ChristianMatch

Forum

Vergeven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2915 2916 2917 2918 2919 2920 2921 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zondag 2 oktober 2011, 02:07

MARIAN519 schreef:
Klopt Shanita wat je zegt...berouw tonen als dader, daar hangt best veel vanaf.
en dan wél berouw tonen aan degene die je wat hebt aangedaan, misschien dat er dan vergeving kan zijn...althans een begin van..
het slachtoffer waar ik over spreek wilde de confrontatie met de dader aangaan..die persoon liet het op het laatst afweten.

Ik ben ook de confrontatie aangegaan. Dader loopt me uit te lachen, dat ik toch niets kan bewijzen. Dat een rechter mij ook niet zou geloven. En de dingen waar wel meerderen bij waren, die worden zorgvuldig onder het vloerkleed geveegd door andere familie. Namelijk moeder en broer.

Dat was bij de Oprah Winfrey een keer zo, dat ging over mannen, die vroeger misbruikt zijn. die hadden allemaal een foto bij zich waar ze op stonden als kind. En van degenen die door familie was misbruikt, vader of moeder of beidde, die hadden ook allemaal zonder uitzondering geen steun of geloofwaardigheid van familie. Ja, en dan denk ik van dat ik niet de enige ben.

Ach, ik heb weer een leven nu. ik moet wel uitkijken voor manipulatie, dat is alles. Daar lees ik veel over, om mezelf te kunnen wapenen.

Fijne zondag!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 2 oktober 2011, 07:56

CROSSROAD317 schreef:
Weet je, er staat meer dan alleen maar "oprecht berouw" ... Heb je de rest van mijn posting ook gelezen ... Lees dan nog maar even, dan zie je wat ik verder nog schreef ...

En misschien, ja misschien kun je ook helemaal niet vergeven, en ondanks dat het een Bijbelse plicht is, als jij er niet aan toe bent, waarom zou je dan vergeven ... ?? Vergeven doe je als je zelf ook oprecht kunt vergeven, anders heeft vergeven geen nut en is het brandhout ...

Dat is wat ik altijd al heb geschreven trouwens, je vergeeft omdat het voor jezelf is, dat is het Bijbelse principe. Op het moment dat je er zelf van overtuigd bent dat vergeven goed is om verder te kunnen met "verwerking, genezing enz." Niet omdat een ander het van jou verlangt en zegt dat het Bijbels is ... Dat is het Bijbelse principe, en God, je Vader, begrijpt dat heel goed, Hij kent namelijk Zijn kinderen (van binnen en van buiten) door en door ...

@ Willemijn -- Soms koop je niets voor oprecht berouw omdat je eigen leven al verwoest is .....
Soms krijg ik de indruk dat je gewoon niet wilt lezen wat ik schrijf en elke keer weer een zinnetje benadrukt wat dan verderop in mijn posting een hele andere betekenis heeft/krijgt dan wanneer je alleen dat ene zinnetje benadrukt/aanhaalt. Twijfelende smiley

Ik lees heel goed wat je schrijft maar ik ben het niet met je eens........ik heb meer de indruk dat jij dat niet wil/kan accepteren......
Je hoeft je mening toch niet op te dringen? Volgens mij voeren we hier een discussie? En geen wie heeft er gelijk strijd?
En juist die ene zin zegt wel veel want daar draait het nu net om.......en dat veroorzaaakt ook zoveel leed bij slachtoffers.......

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zondag 2 oktober 2011, 08:00
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: zondag 2 oktober 2011, 08:22

CROSSROAD317 schreef:
Zie het eens anders ... Ik lees de Bijbel en kom tot een andere conclusie.

De wet legt een sluier over het hart van de Joden, telkens als ze de wet voorlezen.
De kerk leest de wet ook elke week voor, en verbind daar conclussies aan.
De Joden konden door de bedekking die Mozes moest dragen, niet de volheid van God zien. (dit vergelijk geeft Paulus)
Zoals ik al eerder schreef gebeurt het voorlezen bij ons ook, maar altijd in combinatie met verootmoediging vooraf en de genadeverkondiging daarna.
Waarom is het dan Godslastering als ik me afvraag, wat het voorlezen van de wet in de kerk, voor gevolgen heeft op de aanwezige christenen in de kerk ...
Ik wil graag dat elke christen, de Volheid van de Genade van God mag ervaren/beleven. En door uitspraken als "als ik de wet niet houd, ga ik naar de hel" geef je niet aan, dat je als christen, leeft uit de Volheid van Genade van God ...

