| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 13:37
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | | Ik snap eigenlijk niet dat je het al opzoekt, laat staan er naar kijkt. Na 2 minuten wist ik al genoeg, 1 paracetemol voor me koppijn, en nooit meer naar kijken. |
Ik kwam het toevallig een keer tegen op internet,
en,
Omdat dit heel vaak, en overal voorkomt in Nederland!
En daar ook (gehersenspoelde)christenen tussen zitten...
Dus ik wil waarschuwen, en ogen openen, je weet maar nooit, misschien zit er hier op deze site ook wel iemand....
(Ik wil jou wel een paar leuke Donald Duck filmpjes sturen hoor ;)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 13:45
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Ik kwam het toevallig een keer tegen op internet,
en,
Omdat dit heel vaak, en overal voorkomt in Nederland!
En daar ook (gehersenspoelde)christenen tussen zitten...
Dus ik wil waarschuwen, en ogen openen, je weet maar nooit, misschien zit er hier op deze site ook wel iemand.... Het stikt er hier van... (Ik wil jou wel een paar leuke Donald Duck filmpjes sturen hoor ;) | doe maar per post, en dan het liefst, de eerste druk
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 13:47
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | | Tja, onbekend maakt onbemind, het is maar een klein stukje, en het begint meteen met die schreeuw praktijken, je weet de voorgeschiedenis niet, dus elk weldenkend mens zet het gelijk uit. Ik zie de meerwaarde niet zo, om zoiets te plaatsen. Je kan overal bij elke beleving wel iets negatiefs plaatsen, maar dat hoeft dan niet perse godsdienstwaanzin te zijn! |
De voorgeschiedenis is gewoon dat ze eerst, gewoon een tijd opwekkingsliedjes zingen, alsof er niets aan de hand is.
Dusz je denk aanvankelijk dat je in een gewone kerkdienst zit.
En daarna mogen mensen die problemen hebben gaan staan vooraan. Met de mededeling dat er dan voor ze gebeden wordt. En daarna begint die Nigeriaan te schreeuwen, op te zwepen, te beïnvloeden...
En daarna: zie het filmpje
Ik denk dat dit gefilmd is door iemand met een mobieltje zodat het niet opviel dat er werd gefilmd.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zaterdag 1 oktober 2011, 13:48
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 13:49
|
|
|
|
Mariska? Wonderen en genezingen in de eindtijd gebeuren....in ieder geval wel in zendingsgebieden..luister maar eens naar de vertellingen van zendelingen als ze op verlof in Nederland zijn... En ook in ons land....bij de Heidenen dus, van wie jij zegt dat de 12 apostelen niet naar hen toe mochten. Er staat: "eerst naar het huis van Israël en dan naar de Heidenen ( ofwel eerst de Jood en dan de Griek ), onder wie ook jij en ik zijn...wij zijn immers niet van het huis Israël? En hebben toch ook het Evangelie gehoord.....Paulus zegt zelf dat hij naar de Heidenen gezonden werd.
En de charismatische kerken/bewegingen? zijn die dan allemaal niet oprecht bezig? geloof je dat zelf?
Lees je eigen stuk nog maar eens over, benieuwd wat of je er zelf van vindt?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 13:50
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | | Precies |
Waar, ergens in dit topic, is gezegd dat de 10 geboden maar afgeschaft moesten worden dan ...
Als de kerk de 10 geboden als "de wet des Heeren" bestempeld, en elke zondagmorgen voorleest, dan vraag ik me dus af waarom ...
2 Korintiërs 3:15 Tot op de dag van vandaag ligt er een sluier over hun hart, telkens als de wet van Mozes wordt voorgelezen.
Als ik lees wat 2 Korintiërs zegt, en ik hoor dat in de kerkdienst (welke kerk dan ook) elke zondag de 10 geboden worden voorgelezen, als de wet des Heeren ... dan mag ik mij toch afvragen waarom men voorbijgaat aan het vers uit 2 Korintiërs. Als door het voorlezen van de wet, er een sluier wordt gelegd op het hart, is het dan nog wel mogelijk om de volheid van de Genade van God te ervaren in je leven als christen ??
