ChristianMatch

Forum

Het weer
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2942 2943 2944 2945 2946 2947 2948 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
COOTJE711

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 oktober 2011, 12:16

CROSSROAD317 schreef:
Klopt helemaal ...

Slagregen stopt wel na een poosje .. een vrouw .. pfff "het praatenpraatenpraatenpraat" Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

en mannen... de zwijgzaamheid zelve... Clown smiley Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTIAN146

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 oktober 2011, 12:25

HENKWAL969 schreef:
Betekent dit, dat volgens jouw uitleg de vrouwen in de gemeente niet mogen spreken en tijdens de samenkomst een hoofddoek moeten dragen?

1) onze discussie is een zijpad van de oorspronkelijke discussie: dat is niet erg, maar het is goed om dit even te stellen.
2) mijn eigen mening geef ik als laatste eerst punt 3).
3) het ging mij er niet om om te zeggen wat de beste uitleg was, ik wilde als evangelische broeder een hand in eigen boezem steken richting onze gereformeerde broeders: ook in evangelische kring hebben we soms moeite met een letterlijke uitleg van de bijbel, dit zou kunnen komen omdat we zelf in een westerse cultuur leven die door het humanisme en het feminisme is beïnvloed.
4) op op jouw vraag terug te komen: ik ben niet de baas over het geloof van de ander: maar als ik zelf vrouw was dan zou ik zelf een bedekking dragen en inderdaad niet spreken tijdens de dienst. Ik zou me als vrouw wel bewust zijn van de nuanceringen hierin, er wordt in de bijbel immers ook gesproken over vrouwelijke profetessen en zangeressen zoals Mirjam, de zus van Mozes. Maar ik zou als vrouw de bijbelteksten niet tegen elkaar uitspelen maar juist proberen de bijbelteksten t.a.v. de vrouw, in hun geheel, te zien en die in hun geheel na te volgen.
Ik zou daarmee ook als vrouw, de conclusie trekken dat een vrouw niet minderwaardig t.a.v. de man.
5) In Afrika is het helemaal geen punt dat in gemeenten vrouwen een bedekking hebben, je ziet dat daar van oer-conservatieve gemeenten tot juichende evangelische gemeenten. Voor Azië weet ik het niet.

Laatst aangepast door
CHRISTIAN146
op vrijdag 7 oktober 2011, 22:38
Naar boven

Auteur Bericht
COOTJE711

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 oktober 2011, 12:31

PIETER649 schreef:
joh, al jaaaaren en nog steeds weigeren enkelen in te zien dat ik altijd gelijk heb...
stom volk Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
tssss.....hoopte dat mijn briljante aanwezigheid verbetering zou aanbrengen Engeltje smiley Enne.... over het gelijk hebben.... Slapende smiley Clown smiley

Gerrit schreef:
Het was effe ter ondersteuning, een soort van geheugen steuntje, alleen lezen............. scheelt weer inkt, scheldkanonnades en bannen Engeltje smiley

Dank u zeer voor de info... Verraste, verbaasde smiley Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTIAN146

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 oktober 2011, 12:41

ANNETTE050 schreef:
Erg veel is idd terug te voeren op de vraag of de Heere Zich nog op dezelfde wijze openbaart als in het Nieuwe Testament.
Als ik over het wonderlijke van de Heere nadenk, dan kom ik steeds uit bij het feit dat de onderlinge liefde en de liefde tot de Heere ermee gediend moet zijn/worden.
Als het wonderlijke van de Heere een op zichzelf staand gegeven wordt, wat gezocht wordt, zonder dat het centrale punt is 'de Heere liefhebben boven alles en je naaste als jezelf', dat denk ik dat de deur open gezet kan worden voor misleiding.

1) om de vraag te kunnen beantwoorden hoe de Heilige Geest heden ten dage werkt in de gemeente moet de bijbel gelezen worden. En juist in een reformatorisch tijdschrift heb ik gelezen dat men de bijbel juist niet zomaar moet lezen, maar moet lezen in het licht van de catechismus, de preken en de gereformeerde traditie. Dus wel Sola Fide, maar vanuit een bepaald licht.
2) Om te voorkomen dat ik je verkeerd begrijp, wat bedoel je met misleiding? Ik begrijp nu dat je waarschuwt tegen het liefdeloos toepassen van allerlei leerstellingen, in dit geval de tongentaal. Dus drammerig zijn, mensen lukraak en zonder onderbouwing beschuldigen etc. etc.. Maar bij misleiding moet ik eerder denken aan verkeerde leerstellingen, verkeerde dogma´s en verkeerde theologieën.
MVG
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 oktober 2011, 13:01

