| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: zondag 9 oktober 2011, 23:36
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | 'k ga wel verhuizen , naar Hoeven of zo. Kijken hoe het daar gaat met de ontploffingen. |
Dat kun je bijna horen, zover is het niet
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 9 oktober 2011, 23:38
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Ik ben benieuwd of Frank met zijn kersverse liefje meegaan  |
Hij staat toch op de lijst Herman? Onder voorbehoud gaat hij niet mee.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: zondag 9 oktober 2011, 23:40
|
|
|
|
| YELNIN491 schreef: | nee daarom  |
Je verdient een vrije dag
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RENATE619
|
|
Geplaatst: zondag 9 oktober 2011, 23:43
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | | Ik vind het onzin om iemand te blokkeren, en doe dit alleen als iemand zo onbeschoft is dat het de moeite waard is om de redactie hierover te mailen |
Bedankt voor je reactie. Dat is ook mijn grens inderdaad. Ik heb iemand dan ook al meerdere keren gemeld dat hij over de grens gaat als ik het zou doen. Toch blijken er mensen dit eerder te doen, zonder iemand daarvoor een reden te geven. Ik zou daar slecht tegen kunnen, denk ik. Je kunt niets meer uitspreken met elkaar.
Laatst aangepast door
|
RENATE619
|
op zondag 9 oktober 2011, 23:46
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: zondag 9 oktober 2011, 23:46
|
|
|
|
| RENATE619 schreef: | | Bedankt voor je reactie. Dat is ook mijn grens inderdaad. Ik heb iemand dan ook al meerdere keren gemeld dat hij over de grens gaat. |
ik heb het een enkele keer gedaan. dit waren vooral mannen die persee langs wilden komen om die zelfde avond nog mijn bed te willen bevuilen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RENATE619
|
|
Geplaatst: zondag 9 oktober 2011, 23:51
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | ik heb het een enkele keer gedaan. dit waren vooral mannen die persee langs wilden komen om die zelfde avond nog mijn bed te willen bevuilen  |
Helaas is dat voor mij ook een bekend fenomeen. Op een christelijke site is dat niet anders, wat ik overigens wel had gehoopt. Maar zal wel wat minder zijn.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 10 oktober 2011, 03:11
|
|
|
|
| Quote: | JOLAN931Schreef: Sex gaat NOOIT per ongeluk. Je bent er altijd zelf bij, en als je het eigenlijk niet wilde, kun je jezelf terecht verwijten dat je een zwakkeling bent geweest. Theoretisch gezien had je NEE kunnen zeggen, maar je begeert was te GROOT. |
| Quote: | | ERIKA129Schreef:Dat lijkt mij ook ja! |
| Quote: | | MARYAN401schreef:Mijn idee! |
Wat een wijsheid hier, en dat drie keer achterelkaar...

O, ja, en praktisch gezien?
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 10 oktober 2011, 03:35
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 10 oktober 2011, 03:20
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | Jij wilde dus eigenlijk gewoon de perongelukke houding weten?  |
Leuk...
Welk standje is dat?
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 10 oktober 2011, 03:24
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 10 oktober 2011, 04:28
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | | Maar waarom pakken de hedendaagse vrouwen het nu eens niet zelf aan. Ik wacht al jaren, de emancipatie is al jaren aan de gang, maar ik heb het tot nu pas 1x meegemaakt dat een vrouw mij zelf uit eten vroeg, en overstelpte met cadeaus. Op een gegeven moment ging zij dingen vragen waar ik toch best wel met mijn ogen begon te knipperen. Ik dacht, kijk uit Gerritje, voor je het weet........... en toen......weer vrijgezel. |
Emancipatie
Ik had vanmorgen een afspraak in een wegrestaurant bij Zwolle. Voor mij dus bijna een ‘thuiswedstrijd’. Maar mijn relatie belde met de mededeling dat het wel een uurtje later kon worden. Hij zat vast, nee niet in de gevangenis, maar in een file bij Utrecht. Ik raakte in gesprek met een vrij forse jongedame aan het tafeltje naast mij. Haar afspraak liep ook vertraging op door dezelfde oorzaak.
We raakten aan de praat en ze vertelde, dat ze bij het ministerie van SZW werkt, ook wel Sociale Zaken en Werkgelegenheid genoemd. Ik merkte op, dat er wel werkgelegenheid was, maar dat steeds minder mensen hun werk nog op tijd kunnen bereiken. Ze vertelde, dat ze zich bezighoudt met een eerlijke werkverdeling tussen mannen en vrouwen. IK moest begrijpen, dat er veel te weinig vrouwen werken in leidinggevende functies. Eigenlijk was het aan de top volgens haar nog steeds een mannenwereld en dat zou eigenlijk een 50/50 verhouding moeten zijn.