Als ik dan later lees, dat er sommige zijn die zeggen "als ik de 10 geboden niet houd, dan ga ik naar de hel" dan denk ik dat er sprake is van misleiding ... Lees ook de eerdere postings waarin ik schreef over de "Zekerheid door het Bloed van Jezus Christus". Als ik later lees dat er sommige zijn die zeggen "het bidden van het onze Vader, is een gebed tot redding", dan ga je voorbij aan de Genade ... Als je zegt dat het onze Vader een gebed tot redding is dan vraag je dus elke keer opnieuw of Jezus weer voor je zonden wil sterven ... Als je het onze Vader bidt, dan bid je dus tot de VADER, en dat kan alleen als je een kind van God bent, toebehoort aan de Allerhoogste ... Het is misleiding als je elke dag opnieuw gered (wederomgeboren) moet worden ... Vergeef ons onze zonden ... Vader, ik heb spijt van wat ik heb gedaan ...
Romeinen 7:12 Kortom, de wet zelf is heilig en de geboden zijn heilig, rechtvaardig en goed.
1 Timoteüs 1:8 Wij daarentegen weten dat de wet goed is als hij op de juiste wijze gebruikt wordt.
Romeinen 3:27 Kunnen wij ons dan nog ergens op laten voorstaan? Dat is uitgesloten. En door welke wet komt dat? Door de wet die eist dat u hem naleeft? Nee, door de wet die eist dat u gelooft. 28 Ik heb u er immers op gewezen dat een mens wordt vrijgesproken door te geloven, en niet door de wet na te leven.
Nogmaals ik zeg nergens dat men de 10 geboden dan maar moet afschaffen, dit is volgens mij ook nergens gezegd door anderen.
Mijn vraag is dus, waarom leest men in de kerk elke zondag de wet des Heeren voor, als men de wet de Heeren, als wederomgeboren christen, in zijn hart heeft geschreven? Waarom gaat men voorbij aan 2 Korintiërs 3:15?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 13:53
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | De voorgeschiedenis is gewoon dat ze eerst, gewoon een tijd opwekkingsliedjes zingen, alsof er niets aan de hand is.
Dusz je denk aanvankelijk dat je in een gewone kerkdienst zit.
En daarna mogen mensen die problemen hebben gaan staan vooraan. Met de mededeling dat er dan voor ze gebeden wordt. En daarna begin die Nigeriaan te schreeuwen, op te zwepen, te beïnvloeden...
En daarna: zie het filmpje
Ik denk dat dit gefilmd is door iemand met een mobieltje zodat het niet opviel dat er werd gefilmd. |
Maar dat is overal bij, ook die gebedsgenezers op tv, maar om nu te zeggen dat het allemaal zwendelaars zijn... en dan zeg ik maar weer onbekend.. .... Ik weet het niet, dus ik begin er niet aan om me er ook maar enig sinds aan te beginnen, laat staan in te verdiepen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 13:53
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Dan moet ik mijn woonkamer fors uitbreiden van 26m2 naar 200m2  |
Had jij al niet een uitnodiging van je Marian dan ... of ga je liever zonder haar ergens kerst vieren
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 13:54
|
|
|
|
En hoe zit het met me Donald dukkies
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 13:55
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | doe maar per post, en dan het liefst, de eerste druk  |
Ja, die zijn het leukste, en dan in het originele Engels en niet in het Nederlands nagesynchroniseerd
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 13:58
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | En hoe zit het met me Donald dukkies  |
Ik zal eens kijken bij een vriend van mij. Die heeft banden vol met dat soort dingen. Échte eerste drukken..
:)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 13:59
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Tuinstoelen en picknicken op de weg ipv Ede  |
Inmiddels 20 km. file. Politie en Rijkswaterstaat hebben besloten om de tunnel 1,5 uur open te gooien om het verkeer beter te laten doorstromen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 14:10
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Ik zal eens kijken bij een vriend van mij. Die heeft banden vol met dat soort dingen. Échte eerste drukken..