@ Pieter -- "ff naar voren lopen om je hart aan Jezus te geven is evenmin een garantie als een leven lang wettisch leven".
Als iemand naar voren loopt om "ff zijn hart aan Jezus te geven" is dat genoeg voor Jezus Christus.
Nergens in de Bijbel staat dat je wettisch moet leven om wederomgeboren te worden ... en dan kom je weer uit bij Romeinen hoofdstuk 3:27 Kunnen wij ons dan nog ergens op laten voorstaan? Dat is uitgesloten. En door welke wet komt dat? Door de wet die eist dat u hem naleeft? Nee, door de wet die eist dat u gelooft. 28 Ik heb u er immers op gewezen dat een mens wordt vrijgesproken door te geloven, en niet door de wet na te leven.

Ik het in mijn openingsposting niet zo hard moeten zeggen "geef je dan satan geen ....." ik was me er niet van bewust dat mijn vraagstelling een dusdanige negatieve lading had, dat ik daardoor mede christenen heb gekwetst. -- IK WIL HIERVOOR MIJN EXCUSES AANBIEDEN EN VRAAG AAN IEDEREEN, DIE ZICH GEKWETST VOELT DOOR MIJ VRAAGSTELLING, VERGEVING VOOR DEZE WOORDEN. --

Dit vind ik klasse, Cross...excuses geaccepteerd!
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: zondag 2 oktober 2011, 09:48

Waarom is de zondag de eerste dag van de week? God maakte toch eerst in zes dagen de aarde en rustte daarna (de zondag)? Vanwaar dan de zondag als eerste dag?

1. In het Oude Testament is de lijn duidelijk. Na in zes dagen hemel en aarde geschapen te hebben, rust God op de zevende dag en zet de zevende dag als rustdag in. Zie Genesis 2:2-3: "Als nu God op de zevende dag volbracht had Zijn werk, dat Hij gemaakt had, heeft Hij gerust op de zevende dag van al Zijn werk dat Hij gemaakt had. En God heeft de zevende dag gezegend en die geheiligd omdat Hij op dezelve gerust heeft van al Zijn werk". Hieruit kunnen we leren, dat God vanaf het allereerste begin van Zijn schepping ons Zijn rustdag heeft gegeven. In de Tien Geboden wordt dit opnieuw bevestigd en bekrachtigd: "Gedenkt de sabbatdag dat gij die heiligt. Zes dagen zult gij arbeiden en al uw werk doen, maar de zevende dag is de sabbat van de HEERE, uw God, dan zult gij geen werk doen enz.". Oudtestamentisch is de orde dus: na zes dagen arbeid schenkt God ons de rustdag. De rustdag, de sabbat valt op de zevende dag, dat is op zaterdag.

2. Dat brengt bij de vraag: Waarom houden wij die oudtestamentische orde niet aan en vieren we de rustdag op de eerste dag van de week, namelijk de zondag? Dat gaat hierop terug, dat Jezus juist op die dag is opgestaan uit de dood. De eerste dag van de week is Jezus' overwinningsdag. De dag waarop Hij als de grote Overwinnaar over zonde, duivel en dood is opgestaan uit het graf. Tegelijk ook de dag waarop Hij Zich aan velen van Zijn discipelen heeft geopenbaard en hen deelgenoot heeft gemaakt van de vrucht van Zijn kruisdood en opstanding. Uit het Nieuwe Testament blijkt dat sindsdien de zondag als eerste dag van de week voor de christenen een heel bijzonder karakter heeft gehad. Precies een week na Pasen verschijnt Jezus opnieuw op de eerste dag van de week aan Zijn discipelkring nu in het bijzonder met het oog op Thomas (Joh. 20:26). In de Openbaring van Johannes krijgt de eerste dag van de week de prachtige naam: "De dag des Heeren" (Openb. 1:10). Ook uit Hand. 20:7 en 1 Kor. 16:2 blijkt dat deze dag voor de eerste christenen een bijzondere betekenis had. Een dag waarop men als gemeente samenkwam en het sacrament van het Heilig Avondmaal vierde.