Ik vroeg aan haar (laat ik haar Paula noemen), waarom er in de praktijk nog steeds zo weinig wordt gekeken naar gelijke verhoudingen bij de handwerkberoepen, zoals automonteur, timmerman, elektricien, metselaar en voeger. In die sectoren is er helemáál geen sprake van een 50/50 verdeling tussen mannen en vrouwen of jongens en meisjes. Ook vroeg ik haar, wat het ministerie van SZW meent hieraan te moeten doen. Volgens Paula moeten er nu eenmaal prioriteiten worden gesteld. Maar volgens haar kunnen we wel alvast beginnen om dan niet meer te praten over een timmerman, maar over een timmermens. Timmerlieden kan nog wel, maar desgevraagd stelde ze, dat van timmerlid kan natuurlijk geen sprake zijn.
Ja ja, we moeten de emancipatie dan ook meteen goed doorzetten, meent Paula. En we kunnen volgens haar ook net zo goed praten over een monteuse. Als het gaat over emancipatie, moet onze taal volgens Paula ingrijpende wijzigingen ondergaan. Ik merkte op, dat het toch allemaal wel meevalt. Zo spreken we over ‘Vadertje Staat’ en ‘Moeder Natuur’. Dus een klein vadertje en een grote moeder. Moeten we dat nu veranderen in Vader Staat (of ligt) en Moedertje Natuur? En moeten we aardrijkskundige namen zoals Panama veranderen in Manapa?
Paula meende, dat ik het wel een beetje in het belachelijke trok. Ik kon haar daar niet geheel ongelijk in geven en bood haar nog maar een kop koffie aan, met de vermelding, dat een dag geen dag is, als er ook niet af en toe wordt gelachen. Paula stelde, dat ‘het’ allemaal te veel een mannenwereld is. Ik kan niet ontkennen, dat Agnes Jongerius wel iets weg heeft van een stevige bootwerker, maar heb dat maar niet gezegd. Soms ben ik echt wel een flapuit, maar in deze situatie leek het mij goed, om mijzelf nu maar eens als flapin te gedragen. maar ik ben het wel met Paula eens, dat er heel wat kerels in, met name, politieke topfuncties rondlopen, die die naam nauwelijks verdienen.
Paula bleef volhouden, dat het woord ‘man’ minder prominent moest worden gebruikt. ‘Zal Man-demakers Keukens niet leuk vinden. En ook de term ‘e-man-cipatie’ moet dan op de schop,’ merkte ik op. En het lijkt mij vrij ongebruikelijk, om mijn buurman nu als buurvrouw aan te spreken. Ik probeerde het allemaal te beperken tot mijn eigen branche, de bouwwereld, en vroeg, of we dan straks moeten praten over een voegerin, voegerice of voegeres? Paula kreeg het er duidelijk moeilijk mee.
Aangekomen bij de vrouwelijke variant van het beroep metselaar liep het gesprek vast. In een mislukte poging om er enige humor in te houden, had ik ‘mutselaar’ voorgesteld, omdat ik metselares, metselarice of metselarin maar niets vond.
Het was inmiddels wel duidelijk geworden, dat onze visies lichtjaren verschilden. Over haar kleding, een mantelpakje, hebben we het niet meer gehad, want inmiddels was mijn relatie gearriveerd en werd ik gered uit een ietwat uitzichtloze situatie.
Bron: artikel 7. nu
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 10 oktober 2011, 04:30
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 10 oktober 2011, 08:45
|
|
|
|
| ANNETTE050 schreef: | .... ....aan je limiet.....waarvan.....?..... . |
Hoe bedoel je? Ik begrijp je even niet?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 10 oktober 2011, 08:46
|
|
|
|
| RENATE619 schreef: | | Helaas is dat voor mij ook een bekend fenomeen. Op een christelijke site is dat niet anders, wat ik overigens wel had gehoopt. Maar zal wel wat minder zijn. |
Ik heb het één keertje gedaan omdat ik maar steeds mailtjes bleef ontvangen van iemand waar ik van gezegd had geen contact mee te willen en die mij bleef bestoken met mailtjes......dan is het toch wel prettig dat die blokkeren knop er op zit.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: maandag 10 oktober 2011, 08:47
|
|
|
|
Dit keer niet een bidpunt, maar een dankpunt...
Het is nu 6 weken geleden na de laatste operatie en ik ben inmiddels 5 weken thuis (eigenlijk morgen, maar ach..)
Zo lang achter elkaar ben ik, sinds mei, niet meer thuis geweest! Daarnaast ga ik vooruit, zij het wel heel langzaam en moet ik het echt nog rustig en voorzichtig aan doen, maar ik ben erg blij te merken dat er vooruitgang in zit! En ook dat is voor het eerst sinds mei!
