ChristianMatch

Forum

WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2960 2961 2962 2963 2964 2965 2966 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: maandag 10 oktober 2011, 12:30

ZEELAND736 schreef:
Brooddag....Mijn dochter en ik noemen het dan soepdag(waar dat brood dan gelijk bijzit)

Mijn idee en heerlijk makkelijk!!!
Ook heerlijk dat ik het dan eens ben met mijn dochter...
Bij ons is dat ook vaak een noodsprong...
Vandaag wordt het (op zijn zeeuws gezegd)
Stampot..PEE...MIE...JUUN!!!!

En er ligt nog een heerlijk beenhammetje...dus dat lukt vast wel!!!

Dat is dus op zijn hollandas gezegd: peen met uien, oftewel hutspot.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: maandag 10 oktober 2011, 12:31

MARISKA601 schreef:

YEP!!!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: maandag 10 oktober 2011, 12:34

CROSSROAD317 schreef:
He Chatuliem, leuk dat je terug bent, al is het volgens mij wel een paar dagen later dan verwacht ... Twijfelende smiley

Ja, fijn dat je er weer bent..je houdt de discussies spannend... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: maandag 10 oktober 2011, 12:44

CHATULIEM619 schreef:
Vimd je dat zelf nu een vriendelijke opmerking? Ze geeft hier hetzelfde aan wat heel veel mensen vinden, nl. dat de kwaliteit zienderogen achteruit gegaan is. En jouw houding is dus, omdat ze een vent heeft, kan ze beter weggaan???

Kijk...en die laatste woorden maak jij er weer van!!!!!
Waarom toch???
Onzin.. want wie ben ik om mensen..met of zonder relatie...wel of niet getrouwd...hier weg te sturen..(.zoals jij het suggereert)

En inderdaad is het wel zo...even terugkomen...even kijken...lezen....en dan maar negatief zijn...om vervolgens maar te constateren dat het hier niets meer is....
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: maandag 10 oktober 2011, 12:46

WILLEMIJN232 schreef:
Ik begrijp Zeeland wel een beetje, iemand komt voor drie dagen terug en heeft gelijk een mening dat het niet deugt...je kan er ook anders tegenaan kijken en denken : ik ga er eens voor zorgen dat het weer leuk wordt op cm....
Het klonk mij allemaal ook wel wat negatief in de oren en gezelligheid moet je toch zelf maken.....

Juist...precies...fijn dat JIJ wel precies aanvoelde wat ik bedoelde...!!!
Naar boven

Auteur Bericht
SOFIE807

BerichtGeplaatst: maandag 10 oktober 2011, 12:46

MARISKA601 schreef:

Wortelen met ajuin is dat gelijk aan hutsepot ? met sjalot , rapen , selder , prei , aardappelen , spruiten, knolselderij, pastinaak ,witte kool, savooikool ..... varkenvlees , rundsvlees en kalfsvlees ...
Is me een héél gedoe van groenten schoonmaken .... maakte ik vroeger wel maar nu enkel nog op bestelling ..... Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SOFIE807

BerichtGeplaatst: maandag 10 oktober 2011, 12:47

MAJARO438 schreef:
Hete bliksem met worst en spekjes, Kwijlende smiley

majaro

Wat is hete bliksem ? Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: maandag 10 oktober 2011, 12:50

SOFIE807 schreef:
Wat is hete bliksem ? Smiley die vol vragen zit

Volgens mij aardappels...appels...en een vleessoort(naar eigen keus???)
En dan lekker stampen!!!
Naar boven

Auteur Bericht
SOFIE807

BerichtGeplaatst: maandag 10 oktober 2011, 12:54

ZEELAND736 schreef:
Volgens mij aardappels...appels...en een vleessoort(naar eigen keus???)
En dan lekker stampen!!!

Ok dank je wel Zeeland .... aardappelen ( oeps... even wijzigen en in vlaams zetten .... in plaats van aardappels ) met appelmoes dus Geschokte, onthutste smiley wie dit wil plet dit hier maar op zijn bord ... Knipoog smiley
Aweer een beetje bijgeleerd ... ik word nog een slimme Belg als ik hier goed oplet ... Verraste, verbaasde smiley

