| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: zondag 30 oktober 2011, 13:38
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Is mijn bedoeling niet, om omlaag te halen.
Ik wil ook geen ruzie, zie dat ook als zonde. Meningen kunnen naast elkaar bestaan, denk ik.
Fijne zondag!!!!!!!!!!! |
We zijn het dus ook wel eens WEL eens
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 30 oktober 2011, 14:57
|
|
|
|
Ja 
Twee kanten aan.
Ene kant, van ervaring van dichtbij. als een homo probeert te leven zonder praktiseren, dan kan dat een hele tijd lukken, zelf meer dan een jaar.
Maar uiteindelijk, de geaardheid blijkt zo sterk, dat dan weer 'terugval' komt.
Ik ben er dubbel in. Aan de ene kant zou je het kunnen opvatten uit sommige teksten uit het NT.
Aan de andere kant, heb ik dan wel eens vaak, ook weer andere uitleggen gehoord van die teksten...
Ja, en omdat de geaardheid net zo sterk is als bij hetero's. als een man een mooi vrouw tegenkomt, en andersom. dit zijn voorbeelden.
Ja, dan ís het wel te begrijpen, en omdat God dan weer rechtvaardig is en liefdevol, link ik toch meer naar Dat het geaccepteerd zou moeten worden. Ook omdat er niemand mee wordt gekwetst.
In ieder geval het gebod van heb uw naaste lief, is voor mij nog veel belangrijker. staat ergens dat dat het hoogste gebod is. Ook daarom dat ik link naar dat het geaccepteerd zou moeten worden en dat ik denk dat God het accepteert.
Én ik ga er, en ook niet over andere zaken ruzie zoeken.
Komt bij, dat ik erachter ben gekomen, dat dat ruzie zoeken voor een deel komt doordat ik het zelf nu en dan moeilijk heb.
Nu en dan.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zondag 30 oktober 2011, 14:58
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: zondag 30 oktober 2011, 16:01
|
|
|
|
Als men genezen mensen oproept om te getuigen, waarom doe je dat dan? Misschien toch ook een beetje eigen eer? In de VS is zo iemand als Benny Hinn misschien ooit eens goed begonnen, maar draaft nu met een rotgang aan alles wat er over genezing in de Bijbel staat voorbij. Dus als men als gebedsgenezer bezig gaat en proclameert dat God het doet en je toch ook een beetje voor eigen eer bezig bent is dat fout, alle eer behoort toe aan de Heer. Wij kunnen niet in harten van gebedsgenezers zien, maar God wel, Hij weet of het oprecht is of niet. Jezus geeft duidelijk aan dat er ook genezingen gebeuren in Zijn naam, zonder dat het met oprechte gesteldheid van hart van de ”genezer” is.
Soms worden er inzamelingen gehouden en aangeprezen voor het werk van de Heer, maar als dat voor eigen salaris is en groei van de kerk is, ben je verkeerd bezig, denk ik. De Heer stuurde de discipelen weg met dat ze moesten vertrouwen op wat de mensen hun gaven en er niet om vragen. Let wel een collecte is niets mis me, maar vertouw op God en push niets in de trant van “dan kan God meer doen hier in de kerk” want die indruk heb ik soms wel en doet af aan de integriteit van wat God met ons voor heeft..
We mogen er op vertrouwen dat God helpt en geneest, men mag uit Jezus naam proclamerend genezen (in bijv. gebedsgenezing diensten), maar ook door de smeekbede verhoord God gebed.
Maar geef te allen tijde de eer aan de HEER
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zondag 30 oktober 2011, 16:02
|
|
|
|
| SIMONE470 schreef: | badkledingdagen zijn ook ideaal. Zelf wil ik niet bloot rondlopen, en zeker niet bij andere naakte mannen. Dus dan zijn dit goede opties. En geloof mij, er is niks plakkerigs aan hoor:)
Oh ja, probeer eens tevreden te zijn met jezelf, God heeft je nl gemaakt zoals je bent. Als Hij jou mooi vind, wie ben jij dan om jezelf te dik te vinden  |
Misschien omdat ik echt teveel overgewicht hen en me dit in de weg zit??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: zondag 30 oktober 2011, 16:24
|
|
|
|
Heel wat stof tot schrijven over dit onderwerp.
Ik maak mij er geen zorgen over omdat ik gelukkig niet hoef te bepalen wie er wel bij God hoort en wie niet. er is maar één manier om in de hemel of op de nieuwe aarde te komen, Jezus is de weg. dus de doop is niet de redding maar of men Jezus daadwerkelijk aanvaard heeft
Als Satan wist, wat voor gigantische nederlaag hij heeft geleden door de kruisiging van Jezus op Golgotha, had hij er voor gezorgd dat het niet was gebeurd. Jezus is in het dodenrijk geweest en dat was niet zonder reden neem ik aan. wat heeft Hij daar gedaan, was het ook om daar te verkondigen wie Hij was en zo de zondaren die er voor Hem waren gekomen ook nog een kans te geven?
De almacht van God kunnen wij niet bevatten, maar wat gebeurd er als een ieder weet wie Jezus is, gelijk geschreven staat dat een ieder de Geest ontvangt zelfs zij die nog nooit van Hem hebben gehoord.
Letwel dat men dan nog steeds wel een eigen keuze moet maken of je een kind van God wilt zijn.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: zondag 30 oktober 2011, 16:46
|
|
|
|
Een relatie gaat stuk als het egoïsme om de hoek komt kijken. Ik zag en keer een documentaire van een stel, waarvan de een terminaal was. Ik meende ook dat liefde en kwestie van geven en nemen was, maar die zeiden "we zijn er achter gekomen dat het een kwestie van geven en krijgen is".
Men claimt soms het één en ander, terwijl de partner op dat moment het net even niet kan hebben, zo ontstaat er wrevel en van kwaad komt erger, helaas.
Natuurlijk maakt men fouten, maar als de echte liefde kans mag krijgen is er heel veel in overleg van elkaar te accepteren. Dat is de ook reden waarom onze kinderen meer naar mij toe komen dan naar hun moeder helaas, ook in de relatie van ouder kind hebben we hun voorgeleefd dat het geven en krijgen was, maar door toedoen (van meerdere factoren) is ze van die weg afgestapt. gelukkig heb ik (dmv hulp er bij te halen) het contact tussen de kids en hun moeder weer redelijk in goede banen kunnen leiden alhoewel ze nog niet staan te springen om naar haar toe.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: zondag 30 oktober 2011, 16:47
|
|
|
|
| PIETER619 schreef: | Heel wat stof tot schrijven over dit onderwerp.
Ik maak mij er geen zorgen over omdat ik gelukkig niet hoef te bepalen wie er wel bij God hoort en wie niet. er is maar één manier om in de hemel of op de nieuwe aarde te komen, Jezus is de weg. dus de doop is niet de redding maar of men Jezus daadwerkelijk aanvaard heeft
Als Satan wist, wat voor gigantische nederlaag hij heeft geleden door de kruisiging van Jezus op Golgotha, had hij er voor gezorgd dat het niet was gebeurd. Jezus is in het dodenrijk geweest en dat was niet zonder reden neem ik aan. wat heeft Hij daar gedaan, was het ook om daar te verkondigen wie Hij was en zo de zondaren die er voor Hem waren gekomen ook nog een kans te geven?
De almacht van God kunnen wij niet bevatten, maar wat gebeurd er als een ieder weet wie Jezus is, gelijk geschreven staat dat een ieder de Geest ontvangt zelfs zij die nog nooit van Hem hebben gehoord.
Letwel dat men dan nog steeds wel een eigen keuze moet maken of je een kind van God wilt zijn. |
Hier ben ik het helemaal mee eens.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: zondag 30 oktober 2011, 16:50
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | | Ik vind al die nieuwe belevingen en vertalingen maar niks. |
Het is juist geen nieuwe beleving of vertaling.
