ChristianMatch

Forum

Sauna!
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2987 2988 2989 2990 2991 2992 2993 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Agenda
Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: zondag 16 oktober 2011, 01:44

PAULA396 schreef:
Ach jammer had ook wel mee gewild naar de sauna, maar volgens mij loopt het hier vast op .principiele bezwaren.

Valt wel mee hoor Paula ...er volgens mij ook een topic over welness als ik me niet vergis.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: zondag 16 oktober 2011, 01:55

PIETER649 schreef:
geef gewoon de duitsers de schuld joh Knipoog smiley wij hebben t toch altijd gedaan Boze smiley

Ach.. zelfs de wind die er vandaan komt deugt nog niet.. Geschokte, onthutste smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 16 oktober 2011, 08:54

JOLAN931 schreef:
Willemijn, Ik veroordeel de man niet, dat komt mij totaal niet toe.
Wat ik in mijn reactie wel deed, was aangeven dat ik het erg vind als een dominee het woord van zijn Vader in de hemel keihard in twijfel trekt. Als deze zin werkelijk op zichzelf staat, zonder bijbedoeling om iets te verduidelijken of iets dergelijks, en die dominee dit vanuit zijn overtuiging heeft gezegt dan veroordeel ik niet, maar beoordeel hem, op grond van die zelfde bijbel( waar staat dat Gods woord DE waarheid is) en mijn menselijke interpetatie van de bijbel als valse profeet.

Dit is geen hardheid van mijn kant, want daarvoor vind ik het triest genoeg, maar ik denk dat ik als christen zeker mag zeggen wat God Zelf in Zijn woord tegen ons zegt(of dmv dat woord tegen ons laat zeggen).....Mijn woord is de waarheid, met de daarbij behorende waarschuwingen, en beoordelingen(o.a over de kenmerken van valse profeten, en leugenleraars, die ook in die zelfde bijbel staan) Die God ook aangeeft in zijn woord.
Persoonlijk denk ik juist dat God zeker niet wil dat we zijn woord afzwakken, verdraaien of naar onze eigen beleving omvormen, wat juist kenmerkend is voor valse profeten.

Weet je Jolan, het gaat hier om één zin die Herman zo gehoord heeft....Een zin uit een hele preek....Daar kan je toch geen conclusie en zeker geen veroordeling over uitspreken want wij kennen de hele preek niet.........
En dat vind ik nu juist zo erg.....Er staan één zin en er komt toch een reeks veroordelingen en vooral meningen...en ik denk dat dat erg verkeerd is.... Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 16 oktober 2011, 08:55

GERRIT084 schreef:
Volgens mij komt er nog eens een tijd dat we alles accepteren, alles wat in de Bijbel staat als slecht, in eens gaan goedpraten. Of zoals al veel wordt gezegd, het is zo echt niet bedoeld. Dan kunnen we de gevangenissen ook wel opengooien, iedereen had er wel een reden voor. En er is altijd wel een reden te vinden, een rover, tja die jongen(meisje) had het even niet, maar wel nodig. Hij/zij kan niet zonder geld zitten, of alles onder de noemer, zo is het niet bedoeld. Iedereen kan dan uit de kast komen, van het is zo niet bedoeld mijn geval valt daar niet onder. Iedereen vrij iedereen blij. Zolang er maar geen schaamte is als je uit de kast komt, wordt het maatsschappelijk wel geaccepteerd.

Je draaft wel een beetje door Gerrit......Heb U naaste lief zoals U zelf.....ook uw homofiele medemens........ Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: zondag 16 oktober 2011, 09:00

JOLAN931 schreef:
Als deze zin werkelijk op zichzelf staat, zonder bijbedoeling om iets te verduidelijken of iets dergelijks, en die dominee dit vanuit zijn overtuiging heeft gezegt dan veroordeel ik niet, maar beoordeel hem, op grond van die zelfde bijbel( waar staat dat Gods woord DE waarheid is) en mijn menselijke interpetatie van de bijbel als valse profeet.

