ChristianMatch

Forum

Kennis ondergeschikt aan de Geest
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3065 3066 3067 3068 3069 3070 3071 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: zondag 30 oktober 2011, 22:48

is logisch ja

Laatst aangepast door
JOLAN931
op zondag 30 oktober 2011, 22:49
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MOMO697

BerichtGeplaatst: zondag 30 oktober 2011, 22:49

JOLAN931 schreef:
Maar in die tijd was de Heilige Geest nog niet uitgestort dacht ik. Dus ook niet op Abraham. Abraham gehoorzaamde enkel Gods bevel.
.

Voor mij is de Heilige Geest hetzelfde als de stem van God. Alleen was het toen niet constant aanwezig bij Abraham. Het is Gods Geest. En volgens mij was het Gods Geest die Abraham opriep om te doen wat ie moest doen.

Na pinksteren kreeg elke gelovige de Geest van God, de Heilige Geest. Tot die tijd was een enkeling in contact geweest met Gods Geest.

Of zie jij dat anders?
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zondag 30 oktober 2011, 22:53

18 De Here zal mij beveiligen tegen alle boos opzet en behouden in zijn hemels Koninkrijk brengen. Hem zij de heerlijkheid in alle eeuwigheid! Amen.
19 Groet Prisca en Aquila en het huis van Onesiforus.
20 Erastus is te Korinte gebleven, Trofimus heb ik ziek achtergelaten te Milete.
21 Doe uw best vóór de winter te komen. Eubulus, Pudens, Linus, Claudia en alle broeders laten u groeten.
22 De Here zij met uw geest. De genade zij met ulieden.

2 Tim 4 vers 18 t/m 22

Jammer dan, dat Paulus op een gegeven moment aan Timotheus moest schrijven:'ERASTUS IS TE KORINTHE GEBLEVEN, TROPHIMUS HEB IK ZIEK ACHTERGELATEN'
Naar boven

Auteur Bericht
MARRY942

BerichtGeplaatst: zondag 30 oktober 2011, 23:02

geen voetbalkoningen, geen artiesten die doorbreken....alleen maar rust.....zondagsrust.....en als je s avonds nog effe achter de chat duikt: Glorie halleluja, alleen Hem de eer! Bedankt chattertjes! t was fijn Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zondag 30 oktober 2011, 23:13

HERMAN388 schreef:
Kies je nou Koning Jezus of koning voetbal?
daar hoef je niet tussen te kiezen Herman.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zondag 30 oktober 2011, 23:15

MARIO216 schreef:
Het schijnt dat jij ook de zondagsrust in ere moet houden, toch??? Smiley met dichtgeplakte mond
wat heeft dat nu weer met voetbal te maken???
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: zondag 30 oktober 2011, 23:16

CHATULIEM619 schreef:
daar hoef je niet tussen te kiezen Herman.

Dat is de mooiste moment om de Here te loven dan spelers te loven in voetbalstadion.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zondag 30 oktober 2011, 23:19

SHANITA130 schreef:
Híj verstond haar wel degelijk, zie film netwerk, maar hij liet een muziek spelen zodat de záál het niet kon verstaan, toen Leonie zei, dat ze niets voelde en zei dat ze niet was genezen. en hij daar keihard 'amen' op zei, en dát kon de zaal weer wel verstaan.
Tjonge jonge, wat denk jij negatief over die man. Ik vind dit ronduit beledigend iemand van zulke slechte motieven te betichten. Hij misbruikt de muziek niet, die muziek speelt altijd, en als hij op het podium staat hoor je die muziek gewoon op de achtergrond.
Deze man heeft de Heer lief en doet wat de Heer van hem vraagt, je kunt niet iemand zo afbranden, en zeker niet afschilderen als iemand die dit doet om mensen te manipuleren.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zondag 30 oktober 2011, 23:21

HERMAN388 schreef:
Dat is de mooiste moment om de Here te loven dan spelers te loven in voetbalstadion.
Kijken naar een voetbalwedstrijd is heel wat anders dan spelers aanbidden.
Naar boven

Auteur Bericht
YELNIN491

BerichtGeplaatst: zondag 30 oktober 2011, 23:31

vanavond, glaasje port en hangen op de bank voor Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: zondag 30 oktober 2011, 23:32

CHATULIEM619 schreef:
Kijken naar een voetbalwedstrijd is heel wat anders dan spelers aanbidden.