De Statenvertaling is de oudste en de beste vertaling. En de Statenvertaling is vertaald uit grondtekst. Het woordje 'baptizo' staat zo in de grondtekst, het grieks. Gewoon een wetenschappelijk bewezen feit. Niets nieuws aan.
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op zondag 30 oktober 2011, 19:50
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: zondag 30 oktober 2011, 18:26
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | Ik denk dat deze niet ondergeschikt is, maar samen hand in hand gaan. Toen de mens in het paradijs afvallig werd van God en naar de duivel luisterde, toen hij van de vrucht at, is hij het volmaakte beeld van God kwijt geraakt. Dus ook de volmaakte kennis van goed en kwaad. . |
Ben het grotendeels met je eens Jolan behalve hetgeen ik nu even hierboven quote. Die vrucht kwam van de boom van kennis van goed en kwaad. Door het eten van de vrucht kwam ook die kennis. En in de wet leren we wat goed en wat kwaad is. Maar die wet is ondergeschikt. Abraham wist heel goed dat hij niet mocht doden. Toen Gods Geest hem echter zei dat ie zijn zoon moest offeren, gehoorzaamde hij de Geest. In het ot had niet iedereen die Geest. Na pinksteren heeft elke gelovige die Geest ontvangen. Luisteren naar de Geest is dus ondergeschikt aan de kennis.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: zondag 30 oktober 2011, 18:30
|
|
|
|
Ben blij dat er bij ons geen dominee is. Of moet ik zeggen dat God zelf de dominee is? hmm ... Wel hebben we een team van leiders hoor dus t is geen ongeorganiseerde bende. Maar voor ons geen kerkstructuur. Heerlijk ...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 30 oktober 2011, 18:48
|
|
|
|
| ANNETTE050 schreef: | Het is juist geen nieuwe beleving of vertaling.
De Statenvertaling is de oudste en de beste vertaling. En de Statenvertaling is vertaald uit grondtekst. Het woordje 'baptizo' wordt in deze grondtekst genoemd, het grieks genoemd. Gewoon een wetenschappelijk bewezen feit. Niets nieuws aan. | Daar begin ik meteen tegen te steigeren. Alle vertalingen die nu verschenen zijn zijn gebaseerd op de grondteksten Grieks/hebreeuws en Aramees. En ik vind de NBV veel correcter qua vertaling dan de Statenvertaling, maar dat heeft ook heel sterk te maken met de visie op vertalen....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: zondag 30 oktober 2011, 18:50
|
|
|
|
wie wat waar oudjaarsavond ???
k zit dan ook in mn uppie ...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: zondag 30 oktober 2011, 18:54
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | | Misschien omdat ik echt teveel overgewicht hen en me dit in de weg zit?? |
maar ach, die kant en klaar pizza's zijn zo lekker makkelijk he?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: zondag 30 oktober 2011, 18:55
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Ik denk dat jij het vanavond erg druk krijgt met privé chats  |
ja dat dacht ik ook maar t mocht niet zo zijn
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: zondag 30 oktober 2011, 19:01
|
|
|
|
mijn werktijden in het weekend waren alleen maar "lastig" omdat het niet overeen kwam met zijn planning om aanwezig te zijn op het voetbalveld.
