ChristianMatch

Forum

kreet van de week
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2986 2987 2988 2989 2990 2991 2992 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 oktober 2011, 20:26

“Autumn is a second spring where every leaf is a flower.” – Albert Camus
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 oktober 2011, 21:03

PIETER649 schreef:
ik gaf de benadering van homo´s als voorbeeld toen ik een heel ander onderwerp besprak waar in de bijbel heel anders over word gedacht dan tegenwoordig.
het ging nergens over het ONDERDRUKKEN van homo´s in mijn openingspost.

het zou mij, en velen met mij, zeer aangenaam zijn als jij niet ieder topic via een omweg of een dwaalweg zou willen gebruiken om je afkeer van homofilie te benadrukken.
het is ondertussen algemeen bekend dat jij een giga afkeer hebt voor je homofiele medemens.
vergeet echter niet dat op deze site ook mensen zijn die vader, moeder, broer, zus, kind of vriend van een persoon is die toevallig op iemand van t zelfde geslacht valt.
jouw drammerigheid om maar te benadrukken dat iedere homo een perverse viezerik is, is behalve een grove leugen ook een belediging en daar moet je nu echt eens mee kappen.
ik heb alleen maar duidelijk gemaakt dat die levenswijze bestaat en dat we daar onze ogen niet voor hoeven te sluiten. Het is mij niet duidelijk wat je bedoelde met je referentie naar homofilie in dit topic. En persoonlijke situaties, als je aan alles moet denken, kun je niks meer opschrijven of bespreken. Ikzelf krijg de kriebels als men het over kinderen alleen op de fiets naar school heeft. Moet ik dan iedereen maar verwijten maken als ze daar over gaan praten???
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 oktober 2011, 21:20

JOSINA022 schreef:
Ik ga ook voor makkelijk vandaag...kant-en-klare maaltijd van bloemkool, gekookte aardappeltjes en een gehaktbal.

Ik mag voorlopig geen aardappels of fruit schillen Boze smiley

Laatst aangepast door
HERMAN388
op zaterdag 15 oktober 2011, 21:20
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 oktober 2011, 21:22

PIMPERNEL883 schreef:
welkom terug Marry 942.

groet pimp.

Marry weer hier? Welkom "thuis"
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 oktober 2011, 21:48

CHATULIEM619 schreef:
ik heb alleen maar duidelijk gemaakt dat die levenswijze bestaat en dat we daar onze ogen niet voor hoeven te sluiten. Het is mij niet duidelijk wat je bedoelde met je referentie naar homofilie in dit topic. En persoonlijke situaties, als je aan alles moet denken, kun je niks meer opschrijven of bespreken. Ikzelf krijg de kriebels als men het over kinderen alleen op de fiets naar school heeft. Moet ik dan iedereen maar verwijten maken als ze daar over gaan praten???

Er is in de 4 en een half jaar dat ik lid ben van cm nog nooit een forumdiscussie gevoerd over kinderen op de fiets, laat staan dat menig topic daarop uitdraait.

Dat de levenswijze bestaat weten de meesten al vanaf dat ze kranten kunnen lezen, en als je kunt lezen weet je ook dat je je ogen niet moet sluiten als je verder wilt lezen Knipoog smiley

5000 jaar geleden, toen de eerste boeken van de bijbel geschreven werden, werd er op een bepaalde wijze tegen slavernij aangekeken, daar word nu heel anders tegenaan gekeken.
Ook door christenen, terwijl slavernij nergens in de bijbel word veroordeeld.
De link met homofilie is dus dat daar sinds die tijd ook anders naar word gekeken. ( Door de meeste mensen dan, niet door jou, maar das je goed recht)
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 oktober 2011, 21:55

HERMAN388 schreef:
Ik mag voorlopig geen aardappels of fruit schillen Boze smiley

zou ik maar es vlot de hand van een zeker iemand vragen en investeren in 2 gouden ringen..
ook makkelijk voor te poetsen, strijken en de boodschappen!! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 oktober 2011, 21:59

PIETER649 schreef:
ik gaf de benadering van homo´s als voorbeeld toen ik een heel ander onderwerp besprak waar in de bijbel heel anders over word gedacht dan tegenwoordig.
het ging nergens over het ONDERDRUKKEN van homo´s in mijn openingspost.

het zou mij, en velen met mij, zeer aangenaam zijn als jij niet ieder topic via een omweg of een dwaalweg zou willen gebruiken om je afkeer van homofilie te benadrukken.
het is ondertussen algemeen bekend dat jij een giga afkeer hebt voor je homofiele medemens.
vergeet echter niet dat op deze site ook mensen zijn die vader, moeder, broer, zus, kind of vriend van een persoon is die toevallig op iemand van t zelfde geslacht valt.
jouw drammerigheid om maar te benadrukken dat iedere homo een perverse viezerik is, is behalve een grove leugen ook een belediging en daar moet je nu echt eens mee kappen.

