ChristianMatch

Forum

doop en uitverkiezing.
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3052 3053 3054 3055 3056 3057 3058 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 18:18

CHATULIEM619 schreef:
Voor doop geldt maar één eis: Ken je Jezus als Heer en Heiland?

Dit gaat wat ver. Toen ik gedoopt werd, zal ik een paar weken geweest zijn. Mooi feest voor de familie, Beppe helemaal vertederd en zo. Ik kende als babysmurf waarschijnlijk als grootste verlangen de melk van mijn moeder. Mijn ouders hebben zich echter wel aan de doopbelofte gehouden. Ik kan het me niet herinneren maar ik ben er zeker van dat ik niet aan jouw eis voldeed.

Thomas, ben ik nu niet gedoopt?

Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 28 oktober 2011, 18:32
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 18:26

[quote=WILLEMIJN232]

Doen we ook maar dit is ziekenhoekje dus hier mag het Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 18:29

WILLEMIJN232 schreef:
En wat betekent PMT??? Pastorale medische therapie..... Smiley die vol vragen zit

Psycho Motorische Therapie
Dat jij dat nu niet weet als verpleegkundige Clown smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 18:39

[quote=ERIKA129]

Dat begrijp ik, maar mijn vraag was of nu echt iedere bloedafname of verkoudheid hier besproken moet worden......dat is toch niet nodig mensen....... Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 18:40

COOTJE711 schreef:
Absoluut kundig om wat er gebeurd en vaak ook goed als er mensen meegeholpen worden.

Mensen moeten ergens mee vermaakt worden om het uit te zenden... Boze smiley Knipoog smiley

Ja, en in deze ook, het schijnt dat ze de hersenen hebben vermaakt Zieke smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 18:43

ERIKA129 schreef:
Psycho Motorische Therapie
Dat jij dat nu niet weet als verpleegkundige Clown smiley Knipoog smiley

Het is natuurlijk een illlusie om te denken dat vpk alles weten he? Die illusie heb ik in ieder geval niet..... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 18:45

SHANITA130 schreef:
Deze link van Alice Miller heb ik van mijn reformatorische psycholoog, dus niet de 1ste de beste.

De kern waar het om gaat is kindermishandeling, en dan zogenaamd voor eigen bestwil. en het niet mogen voelen. bijvoorbeeld: Huilt het kind, heeft ie het helemaal gedaan.
Als je je kindertijd niet verdringd, onder ogen kan zien hoe het echt was, kan je ook herstellen.

(En dit geldt natuurlijk niet voor degenen met een gelukkige jeugd :)

Van de 13 boeken die ze heeft geschreven heb ik er een stuk of 6 a 7 gelezen. De laaste boeken zijn het best, want ze komt bij elke boek tot meer en betere inzichten.

Er zijn ook christelijke boeken, gebaseerd op haar boeken, bijvoorbeeld: 'De herontdekking van het ware zelf', auteur Ingeborg Bosch.

Is Alice Miller niet van het drama van het begaafde kind? Hoe moeilijk slimme kinderen het kunnen hebben????
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 18:47

WILLEMIJN232 schreef:
Het is natuurlijk een illlusie om te denken dat vpk alles weten he? Die illusie heb ik in ieder geval niet..... Knipoog smiley

Hihi verwachte al dat je zou happen Knipoog smiley Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 18:48

COOTJE711 schreef:
Zo deze topic weer eens afgestoft..... Het is wel geen stem tijd maar toch......

Mariska, deze opmerking vind ik onzin. Bijna iedere SGP vrouw stemt gewoon zelf of anders wordt er uit praktisch oogpunt voor hen gestemd.
Een hele enkele uitzondering heeft jou genoemd standpunt.
SGP ken ik juist als dè vrouwvriendelijke partij. Denk aan het standpunten; gezin en prostitutie....

