| Auteur |
Bericht |
|
HENDRIKA148
|
|
Geplaatst: zondag 30 oktober 2011, 20:44
|
|
|
|
Waneer de Hemel geef zijn zegen van een schone zomerregen, Zo valt de gaaf wel overal. Maar al wat hoog is en verheven, daar komt het water afgedreven en vloeit in 't allerlaagste dal.
Dat is wat schoons om mij te leren; Zo vloeit de milde Geest des Heren In 't nederig en ootmoedig hart. O nederigheid,zo hoog te roemen wat draagt uw grond al schone bloemen! Och,of mijn berg een diepte werd!
Och, kon ik klein zijn en gebogen En God in mijne ziel verhogen Wat zou er van die hoogten af al lieflijk water in mij vloeien. En doen mijn geest zo lustig bloeien Als een schone rozenhof. Daar zou zich Jezus, mijn beminde Zo zoet en vriendelijk laten vinden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENDRIKA148
|
|
Geplaatst: zondag 30 oktober 2011, 21:00
|
|
|
|
Wat lag Gods kerk in duisternis verzonken. Hoe leefde men in schrikk'lijke donk're nacht. Had vroeger het genadewoord geklonken, nu werd het Woord des Heeren zeer verkracht.
Wat was de Kerk door dwalingen omgeven en werd alom een leugenleer verspreid. Door eigen krachten moest men ernaar streven gered te worden voor de eeuwigheid.
Wat was de zuiv're leer van Gods genade diep weggezakt,als in een donker graf, Maar God sloeg uit de Hemel alles gade. Hij was het Die Zijn Kerk verlossing gaf.
Hij schonk een man,die door Zijn Geest mocht leren, juist toen de nacht het allerdonkerst scheen, dat eigen werk Gods gramschap niet kon weren. Rechtvaardig wordt men door geloof alleen.
Welk een bevrijding!Niet door eigen krachten ontvangt men vrede in 't benauwd gemoed. Men kan alleen de zaligheid verwachten door 't offer van des Heilands dierbaar bloed.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zondag 30 oktober 2011, 21:08
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Nou, daar noem je ook een site zeg. Bijbelgetrouw is meteen anti evangelisch.... |
anti-evangelisch of niet.... staan er leugens in of is het feitelijk correct?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zondag 30 oktober 2011, 21:12
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Vaak is dat qua prediking wel zo dat ze na vier jaar weer eens wat anders moeten doen, maar voor de organisatie is het vaak wel een gemis. Een dominee houdt vaak door zijn persoon structuren in stand die dan wat gaan wankelen. Alles heeft twee kanten want het kan ook vernieuwen als er een ander komt.
Thomas |
een vaste predikant geeft rust in de gemeente, men weet waar men aan toe is. zeker bij de adressen waar regelmatig pastoraal werk nodig is, ivm ziekte of overlijden, wordt het vaak geapprecieerd als er een vast contactpersoon is.