CHRISTIAN146 schreef:
1) om de vraag te kunnen beantwoorden hoe de Heilige Geest heden ten dage werkt in de gemeente moet de bijbel gelezen worden. En juist in een reformatorisch tijdschrift heb ik gelezen dat men de bijbel juist niet zomaar moet lezen, maar moet lezen in het licht van de catechismus, de preken en de gereformeerde traditie. Dus wel Sola Fide, maar vanuit een bepaald licht.
2) Om te voorkomen dat ik je verkeerd begrijp, wat bedoel je met misleiding? Ik begrijp nu dat je waarschuwt tegen het liefdeloos toepassen van allerlei leerstellingen, in dit geval de tongentaal. Dus drammerig zijn, mensen lukraak en zonder onderbouwing beschuldigen etc. etc.. Maar bij misleiding moet ik eerder denken aan verkeerde leerstellingen, verkeerde dogma´s en verkeerde theologieën.
MVG

Over je eerste punt, hoe werkt de Heilige Geest nu?
Als je de Bijbel leest werd er volop gebruik gemaakt van de gaven van de Heilige Geest.
Hoe kan het dan dat er nu leringen zijn die beweren dat de werking van de Heilige Geest veranderd is?Als uitgangspunt wordt dan vaak de steniging van Stefanus geruikt, de Heere greep niet in.
Maar dat deed de Heere ook niet bij bijvoorbeeld Johannes de Doper die in grote vertwijfelijng in de gavangenis opgesloten was en wij weten hoe gruwelijk het afliep.
punt 2.
Om het wondere/wonderlijke van de Heere te begrijpen, te onderscheiden wanneer de Geest van God werkt is m.i. de enige toets de vrucht die het wondere voortbrengt.
Als mensen naar de wonderen van de Heere op zich op zoek zijn, dan is de focus gericht op de wonderen in wat voor toepassing dan ook. En ten diepste op de mens zelf. Zelfbelang in een ongezonde setting.
Ik duid hiermee een beetje op een hype in de evangelische kringen. Zelf vind ik het heel moeilijk om te onderscheiden of het van de Heere afkomstig is of dat het een misleiding is.
Er is iemand geweest, die de auditieve Stem van God hoorde en er gebeurde daarna van alles.
Onderliggende leerstelling is dan, dat God heden ten dage nog met een hoorbare stem, met de oren waar te nemen, zou spreken.
Of spreekt God na de uitstorting van de Heilige Geest niet meer met een hoorbare stem omdat het proces van de wedergeboorte een volledig nieuw licht werpt op alles.
Ben ik zo concreter?

Je stelt dat de Bijbel goed bstudeerd moet worden, alleen dan is de werking van de Heilige Geest heden ten dage te begrijpen.
Maar waarom denk je dat de werking van de Heilige Geest uit bestudering van de Bijbel nu begrepen moet worden met als achtergrond de gereformeerde leerstelling?
Hoe verhoudt zich de gereformeerde leerstelling ten opzichte van de Bijbel en ten opzichte van het werken van de Heilige Geest heden ten dage?

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op vrijdag 7 oktober 2011, 13:38
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 oktober 2011, 13:17

JOSINA022 schreef:
Hihi, jij denkt dus hetzelfde dat ik denk?

Nieuw en klein? Knipoog smiley

Een jaar geleden hield mijn echtgenoot jullie hier in spanning rondom de geboorte van onze dochter die nogal op zich liet wachten.
Hij wilde even uitproberen of jullie nog net zo nieuwsgierig waren als vorig jaar Clown smiley

Verder moet ik jullie teleurstellen, geen gezinsuitbreiding of plannen tot gezinsuitbreiding op komst hier. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Sommige middelen om te zorgen dat er geen gezinsuitbreiding komt hebben als plezierige bijwerking dat er ook geen opoe`s meer op bezoek komen, en je dus ook die ene week per maand niet nog onuitstaanbaarder bent dan normaal al bent, vandaar die Verliefde smiley in manliefs bijdrage Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTIAN146

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 oktober 2011, 13:18

ANNETTE050 schreef:
Over je eerste punt moet ik even nadenken.
Om het wondere/wonderlijke van de Heere te begrijpen, te onderscheiden wanneer de Geest van God werkt is m.i. de enige toets de vrucht die het wondere voortbrengt.
Als mensen naar de wonderen van de Heere op zich op zoek zijn, dan is de focus gericht op de wonderen in wat voor toepassing dan ook. En ten diepste op de mens zelf. Zelfbelang in een ongezonde setting.
Ik duid hiermee een beetje op een hype in de evangelische kringen.
ja...en uiteindelijk ligt daar een foute leerstelling als fundament of komt eruit voort.
Ben ik zo concreter?

