ChristianMatch

Forum

Het weer
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2935 2936 2937 2938 2939 2940 2941 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: woensdag 5 oktober 2011, 23:08

PIETER649 schreef:
ik was WEL aan de beurt zeun Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Ik reageerde wel op háár posting mennnn.
Maar die onderdanigheid van de vrouw t.o.v. de man slaat bij je door . Knipoog smiley

Visser die nú een reactie verwacht van een echtgenote wiens man z'n waffel moet houden. Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: woensdag 5 oktober 2011, 23:08

PIETER649 schreef:
tsss miss off-topic spreekt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Hier was het nassi...
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: woensdag 5 oktober 2011, 23:19

ERIKA129 schreef:
Ikke zou dr ook zin an krijgen Clown smiley

kwestie dan van gaaaaaaaaaan Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: woensdag 5 oktober 2011, 23:20

VISSER278 schreef:
Ik reageerde wel op háár posting mennnn.
Maar die onderdanigheid van de vrouw t.o.v. de man slaat bij je door . Knipoog smiley

Visser die nú een reactie verwacht van een echtgenote wiens man z'n waffel moet houden. Smiley met dichtgeplakte mond

Ik ken mn plaats en zwijg Engeltje smiley Coole smiley met zonnebril Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: woensdag 5 oktober 2011, 23:23

Dat is voor mij niet nodig, zelfs ben ik vanaf de geboorte zwaar slechthorend.
Door de komst van digitale gehoortoestel levert veel voordeel dan cochleair implantaat. (CI)
Bij CI verbruikt dagelijks 3(!) batterijen en moet dagelijks opgeladen worden.
Mijn toestel verbruikt 1 batterij en is goed voor ongeveer 3 weken.
Het gehoor door CI is net zo goed als digitale.
Na operatie krijgt je last evenwichtstoornis.
Mijn goede vriend heeft CI gehad en na 5 jaar is zijn gehoor geheel verdwenen. Zijn gehoorzenuw was aangetast door metalen elektroden en was mislukt voor hem. Erg jammer.
Dat is geen wonder maar risicovol

Wat ik nu heb, ben ik gewoon tevreden
Prijst den Heere

Effatha, dat is wordt geopend

Laatst aangepast door
HERMAN388
op donderdag 6 oktober 2011, 00:09
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: woensdag 5 oktober 2011, 23:24

Nu de uitleg wat dat is.

Hoe werkt een cochleair implantaat?

Hoe slagen onze oren erin om lucht die trilt (want dat is geluid) om te zetten in iets wat wij begrijpen? Dat is te danken aan de haarcellen in het slakkenhuis - meer dan tienduizend per goedhorend oor - die geluid via de gehoorzenuw doorgeven aan onze hersenen. Die hersenen interpreteren bliksemsnel of de trillende lucht wordt veroorzaakt door een blaffende hond, een opgevoerde brommer of een sprekende persoon.

Maar wat als er ergens een ‘kink in de kabel’ is? Wat als het binnenoor er niet of nauwelijks in slaagt om de trillende lucht door te geven aan de hersenschors? Dan kan daar in veel gevallen iets aan gedaan worden. Een chirurg kan elektroden in het slakkenhuis (de cochlea) plaatsen die de functie van de trilhaartjes overnemen, het geluid naar de gehoorzenuw voeren en deze elektrisch stimuleren. Dit noemen we een cochleair implantaat, ofwel CI.

De bediening van het implantaat (aanzetten, instellen) gebeurt van buitenaf. De buitenapparatuur wordt vaak met een magneetje boven of schuin achter het oor ‘geplakt’. Dit uitwendige deel bestaat uit een microfoon en een processor. De microfoon vangt het geluid op, de processor is een kleine computer die het geluidssignaal omzet in een code. Vanaf de processor loopt een snoertje naar een magnetische spoel, die de code doorstuurt naar het implantaat. Dit zet de code om in elektrische pulsen, die via elektroden de vezels van de gehoorzenuw in het slakkenhuis rechtstreeks prikkelen. Het CI maakt gebruik van het feit dat het binnenoor en de gehoorzenuw op verschillende plekken gevoelig zijn voor verschillende frequenties. Deze prikkelingen zijn het geluid dat de CI-gebruiker hoort.
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: woensdag 5 oktober 2011, 23:27

ZEELAND736 schreef:
Hier was het nassi...