Een ander punt is dat het grootste gedeelte vind dat de vrouw niet in de regering hoort als tweede kamerlid of gemeenteraadslid.
Dit kan me geen reet schelen en ga er ook geen ruzie over maken.

Wat ik wèl vind dat het tot nu toe de meest betrouwbare parlementariërs zijn en neem me petje af want reken dat het niet makkelijk is als christen om consequent en met verstand in de politiek te zitten!!!

Cootje een echte sgp fan!! Lachende smiley

Mijn stem gaat de volgende keer ook naar de sgp, wrom? Simpel, dat geval waar ik nu op had gestemd, stuurt net de verkeerde terug naar huis. Iemand die zonder dat hij, een reintergratie cursus heeft gedaan, beter Limburgs praat als iemand die er vandaan komt, en er geboren is. Zelfs een Hollander kan hem verstaan.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 18:50

CROSSROAD317 schreef:
Ingeborg Bosch werd aangesproken/aangegrepen door de boeken van Alice Miller, maar haar therapie vorm en haar boeken zijn niet gebaseerd op de boeken van Alice Miller ...
Hieraan ligt ten grondslag het boek "Reclaming Your Life" van- en de samenwerking, met Jean Jenson ...
Mooie boeken trouwens van Alice Miller, Jean Jenson en Ingeborg Bosch, maar wat het te maken heeft met de topic titel ... "heeft de dominee gelijk?" hmm Twijfelende smiley
bovendien maakt de therapie gebruik van boeddhistische meditatietechniek...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 18:50

THOMAS968 schreef:
Dit gaat wat ver. Toen ik gedoopt werd, zal ik een paar weken geweest zijn. Mooi feest voor de familie, Beppe helemaal vertederd en zo. Ik kende als babysmurf waarschijnlijk als grootste verlangen de melk van mijn moeder. Mijn ouders hebben zich echter wel aan de doopbelofte gehouden. Ik kan het me niet herinneren maar ik ben er zeker van dat ik niet aan jouw eis voldeed.

Nee Thomas, je bent niet gedoopt.
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 18:56

THOMAS968 schreef:

Natuurlijk wel Woedende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARYAN401

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 18:56

PIETER649 schreef:
Voor de doop zoals jullie het toepassen wel ja.
Voor de doop zoals anderen die toepassen gelden weer andere criteria. Lachende smiley

Dan ga jij nu heel hard roepen dat de toepassing van doop zoals jullie hebben, de enige juiste is.
Die mening mag je hebben, das je goed recht.

Ik denk dat ieders mening wel vaststaat in deze, daarom vraag ik me af wat de meerwaarde van deze discussie is..
Tevens al omdat deze al zoooooo vaak gevoerd is op cm-forum.
Het word nu al zo gek dat bijdragen uit het verleden gepost worden op de nieuw geopende topics Gefrustreerde smiley
Jammer vind ik wel dat Cross niet mijn reactie op die post in 2010 erbij zet.....

Noemen ze dat niet een gebed zonder einde? Knipoog smiley 'k Heb er overigens wel iets van opgestoken.

Maryan, ook gedoopt dacht ik toch altijd Twijfelende smiley

Laatst aangepast door
MARYAN401
op vrijdag 28 oktober 2011, 19:01
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 19:00

CHATULIEM619 schreef:
Nee Thomas, je bent niet gedoopt.

Pardon???? Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 19:04

COOTJE711 schreef:
Zo deze topic weer eens afgestoft..... Het is wel geen stem tijd maar toch......

Mariska, deze opmerking vind ik onzin. Bijna iedere SGP vrouw stemt gewoon zelf of anders wordt er uit praktisch oogpunt voor hen gestemd.
Een hele enkele uitzondering heeft jou genoemd standpunt.
SGP ken ik juist als dè vrouwvriendelijke partij. Denk aan het standpunten; gezin en prostitutie....

Een ander punt is dat het grootste gedeelte vind dat de vrouw niet in de regering hoort als tweede kamerlid of gemeenteraadslid.