Ze lezen wel je postings Chat ... ze reageren zelfs ... en dat nog wel op de zondag ... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
YELNIN491

BerichtGeplaatst: zondag 30 oktober 2011, 23:33

CROSSROAD317 schreef:
Ze lezen wel je postings Chat ... ze reageren zelfs ... en dat nog wel op de zondag ... Knipoog smiley

genoeg tijd voor denk ik Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
YELNIN491

BerichtGeplaatst: zondag 30 oktober 2011, 23:34

GERRIT084 schreef:
Smiley die vol vragen zit

Als je het niet snapt, moet je een mail sturen Knipoog smiley
niet hier vraagtekens neerzetten
Naar boven

Auteur Bericht
YELNIN491

BerichtGeplaatst: zondag 30 oktober 2011, 23:38

BILLY701 schreef:
ow jij zal vast niet de enige zijn Knipoog smiley Huilende smiley, smiley in tranen

welnee en ook niet de laatste Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zondag 30 oktober 2011, 23:51

bijbelgetrouw.nl, hier staat dat de zaal Zijlstra wel kan horen en het meisje niet, door de muziek.

"Vierde alinea van artikel: Jan Zijlstra ontmaskerd... : Tijdens de dienst waarin Leonie Verhoef (voor de 2e keer) genezing komt zoeken draagt zij een microfoontje ten behoeve van de TV-opnamen. Wat de mensen in de zaal niet horen, hoort de kijker wel. Zijlstra verklaart in zijn eigen microfoon (geluid dat de zaal hoort) dat ze "genezen is", zij antwoord dat ze heel veel pijn heeft, dat ze warmte voelt maar niet in haar benen (..) ze praten nog wat heen en weer, de zaal hoort alleen Zijlstra over de microfoon en hij claimt haar "verlossing". Terwijl ze nog terugpraat en duidelijk probeert te maken dat ze erg veel pijn heeft en niet genezen is, zet Zijlstra een lied in.. dit mag de zaal niet horen, immers? "

Dat zag ik meteen al, toen ik de uitzending van Netwerk zag.

Wat ook logisch is, anders zou de 'geloofwaardigheid' van Zijlstra worden aangetast, als de zaal ook het meisje zou kunnen horen...

Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 31 oktober 2011, 00:07
Naar boven

Auteur Bericht
YELNIN491

BerichtGeplaatst: zondag 30 oktober 2011, 23:54

ERIKA129 schreef:
Maarre als ik al een keer naar de sauna zou gaan dan niet met cm-ers Knipoog smiley
Denk eerder in mijn eentje in verweggiestan Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

De smelt in Assen heeft ook sauna's waar je met badkleding in mag Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: zondag 30 oktober 2011, 23:56

MOMO697 schreef:
Voor mij is de Heilige Geest hetzelfde als de stem van God. Alleen was het toen niet constant aanwezig bij Abraham. Het is Gods Geest. En volgens mij was het Gods Geest die Abraham opriep om te doen wat ie moest doen.

Na pinksteren kreeg elke gelovige de Geest van God, de Heilige Geest. Tot die tijd was een enkeling in contact geweest met Gods Geest.

Of zie jij dat anders?

Goede vraag...
de Stem van God is niet de Geest van God denk ik. De stem is een gesproken woord, en dat is de Geest niet. De Geest gaat uit van de Vader en de Zoon, en zo vormen Zij samen de Drieenige God. De Heilige Geest was er ook voor de tijd van Abraham al wel, want er staat dat de Geest van God zweefde op de wateren tijdens de schepping.
Zelf heb ik altijd gedacht dat God ( de Vader) Abraham de opdracht gaf om Izak te offeren, en dat de Geest voor Pinksteren nog niet op iemand was uitgestort voor die tijd van Pinksteren. Maar dat zou betekenen dat de Geest werkeloos is geweest tot Pinksteren.
Dit laatste klopt natuurlijk niet aangezien Mozes ook de Geest opgelegd kreeg toen hij 70 wijze mannen moest uitkiezen om samen met hem het volk te leiden op advies van Jethro zijn schoonvader.
Ik denk dat de werking van de Heilige Geest in het oude testament er wel was, maar in veel mindere mate openbaar kwam.

