ChristianMatch

Forum

Profetische beleving
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2963 2964 2965 2966 2967 2968 2969 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Agenda
Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: maandag 10 oktober 2011, 20:18

JOLAN931 schreef:
Even over het dikgedrukte gedeelte...
Het klinkt een beetje alsof God je Boodschappenjongen is die je op comando een woordje geeft.
In de bijbel lees ik heel andere dingen, en ik vraag me bezorgd af of je jezelf niet bedriegd, en jezelf iets moois voorspiegeld wat niet getoetst is aan het woord van God.
Dit is geen persoonlijke aanval, maar wel een idee van mij om je misschien tot nadenken te brengen en de bijbel eens goed te gaan lezen of het werkelijk allemaal wel waar is wat je zegd.

Ik wil best wel Gods Boodschappenjongen zijn hoor ... Lachende smiley

Misschien zou elke christen dat moeten zijn ... of is dat niet de Opdracht die Jezus heeft gegeven ...
Matteüs 28:19 Ga dus op weg en maak alle volken tot mijn leerlingen, door hen te dopen in de naam van de Vader en de Zoon en de heilige Geest, 20 en hun te leren dat ze zich moeten houden aan alles wat ik jullie opgedragen heb. En houd dit voor ogen: ik ben met jullie, alle dagen, tot aan de voltooiing van deze wereld.

..

Laatst aangepast door
CROSSROAD317
op maandag 10 oktober 2011, 20:19
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARYAN401

BerichtGeplaatst: maandag 10 oktober 2011, 20:33

WILLEMIJN232 schreef:
'k zit ook aan mijn limiet...... Knipoog smiley

Geen smoesjes hè, Willemijn. Knipoog smiley Of bedoel je een limiet aan 'willen mailen'. Lachende smiley

Ach, een limiet kan ook wat hebben. Heb je geen zin in mailen, zeg je gewoon dat je aan je limiet zit. Lachende smiley
Heb net trouwens iets stoms gedaan, een mail wilde niet weg. Ongemerkt drukte ik 3 keer, is de mail 3 keer verzonden. Balen, want nu zit ik dus echt weer aan mijn limiet van 5 mailtjes in het uur. Twijfelende smiley

Laatst aangepast door
MARYAN401
op maandag 10 oktober 2011, 20:33
Naar boven

Auteur Bericht
MARYAN401

BerichtGeplaatst: maandag 10 oktober 2011, 20:35

WILLEMIJN232 schreef:
Ik lees weleens over de Gavencursus, ik begrijp dat er dan gekeken wordt of je bepaalde gaven hebt bv met mensen bidden, dat je dan woorden van God ontvangt en ook of je dan in tongen kan praten want het schijnt dat je daar toch bepaalde gaven voor moet hebben.....

Zo'n cursus kan volgens mij wel een meerwaarde hebben! Er bestaan ook Gaventesten, ook via internet zijn die te vinden. Het kan je wel iets leren over jezelf.

Ergens kan ik er best wel eens naar verlangen, om bijv. in tongen te praten. Meer als een bevestiging van mijn geloof.

Laatst aangepast door
MARYAN401
op maandag 10 oktober 2011, 20:36
Naar boven

Auteur Bericht
HENDRIKA148

BerichtGeplaatst: maandag 10 oktober 2011, 20:41

Met overleg snoeit hij de bomen
tak na tak valt in het gras
en ik durf hem niet te vragen
of zoveel wel nodig was;

want hij heeft verstand van snoeien
en hij weet wel wat hij doet.
Wil de boom weer vrucht gaan dragen
dan is al dat snoeien goed!

En toen dacht ik aan de Landman
die steeds uitziet;onvermoeid
wacht tot wij weer vruchten dragen
en als 't nodig is ook snoeit.

En als wij soms niets begrijpen
van het snoeimes in Zijn hand'
zegt Hij ons:Ach kind,jouw Vader
heeft van snoeien echt verstand!

Laat mij met het snoeimes werken
want Ik doe het heus wel goed
later zul je dan bemerken
dat je vruchten dragen moet!

Dank U Heer'voor al dat snoeien
in mijn leven, 't deed wel pijn
maar nu mag ik dankzij ' t snoeien
drager van Uw vruchten zijn!

