| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 27 oktober 2011, 16:27
|
|
|
|
| MOMO697 schreef: | En nu had ik het weer: Momo zegt met goede bedoelingen op: dinsdag 25 oktober 2011, 06:47 :
Ze is blij dat God al zoveel heeft kunnen doen in mijn leven, maar.....ze gelooft dat er nóg veel meer mogelijk is, als ik daar geloof voor zou hebben....Hiermee impliceerd ze voor mij, dat er nog vanalles beter kan. Terwijl ik juist zoiets heb van blijdschap elke dag, dat ondanks wat ik heb meegemaakt, ik nu toch een normaal, gelukkig en bevredigend leven leid, al enkele jaren. Ik ben gelukkig, tevreden, er is humor, geluk en blijdschap in mijn leven.
En dan vind ik het erg vervelend, iemand die zegt dat het nog beter kan, als ik daar geloof voor zou hebben....wordt er weer geïmpliceerd dat ik niet genoeg geloof heb, zelfs dat er het een en ander beter kan in mijn leven. deze dingen drukken me naar beneden, zit ik niet op te wachten.
Is helemaal niet bedoeld om je naar beneden te halen of om te zeggen dat je onvoldoende geloof hebt. |
Hai, ik wist ook wel dat je het zo niet bedoelde, maar het voelde zo, zoals ik het beschreef hierboven... Dat je nu zegt dat je het niet zo bedoelt, doet me goed. ook al wist ik dat. zou echt 'zonde' zijn, als we ruzie zouden hebben, om iets wat niet zo is bedoelt. en ik wellicht ook verkeerd heb begrepen. Ik vraag het gewoon de volgende keer. Ik had ook eventjes gedacht om je hiérover te mailen. Had ik achteraf beter even kunnen doen. Weet ik voor de volgende keer.
| Quote: | | Je kan idd leven in de zekerheid van het geloof en gelukkig zijn met wat je al hebt. Dat is prima, niks mis mee. |
Ja, of met wat ik al heb bereikt met Gods hulp. Er zijn dingen die ik nooit voor elkaar had gekregen zonder geloof.
| Quote: | | Maar ik wil leven in de verwachting dat God nog meer gaat doen in mijn leven. Ik heb grote verwachting van Hem. |
Ja, dát heb ik ook. Ik heb niet zoiets, van nou ben ik er, klaar. Ik wil nog veel meer bereiken met Gods hulp en door het geloof.
| Quote: | | En nee, ik word daarin niet teleurgesteld. Soms word ik teleurgesteld als ik op mijn eigen inzichten mijn leven invul. Soms ??? Eigenlijk altijd !!! |
Ja, er staat ook geschreven van 'vertrouw op de Here en steun op uw eigen inzicht niet.' Ik heb ook mijn gevoel en verstand van God gekregen. Eigenlijk zal je gevoel en verstand samen moeten werken met Gods wil, denk ik.
| Quote: | | Ik wil mij uitstrekken naar wat Hij gaat doen want Hij is een groot God. En ondertussen geniet ik van alles wat Hij al gedaan heeft. |
Ja, zo omschrijf je het mooi, vind ik.
| Quote: | | Enne, ik heb niet via via van genezingen gehoord. Ik ken de mensen persoonlijk. |
Ik ben ook genezen van borderline en slikstoornis, dat was wel een proces en niet in een keer, en met hulp van anderen, wat je dan vaak later pas ziet. En van nog véél meer dingen. Maar deze twee springen er nu even uit voor mij.
| Quote: | | Geniet van je leven samen met Hem, thats all. |
Jazeker...
Laterz!, ik ga nu weer het een en ander doen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: donderdag 27 oktober 2011, 16:35
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Deze wel dan?  |
Neu, deze arts maakt zich alleen druk om de afbetalingen van zijn huis.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 27 oktober 2011, 16:50
|
|
|
|
| MOMO697 schreef: | | Mijn Waarheid baseer ik op Gods Waarheid en dat is Jezus. Mijn eigen achtergrond doet er niet toe. |
Ja, dat is waar, Gods Waarheid.
