| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 24 oktober 2011, 13:00
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Het mooiste moment van vandaag zal hopelijk zijn: nieuwe ventilatoren. een maand geleden zouden ze al zijn geweest, maar de afspraak werd iedere keer verzet. |
En is de stoere man nu eindelijk beter?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 24 oktober 2011, 13:02
|
|
|
|
Hey Hendukkieeeeeeeee Welkom terug
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RENATE619
|
|
Geplaatst: maandag 24 oktober 2011, 13:14
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Dat kan, maar een realistische blik leert dat dat niet altijd het geval is.......en ik denk dat mensen daar ook goed over geinformeerd moeten worden die getransplanteerd willen worden.......Getransplanteerd worden kan een een beter leven geven,maar kan ook een getobber worden met allerlei klachten..... En ik denk ook dat hoe dan ook voor wie je het doet of niet het toch voor degene die de samaritaanse nier ontvangt een groot goed kan zijn..... Vooral als je leest dat de wachttijden zo rond de tien jaar liggen van sommige organen.........pfff je zal er maar op wachten.... |
Dat ben ik helemaal met je eens. Het blijft ook moeilijk met een transplantatie nier.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 24 oktober 2011, 13:20
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Nee he meneer maakt me weer aan het twijfelen Maar ik laat het op het laatst aankomen denk chat je weet het he mijn situatie, moet eerst een eind rijden en dan lopen en 10km ben bang dat ik dat niet red  | Je moet je niks aantrekken van de onzin die sommige mensen hier opschrijven. Denk je echt dat we 10 km gaan lopen? Dat kan ik zelf echt niet aan hoor. Het gaat meer om gezellig bij elkaar te zijn en we wandelen gewoon zover we allemaal kunnen...
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op maandag 24 oktober 2011, 14:25
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 24 oktober 2011, 13:22
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Had je dan de voetbal laten schieten Chatuliem?????? Tja, de Veluwe is nu eenmaal onweerstaanbaar he?  | Jazeker, contact met mensen is belangrijker dan voetbal hoor...Maar het is wel een leuke afleiding als je alleen thuis bent.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: maandag 24 oktober 2011, 13:40
|
|
|
|
@ Gerrit: we vliegen elkaar helemaal niet in de haren. we hebben respect voor elkaars mening en die hoeft niet altijd gelijk te zijn
@ Erika: de zwakste schakel bepaald het tempo en de afstand. bovendien is er na de wandeling nog tijd voor een heerlijke apfelstrudel met vanillesaus ... misschien helpt dat een beetje? k zou het erg leuk vinden als je toch zou komen ...
@Marry: k neem je niks kwalijk hoor maar je was zo snel in je mening over mij als "anders denkende" ...
en voor de rest wil ik nog even zeggen dat ik heel veel zin heb in de wandeling ... nou nog mooi weer erbij. gisteren was het prachtig in het staatsbos bij gasselte in elk geval ...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: maandag 24 oktober 2011, 14:04
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Dus je vind dat je overal een keuze in mag hebben? Ook in levensbeeindiging? En waarom twijfel je aan je donorschap? Daar ben ik nu wel benieuwd naar..... |
Inderdaad, tegenwoordig is er al sprake dat mensen na hun 80ste die ongeneeslijk ziek zijn, maar in te laten slapen. Omdat anders de kosten uit de hand gaan lopen, dat stond in een krant (geen refo) en wat je er van vond. TEGEN dus. Dat gingen ze onderzoeken, en de wet moest dan wel worden aangepast. En ja, als iemand er uit wil stappen, is dat een persoonlijke keuze, maar wel 1 ding een ieder komt ook alleen voor God te staan. En wat het donorschap betreft, dat is persoonlijk daar laat ik mij niet overuit, dan zit ik morgen nog te typen . Maar waarom moet je als je nee zegt je eigen verantwoorden? En bij JA niet?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: maandag 24 oktober 2011, 14:11
|
|
|
|
| RENATE619 schreef: | | Zou je deze vragen ook stellen als je zelf afhankelijk bent van een orgaan? Zou je je dan afvragen of je gewoon wilt sterven, op deze leeftijd? | Dat kan ik nu wel even heel snel neerzetten, nu zeg ik ja. Maar aan de andere kant, ik weet het niet, ik ben al zo wie zo geen persoon die enkel er van uit ga dat ik alleen onder de genade leeft. Volgens mij doen die het niet, als je dan komt te overlijden ga je gelijk naar de hemel. En als dat zo zou gaan, hoefde het voor mij hier ook niet meer.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: maandag 24 oktober 2011, 14:12
|
|
|
|
| COOTJE711 schreef: | pffff.......