Dat klinkt beter dan wat ik hier verder lees,1 zin van 1 dominee wordt volledig uit zijn verband gerukt en ineens is de hele PKN verdorven en verloren voor altijd Smiley die vol vragen zit Dan heb je het wel over ruim 2 miljoen leden uit verschillende stromingen,hoezo wordt er hier dan niet veroordeeld op basis van 1 uitspraak?????

http://www.trouw.nl/tr/nl/5091/Religie/article/detail/2899349/2011/09/09/Gematigde-midden-overheerst-in-PKN.dhtml
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: zondag 16 oktober 2011, 10:01

PIETER649 schreef:
eh... we zijn nog maar 2,5 jaar getrouwd dus tot op heden verloopt het volgens plan Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

nou maar hopen dat dit tijdperk nog ff voortduurt zo, vin t wel ideaal Knipoog smiley

Ik herinner me nog klachten van gisteravond over het inruimen van de vaatwasser Smiley die vol vragen zit Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: zondag 16 oktober 2011, 10:32

Ik vraag me inmiddels af wat de dominee echt gezegd heeft en dus niet van horen zeggen. Een dominee kan aangeven wat er bedoeld is of hoe het gezien zou moeten worden. Ik kan me niet zo goed voorstellen dat een predikant een uitspraak doet als: het staat fout in de Bijbel, het moet er anders staan. En die uitval naar de PKN op basis van een veronderstelling raakt toch echt kant noch wal. Je moet wel vol afkeer dan wel superioriteitsgevoel zitten als je een uitspraak - die niet eens vaststaat - gebruikt om het hele scala aan kerken dat de PKN vormt, daarmee verdacht te maken.

Thomas, die niet eens gelooft dat het zo is gezegd.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zondag 16 oktober 2011, 11:07
Naar boven

Auteur Bericht
MARY052

BerichtGeplaatst: zondag 16 oktober 2011, 10:39

Bedankt allemaal voor jullie: welkom

Thuiskomen is een groot woord maar eerlijk is eerlijk: het voelt wel weer heel goed om hier te zijn, dus wat dat betreft! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: zondag 16 oktober 2011, 10:53

Ik heb het ook wel eens (vaak) iets doen wat eigenlijk niet mag, volgens het geschreven woord. Daarvoor ben ik gelukkig mens, en daarvoor mag je vergeving vragen. Maar daarna mag je er niet meer aan blijven hangen, aan die zonde dan. Dus ook een dominee, is gewoon maar mens en ik denk dat ook dominees wel eens een uitspraak doen waar ze later eigenlijk niet achter staan. Meestal komen ze wel terug op een uitspraak, mocht het niet zo zijn, kan jij er op terug komen bij zo,n predikant in een persoonlijk gesprek. Vaak begrijp jij hem net verkeerd, en krijg je dan uitleg, en soms heel soms krijg jij gelijk. Maar als je twijfelt aan een uitspraak, en hem plaatst geef je min of meer die uitspraak waar je zelf aan twijfelt door. Er zijn dan altijd mensen die gaan twijfelen, en die zet je dan onbewust op het verkeerde been. Engeltje smiley En dan....
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zondag 16 oktober 2011, 11:02

Zondag 16 oktober, Psalm 119: 33-40; Valse schijn.

De wereld wil bedrogen worden. En aangezien ik zelf bij die wereld behoor, wil ik ook bedrogen worden. Vrijwel niemand zal daar zo openlijk vooruit willen komen, maar het is wel zo. Wij vinden bedrog leuk. Wij wensen voor de gek gehouden te worden. Neem de televisie. Die is voor driekwart bedrog. Je krijgt iets te zien wat helemaal niet overeenkomt met de werkelijkheid. Acteurs worden geschminkt, mooier gemaakt dan ze in werkelijkheid zijn. Reclamespots maken je van alles wijs: koop ons product ene je zult gelukkig wezen!
Het gekste van alles is nog wel dat we ons dit geheel goed realiseren, maar ons er toch lekker door laten maken. We verlangen naar een droom, een sprookje. We watertanden liever bij een waanbeeld dan dat we bijten op het kale houtje van de feiten. Heel de recreatie-, reclame-, film- en seksindustrie is op dit fundament gebouwd. Wij, moderne mensen, wij laten ons graag leiden door valse schijn. Valse schijn? Ja, die schijn is vals. Gemeen, als een valse hond op een boerenerf. Voor je het weet ben je beschadigd door die valse schijn. Voor je het weet is je huwelijk stuk, je gezondheid geknakt, je ontslagbrief getekend, je leven verwoest. De psalm die alle letters van Gods wijsheid spelt, wijst betere wegen: niet die van de schone of valse façade, maar die van Gods goede, gouden regels. Wie mens wil zijn, schuwt de schijn!