Laatst aangepast door
SOFIE807
op maandag 10 oktober 2011, 12:56
Naar boven

Auteur Bericht
EEDJEE483

BerichtGeplaatst: maandag 10 oktober 2011, 12:54

Ik irriteer me hier ook al een tijdje aan en heb al eens eerder op een dergelijk onderwerp gereageerd. Weet je, iedereen doet zich voor als Christen. En prima, want ik ben het ook. Alleen schijnbaar heeft niet iedereen geleerd wat respect hebben voor elkaar betekent. Het niet beantwoorden van iemands mail. Ik heb al, zonder dat ik echt geinteresseerd ben in iemand, wel eens iemand gecomplimenteerd of ergens op een profieltekst gereageerd, maar gewoon geen antwoord. Sorry hoor, maar dat komt arrogant op me over. (niet verwarren met dat het ook arrogant is aub!)
Stel je nou toch eens voor dat je veelvuldig bidt, zoekend bent naar genezing, hulp of kracht van God. En je krijgt voortdurend geen reactie? God laat niets van zich horen? Dan verlies je toch een mate van vertrouwen, nietwaar?
Waarom geef je elkaar niet gewoon een antwoord, zonder dat er meteen een relatie aan verbonden zit.... Wees toch eens volwassen met elkaar!
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 10 oktober 2011, 13:35

MARISKA601 schreef:
Die laatste zin, dat zou nooit mogen gebeuren.
Gelukkig heb ik die ervaring niet.

Maar helaas het komt voor.

Waarom is dat helaas? De Bethelkerk in Drachten is ook groot geworden door de uitstraling van Bottenbley en zo werkt het nu eenmaal.......
En het hoeft toch ook niet altijd verkeerd te zijn?
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 10 oktober 2011, 13:40

MARIAN519 schreef:
http://youtu.be/fZeA0PbjcdI
The promise...

Tragische film......moet gelijk weer denken aan die afgesneden vinger zodat de vrouw geen piano meer kon spelen....(straf van haar man meen ik me te herinneren...)
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: maandag 10 oktober 2011, 13:43

SHANITA130 schreef:
Emancipatie

Ik had vanmorgen een afspraak in een wegrestaurant bij Zwolle. Voor mij dus bijna een ‘thuiswedstrijd’. Maar mijn relatie belde met de mededeling dat het wel een uurtje later kon worden. Hij zat vast, nee niet in de gevangenis, maar in een file bij Utrecht. Ik raakte in gesprek met een vrij forse jongedame aan het tafeltje naast mij. Haar afspraak liep ook vertraging op door dezelfde oorzaak.

We raakten aan de praat en ze vertelde, dat ze bij het ministerie van SZW werkt, ook wel Sociale Zaken en Werkgelegenheid genoemd. Ik merkte op, dat er wel werkgelegenheid was, maar dat steeds minder mensen hun werk nog op tijd kunnen bereiken. Ze vertelde, dat ze zich bezighoudt met een eerlijke werkverdeling tussen mannen en vrouwen. IK moest begrijpen, dat er veel te weinig vrouwen werken in leidinggevende functies. Eigenlijk was het aan de top volgens haar nog steeds een mannenwereld en dat zou eigenlijk een 50/50 verhouding moeten zijn.

Ik vroeg aan haar (laat ik haar Paula noemen), waarom er in de praktijk nog steeds zo weinig wordt gekeken naar gelijke verhoudingen bij de handwerkberoepen, zoals automonteur, timmerman, elektricien, metselaar en voeger. In die sectoren is er helemáál geen sprake van een 50/50 verdeling tussen mannen en vrouwen of jongens en meisjes. Ook vroeg ik haar, wat het ministerie van SZW meent hieraan te moeten doen. Volgens Paula moeten er nu eenmaal prioriteiten worden gesteld. Maar volgens haar kunnen we wel alvast beginnen om dan niet meer te praten over een timmerman, maar over een timmermens. Timmerlieden kan nog wel, maar desgevraagd stelde ze, dat van timmerlid kan natuurlijk geen sprake zijn.

Ja ja, we moeten de emancipatie dan ook meteen goed doorzetten, meent Paula. En we kunnen volgens haar ook net zo goed praten over een monteuse. Als het gaat over emancipatie, moet onze taal volgens Paula ingrijpende wijzigingen ondergaan. Ik merkte op, dat het toch allemaal wel meevalt. Zo spreken we over ‘Vadertje Staat’ en ‘Moeder Natuur’. Dus een klein vadertje en een grote moeder. Moeten we dat nu veranderen in Vader Staat (of ligt) en Moedertje Natuur? En moeten we aardrijkskundige namen zoals Panama veranderen in Manapa?