Wil even reageren op het woordje homofiele medemens. Mijn buurman, 32 jaar, is van de week 'uit de kast' gekomen dat hij homo is. Hij heeft het daar best moeilijk mee. Het ouderlijk huwelijk staat opeens opspringen en gaat niet meer naar de kerk. Het feit dat ie lid is van de oud-gereformeerde gemeente maakt het nog moeilijker. Zo iets is daar nog steeds belachelijk. Van zijn vader moest hij opeens praten met de dominee etc. En nog maar eens praten. Wat helpt dat. Dat maakt een mens ook tot een slaaf, om bij dit topic te blijven.
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 oktober 2011, 22:04

PIETER649 schreef:
tis jouw auto, doe het lekker zelf Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

En...als je dat ding schoon hebt , laat hem lekker in de garage staan en pak je fiets.
Oppassen dat je niet onderuit gaat he. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 oktober 2011, 22:16

Een oude gewoonte oppakken, zullen we weer gaan wandelen. Het bos schijnt heel mooi te zijn. Twee data, als je je opgeeft, geef dan meteen je voorkeur aan:

5 november of 12 november

Plaats Het neie Hemelriek te Gasselte.
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 oktober 2011, 22:16

VISSER278 schreef:
En...als je dat ding schoon hebt , laat hem lekker in de garage staan en pak je fiets.
Oppassen dat je niet onderuit gaat he. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Helaas, mijn fiets is vorige week gestolen en was wel op slot.
Allang niet meer verzekerd, ruim 8 jaar oud Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 oktober 2011, 22:23

MARIO216 schreef:
Wil even reageren op het woordje homofiele medemens. Mijn buurman, 32 jaar, is van de week 'uit de kast' gekomen dat hij homo is. Hij heeft het daar best moeilijk mee. Het ouderlijk huwelijk staat opeens opspringen en gaat niet meer naar de kerk. Het feit dat ie lid is van de oud-gereformeerde gemeente maakt het nog moeilijker. Zo iets is daar nog steeds belachelijk. Van zijn vader moest hij opeens praten met de dominee etc. En nog maar eens praten. Wat helpt dat. Dat maakt een mens ook tot een slaaf, om bij dit topic te blijven.
Volgens mij komt er nog eens een tijd dat we alles accepteren, alles wat in de Bijbel staat als slecht, in eens gaan goedpraten. Of zoals al veel wordt gezegd, het is zo echt niet bedoeld. Dan kunnen we de gevangenissen ook wel opengooien, iedereen had er wel een reden voor. En er is altijd wel een reden te vinden, een rover, tja die jongen(meisje) had het even niet, maar wel nodig. Hij/zij kan niet zonder geld zitten, of alles onder de noemer, zo is het niet bedoeld. Iedereen kan dan uit de kast komen, van het is zo niet bedoeld mijn geval valt daar niet onder. Iedereen vrij iedereen blij. Zolang er maar geen schaamte is als je uit de kast komt, wordt het maatsschappelijk wel geaccepteerd.

Laatst aangepast door
GERRIT084
op zaterdag 15 oktober 2011, 22:25
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 oktober 2011, 22:30

PIETER649 schreef:
Er is in de 4 en een half jaar dat ik lid ben van cm nog nooit een forumdiscussie gevoerd over kinderen op de fiets, laat staan dat menig topic daarop uitdraait.