3. Uiteraard betekent dat niet, dat men meteen de zaterdag als rustdag inwisselde voor de zondag. Dat is een langzaam proces geweest. Wel is duidelijk dat ook in de na-apostolische tijd de gemeente op de eerste dag van de week samenkwam. Een van de oudste christelijke geschriften is de "Leer der twaalf apostelen". Daarin wordt gesproken over het samenkomen van de gemeente op "de Dag des Heeren". Terwijl van de kerkvader Ignatius een brief bekend is uit ca. 110 na Christus, waarin hij schrijft dat de christenen "niet meer de sabbat vieren, maar hun leven richten naar de dag des Heeren waarop ook ons leven is opgebloeid door Hem en Zijn dood". Dat de zondag de officiële rustdag werd voor het Romeinse Rijk gaat terug op een decreet van keizer Constantijn. Eenmaal tot bekering gekomen vaardigde hij op 3 maart 321 een wet uit die het aan ambtelijke personen en aan stadsbewoners verbood om op zondag te werken. Sindsdien gold de zondag als de officiële rustdag. Een zegen en voorrecht die in onze tijd helaas meer en meer onder druk komen te staan (zie voor een veel bredere behandeling van deze vragen bijv. R. van Kooten, "Heiligt Mijn Naam en Mijn dag", Uitg. Den Hertog, 1998, blz. 76 v).

4. Tenslotte, er gaat van de verschuiving van de rustdag van zaterdag naar zondag ook een bepaalde prediking uit. Oudtestamentisch was de orde: eerst werken dan rusten. Al arbeidende was er het uitzien naar de rust van de zevende dag. En zo was er ook in geestelijk opzicht een uitzien naar de grote Rustaanbrenger Jezus Christus. Echter, als Hij gekomen is, alles volbracht heeft en eeuwige rust voor Zijn volk heeft verworven (vgl. Hebr. 4:9), dan mag er door Gods Kerk geleefd worden vanuit de rust. D.w.z.: vanuit Zijn volbrachte Middelaarswerk. God heeft de dingen zo geleid en geschikt dat dat nu ook in de viering van de rustdag wordt weerspiegeld. De rustdag valt niet meer op de laatste dag van de week, maar op de eerste. Als een prediking ervan dat de Kerk van Christus mag arbeiden en dienen vanuit de rust door Hem verworven en zo op haar wachtpost mag staan om eenmaal de "eeuwige rust" in te gaan (vgl. Hebr. 4). Vraag: mogen we door een waarachtig geloof met Christus verbonden persoonlijk deel hebben aan deze rust en daaruit leven?

Ds. L.W.Ch. Ruijgrok
Kerkelijke gezindte: Hersteld Hervormd
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: zondag 2 oktober 2011, 10:06

Het 4de gebod:
Houd de sabbat in ere, het is een heilige dag. Zes dagen lang kunt u werken en al uw arbeid verrichten, maar de zevende dag is een rustdag, die gewijd is aan de HEER, uw God; dan mag u niet werken. Dat geldt voor u, voor uw zonen en dochters, voor uw slaven en slavinnen, voor uw vee, en ook voor vreemdelingen die bij u in de stad wonen. Want in zes dagen heeft de HEER de hemel en de aarde gemaakt, en de zee met alles wat er in leeft, en op de zevende dag rustte Hij. Daarom heeft de HEER de sabbat gezegend en heilig verklaard.

De Joden houden de sabbath.
Waarom zouden wij Christenen een Joodse dag uitkiezen voor
onze rust?

Eigenlijk is de zondag een heidense dag.

In 313 na Chr. vaardigde keizer Constantijn, zelf tot op zijn sterfbed opperpriester van de zonnecultus (Sol Invictus), het edict van Milaan uit dat Rome onder één godsdienst bracht. Hij gaf met deze verordening de christenen de facto vrijheid van godsdienst. Constantijn liet veel kerken bouwen, waarin heel wat van de gangbare heidense symbolen werden ingebouwd, en in 321 na Chr. stelde hij de zondag als rustdag in voor het gehele rijk. Dit was aan de ene kant ten gunste van de christenen die de zondag als rustdag wilden houden, maar viel anderzijds goed bij de lokale bevolking die destijds nog de zon een belangrijke plaats in het religieuze leven gaf en waar zondag de rustdag was. Op die manier maakte hij zijn nieuw gevestigde godsdienst voor alle partijen aanvaardbaar.

Maar als ik het stuk van ds Ruijgrok lees, vind ik de zondag nog geen eens verkeerd, om die als rustdag te gebruiken.

Als wij nu in het NT tijdperk leven, waarom dan gebruiken uit het OT gaan gebruiken?

Hoe vullen we de zondag in?
Doen we dan gewoon de dingen die we ook alle andere 6 dagen doen?

Er zijn beroepen die op zondag gewoon doorgaan.
Niks mis mee.

Maar neem nou de winkeltijden wet.
Er zijn in vele plaatsen winkels open op zondag.
Ook de horeca is open op zondag.

Hoe denken jullie hierover?
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 2 oktober 2011, 10:13

CROSSROAD317 schreef:
Zie het eens anders ... Ik lees de Bijbel en kom tot een andere conclusie.

