ChristianMatch

Forum

Met elkaar afvallen?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2964 2965 2966 2967 2968 2969 2970 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
PEET760

BerichtGeplaatst: maandag 10 oktober 2011, 22:21

Denk het inderdaad Annette,
iets minder snel is gezonder.
Jammer dat ze niet laten zien wat de afvallers nu eigenlijk wel mogen eten, het is alleen maar trainen,trainen.
Zou zelf niet weten waar ik de tijd vandaag moet halen om minimaal 2 uur per dag te trainen.......
En zou die mensen over een jaar nog wel eens willen zien.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: maandag 10 oktober 2011, 22:22

ERIKA129 schreef:
Of we nu evenangelische, baptist, of reformatorische zijn die horen geen van allen bij een sekte bij mijn weten.
Dus laten we daar elkaar niet van beschuldigen en naar elkaar wijzen.
Idd er zijn extreem gereformeerde gemeentes die meer over de hel en verdoemenis praten dan dat God liefde is.
Hier in Veenendaal zit ook zo'n kerk de predikant is ondertussen overleden maar heeft zijn gemeente zo afhankelijk gemaakt van hem dat er geen predikant meer is die daar mag komen preken.
Wat krijg je de kerk gaat op zijn kont plat gezegt!
Waarom omdat 1 dominee dacht dat alleen hij goed kon doen niemand kon aan het avondmaal want niemand was bekeerd dat is dus echt niet goed he en kan mensen ook niet begrijpen die daaarbij kerken maar ja zij vinden daar de ware leer zeggen ze!

Ik ken deze kerkelijke gemeente, en ken dit soort gemeenten ook van binnen uit. Als buitenstaander is het vaak niet te vatten en denkt men inderdaad dat hel en verdoemenis voorop gaan.
Om eerlijk te zijn moet ik zeggen dat dit onjuist is. Hel en verdoemenis hebben inderdaad wel een grotere rol als in de meeste kerkelijke kringen, maar uit ervaring weet ik dat ook in deze kerken de genade van Christus voorop gesteld word, zei het over het algemeen in moeilijkere bewoordingen als elders.
In deze gemeenten ligt de nadruk zeker op de ellende van de mens, maar als deze dominee(s) preken wat ze voorstaan dan wordt ook de verlossing en dankbaarheid niet vergeten.
Maar om dit te horen zal je er wel iets langer moeten kerken als één keer aangezien je dat al nodig hebt om het taalgebruik te kunnen begrijpen
Naar boven

Auteur Bericht
MARTIN695

BerichtGeplaatst: maandag 10 oktober 2011, 22:25

Ik vier de Sjabath en dat komt omdat ik ook naar Israël geweest was en dan ga je over alles nadenken en zo kwam ik in het boek Ezechhiël 20 vers 12 Ook gaf ik hun mijn sabatten als een teken tussen MIJ en hen, opdat zij zouden weten,dat ik de HERE, hen heilig.
En dan komen er vragen van dat staat in het oude testament maar het oude kan niet zonder het nieuwe vandaar dat de Sjabath heilig en ik vind het zelf niet zo moeilijk omdat ik op vrijdag mn bootschappen doe en dat gaat me goed af .

Sjalom.
Martin
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: maandag 10 oktober 2011, 22:26

ANNETTE792 schreef:
Overgewicht is ongezond, maar is in een jaar tijd de helft van je gewicht afvallen wel gezond vraag ik me bij het zien van dat programma af.
De kandidaat van vorige week belande in het ziekenhuis met gezondheidsklachen, de kandidaat van deze zondag was ook bij meerdere bezoeken aan de dokter te zien.
Ik heb er echt enorme bewondering voor dat het ze lukt, maar zou een iets langer maar minder heftig traject niet gezonder zijn?

Klopt Annette daar zet ik ook mijn vraagtekens bij!
Ik heb altijd geleerd dat het mooiste is met veel overgewicht een kilo per week af te vallen dat zou betekenen dat die man van 267 kilo niet 167 kilo af zou mogen vallen maar ongeveer 50 dat is wel een heel verschil!
Dan kan het lichaam en je gewrichten spieren enz eraan wennen wat er moet gebeuren.Neemt niet weg dat ik het mezelf nog steeds niet zie doen hoe graag ik ook 30 kilo kwijt zou willen!
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: maandag 10 oktober 2011, 22:30