:) |
Gelukkig maar dat je in je "eigen" topic als eerste off-topic gaat ... zo belangrijk is het onderwerp dus voor je ...
Dat dit soort diensten in Nederland bestaan is meer uitzondering dan regel, snap dan ook niet goed met welke gedachte je deze onzin plaatst .. Als het als waarschuwing voor ... nu maak je mensen nieuwsgierig, gaan ze kijken, terwijl je niet weet hoe het op hun overkomt ...
Ik ga nog maar ff een een Donald Duck lezen, misschien heeft magica wel weer een verhaaltje ...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 14:27
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Gelukkig maar dat je in je "eigen" topic als eerste off-topic gaat ... zo belangrijk is het onderwerp dus voor je ...
Dat dit soort diensten in Nederland bestaan is meer uitzondering dan regel, snap dan ook niet goed met welke gedachte je deze onzin plaatst .. Als het als waarschuwing voor ... nu maak je mensen nieuwsgierig, gaan ze kijken, terwijl je niet weet hoe het op hun overkomt ...
Ik ga nog maar ff een een Donald Duck lezen, misschien heeft magica wel weer een verhaaltje ... |
Het onderwerp is belangrijk. Maar het is ook een gebod om aan goede dingen te denken. Vandaar ff off-topic.
Inderdaad, deze (waan)onzin....
En als waarschuwing, je kan het beter eerst zien, dan dat je er zonder het te weten heengaat, en je zal maar niet beter weten....en wat labiel zijn...en erin meegesleurd worden.....
En dat weegt zwaarder voor mij, dan dat ik niet weet hoe het op iemand overkomt. Ach, en zo moeilijk is het niet, voor mij te raden hoe dat op iemand overkomt, zo'n filmpje. Schokkend kwam het op mij over, om het op film te zien na zoveel jaar.... Er zijn hier toch geen kinderen onder de 18 aanwezig?
Ik had jaren geleden, toen ik daarmee in aanraking was gekomen toch wel het idee dat het géén uitzondering is. Vándaar...
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zaterdag 1 oktober 2011, 14:38
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 14:32
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | En weet je wat ik dan zo erg vind. Ik was op mijn 18de gelovig geworden. Blijkt dat het daar zo mogelijk nog vaker voorkomt...En..dat zijn alleen de gevallen die boven water komen. Wat dacht je van de gevallen die nooit aan het licht komen. In ieder geval niet bij de mensen. Ja, dat weet ik van lotgenotengroepen. die meisjes/vrouwen willen helemaal niets meer met geloof te maken hebben. en kunnen het woord God niet aanhoren.
Ik zeg wel steeds vrouwen, maar je kan net zo goed mannen zeggen even voor de zekerheid. |
Leuk en aardig, maar kom eens met feiten ...
Als je zegt "blijkt dat het daar mogelijk nog vaker voorkomt" dan zou ik graag daarvan de feiten willen zien. Nu leg je een grote beschuldiging neer bij "christenen" als groep.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 14:38
|
|
|
|
Net heerlijk in de zon met mijn ouders overheerlijk Italiaans ijs wezen eten
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DIANANT614
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 14:44
|
|
|
|
Hallo allen,
Ik ben kersvers op deze site en heb nog geen foto van mijnzelf geplaatst, en mijn profiel is zeker nog niet af. Omdat ik nog actief bezig ben met het registreren van, vond ik het nodig hierop te reageren.
Als iemand iemand dingen in zijn profiel plaatst die niet met de realiteit in lijn staan, dat is heel eerlijk onder ons gezegd niet helemaal fair tegenover de andere leden die dit lezen.
