ChristianMatch

Forum

doop en uitverkiezing.
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3067 3068 3069 3070 3071 3072 3073 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: maandag 31 oktober 2011, 13:24

SHANITA130 schreef:
Ik heb hier al op gerageerd.
Ik heb nu dit inzicht.
Stel, iemand is gedoopt, opgedragen, belijdenis gedaan, volwassen gedoopt, gaat naar de evangelische kerk, of naar een tradititionele kerk.

En wordt seriemoordenaar.
Dan gaat ie naar de hel, of hij zou daarna berouw moeten hebben.
Bij geen berouw gaat ie naar de hel.

Stel iemand wordt 'ongelovig' opgevoed, maar wel met normen en waarden. die God ook bij veel ongelovigen in hun hart heeft geschreven.

Romeinen 2 vers 14 tot en met vers 16

14 Wanneer toch heidenen, die de wet niet hebben, van nature doen wat de wet gebiedt, dan zijn dezen, ofschoon zonder wet, zichzelf tot wet; 15 immers, zij tonen, dat het werk der wet in hun harten geschreven is, terwijl hun geweten medegetuigt en hun gedachten elkander onderling aanklagen of ook verontschuldigen, 16 ten dage, dat God het in de mensen verborgene oordeelt volgens mijn evangelie, door Christus Jezus.

En zo ongelovig iemand, een heiden, toont dat het werk der wet in zijn hart geschreven is. (vers 15)

Want hoeveel 'ongelovigen' leven zo, dat als je ze niet kent, je zou denken dat ze gelovig zijn, dat heb ik wel tenminste.

Plaats dan het hele stuk en niet alleen een gedeelte ...
Romeinen 2:12 Allen die gezondigd hebben zonder de wet te kennen, zullen ook zonder de wet verloren gaan; en allen die gezondigd hebben terwijl ze de wet wel kennen, zullen door de wet worden veroordeeld. 13 Niet wie de wet slechts aanhoort zal voor God rechtvaardig zijn, maar wie de wet naleeft. 14 Wanneer namelijk heidenen, die de wet niet hebben, de wet van nature naleven, dan zijn ze zichzelf tot wet, ook al hebben ze hem niet. 15 Ze bewijzen door hun daden dat wat de wet eist in hun hart geschreven staat; en hun geweten bevestigt dit, omdat ze zichzelf met hun gedachten beschuldigen of vrijpleiten. 16 Dit alles zal blijken op de dag waarop, volgens het evangelie dat ik verkondig, God door Christus Jezus oordeelt over wat er in de mens verborgen is.
Die ongelovige, die toont dat de wet in zijn hart geschreven is, is dus schuldig aan de wet ... Want niemand kan de wet toch houden, alleen Jezus Christus kon de wet volbrengen, en aan het kruis riep Hij "het is volbracht" ... Dus als je zondigt terwijl je de wet niet kent ben je verloren en wanneer je zondigt terwijl je de wet wel kent, zul je door die wet veroordeelt worden ... Ik begrijp je uitleg van het Bijbelgedeelte dan ook niet ...
Twijfelende smiley

Dan zou, wat ik hier in het begin van dit topic heb gelezen, gelovigen die een seriemoordenaar zijn en zich hebben laten dopen wél naar de hemel gaan.
En daarintegen, ongelovigen die netjes met normen en waarden hebben geleefd, door de wet die in hun hart is geschreven. En dat zij derhalve van nature doen wat de wet gebiedt. die zouden dan naar de hel gaan.

Die gaan dus naar de hemel, en de 'gelovige' seriemoordenaar, indien die geen berouw heeft, naar de hel.

Je schrijft iets over "rare gedachtengang" erop na houden ... maar hoe noem je dat wat jezelf schrijft dan ... Smiley die vol vragen zit

Je legt een verband tussen geloven en dopen ... anders zou je niet naar de hemel kunnen gaan ... De moordenaar aan het kruis was niet gedoopt en toch zegt Jezus tegen hem "heden zul je met mij in het paradijs zijn" ... rare gedachtengang Shanita ...
Je zegt het goed, ongelovigen ... maar met al hun normen en waarden, omdat ze niet geloofd hebben in de Zoon van God, gaan naar de hel (Johannes 3:14-21)
Je schrijft leugens Shanita ... ongelovigen die zich houden aan de wet zouden naar de hemel gaan, en een kind van God, door wedergeboorte, om welke reden dan ook seriemoordenaar geworden, kan alleen naar de hemel gaan als hij (zij) berouw toont ?? dus wanneer er geen berouw is gaat hij naar de hel ??
Nu vraag ik me toch echt af wie er een rare gedachtengang op na houdt ???
Lees voor de aardigheid nog eens 1 Korinthe 3:9-15

Quote:
Crossroad: Je mag vraagtekens zetten of zijn wedergeboorte wel "echt" was, maar als dat echt is geweest, dan is hij nog steeds behouden ...
Geplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 11:59, bladzijde 2 dit topic.

Nou ja, dus als iemand 'wedergeboren is, is gaan geloven, dan gaat ie naar de hemel, ook al is tie seriemoordenaar.

Rare gedachtengang hou jij erop na.

Beter een "rare gedachtengang" er op na houden, die ik Bijbels kan onderbouwen, dan een valse leer verkondigen, want zo zie ik jouw stellingname.