Ik heb zelf als evangelisch iemand om twee redenen belangstelling voor de wonderen waarvan getuigd wordt in de Schriften.
1) het is de manier waarop de Here Jezus en de apostelen evangeliseerden. Ze preekten en hun woorden werden bevestigd met tekenen en wonderen. De here Jezus en de apostelen hadden tijdens het evangeliseren geen creatie-evolutie discussies. En hoewel de Here Jezus de Godvrucht zelf was en de apostelen een godvruchtig leven leiden gebruikten ze hun leven van een hoge moraal niet om ongelovigen te overtuigen van de Goddelijkheid van het evangelie, de Blijde Boodschap.
Ze gebruikten hun goede levensstijl wel als een verdediging en een verantwoording maar niet als doorslaggevend argument om tot geloof te komen.
Ik wil op een bijbelse manier evangeliseren, vandaar dat ik keer op keer bij de wonderen en tekenen uitkom.
2) Mensen kwamen in hun nood bij de Richteren, bij de profeten, bij de Here Jezus en bij de apostelen en bij de oudsten van de nieuw-testamentische gemeente uit voor genezing. Hun bedes in hun nood werden veelal verhoord en hun werd vooraf geen verwijten gemaakt. Wel was het triest dat men na de bewezen weldaad van God, men zich weer van God afkerig maakte. Dat verwijt maakt de Here God zijn volk en andere mensen wèl.
3) Ik vind het (net als jij waarschijnlijk) niet goed om naar tekenen te streven uit sensatiezucht, ik heb in gedachten dat de Here Jezus niet inging op uitdagingen om geforceerd een wonder te demonstreren tegenover tegenstanders (de farizeeen daagden Hem uit, en ook de duivel in de woestijn).

MVG

Laatst aangepast door
CHRISTIAN146
op vrijdag 7 oktober 2011, 13:20
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 oktober 2011, 13:26

ANNETTE792 schreef:
Een jaar geleden hield mijn echtgenoot jullie hier in spanning rondom de geboorte van onze dochter die nogal op zich liet wachten.
Hij wilde even uitproberen of jullie nog net zo nieuwsgierig waren als vorig jaar Clown smiley

Verder moet ik jullie teleurstellen, geen gezinsuitbreiding of plannen tot gezinsuitbreiding op komst hier. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Sommige middelen om te zorgen dat er geen gezinsuitbreiding komt hebben als plezierige bijwerking dat er ook geen opoe`s meer op bezoek komen, en je dus ook die ene week per maand niet nog onuitstaanbaarder bent dan normaal al bent, vandaar die Verliefde smiley in manliefs bijdrage Knipoog smiley

Haha, ja, die optie was er ook nog Knipoog smiley Iig ben jij dus van opoe af met al haar ongemakken. Lekker hè? Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 oktober 2011, 13:27

VISSER278 schreef:
Kan ie dáár ook even meer duidelijkheid over geven.
Veel cm-mers die nu vragen hebben over het reilen en zeilen van Frank en zijn beminde. Clown smiley

ik zeg nix.... Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 oktober 2011, 13:29

SHANITA130 schreef:
Hoi,

Ik heb 't er niet over wat 'wij' vinden.
Ik heb 't erover wat ik vind.

Ik vind het gevaarlijk. Zelf heb ik ook in groepen gezeten waar dingen gedaan werden zie filmpje.

Nou, ik heb, elke keer weer, na een paar keer geweest te zijn, de benen genomen en ben daar nooit meer geweest.

Je moest er anders wel een paar x naar toe, voor dat je het erg begon te vinden.

Ik vraag mezelf af, hoe iemand zó ver komt om dingen te doen, zie filmpje. Dat lijkt mij erg schadelijk voor degenen.
En die genen die hier vrijwillig naar toe gaan, beschadigen zichzelf, en willen schijnbaar beschadigd worden.