Ik bedoel, dat als ik reageer, er vaak wordt gesuggereerd door iemand dat dat komt door mijn verleden. De inhoud van mijn reactie.
En dat stoort mij behoorlijk.
Alsof ik dat verleden niet allang verwerkt heb.
Ik reageer zeg maar blanco, zonder ballast van een onverwerkt verleden.
En dan, net wat jij zegt, doet mijn achtergrond er helemaal niet toe. En als die achtergrond er steeds bijgehaald wordt door iemand, alsof die er wel toe doet, stoort dat mij dus behoorlijk.
Tuurlijk ben je beïnvloed door het een en ander uit je verleden en kindertijd, dát bedoel ik niet.
Maar, hele postings die iemand niet bevallen toeschrijven aan mijn verleden, stoort mij behoorlijk .
Ik zit hier zo serieus mogelijk als ik kan te forummen. Dan zit ik daar helemaal niet op te wachten. zeker als dat bij herhaling gebeurd.
Dus, Chatuliem, als ik, reageer hoe ik het denk en voel dat iets is, dan komt dat niet elke keer door mijn verleden. Van mijn part ben je het er niet mee eens, maar het bijna elke keer op mijn verleden gooien, dat stoort mij behoorlijk.
Do I make myself clear?
Laterz!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: donderdag 27 oktober 2011, 16:55
|
|
|
|
| ANNETTE050 schreef: | Marry.. ...da's te VET....  |
Maar wel "vet-gaaf-makkelijk"!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: donderdag 27 oktober 2011, 16:58
|
|
|
|
Ben vandaag stout geweest, heb lekker zitten gluren naar de ONTZETTEND KNAPPE werkman die bij mijn buufie aan het klussen is, jeempie wat bestaan er een knappe mannen zeg!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: donderdag 27 oktober 2011, 16:59
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | | Kan je met trein gaan? |
De trein stopt helaas niet bij de zee Herman
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: donderdag 27 oktober 2011, 17:02
|
|
|
|
Mijn mooiste moment vandaag: Marokkaans oppaskindje, moeder komt haar ophalen: en dan zegt ze onder een dikke afscheidsknuffel: Buuf Marry, ik wil wel altijd bij jou wonen!  Mijn dag kan niet meer stuk!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYAN401
|
|
Geplaatst: donderdag 27 oktober 2011, 17:09
|
|
|
|
| BRIGIT826 schreef: | Waarom zijn er mannen die je profiel hebben gezien en dan voor de eerste keer met je privé-chatten, gelijk naar je toe willen komen en met je het bed in willen? ( Plat gezegd) Volgens mij ben je toch een Christen en op een Christelijke datingsite, dan weet je toch dat het bed niet op de eerste plaats moet komen. Het bed is toch niet het belangrijkste. Volgens mij kun je het woord Christelijk dan ook beter tussen aanhalingstekens zetten. |
Ben je meerdere van zulke mannen tegengekomen? Ik kom ze eigenlijk nooit tegen en ben hier al wat langer. Dat spijt me overigens niet hoor.
Laatst aangepast door
|
MARYAN401
|
op donderdag 27 oktober 2011, 17:49
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYAN401
|
|
Geplaatst: donderdag 27 oktober 2011, 17:11
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Volgens mij is het forum een uitgelezen gelegenheid om eens te discussieren over elkaars verschillende belevingen van Godsdienst en christen zijn...... Niet een gelegenheid om geloofsgenootschappen waar je slechte ervaringen mee hebt eens erg onderuit te halen en te veroordelen...... Persoonlijk denk ik als je dat doet dat je je verleden nog niet verwerkt hebt....en dat je daar dan maar eens aan moet beginnen...... |
Dat ben ik helemaal met je eens, Willemijn!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: donderdag 27 oktober 2011, 17:11
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | | Kan je met trein gaan? |
drie uur heen en drie uur terug zou het de moeite waard zijn? wie vanuit het westen zou dat naar het noorden toe doen? haha, altijd een gezellig onderwerp die reistijd ...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: donderdag 27 oktober 2011, 17:16
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | sorry voor de late reactie,ik bedoel de middenweg tussen angst en liefde. Of beter de middenweg tussen angst en vertrouwen.... |
Rom 8,15 Want u hebt niet de Geest van slavernij ontvangen, die opnieuw tot angst leidt, maar u hebt de Geest van aanneming tot kinderen ontvangen, door Wie wij roepen: Abba, Vader!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 27 oktober 2011, 17:20
|
|
|
|
| MARRY942 schreef: | Hmmmm eh....Herman? Ik vind dat je zelf ook tamelijk veel online bent hoor!  |
KLOPT...jazeker Herman...ook jij bent hier veel.... Maar wil je weten wat ik heb gedaan???