Wat ik wèl vind dat het tot nu toe de meest betrouwbare parlementariërs zijn en neem me petje af want reken dat het niet makkelijk is als christen om consequent en met verstand in de politiek te zitten!!!

Cootje een echte sgp fan!! Lachende smiley

Tja ikke is wat dat betreft toch ook een echte refo Clown smiley
Ben een tijdje afgeweken maar de laatste keer was mijn stem ook weer voor de SGP!!
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 19:06

[quote=WILLEMIJN232]

Niet een verkoudheidje nee heb je gelijk in Knipoog smiley
Maar dat is het ook niet was het maar zo.
Maar oke ik zal braaf zijn en me leven beetje beteren Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 19:19

COOTJE711 schreef:
....

Misschien wil je geen regeringsfunctie,dat is heel goed mogelijk maar je wilt ook niet nadenken over waarom de SGP een vrouw op een hoge functie niet ziet zitten?

Leanne,hoort alles maar luistert slechts selectief(naar zulke heren) Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 19:21

Ik sta er wel achter, deze uitzendingen hebben meerdere doelen.

1 van die doelen is het tonen van vakmanschap.
deze chirurgen hebben jarenlange opleiding en zijn, terecht, trots op hun vakkennis.

Ik vind het super dat iedereen zo live kan volgen hoe ver de medische wereld is.

Op dat moment moet ik ook denken aan die blufjochies vanuit de politiek die weinig verder komen dan janken over de inkomens van deze chirurgen.
Zelf op hun positie gekomen door likken op partijvergaderingen en dan commentaar hebben op vaklui omdat die teveel verdienen naar hun zin.
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 19:21

CROSSROAD317 schreef:
Dank je Herman Lachende smiley

Vat jij hem even samen Cross?Of je geeft aan vanaf welk moment de dominee over de gewraakte tekst begint,dat is ook goed........ Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 19:22

ERIKA129 schreef:
Pardon???? Gefrustreerde smiley
Moeten we hier een heel topic gaan herhalen? Op een eenvoudige vraag kan je ook een heel eenvoudig antwoord geven. Ten eerste werd mij de vraag gesteld door Momo of je iedereen mag dopen, of dat de seksuele geaardheid daar een rol bij speelt. Ik geef keurig antwoord, dat ik vind dat het enige criterium door de doop is dat je Jezus kent als Heiland en Redder.
Thomas komt met een simpele vraag hierop, en daar geef ik dan een heel consequent antwoord op. Voor verdere discussie verwijs ik dan ook maar naar andere topics...
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 19:23

MAJARO438 schreef:
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA, GESLAAGD Met een 8 pffff

NIET MEER LEREN WOEHOEOEOEOEOEOE Lachende smiley Coole smiley met zonnebril Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley

Gr Majaro

Whaaaaaaa gefeliciteerd!!!Helemaal geweldig,op naar de toekomst! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARYAN401

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 19:26

LEANNE226 schreef:
Vat jij hem even samen Cross?Of je geeft aan vanaf welk moment de dominee over de gewraakte tekst begint,dat is ook goed........ Knipoog smiley

'k Ben ook wel heel benieuwd. Heb zelf eigenlijk niet zoveel zin, om de hele dienst te beluisteren. Die is best lang zeg. Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARYAN401

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 19:29

LEANNE226 schreef:
Misschien wil je geen regeringsfunctie,dat is heel goed mogelijk maar je wilt ook niet nadenken over waarom de SGP een vrouw op een hoge functie niet ziet zitten?