Ja, beïnvloeding van die Nigeriaanse man, ik snap het verstandelijk wel....
Gevoelsmatig kan ik er niet bij.

Komt bij dat ik toevallig wéét dat de geestelijke gezondheidszorg vol met deze mensen zit.
Dit vind ik dan wel een beetje dubbel, ondanks dat je weet dat, de gezondheidszorg vol zit hier van, ga je er toch enkele keren heen.
---

Wat de hemel hier mee te maken heeft. Iedereen die gelooft gaat naar de hemel. Ook veel mensen die nog niet geloven, maar een keer zullen gaan geloven.
Er staat ook geschreven, dat velen het koninkrijk der hemelen niet zullen binnen gaan.
Dus met andere woorden, je moet niet alles geloven (mijn mening)...

Moeten mensen zich dan zo achterlijk te kijk zetten, door zo te doen?
En zichzelf daarmee psychisch zo beschadigen? En ook eventueel de omstanders?
Want het is een heel ander ding dan zoiets even op een film te zien, als dat je er veel langer echt bijstaat. Of zélf zo loopt te doen, denk ik. Als mensen al niet lekker worden na het zien van die film, wat dan als ze erbij staan veel langer? Nou, dan ga je echt niet lekker naar huis hoor.
Het lijkt mij nog veel meer dubbel, als je het filmpje gezien hebt, er ook nog eens heen te gaan.

En dat blijft nog lang doorwerken, dat gevoel......

En nu ga ik naar het onderwerp wat er eerder over ging.

Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 oktober 2011, 13:30

COOTJE711 schreef:
en mannen... de zwijgzaamheid zelve... Clown smiley Smiley met dichtgeplakte mond

klopt, ik schrijf liever ... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 oktober 2011, 13:30

COOTJE711 schreef:
Ben ik gedeeltelijk met je eens. Er wordt veel 'overlegd' maar ook veel met de handjes gewapperd.... Steeds meer komt ook op de stapel van de vpk. (eindeloze lijsten invullen en registreren)
Punt is dat een gedeelte van het budget naar de 'top' gaat ten koste van het personeel aan het bed...

Heb je wel enig idee hoeveel uren mensen die niet aan het bed staan aan uren maken? Die ook een lijst met dingen krijgen die allemaal gisteren gedaan moeten worden? Als ik niet oppas ben ik een groot gedeelte van de dag kwijt aan vpk die hun gram spuien over hoe slecht het allemaal is, het grappige is dat daar altijd wel tijd voor is.......Ik ben met je eens dat je oeverloos bezig moet zijn met van alles te registreren maar dat is inherent aan de gezondheidszorg tegenwoordig. Het is niet alleen maar de zorg aan het bed.....er komt veel meer bij kijken...
En ja, patienten zijn mondig tegenwoordig maar je kan zelf ook je grenzen stellen in wat toelaatbaar is......
En ja, ik werk ook mee in de schoolvakanties terwijl mijn eigen werk blijft liggen.......
Dus niet zo mopperen hoor! Alhoewel ik het wel snap...... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 oktober 2011, 13:31

ERIKA129 schreef:
Tja zeg die maken de handjes niet meer vies he Gefrustreerde smiley
Zijn ze tegenswoordig tegoed voor Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Erika....... Boze smiley Beetje ongenuanceerd hoor.....
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 oktober 2011, 13:44

nu ik een week in het ziekenhuis heb gelegen ben ik het met jullie niet helemaaL meer eens.

Die meiden werken zich te pletter...okee, soms ook weleens langs elkaar heen. en de vergadering werd gepland na werktijd.
Petje af!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 oktober 2011, 13:49

GERRIT084 schreef:
Dat zei ik al, wij vinden, maar dat vinden zij waarschijnlijk ook, op hun manier dan. Ik vind het ook wel waanzin, maar het blijft wel, hun beleving.
En wat visser zei, in de hemel zijn geen kerkmuren..... . Gelukkig niet.

En, de Hemel heeft hier niets mee te maken.
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTIAN146

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 oktober 2011, 13:56

ANNETTE050 schreef:
Maar waarom denk je dat de werking van de Heilige Geest uit bestudering van de Bijbel nu begrepen moet worden met als achtergrond de gereformeerde leerstelling?
Hoe verhoudt zich de gereformeerde leerstelling ten opzichte van de Bijbel en ten opzichte van het werken van de Heilige Geest heden ten dage?