Romeinen 8:34 Wie zal hen veroordelen? Christus Jezus, die gestorven is, meer nog, die is opgewekt en aan de rechterhand van God zit, pleit voor ons. 35 Wat zal ons scheiden van de liefde van Christus? Tegenspoed, ellende of vervolging, honger of armoede, gevaar of het zwaard? 36 Er staat geschreven: ‘Om u worden wij dag na dag gedood en afgevoerd als schapen voor de slacht.’ 37 Maar wij zegevieren in dit alles glansrijk dankzij hem die ons heeft liefgehad. 38 Ik ben ervan overtuigd dat dood noch leven, engelen noch machten noch krachten, heden noch toekomst, 39 hoogte noch diepte, of wat er ook maar in de schepping is, ons zal kunnen scheiden van de liefde van God, die hij ons gegeven heeft in Christus Jezus, onze Heer.

..

Laatst aangepast door
CROSSROAD317
op maandag 31 oktober 2011, 13:31
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: maandag 31 oktober 2011, 13:37

CHATULIEM619 schreef:
Dit geldt voor elke evangelische gemeente. Iedereen is welkom deel te nemen aan het avondmaal als men zich een kind van de Heer weet.

Ook hier geldt: het hoort bij die kerk, dus als je er naar toe gaat, weet je waar je aan toe bent. Dus klagen of verwijten heeft weinig zin.

Blijkbaar was de stellingname van deze gemeente dus afwijkend van die van andere kerken ...

Om dit nou op deze manier neer te zetten, "dus klagen of verwijten heeft weinig zin" ... hmm, met het verkeerde been in / uit bed gestapt zeker ?? Je vriendelijkheid is weer overduidelijk aanwezig Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 31 oktober 2011, 14:07

CROSSROAD317 schreef:
Blijkbaar was de stellingname van deze gemeente dus afwijkend van die van andere kerken ...

Om dit nou op deze manier neer te zetten, "dus klagen of verwijten heeft weinig zin" ... hmm, met het verkeerde been in / uit bed gestapt zeker ?? Je vriendelijkheid is weer overduidelijk aanwezig Gefrustreerde smiley
Ach Cross, ik wil gewoon een stukje nuchterheid naar voren brengen. Wil je evangelisch geloven, dan ga je naar een evangelische gemeente, en dan accepteer je daar de gewoontes en gebruiken. En ben je refo, dan voel je je beter thuis in een refo gemeente. Maar laten we aub niet een evangelische gemeente refo maken of een refo gemeente evangelisch. Dan ben je verkeerd bezig in mijn ogen.

Ik ken voldoende mensen die in de evangelische gemeente kwamen, juist omdat ze zich wilden laten dopen. Ze konden zich niet vinden in het verhaal dat de belijdenis voldoende was. En ik denk dat veel mensen ook hier op de site eraan twijfelen. De boodschap van bekering en doop is de laatste tijd alleen maar kracht aan het winnen.

Ik ben trouwens benieuwd naar het volgende: als iemand die refo is, zich volwassen laat dopen, is hij dan nog wel welkom in de kerk?
Vroeger werden ze nl. de kerk uitgezet.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op maandag 31 oktober 2011, 14:13
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: maandag 31 oktober 2011, 14:33

In de PKN bestaat de volwassendoop gewoon. Belijdenis en doop wordt dan feitelijk gecombineerd, waarbij de doop op de belijdenis volgt. Ik ben geen lid van een reformatorische kerk maar ik zou het vreemd vinden als je je niet als volwassene zou kunnen laten dopen in een reformatorische geloofgemeenschap. Het zal alleen niet door onderdompeling zijn.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op maandag 31 oktober 2011, 14:35
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 31 oktober 2011, 14:34

VISSER278 schreef:
Bij ons wat het vanavond: een vaste burcht

http://www.youtube.com/watch?v=k-tKh5j8st4

Heb ik nu een seniorenmoment Visser????? Knipoog smiley Of ben ik gewoon abuis?
Zal het eens even googelen...... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 31 oktober 2011, 14:41

CHATULIEM619 schreef:
Natuurlijk kan ik dezelfde vraag aan jou stellen: is het niet wat kort door de bocht dat wij dit zomaar moeten accepteren?
In principe raakt dit het hart van onze identiteit. Het vormt de aanleiding van onze bestaansgeschiedenis. Het vormt de kern van onze prediking. Het is de oorzaak van onze groei. Het zou hetzelfde zijn om aan de katholieken te vragen de paus aan de kant te zetten.
En het draait in mijn ogen de zaak om. Je komt als gast en je accepteert de identiteit. Je kunt niet verwachten dat ze zich gaan aanpassen aan datgene wat jij wil.

Dat begrijp ik wel....waar het mij om gaat is dat 'jullie'de kinderdoop niet erkennen......Je kan dan toch een andere vorm kiezen zoals ik in het vorige stukje ook al schreef......Je wordt dus 'gewoon'buitengesloten als je vind dat het genoeg is om 1x in je leven gedoopt te zijn......
Als ik dan van de evangelie gemeente was zou ik zeggen we zoeken een ander alternatief......bv het opdragen van jezelf aan de gemeente.....We hebben het toch over dezelfde God? Geven jullie dan niet teveel lading aan de doop, aan jullie eigen doop bedoel ik......die voor jullie belangrijk maar voor ons is de kinderdoop net zo belangrijk.....En als je nu naar een andere evangelie gemeente gaat moet je weer gedoopt worden? Ik ben weleens bij zo'n doopdienst geweest en het stukje getuigenis is bij die doop toch ook heel belangrijk? Nou, dan doe je alleen die getuigenis zou ik zeggen als je als kind gedoopt bent.....

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op maandag 31 oktober 2011, 14:47
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: maandag 31 oktober 2011, 14:41

CHATULIEM619 schreef:
Wat is daar nu zo pijnlijk aan? Idd, we hebben hier uitvoerig gehad over dat kinderritueel, dat absoluut geen bijbelse doop is. Dan kun je toch ook niet verwachten dat we dat erkennen? Als je naar een evangelische gemeente gaat, kun je dat toch verwachten, en terecht mijns inziens.