Paula meende, dat ik het wel een beetje in het belachelijke trok. Ik kon haar daar niet geheel ongelijk in geven en bood haar nog maar een kop koffie aan, met de vermelding, dat een dag geen dag is, als er ook niet af en toe wordt gelachen. Paula stelde, dat ‘het’ allemaal te veel een mannenwereld is. Ik kan niet ontkennen, dat Agnes Jongerius wel iets weg heeft van een stevige bootwerker, maar heb dat maar niet gezegd. Soms ben ik echt wel een flapuit, maar in deze situatie leek het mij goed, om mijzelf nu maar eens als flapin te gedragen. maar ik ben het wel met Paula eens, dat er heel wat kerels in, met name, politieke topfuncties rondlopen, die die naam nauwelijks verdienen.

Paula bleef volhouden, dat het woord ‘man’ minder prominent moest worden gebruikt. ‘Zal Man-demakers Keukens niet leuk vinden. En ook de term ‘e-man-cipatie’ moet dan op de schop,’ merkte ik op. En het lijkt mij vrij ongebruikelijk, om mijn buurman nu als buurvrouw aan te spreken. Ik probeerde het allemaal te beperken tot mijn eigen branche, de bouwwereld, en vroeg, of we dan straks moeten praten over een voegerin, voegerice of voegeres? Paula kreeg het er duidelijk moeilijk mee.

Aangekomen bij de vrouwelijke variant van het beroep metselaar liep het gesprek vast. In een mislukte poging om er enige humor in te houden, had ik ‘mutselaar’ voorgesteld, omdat ik metselares, metselarice of metselarin maar niets vond.

Het was inmiddels wel duidelijk geworden, dat onze visies lichtjaren verschilden. Over haar kleding, een mantelpakje, hebben we het niet meer gehad, want inmiddels was mijn relatie gearriveerd en werd ik gered uit een ietwat uitzichtloze situatie.

Bron: artikel 7. nu

Een type als Paula wil vast het woord eMANcipatie ook veranderen. De Nederlandse wet is echt heel vriendelijk voor vrouwen die carriere willen maken maar je mag er ook voor kiezen geen femina-getuige te worden. Lijkt me een minder verzuurd leven als ik het zo lees.

Thomas, het feminisme verdient een eigen topic.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op maandag 10 oktober 2011, 14:00
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: maandag 10 oktober 2011, 13:45

CHATULIEM619 schreef:
Sommige mensen gaan er erg snel van uit, dat de ander het op prijs stelt met je te chatten of met je te mailen. Het omgekeerde zie je ook wel optreden. Dat iemand je ongevraagd op de vriendenlijst zet en je dan meteen aanspreekt als je on line bent. Dat kan ook heel vervelend zijn.

sorry hoor, ik zal je van mn vriendelijste afknallen als je wilt.
ik kan me niet heugen het je gevraagd te hebben, maar soms was het toch wel handig Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Ik zou niet weten of er mensen zijn die mij op hun lijstje hebben trouwens..

Maar in je andere bijdrage zat zeker wat in. mensen voelen zich te snel afgewezenmisschien, maar dat heeft veel te maken met hoe je karakter in elkaar zit denk ik. Dus in dat geval hebben beide partijen gelijk.
Diegene die blokt, En degene die zich afgewezen voelt. Bijde partijen hebben het goed recht.
Naar boven

Auteur Bericht
SAVANTI576

BerichtGeplaatst: maandag 10 oktober 2011, 13:51

Uniek Kerstconcert met medewerking van:

Groot gemengd koor, Elburgs Mannenkoor O.B.K. o.l.v. Wim Magré
Marco Bakker, Sharon Kips, Jan Vayne, Martin Mans, Arjan & Edith Post

't Huiken , Lange Wijden 33 elburg

deur : 25 euro entree

20:00 tm 23 :00

voorverkoop www.wimmarge.nl

wie komt ? Lachende smiley

Laatst aangepast door
SAVANTI576
op maandag 10 oktober 2011, 13:54
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: maandag 10 oktober 2011, 13:51

ZEELAND736 schreef:
Bij het wakker worden....mijn overleden vader zou vandaag jarig zijn geweest...
Lieve paps....
Ik moet met tranen...denken aan vrijwel je laatste woorden....
""Maar de Heere zal uitkomst geven...""

Het is vaak moeilijk paps...was je er nog maar...dan zou ik nu even met je willen praten!!!!
Die aardse vader is er niet meer, maar die Hemelse Vader blijft...