De beantwoording van deze vraag is een beetje ingewikkeld en daarom moet ik eerst iets bij jou verifiëren.
Ik heb begrepen van een gereformeerde vriend die ik hoog heb zitten dat er officieel, dus volgens de officiële gereformeerde theologie GEEN officiële leerstellingen en GEEN dogma´s zijn dat de tekenen en wonderen voor deze tijd zijn opgehouden. Ben jij het daar zelf mee eens? En waarom zeggen trouwens zoveel dominees dat de tekenen en wonderen wel zijn opgehouden? Bekende argumenten zijn dan: " de wonderen waren bedoeld om te laten zien dat Jezus de Messias was en we hebben nu de bijbel compleet en wonderen zijn niet meer nodig".
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 oktober 2011, 13:57

SHANITA130 schreef:
EÈn van de belangrijkste kenmerken van een sekte is dat er buiten hen geen waarheid is, die kan vrijmaken of redden. De waarheid van dit soort groepen wordt opgelegd ten koste van de vrije persoonlijke ontwikkeling en wordt dwingend voorgeschreven. Het nadenken / overdenken van "de waarheid" wordt in sekten als zeer bedreigend ervaren.

Ook in de evangelische beweging zijn er veel gemeenschappen die zich veel meer met het gevoelsleven bezighouden en leden nauwelijks trainen zelf te leren denken.

Ook in de evangelische beweging ... Tuurlijk is jouw kerk schoon van enige vorm van "onze leer is de enige waarheid"

..

Laatst aangepast door
CROSSROAD317
op vrijdag 7 oktober 2011, 13:59
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 oktober 2011, 14:13

CROSSROAD317 schreef:
Ook in de evangelische beweging ... Tuurlijk is jouw kerk schoon van enige vorm van "onze leer is de enige waarheid"

..

Dat kom je in iedere kerkgenootschap tegen.
En dit is ook logisch, anders hadden ze geen reden om 'op zichzelf ' te gaan. Daarom is dit een soort verwijt wat je niemand kunt maken omdat het een logisch gevolg is van het opzichzelf staan van een kerkgenootschap of gemeente.
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 oktober 2011, 14:18

CHRISTIAN146 schreef:
4) op op jouw vraag terug te komen: ik ben niet de baas over het geloof van de ander: maar als ik zelf vrouw was dan zou ik zelf een bedekking dragen en inderdaad niet spreken tijdens de dienst. Ik zou me als vrouw wel bewust zijn van de nuanceringen hierin, er wordt in de bijbel immers ook gesproken over vrouwelijke profetessen en zangeressen zoals Mirjam, de zus van Mozes.

De tijd waarin Paulus dit zegt moet je wel degelijk in acht nemen. Niet alleen de tijd maar ook de plaats waar hij dit zegt is belangrijk.

Vrouwen met lang haar -- een sierraad -- eerbaar -- is bedekking
Vrouwen met kort haar -- een handelsmerk -- oneerbaar -- geen bedekking dus bedekking nodig.

In veel havensteden waar Paulus kwam, predikte hij het evangelie, en hij predikte waar hij uit de boot stapte, de haven. Nu was (is) de haven vaak een ideale plek voor prostituees, die konden daar hun klanten werven. Een kenmerk van een protituee in die tijd was kort haar of zelfs kaalgeschoren ...
Ook deze vrouwen werden dus aangesproken door Paulus, kwamen onder het gehoor van het evangelie en werden ook wederomgeboren. Maar doordat het haar niet van de ene op de andere dag aangroeit tot een bos lang haar, zegt Paulus dus tegen die groep vrouwen, draag een bedekking want dat strekt je tot eer.
Mag een vrouw niet bidden of (profeteren) spreken in de gemeente, jawel maar met bedekt hoofd. Daarna mag ze de bedekking weer afdoen ... tenminste zo is mijn uitleg van 1 Korinthe 11
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 oktober 2011, 14:22

TINK100 schreef:
ik zeg nix.... Smiley met dichtgeplakte mond

begon haar naam niet met een A of eindigde haar naam op een a ... Twijfelende smiley ...

..

