| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 18:01
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | nee ... je hebt de link van youtube al geplaatst ...  |
kijk Cross, nu doe ik het zoals jij het zegt
[/url]http://youtu.be/5nmh8EF7n94
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op woensdag 12 oktober 2011, 18:06
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 18:02
|
|
|
|
| MARYAN401 schreef: | | Mooi Cross, die getuigenis van die jongen. Herken ik, dat je weleens jaloers op iemand kunt zijn. Volg jij die studie? |
Ja ...
Ja ...
Ja ...
(scheelt weer 3 mails ... grijns)
..
Laatst aangepast door
|
CROSSROAD317
|
op woensdag 12 oktober 2011, 18:03
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 18:07
|
|
|
|
Dank je ...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 18:09
|
|
|
|
lol
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op woensdag 12 oktober 2011, 18:10
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 18:10
|
|
|
|
jaja ... zeg gewoon dat ik gelijk heb ...
maar wat ging er nou mis met "en nu zoals ik denk dat het moet ..."
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 18:13
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Hoi Erika,
Moeten wij gedoopt zijn om behouden te worden?? Nee, God wil dat iedereen door Jezus Christus wederomgeboren wordt. Of moeten wij belijdenis doen om behouden te worden? Nee, wat voor zin heeft "belijdenis doen" als je al niet van te voren de keuze hebt gemaakt. Bij volwassen (geloofs) doop, eerst geloven (wederomgeboren worden) daarna doop. Voor "belijdenis doen" geldt volgens mij hetzelfde, eerst geloven (wederomgeboren worden) daarna de belijdenis. Hiermee zeg ik dus niet dat ik de belijdenis als bijbels zie ... voor mij is de volwassen (geloofs) doop bijbels. Als je als kind wordt gedoopt hoeft het nog niet te betekenen dat je automatische belijdenis doet want zo werkt het dus niet! Daarom is het dus een eigen keuze die je maakt, en gaat de betekenis van de "uitverkiezing" dus al een eigen leven leiden. Belijdenis doe je als je met hart en ziel ja zegt tegen de Heere en dat is met volwassendoop net zo. Met dit verschil ... eerst geloven (wederomgeboren worden) daarna doop (volwassen/geloofs). Voor belijdenis doen, geld denk ik hetzelfde als bij de volwassen (geloofs) doop. De doop is niet zaligmakend en je belijdenis doen ook niet, het zijn uitingen van datgene wat je al bent ... een wederomgeboren christen, en dat wil je laten zien, daar wil je van getuigen ... | Voordat iemand bij ons gedoopt wordt, stellen we eisen aan zijn/haar levenswijze. We willen zien of het geloof ook invloed heeft op het gedrag van die persoon. Om maar een ander topic erbij te slepen: iemand die naar de hoeren gaat, wordt in de regel niet gedoopt...Wat voor eisen worden er gesteld aan belijdenis doen? Mogen mensen die samenwonen wel belijdenis doen? Mogen ze belijdenis doen ook al dragen ze niks bij aan de kerk? Mogen ze belijdenis doen als ze gescheiden zijn? Ik krijg de indruk dat men sowieso blij is, dat er iemand is die belijdenis wil doen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KLAPROOS940
|
|
Geplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 18:21
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Het perfecte plaatje wordt ook gevormd door de ervaringen die je gehad hebt in het verleden. En door je eigen achtergrond en onvolkomenheden. Het is niet zo gek om een aantal eisen te stellen, temeer daar je jezelf zo goed kent. Wat ikzelf als erg moeilijk heb ervaren, is dat ik een relatie had op afstand. Drie uur reizen was wel een hele moeilijke opgave. En vooral het probleem van hoe kun je samen verder. Want wat je ook beslist, voor één persoon betekent het wel dat hij/zij uit zijn persoonlijke situatie gerukt wordt en ergens anders volledig opnieuw moet beginnen. Betekent ook nieuwe contacten maken en oude afbreken. Betekent ook kinderen loslaten......allemaal zulke moeilijke vragen, dat ik voor mezelf besloten heb geen relatie van ver meer te nemen. De offers zijn gewoon te zwaar. Ik kan zelf niet goed bij mn kinderen weg en ik kan dat ook gewoonweg niet van een ander eisen |
Dat is inderdaad zo dat het moeilijk is om (negatieve) ervaringen uit het verleden los te laten bij een nieuwe relatie. Maar vaak wel belangrijk om het een eerlijke kans te kunnen geven.Voor mij betekende dat om me niet te laten leiden door de angst dat het wel weer niet goed zou gaan.