Laatst aangepast door
HENDRIKA148
op maandag 10 oktober 2011, 20:42
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: maandag 10 oktober 2011, 20:42

MARYAN401 schreef:
Geen smoesjes hè, Willemijn. Knipoog smiley Of bedoel je een limiet aan 'willen mailen'. Lachende smiley

Ach, een limiet kan ook wat hebben. Heb je geen zin in mailen, zeg je gewoon dat je aan je limiet zit. Lachende smiley
Heb net trouwens iets stoms gedaan, een mail wilde niet weg. Ongemerkt drukte ik 3 keer, is de mail 3 keer verzonden. Balen, want nu zit ik dus echt weer aan mijn limiet van 5 mailtjes in het uur. Twijfelende smiley

jaja....smoesjes....lol...

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op maandag 10 oktober 2011, 20:44
Naar boven

Auteur Bericht
HENDRIKA148

BerichtGeplaatst: maandag 10 oktober 2011, 20:50

In Jezus geborgen
dat is geluk
Ik zondig onheilig
bij Hem ben ik veilig
in moeite en druk.

In Jezus geborgen
ook als ik val
Hij wil vergeven
Hij blijft in Zijn leven
het 1 en het al.

Hij blijft mijn verberging
in ziekte en nood
in smart en in lijden
Hij zal mij geleiden
tot over de dood.

Dan ben ik bij Jezus
die vreugde,kan niet stuk
In waarde niet te vatten
die Hemelse schatten
Dat Eeuwig Geluk!!
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 10 oktober 2011, 21:01

Dit is dus een casus. Dat betekent dat ik een voorbeeld neem uit de praktijk en dat we aan de hand daarvan gaan discussiëren.

Iemand wordt als kind gedoopt. Hij groeit op, wijst het geloof af, wordt seriemoordenaar. Is hij dan wel behouden? Hij is immers gedoopt en hoort bij het volk van God. Heeft keurig zijn belijdenis gedaan en kwam regelmatig in de kerk.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op maandag 10 oktober 2011, 21:03
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: maandag 10 oktober 2011, 21:05

ERIKA129 schreef:
Om te beginnen heb ik bewondering voor die mensen die eraan meedoen ze moeten zich wel bloot geven iedereen weet je gewicht!
Ik heb zelf aardig overgewicht voer mijn leven lang strijd hiertegen maar aan zoiets mee doen zou ik echt niet durven. Nu heb ik gelukkig niet zoveel overgewicht als degene die tot nu toe uit zijn gezonden.
Ik hoop alleen voor de mensen dat als ze straks geen presonal trainer meer hebben het kunnen volhouden!
Elke dag twee uur sporten op zijn minst is in het dagelijks leven lijkt mij niet vol te houden, aleen al waar haal je met je werk de tijd voordaan, daarbij kost het behoorlijk wat enmoet je het financieel dus ook op kunnen brengen.
Wat ik wel jammer vind is dat je wel ziet wat ze moeten doen aan sport maar er weinig aandacht wordt geschonken aan wat de mensen voor dieet moeten volgen.

Maar nogmaals heb er wel bewondering voor.
Zelf dacht ik als ik straks weer energie heb en ik ga ipv 2 keer per week 5 keer kan ik het dan ook bereiken??

Overgewicht is ongezond, maar is in een jaar tijd de helft van je gewicht afvallen wel gezond vraag ik me bij het zien van dat programma af.
De kandidaat van vorige week belande in het ziekenhuis met gezondheidsklachen, de kandidaat van deze zondag was ook bij meerdere bezoeken aan de dokter te zien.
Ik heb er echt enorme bewondering voor dat het ze lukt, maar zou een iets langer maar minder heftig traject niet gezonder zijn?
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 10 oktober 2011, 21:07

MARIAN519 schreef:
Maar waar lees je dat in de Bijbel? Als je het zelf aanhaalt noem er dan ook de tekst/Bijbelverwijzing bij svp.
Als je wilt?
Lachende smiley
Met alle plezier:

Hand. 10 schreef:
Terwijl Petrus nog aan het woord was, daalde de heilige Geest neer op iedereen die naar zijn toespraak luisterde. 45 De Joodse gelovigen die met Petrus waren meegekomen, zagen vol verbazing dat ook heidenen het geschenk van de heilige Geest ontvingen, 46 want ze hoorden hen in klanktaal spreken en God prijzen. Toen merkte Petrus op: 47 ‘Wie kan nu nog weigeren deze mensen met water te dopen, nu ze net als wij de heilige Geest hebben ontvangen?’ 48 En hij gaf opdracht hen te dopen in de naam van Jezus Christus. Daarna vroegen ze hem of hij nog enkele dagen wilde blijven.
pas bekeerde Romeinen ontvingen klanktaal...tongentaal.