Van 9-12.30 gewerkt.. Boodschappen gedaan...naar huis...thuis opgeruimd. Toen was het tijd voor fysio...Even nog een halfuurtje met iemand staan kletsen. Dochter was alweer thuis en gaan we voor het eten... Tot nu toe...is dat allemaal vrij normaal...tussendoor kijk ik dan nog even op de pc ja...
En de rest?? Vertel ik je niet...is prive...Bovendien heb ik mijn eigen verantwoordelijkheid...kan dat redelijk goed aan!!!!!!!!!!!
Laatst aangepast door
|
ZEELAND736
|
op donderdag 27 oktober 2011, 17:23
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: donderdag 27 oktober 2011, 17:25
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Ik heb de was buiten opgehangen, de zon en de wind doen hun werk voor de was.  |
Mijn was hangt ook buiten.
Wat doen we toch veel op zo'n dag he?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: donderdag 27 oktober 2011, 17:26
|
|
|
|
| MARRY942 schreef: | Maar wel "vet-gaaf-makkelijk"!  |
....en vet-gaaf-lekker....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 27 oktober 2011, 17:27
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | sssst Josina, niet iedereen hoeft te weten met welk aas ik vis he.  | Visser geef je ook weleens vis weg??? Ik bedoel...ik wil het zelfs wel kopen... Want...ehhhh...dan kom ik er gewoon effe om hoor... Bie mien vandean is dah nie no varre wig e???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: donderdag 27 oktober 2011, 17:27
|
|
|
|
| MARRY942 schreef: | Maar wel "vet-gaaf-makkelijk"!  |
gooi ff wat komkommer en tomaat in een bakkie, olijfolie, feta kaas en kruiden erbij
maakt het toch nog gezond
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: donderdag 27 oktober 2011, 17:33
|
|
|
|
| YELNIN491 schreef: | Ligt, zegt men he aan de autodrop  |
ALTIJD WEER DIE AUTODROP!!!!!!!!!!!!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BRIGIT826
|
|
Geplaatst: donderdag 27 oktober 2011, 17:35
|
|
|
|
|
ik ben er 3 tegen gekomen terwijl ik pas net volledig lid ben geworden en dan ga ik toch m'n bedenkingen krijgen bij deze site
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: donderdag 27 oktober 2011, 17:36
|
|
|
|
Oooooooooh, beetje reclame maken hier op CM
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
NATHANYA830
|
|
Geplaatst: donderdag 27 oktober 2011, 17:48
|
|
|
|
|
Vanavond zit er prei in het pannetje en kippie in de oven, lekker...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: donderdag 27 oktober 2011, 17:50
|
|
|
|
| BRIGIT826 schreef: | | ik ben er 3 tegen gekomen terwijl ik pas net volledig lid ben geworden en dan ga ik toch m'n bedenkingen krijgen bij deze site |
Dat ligt niet aan de site, maar meer aan ut gedrag vant haantje
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: donderdag 27 oktober 2011, 18:08
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Hoi, ben het met heel veel met je eens, bijna alles.
