| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 22:05
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Hum wat zullen we ervan maken dan?? Visser, Frank en zijne liefie??? Of Visser , Laika en Frank Bij wie gaat het lichtje branden???  |
Nee, visser kan niet. Zelf dacht ik aan Laika, Platvis en de derde had Cootje al genoemd: Frank.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 22:08
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | t wor hoog tijd dat in de zorg gewoon weer es gewerkt word, in plaats van te overleggen! de wijkverpleegster komt al terug, nu al die vage thuiszorgbureautjes eruit, de pgb compleet op de schop en de managers de keuze tussen een witte jas of solliciteren..
Pieter, niet lullen maar poetsen |
Ben ik gedeeltelijk met je eens. Er wordt veel 'overlegd' maar ook veel met de handjes gewapperd.... Steeds meer komt ook op de stapel van de vpk. (eindeloze lijsten invullen en registreren) Punt is dat een gedeelte van het budget naar de 'top' gaat ten koste van het personeel aan het bed...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 22:11
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Nee, visser kan niet. Zelf dacht ik aan Laika, Platvis en de derde had Cootje al genoemd: Frank. |
Frank telde hier toch altijd voor 2
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 22:14
|
|
|
|
| COOTJE711 schreef: | Frank telde hier toch altijd voor 2  |
't wordt tijd dat dat licht in de duisternis z'n abo even gaat activeren. Kan ie zelf even duidelijkheid geven over DE ontploffing.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 22:14
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Dat zal een niet-pkn-er zo vinden ja. En een pkn-er zal dat weer vinden van een ander kerkgenootschap. Daarom al die verschillende richtingen in het kerkelijke wereldje. Gelukkig maar dat er in de Hemel geen kerkmuren zijn. |
Dat bedoel ik min of meer te zeggen, ik zit ook verbonden met de pkn, en ook daar vind ik wel wat, dat tegen alle begrippen indruist. Uiteindelijk zit er misschien wel iemand, ook op cm die in het bovengenoemde gelooft. Wie zijn wij dan, om zoiets als niet Christelijk te bestempelen. Dan alleen, het druist tegen onze beleving in. Welke beleving dan ook.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 22:15
|
|
|
|
| COOTJE711 schreef: | Vandaag met 2 gediplomeerde minder moeten werken terwijl het al heel druk was.... Een dag die niet voor herhaling vatbaar was.....
Waarom zijn er (vooral op zo'n dag) patiënten die niet bepaald begripvol reageren oftewel ego  |
Heel vervelend voor je maar ik neem aan dat die mensen er niet voor hun lol liggen,het personeel is er voor hun,niet andersom he Sorry,misschien klink ik erg bitchy(ik heb genoeg aardige verpleegkundigen getroffen)maar een patient heeft geen boodschap aan personeelstekorten en zo hoort het toch ook te zijn?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 22:16
|
|
|
|
Ik heb hier en daar dingen gelezen over de noorse broederschap. De basis van het geloof kan wel deugen bij hun, maar de rest van hoe men met elkaar omgaat dat is niet te beschrijven.
Het zijn verhalen van ex-leden.
Iedere geloofsgemeenschap heeft zijn eigen ex-leden. Ieder lid heeft zijn eigen verhaal.
Maar het valt mij vaak wel op dat er binnen sektes seksueel misbruik plaatsvind. De leiders binnen zo'n sekte baseren alles wel op bijbelteksten waardoor het goed gepraat wordt.
Blinde wereld is een boek waarin een ex-lid haar ervaringen verteld van die broederschap.
De site van de noorse broederschap ziet er wel positief uit... Maar achter de schermen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 22:18
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | | Dat bedoel ik min of meer te zeggen, ik zit ook verbonden met de pkn, en ook daar vind ik wel wat, dat tegen alle begrippen indruist. Uiteindelijk zit er misschien wel iemand, ook op cm die in het bovengenoemde gelooft. Wie zijn wij dan, om zoiets als niet Christelijk te bestempelen. Dan alleen, het druist tegen onze beleving in. Welke beleving dan ook. |
Je bedoelt dat filmpje? Het is maar net hóe je er tegenaan kijkt. Je kán het serieus opvatten , je kan het ook lachwekkend vinden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 22:20
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Aha....en nu weet ik wie je bent.  |
Dat heeft even geduurd Vissertje!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 22:24
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Het is beter te wonen op een hoek van het dak dan met een kijfachtige man ( of was het nou vrouw)  |
Een gedurige druiping ten dage des slagregens en een kijfachtige huisvrouw zijn even gelijk. (spreuken 27)
oftewel: Een twistzieke vrouw is te vergelijken met het gestadige druppelen op een dag van slagregen.