CHATULIEM619 schreef:
Goed ik ga even verder redeneren. Hoop dat ik dan wat meer inhoudelijke antwoorden krijg. Ik zie hier nl. een enorm dilemma in. Bij de kinderdoop wordt gesteld dat men bij het volk van God hoort. Het gaat zelfs verder. God verkiest de mens om bij het volk van God te horen. Maar ligt uitverkiezing niet veel breder dan alleen maar gedoopt zijn als kind? De doop is geen garantie, dat weet ik wel. Maar is het niet, dat men met de kinderdoop eigenlijk voor God invult wie Hij moet kiezen? En kan het niet zijn, dat die uitverkiezing veel breder ligt? Heeft God die kinderdoop eigenlijk wel nodig om mensen uit te kiezen? En kiest Hij dan alleen diegene die als kind gedoopt zijn of die bij een bepaalde kerk horen???

Ik geloof niet dat je met de kinderdoop God een "voorselectie" voordraagt, waaruit Hij kan kiezen. Ik geloof dat we verder terug moeten. God heeft alles in Zijn hand, en met alles een Plan.
Uitverkiezing van mensen en ook het verloren laten gaan van mensen, hoe onmogelijk voor ons om te rijmen, is Zijn beslissing. Het Waarom kunnen we niet begrijpen.
Ik geloof dan ook dat God mensen uitkiest om Zijn kinderen te zijn. Veel van die kinderen mogen ook kinderen krijgen, die net zo goed opgenomen zijn in zijn reddingsplan. In de Bijbel zijn daar genoeg voorbeelden van, denk aan Abraham die met zijn hele huis besneden moest worden. Die hoorden er allemaal bij, ook die kleintjes.
In het Nieuwe Testament wordt Cornelius gedoopt, samen met zijn hele gezin, als teken van het verbond wat de Here met hem, en zijn gezin, sloot.

God heeft dus helemaal geen doop nodig, om mensen naar Zich toe te halen. Dopen is dan ook alleen een teken voor een kind dat het bij Gods volk mag horen, en als iemand later tot geloof komt, als teken van zijn/haar geloof in de beloften van en de verkiezing door God. Daarom is de kinderdoop ook een belijdenis naar God toe dat je gelooft dat jouw kind in Gods Verlossingsplan thuishoort, omdat hij/zij uit gelovige ouders geboren is. Naderhand kan dat kind zelf ervoor kiezen niet bij God te horen. Die keuze hebben we allemaal.
En juist met belijdenis doen zeg je tegen God dat je gelooft dat Hij je uitgekozen heeft, en dat je graag op Zijn uitnodiging ingaat.
En dat dan nog niet enkel uit jezelf, maar dankzij Zijn Geest kun je "JA!!" zeggen.
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: maandag 10 oktober 2011, 22:32

CHATULIEM619 schreef:
Dit is dus een casus. Dat betekent dat ik een voorbeeld neem uit de praktijk en dat we aan de hand daarvan gaan discussiëren.

Iemand wordt als kind gedoopt. Hij groeit op, wijst het geloof af, wordt seriemoordenaar. Is hij dan wel behouden? Hij is immers gedoopt en hoort bij het volk van God. Heeft keurig zijn belijdenis gedaan en kwam regelmatig in de kerk.

Ik denk dat de bijbel hier zelf heel duidelijk over is.
Ondanks dat wij niet mogen oordelen mogen wij wel duidelijk stellen wat er in de bijbel staat.
In de bijbel staat dat iemand die sterft IN zijn zonden, voor eeuwig verloren is. Je zou dus bijbels gezien kunnen stellen dat een seriemoordenaar tijdens een moord gedood word door bijvoorbeeld de politie, voor eeuwig verloren is. Dit is geen oordelen, maar uitkomen voor wat de bijbel zegt.

maar er staat ook dat een groot zondaar( neem even dezelfde moordenaar) die tot inkeer komt, voor eeuwig behouden is.

Kortom...wij kunnen niet eens oordelen over het hiernamaals van anderen als die persoon een gewoon leven leid, maar als er overduidelijke feiten zijn dat iemand sterft in zijn zonden, of juist tot inkeer komt na zijn zonden, dan mogen wij mensen ook weten waar die persoon is na zijn dood.