oja ik erger me er ook regelmatig aan....  |
Ik ook hoor, 180 op een snelweg waar je 120 mag vind ik nog steeds aso
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: maandag 24 oktober 2011, 14:31
|
|
|
|
ik sta ook geregistreerd als donor met uitzondering van ... kweet het geeneens meer. ben al zolang donor. maar even over ouderen. ik werk dus in de ouderenzorg en wat ik daar zie vind ik in en in triest. mensen die klaar zijn met hun leven en verlangen naar het einde ervan, mogen niet sterven. niet eens een natuurlijke dood. we blijven het lijden maar verlengen met medicatie, voedsel en drinken. dat vind ik ook onnodig lijden. soms kunnen we teveel ....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 24 oktober 2011, 14:35
|
|
|
|
| MOMO697 schreef: | ik sta ook geregistreerd als donor met uitzondering van ... kweet het geeneens meer. ben al zolang donor. maar even over ouderen. ik werk dus in de ouderenzorg en wat ik daar zie vind ik in en in triest. mensen die klaar zijn met hun leven en verlangen naar het einde ervan, mogen niet sterven. niet eens een natuurlijke dood. we blijven het lijden maar verlengen met medicatie, voedsel en drinken. dat vind ik ook onnodig lijden. soms kunnen we teveel .... |
Ik werk ook in de ouderen zorg maar bij ons is het over het algemeen de afspraak met artsen en familie dat als de bewoners aangeven geen eten of drinken te willen dit te accepteren en ik werk in een christelijk huis! De mensen geven zelf aan als ze ziek zijn nee geen eten of nee geen drinken dan is het aanbieden ja is ja nee is nee, warme zorg noemen wij dat, pijn verlichten indien nodig en verder dus warme zorg.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: maandag 24 oktober 2011, 14:38
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Nee he meneer maakt me weer aan het twijfelen Maar ik laat het op het laatst aankomen denk chat je weet het he mijn situatie, moet eerst een eind rijden en dan lopen en 10km ben bang dat ik dat niet red  |
10 kilometer lopen, mogen ze mij ook wegdragen hoor. Passen wij gewoon op de koffie is dat geen goed idee??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: maandag 24 oktober 2011, 14:41
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | | Ik werk ook in de ouderen zorg maar bij ons is het over het algemeen de afspraak met artsen en familie dat als de bewoners aangeven geen eten of drinken te willen dit te accepteren en ik werk in een christelijk huis! De mensen geven zelf aan als ze ziek zijn nee geen eten of nee geen drinken dan is het aanbieden ja is ja nee is nee, warme zorg noemen wij dat, pijn verlichten indien nodig en verder dus warme zorg. |
Dat vind ik fijn om te horen Erika, dat het ook anders kan. Bij ons gebeurd dat veel te weinig. Of ik heb er te weinig zicht op. Voor mijzelf is het gewoon moeilijk om te zien hoe mensen lijden onder "het oud zijn".
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 24 oktober 2011, 14:50
|
|
|
|
|
Na 4 weken vertraging toch eindelijk nieuwe ventilatoren in huis...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: maandag 24 oktober 2011, 14:51
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Je vergeet "s" Yelnin  |
nee die "s" had ik bewust weggelaten Herman
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 24 oktober 2011, 14:57
|
|
|
|
geen inkomen.... heb suikeroompje...