en ik werk maar vier uurtjes ... per dag
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: zondag 30 oktober 2011, 19:04
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Daar begin ik meteen tegen te steigeren. Alle vertalingen die nu verschenen zijn zijn gebaseerd op de grondteksten Grieks/hebreeuws en Aramees. En ik vind de NBV veel correcter qua vertaling dan de Statenvertaling, maar dat heeft ook heel sterk te maken met de visie op vertalen.... |
Steigeren mag natuurlijk, maar in dit topic gaat het over de doop. Baptizo betekent gewoon 'onderdompeling'.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zondag 30 oktober 2011, 19:08
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Zelf vind ik dat dat te snel gezegd wordt. Door mensen worden fouten enorm zwaar aangerekend, en wie maakt geen fouten? Wie is volmaakt? In mijn ogen gaat het om de integriteit van mensen en ik vind JZ wel integer en oprecht. Je kunt het niet met hem eens zijn, je kunt wijzen op zijn fouten, maar ik vind niet dat hij mensen verleidt tot een valse leer en hij oefent ook geen ongezonde macht over ze uit. Die David Koresh was een valse profeet, die noemde zich de vleselijke Jezus. Of Jim Jones, die mensen verplichtte tot zelfmoord. In deze lijn staat deze man echt niet... |
Laat ik er eens n linkje tegenaan gooien dan..:
http://www.bijbelgetrouw.nl/index.php?itemid=773
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 30 oktober 2011, 19:10
|
|
|
|
Even heel erg off topic.....had je het leuk in mijn stad?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zondag 30 oktober 2011, 19:37
|
|
|
|
|
Eigenlijk is het de zot voor woorden, en niet bepaalt een voorbeeld van Christen zijn. Een beetje wedijveren over wiens doop de echte is, en sommigen (1) gaat al steigeren, om de spelling van de ander. Nu als je het eens goed leest, vind ik het dan ook niet eens zo vreemd meer dat. In landen waar grote droogte heerst, meer mensen er voor kiezen om moslim te worden. Zeker als ze dit konden lezen, er is daar nauwlijks water om te drinken. Dus dopen kunnen ze dan ook wel vergeten. Besprenkelen had dan og de meest voor de hand liggende geweest. Maar ja dat mag weer niet.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BILLY701
|
|
Geplaatst: zondag 30 oktober 2011, 19:43
|
|
|
|
| MOMO697 schreef: | wie wat waar oudjaarsavond ???
k zit dan ook in mn uppie ... |
ow jij zal vast niet de enige zijn
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zondag 30 oktober 2011, 19:43
|
|
|
|
Mooiste moment vandaag was dat we net een bijzondere kerkdienst hadden. Daar waar veel kerkdeuren helaas moeten sluiten omdat er geen leden meer zijn mochten wij ons vandaag officieel wijk 9 noemen van onze kerk. Waren wij eerst een kerk in opbouw met een kerkeraads commissie nu zijn we dus gewoon een wijk met een eigen kerkeraad.
En mochten we aan het eind samen het mooie lied samen in de naam van Jezus zingen. Hem alleen de eer dat het mogelijk is om weer een kerk erbij te mogen hebben!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zondag 30 oktober 2011, 19:46
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | | Even heel erg off topic.....had je het leuk in mijn stad? |
Willemijn toch
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zondag 30 oktober 2011, 19:47
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | | Even heel erg off topic.....had je het leuk in mijn stad? |
het was droog, dolfinarium was leuk... maarja, t blijft buitenland he, altijd weer blij als ik thuis kom hier in mn geliefde Duitsland
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYAN401
|
|
Geplaatst: zondag 30 oktober 2011, 19:53
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | het was droog, dolfinarium was leuk... maarja, t blijft buitenland he, altijd weer blij als ik thuis kom hier in mn geliefde Duitsland  |
Jammer zeg, dat je niet even bij Willemijn langs bent geweest. Dat was gezellig geweest!
Oeps, ben ook even off-topic
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYAN401
|
|
Geplaatst: zondag 30 oktober 2011, 20:01
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | | Best wel raar eigenlijk dat iemand er opeens niet meer is, maar is dat dan net eigenlijk als een werknemer die een andere baas krijgt. Niet echt te vergelijken... verwonder me er meer over. Als je begrijp wat ik bedoel. |
Volgens mij begrijp ik je niet helemaal, Mario. Bedoel je dat je een poosje zonder predikant zit? Tja, na 4 jaar (of langer) gaan ze soms weer ergens anders heen. Ik ben blij dat we er weer een hebben. Toch denk ik dat het ook goed is, dat predikanten (net als werknemers) af en toe van plaats veranderen. Kan alleen maar verfrissend zijn.