Laatst aangepast door
JOLAN931
op zondag 30 oktober 2011, 23:58
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zondag 30 oktober 2011, 23:58

SHANITA130 schreef:
Een recente link: "Jan Zijlstra geneest niet, maar maakt slachtoffers"

Hier staat in dat de zaal hem wel kan verstaan, en haar niet.

Wat ook logisch is, anders zou de 'geloofwaardighei' van Zijlstra worden aangetast.
Geloofwaardigheid is nooit een probleem in zo'n geval. Je weet dat als je iets wilt doen voor de Heer, dat er altijd mensen zijn die je zo snel mogelijk willen afbranden. Als je niet tegen kritiek kunt, kun je ook niet staande blijven.
Naar boven

Auteur Bericht
MOMO697

BerichtGeplaatst: maandag 31 oktober 2011, 00:00

De Nederlandse Geloofsbelijdenis

Artikel 34

De heilige doop
Wij geloven en belijden dat Jezus Christus, die het einde van de wet is (Romeinen10 : 4), door het vergieten van zijn bloed een eind gemaakt heeft aan elke andere bloedstorting die men zou kunnen of willen doen tot verzoening voor onze zonden. Hij heeft de besnijdenis, waarbij bloed vloeide, afgeschaft en in plaats daarvan het sacrament van de doop ingesteld.

Hierdoor worden wij in de kerk van God opgenomen en van alle andere volken en vreemde godsdiensten afgezonderd, om helemaal het eigendom te zijn van Hem, van wie wij het merk en veldteken dragen. Dit dient ons tot een getuigenis dat Hij eeuwig onze God en onze genadige Vader zal zijn.

Daarom heeft Christus geboden al de zijnen te dopen in de naam van de Vader en van de Zoon en van de Heilige Geest (Matt.28 : 19), met gewoon water. Daarmee geeft Hij ons te verstaan: evenals het water waarmee de dopeling overgoten en voor aller ogen besprenkeld wordt, de onreinheid van het lichaam afwast, zo bewerkt het bloed van Christus hetzelfde van binnen, in de ziel, door de Heilige Geest; het besprenkelt de ziel en zuivert haar van zonden en doet ons van kinderen des toorns opnieuw geboren worden tot kinderen van God.

Wij worden evenwel niet door het water als zodanig van onze zonden gereinigd, maar door de besprenkeling met het kostbaar bloed van de Zoon van God. Hij is onze Rode Zee, waar wij doorheen moeten gaan om te ontkomen aan de tirannie van Farao - dat is de duivel - en binnen te gaan in het geestelijke Kanaän.

De dienaren van hun kant geven ons alleen het sacrament, dat zichtbaar is, maar onze Here geeft wat door het sacrament wordt aangeduid, namelijk de onzichtbare genadegaven. Hij wast onze ziel en reinigt haar grondig van alle onreinheden en ongerechtigheden. Hij vernieuwt ons hart, schenkt ons volkomen troost en geeft ons vaste zekerheid van zijn vaderlijke goedheid. Hij doet ons de nieuwe mens aan en Hij trekt ons de oude mens uit met al zijn werken.

Daarom geloven wij dat wie tot het eeuwige leven wil komen, maar eenmaal gedoopt moet worden. De doop mag niet herhaald worden, want wij kunnen ook niet tweemaal geboren worden. Deze doop is immers niet alleen van waarde voor ons wanneer wij hem ontvangen en het water op ons is, maar gedurende ons hele leven.

Daarom verwerpen wij de dwaling van de wederdopers, die niet tevreden zijn met de eens ontvangen doop en die bovendien de doop van de kleine kinderen der gelovigen veroordelen. Wij geloven daarentegen dat men hen behoort te dopen en met het teken van het verbond te verzegelen, evenals de kleine kinderen in Israël besneden werden op grond van dezelfde beloften die aan onze kinderen gedaan zijn. Christus heeft zijn bloed even zeker vergoten om de kleine kinderen van de gelovigen te wassen, als Hij dat gedaan heeft voor de volwassenen. Daarom behoren zij het teken en sacrament van wat Christus voor hen gedaan heeft te ontvangen, zoals de HERE in de wet gebood hun kort nadat zij geboren waren, deel te geven aan het sacrament van het lijden en sterven van Christus door het offer van een lam. Dat was een sacrament van Jezus Christus.