Wij wonen ook vrij ver van elkaar. Wat betekent dat als het goed blijft gaan ik tzt zijn kant op verhuis. Niet omdat hij dat van me eist. Wel omdat dat het makkelijkste is van de 3 opties ( hij mijn kant op verhuizen, ik zijn kant op, of ergens in het midden). Dat betekent dan ook dat ik dan dingen op moet geven. En ja dat zal best lastig worden. Maar zie het zo dat je om iets moois te krijgen soms (wat) op moet geven. Dit betekent overigens niet dat ik helemaal geen 'eisen' had. bijvoorbeeld een partner uit het buitenland zag ik niet zitten. Niet omdat er geen aardige belgen, duitsers, amerikanen enz zijn. Dat is natuurlijk onzin. Ik zag t niet zitten om met cultuurverschillen om te moeten gaan. Dus ging ik er niet naar op zoek. Had ik toch iemand met een niet-Nederlandse afkomst tegengekomen en verliefd geworden, dan was t misschien wel heel anders geworden en had ik mn wensen bijgesteld.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 18:35
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Voordat iemand bij ons gedoopt wordt, stellen we eisen aan zijn/haar levenswijze. We willen zien of het geloof ook invloed heeft op het gedrag van die persoon. Om maar een ander topic erbij te slepen: iemand die naar de hoeren gaat, wordt in de regel niet gedoopt...Wat voor eisen worden er gesteld aan belijdenis doen? Mogen mensen die samenwonen wel belijdenis doen? Mogen ze belijdenis doen ook al dragen ze niks bij aan de kerk? Mogen ze belijdenis doen als ze gescheiden zijn? Ik krijg de indruk dat men sowieso blij is, dat er iemand is die belijdenis wil doen... |
In de eerste plaats ga je naar beleidenis Cathegese dat is in het winterseizoen, in die periode leer je samen met de predikant uit de schrift. je kan dan geloofsvragen stellen en delen met de groep, of levensvragen waar je mee zit. Dan nog hoef je niet als je er niet klaar voor bent beleidenis te doen. Aan het einde van de cathegese is er een aannemingsavond hierbij stellen de predikant en een delegatie van de ouderlingen vragen aan je over het geleerde de schrift en levenswandel, tevens heb je voor dat de cathegese begint en erna nog een gesprek met de predikant. Samenwonende mogen bij mijn weten geen beleidenis doen maar dat weet ik niet zeker! Als mensen samen wonen en willen trouwen zal dat ook niet zomaar gaan maar dat is een andere discussie. Bij onze kerk (we hebben 9 predikanten en wijkgemeentes) doen er jaarlijks ongeveer 60 jongeren en ouderen beleidenis van hun geloof en het is altijd weer mooi om mee te maken! Tijdens de cathegese wordt er ook gevraagt of je bereid bent om bij te dragen aan de groei en opbouw van de gemeente.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 18:37
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | In de eerste plaats ga je naar beleidenis Cathegese dat is in het winterseizoen, in die periode leer je samen met de predikant uit de schrift. je kan dan geloofsvragen stellen en delen met de groep, of levensvragen waar je mee zit. Dan nog hoef je niet als je er niet klaar voor bent beleidenis te doen. Aan het einde van de cathegese is er een aannemingsavond hierbij stellen de predikant en een delegatie van de ouderlingen vragen aan je over het geleerde de schrift en levenswandel, tevens heb je voor dat de cathegese begint en erna nog een gesprek met de predikant. Samenwonende mogen bij mijn weten geen beleidenis doen maar dat weet ik niet zeker! Als mensen samen wonen en willen trouwen zal dat ook niet zomaar gaan maar dat is een andere discussie. Bij onze kerk (we hebben 9 predikanten en wijkgemeentes) doen er jaarlijks ongeveer 60 jongeren en ouderen beleidenis van hun geloof en het is altijd weer mooi om mee te maken! Tijdens de cathegese wordt er ook gevraagt of je bereid bent om bij te dragen aan de groei en opbouw van de gemeente. | Erika, wat ben ik blij met je antwoorden de laatste tijd.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 18:40
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Erika, wat ben ik blij met je antwoorden de laatste tijd. |
Dank u wel meneer eens gelijks
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 18:41
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Ja ...
Ja ...
Ja ...