Leanne,hoort alles maar luistert slechts selectief(naar zulke heren) Engeltje smiley

Dat was/is precies mijn vraag! Het komt op mij nogal oppervlakkig over. 'k Heb daar wel moeite mee, hoe integer en sympathiek ik de SGP-heren ook vind.
Naar boven

Auteur Bericht
BERT168

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 19:35

hallo luu van het dooptopic....

is het nog een beetje spannend hier? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 19:36

CHATULIEM619 schreef:
Moeten we hier een heel topic gaan herhalen? Op een eenvoudige vraag kan je ook een heel eenvoudig antwoord geven. Ten eerste werd mij de vraag gesteld door Momo of je iedereen mag dopen, of dat de seksuele geaardheid daar een rol bij speelt. Ik geef keurig antwoord, dat ik vind dat het enige criterium door de doop is dat je Jezus kent als Heiland en Redder.
Thomas komt met een simpele vraag hierop, en daar geef ik dan een heel consequent antwoord op. Voor verdere discussie verwijs ik dan ook maar naar andere topics...

Nou doe je net of je zo consequent bent chat, dat ben je niet en dat weet je zelf ook!

Jezus geeft als antwoord op de vraag wie in de hemel komen, het antwoord: die in MIJ gelooft EN gedoopt zal zijn.

In jouw optiek is iedereen die als kind gedoopt is, helemaal niet gedoopt.
Uit deze redenatie volgt dat mensen die deze doop (die geen doop is volgens jou) gehad hebben en dat niet hebben laten volgen door de geloofsdoop na hun dood naar de hel gaan omdat ze niet aan de vereiste criteria hebben voldaan.
Ze hebben dan misschien wel geloofd, maar zijn niet gedoopt.

Doe mij nou es 1 lol en reageer op deze post met een duidelijk JA of NEE.

Mocht jouw antwoord NEE zijn, hetgeen ik verwacht, schei er dan es n keer over uit, deal?
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 19:40

GERRIT084 schreef:
Mijn stem gaat de volgende keer ook naar de sgp, wrom? Simpel, dat geval waar ik nu op had gestemd, stuurt net de verkeerde terug naar huis. Iemand die zonder dat hij, een reintergratie cursus heeft gedaan, beter Limburgs praat als iemand die er vandaan komt, en er geboren is. Zelfs een Hollander kan hem verstaan.

ik wil je droom niet verstoren Gerrit... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
maarre... de SGP heeft wel degelijk VOOR gestemd om Mauro uit te zetten.
Naar boven

Auteur Bericht
MOMO697

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 19:41

vis met italiaanse roerbakgroente
roomyoghurt toe
Naar boven

Auteur Bericht
MOMO697

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 19:42

MARRY942 schreef:
eh...witte bonen is toch eh....groente? Offeh...tja, ben maar een eenvoudige oppasmoeder....al die dieeten en zo ...ik zal het nooit snappen....dit is gewoon het lievelingskossie van mijn (superdesuperslanke) dochter Verlegen lachende smiley

is het dan toch genetisch ???? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 19:43

ik ben als kind gedoopt.
was er zelf bij.
kan me het alleen niet herinneren.
mijn ouders hebben het mij verteld.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 19:44

Beppe vertelde mij het verhaal dat toen ik in de kerk werd binnengedragen nogal veel eeh lawaai voortbracht. Dat duurde tot de dominee me doopte en met water besprenkelde waarop ik vertederende babygeluidjes maakte. De kerkgangers moesten er in ieder geval mild om glimlachen. Dominee moet nog gegrapt hebben dat het toch wel een verandering bracht als je gedoopt werd. 't Verbond met Abraham zijn vrind, bevestigt hij van kind tot kind was nog maar koud voorbij of Beppe oordeelde toch dat ik de kerk maar uit moest. Waarop dominee over me zei : Hij lijkt op zijn vader want hij laat nu al flink van zich horen. De kerkgangers konden het wel waarderen, mijn vader lachte ietwat verlegen mee.

Thomas, toen al een grote mond.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 28 oktober 2011, 19:49
Naar boven

ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3052 3053 3054 3055 3056 3057 3058 ... 6194 Volgende
Pagina 3055 van 6194