| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: woensdag 26 oktober 2011, 22:03
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | | HUH? heb je gedroomd? |
was het maar een droom :) Werken noemen ze zoiets
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 26 oktober 2011, 22:05
|
|
|
|
Omdat er heidense tradities zijn geen Kerst vieren? Ook bij Pasen zijn er heidense tradities.
Omdat Nederland steeds meer ontkerstend, dus die dagen maar afschaffen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 26 oktober 2011, 22:07
|
|
|
|
|
wat een onzinnig topic eigenlijk.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: woensdag 26 oktober 2011, 22:08
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Ik heb nog nooit meegemaakt dat iemand overleed (inslapen vind ik meer iets bij dieren) omdat men de kosten te hoog vond Gerrit.....Zo werkt het niet gelukkig... Wat wel een punt van discussie is-en ik vind dat op zich geen verkeerde discussie- de oplopende kosten van de gezondheidszorg....Als jij 95 bent wil je dan nog een nieuwe heup? En weet je hoeveel dat kost???En is dat nog wel rendabel? Moet je tegen beter weten in allerlei dure behandelingen ondergaan? Moet iemand die rookt nieuwe longen? Of een alchoholist een nieuwe lever? Dat zijn allemaal ethische discussies en gelukkig wat anders dan zoals jij het formuleert. |
Hallo Willemijn.
Maar wij zijn toch geen rechters en ook geen mensen die berekeken of het nog interesant is om iets te krijgen dat moeten de mensen zelf aangeven vind ik . Sjalom. Martin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 26 oktober 2011, 22:11
|
|
|
|
Eigenlijk best wel ja
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: woensdag 26 oktober 2011, 22:12
|
|
|
|
weer een lekker kladder onderwerp
Heb hele dag gewerkt vanaf half tien tot half vier, daarna thuis aan de slag en vanavond tot 22.00 uur verslagen geschreven. Anders heeft de advocaat niets te lezen morgen, ook zo sneu En vanacht
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: woensdag 26 oktober 2011, 22:16
|
|
|
|
| COOTJE711 schreef: | Zo jou wintervoorraad is dus weer compleet...  |
Nouuuu.......Er kan nog meer bij . En .....voor vis zijn er altijd wel gegadigden. En het is ook wel leuk om af en toe eens wat weg te geven.
Visser die wél voorkeur heeft voor bepaalde vissoorten
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 26 oktober 2011, 22:25
|
|
|
|
| MOMO697 schreef: | Ik hou van sfeervolle muziek, muziek met gevoel Maar heb niks met kerst, bovendien is het een lachertje om de geboorte van onze Verlosser in december te vieren. Simpel rekensommetje leert ons dat het helemaal niet in december heeft plaatsgevonden. Het is een zinlose kerkelijke traditie. Je kan er nog zoveel inhoud aan geven als je wilt maar het is en blijft een heidens gebruik met een christelijk sausje. Voor mij zit daar geen echtheid in. Maar goed, dat is mijn persoonlijke mening. Ik luister wel naar mooie muziek. | Als ik denk aan kerstdiensten, die ik heb meegemaakt, duurden ze soms wel 6 uur. Iedereen mocht een bepaalde inbreng hebben en daar maakten ze gretig gebruik van. Helaas vonden de meesten dat ze zelf zo goed konden zingen, meestal verlangde ik na de eerste drie bijdrages al naar oordopjes. Maar wat mij het meeste stoorde was, dat het in mijn ogen niks met de boodschap te maken had, en die boodschap is er wel degelijk. Ten eerste geloof ik dat het een opdracht van God is christelijke feesten te vieren. In het OT stelt Hij feesten in, en aangezien ik vind dat je dat principe ook kunt overnemen. We vieren met Kerst de komst van Jezus. Wat is daar zo bijzonder aan? In mijn ogen raakt dit het hart van ons geloof. God wil wonen bij de mensen, in het OT liet Hij de tabernakel en daarna de tem pel bouwen als symbool van Zijn aanwezigheid. In het nieuwe testament gaat dat zelfs nog verder, Hij komt Zelf naar de wereld om onder ons te wonen. Wat is daar zo verrassend en vernieuwend aan? In geen enkele andere religie zien we dit terug, God als mens onder de mensen, zonder dat Hij echt mee doet met hun zonde. Wij kunnen belijden dat God dichtbij is, dat Hij als Persoon naast ons staat en beseft wat wij door moeten maken. Wij geloven in God als Iemand die bij ons wil zijn, in ons wil wonen en samen met ons op weg gaat. Dat is volgens mij de centrale boodschap, die bij Kerst centraal zou moeten staan: God die dichtbij ons is...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 26 oktober 2011, 22:29
|
|
|
|
| YELNIN491 schreef: | wordt het in de trant van: hee hallo, hoe gaat het? ja goed, fijn, gezellig. hoe heet je, waar woon je en nu ophoepelen!! who's next!!??