Of mis ik nu iets
Groeten Dinant.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BERT168
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 14:44
|
|
|
|
| ELOY997 schreef: | Jezus zelf geeft dit aan in de verschillende verzen uit de Bergrede:Matteüs 5:17-18
17 Denk niet dat ik gekomen ben om de Wet of de Profeten af te schaffen. Ik ben niet gekomen om ze af te schaffen, maar om ze tot vervulling te brengen. 18 Ik verzeker jullie: zolang de hemel en de aarde bestaan, blijft elke jota, elke tittel in de wet van kracht, totdat alles gebeurd zal zijn. |
wel jammer dat je er verder niks aan toevoegt wat je nu precies hier mee bedoelt eloy. bedoel je hiermee dat de wet nog steeds voor een christen is bedoelt in deze tijd,dus na het verlossingswerk van christus? en dat alle voorgaande teksten dus eingelijk niks meer betekenen?
waar het om gaat in dit topic is of we de wet en daarmee de 10 geboden nog moeten gebruiken ,en dan vooral de nadruk op het voorlezen ervan in de kerk. de regels op zich zijn ook goed,en gaan in feite ook nooit verloren,die blijven net zo goed nog steeds geldig.
maar er staat dus duidelijk in de bijbel dat er voor die 10 geboden iets anders in de plaats is gekomen,in feite gaat het daarom. wat er voor in de plaats is gekomen,is inclusief de 10 geboden,en is veel beter dan de 10 geboden.
ook in hebr 8 wordt hier over gesproken: ''Want Ik zal genadig zijn over hun ongerechtigheden, en hun zonden zal Ik niet meer gedenken. Als Hij spreekt van een nieuw (verbond), heeft Hij daarmede het eerste voor verouderd verklaard. En wat veroudert en verjaart, is niet ver van verdwijning.''
hier zien we dus dat God een nieuw verbond heeft en dat het 1e verbond(de wet) verouderd is verklaart,en is niet ver van verdwijning. het is er dus nog steeds,maar wordt niet meer gebruikt omdat er iets BETERS voor in de plaats is gekomen. maar daarom zijn die regels nog steeds wel goed,alleen is datgene wat er voor in de plaats is gekomen veel beter. door het 2e verbond kunnen we behouden worden door genade,het 1e verbond kon dat niet. dus i.p.v. dat mensen het 2e verbond gaan gebruiken,die veel betere voorwaarden heeft als het 1e,willen ze toch liever het oude verbond nog steeds gebruiken en voorlezen!? het zou misschien beter zijn om dan de de VERVULLING van de wet voor te lezen zoals gal. 5:14 zegt: '' Heb uw naaste lief als uzelf.’ dit gebod hoort immer bij het nieuwe verbond?!
simpel gezegt zou je kunnen zeggen,dat we eerst in een oude trabant reden,maar als we willen, mogen we ook voor niks in een nieuwe mercedes rijden,staat met de sleutels erin al klaar bij de garage. (oh ja voor de bijdehandjes:de brandstof is gratis...) een groot aantal mensen die zeggen dus in feite toch liever in de oude trabant te rijden,want die rijdt toch ook wel goed,het is net zo goed warm in de auto,en we hebben toch ook een dak boven ons hoofd,dus waarom zouden we dan voor de nieuwe mercedes kiezen? het is maar even om het verschil aan te geven waar je voor kan kiezen.
dit topic is overigens al zooo veel keren langs geweest hier op het forem,vele malen her en herkauwd en we komen toch steeds weer op hetzelfde punt uit als de vorige keren,dus ik ga er niet te veel meer van zeggen,want dat heeft geen zin denk ik. ik vind het best als mensen zich elke week de wet ,de 10 geboden laten voorlezen,iedereen is daar vrij in. wat ik wel jammer vind is dat hier niemand van de trad. kerk ingaat op was de sluier op het hart betekent aan het begin van dit topic.
wat me ook opvalt is dat de meeste mensen liever de leer van de kerk gebruiken dan dat ze de bijbel er op naslaan,op enkele teksten na dan. de leer van de kerk is voor een groot gedeelte aangepast vanuit de bijbel. dus dan geloven we in de aangepaste leer van mensen en niet meer wat de bijbel ons zegt.
