| Auteur |
Bericht |
|
MARYAN401
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 oktober 2011, 18:43
|
|
|
|
|
Er zitten op CM ook mensen die weduwe of weduwnaar zijn, die mis ik nog in het rijtje.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 oktober 2011, 18:44
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Wat vinden jullie dan van de stelling dat Kerst allang geen christelijk feest meer is? Het is overgenomen en vervormd door de maatschappij... |
Helemaal mee eens, maar uiteindelijk doen wij er ook allemaal aan mee. Niet te vergeten het kerst dinee. Iedereen (vr)eet zijn buik vol het duurste van het duurste. Men doet zich te goed aan de meest uiteenlopende wijnen, champagnes en iedereen is vrolijk bij elkaar. Echt een kerstsfeer, of toch niet. Je zal maar geboren moeten worden, en je ouders lopen te zweten om maar ergens onderdak te vinden, en uit eindelijk ben je er en ..... .... En wij Christenen vieren het goed zo, kerst. Eigenlijk zouden wij (rijken) eens in het jaar, juist die arme mede mens, en die zijn er zat, eens bij ons uit moeten nodigen en van ons wel rijke maal mee te laten genieten. Ook eens laten voelen wat liefde is, en om elkaar geven, dat ze niet in de kou staan, midden in de winternacht.
Laatst aangepast door
|
GERRIT084
|
op vrijdag 21 oktober 2011, 18:49
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 oktober 2011, 18:50
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | | Helemaal mee eens, maar uiteindelijk doen wij er ook allemaal aan mee. Niet te vergeten het kerst dinee. Iedereen (vr)eet zijn buik vol het duurste van het duurste. Men doet zich te goed aan de meest uiteenlopende wijnen, champagnes en iedereen is vrolijk bij elkaar. Echt een kerstsfeer, of toch niet. Je zal maar geboren moeten worden, en je ouders lopen te zweten om maar ergens onderdak te vinden, en uit eindelijk ben je er en ..... .... En wij Christenen vieren het goed zo, kerst. |
Niet zo negatief Gerrit, ik vind het nog steeds het feest van het licht, en hoe je het viert daar ben je zelf bij.......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 oktober 2011, 18:55
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Niet zo negatief Gerrit, ik vind het nog steeds het feest van het licht, en hoe je het viert daar ben je zelf bij.......  | Twas toch positief,
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 oktober 2011, 18:58
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Zo en vandaag zijn al de dames aan de ramadan Er wordt in iedergeval niet gegeten  |
Tuurlijk wel ikke had klikie stampie met worst
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 oktober 2011, 18:59
|
|
|
|
| MARYAN401 schreef: | | Er zitten op CM ook mensen die weduwe of weduwnaar zijn, die mis ik nog in het rijtje. |
Oeps die bedoelde Leanne vast
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 oktober 2011, 19:00
|
|
|
|
1. gescheiden 2. gescheiden maar het voelt niet zo 3. ongehuwd allrisk 4. gehuwd maar voelt het niet zo 5. alleenstaand 6. alleenstaand maar 1-10 jaar samen gewoond 7. gescheiden (schuldloos) 8. ongehuwd maar wel kinderen 9. ongehuwd zonder problemen, ex-en, alimentaties etc etc 10. alleenstaand met kinderen
effe aanvullen dus. 11. Gehuwd en goed naar mn zin 12. Gehuwd maar sta open voor meerdere vrienden 13. Ongehuwd maar wel relaties gehad 14. samengewoond zonder kinderen 15. samengewoond met kinderen 16. ongehuwd (niet allrisk)
Nog een aanvulling: 17. heb je huisdieren 18. Ben je allergisch a) voor dieren b) voor mensen
enne Alleenstaand: A. Happy single B. Happy single maar sta open voor vrienden C. Happy single maar voel me alleen D. Unhappy single E. Happy single b.b.h.h. F. Happy single b.b.h.h. G. Happy single maar het voelt niet zo H. vrijgezellig I. In een relatie Speciaal voor leanne
Nee dus
J. weduwe/ weduwnaar
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 oktober 2011, 19:02
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | | Dus met andere woorden, leef maar raak, we komen er toch wel? Vinden jullie dat zelf dan ook niet een beetje vaag? Dan zijn jullie het ook wel eens dat iemand die een brood mee neemt bij de bakker (steelt oude vertaling niet voor mij) niet gestraft hoeft te worden als hij tegen de bakker zegt, het spijt mij. Moet die bakker wel net zo gelovig zijn, anders werkt het niet. En zo kan je uren door gaan. | Je kunt ook een middenweg bewandelen toch? Als angst de motivatie is om te geloven is het nooit goed.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYAN401
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 oktober 2011, 19:08
|
|
|
|
.