ik ga niet!! | Hoe zou jij dat anders doen bij een eerste date? Het kan zijn, dat je dan na 5 minuten ook stilvalt en dan zit je uren tegenover elkaar zonder dat je een goed woord kunt uitbrengen....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: woensdag 26 oktober 2011, 22:29
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Je hebt het idee dat je op watten loopt. En het gevoel komt niet meer terug. Komt omdat ik waarschijnlijk jaren lang suikerziekte heb gehad zonder dat ik het wist.... |
sterkte Chat!!! pas goed op jezelf, misschien moet je toch maar die fjorden inschakelen 5 november
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: woensdag 26 oktober 2011, 22:31
|
|
|
|
| MARYAN401 schreef: | Is dat ook het Zeeuwse dialect, net als die andere zin Ik ken alleen de zin 'ons bent zuunig hé'.  |
Die zin geldt alleen voor Walcheren. Als daar een toerist met een lekke band bij iemand aanbelde voor wat water vroegen ze een kwartje. Wat ze tegenwoordig vragen is me niet bekend.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: woensdag 26 oktober 2011, 22:36
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Hoe zou jij dat anders doen bij een eerste date? Het kan zijn, dat je dan na 5 minuten ook stilvalt en dan zit je uren tegenover elkaar zonder dat je een goed woord kunt uitbrengen.... |
nou eigenlijk heb ik daar geen last van, gesprek loopt meestal wel , maar als ik na vijf minuten stilval is er toch wel iets aan de hand denk ik
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: woensdag 26 oktober 2011, 22:36
|
|
|
|
| MARTIN695 schreef: | Hallo Willemijn.
Maar wij zijn toch geen rechters en ook geen mensen die berekeken of het nog interesant is om iets te krijgen dat moeten de mensen zelf aangeven vind ik . Sjalom. Martin |
Maar wij betalen er allemaal wel voor....zorgverzekeringen zijn onbetaalbaar aan het worden.......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 26 oktober 2011, 22:41
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Ik heb ook eens naar die film gekeken. En het valt me juist op, hoe zachtmoedig die man is, hij gaat er op een goede manier mee om. God heeft hem de bediening gegeven, en hij eist nergens de plek van God op. Hij dwingt niet, hij manipuleert niet en staat open voor correctie. En dat je hem dan als bedrieger neerzet, vind ik eigenlijk heel schandalig. Hij erkent dat er terugval is, hij erkent dat niet iedereen geneest en ze laten mensen niet vallen als ze niet genezen, ze komen zelfs op bezoek. Hoezo bedrieger? En hij vindt het net zo erg dat die twee mensen niet genezen waren, maar er waren vier mensen in deze reportage wel genezen waren, heb je dat ook opgemerkt? Uiteindelijk bepaalt je eigen achtergrond heel sterk hoe je naar zo'n docu kijkt. |
| Quote: | | Uiteindelijk bepaalt je eigen achtergrond heel sterk hoe je naar zo'n docu kijkt. |
Juist door mijn 'achtergrond'(kindertijd en hersenspoeling groepen), dat ik de waarheid daarvan onder ogen heb gezien, en niets verdrongen heb en goedgepraat, maakt dat ik nu alleen de waarheid kan zien.
Ik kan zelfs niet anders.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: woensdag 26 oktober 2011, 22:41
|
|
|
|
De discussie hier gaat zich richten op de ontvangers... mogen rokers een nieuwe long, alcoholisten een nieuwe lever? Mogen hoogbejaarden uberhaupt wel medisch ingrijpen als dat een dure ingreep is?
Deze discussie moeten we niet willen voeren, het brengt ons op een hellend vlak want waar houd het op? Wat is de "waarde" van gezondheid?