Laatst aangepast door
|
BERT168
|
op zaterdag 1 oktober 2011, 14:54
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 14:52
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Waar, ergens in dit topic, is gezegd dat de 10 geboden maar afgeschaft moesten worden dan ...
Als de kerk de 10 geboden als "de wet des Heeren" bestempeld, en elke zondagmorgen voorleest, dan vraag ik me dus af waarom ...
2 Korintiërs 3:15 Tot op de dag van vandaag ligt er een sluier over hun hart, telkens als de wet van Mozes wordt voorgelezen.
Als ik lees wat 2 Korintiërs zegt, en ik hoor dat in de kerkdienst (welke kerk dan ook) elke zondag de 10 geboden worden voorgelezen, als de wet des Heeren ... dan mag ik mij toch afvragen waarom men voorbijgaat aan het vers uit 2 Korintiërs. Als door het voorlezen van de wet, er een sluier wordt gelegd op het hart, is het dan nog wel mogelijk om de volheid van de Genade van God te ervaren in je leven als christen ??
Als ik dan later lees, dat er sommige zijn die zeggen "als ik de 10 geboden niet houd, dan ga ik naar de hel" dan denk ik dat er sprake is van misleiding ... Lees ook de eerdere postings waarin ik schreef over de "Zekerheid door het Bloed van Jezus Christus". Als ik later lees dat er sommige zijn die zeggen "het bidden van het onze Vader, is een gebed tot redding", dan ga je voorbij aan de Genade ... Als je zegt dat het onze Vader een gebed tot redding is dan vraag je dus elke keer opnieuw of Jezus weer voor je zonden wil sterven ... Als je het onze Vader bidt, dan bid je dus tot de VADER, en dat kan alleen als je een kind van God bent, toebehoort aan de Allerhoogste ... Het is misleiding als je elke dag opnieuw gered (wederomgeboren) moet worden ... Vergeef ons onze zonden ... Vader, ik heb spijt van wat ik heb gedaan ...
Romeinen 7:12 Kortom, de wet zelf is heilig en de geboden zijn heilig, rechtvaardig en goed.
1 Timoteüs 1:8 Wij daarentegen weten dat de wet goed is als hij op de juiste wijze gebruikt wordt.
Romeinen 3:27 Kunnen wij ons dan nog ergens op laten voorstaan? Dat is uitgesloten. En door welke wet komt dat? Door de wet die eist dat u hem naleeft? Nee, door de wet die eist dat u gelooft. 28 Ik heb u er immers op gewezen dat een mens wordt vrijgesproken door te geloven, en niet door de wet na te leven.
Nogmaals ik zeg nergens dat men de 10 geboden dan maar moet afschaffen, dit is volgens mij ook nergens gezegd door anderen.
Mijn vraag is dus, waarom leest men in de kerk elke zondag de wet des Heeren voor, als men de wet de Heeren, als wederomgeboren christen, in zijn hart heeft geschreven? Waarom gaat men voorbij aan 2 Korintiërs 3:15? |
2 Kor. 3 vanaf vers 13 t/m 16 13 en doen wij niet zoals Mozes, die een bedekking op zijn gezicht legde, opdat de Israëlieten hun ogen niet gericht zouden houden op het einddoel van wat tenietgedaan wordt. 14 Maar hun gedachten werden verhard, want tot op heden blijft diezelfde bedekking bij het lezen van het Oude Testament, zonder te worden weggenomen. Die bedekking wordt tenietgedaan in Christus. 15 Ja, tot op heden ligt er, wanneer Mozes gelezen wordt, een bedekking op hun hart. 16 Maar wanneer het zich tot de Heere bekeert, wordt de bedekking weggenomen
Als wedergeboren Christen is het goed om te weten wat God ons als richtlijn gegeven heeft, om gelukkig te leven. IK geloof ( heb ik al eerder gezegd, ) dat dit Bijbelvers..zie het woordje "hun", bedoeld is voor de Joden gelovigen, die nog steeds Jezus, de Christus niet als hun Redder en Verlosser zien, maar nog steeds in de verwachting leven van Zijn komst...1ste komst dan.