Wij weten niet wat er gebeurt in de laatste minuten van andermans leven, dat klopt. Maar wij kunnen wel weten uit de bijbel, dat als iemand in zijn zonden sterft, verloren is. Zo hoeven we niet te twijfelen over de eeuwige staat van een directeur die een overspelige wip maakt met zijn secretaresse en een hartaanval krijgt tijdens de daad.
Dit is geen oordelen, maar geloven wat de bijbel zegt...hoe hard dit ook klinkt.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 10 oktober 2011, 22:37

MARISKA601 schreef:
Het opdragen van een kind is eigenlijk toch ook zoiets van dat je wilt dat God het kind in zijn verbond opneemt?
We kunnen als mens niet God doorgronden.

Als God van te voren al weet wie de uitverkorenen zijn,
dan heeft de opdragen/doop/belijdenis of wat dan ook voor velen geen nut gehad.

En wat de bijbel verteld over de uitverkiezing is best een pittig iets.
Uit iedere stam van Israel zullen er zoveel uitverkoren zijn.
(Weet even niet waar het staat en het getal is 144.000).

Ik weet wel dat er kerken zijn die VROEGER dachten dat zij de uitverkorenen waren.
Daar zijn ze van terug gekomen.
Wat voor alternatief hebben ze daar voor gevonden? Het gaat me in dit geval enkel en alleen om de vraag hoe uitverkiezing werkt. Dan gaat het me ook niet eens om de bijbelteksten, maar veel meer over hoe het beleefd wordt.
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: maandag 10 oktober 2011, 22:41

TINK100 schreef:
de 1 gaat alleen mee als de ander ook mee gaat...even afwachten dus...als de 1 niet komt, komt de ander dus ook niet.....
om het vooral spannend te houden

Ik zal die ander wel eens proberen om te praten Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: maandag 10 oktober 2011, 22:42

CHATULIEM619 schreef:
Wat voor alternatief hebben ze daar voor gevonden? Het gaat me in dit geval enkel en alleen om de vraag hoe uitverkiezing werkt. Dan gaat het me ook niet eens om de bijbelteksten, maar veel meer over hoe het beleefd wordt.

Met dat laatste ben ik het pertinent oneens. Als je je focust op de beleving(ander woord is bevinding) dan doe je net als de zwaardere bevindelijke reformatorische gemeenten.
Bevinding voorop, en dan de bijbel.

Ik kom uit die kringen, en daar loop ik vaak tegen aan.
Juist wat de bijbel, Gods woord, zegt is belangrijk. Daar kan onze simpele, menselijke beleving toch niet tegen op?
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: maandag 10 oktober 2011, 22:51

CHATULIEM619 schreef:

Ik zelf heb me nooit beziggehouden met de uitverkiezing.
Omdat het voor mij best pittige stof is.
Maar ik kan me er later wel eens meer in gaan verdiepen.

Laatst aangepast door
MARISKA601
op maandag 10 oktober 2011, 22:52
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: maandag 10 oktober 2011, 23:05

CHATULIEM619 schreef:
ff pv?

Ik heb even op de website gekeken,ik herken geen van de kandidaten dus ik hoef het niet meer te weten.......
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: maandag 10 oktober 2011, 23:09

RENATE619 schreef:
Met die laatste zin bedoel ik dat ik uit wil leggen waarom ik geen contact met iemand wil, voordat ik deze zou blokkeren. Je hebt me dus verkeerd begrepen. Het gaat niet om dat ik geblokkeerd wordt maar wat ik ervaar voor ik iemand blokkeer.
Verder weet ik goed wanneer iemand niet geinteresseerd is. Dat respecteer ik gewoon.

Begrijp ik maar als je het omdraait begrijp je ook waarom sommige mensen blijven mailen terwijl je het contact het liefst wilt verbreken.
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: maandag 10 oktober 2011, 23:11

MARYAN401 schreef:

Heb net trouwens iets stoms gedaan, een mail wilde niet weg. Ongemerkt drukte ik 3 keer, is de mail 3 keer verzonden. Balen, want nu zit ik dus echt weer aan mijn limiet van 5 mailtjes in het uur. Twijfelende smiley

Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley En dat van zo'n ouwe rot Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: maandag 10 oktober 2011, 23:15

Misschien dat ik OOIT nog weleens over afvallen wil praten...(ook ik weeg teveel)

In een ver verleden al eens 20 kilo afgevallen...en dat redelijk kunnen handhaven...
Nu sinds een maand gestopt met roken(wat ik even belangrijker vond)
En ja....je snapt het al...het volgende probleem is....JUIST, ik kom weer aan...!!!
Vertel me niet van:DAAR BEN JE TOCH ZELF BIJ, want dat weet ik ook wel.
Maar weet je waar ik wel nieuwsgierig naar ben??
Er zijn van die mannen en vrouwen die letterlijk ALLES kunnen eten en geen gram aankomen!!!
Dat lijkt me pas eens heerlijk. Nooit na te hoeven denken aan die weegschaal.Ja toch??? Zijn er hier van die mensen...zo ja...geniet dan maar heerlijk van al dat lekkers!!!
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: maandag 10 oktober 2011, 23:21