Bewaar mijn ook, dat niet de valse schijn,
Dat niet de lege vreugd mijn hart bewege.
Slechts in uw spoor kan leven zijn.
Vestig mijn aandacht op de rechte wegen.
Doe uw beloften onverwrikbaar zijn,
Immers uw knecht is tot uw dienst genegen.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 16 oktober 2011, 11:03

Prachtige tekst, laat zien dat God iedereen ziet en geen mens veracht.....

http://youtu.be/t4R-EdjhX-Y
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 16 oktober 2011, 11:05

GERRIT084 schreef:
Ik heb het ook wel eens (vaak) iets doen wat eigenlijk niet mag, volgens het geschreven woord. Daarvoor ben ik gelukkig mens, en daarvoor mag je vergeving vragen. Maar daarna mag je er niet meer aan blijven hangen, aan die zonde dan. Dus ook een dominee, is gewoon maar mens en ik denk dat ook dominees wel eens een uitspraak doen waar ze later eigenlijk niet achter staan. Meestal komen ze wel terug op een uitspraak, mocht het niet zo zijn, kan jij er op terug komen bij zo,n predikant in een persoonlijk gesprek. Vaak begrijp jij hem net verkeerd, en krijg je dan uitleg, en soms heel soms krijg jij gelijk. Maar als je twijfelt aan een uitspraak, en hem plaatst geef je min of meer die uitspraak waar je zelf aan twijfelt door. Er zijn dan altijd mensen die gaan twijfelen, en die zet je dan onbewust op het verkeerde been. Engeltje smiley En dan....

Nogmaals, het is één zin die Herman zo gehoord heeft......dus vul er nu niet een heel verhaal mee.....totaal zinloos....of je bent goedgelovig en gelooft alles, vooral als het je wel uiitkomt.....

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zondag 16 oktober 2011, 11:21
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: zondag 16 oktober 2011, 11:14

WILLEMIJN232 schreef:
Je draaft wel een beetje door Gerrit......Heb U naaste lief zoals U zelf.....ook uw homofiele medemens........ Engeltje smiley
Ik heb mijn mede mens lief, zelfs jou ook. En wat jij prive uitspookt, dat is jou verantwoording, trouwens daar vraag ik ook niet naar. Ik wil het niet eens weten. Maar als God zegt dat iets niet goed is, ga ik niet zeggen dat het wel goed is, dat de wereld er voor kiest, moet de wereld weten. Maar het is tegenwoordig wel zo, dat de mening van de wereld telt, en niet die van God. Ik zal nooit een homofiel persoon veroordelen, maar algemeen homofolie wel. Nou ja veroordelen gaat wat ver, maar ik zet ze ook weer niet in de knuffelzone. En natuurlijk heeft iemand die zo is, er zelf niet om gevraagd. Maar ga je er je zelf aan toegeven, of ga je jezelf onthouden. En tegenwoordig wordt dat veelel gekoppeld aan seksualiteit, laat mij nu weten dat het niet levensbehoefte nr 01 is.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: zondag 16 oktober 2011, 11:16

