens lekker eten. En daarna gezamelijk bowlen. Iedereen is welkom! Maar ik nodig nadrukkelijk CN-ers uit Zuid Nederland en België uit. Wij, singlechristenen uit Brabant, verwachten met 24 singles deze avond te beleven. (nadere gegevens volgen nog. aanmelden kan al)
Tot ziens!
Michel
Laatst aangepast door
|
MICHAEL592
|
op vrijdag 30 september 2011, 18:09
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 september 2011, 18:15
|
|
|
|
| MICHAEL592 schreef: | Ik nodig jou uit om op zaterdag namiddag/avond met ons mee te doen! We gaan niet al te duur ergens lekker eten. En daarna gezamelijk bowlen. Iedereen is welkom! Maar ik nodig nadrukkelijk CN-ers uit Zuid Nederland en België uit. Wij, singlechristenen uit Brabant, verwachten met 24 singles deze avond te beleven. (nadere gegevens volgen nog. aanmelden kan al)
Tot ziens!
Michel |
misschien kan het leuk/practisch zijn, hieronder een namenlijstje te maken, michael? dan kan iedereen zien wie er (van deze site) in elk geval worden verwacht?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 september 2011, 18:40
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Maar is het euthanasie als je een behandeling niet wil?? dat vind ik niet, ik vind euthanasie dat je een injectie krijgt en daarna sterft en dus zelf voor het tijdstip kiest dat je sterft, dan beslis jij als mens en leg je niet je leven in God's hand! Die dilemma's die je opnoemt ken ik, mijn vader was nierpatient en afhankelijk van dialyse wat dat met een mens doet is heel zwaar! |
De "wat als......." vragen zijn niet te beantwoorden als je er zelf niet voor staat.Iedereen kent wel een geval in zijn omgeving ........ik ook;jonge vent,al jaren ziek,veel geleden,laatste fase was volledig beademen.......hij had 3 keuzes:1.niet beademen dus langzaam stikken(en dan heb ik het over een proces van maanden),2.beademen maar dan dus nooit meer kunnen praten,gelaten je einde afwachten(jaren),3.euthenasie
Hij koos voor optie 3........ik vind het een enorm dappere keuze!Een ongelooflijk zwaar kruis had deze man,zoveel als hij geleden heeft is onmenselijk.Zou God hem echt veroordelen om die allerlaatste keuze??? Eindelijk voor zichzelf kiezen en hopen dat God hem dat zal vergeven.......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 september 2011, 18:58
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | De "wat als......." vragen zijn niet te beantwoorden als je er zelf niet voor staat.Iedereen kent wel een geval in zijn omgeving ........ik ook;jonge vent,al jaren ziek,veel geleden,laatste fase was volledig beademen.......hij had 3 keuzes:1.niet beademen dus langzaam stikken(en dan heb ik het over een proces van maanden),2.beademen maar dan dus nooit meer kunnen praten,gelaten je einde afwachten(jaren),3.euthenasie
Hij koos voor optie 3........ik vind het een enorm dappere keuze!Een ongelooflijk zwaar kruis had deze man,zoveel als hij geleden heeft is onmenselijk.Zou God hem echt veroordelen om die allerlaatste keuze??? Eindelijk voor zichzelf kiezen en hopen dat God hem dat zal vergeven....... |
Ik weet het niet Leanne ik vind het hele moeilijke dilemma's.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 september 2011, 19:01
|
|
|
|
Ja, die gaat zo: ontwaakt gij die slaapt en sta op uit de doden en laat Christus over u lichten, zoiets. Ik zal de tekst een keer opzoeken.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 september 2011, 19:13
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | eerste operatie 1992 1993 2001 2006 2011 2keer
Duim schoot uit de kom door draaiende boormachine en telkens weer uit de kom door slijtage. De chirurg kan niet beloven dat nooit meer uit de kom schiet, heel moeilijk en ik zit ruim 2 jaar in de WAO  |
ik heb in mn fabriek ook wat kolomboormachienes en kort geleden was onze Borat ( zo noemen we hem omdattie uit Kazachstan komt) lief en vlijtig aan het boren... MET HANDSCHOENEN AAN!!!!  Niemand had er op gelet eigenlijk omdat we er van uit gaan dat ieder weldenkend mens NOOIT zoiets stoms zou doen...  Totdat we opeens een brul hoorden: STROM WEG, STROM WEG!!! Lag Borat in een innige omhelzing met de draaiende boorkop....
Ik heb inmiddels na meerdere incidenten besloten de man ( 53 kampt met naweeen van een beroerte) toch maar te ontslaan. Binnen mijn fabriek is zijn veiligheid, EN die van zijn collega´s niet meer te garanderen. De subsidie betaal ik dan maar terug...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 september 2011, 19:17
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Ik zag gisteren een docu over incest in de Protestanse kerken. Triest, daar zijn we het allemaal over eens. Wat ik nog triester vond is het verhaal van een mw die door een voorganger van een evangeliegemeente misbruikt was....Toen zij daar aangifte van deed vertelde de geloofsgemeenschap: hij heeft vergeving gevraagd en gekregen dus dat moet jij nu ook doen en dan is het klaar.....Maar hij is weer goed voor de Heer jij nog niet als je niet aan vergeving denkt...... Die mevrouw was verbaasd, teleurgesteld en gebroken door dit verhaal...... En eigenlijk is dit wat ik de hele tijd al bedoel te zeggen......wapper niet zo gauw met de term vergeven, het kan veel complexer zijn dan menigeen denkt.......en soms ook niet te realiseren..... |
Vaak, bijna altijd is het dan ook nog eens een keertje zo, dat áls de dader om vergeving vraagt, hij dat doet, omdat het niet anders kan, en hij er voordeel bij heeft.....
Dat men erachter is gekomen en hij moet wel, zoiets.
Gemeen. Ik ga die docu van gisteren even bekijken vanavond.
Veel daders, als ze de kans krijgen, maken een verhaal dat 'ze' alles verzonnen heeft, omdat ze (bijvoorbeeld) geestelijk ziek is. Terwijl dat juist andersom is. En dan gaan veel daders dat zélf geloven, hun eigen leugens. (narcisten). --- Ik ben blij met deze site, mede doordat het zo vaak over het geloof en God gaat. Want ik voel dat God mij steunt en helpt!!!!! En het is bemoedigend om steeds over God te lezen. zelfs als ik het er nu en dan niet helemaal mee eens ben.
Wat iets heel anders is dan God wel eventjes al je problemen in een seconde wegneemt als er voor je gebeden wordt. en als dat niet zo is, dan is er iets mis met je geloof.....Zoals het op mij overkwam toen ik pas gelovig was, niets van de bijbel of het geloof afwist.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 september 2011, 19:52
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Ja, die gaat zo: ontwaakt gij die slaapt en sta op uit de doden en laat Christus over u lichten, zoiets. Ik zal de tekst een keer opzoeken. |
Uhuh...maar het heeft meer te maken met de context van het vers. Deze gaat niet over het fysieke slapen, dan wel over het feit dat er veel christenen zijn die het geestelijke aspect van het christendom niet weten te "grijpen".
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |