ChristianMatch

Forum

Kennis ondergeschikt aan de Geest
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3066 3067 3068 3069 3070 3071 3072 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
MOMO697

BerichtGeplaatst: maandag 31 oktober 2011, 08:52

Hey Jolan,

Wat is het toch heerlijk om gewoon met elkaar van gedachten te kunnen wisselen zonder heftige discussies van welles/nietes.

En dat terwijl we een andere kerkelijke achtergrond hebben.

Getuigd van respect, thanks
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 31 oktober 2011, 09:22

MARYAN401 schreef:
Jammer zeg, dat je niet even bij Willemijn langs bent geweest. Dat was gezellig geweest! Knipoog smiley Lachende smiley

Oeps, ben ook even off-topic

Smiley met dichtgeplakte mond

Oei, zal niet meer off topic gaan..... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: maandag 31 oktober 2011, 10:09

GERRIT084 schreef:
Ik snap het helemaal niet meer Boze smiley bij chatten krijg je bijna gelijk antwoord Lachende smiley en bij mailen bijna nooit Zieke smiley

Boze smiley Clown smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
MARRY942

BerichtGeplaatst: maandag 31 oktober 2011, 10:10

Het slechtste moment voor mij: na een verrukkelijk, fantastisch,gezellig en relaxed weekend mijn dochter weer op de trein zetten....ik zal er nooit aan wennen! Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: maandag 31 oktober 2011, 10:16

PIETER619 schreef:
Er kwam eens (toen ik een jaar of 10 was) 2 ouderlingen bij ons op huisbezoek. Eén van hen zei "als ouders hun kinderen laten dopen op grond van hun geloof heb ik daar respect voor, als het gebeurd uit traditie keur ik het af". Wij zijn de doop door onderdompeling op grond van de belijdenis gewoon. Ik vind het dan ook jammer (alhoewel ik de grote doop prefereer) da zij die als kind gedoopt sijn bij ons niet mee mogen doen bij stemmingen op ledenvergaderingen omdat ze geen "erkend" lid zijn. Er zijn veel kind gedoopte christenen die bewust belijdend christen zijn, wie zou ik zijn om te zeggen jij hoort er niet bij want je bent "verkeerd "gedoopt 9 er zijn nog al wat die bij on sin d ekerk komen zonder echt lid te zijn, terwijl men verders aan alles mee mag doen..

Ik ben niet evangelische en ben als kind gedoopt ben daar mijn ouders nog dankbaar voor. Op mijn 21 ste heb ik belijdenis gedaan.
Wat ik hierboven lees vind ik erg pijnlijk, ik weet dat het bestaat want ik heb het gehoord van mijn neef die overgegaan is naar de evangelische kerk. Hij en zijn vrouw wilden zich niet laten overdopen en mogen idd in bepaalde dingen niet meestemmen, want ze zijn niet gedoopt!!
Heel triest vind ik dat dat betekent dat ze de mensen buitensluiten die als kind gedoopt zijn en belijdenis van hun geloof hebben gedaan maar dat het niet erkent wordt!
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: maandag 31 oktober 2011, 10:19

MOMO697 schreef:
maar ach, die kant en klaar pizza's zijn zo lekker makkelijk he? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Hey die eet ik in noodgevallen he echt niet wekelijks Boze smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: maandag 31 oktober 2011, 10:28

WILLEMIJN232 schreef:
Hij kan toch ook zelf solliciteren op een vacature.........? Ik heb twee keer in een beroepingscommissie gezeten en dat was meer een sollicitatie procedure dan een beroep.....Dat beroep kwam pas als laatste.....Ligt misschien ook wel aan het kerkgenootschap?