GERRIT084 schreef:
Ik heb mijn mede mens lief, zelfs jou ook. En wat jij prive uitspookt, dat is jou verantwoording, trouwens daar vraag ik ook niet naar. Ik wil het niet eens weten. Maar als God zegt dat iets niet goed is, ga ik niet zeggen dat het wel goed is, dat de wereld er voor kiest, moet de wereld weten. Maar het is tegenwoordig wel zo, dat de mening van de wereld telt, en niet die van God. Ik zal nooit een homofiel persoon veroordelen, maar algemeen homofolie wel. Nou ja veroordelen gaat wat ver, maar ik zet ze ook weer niet in de knuffelzone. En natuurlijk heeft iemand die zo is, er zelf niet om gevraagd. Maar ga je er je zelf aan toegeven, of ga je jezelf onthouden. En tegenwoordig wordt dat veelel gekoppeld aan seksualiteit, laat mij nu weten dat het niet levensbehoefte nr 01 is.
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: zondag 16 oktober 2011, 11:19

THOMAS968 schreef:
Gaat het niet wat ver om homoseksuelen te vergelijken met criminelen die in de gevangenis zitten? Voor criminaliteit kies je, voor homoseksueel zijn niet. Jij hebt er ook niet voor gekozen hetero te zijn. En een crimineel doet per definitie anderen kwaad. doet een homoseksueel dat ook omdat hij anders geschapen is? Een hetero is toch ook geen crimineel omdat er in de heterowereld vrouwenhandel voorkomt?

Thomas

Het gaat om het, mag wel mag niet, en ik zet niemand op 1 lijn. Maar er is een wezenlijk verschil tussen een homofiel/lesbo en seksualiteit, das de behoefte. Dus moeten wij ons altijd aan onze behoefte toegeven, beslist niet. Als homo seksualiteit mag, zou hoerenlopen voor een vrijgezel ook mogen. Seksualiteit is een behoefte, net als geld kan zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 16 oktober 2011, 11:20

Ik heb mijn mede mens lief, zelfs jou ook. En wat jij prive uitspookt, dat is jou verantwoording, trouwens daar vraag ik ook niet naar. Ik wil het niet eens weten. Maar als God zegt dat iets niet goed is, ga ik niet zeggen dat het wel goed is, dat de wereld er voor kiest, moet de wereld weten

Je kent me niet eens?????? Verraste, verbaasde smiley Maar dus wel gelijk een mening????? En gelijk, ik heb zelfs-juist dat woord-zelfs...dat suggereert iets? Wat bedoel je daarmee?
Jij suggereert dat God bepaalde dingen zegt, ik denk daar duidelijk anders over.......prima toch?
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: zondag 16 oktober 2011, 11:27

WILLEMIJN232 schreef:
Ik heb mijn mede mens lief, zelfs jou ook. En wat jij prive uitspookt, dat is jou verantwoording, trouwens daar vraag ik ook niet naar. Ik wil het niet eens weten. Maar als God zegt dat iets niet goed is, ga ik niet zeggen dat het wel goed is, dat de wereld er voor kiest, moet de wereld weten

Je kent me niet eens?????? Verraste, verbaasde smiley Maar dus wel gelijk een mening????? En gelijk, ik heb zelfs-juist dat woord-zelfs...dat suggereert iets? Wat bedoel je daarmee?
Jij suggereert dat God bepaalde dingen zegt, ik denk daar duidelijk anders over.......prima toch?

prima Smiley die vol vragen zit Ik suggereer niks Boze smiley Ik lees en beleef, maar denk dat het een manier van beleving is, nou, dan hebben wij niet de zelfde beleving dus Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 16 oktober 2011, 11:34

GERRIT084 schreef:
prima Smiley die vol vragen zit Ik suggereer niks Boze smiley Ik lees en beleef, maar denk dat het een manier van beleving is, nou, dan hebben wij niet de zelfde beleving dus Engeltje smiley

Jammer dat je geen antwoord geeft op mijn vraag: ik heb zelfs(!) jou lief..........
Ben toch wel benieuwd waar dat zelfs vandaan komt.....
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: zondag 16 oktober 2011, 11:49