Het gaat over de boeken van Mozes ( pentateuch, zijn 5 ( pende ) boeken.
Waarom wordt er zoveel nadruk gelegd op dit ene Bijbelvers over dit ene onderwerp..de boeken van Mozes ( misschien de wet )?
Wil iemand overtuigen of getuigen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 14:56
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Ik zag gisteren een docu over incest in de Protestanse kerken. Triest, daar zijn we het allemaal over eens. Wat ik nog triester vond is het verhaal van een mw die door een voorganger van een evangeliegemeente misbruikt was....Toen zij daar aangifte van deed vertelde de geloofsgemeenschap: hij heeft vergeving gevraagd en gekregen dus dat moet jij nu ook doen en dan is het klaar.....Maar hij is weer goed voor de Heer jij nog niet als je niet aan vergeving denkt...... Die mevrouw was verbaasd, teleurgesteld en gebroken door dit verhaal...... En eigenlijk is dit wat ik de hele tijd al bedoel te zeggen......wapper niet zo gauw met de term vergeven, het kan veel complexer zijn dan menigeen denkt.......en soms ook niet te realiseren..... | Ben je je wel bewust wat voor beeld je hier neerzet over de evangelische beweging? Als een voorganger betrapt wordt op overspel wordt hij over het algemeen aan de kant gezet. En als hij incest gepleegd heeft, heeft ie helemaal geen kans meer. Op die manier maak je het wel erg goedkoop, en de praktijk is in veel gevallen heel anders. Je kunt het ook over pastor Jones hebben en zeggen dat we zelfmoord goedkeuren. Of over David Koresh. Maar jij en ik weten net zo goed, dat je daar niet een hele kerk op kan afrekenen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 14:59
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Net heerlijk in de zon met mijn ouders overheerlijk Italiaans ijs wezen eten  |
Jummie echt weer voor een terasje he En voor een BBQ
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 15:00
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | En weet je wat ik dan zo erg vind. Ik was op mijn 18de gelovig geworden. Blijkt dat het daar zo mogelijk nog vaker voorkomt...En..dat zijn alleen de gevallen die boven water komen. Wat dacht je van de gevallen die nooit aan het licht komen. In ieder geval niet bij de mensen. Ja, dat weet ik van lotgenotengroepen. die meisjes/vrouwen willen helemaal niets meer met geloof te maken hebben. en kunnen het woord God niet aanhoren.
Ik zeg wel steeds vrouwen, maar je kan net zo goed mannen zeggen even voor de zekerheid. | Shanita, je moet eens ophouden je eigen negatieve ervaringen als norm te stellen voor de hele kerk. En je moet niet gaan beweren dat onze gemeentes daar soepeler mee omgaan. Jij hebt te maken gehad met machtsmisbruik en dat komt in alle geledingen van de maatschappij voor.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 15:00
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Had jij al niet een uitnodiging van je Marian dan ... of ga je liever zonder haar ergens kerst vieren  |
Of zij zonder hem cross Kan ik me nog wel iets van voorstellen eigenlijk
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 15:01
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Ben je je wel bewust wat voor beeld je hier neerzet over de evangelische beweging? Als een voorganger betrapt wordt op overspel wordt hij over het algemeen aan de kant gezet. En als hij incest gepleegd heeft, heeft ie helemaal geen kans meer. Op die manier maak je het wel erg goedkoop, en de praktijk is in veel gevallen heel anders. Je kunt het ook over pastor Jones hebben en zeggen dat we zelfmoord goedkeuren. Of over David Koresh. Maar jij en ik weten net zo goed, dat je daar niet een hele kerk op kan afrekenen. |
Dit is niet een beeld wat Willemijn schetst, maar verwoord alleen maar datgene dat op de tv uitgezonden is.