Bovendien doet de doop aan onze kinderen hetzelfde wat de besnijdenis deed aan het joodse volk. Daarom noemt de apostel Paulus de doop: de besnijdenis van Christus (Kol.2 : 11).
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 31 oktober 2011, 00:00

CHATULIEM619 schreef:
Geloofwaardigheid is nooit een probleem in zo'n geval. Je weet dat als je iets wilt doen voor de Heer, dat er altijd mensen zijn die je zo snel mogelijk willen afbranden. Als je niet tegen kritiek kunt, kun je ook niet staande blijven.

Ik brand niemand af. Ik zie de Waarheid. en de Waarheid maakt vrij.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 31 oktober 2011, 00:03

SHANITA130 schreef:
Ik brand niemand af. Ik zie de Waarheid. en de Waarheid maakt vrij.
Is ook meer in het algemeen bedoeld. Je moet eens weten hoeveel mensen uitgeblust zijn vanwege de kritiek die ze moeten verdragen. Gemiddeld houdt men het drie jaar vol. Als je dan niet zeker bent van datgene wat je doet Gods wil is, ben je volledig afgebrand...
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 31 oktober 2011, 00:09

Om nog even on topic te blijven:
een verslag van een genezingsdienst, brainwashing en de pr

En hoe het dus overkomt op ongelovigen.

Waar blijft de getuigenis?

En: Berea Amsterdam, oplichtingspraktijken

Erg he?

Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 31 oktober 2011, 02:19
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: maandag 31 oktober 2011, 01:06

SHANITA130 schreef:
Als je zeker bent van jezelf, kan men branden wat ie wil.

Ik voel me in de z.. gezet, heb dat jaren gelooft, video's boeken gekocht, etc.

Maar dat is nu voorbij.

Coole smiley met zonnebril
Dat is jammer, want ik ben er van overtuigd dat God geneest , maar wel onder de juiste voorwaarden. Ik heb een keer een documentaire gezien naar ik meen bij de EO over mensen die door gebedsgenezing genezen werden. Deze mensen waren niet bij Jan Zijlstra geweest maar ergens anders oa naar ds Holder in de Levende Steen gemeente.

Er was een man die niet gelovig was en voor de zoveelste keer naar het ziekenhuis moest voor een operatie (hij liep achter en rollator en naar ik meen het aan zijn rug en ook zwaar nekletsel) hij werd uitgenodigd door een kamer genoot om eens mee te gaan ergens naar toe, het bleek een gebedsgenezingdienst, waar hij dus genezen vandaan is gekomen. Hij liep God prijzend met de reporter zonder rollator over straat, Hij kom alles weer zei hij. Er was nog iemand die ook “ongeneselijk was en zo is genezen maar dat weet ik niet meer precies wat dat was.

Zoals ik al zei men behoort het zo te doen als God het wil, niet uit eigen belang wat sommige “gebedsgenezers” wel doen.
Ik ben en blijf er van overtuigd dat God wil helpen, soms niet zo wij het willen.

Ik heb vroeger stiekem (toen ik niet meer in de kerk kwam en wel in de kroeg, dus eigenlijk hypocriet) wel gebeden om genezing voor mijn vader die stervende was door kanker. Na wat hij allemaal heeft meegemaakt in zijn leven had hij het verdient om een nieuw lichaam van de Heer te krijgen, dus is hij op ander wijze genezen dan ik wilde, althans zo heb ik dat gezien.

Ik denk dat we voorzichtig moeten zijn met wat wij willen, God wil helpen maar wel zo dat Zijn wil geschiede
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: maandag 31 oktober 2011, 01:19

JOLAN931 schreef:
Ik denk dat je wel een punt hebt Pieter. Niet alleen de 'verpleegstertjes ' natuurlijk, maar als ik terug kijk op mijn vroegere leven dan ging mijn ex ook pas een paar uur minder werken als de kinderen pappa tegen de buurman gingen zeggen(dat gebeurde echt)
Dan ging het eventjes goed, maar als vrouw van, haatte ik zijn werk doordat het ten koste ging van het gezinsleven.
Al was het voor mij geen reden om te scheiden overigens. Maar als je als man vaker uit eten gaat, en werkt met een andere vrouw, en die veel vaker ziet als je eigen vrouw, is het uiteindelijk ook niet vreemd dat er een scheiding van komt.