Maar als je nu als kind gedoopt bent en later belijdenis gedaan hebt, dan is het enige verschil toch het ritueel? Voor mij is juist dat de reden om geen belijdenis te doen in binnen de pkn, God kent mn hart en weet wat ik beloofde met mn volwassendoop, ik wil niet weer een ritueel volgen om bij een bepaalde kring te horen, want dan doe je het om erbij te horen, en niet vanuit je hart.

Ik woon in als protestant in katholiek gebied. Wij hebben in onze pkn gemeente veel mensen met een katholieke partner. Hoe gaan jullie daar dan mee om, als een lid een partner uit een andere geloofsrichting heeft?
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 31 oktober 2011, 14:43

GERRIT084 schreef:
Het evangelie brengen is 1, maar om nu jou standpunt bij iemand door de strot te duwen, is geheel wat anders. Bij ons (pkn) in de kerk komen ook van allerlij gezinten, van verscheidene belevingen. Maar wij stellen die regels niet die jij handteerd. Zo haal je geen mensen binnen, zo jaag je ze weg. En daar bij gelaten, heb ik ook gelukkig goede, en welkome lieden meegemaakt uit jou beleving. In ieder geval, die zijn niet zo verketterend , zoals u. Gisteren nog een dienst bijgewoond in Zwijndrecht daar gebeurde ook dingen die niet, of geheel niet in mijn beleving zitten. Had ik dan ook naar voren moeten gaan, en desnoods de dienst verstoren omdat het niet mijn beleving is?

Ik heb niet het idee dat Chatuliem het door iemands strot duwt zoals jij zegt......we hebben het er toch gewoon over en onze standpunten liggen wat uiteen......discussieren heet dat geloof ik... Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: maandag 31 oktober 2011, 14:47

Heerlijk die wintertijd! Geen moeite met opstaan, om half 7 vol energie naast mn bed. Om 10 uur heel het huis aan kant en de boodschappen voor een hele week al in huis. Lachende smiley
De de rest van de dag mn kinderen bezig houden, als volgende week de scholen ook weer beginnen hebt ik het helemaal naar mn zin Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 31 oktober 2011, 14:49

SHANITA130 schreef:
Ja, natuurlijk. Het gaat om de verlossing, niet om de genezing. En ik geloof best wel dat er nu en dan es iemand geneest, bij die handopleggende gebedsgenezers, maar dat gebeurd normaal ook.
Het gaat erom dat God kracht en geloof geeft om met die ziekte om te gaan en het te dragen.

Ik ben ook gelovig. Ik ben, zonder tussenkomst van iemand die zijn hand(en) op me legt, genezen van 2 dingen. En ik weet dat mensen voor mij bidden, zowel in real live als hier. en ik doe dat andersom ook.

Trouwens, vond dat altijd erg ongemakkelijk, zo'n vreemde, die je aanraakt...en dan van 'ik gebied je dit lichaam te verlaten'....en dat soort uitspraken...

Maar ik werd vroeger beticht, toen ik niet genas bij die 'gebedsgenezers' dat er wel zonde in mijn leven moet zijn, en mijn geloof niet groot genoeg is. Nou als je dan zoals ik deed, heel netjes leefde, het geloof heel serieus nam, ja, dan word je nog zieker van die uitspraken. en je gaat twijfelen aan jeZelf. Je krijgt ook een vals schuldgevoel over vermeende zonde in je leven en omdat je denkt dat je geloof niet groot genoeg is.

En dan heb ik het nog niet over de grote hoeveel geld die ik heb gegeven aan donaties, boeken, video's, cd's, collectes etc. En ik héb veel gegeven, want ik hád toen veel geld....

Want, wat er in de Berea Gemeente in Amsterdam, waar ik overigens ook issues mee heb gehad. Indirect. wat mij erg veel schade heeft toegebracht, achteraf gezien. maar dat niet vertel. daar hebben ze het over dat 'het' moet knisperen' en niet rinkelen' voor de collecte.
Die kreet ken ik van andere s, eh gemeentes.

En zo'n verhaal wat je schrijft, geloof ik wel hoor.

Maar hoe het gebracht wordt door die gasten zo van 'gebedsgenezingen' dan en dan daar en daar!

Ze doen net alsof er uitverkoop is in de Beijenkorf...

Zag ik dat maar jaren geleden....Maar ja, nu kan ik weer waarschuwen.

Mzzl!

Kijk, ik heb wel eens het een en ander verteld. Ik heb een grenz daarin.

Kijk, zo'n groep als Berea, had (hoe 't er nu is weet ik niet) er veel belang bij, dat er zoveel mogelijk 'leden' zijn die geld afdragen; 10den, en collectes erbij.
En dan hoef je geen psycholoog te zijn, om te bedenken dat 'ze' dingen anders doen en zeggen om dat zo te houden; leden die vette 10den en collectes geven. Denk ik.

En dat kan van alles zijn, wat ze doen en zeggen, áls de leden maar blijven komen en dus de bronnen van inkomsten verzekerd zijn.
Met geld en inkomsten als motief, zeggen leidinggevenden van een gemeente hele andere dingen, dan bij een gemeente, waar geld geen rol speelt, zeg maar.

Kijk, en bij een auto-dealer wéét je dat. Ik bedoel niet dat een auto dealer liegt, natuurlijk niet. Maar ja, hij wil verkopen. dus als de klant rood een mooie kleur vindt. en er staat nog één rode... in de zaak die de klant meteen wil kopen, dan gaat die autodealer niet zeggen van dat hij dat geen mooie kleur vindt, want hij wil dat die auto verkocht wordt. Even héél simpel.