(scheelt weer 3 mails ... grijns)
.. |
Krent van een vent Oeps das geen mooi moment van de dag maar kon het ff niet laten
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 18:43
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | | Die computer vind ik juist een zegen als ik eerlijk ben....... |
JA dat wel zekers! Maar ondanks dat komen er wel steeds meer soorten formulieren ook digitaal die ingevuld moeten worden
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 18:49
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | ik ben er ook ooit ruim 40 kwijtgeraakt in een half jaar, daarvan zitten er weer 12 van terug, dat gewicht heb ik nu al jaren.
en water drinken is n stuk eenvoudiger sinds we verhuisd zijn en in de keuken een amerikaanse koelkast met koudwatertap en ijsmachine hebben. in t vorige huis was 2 kratten frisdrank per week soms te weinig, nu gaat een krat bijna n maand mee. en de rest is water, maar dan ijskoud, met ijs 
Pieter, proost |
Kan je die bij mij ook effe instaleren?? dan val ik misschien ook wel makkelijk af
Droom rustig verder Erika
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 18:50
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Nu we weer naar het einde van het jaar lopen komen dus binnenkort de adventsweken er weer aan. Waar ik de laatste weken aan dacht is hoeveel staan we hier eigenlijk bij stil? Als ik naar mezelf kijk dan wordt je al snel beheerst van wat doe ik met de kerstdagen blijf ik thuis? krijg ik eters of ga ik ergens heen? Heb ik genoeg eten in huis en is mijn huis gezellig in kerstsfeer. Het kerstconcert met het zangkoor waar je druk mee bent om dat in te studeren.
Maar met de zondagen wordt je er in de diensten aan herinnerd dat we de adventsweken ingaan of erin zitten, maar hoezeer staan we er verder bij stil?
Tot mijn schande moet ik bekennen dat je gewoon doorleeft en er vaak erg weinig bij stil staat. Zijn wij al zo volhard in het geloof dat we het heel gewoon zijn gaan vinden? Hoe staan jullie hierin? |
Blijkbaar wordt daar niet over nagedacht gezien de vele reacties
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 19:00
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Voordat iemand bij ons gedoopt wordt, stellen we eisen aan zijn/haar levenswijze. We willen zien of het geloof ook invloed heeft op het gedrag van die persoon. Om maar een ander topic erbij te slepen: iemand die naar de hoeren gaat, wordt in de regel niet gedoopt...Wat voor eisen worden er gesteld aan belijdenis doen? Mogen mensen die samenwonen wel belijdenis doen? Mogen ze belijdenis doen ook al dragen ze niks bij aan de kerk? Mogen ze belijdenis doen als ze gescheiden zijn? Ik krijg de indruk dat men sowieso blij is, dat er iemand is die belijdenis wil doen... |
Mogen dan ook eens de levenswijzen van een predikant/voorganger onder de loep gelegd worden? Want er zijn er bij die op de kansel staan, en eigenlijk een dubbel leven leiden. Dus eigenlijk, spreken deze dan, of geven zij niet echt een zegen over een doop/huwlijk.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 19:07
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | | Mogen dan ook eens de levenswijzen van een predikant/voorganger onder de loep gelegd worden? Want er zijn er bij die op de kansel staan, en eigenlijk een dubbel leven leiden. Dus eigenlijk, spreken deze dan, of geven zij niet echt een zegen over een doop/huwlijk. | Eigenlijk stel je twee vragen. Op de eerste vraag, of het leven van een voorganger onder de loep genomen mag worden, is mijn antwoord volmondig ja. De tweede vraag, heeft de inzegening nog wel geestelijke waarde, is mijn antwoord ook ja. Het is God die zegent, en dat is het allerbelangrijkste denk ik. Anders krijg je ook heel vreemde toestanden. Huwelijken die opnieuw gesloten moeten worden, omdat de voorganger vreemd ging. Doden die opgedelfd moeten worden omdat ze door de verkeerde zijn begraven. Doop die over gedaan moet worden, Avondmaal wat niet meer geldig was, kortom, de lijst wordt dan wel erg groot. Ik denk niet dat dat de bedoeling is...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 19:13
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Eigenlijk stel je twee vragen. Op de eerste vraag, of het leven van een voorganger onder de loep genomen mag worden, is mijn antwoord volmondig ja. De tweede vraag, heeft de inzegening nog wel geestelijke waarde, is mijn antwoord ook ja. Het is God die zegent, en dat is het allerbelangrijkste denk ik. Anders krijg je ook heel vreemde toestanden. Huwelijken die opnieuw gesloten moeten worden, omdat de voorganger vreemd ging. Doden die opgedelfd moeten worden omdat ze door de verkeerde zijn begraven. Doop die over gedaan moet worden, Avondmaal wat niet meer geldig was, kortom, de lijst wordt dan wel erg groot. Ik denk niet dat dat de bedoeling is... |
Lijkt mij ook chat een predikant is net zo goed een mens en moet net zo goed voor zijn fouten vergeving vragen, daarbij heeft hij toch ook een voorbeeld functie net zo goed als dat een leraar bv zou schreeuwen en tegen de kinderen zeggen je mag niet schreeuwen! En idd al die andere dingen zou niet goed zijn!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
|
|
|
|
| CHRISTIAN146 schreef: | Dit lijkt mij een typisch voorbeeld van iets dat goed begonnen is en slecht eindigt.