Laatst aangepast door
|
MARYAN401
|
op vrijdag 21 oktober 2011, 22:13
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 oktober 2011, 19:14
|
|
|
|
|
"Alleen het huwelijk kan de man van de kwaal, vrijgezel te zijn, genezen, maar het is in een paardemiddel." René Filloux
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 oktober 2011, 19:17
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Oeps die bedoelde Leanne vast  |
Je bent een lieverd ,ik heb beide op mijn profiel staan.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 oktober 2011, 19:19
|
|
|
|
| MARIAN519 schreef: | Wakker worden in de armen van de man van wie ik hou...en die ik helemaal te gek vind ...en...hij houdt ook van mij..  |
Fijn Marian, hoop dat je nu echt gelukkig bent...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYAN401
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 oktober 2011, 19:20
|
|
|
|
|
Je kunt geven zonder lief te hebben, maar je kunt niet liefhebben zonder te geven.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 oktober 2011, 19:20
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | | "Alleen het huwelijk kan de man van de kwaal, vrijgezel te zijn, genezen, maar het is in een paardemiddel." René Filloux |
....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 oktober 2011, 19:21
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Zat er nog steeds over te denken maar nu het naar de zondag gaat kom ik dus niet! Maar een fijne wandelinge gewenst  |
Waarom niet op de zondag en eventueel wel op de zaterdag?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 oktober 2011, 19:21
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Zo en vandaag zijn al de dames aan de ram ze dan Er wordt in iedergeval niet gegeten  |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 oktober 2011, 19:22
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Op verzoek van Cross, wil ik voorstellen het te verplaatsen naar zondagmiddag. Voor mensen die moeite hebben met koffie drinken achteraf, kunnen we ook een aantal thermosflessen meenemen en gezellig in het bos wat gaan drinken.... |
En ik had me zo verheugd op de heerlijke apfelstrudel met vanillesaus ...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 oktober 2011, 19:24
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | De lijst is als volgt:
Chat Bert168 Billy701. Momo
De datum is 5 november.. |
Tijdstip ???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 oktober 2011, 19:28
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Wat vinden jullie dan van de stelling dat Kerst allang geen christelijk feest meer is? Het is overgenomen en vervormd door de maatschappij... |
Wat vind jij dan van de stelling dat Kerst allang geen heidens feest meer is? het is overgenomen en vervormd door de kerk ...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 oktober 2011, 19:29
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Je kunt ook een middenweg bewandelen toch? Als angst de motivatie is om te geloven is het nooit goed. |
middenweg? niet koud, niet warm maar lauw? Laodicea? Jezus ging niet de middenweg, hij ging tot het gaatje!
WWJD Chat?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 oktober 2011, 19:35
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Er zijn ook landen waar je het aan moet gevan als je geen donor wilt zijn......als je dat niet doet ben je automatisch donor....... Maakt de wachtlijsten ook wat korter........Ga er maar aanstaan......bv 10 jaar wachten op een nieuwe nier en je al die tijd niet fit voelen..... |
Tot mn grote verbazing kent Duitsland niet eens een donorregister. Als je donor wilt zijn kan je een donorpaspoort aanmaken op internet en dat uitdraaien, maar er wordt nergens iets geregistreerd.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 oktober 2011, 19:37
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | Tot mn grote verbazing kent Duitsland niet eens een donorregister. Als je donor wilt zijn kan je een donorpaspoort aanmaken op internet en dat uitdraaien, maar er wordt nergens iets geregistreerd. |
Dat is idd verbazingwekkend en ook slecht eigenlijk . Ook in Duitsland zijn er mag ik aannemen mensen die een donor nodig hebben.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 oktober 2011, 19:39
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Er zijn ook landen waar je het aan moet gevan als je geen donor wilt zijn......als je dat niet doet ben je automatisch donor....... Maakt de wachtlijsten ook wat korter........Ga er maar aanstaan......bv 10 jaar wachten op een nieuwe nier en je al die tijd niet fit voelen..... |
Idd... En mensen maar denken dat dialyse wel meevalt en dat de mensen gewoon kunnen doorleven zo Heb dat helaas ervaren hoe dom mensen kunnen denken. Ze weten niet wat voor een strijd die mensen dagelijks strijden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 oktober 2011, 19:41
|
|
|
|
| ANNETTE050 schreef: |  |
Tis een man Annette Beste vent hoor maar zelf schrijft tie ook niet op wat tie at dus waarom doen wij aan de rammeldan
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 oktober 2011, 19:43
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Nog een maandje en dan komen de concerten er weer aan. Misschien naar aanleiding van een ander topic zat ik daarover te mijmeren. En de vraag die dan bij me boven komt, in hoeverre accepteren wij dat de meest wereldse artiesten dan opeens christelijke liederen gaan zingen..Vind je dat dat kan? Of vind je dat dat alleen voor belijdende christenen zou moeten?
Wat vind je überhaupt van de muziek die met Kerst gedraaid wordt? Of gezongen wordt in de kerk/gemeente? |
Nou, ben d'r niet zo mee bezig, nu, tis pas zomer geweest. en nog zo mooi weer buiten.
En wereldse artiesten die kerstliederen zingen, vind ik juist wel leuk. Zij brengen als 'ongelovigen' dan het evangelie ;)
Ik kijk vaak naar katholieke diensten op tv (ben als kind katholiek gedoopt door mijn moeder). en dat vind ik wel mooi hoor, die traditionele diensten.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 oktober 2011, 19:44
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Dat is idd verbazingwekkend en ook slecht eigenlijk . Ook in Duitsland zijn er mag ik aannemen mensen die een donor nodig hebben. |
Ik zei niet dat ze niet doneren he, er is enkel geen landelijke registratie van. Je kunt (net als vroeger in nederland) een donorcodicil bij je dragen of je familie laten weten dat je donor zou willen zijn als je iets overkomt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 oktober 2011, 19:49
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | | Ik kijk vaak naar katholieke diensten op tv (ben als kind katholiek gedoopt door mijn moeder). en dat vind ik wel mooi hoor, die traditionele diensten. |
Mijn dochter zingt in het schoolkoor, en moest vorig jaar verschillende keren zingen in de adventsdiensten en de kerstdienst in de plaatselijke katholieke kerk. Zo heb ik dus vorig jaar voor het eerst in mn leven katholieke kerstdiensten meegemaakt, en ik moet eerlijk zeggen: die sfeer was echt geweldig, dat had ik nog nooit eerder zo meegemaakt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 oktober 2011, 19:55
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Dat kan. Maar je slingert me nu wel een tekst uit Matt. 7 naar mn hoofd , ( moet je zelf weten) , maar kan jij me dan vertellen waar in dit topic ik over iemand oordeel? Ik heb idd . gezegd dat er in de muziekwereld afgoderij is , niet alleen bij popmuziek maar ook bij klassieke muziek ......maar wie kan dat ontkennen? En verder heb ik gezegd dat het mij geen duppie waard is zolang die ene persoon erbij staat. Is dat een oordeel? |
Nou Visser, oordelen is misschien een te groot woord...maar je klinkt niet vriendelijk over ze, iemand die nog geen duppie waard is wordt behoorlijk naar beneden gehaald. En dat je bovendien de naam van de persoon niet noemt....mijns inziens is dan "spreken is zilver, maar zwijgen is goud" van toepassing hier
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 oktober 2011, 19:56
|
|
|
|
Christus was inderdaad radicaal en zeker in liefde en vergeving. Daaraan toetste Hij de Joodse leefregels. Er is natuurlijk sprake van een soort innerlijk conflict als je dan toch in angst leeft en hoort dat dit onnodig is. Maar een ieder die Hem aanneemt....... Het is niet nodig als Christen in angst te leven dat je waarschijnlijk wel verdoemd zult zijn. Dat is een calvinistisch dogma en helemaal niet Bijbels. En de link met dat als je de keuze gemaakt hebt voor Christus maar niet in angst leeft, wel zult vervallen tot allerlei slecht gedrag, lijkt me niet logisch. Je moet je niet aan Gods regels houden omdat je bang bent voor de hel maar omdat Christus je daarvoor de weg heeft gewezen. Uit liefde voor Christus en de naaste. Dat is radicaler dan je denkt en er is niks lauw of koud aan.
Thomas, het geloof is bij bevindelijken die zich aan de eigen gewoontes houden niet superieur aan dat van andere Christenen.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op vrijdag 21 oktober 2011, 22:54
|
|
| Naar boven |
|
|