En ja, daarin kwam naar voren dat zowel de predikant als de voorganger juis niet aan de kant gezet werden.
Ik zou zo zeggen...kijk zelf die documentaire eens, het is echt schrikbarend!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 15:04
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Ben je je wel bewust wat voor beeld je hier neerzet over de evangelische beweging? Als een voorganger betrapt wordt op overspel wordt hij over het algemeen aan de kant gezet. En als hij incest gepleegd heeft, heeft ie helemaal geen kans meer. Op die manier maak je het wel erg goedkoop, en de praktijk is in veel gevallen heel anders. Je kunt het ook over pastor Jones hebben en zeggen dat we zelfmoord goedkeuren. Of over David Koresh. Maar jij en ik weten net zo goed, dat je daar niet een hele kerk op kan afrekenen. |
Volgens mij zet Willemijn hier gewoon een feit neer en zegt dat niks over alle evangelische gemeenten. Volgens mij voel jij je nu aangevallen maar er wordt toch ook over de protestantse kerk gesproken er is hier vlakbij idd een predikant op non actief gesteld door misbruik, maar daarover hoef ik me als protestant of refo niet aangevallen te voelen!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Jummie echt weer voor een terasje he En voor een BBQ  |
Pffff....veel te warm buiten. Ik ga maar vast kerstkaarten schrijven , denk ik.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Jummie echt weer voor een terasje he En voor een BBQ  |
Jaja, het is ook weer voor een bbq. Grrr...mijn tijd komt nog wel
Maar geniet er maar van, samen met je moeder!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 15:07
|
|
|
|
| BERT168 schreef: | wel jammer dat je er verder niks aan toevoegt wat je nu precies hier mee bedoelt eloy. bedoel je hiermee dat de wet nog steeds voor een christen is bedoelt in deze tijd,dus na het verlossingswerk van christus? en dat alle voorgaande teksten dus eingelijk niks meer betekenen?
waar het om gaat in dit topic is of we de wet en daarmee de 10 geboden nog moeten gebruiken ,en dan vooral de nadruk op het voorlezen ervan in de kerk. de regels op zich zijn ook goed,en gaan in feite ook nooit verloren,die blijven net zo goed nog steeds geldig.
maar er staat dus duidelijk in de bijbel dat er voor die 10 geboden iets anders in de plaats is gekomen,in feite gaat het daarom. wat er voor in de plaats is gekomen,is inclusief de 10 geboden,en is veel beter dan de 10 geboden.
ook in hebr 8 wordt hier over gesproken: ''Want Ik zal genadig zijn over hun ongerechtigheden, en hun zonden zal Ik niet meer gedenken. Als Hij spreekt van een nieuw (verbond), heeft Hij daarmede het eerste voor verouderd verklaard. En wat veroudert en verjaart, is niet ver van verdwijning.''
hier zien we dus dat God een nieuw verbond heeft en dat het 1e verbond(de wet) verouderd is verklaart,en is niet ver van verdwijning. het is er dus nog steeds,maar wordt niet meer gebruikt omdat er iets BETERS voor in de plaats is gekomen. maar daarom zijn die regels nog steeds wel goed,alleen is datgene wat er voor in de plaats is gekomen veel beter. door het 2e verbond kunnen we behouden worden door genade,het 1e verbond kon dat niet. dus i.p.v. dat mensen het 2e verbond gaan gebruiken,die veel betere voorwaarden heeft als het 1e,willen ze toch liever het oude verbond nog steeds gebruiken en voorlezen!? het zou misschien beter zijn om dan de de VERVULLING van de wet voor te lezen zoals gal. 5:14 zegt: '' Heb uw naaste lief als uzelf.’ dit gebod hoort immer bij het nieuwe verbond?!