De pinksterbeweging had, vanuit een protestants perspectief, na eeuwen weer de stof van de bijbelteksten gehaald m.b.t. bevrijding van boze geesten. Helaas worden er in dit geval soms leerstellingen (boze geesten uit huizen bidden) geponeerd in evangelische/charismatische boeken die vooral gebaseerd zijn ´op ervaring´ en eigenlijk niet op rechtstreekse bijbelteksten.
Als ik in die situatie van dat nieuwe huis zat zat zou ik gewoon tot God bidden. Ik zou vooral bidden dat de vorige bewoners tot geloof zullen komen en God danken dat door het volbrachte werk van Christus alle plaatselijke vloeken die door ongerechtigheid zijn ontstaan zijn verbroken voor christenen, ook vloeken die zijn voortgekomen door het handelen van andere mensen. | Laten we eerst eens duidelijkheid geven over pinkstergemeentes. Ze zijn nl. niet vanuit het protestantisme ontstaan. Ze staan precies tussen katholieken en protestanten in. Wat betreft geloofservaring staan we dichter bij de katholieken en wat betreft geloofsbelijden staan we dichter bij de protestanten. Het onderscheid is lekenpastoraat en geloofsdoop, daarin zijn wij uniek.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
|
|
|
|
HUH, geen jarigen vandaag
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 19:16
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Eigenlijk stel je twee vragen. Op de eerste vraag, of het leven van een voorganger onder de loep genomen mag worden, is mijn antwoord volmondig ja. De tweede vraag, heeft de inzegening nog wel geestelijke waarde, is mijn antwoord ook ja. Het is God die zegent, en dat is het allerbelangrijkste denk ik. Anders krijg je ook heel vreemde toestanden. Huwelijken die opnieuw gesloten moeten worden, omdat de voorganger vreemd ging. Doden die opgedelfd moeten worden omdat ze door de verkeerde zijn begraven. Doop die over gedaan moet worden, Avondmaal wat niet meer geldig was, kortom, de lijst wordt dan wel erg groot. Ik denk niet dat dat de bedoeling is... |
Dat antwoord had ik ook eigenlijk wel verwacht, en gehoopt. Hoewel ik het wel een beetje (niet van jou) hypocriet vind. Om als gemeente, daar gaat het uiteindelijk om, iemand uit te horen als hij/zij belijdenis of gedoopt of trouwen wil. Uiteindelijk, en dat is het belangrijkst geeft God de zegen, of niet.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 19:16
|
|
|
|
[quote=CHATULIEM619]Laten we eerst eens duidelijkheid geven over pinkstergemeentes. Ze zijn nl. niet vanuit het protestantisme ontstaan. Ze staan precies tussen katholieken en protestanten in. Wat betreft geloofservaring staan we dichter bij de katholieken en wat betreft geloofsbelijden staan we dichter bij de protestanten. Het onderscheid is lekenpastoraat en geloofsdoop, daarin zijn wij uniek.[/quote
Ehhhh misschien een rare vraag...maarre wat is Lekenpastoraat???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 19:20
|
|
|
|
CROSSROAD: Je mag vraagtekens zetten of zijn wedergeboorte wel "echt" was, maar als dat echt is geweest, dan is hij nog steeds behouden ...
gepost: woensdag 12 oktober 2011, 11:59
Als iemand echt wedergeboren is=echt is gaan geloven, dan is het onmogelijk dat als tie een seriemoordenaar wordt, dat ie dan behouden is.....