Met grote pot sambal Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
YELNIN491

BerichtGeplaatst: woensdag 5 oktober 2011, 23:31

HERMAN388 schreef:
Dat komt door eerder donker dus vroeger naar bed Slapende smiley

nou was dat maar waar, dan lag ik er vroeg, maar helaas andere dingen gaan voor
Naar boven

Auteur Bericht
YELNIN491

BerichtGeplaatst: woensdag 5 oktober 2011, 23:31

vanmiddag toen we onze ieniemienie poes op haalden Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100

BerichtGeplaatst: woensdag 5 oktober 2011, 23:34

MARISKA601 schreef:
24/7 pijjn hebben is geen pret
daarom slik ik maar een pretpakket.

ik zou er lief ding voor over hebben.....maar pijn stillers lijklen niet te werken...
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 00:25

Quote:
Maryan: Gisteravond bij P&W ging het ook over godsdienstwaanzin, 'k heb alleen de aankondiging gezien. Het kan op mij ook overkomen als een aanval op oprechte christenen, die hier helemaal niks mee te maken hebben. De 'buitenwereld' verwart dit nog weleens.

Gisteren bij Pauw en Witteman ging het over de Noorse Broeders ook een sekte. die al veel langer bekend is.

Het kan bij jou over komen als een aanval op oprechte christenen. Ik wil gewoon mensen waarschuwen, christenen, atheïsten enzovoort, dat sektes niet van God zijn en niets van doen hebben met het Christelijk geloof.
en er niet te lang in blijven hangen in sektes, zoals ik deed....want ook in sektes kunnen christenen zitten, ze worden alleen misleid, en dat vind ik heel erg...
Want ook al doe je niet mee met dingen, je kan behoorlijk veel schade oplopen. als je dingen die niet van God zijn, ziet als dingen die wel van God zijn.

En ook voor de ongelovigen: Het geloof is zo mooi, en sektes bestaan jammer genoeg, en ze verpesten het voor de gewone kerken.

Oprechte christenen zeg je...Houdt christen zijn niet in, dát je oprecht bent...
Is dat wat jij zegt, niet zoiets als 'nat' water, 'oprechte' christenen...

In ieder geval ik ben heel duidelijk hier, wat betreft dit onderwerp, namelijk sektes. En ik schrijf over een sekte, opdat de buitenwereld dat niet verward met het christelijke geloof!!

Die Noorse Broeders zijn ook heel erg misleidend, ze noemen zichzelf "De Christelijke Gemeente Nederland", in Nederland. Dat is misleidend, om je zo te noemen als je een sekte bent!!En hoe meer er over sektes bekend wordt in Nederland, hoe beter!!!!!!!

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 6 oktober 2011, 01:14
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTIAN146

BerichtGeplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 00:25

Alles waar je de God van de bijbel voor kan danken is goed! Ik geloof sterk in wonderen maar ik ben ook gewoon blij dat ik gevaccineerd was als kind en ik ben blij met (het bestaan van) doktoren en ziekenhuizen. Voor de nauwkeurigheid zou ik het zelf een medisch wonder noemen ter onderscheid van de Godswonderen die in de bijbel worden beschreven. Verder: misschien dat we over 20 jaar aan deze uitvinding gewend zijn, zoals we ook aan transplantaties, de pacemaker en het klassieke gehoorapparaat gewend zijn geraakt. Waarschijnlijk praten ze DV in 2031 dan over een ´toenmalige´ medische doorbraak in plaats van over een medisch wonder.

MVG
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTIAN146

BerichtGeplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 00:38

John Bevere, een Amerikaanse prediker die het boek heeft geschreven: "de vreze des Heren" heeft gezegd dat hij eens een ingeving kreeg van: "Worship is not a slow song". Hij is toen gaan kijken wanneer aanbidding het eerst gebruikt werd in de bijbel, omdat volgens hem dat veel zegt over de betekenis van een bijbels begrip. Volgens hem werd het letterlijke woord aanbidding voor het eerst gebruikt in de bijbel door Abraham toen hij naar de berg Moria ging om daar zijn zoon Isaac te offeren. Abraham zei voordat hij op weg ging tegen de rest dat hij en Isaac op weg gingen om te aanbidden.....