Hand 19 schreef:
erwijl Apollos in Korinte verbleef, kwam Paulus na zijn reis door het binnenland in Efeze aan. Hij ontmoette daar enkele leerlingen, 2 aan wie hij vroeg: ‘Hebben jullie de heilige Geest ontvangen toen jullie het geloof aanvaardden?’ Ze antwoordden: ‘Nee, we hebben zelfs niet gehoord van het bestaan van een heilige Geest.’ 3 Hij vroeg: ‘Hoe zijn jullie dan gedoopt?’ ‘Met de doop van Johannes,’ antwoordden ze. 4 Daarop zei Paulus: ‘Johannes doopte de mensen om hen een nieuw leven te laten beginnen en zei tegen hen dat ze moesten geloven in degene die na hem kwam, in Jezus.’ 5 Toen ze dat gehoord hadden, lieten ze zich dopen in de naam van de Heer Jezus, 6 en toen Paulus hun de handen had opgelegd daalde de heilige Geest op hen neer, zodat ze in klanktaal gingen spreken en profeteerden.
Dit zijn twee voorbeelden. De mensen kwamen tot bekering, werden gedoopt en ontvingen tongentaal....
Naar boven

Auteur Bericht
MARIELLE664

BerichtGeplaatst: maandag 10 oktober 2011, 21:09

[quote=CHATULIEM619]Dit is dus een casus. Dat betekent dat ik een voorbeeld neem uit de praktijk en dat we aan de hand daarvan gaan discussiëren.

Iemand wordt als kind gedoopt. Hij groeit op, wijst het geloof af, wordt seriemoordenaar. Is hij dan wel behouden? Hij is immers gedoopt en hoort bij het volk van God. Heeft keurig zijn belijdenis gedaan en kwam regelmatig in de kerk.[/

Wie zijn wij om daar over te oordelen?
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: maandag 10 oktober 2011, 21:09

Mijn antwoord is simpel.
Alleen God kan het weten.
Het is alleen aan de persoon zelf of hij
vergeving aan God heeft gevraagd.
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: maandag 10 oktober 2011, 21:10

CROSSROAD317 schreef:
Wow Gerrit, ik kan me indenken dat je het doodeng vond. Hij respecteerde je niet echt door toch in tongen voor je te gaan bidden.

Dat het wel heeft geholpen doet daar m.i. niets aan af, hij ging aan jouw persoonlijke wens voorbij, om niet in tongen te bidden in jouw huis (neem aan dat het in jouw huis was).

Aan de andere kant, je zegt dat het je vriend was, en ik denk dat je ook mag aannemen dat een vriend alleen maar het beste met je voor heeft. Ik denk hierbij aan een stukje uit de Bijbel ...
Lukas 5:18 Er kwamen een paar mannen met een verlamde op een draagbed, die ze naar binnen wilden brengen om hem voor Jezus neer te leggen. 19 Maar ze zagen geen kans om door de mensenmassa heen te komen, en dus gingen ze het dak op en lieten hem op het bed door een opening in het tegeldak naar beneden zakken tot vlak voor Jezus. 20 Toen Hij hun geloof zag, zei Hij tegen hem: ‘Uw zonden zijn u vergeven.’
Het was in mijn huis, maar dat is (was) niet belangrijk, ik wist dat het bestond, het staat ook in de Bijbel. In onze gemeenschap wordt er niet aan gedaan, en mede daar door maakt, onbekend ook vaak onbemind. Maar of dat geheel terecht is, trek ik sinds dien in twijfel, en er zijn wel meer onderwerpen. En of tongen taal een gave is, eerlijk gezegd weet ik dat niet. Dan denk ik meer an een zegen, en daar mag je dan ook geen misbruik van maken. Bij mij viel het later wel goed, maar het had ook anders kunnen lopen. Een ding weet ik wel, dat het daarna snel berg afwaarts met hem ging, en hoe het nu is weet ik niet. Het ging, en dat is 2 jaar geleden weer beter met hem, maar er kan veel gebeuren in 2 jaar.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: maandag 10 oktober 2011, 21:10

CROSSROAD317 schreef:
Als je huiself dan maar een gourmet maaltijd klaar maakt ... Knipoog smiley