Maar bij een gemeente/kerk verwacht iemand dat niet. Iemand verwacht eerlijkheid. en geen antwoord, wat feitelijk niet zo is, maar is gegeven met als motief dat degene blijft komen in die gemeente.

Nou, daar kan iemand direct, of indirect schade van oplopen. Van zulk gedrag van de leidinggevenden naar de leden/een lid toe. Dingen die zo'n leidinggevende zegt bijvoorbeeld. Hij zou wel zeggen wat bijbels verantwoord is, alléén als dat ervoor zou zorgen dat zo'n lid blijft komen.
Moet de leidinggevenden zeggen wat echt niet bijbels verantwoord is, derhalve er voor te zorgen dat iemand lid blijft dan doet hij dat als het motief geld is.
En er dus inkomsten blijven komen.

Want die 10den+collecte is een leuke melkkoe. Het staat ook ergens in de bijbel dat we dat moeten betalen, die 10%.
Maar omdat we tegenwoordig belasting betalen, en er belasting van ons inkomen wordt ingehouden, is dat erbij berekend. Vandaar dat het in traditionele kerken 1% en nog wat is.

In ieder geval, in een gemeente/kerk gedrag vertonen en dingen zeggen met als enige doel inkomsten verkrijgen, dat kan schade geven bij mensen die pas gelovig zijn, niet gelovig zijn opgevoed, niets van het geloof afweten en niet eens wisten wat kerst nu eigenlijk betekende.

En ook indirect, bij de betrokkene(n) van zo iemand.

En hier laat ik heb bij. ik heb grenzen. en het heeft geen enkele meerwaarde als ik nu ga uitleggen, op wat voor een wijze ik ervan de dupe was...

Trouwens, je kan makkelijk zelf dingen bedenken, die zouden kunnen onstaan, daardoor. Denk ik.

Het gaat er in de 1ste plaats om, dat het oplichting is.

En dit geval had toevallig 2vandaag gehaald, 6 jaar geleden.

Ik ken ook een geval, van een leidinggevende die er met al het geld van de gehele groep vandoor ging, met zijn gezin, naar het buitenland. Dat was een bedrag met 6 nullen.
Maar ja, niet alles haalt het nieuws.

Wat denk je dan van mensen die járen ontzettend veel geld hadden gegeven, veel meer dan de 'verplichte' tienden.....

Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 31 oktober 2011, 15:24
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 31 oktober 2011, 14:50

ERIKA129 schreef:
Dat zou goed kunnen Willemijn in de hervormde kerken (bonds) is het de gewoonte dat een delegatie van de kerkeraad een dominee gaat horen, dan luisteren ze met de gehele kerkeraad naar de dienst en aan de hand daarvan wordt er ja of nee een beroep uitgebrecht.
Als een predikant nooit geen beroep krijgt is dat of een teken dat men het niet zo eens is met zijn preken, doen en laten of wat dan ook of de predikant stelt zich niet beroepbaar.
Een predikant solliciteerd bij ons niet zelf naar een openstaande predikantsplaats. Wij hebben de rijkdom om 9 predikanten van onze kerk te hebben dus bij ons is een vacante gemeente aardig op te vangen door een van de andere predikanten.

Bij ons solliciteert eerst de predikant, dan komt er een schifting en dan pas gaat een groepje luisteren die weer verslag uit brengt aan de beroepingscommissie....Beroepen is eigenlijk pas het laatste onderdeel in de procedure........Maar ik ben PKN daar gaat het weer anders dan denk ik.......
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 31 oktober 2011, 15:18

ERIKA129 schreef:
Als je bij ons zou komen en we hebben avondmaal waar je graag aan deel zou nemen dan is het hier gebruikelijk om contact op te nemen met de predikant voor een kort gesprekje waardoor je toegelaten wordt tot het avondmaal.En dat niet lid worden omdat je niet als kind bent gedoopt??
Zeer kortzichtig van die gemeent er komen hier zat mensen over van de evangelische kerk of andere kerkgenootschappen die worden gewoon lid en gewoon opgenomen in de gemeente.
Ik vind het erg jammer dat er zo is veel kerken gewerkt wordt.

Ik wil niet dat steeds de kinderdoop ter discussie wordt gesteld wordt daar zo moe en verdrietig van.
Waarom laten we elkaar daarin niet in de waarde?? Steeds maar weer dat hakken van de kinderdoop is geen erkende doop laten we daar mee stoppen mensen!
Respecteer elkaar! Het is al erg genoeg dat er zoveel stromingen zijn, heeft de Heere daarom gevraagt? Zijn we niet allen een??Een in Christus en geloven we niet allen in 1 en dezelfde God??
Wat Hij vraagt is om Hem te volgen en niet om ruzie te maken of discussies te voeren welke kerk de beste is of welke doop!
Laten we dankbaar zijn dat we christen mogen en kunnen zijn zonder vervolgt te worden!

Waar ik nu wel benieuwd naar ben: stel dat ik op zondagochtend bij jou op bezoek kom en we gaan samen naar de kerk en er is Avondmaal....Ik zou daar gewoon aan gaan zitten(neem aan dat jullie geen lopend Avondmaal hebben) maar mag dat dan wel? En hoe controleren ze dat?

En wat je verder zegt over de meningsverschillen over de doop: ik heb niet het idee dat we elkaar niet respecteren, we houden vast aan wat voor jou en mij of de ander heilig is......en daar hebben we het over.......
Persoonlijk vind ik dat wel een boeiende waardevolle discussie.....

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op maandag 31 oktober 2011, 15:19
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: maandag 31 oktober 2011, 15:21

Yoran komt lekker naar huis vannacht. Heerlijk om ze weer in de buurt te hebben, al is het dan om de beurt.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 31 oktober 2011, 15:22

GERRIT084 schreef:
Volgens mij wordt het nog wel wat met die twee Gefrustreerde smiley

Hoi,

Het gaat me om de Waarheid. Ik durf niet eens te zeggen dat ik christelijk ben tegen iemand. Ik zeg altijd gelovig, en dan ook nog uitleggen van niet als die en die groepen...Anders heb ik gelijk al een stempel...en kan ik meteen stoppen...