Dat is wat ik bedoel, men begint op een roze wolk en langzaam aan gaat het de verkeerde kant op. Omdat men op één of andere manier niet kan geven wat verlangt word, zal er begrip moeten worden getoond en sosm oplossingen moeten worden bedacht. Als men gaat voor wat "ik wil" (wat jou ex deed, heb ik begrepen ik), kan het niet goed zijn.
Het meest jammere is, dat men niet eens in de gaten heeft wat voor zeer diepe impact het heeft op de achterblijvenden, niey allee nik voelde mij bedrogen maar de kindren hadden het zelfde gevoel, dus diepe wonden in hun hart. Als men werkelijk wil houden van het gezin, zal men zich zelf daar voor opofferen, gelijk Jezus zich voor ons heeft opgeofferd. Alles voor hen die men lief heeft en eigen ego aan de kant.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: maandag 31 oktober 2011, 01:37

MOMO697 schreef:
De Nederlandse Geloofsbelijdenis

Artikel 34

De heilige doop
Wij geloven en belijden dat Jezus Christus, die het einde van de wet is (Romeinen10 : 4), door het vergieten van zijn bloed een eind gemaakt heeft aan elke andere bloedstorting die men zou kunnen of willen doen tot verzoening voor onze zonden. Hij heeft de besnijdenis, waarbij bloed vloeide, afgeschaft en in plaats daarvan het sacrament van de doop ingesteld.

Hierdoor worden wij in de kerk van God opgenomen en van alle andere volken en vreemde godsdiensten afgezonderd, om helemaal het eigendom te zijn van Hem, van wie wij het merk en veldteken dragen. Dit dient ons tot een getuigenis dat Hij eeuwig onze God en onze genadige Vader zal zijn.

Daarom heeft Christus geboden al de zijnen te dopen in de naam van de Vader en van de Zoon en van de Heilige Geest (Matt.28 : 19), met gewoon water. Daarmee geeft Hij ons te verstaan: evenals het water waarmee de dopeling overgoten en voor aller ogen besprenkeld wordt, de onreinheid van het lichaam afwast, zo bewerkt het bloed van Christus hetzelfde van binnen, in de ziel, door de Heilige Geest; het besprenkelt de ziel en zuivert haar van zonden en doet ons van kinderen des toorns opnieuw geboren worden tot kinderen van God.

Wij worden evenwel niet door het water als zodanig van onze zonden gereinigd, maar door de besprenkeling met het kostbaar bloed van de Zoon van God. Hij is onze Rode Zee, waar wij doorheen moeten gaan om te ontkomen aan de tirannie van Farao - dat is de duivel - en binnen te gaan in het geestelijke Kanaän.

De dienaren van hun kant geven ons alleen het sacrament, dat zichtbaar is, maar onze Here geeft wat door het sacrament wordt aangeduid, namelijk de onzichtbare genadegaven. Hij wast onze ziel en reinigt haar grondig van alle onreinheden en ongerechtigheden. Hij vernieuwt ons hart, schenkt ons volkomen troost en geeft ons vaste zekerheid van zijn vaderlijke goedheid. Hij doet ons de nieuwe mens aan en Hij trekt ons de oude mens uit met al zijn werken.

Daarom geloven wij dat wie tot het eeuwige leven wil komen, maar eenmaal gedoopt moet worden. De doop mag niet herhaald worden, want wij kunnen ook niet tweemaal geboren worden. Deze doop is immers niet alleen van waarde voor ons wanneer wij hem ontvangen en het water op ons is, maar gedurende ons hele leven.

Daarom verwerpen wij de dwaling van de wederdopers, die niet tevreden zijn met de eens ontvangen doop en die bovendien de doop van de kleine kinderen der gelovigen veroordelen. Wij geloven daarentegen dat men hen behoort te dopen en met het teken van het verbond te verzegelen, evenals de kleine kinderen in Israël besneden werden op grond van dezelfde beloften die aan onze kinderen gedaan zijn. Christus heeft zijn bloed even zeker vergoten om de kleine kinderen van de gelovigen te wassen, als Hij dat gedaan heeft voor de volwassenen. Daarom behoren zij het teken en sacrament van wat Christus voor hen gedaan heeft te ontvangen, zoals de HERE in de wet gebood hun kort nadat zij geboren waren, deel te geven aan het sacrament van het lijden en sterven van Christus door het offer van een lam. Dat was een sacrament van Jezus Christus.