Dat zou goed kunnen Willemijn in de hervormde kerken (bonds) is het de gewoonte dat een delegatie van de kerkeraad een dominee gaat horen, dan luisteren ze met de gehele kerkeraad naar de dienst en aan de hand daarvan wordt er ja of nee een beroep uitgebrecht.
Als een predikant nooit geen beroep krijgt is dat of een teken dat men het niet zo eens is met zijn preken, doen en laten of wat dan ook of de predikant stelt zich niet beroepbaar.
Een predikant solliciteerd bij ons niet zelf naar een openstaande predikantsplaats. Wij hebben de rijkdom om 9 predikanten van onze kerk te hebben dus bij ons is een vacante gemeente aardig op te vangen door een van de andere predikanten.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 31 oktober 2011, 11:12

SHANITA130 schreef:
Ja, natuurlijk. Het gaat om de verlossing, niet om de genezing. En ik geloof best wel dat er nu en dan es iemand geneest, bij die handopleggende gebedsgenezers, maar dat gebeurd normaal ook.
Het gaat erom dat God kracht en geloof geeft om met die ziekte om te gaan en het te dragen.

Ik ben ook gelovig. Ik ben na een paar kaar, zonder tussenkomst van iemand die zijn hand(en) op me legt, genezen van 2 dingen. En ik weet dat mensen voor mij bidden, zowel in real live als hier. en ik doe dat andersom ook.

Trouwens, vond dat altijd erg ongemakkelijk, zo'n vreemde, die je aanraakt...en dan van 'ik gebied je dit lichaam te verlaten'....en dat soort uitspraken...

Maar ik werd vroeger beticht, toen ik niet genas bij die 'gebedsgenezers' dat er wel zonde in mijn leven moet zijn, en mijn geloof niet groot genoeg is. Nou als je dan zoals ik deed, heel netjes leefde, het geloof heel serieus nam, ja, dan word je nog zieker van die uitspraken. en je gaat twijfelen aan jeZelf. Je krijgt ook een vals schuldgevoel over vermeende zonde in je leven en omdat je denkt dat je geloof niet groot genoeg is.

En dan heb ik het nog niet over de grote hoeveel geld die ik heb gegeven aan donaties, boeken, video's, cd's, collectes etc. En ik héb veel gegeven, want ik hád toen veel geld....

Want, wat er in de Berea Gemeente in Amsterdam, waar ik overigens ook vele nare ervaringen heb gehad, wat mij erg veel schade heeft toegebracht maar dat nu niet vertel, daar hebben ze het over dat 'het' moet knisperen' en niet rinkelen' voor de collecte.
Die kreet ken ik van andere s, eh gemeentes.

En zo'n verhaal wat je schrijft, geloof ik wel hoor.

Maar hoe het gebracht wordt door die gasten zo van 'gebedsgenezingen' dan en dan daar en daar!

Ze doen net alsof er uitverkoop is in de Beijenkorf...

Zag ik dat maar jaren geleden....Maar ja, nu kan ik weer waarschuwen.

Mzzl!
Wat heeft Berea nu te maken met genezingsdiensten? Je haalt er wel een heleboel bij, wat helemaal niets met het onderwerp te maken heeft. De vraag was is gebedsgenezing nog van deze tijd? De vraag was niet, hoe corrupt is men bezig in deze wereld. En als je niet wilt geloven dat je gevormd bent door je verleden haal dan niet voortdurend je eigen ervaringen erbij.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 31 oktober 2011, 11:16

ERIKA129 schreef:
Ik ben niet evangelische en ben als kind gedoopt ben daar mijn ouders nog dankbaar voor. Op mijn 21 ste heb ik belijdenis gedaan.
Wat ik hierboven lees vind ik erg pijnlijk, ik weet dat het bestaat want ik heb het gehoord van mijn neef die overgegaan is naar de evangelische kerk. Hij en zijn vrouw wilden zich niet laten overdopen en mogen idd in bepaalde dingen niet meestemmen, want ze zijn niet gedoopt!!
Heel triest vind ik dat dat betekent dat ze de mensen buitensluiten die als kind gedoopt zijn en belijdenis van hun geloof hebben gedaan maar dat het niet erkent wordt!
Wat is daar nu zo pijnlijk aan? Idd, we hebben hier uitvoerig gehad over dat kinderritueel, dat absoluut geen bijbelse doop is. Dan kun je toch ook niet verwachten dat we dat erkennen? Als je naar een evangelische gemeente gaat, kun je dat toch verwachten, en terecht mijns inziens.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 31 oktober 2011, 11:21

CHATULIEM619 schreef:
Wat is daar nu zo pijnlijk aan? Idd, we hebben hier uitvoerig gehad over dat kinderritueel, dat absoluut geen bijbelse doop is. Dan kun je toch ook niet verwachten dat we dat erkennen? Als je naar een evangelische gemeente gaat, kun je dat toch verwachten, en terecht mijns inziens.