De wet legt een sluier over het hart van de Joden, telkens als ze de wet voorlezen.
De kerk leest de wet ook elke week voor, en verbind daar conclussies aan.
De Joden konden door de bedekking die Mozes moest dragen, niet de volheid van God zien. (dit vergelijk geeft Paulus)

Waarom is het dan Godslastering als ik me afvraag, wat het voorlezen van de wet in de kerk, voor gevolgen heeft op de aanwezige christenen in de kerk ...
Ik wil graag dat elke christen, de Volheid van de Genade van God mag ervaren/beleven. En door uitspraken als "als ik de wet niet houd, ga ik naar de hel" geef je niet aan, dat je als christen, leeft uit de Volheid van Genade van God ...

@ Pieter -- "ff naar voren lopen om je hart aan Jezus te geven is evenmin een garantie als een leven lang wettisch leven".
Als iemand naar voren loopt om "ff zijn hart aan Jezus te geven" is dat genoeg voor Jezus Christus.
Nergens in de Bijbel staat dat je wettisch moet leven om wederomgeboren te worden ... en dan kom je weer uit bij Romeinen hoofdstuk 3:27 Kunnen wij ons dan nog ergens op laten voorstaan? Dat is uitgesloten. En door welke wet komt dat? Door de wet die eist dat u hem naleeft? Nee, door de wet die eist dat u gelooft. 28 Ik heb u er immers op gewezen dat een mens wordt vrijgesproken door te geloven, en niet door de wet na te leven.

Ik het in mijn openingsposting niet zo hard moeten zeggen "geef je dan satan geen ....." ik was me er niet van bewust dat mijn vraagstelling een dusdanige negatieve lading had, dat ik daardoor mede christenen heb gekwetst. -- IK WIL HIERVOOR MIJN EXCUSES AANBIEDEN EN VRAAG AAN IEDEREEN, DIE ZICH GEKWETST VOELT DOOR MIJ VRAAGSTELLING, VERGEVING VOOR DEZE WOORDEN. --

Je kan wel vaker hard zijn crossroad, hoef alleen maar te denken aan je woorden over yoga.....Misschien een idee om voor je wat schrijft je dat ook eens te realiseren? Je te realiseren dat je mensen diep in hun hart kwetst omdat jouw mening toevallig anders is?
Jouw visie is voor jou de enige ware visie maar probeer te begrijpen dat andere mensen ook een andere visie hebben die net zo waardevol is ook al is dat in jouw ogen occult.......
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: zondag 2 oktober 2011, 10:16

Dus, eigenlijk horen wij, en de zaterdag (sabath) en de zondag te heiligen, als Christen zijnde. Dat vraag ik mij eigenlijk af, daar stamt volgens mij ook het vrije weekend van af. Maar ja, zelfs de zondag is al niet meer heilig in dit land. Als je ergens gaat solliciteren, en zegt dat je zondags vrij wil zijn, kom je al niet meer in aanmerking voor een baan.
Naar boven

Auteur Bericht
DANIEL777

BerichtGeplaatst: zondag 2 oktober 2011, 10:22

MARISKA601 schreef:
Het 4de gebod:
Houd de sabbat in ere, het is een heilige dag. Zes dagen lang kunt u werken en al uw arbeid verrichten, maar de zevende dag is een rustdag, die gewijd is aan de HEER, uw God; dan mag u niet werken. Dat geldt voor u, voor uw zonen en dochters, voor uw slaven en slavinnen, voor uw vee, en ook voor vreemdelingen die bij u in de stad wonen. Want in zes dagen heeft de HEER de hemel en de aarde gemaakt, en de zee met alles wat er in leeft, en op de zevende dag rustte Hij. Daarom heeft de HEER de sabbat gezegend en heilig verklaard.

De Joden houden de sabbath.
Waarom zouden wij Christenen een Joodse dag uitkiezen voor
onze rust?

Eigenlijk is de zondag een heidense dag.

In 313 na Chr. vaardigde keizer Constantijn, zelf tot op zijn sterfbed opperpriester van de zonnecultus (Sol Invictus), het edict van Milaan uit dat Rome onder één godsdienst bracht. Hij gaf met deze verordening de christenen de facto vrijheid van godsdienst. Constantijn liet veel kerken bouwen, waarin heel wat van de gangbare heidense symbolen werden ingebouwd, en in 321 na Chr. stelde hij de zondag als rustdag in voor het gehele rijk. Dit was aan de ene kant ten gunste van de christenen die de zondag als rustdag wilden houden, maar viel anderzijds goed bij de lokale bevolking die destijds nog de zon een belangrijke plaats in het religieuze leven gaf en waar zondag de rustdag was. Op die manier maakte hij zijn nieuw gevestigde godsdienst voor alle partijen aanvaardbaar.