Ik wist nog, eerst, kon je dit soort dingen eigenlijk niet eens zeggen, want 'dat was geen getuigenis'.....En daar deed ik nog aan mee ook....

Nee, het is een 'getuigenis' als sommigen alles onder het vloerkleed vegen, en 'men' er via de media of andere wegen achter komt....

Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 31 oktober 2011, 15:27
Naar boven

Auteur Bericht
YELNIN491

BerichtGeplaatst: maandag 31 oktober 2011, 15:36

zon schijnt al hele tijd, maar geen tijd om er van te genieten. Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
YELNIN491

BerichtGeplaatst: maandag 31 oktober 2011, 15:38

ERIKA129 schreef:
Hey die eet ik in noodgevallen he echt niet wekelijks Boze smiley Knipoog smiley

Smiley met dichtgeplakte mond Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 31 oktober 2011, 15:38

Quote:
ERIKA schreef: Waarom laten we elkaar daarin niet in de waarde?? Steeds maar weer dat hakken van de kinderdoop is geen erkende doop laten we daar mee stoppen mensen!
Respecteer elkaar! Het is al erg genoeg dat er zoveel stromingen zijn, heeft de Heere daarom gevraagt? Zijn we niet allen een??Een in Christus en geloven we niet allen in 1 en dezelfde God??
Wat Hij vraagt is om Hem te volgen en niet om ruzie te maken of discussies te voeren welke kerk de beste is of welke doop!
Laten we dankbaar zijn dat we christen mogen en kunnen zijn zonder vervolgt te worden!

Quote:
Waarom laten we elkaar daarin niet in de waarde?? Steeds maar weer dat hakken van de kinderdoop is geen erkende doop laten we daar mee stoppen mensen!
Respecteer elkaar!

Hier sta ik helemaal, 100% achter! Het gaat om de intentie en de gesteldheid van het hart. God ziet het hart aan. Knipoog smiley

En doordat gehakketak worden gedachten ook van goede en belangrijke zaken die er wél toe doen afgeleid.

Bijvoorbeeld hoe mooi en belangrijk het geloof is.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 31 oktober 2011, 15:41
Naar boven

Auteur Bericht
YELNIN491

BerichtGeplaatst: maandag 31 oktober 2011, 15:39

GERRIT084 schreef:
Ik snap het helemaal niet meer Boze smiley bij chatten krijg je bijna gelijk antwoord Lachende smiley en bij mailen bijna nooit Zieke smiley

sja Knipoog smiley en nu......................??? Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 31 oktober 2011, 15:52

Quote:
CROSSROAD: Je schrijft leugens Shanita

Niet:

Romeinen 2:12-16

Allen die gezondigd hebben zonder de wet te kennen, zullen ook zonder de wet verloren gaan; en allen die gezondigd hebben terwijl ze de wet wel kennen, zullen door de wet worden veroordeeld. 13 Niet wie de wet slechts aanhoort zal voor God rechtvaardig zijn, maar wie de wet naleeft. 14 Wanneer namelijk heidenen, die de wet niet hebben, de wet van nature naleven, dan zijn ze zichzelf tot wet, ook al hebben ze hem niet. 15 Ze bewijzen door hun daden dat wat de wet eist in hun hart geschreven staat; en hun geweten bevestigt dit, omdat ze zichzelf met hun gedachten beschuldigen of vrijpleiten. 16 Dit alles zal blijken op de dag waarop, volgens het evangelie dat ik verkondig, God door Christus Jezus oordeelt over wat er in de mens verborgen is.

Die heidenen waar Paulus het over heeft, die leven de wet van nature na, dát staat er. Er staat niet 'als' maar 'wanneer'. Zie vetgedrukte tekst. Engeltje smiley

Ze bewijzen door hun daden dat wat de wet eist in hun hart geschreven staat; en hun geweten bevestigt dit, omdat ze zichzelf met hun gedachten beschuldigen of vrijpleiten. En dit alles zal blijken op de dag waarop, volgens het evangelie dat ik verkondig, God door Christus Jezus oordeelt over wat er in de mens verborgen is.

Met andere woorden, het betreft hier heidenen, ongelovigen dus, die de wet van nature naleven. En of ze schuldig zijn, of vrijgepleit zijn, dat doen zijzelf met hun gedachten, hun geweten bevestigd dit. En dit zal blijken op de dag des oordeels.

En wat zal er dan blijken?: of de heidenen schuldig zijn wanneer hun geweten dit bevestigd omdat ze zichzelf met hun gedachten beschuldigen. Óf dat ze vrijgepleit zijn wanneer hun geweten dit bevestigt omdat ze zich met hun gedachten vrijpleiten. Op de dag des oordeels. Omdat ze de wet van nature naleven(14b), en ze bewijzen door hun daden dat wat de wet eist in hun hart geschreven staat.(15a)

Shanita, die léést wát er staat.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 31 oktober 2011, 16:27
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 31 oktober 2011, 15:59

WILLEMIJN232 schreef:
Dat begrijp ik wel....waar het mij om gaat is dat 'jullie'de kinderdoop niet erkennen......Je kan dan toch een andere vorm kiezen zoals ik in het vorige stukje ook al schreef......Je wordt dus 'gewoon'buitengesloten als je vind dat het genoeg is om 1x in je leven gedoopt te zijn......
Als ik dan van de evangelie gemeente was zou ik zeggen we zoeken een ander alternatief......bv het opdragen van jezelf aan de gemeente.....We hebben het toch over dezelfde God? Geven jullie dan niet teveel lading aan de doop, aan jullie eigen doop bedoel ik......die voor jullie belangrijk maar voor ons is de kinderdoop net zo belangrijk.....En als je nu naar een andere evangelie gemeente gaat moet je weer gedoopt worden? Ik ben weleens bij zo'n doopdienst geweest en het stukje getuigenis is bij die doop toch ook heel belangrijk? Nou, dan doe je alleen die getuigenis zou ik zeggen als je als kind gedoopt bent.....