Is dat niet een beetje kort door de bocht Chatuliem? Voor niet evangelische mensen is de kinderdoop veel meer dan een ritueel, het is een sacrament wat je in pricipe niet meer over hoeft te doen.......
Voor jullie is dat dus geen bijbelse doop, dat is helder.....Maar vind je het dan niet wat kort door de bocht om dan maar te stellen dat mensen die zich later bij de evangelie gemeente aansluiten zich persé over moeten laten dopen omdat het binnen jullie kringen wat anders werkt? Je kan dan toch ook kiezen voor bv een getuigenis afleggen of je op laten dragen door de gemeente? Je laat andere overtuigingen dan toch niet erg in hun waarde? En mensen worden dan ook nog min of meer gestraft daardoor omdat ze dan blijkbaar niet met alles mee mogen doen......Dat is toch te gek voor woorden?
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: maandag 31 oktober 2011, 11:22

MOMO697 schreef:
Hey Jolan,

Wat is het toch heerlijk om gewoon met elkaar van gedachten te kunnen wisselen zonder heftige discussies van welles/nietes.

Bij het openen van Gods Woord gaat de Heilige Geest werken, om je duistere verstand, dat komt door de zonde, verlichten en ontwaken. Maar ook tot bekering op Zijn tijd.
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: maandag 31 oktober 2011, 11:28

MOMO697 schreef:
Hey Jolan,

Helemaal juist...Weet je dat ik van jullie zit te genieten???
Ik bedoel...ik leer en dan te zien...dat het hier wel zeker in liefde kan!!!

(Ineke die juist moeite heeft met zich te uitten!!)
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: maandag 31 oktober 2011, 11:38

Een vriend..die zijn middenvoetsbeentje heeft gebroken....
En alleen...dus hebben we maar voor zuster gespeeld en huish.hulp!!!

Maar gaf toch ook wel veel voldoening...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 31 oktober 2011, 11:44

WILLEMIJN232 schreef:
Is dat niet een beetje kort door de bocht Chatuliem? Voor niet evangelische mensen is de kinderdoop veel meer dan een ritueel, het is een sacrament wat je in pricipe niet meer over hoeft te doen.......
Voor jullie is dat dus geen bijbelse doop, dat is helder.....Maar vind je het dan niet wat kort door de bocht om dan maar te stellen dat mensen die zich later bij de evangelie gemeente aansluiten zich persé over moeten laten dopen omdat het binnen jullie kringen wat anders werkt? Je kan dan toch ook kiezen voor bv een getuigenis afleggen of je op laten dragen door de gemeente? Je laat andere overtuigingen dan toch niet erg in hun waarde? En mensen worden dan ook nog min of meer gestraft daardoor omdat ze dan blijkbaar niet met alles mee mogen doen......Dat is toch te gek voor woorden?
Natuurlijk kan ik dezelfde vraag aan jou stellen: is het niet wat kort door de bocht dat wij dit zomaar moeten accepteren?
In principe raakt dit het hart van onze identiteit. Het vormt de aanleiding van onze bestaansgeschiedenis. Het vormt de kern van onze prediking. Het is de oorzaak van onze groei. Het zou hetzelfde zijn om aan de katholieken te vragen de paus aan de kant te zetten.
En het draait in mijn ogen de zaak om. Je komt als gast en je accepteert de identiteit. Je kunt niet verwachten dat ze zich gaan aanpassen aan datgene wat jij wil.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 31 oktober 2011, 11:48

CHATULIEM619 schreef:
Wat heeft Berea nu te maken met genezingsdiensten? Je haalt er wel een heleboel bij, wat helemaal niets met het onderwerp te maken heeft. De vraag was is gebedsgenezing nog van deze tijd? De vraag was niet, hoe corrupt is men bezig in deze wereld. En als je niet wilt geloven dat je gevormd bent door je verleden haal dan niet voortdurend je eigen ervaringen erbij.

Onderwerp heet: Gebedsgenezing zin of onzin?

Het gaat hier over gebedsgenezing, ik reageer op Pieter619.

Met mijn verleden bedoel ik niet mijn volwassen tijd.

Fijne Dag!

NB: Berea ken ik van Amsterdam, toevallig he? En kwam toevallig de link tegen.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 31 oktober 2011, 11:49
Naar boven

Auteur Bericht
MARRY942

BerichtGeplaatst: maandag 31 oktober 2011, 11:51

ZEELAND736 schreef:
Een vriend..die zijn middenvoetsbeentje heeft gebroken....
En alleen...dus hebben we maar voor zuster gespeeld en huish.hulp!!!

Maar gaf toch ook wel veel voldoening...

Ja he Zeeland, wat een fijn gevoel is dat he...iemand helpen. En je krijgt er vaak zoveel dankbaarheid voor terug, dat is alles waard toch?! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: maandag 31 oktober 2011, 12:00

Volgens mij wordt het nog wel wat met die twee Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARRY942

BerichtGeplaatst: maandag 31 oktober 2011, 12:00

Oppasmoeder....wat heb ik een giga mooi beroep....ik houd van zingen, zing dag en nacht, onder het stofzuigen, ramenzemen, maar ook tijdens het babies voederen.....
Vandaag is het Hervormingsdag, we denken eraan terug dat Maarten Luther zijn 95 stellingen aan de deur van de slotkapel van Wittemberg timmerde....
Het flesje was leeg, dus effe nog een lied voor het slapengaan: natuurlijk het Luther-lied "een vaste Burcht is onze God"....eer ik het tweede couplet uit had, was het koppie tegen mijn borst in slaap gevallen.....
Dat is nou genieten van je werk! Ik denk niet dat er vandaag nog een mooier moment komt! Lachende smiley Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: maandag 31 oktober 2011, 12:17

CHATULIEM619 schreef:
Natuurlijk kan ik dezelfde vraag aan jou stellen: is het niet wat kort door de bocht dat wij dit zomaar moeten accepteren?
In principe raakt dit het hart van onze identiteit. Het vormt de aanleiding van onze bestaansgeschiedenis. Het vormt de kern van onze prediking. Het is de oorzaak van onze groei. Het zou hetzelfde zijn om aan de katholieken te vragen de paus aan de kant te zetten.
En het draait in mijn ogen de zaak om. Je komt als gast en je accepteert de identiteit. Je kunt niet verwachten dat ze zich gaan aanpassen aan datgene wat jij wil.

Het evangelie brengen is 1, maar om nu jou standpunt bij iemand door de strot te duwen, is geheel wat anders. Bij ons (pkn) in de kerk komen ook van allerlij gezinten, van verscheidene belevingen. Maar wij stellen die regels niet die jij handteerd. Zo haal je geen mensen binnen, zo jaag je ze weg. En daar bij gelaten, heb ik ook gelukkig goede, en welkome lieden meegemaakt uit jou beleving. In ieder geval, die zijn niet zo verketterend , zoals u. Gisteren nog een dienst bijgewoond in Zwijndrecht daar gebeurde ook dingen die niet, of geheel niet in mijn beleving zitten. Had ik dan ook naar voren moeten gaan, en desnoods de dienst verstoren omdat het niet mijn beleving is?
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: maandag 31 oktober 2011, 12:29

WILLEMIJN232 schreef:

Bij ons in de gemeente is het denk ik weer anders ... Je kunt dan wel geen lid worden maar je wordt niet uitgesloten van het Heilig Avondmaal.
Er wordt bij ons gezegd, tegen gasten en gemeenteleden, "als je weet dat je een kind van God bent, je in je "eigen plaatselijke" gemeente deelneemt aan het Heilig Avondmaal" dan mag je bij ons ook deelnemen aan het Heilig Avondmaal.
Het is niet het lidmaatschap van een kerk of gemeente wat toegang geeft tot het Heilig Avondmaal, het is Jezus Christus persoonlijk, die je uitnodigt om deel te nemen.