Maar als ik het stuk van ds Ruijgrok lees, vind ik de zondag nog geen eens verkeerd, om die als rustdag te gebruiken.

Als wij nu in het NT tijdperk leven, waarom dan gebruiken uit het OT gaan gebruiken?

Hoe vullen we de zondag in?
Doen we dan gewoon de dingen die we ook alle andere 6 dagen doen?

Er zijn beroepen die op zondag gewoon doorgaan.
Niks mis mee.

Maar neem nou de winkeltijden wet.
Er zijn in vele plaatsen winkels open op zondag.
Ook de horeca is open op zondag.

Hoe denken jullie hierover?
Ik zou graag op 2 punten willen reageren:

Het eerste punt waar staat dat op zondag beroepen doorgaan.

Hier wil ik even een kanttekening plaatsen dat mensen die bijvoorbeeld op zondag in de zorg en ziekenhuizen werken dan aansluitend een paar dagen vrij zijn. Dus geen zeven dagen dan werken.

Het 2de punt gaat over de openingstijden van winkels.

Dit is een slechte zaak want in vaak zijn het mensen die tijd zat hebben om door de week de boodschappen te doen maar dan te lui zijn om het dan te doen.
En helaas maken wij als christenen er vaak ook te gemakkelijk misbruik van.
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: zondag 2 oktober 2011, 10:41

dat mijn huis niet leeggeplunderd is...

er stond een deur open vannacht...
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zondag 2 oktober 2011, 10:42

MARISKA601 schreef:
dat mijn huis niet leeggeplunderd is...

er stond een deur open vannacht...

Oeps jij blij dat je een hond hebt die waaks is Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zondag 2 oktober 2011, 10:48

Ja, dat heb je goed gezien.

Raar he, dat mensen dat geloven daar in mee gaan..
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zondag 2 oktober 2011, 10:49

MARTIN695 schreef:
Hallo Chat

Ik weet van een predikant hier uit de buurt die overspel pleegde met een vrouw ook van zijn gemeente en die is hier weggegaan en staat weer in zuidhollandf op de kansel en hoe kan je dan de 10 geboden voorlezen dat is wat ik niet snap.
Sjalom.
Martin

Hoi Martin,

Snap niet dat die man uberhaupt weer is bevestigd in het ambt!
En al helemaal niet hoe die dan de 10 geboden kan voorlezen.
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zondag 2 oktober 2011, 10:51

WILLEMIJN232 schreef:
Ik lees heel goed wat je schrijft maar ik ben het niet met je eens........ik heb meer de indruk dat jij dat niet wil/kan accepteren......
Je hoeft je mening toch niet op te dringen? Volgens mij voeren we hier een discussie? En geen wie heeft er gelijk strijd?
En juist die ene zin zegt wel veel want daar draait het nu net om.......en dat veroorzaaakt ook zoveel leed bij slachtoffers.......

Kan me hier volledig bij aansluiten het gaat er niet om wie er gelijk heeft!
Het is een discussie en met name om de slachtoffers van deze discussie!
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: zondag 2 oktober 2011, 10:56

DANIEL777 schreef:
Ik zou graag op 2 punten willen reageren:

Het eerste punt waar staat dat op zondag beroepen doorgaan.

Hier wil ik even een kanttekening plaatsen dat mensen die bijvoorbeeld op zondag in de zorg en ziekenhuizen werken dan aansluitend een paar dagen vrij zijn. Dus geen zeven dagen dan werken.

Het 2de punt gaat over de openingstijden van winkels.

Dit is een slechte zaak want in vaak zijn het mensen die tijd zat hebben om door de week de boodschappen te doen maar dan te lui zijn om het dan te doen.
En helaas maken wij als christenen er vaak ook te gemakkelijk misbruik van.
Dat van zondag staat nergens beschreven, en wat de rest aangaande, het is nogal een uitspraak, te lui zijn. Ik weet niet van welke planeet u komt, maar planeet aarde, kent nogal wat takken van arbeid. Er zijn er s,nachts, en veel mensen slapen overdag, als de winkels open zijn. Dan zijn er nog heel wat beroepen, die tegenwoordig noodzakelijk zijn, ook actief op zondag. En om in de trend van dit land te blijven, ook dankzij, of mede dankzij de linkse kliek, zitten wij in een multi culti, en daarom is zondag, een gewone dag geworden. En zelfs voor dit kabinet, hadden wij een regering met een C die tot de dag van vandaag, ook met betrekking tot de zondag aardig in gebreken is gebleven. En moeten, ook al willen wij niet, op zondag gewoon werken.
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zondag 2 oktober 2011, 10:58

PIETER649 schreef:
De kerst mag van mij ook wit worden...
Volgende week ga ik weer sneeuwschuivers produceren.