MARTIN695 schreef:
Ik vier de Sjabath en dat komt omdat ik ook naar Israël geweest was en dan ga je over alles nadenken en zo kwam ik in het boek Ezechhiël 20 vers 12 Ook gaf ik hun mijn sabatten als een teken tussen MIJ en hen, opdat zij zouden weten,dat ik de HERE, hen heilig.
En dan komen er vragen van dat staat in het oude testament maar het oude kan niet zonder het nieuwe vandaar dat de Sjabath heilig en ik vind het zelf niet zo moeilijk omdat ik op vrijdag mn bootschappen doe en dat gaat me goed af .

Sjalom.
Martin

Je vergeet er nog 1, jij bent waarschijnlijk niet meer actief op de arbeidsmarkt en met pensioen (66) Maar helaas het merendeel hier niet, ik vraag het mij nu een poosje af, en heb het er wel moeilijk mee gehad. Maar net wat Annette zegt, zie het maar om te draaien in deze tijd.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 10 oktober 2011, 23:22

Prachtig nummer van Loreeta Mckennith......lied gaat over de donkere kanten van de ziel.......geinspireerd naar teksten van Johannes aan het kruis.......

http://youtu.be/NHbiXCaEOuI
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 10 oktober 2011, 23:39

COOTJE711 schreef:
Clown smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt sterkte Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Knipoog smiley

Kijk er altijd naar uit hoor... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: maandag 10 oktober 2011, 23:40

CHATULIEM619 schreef:
Dit is dus een casus. Dat betekent dat ik een voorbeeld neem uit de praktijk en dat we aan de hand daarvan gaan discussiëren.

Iemand wordt als kind gedoopt. Hij groeit op, wijst het geloof af, wordt seriemoordenaar. Is hij dan wel behouden? Hij is immers gedoopt en hoort bij het volk van God. Heeft keurig zijn belijdenis gedaan en kwam regelmatig in de kerk.

Stel dat het zou kunnen, een kind kiest voor volwassen doop (bv 18j) hij wordt een serie moordenaar, op zijn 17 komt hij onder een trein hij is dood.
En dan het zelfde verhaal van jou.... Ik vind het eerlijk gezegd een beetje koffie dik kijken. Dan alleen, wat voor de mens onmogelijk is...... Is mogelijk bij God. En dan kan je hier dagen over praten je komt er toch nooit uit, of eens worden.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 10 oktober 2011, 23:41

MARYAN401 schreef:
Geen smoesjes hè, Willemijn. Knipoog smiley Of bedoel je een limiet aan 'willen mailen'. Lachende smiley

Ach, een limiet kan ook wat hebben. Heb je geen zin in mailen, zeg je gewoon dat je aan je limiet zit. Lachende smiley
Heb net trouwens iets stoms gedaan, een mail wilde niet weg. Ongemerkt drukte ik 3 keer, is de mail 3 keer verzonden. Balen, want nu zit ik dus echt weer aan mijn limiet van 5 mailtjes in het uur. Twijfelende smiley

Ben ik zo voorspelbaar?? Verraste, verbaasde smiley
Kan ook Visser altijd nog blokkeren he? Knipoog smiley Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: maandag 10 oktober 2011, 23:41

LEANNE226 schreef:
Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley En dat van zo'n ouwe rot Knipoog smiley

Het zal na zo'n lange tijd weer even wennen zijn. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: maandag 10 oktober 2011, 23:44

WILLEMIJN232 schreef:
Ben ik zo voorspelbaar?? Verraste, verbaasde smiley
Kan ook Visser altijd nog blokkeren he? Knipoog smiley Engeltje smiley

W-tje, als je dat doet he dan stuur ik je nooooooit meer een mailtje. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 10 oktober 2011, 23:48

VISSER278 schreef:
W-tje, als je dat doet he dan stuur ik je nooooooit meer een mailtje. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Visser....natuurlijk doe ik dat niet....... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100

BerichtGeplaatst: maandag 10 oktober 2011, 23:59

LEONARD480 schreef:
Het wordt superzwaar ....met sneeuwlaarzen en skikleding, althans we de Britse weermannen mogen geloven over de aankomende mini ijstijd.

mini ijstijd??????
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 oktober 2011, 00:02

TINK100 schreef:
mini ijstijd??????