In andere discussies heb ik aangegeven dat het meer is, dan een ritueel alleen. Het heeft ook te maken met verschil in theologie. En dan nog sterker, het Godsbeeld wat er achter zit. En er is geen sterker getuigenis dan het getuigenis van de doop. Er is geen enkele aanleiding om dit maar aan te passen aan mensen, die geen zin hebben om gedoopt te worden. Het is het paard achter de wagen spannen, het is omgekeerde wereld.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 31 oktober 2011, 16:03

SHANITA130 schreef:
Kijk, ik heb wel eens het een en ander verteld. Ik heb een grenz daarin.

Kijk, zo'n groep als Berea, had (hoe 't er nu is weet ik niet) er veel belang bij, dat er zoveel mogelijk 'leden' zijn die geld afdragen; 10den, en collectes erbij.
En dan hoef je geen psycholoog te zijn, om te bedenken dat 'ze' dingen anders doen en zeggen om dat zo te houden; leden die vette 10den en collectes geven. Denk ik.

En dat kan van alles zijn, wat ze doen en zeggen, áls de leden maar blijven komen en dus de bronnen van inkomsten verzekerd zijn.
Met geld en inkomsten als motief, zeggen leidinggevenden van een gemeente hele andere dingen, dan bij een gemeente, waar geld geen rol speelt, zeg maar.

Kijk, en bij een auto-dealer wéét je dat. Ik bedoel niet dat een auto dealer liegt, natuurlijk niet. Maar ja, hij wil verkopen. dus als de klant rood een mooie kleur vindt. en er staat nog één rode... in de zaak die de klant meteen wil kopen, dan gaat die autodealer niet zeggen van dat hij dat geen mooie kleur vindt, want hij wil dat die auto verkocht wordt. Even héél simpel.

Maar bij een gemeente/kerk verwacht iemand dat niet. Iemand verwacht eerlijkheid. en geen antwoord, wat feitelijk niet zo is, maar is gegeven met als motief dat degene blijft komen in die gemeente.

Nou, daar kan iemand direct, of indirect schade van oplopen. Van zulk gedrag van de leidinggevenden naar de leden/een lid toe. Dingen die zo'n leidinggevende zegt bijvoorbeeld. Hij zou wel zeggen wat bijbels verantwoord is, alléén als dat ervoor zou zorgen dat zo'n lid blijft komen.
Moet de leidinggevenden zeggen wat echt niet bijbels verantwoord is, derhalve er voor te zorgen dat iemand lid blijft dan doet hij dat als het motief geld is.
En er dus inkomsten blijven komen.

Want die 10den+collecte is een leuke melkkoe. Het staat ook ergens in de bijbel dat we dat moeten betalen, die 10%.
Maar omdat we tegenwoordig belasting betalen, en er belasting van ons inkomen wordt ingehouden, is dat erbij berekend. Vandaar dat het in traditionele kerken 1% en nog wat is.

In ieder geval, in een gemeente/kerk gedrag vertonen en dingen zeggen met als enige doel inkomsten verkrijgen, dat kan schade geven bij mensen die pas gelovig zijn, niet gelovig zijn opgevoed, niets van het geloof afweten en niet eens wisten wat kerst nu eigenlijk betekende.

En ook indirect, bij de betrokkene(n) van zo iemand.

En hier laat ik heb bij. ik heb grenzen. en het heeft geen enkele meerwaarde als ik nu ga uitleggen, op wat voor een wijze ik ervan de dupe was...

Trouwens, je kan makkelijk zelf dingen bedenken, die zouden kunnen onstaan, daardoor. Denk ik.

Het gaat er in de 1ste plaats om, dat het oplichting is.

En dit geval had toevallig 2vandaag gehaald, 6 jaar geleden.

Ik ken ook een geval, van een leidinggevende die er met al het geld van de gehele groep vandoor ging, met zijn gezin, naar het buitenland. Dat was een bedrag met 6 nullen.
Maar ja, niet alles haalt het nieuws.

Wat denk je dan van mensen die járen ontzettend veel geld hadden gegeven, veel meer dan de 'verplichte' tienden.....

Shanita, wil je je aub bij het onderwerp houden. We hoeven niet alles erbij te slepen he....
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: maandag 31 oktober 2011, 16:04

THOMAS968 schreef:
In de PKN bestaat de volwassendoop gewoon. Belijdenis en doop wordt dan feitelijk gecombineerd, waarbij de doop op de belijdenis volgt. Ik ben geen lid van een reformatorische kerk maar ik zou het vreemd vinden als je je niet als volwassene zou kunnen laten dopen in een reformatorische geloofgemeenschap. Het zal alleen niet door onderdompeling zijn.