Laatst aangepast door
|
MARYAN401
|
op zondag 30 oktober 2011, 20:07
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zondag 30 oktober 2011, 20:07
|
|
|
|
Regelmatig is dat qua prediking wel zo dat ze na vier jaar weer eens wat anders moeten doen, maar voor de organisatie is het veelal wel een gemis. Een dominee houdt vaak door zijn persoon structuren in stand die dan wat gaan wankelen. Alles heeft twee kanten want het kan ook vernieuwen als er een ander komt.
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zondag 30 oktober 2011, 21:18
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 30 oktober 2011, 20:14
|
|
|
|
|
Wat een opluchting vanmiddag. Groningen heeft echt weer laten zien hoe goed ze zijn. Mijn keel is schor vanwege het juichen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 30 oktober 2011, 20:19
|
|
|
|
Nou, daar noem je ook een site zeg. Bijbelgetrouw is meteen anti evangelisch....
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op zondag 30 oktober 2011, 20:21
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: zondag 30 oktober 2011, 20:33
|
|
|
|
Ik denk dat je wel een punt hebt Pieter. Niet alleen de 'verpleegstertjes ' natuurlijk, maar als ik terug kijk op mijn vroegere leven dan ging mijn ex ook pas een paar uur minder werken als de kinderen pappa tegen de buurman gingen zeggen(dat gebeurde echt) Dan ging het eventjes goed, maar als vrouw van, haatte ik zijn werk doordat het ten koste ging van het gezinsleven. Al was het voor mij geen reden om te scheiden overigens. Maar als je als man vaker uit eten gaat, en werkt met een andere vrouw, en die veel vaker ziet als je eigen vrouw, is het uiteindelijk ook niet vreemd dat er een scheiding van komt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: zondag 30 oktober 2011, 20:44
|
|
|
|
| MOMO697 schreef: | Ben het grotendeels met je eens Jolan behalve hetgeen ik nu even hierboven quote. Die vrucht kwam van de boom van kennis van goed en kwaad. Door het eten van de vrucht kwam ook die kennis. En in de wet leren we wat goed en wat kwaad is. Maar die wet is ondergeschikt. Abraham wist heel goed dat hij niet mocht doden. Toen Gods Geest hem echter zei dat ie zijn zoon moest offeren, gehoorzaamde hij de Geest. In het ot had niet iedereen die Geest. Na pinksteren heeft elke gelovige die Geest ontvangen. Luisteren naar de Geest is dus ondergeschikt aan de kennis. |
Je wil eigenlijk zeggen dat in het paradijs de mens helemaal geen kennis van het kwade had, enkel van het goede? In dat geval ben ik het daar idd mee eens. de kennis van het kwade is pas gekomen nadat de zonde in de wereld kwam.
En als je zegt dat Abraham luisterde naar de Geest terwijl hij wist dat doden niet mocht, dan zou je stelling naar mijn idee ook kloppen. Maar in die tijd was de Heilige Geest nog niet uitgestort dacht ik. Dus ook niet op Abraham. Abraham gehoorzaamde enkel Gods bevel. En dan nog een punt in die gescheidenis: Toen Izak vroek waar het lam was, had Abraham het vaste geloof om tegen hem te zeggen dat God daar zelf in zou voorzien. Abraham wist dat hij niet doden mocht, en toch gebood God het hem. Hij had God dus liever als zijn eigen zoon, en als ik dan zijn antwoord in de bijbel lees, dan denk ik niet dat Abraham geloofde dat zijn zoon niet in leven zou blijven,(of weer levend zou worden) want God had hem voor die tijd al beloofd dat er uit Izak een groot vok zou komen.
Voor Abraham ging dus de gehoorzaamheid voor de kennis, maar wel in combinatie met zijn rotsvaste geloof.
|
|
| Naar boven |
|
|