Yep i.p.v. wandelen gaan we langlaufen...
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 oktober 2011, 00:05

LEONARD480 schreef:
Yep i.p.v. wandelen gaan we langlaufen...

ik weet niet of ik daarvoor in de wieg ben gelegd.....
ik hou iet zo van sneeuw...en dan volgende maand al???
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 oktober 2011, 00:08

STEENTJE178 schreef:
Ik geloof niet dat je met de kinderdoop God een "voorselectie" voordraagt, waaruit Hij kan kiezen. Ik geloof dat we verder terug moeten. God heeft alles in Zijn hand, en met alles een Plan.
Uitverkiezing van mensen en ook het verloren laten gaan van mensen, hoe onmogelijk voor ons om te rijmen, is Zijn beslissing. Het Waarom kunnen we niet begrijpen.
Ik geloof dan ook dat God mensen uitkiest om Zijn kinderen te zijn. Veel van die kinderen mogen ook kinderen krijgen, die net zo goed opgenomen zijn in zijn reddingsplan. In de Bijbel zijn daar genoeg voorbeelden van, denk aan Abraham die met zijn hele huis besneden moest worden. Die hoorden er allemaal bij, ook die kleintjes.
In het Nieuwe Testament wordt Cornelius gedoopt, samen met zijn hele gezin, als teken van het verbond wat de Here met hem, en zijn gezin, sloot.

God heeft dus helemaal geen doop nodig, om mensen naar Zich toe te halen. Dopen is dan ook alleen een teken voor een kind dat het bij Gods volk mag horen, en als iemand later tot geloof komt, als teken van zijn/haar geloof in de beloften van en de verkiezing door God. Daarom is de kinderdoop ook een belijdenis naar God toe dat je gelooft dat jouw kind in Gods Verlossingsplan thuishoort, omdat hij/zij uit gelovige ouders geboren is. Naderhand kan dat kind zelf ervoor kiezen niet bij God te horen. Die keuze hebben we allemaal.
En juist met belijdenis doen zeg je tegen God dat je gelooft dat Hij je uitgekozen heeft, en dat je graag op Zijn uitnodiging ingaat.
En dat dan nog niet enkel uit jezelf, maar dankzij Zijn Geest kun je "JA!!" zeggen.
Het is niet mijn bedoeling een nieuwe discussie over de doop te houden, want dat hebben we in een ander topic ook al gedaan. Ik ben het niet met je standpunt eens, maar dat moet je dan maar lezen in een ander topic. En anders kun je me pv benaderen, maar laten we de discussie over doop even rusten en ons richten op het begrip uitverkiezing.
Als je gelooft dat God uitkiest, zou het dan niet logischer zijn te wachten totdat Zn keuze duidelijk is? Het heeft er toch de schijn van dat jullie alvast de keuze voor Hem maken. Heeft God nog echt de ruimte te kiezen als die keuze al voor Hem gedaan is. Heeft de mens nog ruimte te kiezen als een ander die keuze al voor hem gemaakt heeft? In die zin vind ik het eigenlijk heel aanmatigend om te stellen dat ieder kind dat gedoopt is, bij het volk van God hoort.
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 oktober 2011, 00:12

TINK100 schreef:
ik weet niet of ik daarvoor in de wieg ben gelegd.....
ik hou iet zo van sneeuw...en dan volgende maand al???

O het is zo supergaaf ..Tink ..en daarna Warme Chocolademelk en een open Haard vuurtje Slapende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 oktober 2011, 00:15

LEONARD480 schreef:
O het is zo supergaaf ..Tink ..en daarna Warme Chocolademelk en een open Haard vuurtje Slapende smiley

sla de sneeuw maar over, ga gelijk door naar choco en haardvuur....
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 oktober 2011, 00:16

aan het werk zijn/moeten en zo geen zin hebben......waar is mijn bed???
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 oktober 2011, 00:27

TINK100 schreef:
sla de sneeuw maar over, ga gelijk door naar choco en haardvuur....

en niet te vergeten de overheerlijke en niet te versmaden ....hmm apfelstrudel Verraste, verbaasde smiley

Laatst aangepast door
LEONARD480
op dinsdag 11 oktober 2011, 00:27
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2964 2965 2966 2967 2968 2969 2970 ... 6194 Volgende
Pagina 2967 van 6194