Tsja, we kunnen natuurlijk met willemijn erbij in de krokodil op de grond voor de tv gaan liggen met de gourmetset...maar ik vrees dat mn buren dan zo raar gaan kijken (iets met verrückte Höllander Knipoog smiley )
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: maandag 10 oktober 2011, 21:17

PIETER649 schreef:
toen ik mn bedrijf in nederland had, werd ik weleens gebeld door mensen of ik hun naam wilde noteren en als het uwv zou bellen wou bevestigen dat ze contact gehad hebben.
hier in duitsland krijg ik vooraf een brief van arbeitsambt dat die en die moet solliciteren bij me en krijg ik achteraf een belletje of die zich gemeld heeft.

zo houd men ondernemers lekker bezig met onzin om de uitkering te behouden..

en NEE, ik zeg niet dat ALLE sollicitanten deze reden hebben!!

Ik krijg af en toe het gevoel dat sommige bedrijven, bijklussen bij het uwv, door advertenties te plaatsen. Om te kijken wie er solliciteren en wie niet Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 10 oktober 2011, 21:18

MARYAN401 schreef:
Zo'n cursus kan volgens mij wel een meerwaarde hebben! Er bestaan ook Gaventesten, ook via internet zijn die te vinden. Het kan je wel iets leren over jezelf.

Ergens kan ik er best wel eens naar verlangen, om bijv. in tongen te praten. Meer als een bevestiging van mijn geloof.
Zelf denk ik dat het de nadruk legt op iets wat niet belangrijk is. Als je gelooft dat God je leidt, hoef je je toch niet druk te maken of dat nu door een woord van kennis/woord van wijsheid of een profetie is? Ik geloof dat God je datgene geeft wat je op dat moment nodig hebt. Je moet alleen maar bezig zijn met Zijn koninkrijk, dan vult Hij dat echt wel voor je in.....
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: maandag 10 oktober 2011, 21:25

CHATULIEM619 schreef:
Dit is dus een casus. Dat betekent dat ik een voorbeeld neem uit de praktijk en dat we aan de hand daarvan gaan discussiëren.

Iemand wordt als kind gedoopt. Hij groeit op, wijst het geloof af, wordt seriemoordenaar. Is hij dan wel behouden? Hij is immers gedoopt en hoort bij het volk van God. Heeft keurig zijn belijdenis gedaan en kwam regelmatig in de kerk.

laat ik er een praktijkvoorbeeldje tegenover stellen Lachende smiley

Iemand werd als kind besneden. Hij groeit op, gooit de wetten overboord en word moordenaar. Word veroordeeld en samen met 2 andere veroordeelden ter dood gebracht door middel van kruisiging.
Terwijl zn levenskracht snel afneemt, erkend hij Jezus als de Christus.
Nog dezelfde dag was hij bij Jezus in het paradijs.....

Die laatste minuut is alles nog mogelijk Chat.... gedoopt of ongedoopt.
Concentreer je daar liever op Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SOFIE807

BerichtGeplaatst: maandag 10 oktober 2011, 21:28

CHATULIEM619 schreef:

En Chat , iemand die als volwassene gedoopt is en verder dezelfde weg opging ?
Naar boven

Auteur Bericht
MARIANNE338

BerichtGeplaatst: maandag 10 oktober 2011, 21:36

Tjonge heftig Jolan......hopelijk verloopt de operatie binnenkort
voorspoedig, en heb je de benen er gauw weer onder.
Heel veel sterkte en geduld toegewenst!!

gr Marianne
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 10 oktober 2011, 21:48

Goed ik ga even verder redeneren. Hoop dat ik dan wat meer inhoudelijke antwoorden krijg. Ik zie hier nl. een enorm dilemma in. Bij de kinderdoop wordt gesteld dat men bij het volk van God hoort. Het gaat zelfs verder. God verkiest de mens om bij het volk van God te horen. Maar ligt uitverkiezing niet veel breder dan alleen maar gedoopt zijn als kind? De doop is geen garantie, dat weet ik wel. Maar is het niet, dat men met de kinderdoop eigenlijk voor God invult wie Hij moet kiezen? En kan het niet zijn, dat die uitverkiezing veel breder ligt? Heeft God die kinderdoop eigenlijk wel nodig om mensen uit te kiezen? En kiest Hij dan alleen diegene die als kind gedoopt zijn of die bij een bepaalde kerk horen???
Naar boven