Dusse: wie de leegverkochte schapppen voor wil zijn, bestelle alvast zijn/haar sneeuwschuiver rechtstreeks bij de fabrikant!

onder het motto:

Sneeuwschuiver bestelle?
Pieter649 belle!!

( voor goede doelenbraderieen hanteer ik speciale prijzen Coole smiley met zonnebril )

( sorry redactie, maar mn gezin moet ook eten en de bank wil zn hypotheek etc ) Verlegen lachende smiley Engeltje smiley

Kom je nu mee aan zeg had dat afgelopen winter gemeld Gefrustreerde smiley
Nu heb ik er een Knipoog smiley
Dus ik kan niet helpen jou gezin te onderhouden Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zondag 2 oktober 2011, 10:58

oeps maar weer on-topic dan he Knipoog smiley
Weer een stralend dagje dus geen sneeuwschuivers nodig hier Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zondag 2 oktober 2011, 11:05

HERMAN388 schreef:
Mattheus 28:1
En laat na de sabbat, als het begon te lichten
Toen Jezus opgestaan was, was de eerste dag van de week ingesteld als rustdag, dus op zondag.

Op goede vrijdag stierf Hij en moet voor de sabbat uit het kruis gehaald worden en na sabbat werd Hij opgestaan en gaf Hij aan Zijn discipelen
opdracht:

vers 19 en 20
Gaat dan henen, onderwijst al de volken, dezelve dopende in den Naam des Vaders, en des Zoons, en des Heiligen Geestes; lerende hen onderhouden alles, wat Ik u geboden heb.

En ziet, Ik ben met ulieden al de dagen tot de voleinding der wereld. Amen.

HUH hebben we het over sabbat en zondag op topic slapeloosheid, daar is een andere topic voor heren dan u Knipoog smiley
Zal ik het dan maar weer rechtbreien Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Weer goed geslapen vannacht Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: zondag 2 oktober 2011, 11:07

Wat mij opvalt is dat in sommige plaatsen absoluut geen winkels open mogen op zondag.
Maar de horeca mag wel open zijn.

En ik doel dan met name op de kroegen.
Naar boven

Auteur Bericht
DANIEL777

BerichtGeplaatst: zondag 2 oktober 2011, 11:08

GERRIT084 schreef:
Dat van zondag staat nergens beschreven, en wat de rest aangaande, het is nogal een uitspraak, te lui zijn. Ik weet niet van welke planeet u komt, maar planeet aarde, kent nogal wat takken van arbeid. Er zijn er s,nachts, en veel mensen slapen overdag, als de winkels open zijn. Dan zijn er nog heel wat beroepen, die tegenwoordig noodzakelijk zijn, ook actief op zondag. En om in de trend van dit land te blijven, ook dankzij, of mede dankzij de linkse kliek, zitten wij in een multi culti, en daarom is zondag, een gewone dag geworden. En zelfs voor dit kabinet, hadden wij een regering met een C die tot de dag van vandaag, ook met betrekking tot de zondag aardig in gebreken is gebleven. En moeten, ook al willen wij niet, op zondag gewoon werken.

Geachte Gerrit
Staat er in de bijbel ook niet een tekst dat we geheel anders moeten zijn dan de wereld.
Ik ben het met u eens dat we idd kabinetten hebben gehad die het C onwaardig zijn, maar kunnen u en ik dan het eerst niet bij onszelf beginnen om de zaterdag cq zondag als een Dag van God te zien en er niet aan mee willen werken om daarom de Dag des Heren te ontheiligen.? ik denk als we als christenen juist nu ons laten horen we toch een kentering teweeg kunnen brengen met wat we doen.
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: zondag 2 oktober 2011, 11:08

ERIKA129 schreef:
oeps maar weer on-topic dan he Knipoog smiley
Weer een stralend dagje dus geen sneeuwschuivers nodig hier Lachende smiley

Dan zullen we het niet alleen over vandaag hebben maar over de afgelopen maand: Lachende smiley

Aldus de PZC:

ZON SCHEEN IN SEPTEMBER HET MEEST IN ZEELAND.
De zon scheen in september het meest in Zeeland. Maar liefst 170 uren tegen 162 uren landelijk ( 143 is normaal). Het noorden kreeg lokaal slechts 150 uur zon. Verder was september warm met een gemiddelde temperatuur van 15,7 graden in de Bilt. De herfstmaand 2011 is negende in de rij van warmste septembers sinds 1901.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zondag 2 oktober 2011, 11:25

Zondag 2 oktober, Psalm 115: 9-18; Leven in het licht.