Maar het is me nu al een aantal keer overkomen, dat ik met iemand mee was naar zijn of haar gemeente dat ik werd geweigerd aan het Heilig Avondmaal. De reden ... geen lid en geen belijdenis gedaan ... Volwassen (geloofs) doop wordt niet erkend als geloofsbelijdenis ... erger nog, wederomgeboren christen zijn is blijkbaar niet genoeg ... (dit stond in de "aanbevelingsbrief" die ik mee had vanuit mijn thuisgemeente...) Twijfelende smiley

Na mijn scheiding, ging ik een tijdje naar de Gereformeerde Gemeente in mijn woonplaats. Hier mocht ik ook niet deelnemen aan het Heilig Avondmaal, mocht ik ook geen lid worden ... De reden ... Ik was niet als kind gedoopt en had geen belijdenis gedaan ... Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 31 oktober 2011, 12:33

GERRIT084 schreef:
Het evangelie brengen is 1, maar om nu jou standpunt bij iemand door de strot te duwen, is geheel wat anders. Bij ons (pkn) in de kerk komen ook van allerlij gezinten, van verscheidene belevingen. Maar wij stellen die regels niet die jij handteerd. Zo haal je geen mensen binnen, zo jaag je ze weg. En daar bij gelaten, heb ik ook gelukkig goede, en welkome lieden meegemaakt uit jou beleving. In ieder geval, die zijn niet zo verketterend , zoals u. Gisteren nog een dienst bijgewoond in Zwijndrecht daar gebeurde ook dingen die niet, of geheel niet in mijn beleving zitten. Had ik dan ook naar voren moeten gaan, en desnoods de dienst verstoren omdat het niet mijn beleving is?
Ach Gerrit, minder fel mag ook wat mij betreft. Niemand duwt je een standpunt door de strot, maar sommige dingen moet je nooit loslaten, omdat het tot de kern van je boodschap hoort. Als je daarmee gaat schipperen kun je net zo goed ophouden. De boodschap Bekeert u en laat u dopen heeft ons gemaakt wat we zijn, en nog steeds vormt dat de kern van onze boodschap.
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: maandag 31 oktober 2011, 12:36

Nog steeds Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 31 oktober 2011, 12:36

CROSSROAD317 schreef:
Bij ons in de gemeente is het denk ik weer anders ... Je kunt dan wel geen lid worden maar je wordt niet uitgesloten van het Heilig Avondmaal.
Dit geldt voor elke evangelische gemeente. Iedereen is welkom deel te nemen aan het avondmaal als men zich een kind van de Heer weet.
CROSSROAD317 schreef:
Maar het is me nu al een aantal keer overkomen, dat ik met iemand mee was naar zijn of haar gemeente dat ik werd geweigerd aan het Heilig Avondmaal. De reden ... geen lid en geen belijdenis gedaan ... Volwassen (geloofs) doop wordt niet erkend als geloofsbelijdenis ... erger nog, wederomgeboren christen zijn is blijkbaar niet genoeg ... (dit stond in de "aanbevelingsbrief" die ik mee had vanuit mijn thuisgemeente...) Twijfelende smiley

Na mijn scheiding, ging ik een tijdje naar de Gereformeerde Gemeente in mijn woonplaats. Hier mocht ik ook niet deelnemen aan het Heilig Avondmaal, mocht ik ook geen lid worden ... De reden ... Ik was niet als kind gedoopt en had geen belijdenis gedaan ... Smiley die vol vragen zit
Ook hier geldt: het hoort bij die kerk, dus als je er naar toe gaat, weet je waar je aan toe bent. Dus klagen of verwijten heeft weinig zin.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op maandag 31 oktober 2011, 12:41
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 31 oktober 2011, 12:42

MOMO697 schreef:
De Nederlandse Geloofsbelijdenis

Artikel 34

De heilige doop
Wij geloven en belijden dat Jezus Christus, die het einde van de wet is (Romeinen10 : 4), door het vergieten van zijn bloed een eind gemaakt heeft aan elke andere bloedstorting die men zou kunnen of willen doen tot verzoening voor onze zonden. Hij heeft de besnijdenis, waarbij bloed vloeide, afgeschaft en in plaats daarvan het sacrament van de doop ingesteld.