Auteur Bericht
RENATE619

BerichtGeplaatst: maandag 10 oktober 2011, 21:49

LEANNE226 schreef:
Daarom hoef je toch niet iedereen leuk en aardig te vinden?Je grenzen stellen is heel goed en voor de een zal die grens eerder bereikt zijn dan voor de ander.
Ik begrijp niet waarom mensen blijkbaar alleen maar lief en aardig gevonden willen worden,ik vind dat een gebrek aan eigenwaarde,je bent goed zoals je bent,vind iemand anders dat niet dan is er geen match op wat voor punt dan ook,vergeten en doorgaan.........klaar Knipoog smiley

ps.die laatste zin van Renate "ik heb de neiging iets steeds weer uit te willen leggen" zou mij irriteren,take your loss........

Met die laatste zin bedoel ik dat ik uit wil leggen waarom ik geen contact met iemand wil, voordat ik deze zou blokkeren. Je hebt me dus verkeerd begrepen. Het gaat niet om dat ik geblokkeerd wordt maar wat ik ervaar voor ik iemand blokkeer.
Verder weet ik goed wanneer iemand niet geinteresseerd is. Dat respecteer ik gewoon.

Laatst aangepast door
RENATE619
op maandag 10 oktober 2011, 21:49
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: maandag 10 oktober 2011, 21:56

CHATULIEM619 schreef:
Goed ik ga even verder redeneren. Hoop dat ik dan wat meer inhoudelijke antwoorden krijg. Ik zie hier nl. een enorm dilemma in. Bij de kinderdoop wordt gesteld dat men bij het volk van God hoort. Het gaat zelfs verder. God verkiest de mens om bij het volk van God te horen. Maar ligt uitverkiezing niet veel breder dan alleen maar gedoopt zijn als kind? De doop is geen garantie, dat weet ik wel. Maar is het niet, dat men met de kinderdoop eigenlijk voor God invult wie Hij moet kiezen? En kan het niet zijn, dat die uitverkiezing veel breder ligt? Heeft God die kinderdoop eigenlijk wel nodig om mensen uit te kiezen? En kiest Hij dan alleen diegene die als kind gedoopt zijn of die bij een bepaalde kerk horen???

inhoudelijk antwoord gevraagd? wor lastig.... Knipoog smiley

geen enkele doop geeft garantie, das 1
en 2. God kiest voor iedereen, voor ieder mens, ongeacht ras geloof etc. maar wat essentieel is... kiest de persoon ook voor God?
en dan vallen opeens zoveel dogma´s om Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARCOWAAL200

BerichtGeplaatst: maandag 10 oktober 2011, 22:06

Naar boven

Auteur Bericht
PEET760

BerichtGeplaatst: maandag 10 oktober 2011, 22:10

Hey Familie,
Gefeliciteerd met de kleine grote meid!
Tot snel!
groetjes, Peet
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: maandag 10 oktober 2011, 22:14

CROSSROAD317 schreef:
Ik wil best wel Gods Boodschappenjongen zijn hoor ... Lachende smiley

Misschien zou elke christen dat moeten zijn ... of is dat niet de Opdracht die Jezus heeft gegeven ...
Matteüs 28:19 Ga dus op weg en maak alle volken tot mijn leerlingen, door hen te dopen in de naam van de Vader en de Zoon en de heilige Geest, 20 en hun te leren dat ze zich moeten houden aan alles wat ik jullie opgedragen heb. En houd dit voor ogen: ik ben met jullie, alle dagen, tot aan de voltooiing van deze wereld.

..

Ja , maar dat is heel iets anders hè Cross.
Het zou inderdaad mooi zijn als wij allen Gods boodsschappers waren, en eigenlijk denk ik dat dit oorspronkelijk ook ons aller taak is. Al kan dit wel een heel moeilijke taak zijn.