John Bevere zei daarmee niet dat hij tegen moderne muziek is maar dat je innerlijke houding bij aanbidden zeer belangrijk is.

Laatst aangepast door
CHRISTIAN146
op donderdag 6 oktober 2011, 01:34
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 01:13

CROSSROAD317 schreef:
up

Is er al een deelnemerslijst Cross??

Gaat de beruchte wandeling van Chat nog door... met als toetje een overheerlijke diner bij Trijnie Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 01:17

ZEELAND736 schreef:
Ik heb nu -pas het filmpje bekeken...

Zonde van je tijd mensen om er hier zoveel aandacht aan te geven...!!!

Inderdaad!!!
Naar boven

Auteur Bericht
RENATE619

BerichtGeplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 01:26

GRACE585 schreef:
na 3 dagen weer eens op cm rondgeneusd te hebben moet het me van het hart dat ik dus toch niet opnieuw een lidmaatschap verleng,helaas forum daar is men constand off topic en gaat men vaak niet in op het onderwerp zonder gehakketak en op de chat reageerd men nouwelijks of niet op aangedragen onderwerpen het hangt een beetje als los zand aan elkaar lijkt het wel erg jammer had meer aanspraak verwacht

Volgens mij heb jij hier al gevonden wat de meeste leden nog zoeken... Zegt toch wel iets goeds over de site, toch?
Naar boven

Auteur Bericht
BEUN656

BerichtGeplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 01:32

SHANITA130 schreef:
Inderdaad!!!

Ik kan het mishebben maar volgens mij was jij degene die deze topic opende. Beetje tegenstrijdig he, wat je nou zegt... Twijfelende smiley Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
BEUN656

BerichtGeplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 01:37

HERMAN388 schreef:
Wat ik nu heb, ben ik gewoon tevreden
Prijst den Heere

Als ik hier even een lans over mag breken: over zelfvergenoegzaamheid gesproken, he vriend! En nog iets: wat jij meer of beter hebt dan een ander is ook maar verkregen goed waarover je rentmeester bent! Gefrustreerde smiley

Laatst aangepast door
BEUN656
op donderdag 6 oktober 2011, 19:20
Naar boven

Auteur Bericht
BEUN656

BerichtGeplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 01:42

Volgens mij is God aanbidden de essentie van het Christelijk geloof... Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100

BerichtGeplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 02:17

GRACE585 schreef:
na 3 dagen weer eens op cm rondgeneusd te hebben moet het me van het hart dat ik dus toch niet opnieuw een lidmaatschap verleng,helaas forum daar is men constand off topic en gaat men vaak niet in op het onderwerp zonder gehakketak en op de chat reageerd men nouwelijks of niet op aangedragen onderwerpen het hangt een beetje als los zand aan elkaar lijkt het wel erg jammer had meer aanspraak verwacht

ik snap wel wat er bedoelt word.....
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100

BerichtGeplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 02:23

JOSINA022 schreef:
Heb nog ff een vraag: Ik heb wel eens gezien dat er gebruik gemaakt wordt van vlaggen en dat er o.a. gevlagd wordt tijdens de aanbidding in een dienst.

Klopt dat en wat is de betekenis daarachter?

als jullie een andependium hebben hangen...daar zitten ook dezelfde kleuren in en met het wisselen van dekerkelijke seizoenen, worden die ook verwisseld....met pasen hebben wij bijvoorbeeld het wiite kleed met rode vogel hangem...maar we hebben ook een paarse en een groene....die hangt er nu.
Zo heb je ook cursussen voor liturgisch bloemschikken, waarbij kleuren een belangrijke rol spelen.....
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100

BerichtGeplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 02:25

ik kook liever mijn eigen eten zelf, op het werk iets gegeten wat lijkt op schorseneren en andijvie....

thuis had ik tenminste broccoli....
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100

BerichtGeplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 02:26

VISSER278 schreef:
kwestie dan van gaaaaaaaaaan Lachende smiley

al slaapwandelend zal ik me bij jullie voegen als het met MArs zijn werk ook uitkomt.....want slaapwandelend autorijden lijkt me geen goed idee.....
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100

BerichtGeplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 02:55

ik weet dat God ons de techniek heeft gegeven en dat we daar gebruik van kunnen en mogen maken.....als dat gebruikt kan worden om een implantaat te amken waardoor iemand weer of beter kan horen waarom niet???
Of, je hebt technici die instaat zijn om prothesen te maken zodat iemand weer een hand, arm of been kan gebuiken, mag dat dan ook niet???
God heeft deze kennis aan ons gegeven.....gebruik het goed..om de medemens die ook door Hem gemaakt is te helpen
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100

BerichtGeplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 02:56

hoor de wind waait door de bomen, hier in huis zelfs waait de wind.....
de eerste herfststorm van dit jaar te pakken???
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 08:15

TINK100 schreef:
als jullie een andependium hebben hangen...daar zitten ook dezelfde kleuren in en met het wisselen van dekerkelijke seizoenen, worden die ook verwisseld....met pasen hebben wij bijvoorbeeld het wiite kleed met rode vogel hangem...maar we hebben ook een paarse en een groene....die hangt er nu.
Zo heb je ook cursussen voor liturgisch bloemschikken, waarbij kleuren een belangrijke rol spelen.....

Wij hebben idd een andependium hangen en werken dus ook met de kleuren van het kerkelijk jaar.
Uit een eerdere bijdrage van Mariska blijkt dat er voor het vlaggen meerdere kleuren gebruiken. Bepaalde kleuren en de betekenis die er voor ons aan vast zit komen wel overeen.
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 10:27

En ook binnen de muren van de PKN, gebeuren een hoop dingen, wat eigenlijk niet ken. Smiley met dichtgeplakte mond

Laatst aangepast door
GERRIT084
op donderdag 6 oktober 2011, 10:27
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 10:32

De wolken zijn lek.
Mijn ramen huilen.
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 10:53

TINK100 schreef:
hoor de wind waait door de bomen, hier in huis zelfs waait de wind.....
de eerste herfststorm van dit jaar te pakken???

Zooooooooooo men dit is herfst en denk idd de eerste herfststorm te pakken!
Ben ik blij dat ik er vandaag niet uit hoef deze dame blijft lekker binnen bij de (denkbeeldige) haard Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 10:56

SHANITA130 schreef:
Gisteren bij Pauw en Witteman ging het over de Noorse Broeders ook een sekte. die al veel langer bekend is.

Het kan bij jou over komen als een aanval op oprechte christenen. Ik wil gewoon mensen waarschuwen, christenen, atheïsten enzovoort, dat sektes niet van God zijn en niets van doen hebben met het Christelijk geloof.
en er niet te lang in blijven hangen in sektes, zoals ik deed....want ook in sektes kunnen christenen zitten, ze worden alleen misleid, en dat vind ik heel erg...
Want ook al doe je niet mee met dingen, je kan behoorlijk veel schade oplopen. als je dingen die niet van God zijn, ziet als dingen die wel van God zijn.

En ook voor de ongelovigen: Het geloof is zo mooi, en sektes bestaan jammer genoeg, en ze verpesten het voor de gewone kerken.

Oprechte christenen zeg je...Houdt christen zijn niet in, dát je oprecht bent...
Is dat wat jij zegt, niet zoiets als 'nat' water, 'oprechte' christenen...

In ieder geval ik ben heel duidelijk hier, wat betreft dit onderwerp, namelijk sektes. En ik schrijf over een sekte, opdat de buitenwereld dat niet verward met het christelijke geloof!!

Die Noorse Broeders zijn ook heel erg misleidend, ze noemen zichzelf "De Christelijke Gemeente Nederland", in Nederland. Dat is misleidend, om je zo te noemen als je een sekte bent!!En hoe meer er over sektes bekend wordt in Nederland, hoe beter!!!!!!!

Denk dat er helaas in sekstes meer christenen zitten dan wij willen weten!
denk eens aan al degene die zoekende zijn die het in hun kerk niet meer kunnen vinden hem te "zwaar"vinden of die eens wat anders willen.
Zulke mensen zijn een mooie prooi voor sekte leden om ze bij hun sekte te trekken!
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2935 2936 2937 2938 2939 2940 2941 ... 6194 Volgende
Pagina 2938 van 6194