Dat de levenswijze bestaat weten de meesten al vanaf dat ze kranten kunnen lezen, en als je kunt lezen weet je ook dat je je ogen niet moet sluiten als je verder wilt lezen Knipoog smiley

5000 jaar geleden, toen de eerste boeken van de bijbel geschreven werden, werd er op een bepaalde wijze tegen slavernij aangekeken, daar word nu heel anders tegenaan gekeken.
Ook door christenen, terwijl slavernij nergens in de bijbel word veroordeeld.
De link met homofilie is dus dat daar sinds die tijd ook anders naar word gekeken. ( Door de meeste mensen dan, niet door jou, maar das je goed recht)
Ik vind dat homofilie in die vijfduizend jaar niet veranderd is. Het is opener, men durft het minder snel te veroordelen, maar de kern ervan is in mjn ogen gericht tegen alles waar God voor staat. ik zie ook geen enkele aanleiding al mijn principes overboord te moeten gooien.
Naar boven

Auteur Bericht
YELNIN491

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 oktober 2011, 22:32

Bloemen zijn de kinderen van de zon Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARRY942

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 oktober 2011, 22:51

HERMAN388 schreef:

Lieve Pimpy en Herman, dank jullie wel voor het warme welkom! Ik heb jullie gemist hoor! Dikke kus!
Marry
Naar boven

Auteur Bericht
MARRY942

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 oktober 2011, 22:53

MARY052 schreef:
Ik ben weer even terug lieve mensen.
Voor een maandje zoals het nu lijkt.

Mary

Welkom terug Mary, ik hoop dat ze ons niet gaan verwarren, mijn naam heeft twee r -en en ik ben ook net terug. Veel chatplezier en welkom thuis!

Laatst aangepast door
MARRY942
op zaterdag 15 oktober 2011, 23:00
Naar boven

Auteur Bericht
MARRY942

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 oktober 2011, 22:54

HERMAN388 schreef:
Helaas, mijn fiets is vorige week gestolen en was wel op slot.
Allang niet meer verzekerd, ruim 8 jaar oud Gefrustreerde smiley

Aiiii Herman, das balen joh! (Ik heb hem niet hoor...)
Naar boven

Auteur Bericht
MARRY942

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 oktober 2011, 22:56

CHATULIEM619 schreef:
Een oude gewoonte oppakken, zullen we weer gaan wandelen. Het bos schijnt heel mooi te zijn. Twee data, als je je opgeeft, geef dan meteen je voorkeur aan:

5 november of 12 november

Plaats Het neie Hemelriek te Gasselte.

Sorry, maar waar leit dat erregus? Ver van me bed?
Naar boven

Auteur Bericht
MARRY942

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 oktober 2011, 22:57

PIETER649 schreef:
zou ik maar es vlot de hand van een zeker iemand vragen en investeren in 2 gouden ringen..
ook makkelijk voor te poetsen, strijken en de boodschappen!! Lachende smiley

Pietje, foeiiiiii op je poefffff! In welk tijdperk leef jij?
Naar boven

Auteur Bericht
JASMIJN197

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 oktober 2011, 23:16

Lief heb ik je,
Niet om wat je mij kunt geven.
Maar om je leven,
je lach,
Je karakter.
Ook als jij niet bent,
Wat ik van je droom,
Dan kies ik gewoon opnieuw,
Jouw te zien,
Door de ogen van wie jou
Zo mooi heeft bedacht!
Naar boven

Auteur Bericht
JASMIJN197

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 oktober 2011, 23:16

Lief heb ik je,
Niet om wat je mij kunt geven.
Maar om je leven,
je lach,
Je karakter.
Ook als jij niet bent,
Wat ik van je droom,
Dan kies ik gewoon opnieuw,
Jouw te zien,
Door de ogen van wie jou
Zo mooi heeft bedacht!
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 oktober 2011, 23:24

MARRY942 schreef:
Pietje, foeiiiiii op je poefffff! In welk tijdperk leef jij?

eh... we zijn nog maar 2,5 jaar getrouwd dus tot op heden verloopt het volgens plan Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

nou maar hopen dat dit tijdperk nog ff voortduurt zo, vin t wel ideaal Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 oktober 2011, 23:26

MARRY942 schreef:
Aiiii Herman, das balen joh! (Ik heb hem niet hoor...)

geef gewoon de duitsers de schuld joh Knipoog smiley wij hebben t toch altijd gedaan Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 oktober 2011, 23:43

PIETER649 schreef:
geef gewoon de duitsers de schuld joh Knipoog smiley wij hebben t toch altijd gedaan Boze smiley

Hoeveel heb je er nog in de aanbieding, Pieter? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 oktober 2011, 23:57

HERMAN388 schreef:

Nou thuis????? Het zou niet best zijn als CM je thuis is......... Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: zondag 16 oktober 2011, 00:46

ERIKA129 schreef:
Jaaaaaaa ik slaap zonder medicatie Lachende smiley

Gefeliciteerd! Dat is aangenaam nieuws Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: zondag 16 oktober 2011, 00:59