Hierdoor worden wij in de kerk van God opgenomen en van alle andere volken en vreemde godsdiensten afgezonderd, om helemaal het eigendom te zijn van Hem, van wie wij het merk en veldteken dragen. Dit dient ons tot een getuigenis dat Hij eeuwig onze God en onze genadige Vader zal zijn.

Daarom heeft Christus geboden al de zijnen te dopen in de naam van de Vader en van de Zoon en van de Heilige Geest (Matt.28 : 19), met gewoon water. Daarmee geeft Hij ons te verstaan: evenals het water waarmee de dopeling overgoten en voor aller ogen besprenkeld wordt, de onreinheid van het lichaam afwast, zo bewerkt het bloed van Christus hetzelfde van binnen, in de ziel, door de Heilige Geest; het besprenkelt de ziel en zuivert haar van zonden en doet ons van kinderen des toorns opnieuw geboren worden tot kinderen van God.

Wij worden evenwel niet door het water als zodanig van onze zonden gereinigd, maar door de besprenkeling met het kostbaar bloed van de Zoon van God. Hij is onze Rode Zee, waar wij doorheen moeten gaan om te ontkomen aan de tirannie van Farao - dat is de duivel - en binnen te gaan in het geestelijke Kanaän.

De dienaren van hun kant geven ons alleen het sacrament, dat zichtbaar is, maar onze Here geeft wat door het sacrament wordt aangeduid, namelijk de onzichtbare genadegaven. Hij wast onze ziel en reinigt haar grondig van alle onreinheden en ongerechtigheden. Hij vernieuwt ons hart, schenkt ons volkomen troost en geeft ons vaste zekerheid van zijn vaderlijke goedheid. Hij doet ons de nieuwe mens aan en Hij trekt ons de oude mens uit met al zijn werken.

Daarom geloven wij dat wie tot het eeuwige leven wil komen, maar eenmaal gedoopt moet worden. De doop mag niet herhaald worden, want wij kunnen ook niet tweemaal geboren worden. Deze doop is immers niet alleen van waarde voor ons wanneer wij hem ontvangen en het water op ons is, maar gedurende ons hele leven.

Daarom verwerpen wij de dwaling van de wederdopers, die niet tevreden zijn met de eens ontvangen doop en die bovendien de doop van de kleine kinderen der gelovigen veroordelen. Wij geloven daarentegen dat men hen behoort te dopen en met het teken van het verbond te verzegelen, evenals de kleine kinderen in Israël besneden werden op grond van dezelfde beloften die aan onze kinderen gedaan zijn. Christus heeft zijn bloed even zeker vergoten om de kleine kinderen van de gelovigen te wassen, als Hij dat gedaan heeft voor de volwassenen. Daarom behoren zij het teken en sacrament van wat Christus voor hen gedaan heeft te ontvangen, zoals de HERE in de wet gebood hun kort nadat zij geboren waren, deel te geven aan het sacrament van het lijden en sterven van Christus door het offer van een lam. Dat was een sacrament van Jezus Christus.

Bovendien doet de doop aan onze kinderen hetzelfde wat de besnijdenis deed aan het joodse volk. Daarom noemt de apostel Paulus de doop: de besnijdenis van Christus (Kol.2 : 11).
En wat vind je hier zelf van dan?
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 31 oktober 2011, 12:47

GERRIT084 schreef:
Dat zij ik toch, er mag veel meer, er kan veel meer, lang zo veel plichts getrouwheid niet meer. Eigenlijk concreet gezegd, een bandeloos leven, en een lang leven de lol vertaling. Dus gewoon een bandeloze vrije vertaling. Is die vertaling eigenlijk ook gebonden? Dan past hij namelijk ook mooi in mijn boekenkast. (die boeken heb ik ook gelezen) Doe je n.m ook maar 1 keer, anders gaat het zo vervelen he.
Nee, nergens wordt de inhoud van Gods Woord aangetast. Er wordt gezocht naar nog preciezere vertalingen. Want woord voor woord vertaling doet toch veel tekort aan de echte betekenis van Gods Woord.
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: maandag 31 oktober 2011, 12:47