WILLEMIJN232 schreef:
Nogmaals, het is één zin die Herman zo gehoord heeft......dus vul er nu niet een heel verhaal mee.....totaal zinloos....of je bent goedgelovig en gelooft alles, vooral als het je wel uiitkomt.....
Dat is jou mening, slaat kant nog wal, je gaat nu invullen wat ik denk, nou ik denk het niet, ik geloof niet wat mij uitkomt. Ik gaf enkel mijn mening, . Gefrustreerde smiley

Laatst aangepast door
GERRIT084
op zondag 16 oktober 2011, 14:35
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: zondag 16 oktober 2011, 11:51

YRMA431 schreef:
Mij lijkt het ook leuk om mee te gaan.
Ben nu even tijdelijk lid maar ik hoop niet dat dit erg is

We hopen met z'n allen dat het ook écht leuk gaat worden.
Ieder geval al leuk dat je ook mee wil.
En of je nou lid ben, gewoon lid, proeflid, tijdelijk lid ...dat doet er allemaal niet toe. Iedereen is welkom .
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: zondag 16 oktober 2011, 11:53

WILLEMIJN232 schreef:
Jammer dat je geen antwoord geeft op mijn vraag: ik heb zelfs(!) jou lief..........
Ben toch wel benieuwd waar dat zelfs vandaan komt.....

Gewoon onder de noemer mede mens, dus eigenlijk heel bijzonder medemens.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: zondag 16 oktober 2011, 12:15

http://youtu.be/guvY8Qbac7E

Love ........ a mystery.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: zondag 16 oktober 2011, 12:29

http://youtu.be/I7Sn5rV6oM0

Above all....God is groter....

Laatst aangepast door
MARIAN519
op zondag 16 oktober 2011, 12:33
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: zondag 16 oktober 2011, 12:43

PIETER649 schreef:
Met verbazing lees ik in de krant artikelen over groepen verontrustte gelovigen die de rk bisschoppen oproepen om de teugels te laten vieren.
Op dit forum lees ik bijvoorbeeld de reactie van Willemijn.
In mn eigen kerk hoor ik opvattingen waar ik niet achter kan staan.

En dat alles in het kader van: de kerk en het geloof moeten met de tijd mee.
We moeten het over liefde hebben etc.

Mijn geloof is dat God inderdaad liefde is.
Liefde voor hen die Jezus aannemen als hun verlosser van hun zonde.

Maar ik geloof ook dat God een wrekend God is wiens toorn onvoorstelbaar is voor hen die zich niet bekeren.
God gaat niet met de tijd mee, Hij word niet milder en gaat ook niet anders oordelen over bepaalde zaken dan vroeger.

Dan kan het voor een kerkgenootschap een keuze worden tussen de makkelijke weg, het verkondigen van wat de mens wil horen en de moeilijke weg... het verkondigen van de waarheid... en tjsa, dat kan klantjes kosten Geschokte, onthutste smiley

16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon gegeven heeft.

Zie je? er staat dat God de wereld zo lief had dat Hij Zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft...
Meer staat er niet..er staat nietdat Hij alleen liefde heeft voor hen die Zijn Zoon aannemen als Verlosser.
Er staat dat God de wereld, dus alles en iedereen liefheeft...zonder voorwaarden..

De tekst die deze predikant aanpast naar zijn opvatting is even onjuist...

Wij kunnen niet zomaar zelf conclusies trekken en die voor waar aannemen.
We moeten lezen, onderzoeken en toetsen en bidden...wat Gods waarheid is.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: zondag 16 oktober 2011, 12:55

Homofilie betekent gerichtheid op vriendschap met een persoon van het eigen geslacht.

Anders dan bij homoseksualiteit hoeft er bij zo'n vriendschap geen seksueel verlangen op te treden.

Ik geloof dat het draait om deze twee verschillen..
De seksuele omgang van mensen van hetzelfde geslacht is niet zo door God bedoeld ...Hij heeft er "een afkeer" van, staat er in de Bijbel, net zoals Hij van alle gevolgen van de zonde "een afkeer" heeft.