Thomas

In de gkv kerk 1x meegemaakt..
de dopeling werd besprenkeld.
Naar boven

Auteur Bericht
MARY052

BerichtGeplaatst: maandag 31 oktober 2011, 16:08

CHATULIEM619 schreef:
wat heeft dat nu weer met voetbal te maken???

he Chat, een aantal jaren geleden zou ik zo gereageerd hebben: he, op zondag naar een voetbalwedstrijd??? Dat is uit den boze, dat kan echt niet!!
Gelukkig denk ik daar nu anders over en begrijp ik veel meer dat je in JEZUS vrij bent en dat het niet gaat om allerlei regels en wetten.
Toch zou ik zelf niet snel naar zoiets toe gaan op zondag, maar goed fijn dat jij er van hebt genoten.
Naar boven

Auteur Bericht
MARRY942

BerichtGeplaatst: maandag 31 oktober 2011, 16:13

Een vaste Burcht is onze God,
Een toevlucht voor de Zijnen,
Al drukt het leed, al dreigt het lot
Hij doet zijn hulp verschijnen,
De vijand rukt vast aan
Met opgestoken vaan
Hij draagt zijn rusting nog
Van gruwel en bedrog
Maar zal als kaf verdwijnen

Geen aardse macht begeren wij
Die gaat alras verloren
Ons staat een sterke Held terzij
Die God ons heeft verkoren
Vraagt gij Zijn naam? zo weet
Dat Hij de Christus heet
God's ééngeboren Zoon
Verwinnaar van de troon
De zeeg'is ons beschoren

(zomaar effe voor wie de tekst vergeten was) Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARY052

BerichtGeplaatst: maandag 31 oktober 2011, 16:15

[quote=WILLEMIJN232]Waar ik nu wel benieuwd naar ben: stel dat ik op zondagochtend bij jou op bezoek kom en we gaan samen naar de kerk en er is Avondmaal....Ik zou daar gewoon aan gaan zitten(neem aan dat jullie geen lopend Avondmaal hebben) maar mag dat dan wel? En hoe controleren ze dat?

He Willemijn bij ons in de gemeente gaat het als volgt: voordat het brood en de beker rondgaan vraagt de voorganger of er gasten in de gemeente zijn die het avondmaal mee willen vieren. Hij verzoekt ze te gaan staan en stelt hun dan de vraag of ze Jezus hebben aangenomen als hun HEER en Heiland, daar kunnen ze dan ja opzeggen en vervolgens zegt de voorganger: welkom aan de tafel van de HEER.

Want dat is het uiteindelijk, niet de tafel van een baptist, of een vrijgemaakte, of hervormde, het is de tafel van de HEER
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: maandag 31 oktober 2011, 16:22

WILLEMIJN232 schreef:
Waar ik nu wel benieuwd naar ben: stel dat ik op zondagochtend bij jou op bezoek kom en we gaan samen naar de kerk en er is Avondmaal....Ik zou daar gewoon aan gaan zitten(neem aan dat jullie geen lopend Avondmaal hebben) maar mag dat dan wel? En hoe controleren ze dat?

En wat je verder zegt over de meningsverschillen over de doop: ik heb niet het idee dat we elkaar niet respecteren, we houden vast aan wat voor jou en mij of de ander heilig is......en daar hebben we het over.......
Persoonlijk vind ik dat wel een boeiende waardevolle discussie.....

Eerlijk gezegt Willemijn zou ik het niet weten.
Denk niet dat je geweigerd wordt maar dat er misschien na die tijd aan mij gevraagt zou worden hoe of wat maar ik weet het niet heb het nooit bij de hand gehad.

Ik vind discussie zeker waardevol maar merk dat er zo wordt vastgehouden aan dat alleen de volwassendoop goed is dat me dat steeds meer gaat tegenstaan en het gevoel heb dat onze doop gewoon niks voorsteld en dat doet het zeer zeker wel!
Dat vind ik dus heel jammer!
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: maandag 31 oktober 2011, 16:23

WILLEMIJN232 schreef:
Bij ons solliciteert eerst de predikant, dan komt er een schifting en dan pas gaat een groepje luisteren die weer verslag uit brengt aan de beroepingscommissie....Beroepen is eigenlijk pas het laatste onderdeel in de procedure........Maar ik ben PKN daar gaat het weer anders dan denk ik.......

Zo te lezen wel ja Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: maandag 31 oktober 2011, 16:23

SHANITA130 schreef:
Hoi,

Het gaat me om de Waarheid. Ik durf niet eens te zeggen dat ik christelijk ben tegen iemand. Ik zeg altijd gelovig, en dan ook nog uitleggen van niet als die en die groepen...Anders heb ik gelijk al een stempel...en kan ik meteen stoppen...

Ik wist nog, eerst, kon je dit soort dingen eigenlijk niet eens zeggen, want 'dat was geen getuigenis'.....En daar deed ik nog aan mee ook....

Nee, het is een 'getuigenis' als sommigen alles onder het vloerkleed vegen, en 'men' er via de media of andere wegen achter komt....

Nee het is een getuigenis dat je niet eens durft te zeggen dat je christen bent ... !!!

Stop aub met je hetze tegen "alles en iedereen" die, in jouw ogen, dingen doen niet door de beugel kunnen. Extreme uitwassen zijn in jouw ogen meer regel dan uitzondering terwijl het toch echt om promilages gaat van wat er in christelijk Nederland gebeurt.
Je verheft door jouw hetze die "extreme uitwassen" tot een standaard.

Vraag je eens af, waarom je naar desbetreffende diensten ging, de diensten die je nu zo afkraakt en in een kwaad daglicht stelt ... Je hebt, volgens je eigen zeggen, een universitaire opleiding, waar was dan je realiteitszin ...
En kom nu niet met de smoes "ik was nog maar pas bekeerd en wist het niet" ... Je gaat daar heen, waar jij je op dat moment thuis voelt ...

Je schreef eerder in dit topic: Geplaatst: woensdag 26 oktober 2011, 19:58
En...ik heb dit soort 'genezingsdiensten' ook meegemaakt.