simpel gezegt zou je kunnen zeggen,dat we eerst in een oude trabant reden,maar als we willen, mogen we ook voor niks in een nieuwe mercedes rijden,staat met de sleutels erin al klaar bij de garage. (oh ja voor de bijdehandjes:de brandstof is gratis...) een groot aantal mensen die zeggen dus in feite toch liever in de oude trabant te rijden,want die rijdt toch ook wel goed,het is net zo goed warm in de auto,en we hebben toch ook een dak boven ons hoofd,dus waarom zouden we dan voor de nieuwe mercedes kiezen? het is maar even om het verschil aan te geven waar je voor kan kiezen.
dit topic is overigens al zooo veel keren langs geweest hier op het forem,vele malen her en herkauwd en we komen toch steeds weer op hetzelfde punt uit als de vorige keren,dus ik ga er niet te veel meer van zeggen,want dat heeft geen zin denk ik. ik vind het best als mensen zich elke week de wet ,de 10 geboden laten voorlezen,iedereen is daar vrij in. wat ik wel jammer vind is dat hier niemand van de trad. kerk ingaat op was de sluier op het hart betekent aan het begin van dit topic.
wat me ook opvalt is dat de meeste mensen liever de leer van de kerk gebruiken dan dat ze de bijbel er op naslaan,op enkele teksten na dan. de leer van de kerk is voor een groot gedeelte aangepast vanuit de bijbel. dus dan geloven we in de aangepaste leer van mensen en niet meer wat de bijbel ons zegt.
|
Sluier of bedekking op het hart.. Ik ben Christelijk Gereformeerd en de sluier op mijn hart is door Christus weggenomen...Hij heeft mij verlost door Zijn leven, lijden en sterven... net als ieder ander wedergeboren gelovige weet ik zeker dat niets mij kan scheiden van de liefde van God die daar is in Christus Jezus.
Ik zit wél in een kerk waar elke zondag de wet zoals die in het OT staat, wordt voorgelezen...aangevuld met de wet, de nieuwe wet zoals Jezus die gaf of een andere aanvulling uit het NT.
Ik geloof ook dat OT en NT een samenhang vormen daar Jezus zelf veel aanhaalt uit het OT. Ik zie niet dat de sluier over gelovigen wordt gelegd als ze luistern naar de wet die God aan Het volk Israël gegeven heeft. Wat er in die wet staat geldt ook vandaag de dag... Ik geloof ook niet dat het om ons gelovigen gaat, maar, zoals ik eerder aangaf..om degenen die zich onder de wet stellen en daar mee bedoel ik mensen die wettisch bezig zijn, alleen volgens de wet leven, zoals veel Joodse gelovigen. die nog niet de verlossing in Christus ervaren/genoten hebben.
Het gaat dan ook nog eens om de beoeken van Mozes en misschien neit eens om de wet van God. en zelfs als het wel om de wet van God gaat? welk gebod is herroepen door Jezus? en volgen we wel na wat Jezus zegt? Of werkt het anders nu Jezus de wet volbracht heeft? en hoe anders? Kan iemand mij dat vertellen aan de hand van Bijbelteksten?
Want ik zie nergens dat het voorlezen van wat dan ook uit de Bijbel in de geloofsgemeenschap ( voor gelovigen dan ) verkeerd zou zijn.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 15:12
|
|
|
|
Wordt compleet onwel van deze hysterie Mn maag draait zich om zie zoiets liever nooit meer en wil en niks mee te maken hebben brrrrrr, zet er van te voren graag bij waar het over gaat dan kijk ik bij voorbaat al niet Idd liever de donald duck
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 15:13
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Pffff....veel te warm buiten. Ik ga maar vast kerstkaarten schrijven , denk ik. |
Ik ben kerstkaarten aan het maken en ja in het zonnetje
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 15:14
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Jaja, het is ook weer voor een bbq. Grrr...mijn tijd komt nog wel
Maar geniet er maar van, samen met je moeder!  |
Ja ja jou tijd komt nog wel geniet nou maar gewoon van het weer en wees blij dat je niet in die 20 km file bij Visser staat Maar misschien had je even bij hem in het zonnetje mogen bijkomen dan
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |