ChristianMatch

Forum

Herfstwandeling
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3013 3014 3015 3016 3017 3018 3019 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Agenda
Auteur Bericht
MARRY942

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 12:18

LEONARD480 schreef:
Bijna Scandinavië

Zijn dr ook fjorden dan? Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 12:24

Zaterdag 22 oktober, Psalm 119: 81-88; Bijna tot niets.

Daar heb je weer dat oerbijbelse woordje ‘toch’! Tóch heb ik uw regels niet laten verlaten. Is dit de toon van gepaste of ongepaste trots? Het is in elk geval de blijmoedige toon van de mens die zich erover verheugt de beste keus te hebben gedaan. Groot was de verleiding mee te huilen met de wolven in het bos, groot was ook de kans te bezwijken voor de aanhoudende pressie van gewelddadige opposanten, maar hoe riskant de situatie af en toe ook was – ze hadden bij wijze van spreken zijn graf al gedolven – toch mocht hij trouw blijven aan de zaak van zijn God. En dat stemt de dichter nu tot buitengewone grote vreugde!
Toch. Ondanks alles. En dat ‘alles’ is niet niks. Ze hadden hem bijna klein. Er was weinig van hem overgebleven. Zo gaat dat, in het leven. Nog altijd. Mensen kunnen je maken of breken. En het zal je maar gebeuren dat je gebroken wordt… Door laffe kritiek. Door onverdiende verwijten. Door getreiter en terreur. Je voelt je zo klein, bijna letterlijk en lijfelijk de grond ingeboord. Weggeschoffeld. ‘Bijna was ik van de aarde verdwenen.’ Maar – dan is daar dat triomfantelijke ‘toch’! Toch heb ik uw regels niet verlaten. In een wereld vol verleiding, vol onrecht en geweld, is er een volk, een volkje, een heel klein, miserabel klein volkje, een kerkje van niks, dat de lofzang blijft zingen, trouw aan Gods goede geboden en rijke beloften. Gezegend ben je, als je bij dat volkje – soms tot bijna niets teruggebracht – behoren mag!

Bijna tot niets ben ik teruggebracht,
toch heb ik uw bevelen niet vergeten.
Richt mij weer op en geef mij nieuwe kracht,
Uw goedheid, Heer, is immers ongemeten,
Opdat ik uw geboden trouw betracht,
aan allen uw getuigenis doe weten.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 12:35

MARRY942 schreef:
Zijn dr ook fjorden dan? Lachende smiley

Clown smiley ...dan ben ik ook van de patij.... Lachende smiley met blinkend witte tanden ...fjorden.... Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 12:36

ANNETTE050 schreef:
Ja...bij de nieuwsomroepen was er ook een discussie of je zulke beelden wel moet uitzenden c.q. wilt zien, al begrijp ik het ook wel.
Mogelijk is trouwens ook nog dat het een look-a-like/dubbelganger was.

Probleem in dit alles is dat je niet meer weet of wat er over Khadaffi naar buiten is gebracht, de waarheid is.
Hij heeft ook erg goede dingen gedaan in zijn land.
Maar ja....soms scheen de 'dolle hond'in hem naar buiten te komen.

k Hoop met je mee dat de christenen daar in vrijheid kunnen blijven genieten van hun diensten....

Soms??? Redelijk vaak hoor als je je er meer in zou verdiepen.......Misschien kan je beter stellen dat hij soms wel wat goeds heeft gedaan......dat nadert meer de realiteit.....Denk maar eens aan Lockerbie bv......
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 12:40

WILLEMIJN232 schreef:
Soms??? Redelijk vaak hoor als je je er meer in zou verdiepen.......Misschien kan je beter stellen dat hij soms wel wat goeds heeft gedaan......dat nadert meer de realiteit.....Denk maar eens aan Lockerbie bv......

Ja, dat is ook weer waar.
Maar de aanleiding tot het hele gedoe schijnt te zijn geweest dat Khadaffi de handelsovereenkomsten met Frankrijk i.v.m. de olie wilde opzeggen....
De hele inval in Libie had niets met het volk te maken.
Net zoals Irak en de olie.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 12:42

MARRY942 schreef:
Okeeeeeeeee Leonard....zal het voor je opsparen....wanneer kom je? Smiley met dichtgeplakte mond

Kiek moar uut,......d'r zit vast een addertje onder het gras, Marry....een mán die vrijwillig wil afwassen.... Geschokte, onthutste smiley Smiley die vol vragen zit Verraste, verbaasde smiley Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 12:44

JOSINA022 schreef:
Annette...heel lief van je en misschien draai ik idd weer het ziekenhuis in...maar niet komende week hoor. In dit geval is Jolan aan de beurt!

Sterkte Jolan!

ja, geldt hetzelfde voor Jolan, dat soort dingen zijn zo vervelend,
idd. sterkte Jolan.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 12:45

ERIKA129 schreef:
Dat geloof ik dat het om half acht koud was.
Hier schijnt heerlijk het zonnetje Coole smiley met zonnebril maar tevens erg koud.
De nacht was ook erg koud het gras was wit dus idd rond vriespunt.
Gezond weer vriezen alle virussen tenminste dood Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Zucht...de zomer is dus echt voorbij..... Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 12:47

WILLEMIJN232 schreef:
Is het niet meer dat je je bewust moet zijn van de zonde? Je hoeft er geen angst voor te hebben maar je moet het je wel bewust zijn en er niet te lichthartig mee omgaan.....zoals, als ik wat doe wordt het me wel vergeven..God vraagt van ons dat we in ieder geval een poging doen om zondenvrij te leven......

Soms ben je een beetje het zicht kwijt op wat wel zonde is en wat niet...die angst van Gerrit begrijp ik wel.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 12:47

ZEELAND736 schreef:
Helemaal mee eens...dat was in mijn gezin van toepassing..
Gezien en een dochter is met PDD-NOS...was dit niet makkelijk...
Het was niet de reden van het stopzetten van de relatie, maar had er wel degelijk mee te maken..We hebben er veel over gesproken maar ik kan me wel degelijk indenken dat het ook voor de ""inkomende"partij niet makkelijk is.. Nu ging de nieuwe relatie daar nog niet eens verkeerd mee om, maar het is en blijft je dochter en toch leidde het vaak tot verschil van mening!!!

Ik denk dat het sowieso moeilijk is om in een gezin met kinderen binnen te komen als de nieuwe geliefde van je moeder en/of vader........
Ik heb soms ook wel kinderen te doen als ik soms verhalen hoor.......dat is de andere kant he? Die zien ook maar zo weer een vreemde man/vrouw in huis.....
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 12:48

GERRIT084 schreef:
En vrouwe van de zon Woedende smiley

Verraste, verbaasde smiley Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 12:49

ANNETTE050 schreef:
Soms ben je een beetje het zicht kwijt op wat wel zonde is en wat niet...die angst van Gerrit begrijp ik wel.

Ik begrijp het ook wel gezien mijn achtergrond maar je moet dat ook kunnen loslaten en je een andere blik van kijken aanmeten........
Of je moet je verdere leven met die angst blijven leven maar of je dan zo gelukkig bent?
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 12:50

ANNETTE050 schreef:
Zucht...de zomer is dus echt voorbij..... Smiley die vol vragen zit

Jaja, echt waar hoor Knipoog smiley

Net ff buiten geweest, maar, ondanks het koude, toch erg lekker, vooral in het zonnetje Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
BEERTJE618

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 12:52

Vandaag ga ik gezellig bij mijn schoonmoeder eten! Verlegen lachende smiley
En dan wachten tot vriendlief weer thuis is van een weekje Frankrijk met zijn vader Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MAJARO438

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 13:02

Kheb late dienst, kids moeten zelf een prakje maken, pffffffffffff. soms heb ik echt mijn buik vol van de zorg Kotsende smiley Clown smiley

Majaro
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 13:04

JOSINA022 schreef:
Annette...heel lief van je en misschien draai ik idd weer het ziekenhuis in...maar niet komende week hoor. In dit geval is Jolan aan de beurt!

Sterkte Jolan!

Tuurlijk is dat harstikke lief van jouw... en ook van Erika...

Laatst aangepast door
ZEELAND736
op zaterdag 22 oktober 2011, 13:05
Naar boven

Auteur Bericht
MAJARO438

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 13:04

Ik heb echt geeeeeeeeeeeeeeeeen dag vandaag. Boze smiley Ben gewoon niet in mijn sas en weet niet waarom. Gelukkig is dat maar 1x per jaar ofzow Smiley die vol vragen zit Gefrustreerde smiley Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 13:12

WILLEMIJN232 schreef:
Ik begrijp het ook wel gezien mijn achtergrond maar je moet dat ook kunnen loslaten en je een andere blik van kijken aanmeten........
Of je moet je verdere leven met die angst blijven leven maar of je dan zo gelukkig bent?

Nee, het kan niet de bedoeling van de Heere zijn dat iemand in angst voor Hem leeft.....maar het is moeilijk om te bepalen wat wel zonde is en wat niet....
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 13:14

Het lijkt me voor veel mensen goed het oud-testamentische godsbeeld aan te vullen met de verandering die Christus heeft aangebracht. Christus moest zijn hele leven opereren met strikvragen van de Joodse farizeeers die Hem er vooral op wilde betrappen dat Hij zich niet aan de wet hield. Dan kon je iemand veroordelen. Van dat godsbeeld en die oud-testamentische benadering zijn we toch bevrijd? Ik gooi niet graag met bijbelteksten maar de verzen die Cross gaf, spreken toch een duidelijke taal? Onze benadering moet niet Joods-wettisch zijn maar naar het voorbeeld van Christus die zag dat het letterlijk toepassen van oude wetten onrecht met zich meebracht.

Thomas, eet vandaag varkensvlees en scheidt zuivel en vlees niet.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 22 oktober 2011, 20:46
Naar boven

Auteur Bericht
BEUN656

Beste mensen,

Mijn vragen zijn: hoe gaan we als Christen met dit soort menselijke factoren om? Serieus nemen als valse profeet of negeren? Reageer...

http://www.youtube.com/watch?v=rlWlcU7UvpU

Laatst aangepast door
BEUN656
op zaterdag 22 oktober 2011, 13:16
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

JOSINA022 schreef:
Jaja, echt waar hoor Knipoog smiley

Net ff buiten geweest, maar, ondanks het koude, toch erg lekker, vooral in het zonnetje Coole smiley met zonnebril

Nou, dan ook maar even alle moed verzamelen om mijn hond(je) even een rondleiding te geven op de hei...troostvolle gedachte....aan het eind van de route is een gezellige soort herberg/restaurant met heerlijke chocolademelk.....en als ik heel erg lang gewandeld heb, neem ik er soms een beetje slagroom op... Kwijlende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
KLAPROOS940

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 13:15

MARIAN519 schreef:
Je bent dan al van plan voor elkaar te gaan?
Er is liefde van beide kanten?
Onvoorwaardelijke liefde?

Dan neem je als basis Gods liefde die in Jezus is..
Vanuit die liefde samen verder gaan en vanuit die liefde aan een relatie beginnen en die relatie opbouwen...

Alleen hoe weet je dat er van beide kanten onvoorwaardelijke liefde is? En bijvoorbeeld niet het verlangen naar een relatie.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 13:18

KLAPROOS940 schreef:
Alleen hoe weet je dat er van beide kanten onvoorwaardelijke liefde is? En bijvoorbeeld niet het verlangen naar een relatie.

Wat is eigenlijk onvoorwaardelijke liefde....ik heb het éénmaal ervaren....maar het werkte toch niet....blijkbaar....
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 13:19

BEUN656 schreef:
Beste mensen,

Mijn vragen zijn: hoe gaan we als Christen met dit soort menselijke factoren om? Serieus nemen als valse profeet of negeren? Reageer...

Misschien dat je een vertaling erbij kunt geven van wat die mijnheer te vertellen heeft? Niet iedereen kan (goed) Engels verstaan.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 13:22

In de Bijbel staat dat alleen God weet wanneer het einde zal zijn. Dus niet deze mafkees en dus ook niet God en Orlando Bottenbley samen. Het is angst aanpraten en dat blijkt helaas nog steeds effectief. Iedereen die zegt dat de tekenen er zijn moet zich eens achter de oren krabben en de geschiedenis goed bestuderen. De wereld heeft er wel eens slechter voorgestaan met veel meer tekenen. Mensen moeten op het punt van het einde der tijden niet in Gods bevoegdheid treden.

Thomas, die verder wel respect voor Bottenbley heeft.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 13:29

ANNETTE050 schreef:
Nee, het kan niet de bedoeling van de Heere zijn dat iemand in angst voor Hem leeft.....maar het is moeilijk om te bepalen wat wel zonde is en wat niet....

Als het voor jezelf maar geen zonde is.....daar gaat het om.....
De één koopt op zondag geen ijsje omdat hij/zij dat zondig vind, ik doe dat wel en heb er absoluut geen slecht geweten over.....
Dingen waar je een slecht geweten over hebt dat is zonde.....dat ligt voor ieder mens verschillend.......
Naar boven

Auteur Bericht
BEUN656

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 13:31

THOMAS968 schreef:
In de Bijbel staat dat alleen God weet wanneer het einde zal zijn. Dus niet deze mafkees en dus ook niet God en Orlando Bottenbley samen. Het is angst aanpraten en dat blijkt helaas nog steeds effectief. Iedereen die zegt dat de tekenen er zijn moet zich eens achter de oren krabben en de geschiedenis goed bestuderen. De wereld heeft er wel eens slechter voorgestaan met veel meer tekenen. Mensen moeten op het punt van het einde der tijden niet in Gods bevoegdheid treden.

Thomas, die verder wel respect voor Bottenbley heeft.

Ja, mooie reactie. Helemaal mee eens.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 13:38

BEUN656 schreef:
Beste mensen,

Deze man heeft al eerder beweerd dat de Heere Jezus terug zou komen, meen in mei, maar weet het niet zeker.
Deze man heeft dus duidelijk teveel pepperoni in de pizza gedaan... Clown smiley ...

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op zaterdag 22 oktober 2011, 13:39
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 13:39

VISSER278 schreef:
Nou Hannah.......als je nog taart over hebt, je weet het he? Kwijlende smiley

ik heb alleen nog een blauwe en witte balon voor je, visser.........helaas!
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 13:43

GERRIT084 schreef:
En vrouwe van de zon Woedende smiley

ANNETTE050 schreef:
Verraste, verbaasde smiley Smiley die vol vragen zit

Ja, Amazones ... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

ChristianMatch forum index » Agenda
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3013 3014 3015 3016 3017 3018 3019 ... 6194 Volgende
Pagina 3016 van 6194