Ik was pas gelovig. Nam 't heel serieus. Ik ging niet meer uit, ongeveer vijf jaar lang. Ging braaf met niemand naar bed, zorgde ervoor dat ik niet met iemand van het mannelijke geslacht in een ruimte was. Ja, dat werd voorgeschreven door die groep/gemeente.

Nou, ging ik naar zo'n 'genezingsdienst'. Werd ik niet genezen. Werd mij bij de nazorg even verteld én dat mijn geloof te klein is, én dat er zonde! in mijn leven moet zijn, dat ik door die redenen niet genees.

Todat, zoals ik eerder zei, heilige huisjes barsten kregen.

En ik naar traditionele kerken ging.

Gefeliciteerd ... je gaat nu wel uit ?? braaf met iemand naar bed ?? en bent wel in één kamer met iemand van het mannelijke geslacht ??
En voelt dat beter ?? ik wil je toch even verwijzen naar je verhaal aangaande je laatste relatie ... !!!
Je geloof is nu, nu je naar de traditionele kerken gaat, groot genoeg en er is zeker geen zonde meer in je leven ?? Dan nogmaals gefeliciteerd, want je genezing is nu natuurlijk een feit ... !!!

2 Timoteüs 1:6 Daarom spoor ik je aan het vuur brandend te houden van de gave die God je schonk toen ik je de handen oplegde. 7 God heeft ons niet een geest van lafhartigheid gegeven, maar een geest van kracht, liefde en bezonnenheid. 8 Schaam je er dus niet voor om van onze Heer te getuigen; schaam je ook niet voor mij, die omwille van hem gevangenzit, maar deel in het lijden voor het evangelie, met de kracht die God je geeft. 9 Hij heeft ons gered en ons geroepen tot een heilige taak, niet op grond van onze daden, maar omdat hij daartoe uit genade besloten had. Deze genade was ons al vóór alle tijden gegeven in Christus Jezus, 10 maar nu is ze bekend geworden doordat onze redder Christus Jezus is verschenen, die de dood heeft vernietigd en onvergankelijk leven heeft doen oplichten door het evangelie.
11 Van dit evangelie ben ik verkondiger, apostel en leraar; 12 daarom moet ik dit alles ondergaan. Maar ik schaam mij niet, want ik weet in wie ik mijn vertrouwen heb gesteld en ben ervan overtuigd dat hij bij machte is om wat mij is toevertrouwd te bewaren, tot de grote dag aanbreekt. 13 Neem als richtsnoer de heilzame woorden die je van mij hebt gehoord, houd vast aan het geloof en aan de liefde die in Christus Jezus zijn. 14 Bewaar door de heilige Geest, die in ons woont, het goede dat je is toevertrouwd.

..

Laatst aangepast door
CROSSROAD317
op maandag 31 oktober 2011, 16:25
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: maandag 31 oktober 2011, 16:33

Zou er een reden zijn, waarom er in het grieks het woord baptizo (onderdompeling) gebruikt wordt?
De diepere betekenis van 'baptizo' is de volgende.
Het is te vergelijken met bijv. een wit katoenen lapje, wat in inkt gedompeld wordt en er helemaal inktblauw uitkomt.
In de Russisch Orhtodoxe kerk worden babies gedoopt door de onderdompeling.....het maakt dus misschien niet uit wannéér je 'ondergedompelt' wordt?
Tezamen met Romeinen 6,7 en 8 en het feit dat we in een gebroken wereld leven is het misschien een teken voor de voor ons onzichtbare wereld, waar in Efeze 5 over gesproken wordt. Daar wordt genoemd, dat we niet vechten tegen vlees en bloed maar tegen machten van de duisternis.....

Ook Jezus zelf heeft zich laten dopen door de onderdompeling.

Nog een aanvulling op de uitleg van het woord 'baptizo',
een citaat, helaas in het engels, k zal proberen er later een vertaling aan toe te voegen.

The New Testament Greek Lexicon
Original Word Word Origin
??????? from a derivative of (911)
Transliterated Word Phonetic Spelling
baptiz? bap-tid'-zo

Definition
to dip repeatedly, to immerse, to submerge (of vessels sunk)
to cleanse by dipping or submerging, to wash, to make clean with water, to wash one's self, bathe
to overwhelm
Not to be confused with 911, bapto. The clearest example that shows the meaning of baptizo is a text from the Greek poet and physician Nicander, who lived about 200 B.C. It is a recipe for making pickles and is helpful because it uses both words. Nicander says that in order to make a pickle, the vegetable should first be 'dipped' (bapto) into boiling water and then 'baptised' (baptizo) in the vinegar solution. Both verbs concern the immersing of vegetables in a solution. But the first is temporary. The second, the act of baptising the vegetable, produces a permanent change. When used in the New Testament, this word more often refers to our union and identification with Christ than to our water baptism. e.g. Mark 16:16. 'He that believes and is baptised shall be saved'. Christ is saying that mere intellectual assent is not enough. There must be a union with him, a real change, like the vegetable to the pickle! Bible Study Magazine, James Montgomery Boice, May 1989.
Translated Words

Ik heb er ook strijd mee gehad, maar het ordt me steeds duidelijker.
Gewoon feiten!

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op woensdag 2 november 2011, 09:41
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 31 oktober 2011, 16:37

Quote:
CROSSROAD: Je geloof is nu, nu je naar de traditionele kerken gaat, groot genoeg en er is zeker geen zonde meer in je leven ?? Dan nogmaals gefeliciteerd, want je genezing is nu natuurlijk een feit ... !!!

Dat geloof van mij is standvastig. Groter kan eigenlijk niet. En er is ook geen bewuste zonde in mijn leven. En mijn genezingen zijn een feit.

Dank voor de felicitaties! Engeltje smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3067 3068 3069 3070 3071 3072 3073 ... 6194 Volgende
Pagina 3070 van 6194