Aan de andere kant is het vaak verfrissend als er een nieuwe predikant komt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 30 oktober 2011, 21:17
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Wat een opluchting vanmiddag. Groningen heeft echt weer laten zien hoe goed ze zijn. Mijn keel is schor vanwege het juichen... |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 30 oktober 2011, 21:22
|
|
|
|
| MARYAN401 schreef: | | Volgens mij begrijp ik je niet helemaal, Mario. Bedoel je dat je een poosje zonder predikant zit? Tja, na 4 jaar (of langer) gaan ze soms weer ergens anders heen. Ik ben blij dat we er weer een hebben. Toch denk ik dat het ook goed is, dat predikanten (net als werknemers) af en toe van plaats veranderen. Kan alleen maar verfrissend zijn. |
Bij ons zit de huidige predikant al ruim 15 jaar op zijn post. Naar mijn zin veels te lang, maar dat is mijn mening. Zoiets kan ook tegen hem werken als ie niet al te verfrissend is.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 30 oktober 2011, 21:29
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | | anti-evangelisch of niet.... staan er leugens in of is het feitelijk correct? | tja, wat is feitelijk? Ik heb het gezien voor tv en idd hij verstond haar niet goed. Maar dat hij haar de genezing wou aanpraten was echt geen sprake van. En in het interview in de studio vond ik hem ook eerlijk en betrokken. Maar weet je dat dit artikel al zes jaar oud is?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYAN401
|
|
Geplaatst: zondag 30 oktober 2011, 21:29
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | | Bij ons zit de huidige predikant al ruim 15 jaar op zijn post. Naar mijn zin veels te lang, maar dat is mijn mening. Zoiets kan ook tegen hem werken als ie niet al te verfrissend is. |
Hij krijgt waarschijnlijk geen beroep? Dat kan lastig zijn.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zondag 30 oktober 2011, 21:30
|
|
|
|
Chatuliem komt met argumenten op voor de volwassendoop en die zijn in een eerder topic besproken. Zelf ben ik als baby gedoopt en heb later belijdenis gedaan. Veelal wordt dat gezien, ook door mij, als een bevestiging van de kinderdoop, die inderdaad buiten mijn wil plaatsvond. Als ik naar de argumenten uit de Bijbel kijk, kan ik er niet omheen dat volwassendoop de norm was en de kinderdoop is pas na de Bijbelse tijd ingesteld. Maar het gaat me te ver om dan te stellen dat het dan geen waarde heeft. Ik kan me het verlangen naar de volwassendoop wel voorstellen maar zelf neem ik die stap niet omdat ik die na belijdenis en kinderdoop niet nodig vind. Toen ik Chat vroeg of ik nu gedoopt was, daagde ik hem natuurlijk ook wat uit en dat weet hij ook wel, we discussiëren al wat langer. Waar ik wel moeite mee heb is het koppelen van behoudenis aan de doop. Dat is een zaak van God zelf en niet van het al dan niet hebben ontvangen van de kinderdoop. In mijn godsbeeld is geen plaats voor een God van willekeur, wat het feitelijk zou betekenen als een kind door de kinderdoop wel en er zonder niet behouden zou worden.
Thomas, wel gedoopt.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zondag 30 oktober 2011, 21:33
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 30 oktober 2011, 21:32
|
|
|
|
| ANNETTE050 schreef: | Steigeren mag natuurlijk, maar in dit topic gaat het over de doop. Baptizo betekent gewoon 'onderdompeling'. | Dat ben ik met je eens, Annette.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 30 oktober 2011, 21:49
|
|
|
|
| MARYAN401 schreef: | | Hij krijgt waarschijnlijk geen beroep? Dat kan lastig zijn. |
Hij krijgt ook geen beroep nee, hij komt ook bij niemand thuis of zo en bemoeit zich ook met niemand. Heel lastig allemaal. En dan is het geval dat ie niet verder kijkt dan zijn neus lang is. Er is dan ook heel veel onenigheid en heeft dan de dominee gelijk?????????????????
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: zondag 30 oktober 2011, 21:50
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Wat een opluchting vanmiddag. Groningen heeft echt weer laten zien hoe goed ze zijn. Mijn keel is schor vanwege het juichen... |
Kies je nou Koning Jezus of koning voetbal?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zondag 30 oktober 2011, 21:50
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | | Hij krijgt ook geen beroep nee, hij komt ook bij niemand thuis of zo en bemoeit zich ook met niemand. Heel lastig allemaal. En dan is het geval dat ie niet verder kijkt dan zijn neus lang is. Er is dan ook heel veel onenigheid en heeft dan de dominee gelijk????????????????? |
hij zit gewoon in zn ivoren toren dus?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 30 oktober 2011, 21:51
|
|
|
|
Het schijnt dat jij ook de zondagsrust in ere moet houden, toch???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 30 oktober 2011, 21:52
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | | hij zit gewoon in zn ivoren toren dus? |
Ja en nu heeft hij de bevolking tegen. Er is nl. heel veel gebeurt en de kerkvoogdij houdt hem in stand....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zondag 30 oktober 2011, 21:54
|
|
|
|
Bayern München heeft ook gewonnen  helaas Schalke´04 ook
en nog op zaterdag ook!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: zondag 30 oktober 2011, 22:04
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | | Pas maar op dat je werk niet je hobby wordt , want ook dát kan een reden zijn. |
Hallo Visser Dat was bij wel het geval en hoe stom kan je soms zijn. Sjalom. Martin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zondag 30 oktober 2011, 22:09
|
|
|
|
Was het zo,n mooie dienst
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zondag 30 oktober 2011, 22:11
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Ik heb de mogelijkheid tot chatten uitgeschakeld.