Ja, of hij moet psychisch ziek zijn en er niets aan kunnen doen.
Maar dan ook niets. dus ook niet als excuses gebruiken. Wat dan weer lekker makkelijk is, maar ja, God weet en ziet alles denk ik dan.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 19:24
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | | Dat antwoord had ik ook eigenlijk wel verwacht, en gehoopt. Hoewel ik het wel een beetje (niet van jou) hypocriet vind. Om als gemeente, daar gaat het uiteindelijk om, iemand uit te horen als hij/zij belijdenis of gedoopt of trouwen wil. Uiteindelijk, en dat is het belangrijkst geeft God de zegen, of niet. | De zegen van God is niet afhankelijk van de heiligheid van de mens die dat in Zijn naam mag doen. Anders krijgt de voorganger ook de schuld van een slecht huwelijk of een ongehoorzaam kind.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 19:28
|
|
|
|
slechts 25 minuten buiten geweest en de rest te nat Niet leuk hoor
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 19:30
|
|
|
|
|
Lekenpastoraat gaat uit van het volgende basisprincipe, God wil iedereen gebruiken ondanks achtergrond en studie. Er zijn voorgangers die geen studie gedaan hebben. Op basis van bediening kan men dan voorgaan. In de traditionele kerk heb je toch dat iemand op basis van art. 9 mag prediken? Mijn schoonopa was ook evangelist in de hervormde kerk.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 19:33
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | De zegen van God is niet afhankelijk van de heiligheid van de mens die dat in Zijn naam mag doen. Anders krijgt de voorganger ook de schuld van een slecht huwelijk of een ongehoorzaam kind. | Dat bedoel ik niet, meer wat je als gemeente vraagt of wil, om iemand te dopen of trouwen. Hoe zijn leven ook is, ik weet van mensen, met een verslaving die graag gedoopt zouden willen worden. Als zij dan netjes aanwezig zijn, dus niet onder invloed van. Dan kunnen zowel de gemeente als de voorganger/predikant toch niet weigeren, uiteindelijk zijn die als vertegenwoordiger van Christus. En dus niet op de veroordelende stoel, voor de gemeente. Want hoe je het ook went of keert, het is dan veroordelen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 19:41
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | | Dat bedoel ik niet, meer wat je als gemeente vraagt of wil, om iemand te dopen of trouwen. Hoe zijn leven ook is, ik weet van mensen, met een verslaving die graag gedoopt zouden willen worden. Als zij dan netjes aanwezig zijn, dus niet onder invloed van. Dan kunnen zowel de gemeente als de voorganger/predikant toch niet weigeren, uiteindelijk zijn die als vertegenwoordiger van Christus. En dus niet op de veroordelende stoel, voor de gemeente. Want hoe je het ook went of keert, het is dan veroordelen. | We mogen niet veroordelen, echter wel beoordelen. Daarom is een doopgesprek altijd zinvol en doopt men op grond van het getuigenis. Vaak voelt men dan wel aan of het verlangen echt is, want uiteindelijk draait het daar om.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 20:05
|
|
|
|
De kinderdoop is geen status om het behouden te laten zijn. De ouders dragen het kind op en leggen een belofte af.
God wil iedereen behouden die geboren was, is en wordt. Ik noem nergens de kerkleer,die haal jij er weer bij.
Er is ergens in de bijbel een tekst waarin oa gezegd word dat al voor de grondlegging der wereld....
Johannes 17:24 Vader, Ik wil, dat waar Ik ben, ook die bij Mij zijn, die Gij Mij gegeven hebt; opdat zij Mijn heerlijkheid mogen aanschouwen, die Gij Mij gegeven hebt; want Gij hebt Mij liefgehad, voor de grondlegging der wereld.
Openbaring 17:8 Het beest, dat gij gezien hebt, was en is niet; en het zal opkomen uit den afgrond, en ten verderve gaan; en die op de aarde wonen, zullen verwonderd zijn (welker namen niet zijn geschreven in het boek des levens van de grondlegging der wereld), ziende het beest, dat was en niet is, hoewel het is.
Efeziërs 1:4 Gelijk Hij ons uitverkoren heeft in Hem, voor de grondlegging der wereld, opdat wij zouden heilig en onberispelijk zijn voor Hem in de liefde;
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op woensdag 12 oktober 2011, 20:09
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 20:08
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Blijkbaar wordt daar niet over nagedacht gezien de vele reacties  |
of ze denken er nog steeds over...
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|