Gisteren kon ik voor het eerst 2x naar de kerk!
En vanaf vandaag mag ik ook weer autorijden, al zal dat nog niet makkelijk gaan, maar toch, het mag weer en dat kan ik dus ook weer gaan opbouwen!
Donderdag heb ik voor het eerst een afspraak met de bedrijfsarts om kennis te maken en te kijken waar en wanneer ik kan gaan reintegreren!
Ik realiseer mij heel goed dat ik dit alles niet aan mijzelf te danken heb, maar aan mijn lieve Hemelse Vader!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 10 oktober 2011, 08:47
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | OOOOOOOOW! Ook al zo'n gratis abo'tje?  |
Niet alleen zeeuwen zijn zuinig Visser, ook de Veluwenaren......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 10 oktober 2011, 08:56
|
|
|
|
Goedemorgen Chatuliem! Welkom terug en voel je ook welkom...... Fijn dat we onze meningen weer eens kunnen toetsen.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 10 oktober 2011, 09:08
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | | Ik heb geen kerk of gemeente benoemd. en ik hield het algemeen. | Hoeveel gemeentes heb je dan meegemaakt vraag ik me af. Of is dat alleen in één gemeente geweest?? Als je een algemene stelling plaatst, moet je dat wel waar kunnen maken. Jij heb iets negatiefs meegemaakt en daar krijgt maar de hele evangelische beweging de schuld van.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op maandag 10 oktober 2011, 09:10
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: maandag 10 oktober 2011, 09:12
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | Zo simpel ligt het niet altijd. Persoonlijk heb ik een koopwoning die door de scheiding verkocht moet worden met een onderwaarde. Na verkoop blijft er een grote restschuld over, die ik niet had hoeven te hebben als mijn ex gebleven had. We waren ook van plan om er heel lang te blijven wonen, dus dan was er geen probleem geweest. Maar doordat hij de benen nam, kom ik dus flink in de schulden, naar mijn idee buiten mijn schuld om.
Maar dan nog... Het was iets uit de verleden tijd, waar je nieuwe partner buiten staat. Je gaat dan toch je nieuwe partner niet op laten draaien voor de schuld die door toedoen van je ex is gekomen? Persoonlijk vind ik dat die schuld bij jou(mij) hoort, waar ik dus verantwoordelijk voor ben. Een nieuwe relatie moet ontstaan uit liefde, en niet om financiele redenen. Dat is mijn mening. |
Dat vind ik inderdaad een ander verhaal, er zijn momenteel ook genoeg getrouwde stellen die hiermee te maken krijgen. Maar jij neemt zelfs in dit geval je verantwoording voor die schuld.
Ik bedoelde meer de schulden die ontstaan door te grote uitgaven of te veel lenen. Genoeg mensen die dat hebben, das niet erg, maar neem je verantwoording daarin en schuif die niet af op een ander. Fouten maken doen we allemaal,dat is niet erg, als je er maar van leert
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: maandag 10 oktober 2011, 09:14
|
|
|
|
Chinees!! Ik ga er vanuit dat we vanavond 2 dingen te vieren hebben
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 10 oktober 2011, 09:20
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Door het lezen van de wet , onstaat er een sluier op het hart. En daar gaat het hier in feite om.
2 Kor. 3:
14 Hun denken verstarde, en dezelfde sluier ligt tot op de dag van vandaag over het oude verbond wanneer het voorgelezen wordt. Hij wordt alleen in Christus weggenomen. 15 Tot op de dag van vandaag ligt er een sluier over hun hart, telkens als de wet van Mozes wordt voorgelezen.
Uit de hele discussie maak ik op dat de een vindt dat het niet mag. En de ander vindt dat het wel mag.
Dan rijst bij mij de vraag in hoeverre moeten wij de bijbelteksten letterlijk nemen? | Het belangrijkste is, wat zegt de tekst zelf. En in dit geval is het een hele scherpe waarschuwing. Waarom zou je dit niet letterlijk moeten nemen? Wat je niet moet doen, vind ik, is het ene belijden en het andere doen, en dat gebeurt wel heel veel bij traditionele kerken.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 10 oktober 2011, 09:22
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Hoi Mariska,
In mijn vraagstelling in de openinsposting stelde ik een vraag, (voor die vraagstelling bood ik mijn excuses aan enz.) aangaande de 10 geboden gelijk stellen aan "de wet voorlezen".
Volgens mij zijn de 10 geboden niet hetzelfde als de wet.
Daarom dat ik afvraag, waarom stelt men, zie de Heidelberger Catechismus, de 10 geboden als "de wet des Heeren".