Als iemand iets wil schrijft ie maar netjes een mail.
 |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zondag 30 oktober 2011, 22:21
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | | Ja en nu heeft hij de bevolking tegen. Er is nl. heel veel gebeurt en de kerkvoogdij houdt hem in stand.... |
Het feit dat er nooit een beroep komt is al een veeg teken. Maar als je de gemeente tegen je krijgt dan is de kans dat je nog zegenrijk werk kunt doen als predikant wel erg gering. Dan mag je je afvragen of je niet wat anders moet gaan doen.
Thomas
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zondag 30 oktober 2011, 22:27
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Was het zo,n mooie dienst  |
Koning voetbal werd aanbeden....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 30 oktober 2011, 22:29
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | | Ja en nu heeft hij de bevolking tegen. Er is nl. heel veel gebeurt en de kerkvoogdij houdt hem in stand.... |
Hij kan toch ook zelf solliciteren op een vacature.........? Ik heb twee keer in een beroepingscommissie gezeten en dat was meer een sollicitatie procedure dan een beroep.....Dat beroep kwam pas als laatste.....Ligt misschien ook wel aan het kerkgenootschap?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: zondag 30 oktober 2011, 22:30
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | tja, wat is feitelijk? Ik heb het gezien voor tv en idd hij verstond haar niet goed. Maar dat hij haar de genezing wou aanpraten was echt geen sprake van. En in het interview in de studio vond ik hem ook eerlijk en betrokken. Maar weet je dat dit artikel al zes jaar oud is? |
Hallo Chat Maar daar gaat het toch feitelijk niet om 6 jaar terug?? Sjalom. Martin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 30 oktober 2011, 22:33
|
|
|
|
Morgen is het hervormingsdag, het onderstaande lied wordt wel beschouwd als het volkslied van de protestanten.....dus bij deze:
http://youtu.be/EtN3nmBBB8E
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 30 oktober 2011, 22:38
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | tja, wat is feitelijk? Ik heb het gezien voor tv en idd hij verstond haar niet goed. Maar dat hij haar de genezing wou aanpraten was echt geen sprake van. En in het interview in de studio vond ik hem ook eerlijk en betrokken. Maar weet je dat dit artikel al zes jaar oud is? |
Híj verstond haar wel degelijk, zie film netwerk, maar hij liet een muziek spelen zodat de záál het niet kon verstaan, toen Leonie zei, dat ze niets voelde en zei dat ze niet was genezen. en hij daar keihard 'amen' op zei, en dát kon de zaal weer wel verstaan.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: zondag 30 oktober 2011, 22:39
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Hoe zit het met je haar op je hoofd?  |
Hallo Mariska
Klopt helemaal maar het gaat er wel weer af want anders krijg ik jeuk op mn hoofd als ik op vacantie ben haha. Sjalom. Martin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: zondag 30 oktober 2011, 22:45
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | Je wil eigenlijk zeggen dat in het paradijs de mens helemaal geen kennis van het kwade had, enkel van het goede? In dat geval ben ik het daar idd mee eens. de kennis van het kwade is pas gekomen nadat de zonde in de wereld kwam.
. |
Ik denk dat de mens helemaal het verschil niet wist en dus ook geen kennis had van het goede. Want hoe kun je weten wat goed is als het tegenovergestelde niet bestaat?
|
|
| Naar boven |
|
|