en maak zo de lijst maar langer..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: maandag 24 oktober 2011, 14:59
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | Ik ook hoor, 180 op een snelweg waar je 120 mag vind ik nog steeds aso  |
waarschijnlijk zie je ze dan niet eens meer voorbij komen, ja zoefffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff that's all
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 24 oktober 2011, 15:00
|
|
|
|
Vannaaf op het menu:
HUTSPOT MET ROOKWORST
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: maandag 24 oktober 2011, 15:03
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Vannaaf op het menu:
HUTSPOT MET ROOKWORST |
Ik vind hutspot zielig, daarom eet ik alleen de worst
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 24 oktober 2011, 15:05
|
|
|
|
| YELNIN491 schreef: | Ik vind hutspot zielig, daarom eet ik alleen de worst  |
vertel... wat is er zielig aan de hutspot?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 24 oktober 2011, 15:06
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | | Inderdaad, tegenwoordig is er al sprake dat mensen na hun 80ste die ongeneeslijk ziek zijn, maar in te laten slapen. Omdat anders de kosten uit de hand gaan lopen, dat stond in een krant (geen refo) en wat je er van vond. TEGEN dus. Dat gingen ze onderzoeken, en de wet moest dan wel worden aangepast. En ja, als iemand er uit wil stappen, is dat een persoonlijke keuze, maar wel 1 ding een ieder komt ook alleen voor God te staan. En wat het donorschap betreft, dat is persoonlijk daar laat ik mij niet overuit, dan zit ik morgen nog te typen . Maar waarom moet je als je nee zegt je eigen verantwoorden? En bij JA niet? |
Ik heb nog nooit meegemaakt dat iemand overleed (inslapen vind ik meer iets bij dieren) omdat men de kosten te hoog vond Gerrit.....Zo werkt het niet gelukkig... Wat wel een punt van discussie is-en ik vind dat op zich geen verkeerde discussie- de oplopende kosten van de gezondheidszorg....Als jij 95 bent wil je dan nog een nieuwe heup? En weet je hoeveel dat kost???En is dat nog wel rendabel? Moet je tegen beter weten in allerlei dure behandelingen ondergaan? Moet iemand die rookt nieuwe longen? Of een alchoholist een nieuwe lever? Dat zijn allemaal ethische discussies en gelukkig wat anders dan zoals jij het formuleert.
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op maandag 24 oktober 2011, 15:09
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: maandag 24 oktober 2011, 15:07
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | vertel... wat is er zielig aan de hutspot? |
stampen doet zeer hoor
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: maandag 24 oktober 2011, 15:09
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | geen inkomen.... heb suikeroompje...
en maak zo de lijst maar langer..  |
dan houden we het maar op de lijst die CM zelf heeft gemaakt en vullen we ons profieltje in met al deze extra informatie
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: maandag 24 oktober 2011, 15:12
|
|
|
|
Ik heb het filmpje nog niet bekeken maar alleen de discussie gevolgd. En ik ben het met Henk eens. Onbekend maakt onbemind he?
Elke dag is een wonder, de schepping is een wonder. God is een God van wonderen. Maar om God nou te gaan beperken tot deze wonderen vind ik Godslastering. Hij doet nog zoveel wonderen in mensenlevens. Maar als daar geen geloof voor is, kan Hij ook niks doen. Jezus stuurde ook iedereen weg die geen geloof voor genezing had. Toen pas kon Hij genezen.
Maar goed, ik laat iedereen hier in zijn of haar eigen geloofswaarde.
Voor mij is de toetssteen of men Jezus als Verlosser en Zoon van God belijdt. Of Hij mens is geworden, en gebleven. En of men gelooft dat Hij als eerste van velen opgestaan is uit de dood. Dat wij door Hem het eeuwig leven hebben. Door Zijn verzoenend sterven aan het kruis en vergeving van zonden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 24 oktober 2011, 15:20
|
|
|
|
| YELNIN491 schreef: | stampen doet zeer hoor  |
Ik heb nooit een aardappel, wortel of ui au horen roepen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: maandag 24 oktober 2011, 15:24
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | | Ik heb nooit een aardappel, wortel of ui au horen roepen... |
beter luisteren, hebben ook gevoel he
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 24 oktober 2011, 15:25
|
|
|
|
Spruitjes...want die lagen er nog(toen ik besloot chinees te gaan halen) Met een kippenpoot...
(gewoon ...omdat ik niet van huilende wortels en uien hou)
Laatst aangepast door
|
ZEELAND736
|
op maandag 24 oktober 2011, 15:26
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: maandag 24 oktober 2011, 15:27
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Spruitjes...want die lagen er nog(toen ik besloot chinees te gaan halen) Met een kippenpoot...
(gewoon ...omdat ik niet van huilende wortels en uien hou) |
zo mag ik het horen!! veel beter!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 24 oktober 2011, 15:31
|
|
|
|
Even een geheel andere vraag... Is er iemand die berichten van Jolan krijgt...of ontvangt???
Ze zou vandaag geopereerd worden toch???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: maandag 24 oktober 2011, 15:31