Gelukkig zijn vrouwen bijna nooit zo....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 22:28
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Ik heb hier en daar dingen gelezen over de noorse broederschap. De basis van het geloof kan wel deugen bij hun, maar de rest van hoe men met elkaar omgaat dat is niet te beschrijven.
Het zijn verhalen van ex-leden.
Iedere geloofsgemeenschap heeft zijn eigen ex-leden. Ieder lid heeft zijn eigen verhaal.
Maar het valt mij vaak wel op dat er binnen sektes seksueel misbruik plaatsvind. De leiders binnen zo'n sekte baseren alles wel op bijbelteksten waardoor het goed gepraat wordt.
Blinde wereld is een boek waarin een ex-lid haar ervaringen verteld van die broederschap.
De site van de noorse broederschap ziet er wel positief uit... Maar achter de schermen... |
Ja, dat doen jehova's getuigen ook, die hebben hun 'evangelie' zo aangepast, dat ze ook met christenen kunnen praten over het geloof. Maar de werkelijkheid is heel anders.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 22:32
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | | Nee joh, Pieter kan het gewoon niet hebben dat hij onze provincie nog nooit heeft mogen bezichtigen. |
Lieten ze hem niet binnen???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 22:34
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Heel vervelend voor je maar ik neem aan dat die mensen er niet voor hun lol liggen,het personeel is er voor hun,niet andersom he Sorry,misschien klink ik erg bitchy(ik heb genoeg aardige verpleegkundigen getroffen)maar een patient heeft geen boodschap aan personeelstekorten en zo hoort het toch ook te zijn?  |
Klopt dat ben ik met je eens. Vanzelfsprekend ga je ervoor èn doe je je best! Wat ik bedoel zijn een paar patiënten (zal niet gaan discrimineren ) die denken dat ze alleen op de wereld zijn oftewel die denken dat je alleen voor hen in t ziekenhuis bent. Als het super druk is dan lijken deze mensen nòg meer hun best te doen om egocentrisch te zijn. Zal ongetwijfeld niet zo wezen maar je kan minder hebben....
Cootje die daar vandaag niet tegen kon....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 22:34
|
|
|
|
En eigenlijk, ik ben over die noorse broeders ingegaan, omdat ik van iemand hier hoorde dat er bij P&W iets was geweest over godsdienstwaanzin, en toen ben ik even gaan kijken waar het over ging, en het ging daarover.
Eigenlijk had ik het over godsdienstwaanzin in het algemeen, en over bepaalde groepen, zie filmpje 1ste posting, in het bijzonder.
Ik ga morgen jou link eventjes lezen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 22:35
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | 't wordt tijd dat dat licht in de duisternis z'n abo even gaat activeren. Kan ie zelf even duidelijkheid geven over DE ontploffing. |
nee hij zit in de wolken hoorde ik.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 22:36
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Dat heeft even geduurd Vissertje!  |
Kan ik er wat aan doen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 22:38
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | | Dat bedoel ik min of meer te zeggen, ik zit ook verbonden met de pkn, en ook daar vind ik wel wat, dat tegen alle begrippen indruist. Uiteindelijk zit er misschien wel iemand, ook op cm die in het bovengenoemde gelooft. Wie zijn wij dan, om zoiets als niet Christelijk te bestempelen. Dan alleen, het druist tegen onze beleving in. Welke beleving dan ook. |
Hoi,
Het gaat mij niet om de 'beleving' van iemand.
Het gaat mij om de Waarheid, beschreven in de bijbel. Het evangelie.
Want, de Waarheid maakt vrij...!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op donderdag 6 oktober 2011, 22:40
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 22:38
|
|
|
|
| COOTJE711 schreef: | nee hij zit in de wolken hoorde ik.....  |
Kan ie dáár ook even meer duidelijkheid over geven. Veel cm-mers die nu vragen hebben over het reilen en zeilen van Frank en zijn beminde.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 22:40
|
|
|
|
In december waren hier dus ook al praatgroepen over dit onderwerp...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 22:41
|
|
|
|
| COOTJE711 schreef: | Klopt dat ben ik met je eens. Vanzelfsprekend ga je ervoor èn doe je je best! Wat ik bedoel zijn een paar patiënten (zal niet gaan discrimineren ) die denken dat ze alleen op de wereld zijn oftewel die denken dat je alleen voor hen in t ziekenhuis bent. Als het super druk is dan lijken deze mensen nòg meer hun best te doen om egocentrisch te zijn. Zal ongetwijfeld niet zo wezen maar je kan minder hebben....