Vanmorgen ook naar de dokter...Rug....nek en armen...alles zit vast dus weer pijnstillers en nu fysiotherapie. Halve dagen werken maar iets minder hard...Misschien ook maar beter want hele dagen thuis is niet zo goed voor mijn DENKEN...
Ik hoop dat ik nu ook nog eens dat stukje zorg van dit tijdelijke leven volledig in Gods Hand mag geven....( ik ben een vreselijker DOE HET ZELVER!!!)

Sterkte Zeeland.
Zulke herinneringsdagen zijn over het algemeen heel verdrietig. Probeer morgen opnieuw te beginnen met een goed humeur, en een zonnige lach!
Ik denk aan je.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 10 oktober 2011, 13:58

ANNETTE792 schreef:
16 november , kom je hem kijken? Clown smiley

nee, dan heb ik yoga..... Knipoog smiley Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SOFIE807

BerichtGeplaatst: maandag 10 oktober 2011, 13:59

Ik hou van het vrouw zijn .... 'k was al bijna men hele leven huisvrouw en met men volle goesting .... is een keuze die ieder voor zich maakt vind ik ... Laat mij maar koken , poetsen , ramen zemen en voor de kindjes zorgen .... al mis ik ook wel de handigheid die geëmancipeerde vrouwen hebben om klusjes te doen ... maar daar heb ik dan wel vrienden voor ... Verlegen lachende smiley ( al blijft er wel altijd nog wel wat te doen .... maar stoort me niet echt . Ik ben geen vrager ... ) Lachende smiley
Als men zich maar goed voelt in wat men doet ... ja toch ? Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: maandag 10 oktober 2011, 14:18

WILLEMIJN232 schreef:

Geschokte, onthutste smiley Smiley met dichtgeplakte mond Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
NATHANYA830

BerichtGeplaatst: maandag 10 oktober 2011, 15:21

Gaan we dan gelijk 's avonds door, speeddaten?
Naar boven

Auteur Bericht
HENKWAL969

BerichtGeplaatst: maandag 10 oktober 2011, 15:56

SOFIE807 schreef:
Ik hou van het vrouw zijn .... 'k was al bijna men hele leven huisvrouw en met men volle goesting .... is een keuze die ieder voor zich maakt vind ik ... Laat mij maar koken , poetsen , ramen zemen en voor de kindjes zorgen .... al mis ik ook wel de handigheid die geëmancipeerde vrouwen hebben om klusjes te doen ... maar daar heb ik dan wel vrienden voor ... Verlegen lachende smiley ( al blijft er wel altijd nog wel wat te doen .... maar stoort me niet echt . Ik ben geen vrager ... ) Lachende smiley
Als men zich maar goed voelt in wat men doet ... ja toch ? Smiley die vol vragen zit

Helemaal mee eens.
Emancipatie en feminisme, zijn allebei mode-woorden die hun doel vaak voorbij schieten.
Gelijke rechten is waar het om gaat.

Soms vraag ik me wel eens af of sommige feministen eigenlijk wel blij zijn om vrouw te zijn. En vraag ik me wel eens af of het emanciperen, niet juist leidt tot discriminatie.

Als God de vrouw schept als 'Hulp' heeft dat niet de betekenis van 'Slaaf', maar heeft dat als betekenis 'Gelijkwaardige partner'.
Zonder 'Hulp' is de man 'Hulpeloos'

Is er ook zoiets als evrouwcipatie????
Naar boven

Auteur Bericht
HENKWAL969

BerichtGeplaatst: maandag 10 oktober 2011, 16:05

Volgens mij is zondag, de eerste dag van de week en kwamen de mensen in de eerste gemeente bij elkaar om het avondmaal te vieren.
En is nooit bedoeld als vervangen van de sabbath.
Als wij de sabbath willen vieren, moeten we ons ook aan alle regels van de sabbath houden.
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: maandag 10 oktober 2011, 16:10

WILLEMIJN232 schreef:

Misschien meekijken op afstand ... astraal reizen of zoiets ... ver af en toch dichtbij ... Slapende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 10 oktober 2011, 16:13