GERRIT084 schreef:
Volgens mij komt er nog eens een tijd dat we alles accepteren, alles wat in de Bijbel staat als slecht, in eens gaan goedpraten. Of zoals al veel wordt gezegd, het is zo echt niet bedoeld. Dan kunnen we de gevangenissen ook wel opengooien, iedereen had er wel een reden voor. En er is altijd wel een reden te vinden, een rover, tja die jongen(meisje) had het even niet, maar wel nodig. Hij/zij kan niet zonder geld zitten, of alles onder de noemer, zo is het niet bedoeld. Iedereen kan dan uit de kast komen, van het is zo niet bedoeld mijn geval valt daar niet onder. Iedereen vrij iedereen blij. Zolang er maar geen schaamte is als je uit de kast komt, wordt het maatsschappelijk wel geaccepteerd.

Gaat het niet wat ver om homoseksuelen te vergelijken met criminelen die in de gevangenis zitten? Voor criminaliteit kies je, voor homoseksueel zijn niet. Jij hebt er ook niet voor gekozen hetero te zijn. En een crimineel doet per definitie anderen kwaad. doet een homoseksueel dat ook omdat hij anders geschapen is? Een hetero is toch ook geen crimineel omdat er in de heterowereld vrouwenhandel voorkomt?

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zondag 16 oktober 2011, 10:35
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: zondag 16 oktober 2011, 01:09

WILLEMIJN232 schreef:
Wat erg jullie reacties......ik ben blij dat ik tot de vrijzinnige categorie hoor, die zijn tenminste niet zo oordelend.......
Het kan je ding niet zijn of niet je geloofsbeleving maar wie zijn jullie om daar zo'n hard vernietigend oordeel over te hebben....
Soms zijn dingen niet te begrijpen, als ik met Chatuliem over in tongen praten praat begrijp ik het ook niet. Wat ik wel weet is dat het voor hem heilig is en dat geloof ik wel......ik veroordeel het niet.....
En wat ik hier lees.....ik heb er geen woorden voor.....valse profeten, niet de juiste leer, niet de echte bijbel.....pffff nou nou....

Willemijn, Ik veroordeel de man niet, dat komt mij totaal niet toe.
Wat ik in mijn reactie wel deed, was aangeven dat ik het erg vind als een dominee het woord van zijn Vader in de hemel keihard in twijfel trekt. Als deze zin werkelijk op zichzelf staat, zonder bijbedoeling om iets te verduidelijken of iets dergelijks, en die dominee dit vanuit zijn overtuiging heeft gezegt dan veroordeel ik niet, maar beoordeel hem, op grond van die zelfde bijbel( waar staat dat Gods woord DE waarheid is) en mijn menselijke interpetatie van de bijbel als valse profeet.

Dit is geen hardheid van mijn kant, want daarvoor vind ik het triest genoeg, maar ik denk dat ik als christen zeker mag zeggen wat God Zelf in Zijn woord tegen ons zegt(of dmv dat woord tegen ons laat zeggen).....Mijn woord is de waarheid, met de daarbij behorende waarschuwingen, en beoordelingen(o.a over de kenmerken van valse profeten, en leugenleraars, die ook in die zelfde bijbel staan) Die God ook aangeeft in zijn woord.
Persoonlijk denk ik juist dat God zeker niet wil dat we zijn woord afzwakken, verdraaien of naar onze eigen beleving omvormen, wat juist kenmerkend is voor valse profeten.
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: zondag 16 oktober 2011, 01:11

MARRY942 schreef:
Sorry, maar waar leit dat erregus? Ver van me bed?

In Drenthe Marry en het is er erg mooi.

Zeer aan te bevelen....
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: zondag 16 oktober 2011, 01:21

Welkom weer op CM.... Marry en mary
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: zondag 16 oktober 2011, 01:31

YRMA431 schreef:
Mij lijkt het ook leuk om mee te gaan.
Ben nu even tijdelijk lid maar ik hoop niet dat dit erg is

Deze activiteit is van de leden zelf Yrma en je kunt altijd het forum volgen ...ook al ben je geen lid.
Welkom op het forum en eventueel in Scheveningen en voor de rest organiseert Visser deze activiteit voor verdere vragen etc.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2986 2987 2988 2989 2990 2991 2992 ... 6194 Volgende
Pagina 2989 van 6194