Laatst aangepast door
CROSSROAD317
op vrijdag 7 oktober 2011, 14:22
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 oktober 2011, 14:24

CHRISTIAN146 schreef:
De beantwoording van deze vraag is een beetje ingewikkeld en daarom moet ik eerst iets bij jou verifiëren.
Ik heb begrepen van een gereformeerde vriend die ik hoog heb zitten dat er officieel, dus volgens de officiële gereformeerde theologie GEEN officiële leerstellingen en GEEN dogma´s zijn dat de tekenen en wonderen voor deze tijd zijn opgehouden. Ben jij het daar zelf mee eens? En waarom zeggen trouwens zoveel dominees dat de tekenen en wonderen wel zijn opgehouden? Bekende argumenten zijn dan: " de wonderen waren bedoeld om te laten zien dat Jezus de Messias was en we hebben nu de bijbel compleet en wonderen zijn niet meer nodig".

Zoek me suf, maar kan even dat concilie, waarin de Bijbel is vastgelegd, niet vinden.
Maar daar baseren ze zich wel op denk ik.
Later werd ziekte e.d. ook gezien als een loutering van de Heere, dit is vooral versterkt door het calvinistische denken.

Ik geloof wel, dat de Heere God soeverein kan ingrijpen wanneer en waar Hij wil.
Een wonder kan gebeuren zonder dat je het zelf doorhebt. Dat je pas achteraf merkt dat God ingegrepen heeft. Gewoon langs natuurlijke weg, heel gewoon, niet mystiek ofzo.

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op vrijdag 7 oktober 2011, 17:24
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 oktober 2011, 14:31

HERMAN388 schreef:
Ik heb al een paar teksten aangehaald, tijdgeloof Hebreeen 6 : 4 - 6, 2 petrus 2 : 22. Historisch geloof Handelingen 26 : 27, Handelingen 8 : 13, Jakobus 2 : 19. Dit zijn enkele teksten. Verder heb ik dit stuk gepakt uit ons cathechesatie boekje van J. Vreugdenhil, dat handeld over Onze Geloofsleer.

Het wonder geloof heeft alleen het oog op Gods almacht en niet op de zaligmakende genade Gods in Christus. Het is het geloof dan AAN ONS of DOOR ONS een wonder zal geschieden. HEt wondergeloof kan zijn:
Passief = lijdelijk = ondergaand
Actief = Dadelijk = doende = werkende

HEt passief wonder geloof, bij de negen melaatsen em de genezing van velen door Christus en Zijn apostelen. HEt actief wondergeloof bij Judas hem werd macht gegeven om de duivelen uit te werpen en zieken te genezen. God gebruikt dit geloof tot beschaming van heidens ongeloof.

Tot beschaming van heidens ongeloof ... Leg eens uit aub want daar snap ik dus echt helemaal niets van ... ?? Welke kant moet ik opdenken, wat is daar de bedoeling van ... ??
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 oktober 2011, 14:39

PIETER649 schreef:
Ik hoorde ooit iemand zeggen: als de wereld vergaat, zorg dan dat je in zeeland of drenthe bent, daar gebeurt alles 50 jaar later Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

En dan te bedenken dat ik nu al vind dat ik, als drent, in het einde van de eindtijd leef ... is het bij jou al 23.59:58 zeker ?? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

..

Laatst aangepast door
CROSSROAD317
op vrijdag 7 oktober 2011, 14:42
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 oktober 2011, 15:02

COOTJE711 schreef:
Ben ik gedeeltelijk met je eens. Er wordt veel 'overlegd' maar ook veel met de handjes gewapperd.... Steeds meer komt ook op de stapel van de vpk. (eindeloze lijsten invullen en registreren)
Punt is dat een gedeelte van het budget naar de 'top' gaat ten koste van het personeel aan het bed...

Sorry...ik werk in de thuiszorg...dat is nog steeds wapperen met handjes hoor!!!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 oktober 2011, 15:23

HERMAN388 schreef:
Ik heb al een paar teksten aangehaald, tijdgeloof Hebreeen 6 : 4 - 6, 2 petrus 2 : 22. Historisch geloof Handelingen 26 : 27, Handelingen 8 : 13, Jakobus 2 : 19. Dit zijn enkele teksten. Verder heb ik dit stuk gepakt uit ons cathechesatie boekje van J. Vreugdenhil, dat handeld over Onze Geloofsleer.