Over die klasse behandelingen. ik kan mij nog herinneren, dat zo'n jaar of 20 geleden, dan had je particulier verzekerd en ziekenfonds. Ja, en het was algemeen bekend dat 'particuliere verzekerden beter werden behandeld. Want die moesten bijvoorbeeld bij elke huisartsenbezoek betalen. de ziekenfonds patiënten, daar kregen huisartsen een bepaald bedrag per jaar voor. Of ze nu nooit kwamen, of heel vaak. En ook, als je dan naar een ziekenhuis werd doorverwezen voor een eenvoudig hartfilmpje, kon je als particulier verzekerde zo eventjes 500 gulden vooruit betalen aan het ziekenhuis. En als ziekenfondsverzekerde hoefde je helemaal niets te betalen.
Als het toen zo was, waarom zou dat nu niet zo zijn? Of erger nog. Worden Amerikaanse toestanden, denk ik.
Ik heb ook iets uit de media gehoord, dat arme mensen in Brazilië werden ontvoerd naar een ziekenhuis en daar wakker werden met een litteken, daar waar de nier(en) zit(ten). En dan konden ze weer gaan. Kregen dus niets vergoed. Ja, een verslaggever schreef dat, jaren geleden eens gelezen, weet niet eens meer welk blad. zo een blad als de Times, zoiets.
Ik ben ook geen voorstander van donatie. Redenen zijn die je beschrijft hier.
Ja, of als het zo zal worden als in Denemarken, ja, dan is er de kans dat ik het uit luiheid zo zal laten. Ik heb het niet zo op met administratie en formulieren invullen. |
Waar het mij hoofdzakelijk omgaat is, dat iedereen in zijn/haar waarden moet worden gelaten. Ook als je er nu niet voor kiest, niet gelijk laten registreren. Wat ook weer zijn nadelen kent, stel ik laat mij registreren als; niet beschikbaar voor donor afgifte. Sta je in de computer geregistreerd, je krijgt een ongeluk mijn familie weet na een laatste gesprek dat ik wel voor ben. Nu hebben ze iets nodig, en mijn familie zegt doe het maar, moet er waarschijnlijk een rechter aan te pas komen, om mijn registratie ongedaan te maken. En dan is de tijd verstreken en zijn ze wel telaat. En net wat jij dus ook aangeeft, geen vertrouwen, ook niet in de administratie, of in mijn geval juist niet in deze.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: donderdag 27 oktober 2011, 18:17
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Straks worden de dagen korter, de wintertijd komt eraan  |
Als ik op mijn werk aankom is de zon net opgekomen(ik kan een beetje van de opkomst meegenieten in de achteruitkijkspiegel) en als ik thuis ben(ben net thuis)dan gaat ie net weer onder De zon zie ik dus zelden maar gelukkig heb ik genoeg (leuke collega's) om te bekijken
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: donderdag 27 oktober 2011, 18:39
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Er is nog een ander topic over dit onderwerp: welke rol je opvoeding speelt voor de rest van je leven. En iedereen wordt op een bepaalde manier gevormd. Je stelt me een persoonlike vraag, ben jij mishandeld door je vader? En dan kan ik zeggen, de korte tijd dat ik hem gekend heb, heeft hij mij nooit mishandeld. Ik heb altijd een hele goede band gehad met hem. Wat ik probeer duidelijk te maken, is, dat je doelbewust bezig bent de evangelische beweging in een kwaad daglicht te stellen en daar ga ik tegen in. De video's die je hier toont, zijn bewust geplaatst om anderen te laten zien hoe extreem "wij" zijn. Ik probeer je er voortdurend op te wijzen, dat dit zeer extreme voorbeelden zijn, en dan ga je mij persoonlijk aanvallen. En niet mij alleen, iedereen die het niet met je eens is, krijgt een sneer. Je hebt geinsinueerd dat ik seksverslaafd was en nu insinueer je weer, dat ik door mijn vader mishandeld ben. Je hebt een vreemde vorm van discussiëren Shanita. |
Volgens mij heb ik het al eens gezegd, maar ik kan haar reactie enigsinds wel een beetje voorstellen. Ik wel, niet iedereen heeft een goede band met zijn/haar vader gehad. Ik wel, maar om God te vergelijken met mijn aardse vader, niet echt. Vind ik trouwens ook geen vergelijk, misschien ligt dat ook een beetje in delijn van je geestelijke opvoeding. En ook niet alle trauma,s zijn het zelfde, de een verwerk je sneller dan de ander, en er zijn er die je nooit verwerkt. Een beetje begrip naar elkaar mag ook wel eens, en sommige dingen moet wij ook niet te persoonlijk opvatten. Ik heb het ook gedaan, en had ook weinig tot geen begrip voor anderen. Zeker of ook richting u, wand zelfs die rotopmerking van mij aan jou adres begin dit jaar zit mij vaak nog dwars. Voor mij is God, ten alle tijden God.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: donderdag 27 oktober 2011, 19:01
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Ik heb de was buiten opgehangen, de zon en de wind doen hun werk voor de was.  |
En hebben de zon en de wind je was ook schoon gekregen maakt wasmachine overbodig
Winterbanden gehaald, daarna ff bakkie gedaan bij een goede vriend ... 