Dat we opa van 95 geen nieuwe nier gunnen vanwege zn leeftijd en de kosten, daar kan iedereen zich wat bij voorstellen, (totdat het jouw opa is of als je zelf die opa geworden bent) Maar stel dat je zwanger bent van een gehandicapt kind met een lage levensverwachting en dat is bekend. (Nu even aub niet de verhalen van mensen die je kent en waar achteraf toch n gezonde baby kwam, daar gaat het NIET over in dit voorbeeld) Een ziektekostenverzekering kan dan stellen dat indien je niet aborteerd, de volledige kosten van gezondheidszorg voor eigen rekening komen. Een kind met Down syndroom zou dus een luxeproduct worden dat slechts weinigen zich kunnen veroorloven...
Mijn stelling: als je nu eisen gaat stellen aan ontvangers, kan de realiteit wel eens een stuk verder gaan dan je nu voor ogen hebt, daarom: GEEN eisen aan ontvangers!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: woensdag 26 oktober 2011, 22:44
|
|
|
|
| YELNIN491 schreef: | verstandig, gaan we duimen dat je gezondheid dan niet meer om te is. |
mag bidden ook? heb daar betere ervaringen mee dan met duimen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: woensdag 26 oktober 2011, 22:44
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | | Maar wij betalen er allemaal wel voor....zorgverzekeringen zijn onbetaalbaar aan het worden....... |
dat komt mede doordat er randverschijnselen worden betaald uit die pot. voorbeelden te over: rollators, alleen nieuwe scootmobiels, geen maaltijdvergoeding in ziekenhuizen, vakanties uit pgb-potje, etc etc etc
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: woensdag 26 oktober 2011, 22:48
|
|
|
|
| MOMO697 schreef: | mag bidden ook? heb daar betere ervaringen mee dan met duimen  |
is ook toegestaan hoor, maar dat doe ik sowieso wel, dat duimen komt erbij
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: woensdag 26 oktober 2011, 22:55
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | | wat een onzinnig topic eigenlijk. |
Geldige reden om off-topic te gaan
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: woensdag 26 oktober 2011, 22:56
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Je hebt het idee dat je op watten loopt. En het gevoel komt niet meer terug. Komt omdat ik waarschijnlijk jaren lang suikerziekte heb gehad zonder dat ik het wist.... |
Wat vervelend Chat! Sterkte!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: woensdag 26 oktober 2011, 22:57
|
|
|
|
| COOTJE711 schreef: | kijk maar uit voor ontploffingen, dat schijnt vaker voortekomen, vooral op het strand in zeeland  |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: woensdag 26 oktober 2011, 22:58
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Juist door mijn 'achtergrond'(kindertijd en hersenspoeling groepen), dat ik de waarheid daarvan onder ogen heb gezien, en niets verdrongen heb en goedgepraat, maakt dat ik nu alleen de waarheid kan zien.
Ik kan zelfs niet anders. |
Ik snap jullie allebei heel goed. Maar blijf af van het oordelen over andere mensen. Ook al is het in filmpjes. Laat het oordelen over aan God. We zijn het erover eens dat God geneest. Hoe en wanneer is alleen Zijn verantwoordelijkheid. Niet de onze. Andersom ook. Als er geen genezing is, blijf ik er ook vanaf.
Het enige wat we elkaar verschuldigd zijn is Liefde.
Ook als we het niet eens zijn.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: woensdag 26 oktober 2011, 23:04
|
|
|
|
| MARRY942 schreef: | Ik vind het gewoon frappant, dat het meestal mannen zijn die jaren-oude foto's plaatsen....wij dames zijn daar over het algemeen best eerlijk in he?  |
En hoe weet gij dat? Van die ouwe foto's?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 26 oktober 2011, 23:10
|
|
|
|
|
Dat komt toch ook door de euro, en dat bijna alles is geprivatiseerd?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYAN401
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 26 oktober 2011, 23:12
|
|
|
|
| Quote: | Het enige wat we elkaar verschuldigd zijn is Liefde.
Ook als we het niet eens zijn. |
Mee eens!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYAN401
|
|
Geplaatst: woensdag 26 oktober 2011, 23:13
|
|
|
|
Dit lied, is eerder geplaatst, zongen we vanavond op Bijbelkring. Een prachtig lied! Was een mooie avond, we bespreken de 7 gemeenten (boek Openbaring). Vanavond was Filadelfia aan de beurt.