Daardoor stel je de 10 geboden dus onder de wet (gelijk aan de wet) en vanuit die gedachte vroeg ik mij dus af ... 2 Kor. 3:14-15 ...
De 10 geboden zijn goed. Wil ik niets (mag ik niets en kan ik niets) aan af doen. Maar noem ze dan niet "wet des Heeren" ... of zie ik het fout en heeft God de 10 geboden toch als wet gegeven ...
Op het overtreden van de wetten stonden zware straffen, op een aantal zelfs de doodstraf, maar de 10 geboden zijn richtlijnen voor een beter geloofsleven ...
Daarom zie ik dus de 10 geboden niet als wet maar als leefregels, aangereikt door God, en voor alle wederomgeboren mensen staan die, door God, in hun hart geschreven.
.. | Ik ben nu heel erg verbaasd Cross. De 10 geboden zijn de Wet. En het voorlezen van deze wet staat gelijk met het aanhangen van het verbond van de Wet.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 10 oktober 2011, 09:24
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Klopt als je de bijbel allemaal heel letterlijk neemt. Daarom zijn er een hoop reformatorische kerken tegen een vrouwelijke dominee. En daarom zie je ook bij enkele reformatorische kerken dat vrouwen een rok dragen( broek is mannenkleding) en een hoed op hebben.
Als je een blik werpt in vele kerken, dan zie je dat vrouwen ook broeken aan hebben en geen hoofdbedekking.
Om bij het topic te blijven, vrouwen mogen dus ook niet in tongen praten tijdens de dienst.
Als de charismatischen, de bijbel letterlijk willen volgen dan zouden ze deze regel ook moeten toepassen.
(Als ik te kerke ga, is dat in lange broek.) | Vrouwen mogen niet kletsen tijdens de dienst, dat is toch wel wat anders Mariska.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 10 oktober 2011, 09:30
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | Chinees!! Ik ga er vanuit dat we vanavond 2 dingen te vieren hebben  |
met het ene ding feliciteer ik je alvast.
met het andere wacht ik nog maar even mee...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 10 oktober 2011, 09:31
|
|
|
|
daar ik vrijdag zin had in boerenkool, en het niet meer te verkrijgen was, heb ik dat vanavond op het menu staan.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 10 oktober 2011, 09:37
|
|
|
|

Esther(10-10-10) van harte gefeliciteerd met deze dag. Je mag vandaag taartjes bakken in mama's keuken. En daarna mag je taartjes eten, kan mama de keuken poetsen.
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op maandag 10 oktober 2011, 09:40
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BILLY701
|
|
Geplaatst: maandag 10 oktober 2011, 09:40
|
|
|
|
Goedemorgen Chatuliem Welkom terug op CM
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: maandag 10 oktober 2011, 09:46
|
|
|
|
Wetten zijn rechtsregels...
Geboden zijn leefregels.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: maandag 10 oktober 2011, 09:49
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | 
Esther(10-10-10) van harte gefeliciteerd met deze dag. Je mag vandaag taartjes bakken in mama's keuken. En daarna mag je taartjes eten, kan mama de keuken poetsen. |
Esther, Annette en Pieter (en natuurlijk ook de andere kinderen),
Van harte gefeliciteerd met deze heuglijke dag! Dat je maar veeeeeeeeeeel cadeautjes mag krijgen !
Liefs, José
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ALOUS961
|
|
Geplaatst: maandag 10 oktober 2011, 09:51
|
|
|
|
| ELOY997 schreef: | | hoe is het nu met die man op nr. 14 ??? |
Thats the question.......vraag het aan de melkboer..die weet er vast meer van.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ALOUS961
|
|
Geplaatst: maandag 10 oktober 2011, 09:52
|
|
|
|
melkboer: Een extra fles .
Kloppen aub als dit briefje wegwaait
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 10 oktober 2011, 09:53
|
|
|
|
Toen ik deze bijdragen allemaal las, merkte ik dat maar weinig mensen echt over de vraagstelling in gingen. Het ging volgens mij toch over de vraag, de zondag of de sabbath? Dat is toch heel iets anders dan zondagsheiliging.
Mijn antwoord is duidelijk. Ik zie eigenlijk geen enkel goed argument om de zondag te vieren in plaats van de sabbath. En ik zie geen enkele aanleiding om niet te vieren op de sabbath. Vanaf 4 november gaan we dus diensten op de vrijdagavond, het begin van de sabbath, houden....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 10 oktober 2011, 09:54
|
|
|
|
| BILLY701 schreef: | Goedemorgen Chatuliem Welkom terug op CM | hoi Billy, leuk dat je er bent.
|
|
| Naar boven |
|
|