CHATULIEM619 schreef:
Ach Gerrit, minder fel mag ook wat mij betreft. Niemand duwt je een standpunt door de strot, maar sommige dingen moet je nooit loslaten, omdat het tot de kern van je boodschap hoort. Als je daarmee gaat schipperen kun je net zo goed ophouden. De boodschap Bekeert u en laat u dopen heeft ons gemaakt wat we zijn, en nog steeds vormt dat de kern van onze boodschap.

Tja, ik zou zo zeggen, over dat schipperen dan! Goed voorbeeld, doet goed volgen. Het zou u sieren...
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: maandag 31 oktober 2011, 12:49

CROSSROAD317 schreef:
Er wordt bij ons gezegd, tegen gasten en gemeenteleden, "als je weet dat je een kind van God bent, je in je "eigen plaatselijke" gemeente deelneemt aan het Heilig Avondmaal" dan mag je bij ons ook deelnemen aan het Heilig Avondmaal.
Het is niet het lidmaatschap van een kerk of gemeente wat toegang geeft tot het Heilig Avondmaal, het is Jezus Christus persoonlijk, die je uitnodigt om deel te nemen.

Als je bij ons zou komen en we hebben avondmaal waar je graag aan deel zou nemen dan is het hier gebruikelijk om contact op te nemen met de predikant voor een kort gesprekje waardoor je toegelaten wordt tot het avondmaal.En dat niet lid worden omdat je niet als kind bent gedoopt??
Zeer kortzichtig van die gemeent er komen hier zat mensen over van de evangelische kerk of andere kerkgenootschappen die worden gewoon lid en gewoon opgenomen in de gemeente.
Ik vind het erg jammer dat er zo is veel kerken gewerkt wordt.

Ik wil niet dat steeds de kinderdoop ter discussie wordt gesteld wordt daar zo moe en verdrietig van.
Waarom laten we elkaar daarin niet in de waarde?? Steeds maar weer dat hakken van de kinderdoop is geen erkende doop laten we daar mee stoppen mensen!
Respecteer elkaar! Het is al erg genoeg dat er zoveel stromingen zijn, heeft de Heere daarom gevraagt? Zijn we niet allen een??Een in Christus en geloven we niet allen in 1 en dezelfde God??
Wat Hij vraagt is om Hem te volgen en niet om ruzie te maken of discussies te voeren welke kerk de beste is of welke doop!
Laten we dankbaar zijn dat we christen mogen en kunnen zijn zonder vervolgt te worden!
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 31 oktober 2011, 12:50

GERRIT084 schreef:
Tja, ik zou zo zeggen, over dat schipperen dan! Goed voorbeeld, doet goed volgen. Het zou u sieren...
Zodra we van deze boodschap afwijken om mensen te behagen, verliezen we onze roeping. Dus, nee Gerrit, nooit!!!
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: maandag 31 oktober 2011, 12:50

Heerlijk Coole smiley met zonnebril straks maar eens even de tuin in Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: maandag 31 oktober 2011, 12:54

MOMO697 schreef:
Hey Jolan,

ZEELAND736 schreef:
Helemaal juist...Weet je dat ik van jullie zit te genieten???
Ik bedoel...ik leer en dan te zien...dat het hier wel zeker in liefde kan!!!

(Ineke die juist moeite heeft met zich te uitten!!)

Om eerlijk te zijn vind ik het zelf ook moeilijk Ineke, om in letters te uiten wat je geloofd en denkt. Het wordt zo gemakkelijk verkeerd opgevat.
Ik denk ook dat dit voor mij de enige reden is om op CM te blijven plakken. De discussies met andersdenkenden. Respect voor elkaar is de belangrijkste factor in iedere discussie, en als je goed nadenkt over een onderwerp als deze komt dat ook je eigen bijbelkennis weer ten goede.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3066 3067 3068 3069 3070 3071 3072 ... 6194 Volgende
Pagina 3069 van 6194