Bovendien doet de doop aan onze kinderen hetzelfde wat de besnijdenis deed aan het joodse volk. Daarom noemt de apostel Paulus de doop: de besnijdenis van Christus (Kol.2 : 11).

Er kwam eens (toen ik een jaar of 10 was) 2 ouderlingen bij ons op huisbezoek. Eén van hen zei "als ouders hun kinderen laten dopen op grond van hun geloof heb ik daar respect voor, als het gebeurd uit traditie keur ik het af". Wij zijn de doop door onderdompeling op grond van de belijdenis gewoon. Ik vind het dan ook jammer (alhoewel ik de grote doop prefereer) da zij die als kind gedoopt sijn bij ons niet mee mogen doen bij stemmingen op ledenvergaderingen omdat ze geen "erkend" lid zijn. Er zijn veel kind gedoopte christenen die bewust belijdend christen zijn, wie zou ik zijn om te zeggen jij hoort er niet bij want je bent "verkeerd "gedoopt 9 er zijn nog al wat die bij on sin d ekerk komen zonder echt lid te zijn, terwijl men verders aan alles mee mag doen..
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 31 oktober 2011, 02:29

Als je zeker bent van jezelf, kan men branden wat ie wil.

Ik voel me in de z.. gezet, heb dat jaren gelooft, video's boeken gekocht, etc.

Maar dat is nu voorbij.

Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: maandag 31 oktober 2011, 08:22

YELNIN491 schreef:
Als je het niet snapt, moet je een mail sturen Knipoog smiley
niet hier vraagtekens neerzetten

Ik snap het helemaal niet meer Boze smiley bij chatten krijg je bijna gelijk antwoord Lachende smiley en bij mailen bijna nooit Zieke smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 31 oktober 2011, 08:29

PIETER619 schreef:
Dat is jammer, want ik ben er van overtuigd dat God geneest , maar wel onder de juiste voorwaarden. Ik heb een keer een documentaire gezien naar ik meen bij de EO over mensen die door gebedsgenezing genezen werden. Deze mensen waren niet bij Jan Zijlstra geweest maar ergens anders oa naar ds Holder in de Levende Steen gemeente.

Er was een man die niet gelovig was en voor de zoveelste keer naar het ziekenhuis moest voor een operatie (hij liep achter en rollator en naar ik meen het aan zijn rug en ook zwaar nekletsel) hij werd uitgenodigd door een kamer genoot om eens mee te gaan ergens naar toe, het bleek een gebedsgenezingdienst, waar hij dus genezen vandaan is gekomen. Hij liep God prijzend met de reporter zonder rollator over straat, Hij kom alles weer zei hij. Er was nog iemand die ook “ongeneselijk was en zo is genezen maar dat weet ik niet meer precies wat dat was.

Zoals ik al zei men behoort het zo te doen als God het wil, niet uit eigen belang wat sommige “gebedsgenezers” wel doen.
Ik ben en blijf er van overtuigd dat God wil helpen, soms niet zo wij het willen.

Ik heb vroeger stiekem (toen ik niet meer in de kerk kwam en wel in de kroeg, dus eigenlijk hypocriet) wel gebeden om genezing voor mijn vader die stervende was door kanker.
Waarom is dat hypocriet?

Na wat hij allemaal heeft meegemaakt in zijn leven had hij het verdient om een nieuw lichaam van de Heer te krijgen, dus is hij op ander wijze genezen dan ik wilde, althans zo heb ik dat gezien.

Ik denk dat we voorzichtig moeten zijn met wat wij willen, God wil helpen maar wel zo dat Zijn wil geschiede

Ja, natuurlijk. Het gaat om de verlossing, niet om de genezing. En ik geloof best wel dat er nu en dan es iemand geneest, bij die handopleggende gebedsgenezers, maar dat gebeurd normaal ook.
Het gaat erom dat God kracht en geloof geeft om met die ziekte om te gaan en het te dragen.