In deze psalm zit God nog helemaal in zijn hoge hemel. Nu ja, de engelen zijn bij Hem, dat is waar. Maar verder is het er maar een kale boel, een lege ruimte. Waar zijn, zij die in het geloof ontslapen zijn, de heiligen van toen? Die zijn dood. Die liggen in hun graf. Zij zijn afgedaald in de stilte. Die doden houden hun mond. Ze hebben niets meer te zeggen. Aldus het slot van de psalm. Daarom is het aan ons, levenden, de Eeuwige te prijzen. Laten wij, Hem zegenen, zolang er daglicht is! De goden en de doden zwijgen als het graf – maar wij zeggen: halleluja!
Moet ik nu vervolgens zeggen dat wij, mensen van het Nieuwe Testament, wijzer zijn? Dat wij sinds Pasen geloven dat de dood wel dood is, maar dat de doden leven in de Heer? Moet ik nu vertellen dat deze psalm nog een primitieve overtuiging vertolkt, en dat wij, christenen, meer en beter weten? Ik laat het wel uit mijn hoofd. Wie ben ik om een helder zicht te hebben op de grote vragen van leven en dood? Ik weet alleen dat alle apostelen ons in het spoor van de Messias een hemel hebben laten zien die vol is van Gods glorie. En aan die lofprijzing van de Eeuwige doen niet alleen de engelen de engelen mee, maar ook al Gods kinderen die ogenschijnlijk in de stilte zijn afgedaald. Nee, hier op aarde loven zij God niet meer. We moesten hun stemmen missen. Maar ginds, in die hemel van de Allerhoogste, daar zeggen we vandaag de psalmtekst na en zingen wij, wellicht anders bedoeld dan de dichter wilde: Wij, wij allen, wij zeggen de Heer, van nu tot in eeuwigheid.

De doden geven van Gods roem geen blijk.
Zij kunnen Hem niet prijzen, die in ’t rijk
der stilte nederzinken.
Maar onder ons die leven in het licht
zal blijde lofzang voor zijn aangezicht
nu en altoos weerklinken.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zondag 2 oktober 2011, 11:43

Nou, voor mij voelt het nu wel even als een werkdag hoor.

Vannacht paar keer wakker geworden. Hele nare dromen, van dat ik steeds ergens moest komen, via hele gevaarlijke routes, en dat lukte elke keer niet.

Als ik dan even wakker word, en ik draai me om en ga verder slapen, dan droom ik ook verder. dus na een tijdje ben ik er gewoon even een uur uitgegaan.

Dus een paar keer mijn nacht behoorlijk verstoord, word ik al om tien uur wakker gebeld....ik had eigenlijk al om 11 uur een afspraak. Nou, ik loop te tollen van de slaap. Net zoiets als dat je op een gewone werkdag om 6 uur op staat, zoiets.

Ja, ik heb ook vrienden die werken, die zie ik het meest in het weekend.

Dus wat ik wil zeggen, het is dan wel zondag, rustdag voor velen, voor anderen is dat zaterdag, de sabbath. Maar voor mij voelt het wel eventjes aan als werken, net. Dan zijn de winkels ook nog eens een keer niet open hier, dus even gezellig de stad in, winkelen kan ook al niet. Dat is voor mij ontspannen en rustig, dat winkelen. Of je moet uitwijken naar Rotterdam. Tegen de tijd dat ik de deur uitga, is het daar al te laat voor.

Nou heb ik mazzel dat deze vriend dat neemt, dat ik zo laat ben, maar ja, aan hem kan ik gelukkig het een en ander uitleggen.

Fijne zondag!

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 2 oktober 2011, 11:55
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: zondag 2 oktober 2011, 11:53

GERRIT084 schreef:
Dus, eigenlijk horen wij, en de zaterdag (sabath) en de zondag te heiligen, als Christen zijnde. Dat vraag ik mij eigenlijk af, daar stamt volgens mij ook het vrije weekend van af. Maar ja, zelfs de zondag is al niet meer heilig in dit land. Als je ergens gaat solliciteren, en zegt dat je zondags vrij wil zijn, kom je al niet meer in aanmerking voor een baan.