Het wonder geloof heeft alleen het oog op Gods almacht en niet op de zaligmakende genade Gods in Christus. Het is het geloof dan AAN ONS of DOOR ONS een wonder zal geschieden. HEt wondergeloof kan zijn:
Passief = lijdelijk = ondergaand
Actief = Dadelijk = doende = werkende

HEt passief wonder geloof, bij de negen melaatsen em de genezing van velen door Christus en Zijn apostelen. HEt actief wondergeloof bij Judas hem werd macht gegeven om de duivelen uit te werpen en zieken te genezen. God gebruikt dit geloof tot beschaming van heidens ongeloof.

Allicht heeft het wonder geloof het oog op Gods almacht..
Dit staat ook in de Bijbel dat alle wonderen er zijn tot eer van God.

Ons zaligmakend geloof staat hier buiten...wij zijn behouden door het geloof in Jezus als Verlosser en Zaligmaker...
we zijn niet behouden door het geloof in wonderen.

Daarom gebeuren er nog steeds wel wonderen..die getuigen namelijk nog steeds van Gods almacht.
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 oktober 2011, 15:37

Het is eindelijk warm binnen
CV aan en warme thee
Het is te koud buiten brrrrr
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 oktober 2011, 15:41

ZEELAND736 schreef:
Sorry...ik werk in de thuiszorg...dat is nog steeds wapperen met handjes hoor!!!

Mag toch aannemen dat iedereen die werkt met de handen wappert????? Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 oktober 2011, 15:50

MARIAN519 schreef:
Allicht heeft het wonder geloof het oog op Gods almacht..
Dit staat ook in de Bijbel dat alle wonderen er zijn tot eer van God.

Ons zaligmakend geloof staat hier buiten...wij zijn behouden door het geloof in Jezus als Verlosser en Zaligmaker...
we zijn niet behouden door het geloof in wonderen.

Daarom gebeuren er nog steeds wel wonderen..die getuigen namelijk nog steeds van Gods almacht.

Zo is het Marian
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 oktober 2011, 15:56

WILLEMIJN232 schreef:
Mag toch aannemen dat iedereen die werkt met de handen wappert????? Verraste, verbaasde smiley

Dat kan ik ook, met gips toch? Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 oktober 2011, 15:57

CROSSROAD317 schreef:

..

Iedere geloofsgemeenschap predikt "de waarheid"
En achter de kerkdeuren gebeuren nou eenmaal dingen die het daglicht niet kunnen verdragen.

Waar dit hele stuk overgaat is of er sekten zijn, is dat een religie of waanzin en of bedrog.

Vele geloofsgroeperingen zijn onstaan uit anderen, vaak uit onvrede hoe
je moet je geloven, wat je moet geloven.

Gelukkig kent nederland amper grote sektes zoals de Davadians,
Orde van de Zonnetempel, Peoples Temple.
In Nederland zullen er vast wel aanhangers rondlopen.
Die leiders dwongen hun geloofsgemeenschap tot de meest erge dingen.
De geloofsgemeenschap vertrouwden hun leiders.
Helaas waren die leiders niet te vertrouwen.

Ze hamerden er bij die mensen op in dat er buiten die groep geen redding mogelijk is.
Mensen moesten bijbelteksten opdreunen.
Mensen waren niet meer vrij in hun doen.
Ze moesten naar de pijpen van de leider dansen.
Want de leider had profetieen gekregen.
Zijn woord was waarheid.

De homesites van sektes ziet er wel aan trekkelijk uit...
Maar wat er achter de deuren gebeurt dat is met geen pen te beschrijven.

Daarom zeg IK:
Ik geloof er niet zo in dat mensen heden ten dage nog kunnen profeteren.
Ik kijk goed rond binnen de religies wat bijbels is en niet bijbels.
Ik kijk goed rond of er geen valse profeten rondzwerven.
Want voor ik het zou weten zou ik weleens binnen een sekte kunnen belandden.

Binnen de reformatorische kerken zie je misschien ook wel dingen
die sektarisch kunnen zijn.
Maar het denken laten ze aan de mensen zelf over.
Men mag kritiek hebben op de liturgie van de kerk.
Men mag kritiek hebben op de kerkleiders.

En binnen de sektes zie je dat niet.
Kritiek op de leider hebben betekende lijfstraf.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2942 2943 2944 2945 2946 2947 2948 ... 6194 Volgende
Pagina 2945 van 6194