EEDJEE483 schreef:
Ik irriteer me hier ook al een tijdje aan en heb al eens eerder op een dergelijk onderwerp gereageerd. Weet je, iedereen doet zich voor als Christen. En prima, want ik ben het ook. Alleen schijnbaar heeft niet iedereen geleerd wat respect hebben voor elkaar betekent. Het niet beantwoorden van iemands mail. Ik heb al, zonder dat ik echt geinteresseerd ben in iemand, wel eens iemand gecomplimenteerd of ergens op een profieltekst gereageerd, maar gewoon geen antwoord. Sorry hoor, maar dat komt arrogant op me over. (niet verwarren met dat het ook arrogant is aub!)
Stel je nou toch eens voor dat je veelvuldig bidt, zoekend bent naar genezing, hulp of kracht van God. En je krijgt voortdurend geen reactie? God laat niets van zich horen? Dan verlies je toch een mate van vertrouwen, nietwaar?
Waarom geef je elkaar niet gewoon een antwoord, zonder dat er meteen een relatie aan verbonden zit.... Wees toch eens volwassen met elkaar!
Leg je daar niet veel te veel waarde in allemaal? Geen antwoord is toch ook een antwoord?
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: maandag 10 oktober 2011, 16:13

ANNETTE792 schreef:
16 november , kom je hem kijken? Clown smiley

Als je huiself dan maar een gourmet maaltijd klaar maakt ... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 10 oktober 2011, 16:16

ZEELAND736 schreef:
Juist...precies...fijn dat JIJ wel precies aanvoelde wat ik bedoelde...!!!
idd, ik voelde het niet zo aan. Ik dacht dat je het anders bedoelde. Goed dat je het nog even uitlegde.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 10 oktober 2011, 16:21

CROSSROAD317 schreef:
Misschien meekijken op afstand ... astraal reizen of zoiets ... ver af en toch dichtbij ... Slapende smiley

Aan fantasie ontbreekt het je niet...... Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: maandag 10 oktober 2011, 16:22

CHATULIEM619 schreef:
idd, ik voelde het niet zo aan. Ik dacht dat je het anders bedoelde. Goed dat je het nog even uitlegde.

uitleg waarom iemand zo reageerd kan soms zo prettig zijn, en meer begrip onderling kweken.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 10 oktober 2011, 16:24

HENKWAL969 schreef:
Helemaal mee eens.
Emancipatie en feminisme, zijn allebei mode-woorden die hun doel vaak voorbij schieten.
Gelijke rechten is waar het om gaat.

Soms vraag ik me wel eens af of sommige feministen eigenlijk wel blij zijn om vrouw te zijn. En vraag ik me wel eens af of het emanciperen, niet juist leidt tot discriminatie.

Als God de vrouw schept als 'Hulp' heeft dat niet de betekenis van 'Slaaf', maar heeft dat als betekenis 'Gelijkwaardige partner'.
Zonder 'Hulp' is de man 'Hulpeloos'

Is er ook zoiets als evrouwcipatie????

je kan ook de positieve kanten zien Henk, feministes plakken vast hun eigen band (ik kan dat niet eens), zeuren nooit of jij nu eens de vaatwasser in wil ruimen en zetten vast zelf de vuilcontainer buiten.......Stoer toch?
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 10 oktober 2011, 16:25

HENKWAL969 schreef:
Volgens mij is zondag, de eerste dag van de week en kwamen de mensen in de eerste gemeente bij elkaar om het avondmaal te vieren.
En is nooit bedoeld als vervangen van de sabbath.
Als wij de sabbath willen vieren, moeten we ons ook aan alle regels van de sabbath houden.
Kijk, ik heb er altijd moeite mee gehad dat de zondag door velen beleefd wordt als een dag waarin je niks mag. Door joden wordt de sabbath nog sterker gevierd als een dag waarin je niks mag. Dat is nooit mijn visie geweeest en zal ook nooit mijn visie worden. Verleden zondag heb ik vol vreugde mn zoon toegejuicht toen hij meedeed aan de 4 mijl.... Ik vind dat het een dag moet zijn waarin je mag vieren, dat je de Heer dient. En ik geloof, dat als ik van een dag geniet, de Heer daar ook blij mee is.
En aanpassing is niet zo heel erg groot hoor. Alleen de dienst wordt verplaatst naar vrijdagavond. Niet aan het einde van de sabbath, maar aan het begin...
En wat betreft eten, varkensvlees is nu veel gezonder dan dat het vroeger was. Toen de pest in Europa woedde, was er één groep die niet ziek werd, de joden. En dat kwam door het eetpatroon. Het had echter tot gevolg dat ze vervolgd werden. Het dieet schijnt dus zeer gezond te zijn.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op maandag 10 oktober 2011, 16:28
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2960 2961 2962 2963 2964 2965 2966 ... 6194 Volgende
Pagina 2963 van 6194