Ik ben ook gelovig. Ik ben, zonder tussenkomst van iemand die zijn hand(en) op me legt, genezen van 2 dingen. En ik weet dat mensen voor mij bidden, zowel in real live als hier. en ik doe dat andersom ook.

Trouwens, vond dat altijd erg ongemakkelijk, zo'n vreemde, die je aanraakt...en dan van 'ik gebied je dit lichaam te verlaten'....en dat soort uitspraken...

Maar ik werd vroeger beticht, toen ik niet genas bij die 'gebedsgenezers' dat er wel zonde in mijn leven moet zijn, en mijn geloof niet groot genoeg is. Nou als je dan zoals ik deed, heel netjes leefde, het geloof heel serieus nam, ja, dan word je nog zieker van die uitspraken. en je gaat twijfelen aan jeZelf. Je krijgt ook een vals schuldgevoel over vermeende zonde in je leven en omdat je denkt dat je geloof niet groot genoeg is.

En dan heb ik het nog niet over de grote hoeveel geld die ik heb gegeven aan donaties, boeken, video's, cd's, collectes etc. En ik héb veel gegeven, want ik hád toen veel geld....

Want, wat er in de Berea Gemeente in Amsterdam, waar ik overigens ook issues mee heb gehad. Indirect. wat mij erg veel schade heeft toegebracht, achteraf gezien. maar dat niet vertel. daar hebben ze het over dat 'het' moet knisperen' en niet rinkelen' voor de collecte.
Die kreet ken ik van andere s, eh gemeentes.

En zo'n verhaal wat je schrijft, geloof ik wel hoor.

Maar hoe het gebracht wordt door die gasten zo van 'gebedsgenezingen' dan en dan daar en daar!

Ze doen net alsof er uitverkoop is in de Beijenkorf...

Zag ik dat maar jaren geleden....Maar ja, nu kan ik weer waarschuwen.

Mzzl!

Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 31 oktober 2011, 13:58
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: maandag 31 oktober 2011, 08:47

PIETER649 schreef:
Wat ik me weleens afvraag...

Heel veul vrouwen hier op cm werken in de gezondheidszorg.
De gezondheidszorg staat bekend om de onregelmatige werktijden.
Is door het beroep van deze vrouwen hun huwelijk foutgelopen omdat er te weinig quality-tijd was voor elkaar??

Aparte ideeën heb jij Clown smiley
Een beroep..de gevolgen ervan, die bepalend zijn voor je huwelijk? Smiley die vol vragen zit

Het is een gevolg al en geen oorzaak..oorzaak is altijd een verwijdering de kans geven.. Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MOMO697

BerichtGeplaatst: maandag 31 oktober 2011, 08:50

JOLAN931 schreef:
Goede vraag...
de Stem van God is niet de Geest van God denk ik. De stem is een gesproken woord, en dat is de Geest niet. De Geest gaat uit van de Vader en de Zoon, en zo vormen Zij samen de Drieenige God. De Heilige Geest was er ook voor de tijd van Abraham al wel, want er staat dat de Geest van God zweefde op de wateren tijdens de schepping.
Zelf heb ik altijd gedacht dat God ( de Vader) Abraham de opdracht gaf om Izak te offeren, en dat de Geest voor Pinksteren nog niet op iemand was uitgestort voor die tijd van Pinksteren. Maar dat zou betekenen dat de Geest werkeloos is geweest tot Pinksteren.
Dit laatste klopt natuurlijk niet aangezien Mozes ook de Geest opgelegd kreeg toen hij 70 wijze mannen moest uitkiezen om samen met hem het volk te leiden op advies van Jethro zijn schoonvader.
Ik denk dat de werking van de Heilige Geest in het oude testament er wel was, maar in veel mindere mate openbaar kwam.

Zowel God de Vader als God de Geest als God de Zoon waren er al voor de schepping. Zij zijn immers eeuwig. Van voor de grondlegging der aarde. Ben het met je eens dat in het ot de Heilige Geest in mindere mate openbaar kwam. Als ik het heb over het verstaan van de stem van God, dan is dit altijd in mijn gedachten; een hele duidelijke, krachtige "stem". Absoluut niet te verwarren met eigen gedachten of een geweten. Of dit in het ot ook zo was of dat het een luide stem was, dat weet ik niet.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3065 3066 3067 3068 3069 3070 3071 ... 6194 Volgende
Pagina 3068 van 6194