Het vrije weekend bestaat nog niet zo lang hoor.
De 6 daagse werkweek is pas in de jaren 60 afgeschaft, tot die tijd werkte men gewoon 6 dagen (wat op zich bijbels is geloof ik, 6 dagen zult gij arbeiden en al uw werk doen, maar de 7e de dag...)
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: zondag 2 oktober 2011, 12:07

VISSER278 schreef:
Ha...die ken ik er meer. Wat zeg ik...een compleet prinsessenkamertje Lachende smiley

het prinsesse accent van die kamer begint te verschuiven naar een paardenmeisjeskamer Huilende smiley, smiley in tranen

nooit gedacht dat ik nog met weemoed aan die prinsessekamer terug zou denken.

Pieter, nu eerst een broodje ROSbief
Naar boven

Auteur Bericht
DANIEL777

BerichtGeplaatst: zondag 2 oktober 2011, 12:09

PIETER649 schreef:
het prinsesse accent van die kamer begint te verschuiven naar een paardenmeisjeskamer Huilende smiley, smiley in tranen

Dan blijft er niks over voor de paardenkamer Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: zondag 2 oktober 2011, 12:19

VISSER278 schreef:
Dan zullen we het niet alleen over vandaag hebben maar over de afgelopen maand: Lachende smiley

Aldus de PZC:

ZON SCHEEN IN SEPTEMBER HET MEEST IN ZEELAND.
De zon scheen in september het meest in Zeeland. Maar liefst 170 uren tegen 162 uren landelijk ( 143 is normaal). Het noorden kreeg lokaal slechts 150 uur zon. Verder was september warm met een gemiddelde temperatuur van 15,7 graden in de Bilt. De herfstmaand 2011 is negende in de rij van warmste septembers sinds 1901.

Wel weer het zuiden hè Boze smiley Iig niet in Hoeven dus Smiley met dichtgeplakte mond Maar ondertussen is het hier (ook!) in Utrecht heerlijk weer! Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: zondag 2 oktober 2011, 12:38

PIETER649 schreef:

gevolgd door broodje paardenrookvlees? Duiveltje smiley
gelukkig hebben we nog een andere dochter met prinsessengedrag Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zondag 2 oktober 2011, 13:34

ERIKA129 schreef:
HUH hebben we het over sabbat en zondag op topic slapeloosheid, daar is een andere topic voor heren dan u Knipoog smiley
Zal ik het dan maar weer rechtbreien Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Weer goed geslapen vannacht Lachende smiley

Fijn te horen dat het beter gaat, Erika! :)
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: zondag 2 oktober 2011, 14:26

WILLEMIJN232 schreef:
Je kan wel vaker hard zijn crossroad, hoef alleen maar te denken aan je woorden over yoga.....Misschien een idee om voor je wat schrijft je dat ook eens te realiseren? Je te realiseren dat je mensen diep in hun hart kwetst omdat jouw mening toevallig anders is?
Jouw visie is voor jou de enige ware visie maar probeer te begrijpen dat andere mensen ook een andere visie hebben die net zo waardevol is ook al is dat in jouw ogen occult.......

Geef mij maar aan, alleen met Bijbelse standpunten graag ... dat yoga de leer van de Bijbel onderschrijft. Dat de achtergrond van yoga niets te doen heeft met oosterse wijsheden die hun oorsprong niet vinden in het sjamanisme ...

Verder heeft je opmerking niets maar dan ook helemaal niets met dit onderwerp te maken, en had je me beter per mail kunnen schrijven wat je stoort aan mij ... nu maak je het publiekelijk en zet je mij te kijk als een kleine jongen.
Naar boven

Auteur Bericht
RENE838

BerichtGeplaatst: zondag 2 oktober 2011, 14:29

Tja, als ik lees in profielen hoe vaak daar het woord "respect" bij staat of "elkaar in waarde laten" als uitgangspunt bij iemands persoonlijkheid dan is dat uiteraard heel mooi.
Alleen als je dan vervolgens ziet hoe sommige mensen elkaar "te lijf" gaan dan denk ik...........respect ?? of elkaar in waarde laten ??????????

Laten we wel bedenken dat dit forum openbaar is.
Stel dat hier een niet-christen zou komen en ziet hoe wij met elkaar om gaan. Ik mag niet voor een ander denken maar een gedachte die bij mij zou komen is: "laat ze het lekker onderling uitvechten". Dat CM een afspiegeling is van de christelijk samenleving mag een feit zijn maar of dit forum een voorbeeld is van respectvol gedrag ????
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2915 2916 2917 2918 2919 2920 2921 ... 6194 Volgende
Pagina 2918 van 6194