Opwekking 585 - Er is een dag http://www.youtube.com/watch?v=t4u9Xccr3AM
Laatst aangepast door
|
MARYAN401
|
op woensdag 26 oktober 2011, 23:28
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: woensdag 26 oktober 2011, 23:29
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Als ik denk aan kerstdiensten, die ik heb meegemaakt, duurden ze soms wel 6 uur. Iedereen mocht een bepaalde inbreng hebben en daar maakten ze gretig gebruik van. Helaas vonden de meesten dat ze zelf zo goed konden zingen, meestal verlangde ik na de eerste drie bijdrages al naar oordopjes. Maar wat mij het meeste stoorde was, dat het in mijn ogen niks met de boodschap te maken had, en die boodschap is er wel degelijk. Ten eerste geloof ik dat het een opdracht van God is christelijke feesten te vieren. In het OT stelt Hij feesten in, en aangezien ik vind dat je dat principe ook kunt overnemen. We vieren met Kerst de komst van Jezus. Wat is daar zo bijzonder aan? In mijn ogen raakt dit het hart van ons geloof. God wil wonen bij de mensen, in het OT liet Hij de tabernakel en daarna de tem pel bouwen als symbool van Zijn aanwezigheid. In het nieuwe testament gaat dat zelfs nog verder, Hij komt Zelf naar de wereld om onder ons te wonen. Wat is daar zo verrassend en vernieuwend aan? In geen enkele andere religie zien we dit terug, God als mens onder de mensen, zonder dat Hij echt mee doet met hun zonde. Wij kunnen belijden dat God dichtbij is, dat Hij als Persoon naast ons staat en beseft wat wij door moeten maken. Wij geloven in God als Iemand die bij ons wil zijn, in ons wil wonen en samen met ons op weg gaat. Dat is volgens mij de centrale boodschap, die bij Kerst centraal zou moeten staan: God die dichtbij ons is... |
Ten eerste: Kerst is geen christelijk feest. Jezus heeft ons ook geen opdracht gegeven om deze dag te gedenken.
Ten tweede: Elke dag zouden we moeten leven in de wetenschap / geloof dat God dichtbij ons is
Kerst is voor mij opgeklopte pudding; t ziet er mooi uit maar t is allemaal lucht.
Gelukkig leven we in een vrij land en mogen we kerst beleven zoals we willen. En bovendien is God ook niet afhankelijk van ons beleven. Hij doet wat Hij wil. En das maar goed ook.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: woensdag 26 oktober 2011, 23:45
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | | Nou Gerrit, je hebt er wel allemaal meningen over die je een beetje ongenuanceerd op het forum deponeert.......terwijl je iets hebt van 'horen zeggen'....... |
Heb jij al iets gedoneerd dan, of ben jij nu ook iets aan het door geven wat anderen al lang hebben gedaan? En waarom zou ik de mening, of nieuws uit de media niet moeten geloven? En wat jij en anderen zeggen, wel als betrouwbaar en eerlijk moeten accepteren. Voor mij is dat ook wat jij nu doet ook, ongenuanceerd, iets doorgeven. En zo gaat het uitlopen in een ongenuanceerd, ik heb gelijk debat. Dan rest mij nog 1 ding, ik ben nog steeds niet, overtuigt van een veilig registratie systeem, ter bevordering van het donorschap. Ik houd het nog steeds op, mijn familie weet, wat mijn laatste wens is, en verder ga ik niet.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: woensdag 26 oktober 2011, 23:46
|
|
|
|
| YELNIN491 schreef: | nou eigenlijk heb ik daar geen last van, gesprek loopt meestal wel , maar als ik na vijf minuten stilval is er toch wel iets aan de hand denk ik  |
reden 1) tot over je oren verliefd en valt stil omdat zijn lippen zo zacht zijn reden 2) wat een saaie piet (zal aan de naam liggen) en verzint een reden om zo snel mogelijk weg te kunnen ... reden 3) de film vraag alle aandacht en je vergeet je date ... (3d bril) reden 4) jij valt stil omdat hij zoveel te vertellen heeft ...
|
|
| Naar boven |
|
|