Cootje die daar vandaag niet tegen kon....  |
Nog even en dan is het weer weekend. Mág je dan ook weer werken , Cootje?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LAIKA882
|
|
Geplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 22:41
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Nee, visser kan niet. Zelf dacht ik aan Laika, Platvis en de derde had Cootje al genoemd: Frank. |
Nee Visser ik was het niet ,mijn lichtje is uit platvis is weggezwommen !!!!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 22:46
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Je bedoelt dat filmpje? Het is maar net hóe je er tegenaan kijkt. Je kán het serieus opvatten , je kan het ook lachwekkend vinden. |
Het gaat er niet om, of je het lachwekkend vind, of serieus.
Gaat erom, dat dit soort dingen grootschalig voorkomen in Nederland. Deze godsdienstwaanzin. En ik heb geschreven wat er gebeurd, vóór dat filmpje, tijdens en erna. dus het is niet een op zich staand iets.
(zucht.....)Ja, en zo val ik in herhalingen......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 22:49
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | das waar...
over wonderen gesproken... had ik al verteld dat Annette vanavond, en op tijd ook nog!! gekookt heeft  |
Ja, da's ook een wonder, iemand die voor je kookt ;) !
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYAN401
|
|
Geplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 22:50
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | | Heeeeeel zeker!. Jullie hadden altijd 3 weken eerder vakantie dan zeeland he? |
Een mooi moment hoop ik, dat je het nu zeker weet. Klopt niet helemaal, dat wij altijd 3 weken eerder vakantie hebben. Afgelopen zomer zaten wij vroeg, het zuiden een week later en het noorden 3 weken later. Maar geeft niet, de Zeeuwen wijken altijd wel iets af.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 22:54
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | Vandaag is het 23 september... Nog 3 maanden en het is weer kerst zo ongeveer...
Wat ga jij doen om te zorgen dat je deze kerst niet (weer) zonder lover zit?? |
Pieter, ik heb er nu al 13 dagen over nagedacht. Heb jij goeie tips? Wel GOEIE he!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 22:58
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Pieter, ik heb er nu al 13 dagen over nagedacht. Heb jij goeie tips? Wel GOEIE he!  |
er is 1 hele goede manier, maar als ik hier vertel hoe ik het deed als vrijgezel, dan krijg ik n ban....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 23:00
|
|
|
|
| COOTJE711 schreef: | In december waren hier dus ook al praatgroepen over dit onderwerp...  |
joh, al jaaaaren en nog steeds weigeren enkelen in te zien dat ik altijd gelijk heb... stom volk
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYAN401
|
|
Geplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 23:01
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | Vandaag is het 23 september... Nog 3 maanden en het is weer kerst zo ongeveer...
Wat ga jij doen om te zorgen dat je deze kerst niet (weer) zonder lover zit?? |
Moet ik me daar nu al druk over maken Geen zorgen voor morgen, desnoods vier ik Kerst in mijn uppie.
Al ben ik wel benieuwd naar je tips, Pieter. Als je zo'n vraag stelt, heb je er vast ervaring mee.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 23:03
|
|
|
|
| MARYAN401 schreef: | Een mooi moment hoop ik, dat je het nu zeker weet. Klopt niet helemaal, dat wij altijd 3 weken eerder vakantie hebben. Afgelopen zomer zaten wij vroeg, het zuiden een week later en het noorden 3 weken later. Maar geeft niet, de Zeeuwen wijken altijd wel iets af.  |
Ja dank je. Ik genoot ervan, ik geniet ervan en hoop dat ik er nog heeeel lang van kan blijven genieten. Dit wijkt toch niet af?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BEUN656
|
|
Geplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 23:06
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | | Jezus zegt duidelijk: Ontwaak, u die slaapt..........Efeze 5:14 |
Dit is weer zo'n typische Herman-qoute. Compleet uit z'n context gerukt en Bijbels gezien totaal niet uit te leggen! Herman, die tekst uit Efeze is geestelijk bedoeld! Geestelijk, snap je...? Dus niet naar believen naar je eigen hand te zetten enzo.... Hieronder komt onderhavige tekst:
Efeze 5:14 Daarom zegt Hij: Ontwaakt, gij, die slaapt, en staat op uit de doden; en Christus zal over u lichten.
Laatst aangepast door
|
BEUN656
|
op donderdag 6 oktober 2011, 23:10
|
|
| Naar boven |
|
|