..
Laatst aangepast door
|
CROSSROAD317
|
op donderdag 27 oktober 2011, 19:02
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BRIGIT826
|
|
Geplaatst: donderdag 27 oktober 2011, 19:12
|
|
|
|
|
nou dan mogen ze zo'n haantje van mij best op zijn gedrag aanspreken
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: donderdag 27 oktober 2011, 19:17
|
|
|
|
Donderdag 27 oktober, Psalm 119: 121-128; Wees gij mijn borg.
Mijn Borg en Zaligmaker – ik vond dat vroeger altijd maar een ouderwetse uitdrukking. Maar van lieverlee is die gedachte verdwenen. Dat zo stoffige klinkende woord ‘borg’ is goedbeschouwd een hypermoderne uitdrukking! Dan denk ik niet eens allerlei waarborgfondsen waarop je een beroep kunt doen in het geval gekochte producten niet aan de verwachting voldoen. Ik denk vooral aan de wereld van de techniek. Een borg is een onderdeel van een apparaat dat ervoor zorgt dat grote ongelukken uitblijven. ‘Er zit een borg op’, zeg je dan. ‘Kijk maar, het kan niet vastlopen, daar zorgt de borg voor.’ Zo’n borg is onze God! Als de nood het hoogst is, komt zijn redding dichtbij. Daar staat Hij borg voor. Op die uitredding doet nu de dichter van de psalm een beroep. Erg gemakkelijk heeft hij het beslist niet. Er is sprake van onderdrukkers, van hoogmoedigen. Gods wet wordt geschonden. Er moet hoogmoedig ingegrepen worden! Wat de dichter precies bedoelt. Blijft onduidelijk – maar je ziet zomaar de ellende van de ballingschap voor je: deportatie, minachting. Het is allemaal ten hemel schreiend het is godgeklaagd! En daarom roept de dichter nu Gods hulp in. ‘Waarborg het geluk van uw dienaar, sta niet toe dat hoogmoedigen mij verdrukken.’ Hier klinkt de stem van Israël, die van de mensheid, de eeuwen door.
Mijn Borg. Daar zit ons woord bergen in: veiligstellen. Wie een borg heeft is geborgen. In het uiterst geval is dat het enige dat een mens werkelijk nodig heeft: geborgenheid. En terecht zoekt de dichter die geborgenheid daar waar die exclusief te vinden: bij God alleen.
Gerechtigheid en recht heb ik gedaan, Geef mij niet over aan wie mij verdrukken. Zij klagen mij op valse gronden aan, Buigen het recht om mij te laten bukken. Wees Gij mijn borg en doe mijn recht bestaan, Spreek Gij uw woord en breek hun trots aan stukken.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: donderdag 27 oktober 2011, 19:21
|
|
|
|
| BRIGIT826 schreef: | | nou dan mogen ze zo'n haantje van mij best op zijn gedrag aanspreken |
Dat kan pas wanneer jij melding maakt van dat gedrag bij de redactie.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BRIGIT826
|
|
Geplaatst: donderdag 27 oktober 2011, 19:22