Dat wij mensen "barbaars" omgaan met alles wat wij veroordelen is zeker barbaars... en ik geloof dat het nog erger zal worden...
Onze harten zullen verkillen, aldus de Bijbel..hierin zijn we al een eind op weg in deze tijd waarin ieder voor zichzelf kiest..
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: zondag 16 oktober 2011, 12:59

THOMAS968 schreef:
Gaat het niet wat ver om homoseksuelen te vergelijken met criminelen die in de gevangenis zitten? Voor criminaliteit kies je, voor homoseksueel zijn niet. Jij hebt er ook niet voor gekozen hetero te zijn. En een crimineel doet per definitie anderen kwaad. doet een homoseksueel dat ook omdat hij anders geschapen is? Een hetero is toch ook geen crimineel omdat er in de heterowereld vrouwenhandel voorkomt?

Thomas

Je kiest voor homoseksualiteit net zoals jij kiest voor een liefdesrelatie waarin seks voorkomt...het is namelijk de homofilie die liefde geeft voor hetzelfde geslacht...
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: zondag 16 oktober 2011, 13:01

Is de winter al gekomen? Vanmorgen om 8 uur 4 graden, nu zonnig en 16 graden Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: zondag 16 oktober 2011, 13:18

LEANNE226 schreef:
Dat klinkt beter dan wat ik hier verder lees,1 zin van 1 dominee wordt volledig uit zijn verband gerukt en ineens is de hele PKN verdorven en verloren voor altijd Smiley die vol vragen zit Dan heb je het wel over ruim 2 miljoen leden uit verschillende stromingen,hoezo wordt er hier dan niet veroordeeld op basis van 1 uitspraak?????

http://www.trouw.nl/tr/nl/5091/Religie/article/detail/2899349/2011/09/09/Gematigde-midden-overheerst-in-PKN.dhtml

Leanne. ik denk dat je mijn eerdere reactie verkeerd hebt opgevat.
Van mijn kant be en veroordeel ik de PKN niet, ik stelde er enkel een vraag bij die me al langere tijd bezighoud. En niet voor niets aangezien ikzelf vrijwel iedere zondag naar een PKN gemeente ga, en overweeg daar lid te worden.

Verder begin ik ook wel benieuwd te worden naar de volledige preek. Omdat ik denk dat we hier een beetje langs elkaar heen aan het praten zijn. Het is nogal een groot verschil HOE en in welke context deze zin is gebruikt. Ik heb dit al eerder proberen uit te leggen, maar ik ben bang dat dit niet helemaal obvergekomen is zoals ik het heb bedoeld.

Ik heb ook aangegeven dat ik deze uitspraak(die ene regel uit die preek) als opzichzelf staande mening van een predikant heel erg vind.

Deze zelfde uitspraak, in een bepaalde context van een preek, of als voorbeeld, of wat dan ook, zou ook niets te betekenen kunnen hebben, en niet eens de persoonlijke mening van diezelfde predikant kunnen zijn. Maar dan is het een heel ander verhaal.

Alles valt en staat met de volledigheid van de preek waarin deze zin werd gebruikt. Om het even simpel te houden....

Als een predikant zegt ....
Veel mensen zeggen: God bestaat niet.
En wij vangen enkel op dat hij zegt: God bestaat niet, en de rest van de zin hebben we niet verstaan. Dan krijgen we een heel ander beeld van die predikant, als dat we de volledige zin verstaan hadden.
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: zondag 16 oktober 2011, 14:36

GERRIT084 schreef:
Dat is jou mening, slaat kant nog wal, je gaat nu invullen wat ik denk, nou ik denk het niet, ik geloof niet wat mij uitkomt. Ik gaf enkel mijn mening, . Gefrustreerde smiley
Hoe ik er over denk
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zondag 16 oktober 2011, 14:44

THOMAS968 schreef:

Thomas

Raar he, steeds de vergelijking met criminelen, als men het over homo's heeft.

Gefrustreerde smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Agenda
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2987 2988 2989 2990 2991 2992 2993 ... 6194 Volgende
Pagina 2990 van 6194