Zo lag ik in het ziekenhuis, en heb veel gesprekken gehad, juist met ongelovigen. Ik mocht vertellen van onze God die de hemel en de aarde gemaakt heeft, en zo een klein beetje boodschapper zijn. Maar wat kan dat verschrikkelijk moeilijk zijn, en wat zijn wij mensen dan nietige vertroosters als een ongelovige in wanhoop troost bij je zoekt. Om dan de woorden te vinden.....
Naar boven

Auteur Bericht
MARYAN401

BerichtGeplaatst: maandag 10 oktober 2011, 22:15

CHATULIEM619 schreef:
Zelf denk ik dat het de nadruk legt op iets wat niet belangrijk is. Als je gelooft dat God je leidt, hoef je je toch niet druk te maken of dat nu door een woord van kennis/woord van wijsheid of een profetie is? Ik geloof dat God je datgene geeft wat je op dat moment nodig hebt. Je moet alleen maar bezig zijn met Zijn koninkrijk, dan vult Hij dat echt wel voor je in.....

Daar heb je best wel gelijk in, Chat. 't Kan ook iets geforceerds hebben. Mooi, hoe je dat zegt over Gods leiding en het bezig zijn met Zijn koninkrijk.

Welkom terug! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: maandag 10 oktober 2011, 22:16

CHATULIEM619 schreef:

Het opdragen van een kind is eigenlijk toch ook zoiets van dat je wilt dat God het kind in zijn verbond opneemt?
We kunnen als mens niet God doorgronden.

Als God van te voren al weet wie de uitverkorenen zijn,
dan heeft de opdragen/doop/belijdenis of wat dan ook voor velen geen nut gehad.

En wat de bijbel verteld over de uitverkiezing is best een pittig iets.
Uit iedere stam van Israel zullen er zoveel uitverkoren zijn.
(Weet even niet waar het staat en het getal is 144.000).

Ik weet wel dat er kerken zijn die VROEGER dachten dat zij de uitverkorenen waren.
Daar zijn ze van terug gekomen.
Naar boven

Auteur Bericht
LAIKA882

BerichtGeplaatst: maandag 10 oktober 2011, 22:18

JOSINA022 schreef:
En ondertussen weten we nog steeds niets over hoe het nu zit tussen Laika en inktvis, hoe dat ontploffen nu precies zit en waar inktvis gebleven is Gefrustreerde smiley

Als ik dat wist ,liet ik het jullie gelijk weten Huilende smiley, smiley in tranen zoals ik al vertelde weggezwommen of gevangen door visser !!!!! Geschokte, onthutste smiley
Duzzzzzzzzzz helaas ff geen inkvissie en laika Gefrustreerde smiley
Of kunnen jullie hem voor mij opsporen ??????????
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: maandag 10 oktober 2011, 22:19

CHATULIEM619 schreef:

Bij de kinderdoop wordt er niet ingevuld voor God wie hij moet kiezen,met de kinderdoop zeggen de ouders dat zij hun kinderen willen opvoeden tot zijn eer en heerlijkheid het dopen is een teken en zegel van zijn verbond maar je legt God niks op mijn inziens.
Komt het niet hetzelfde neer als dat de evangelische kringen het kind opdragen? dan zeggen ze toch eigenlijk hetzelfde eigenlijk zeggen we allemaal bij opdragen en de doop Heer zie wij hebben dit kind ontvangen wij mogen er voor zorgen maar wilt U het in uw heiligdom opnemen en het beschermen in de gevaren van de wereld.

in de reformatorische kringen nemen we de doop van onze ouders eigenlijk over en zeggen we zie Heer hier ben ik ik wil graag een schaapje van uw grote kudde zijn en nemen we de verantwoording van onze ouders over.
Doe je dat in de evangelische kringen niet met het dopen van de volwassenen? Zeggen die niet hetzelfde? Zie Heer hier ben ik?
Naar boven

Auteur Bericht
LAIKA882

BerichtGeplaatst: maandag 10 oktober 2011, 22:20

ERIKA129 schreef:
Tink zit hier gewoon op cm hoor Knipoog smiley die is bij mijn weten nog gewoon aanwezig.
En Frank dat was die man die hier ook steeds op dit topic reageerde had vaak een foto met een poes erop als profielfoto.
Is een Belg maar woont in Nederland maar is nog een belg Clown smiley doet daar namelijk bijna nog alles Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

jij nu beetje snapt Knipoog smiley

Nee Als jij het nog snapt ?????? vind ik het heeeeel knap Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: maandag 10 oktober 2011, 22:21

Als we er nu eens een lichtje op lieten schijnen,
misschien dat dan verdwijnen.
Alle vragen om ons heen,'
en zien we we zijn nooit alleen!!
Naar boven

ChristianMatch forum index » Agenda
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2963 2964 2965 2966 2967 2968 2969 ... 6194 Volgende
Pagina 2966 van 6194