| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 31 oktober 2011, 23:45
|
|
|
|
| PIETER619 schreef: | Gelukkig dat je nu wel op de goede Weg zit. Als men begint dat je zonden te veel zijnen wat je geeft moet knisperen, zijn het nog ergere figuren als Simon de genezer in Handelingen 8. |
Dat bedoel ik.
| Quote: | | Jezus heeft duidelijke instructies en de Heilige geest gegeven, om te doen wat Hij verlangd van ons. Hij gaf onder andere ook opdracht om te genezen. Ik denk dat het zo moest als de dat Petrus deed bij de Tempelpoort niets vragend maar juist gevend, vooral ook voor hen die niets hebben. |
Ik denk dat die opdracht voor de apostelen was, dat was toen. Jezus liep ook over het water, dat zie je ook niet meer.
Artsen kunnen genezen, lang niet altijd, maar het gebeurd vaak. God heeft artsen gegeven.
Genezing in tenten en zalen met handoplegging, geloof ik niet, zie mijn vorige postings.
God geeft wel kracht om een ziekte te dragen.
Fijne nacht!
nb: dit is mijn mening.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYAN401
|
|
Geplaatst: maandag 31 oktober 2011, 23:49
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | | Omdat ik elke keer dacht van o ja dit nog en o ja dat ook nog. |
Je kunt je posting ook wijzigen, Shanita. Dan hou je het bij 1 reactie, dat maakt het iets overzichtelijker. Is maar een tip.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: maandag 31 oktober 2011, 23:54
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | sorry hoor, ik ken toch niet iedereen uit nodigen? straks zit ik daar met 1000 cm-ladies... hoe kan ik iedereen dan qualitytime geven???  |
Door als "verstandig" man naar huis te gaan ...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: dinsdag 1 november 2011, 00:01
|
|
|
|
[quote=VISSER278]
Kijk...dat is ook weer zo iets... Altijd en altijd...zijn er mensen die wat aan te merken hebben... Weten we niet dat een dominee ook maar een mens is met fouten en gebreken??? (Dat zei hij overigens vaak van zichzelf) Al was het 90% die er zo over dacht...misschien hoor ik dan bij die 10% die het niet zou zeggen. Ik heb veel met deze dominee te maken gehad i.v.m de scheiding... Dat was niet makkelijk...ik was het NIET met hem eens... Maar ben ik daarom blij dat hij weggaat...?? Was zijn woord zuiver...? In mijn ogen wel... Een herderloze kudde heb ik altijd een leeg gevoel...gevonden...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BEUN656
|
|
Geplaatst: dinsdag 1 november 2011, 00:14
|
|
|
|
Je omschrijft het wat vaag maar hij mag wat jou betreft dus blijven... Ok...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BEUN656
|
|
Geplaatst: dinsdag 1 november 2011, 00:17
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | Het walgelijke van dit hele verhaal vind ik dat deze zaak aangegrepen word door tegenstanders van dit kabinet om het kabinet als onmenselijk af te schilderen.
Het is een feit dat 2 pvda ministers Mauro in het verleden hebben laten weten dat hij het land moest verlaten. De pvda is daar nu opeens weer tegen, niet wegens menselijkheid, maar om politiek te kunnen scoren. 
Minister Leers doet niets anders dan het beleid, mede door de pvda bepaald (!) uit te voeren.
Het spijt mij voor Mauro, maar diverse rechtzaken hebben uitgewezen dat hij niet in nederland mag blijven, niemand kan dus zeggen dat hij niet eerlijk is beoordeeld. punt uit |
Ok, dat van die zwalkkoers van de PVDA wist ik niet maar voor de rest ben ik het zeker met je eens...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BEUN656
|
|
Geplaatst: dinsdag 1 november 2011, 00:22
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | | Het ergste vond ik nog dat ie vrijkaartjes kon krijgen voor Utrecht - PSV. Soort goedmakertje. |
Nou, als je het daarover gaat hebben vind het allerergste nog dat voetbal geen sport meer is maar een miljoenen business. En ook het feit dat bijvoorbeeld een klassieker als Feyenoord-Ajax over mijn rug moet worden beveiligd. Maar dat terzijde, back to topic...
Laatst aangepast door
|
BEUN656
|
op dinsdag 1 november 2011, 00:23
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: dinsdag 1 november 2011, 00:24
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | sorry hoor, ik ken toch niet iedereen uit nodigen? straks zit ik daar met 1000 cm-ladies... hoe kan ik iedereen dan qualitytime geven???  |
Tjonge, qua populariteit komt er niemand in de verste verte niet bij jou in de buurt. Misschien moet je mij maar wat lessen geven Pieter.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BEUN656
|
|
Geplaatst: dinsdag 1 november 2011, 00:26
|
|
|
|
[quote=MARTIN695]
Ok dan! Dus Gerd Leers is per definitie een trouwe loopjongen van de grootste zwabberpartij van Nederland!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: dinsdag 1 november 2011, 01:40
|
|
|
|
Eerlijk gezegd, als het aan mij lag mocht hij blijven, en mogen ze wat mij betreft, al die eikels, (eikellinnen) die hier al jaren zitten, en nog geen woord hollands kennen, er uit knikkeren. Deze jongen is hier 10 jaar en spreekt vloeiend L.burgs, is aan deze kant van de rivieren, ook goed te verstaan. Eigenlijk nog beter dan de echte, hij is eigenlijk een toon voorbeeld, voor de nog te komen vluchtelingen (+ economische) en de M.Kanen, Z.A anen, T..ken, O.E. anen, enz etc......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: dinsdag 1 november 2011, 01:55
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Als je dan zo graag een antwoord wilt hebben ...
Wie gelooft zal hebben en niet is gedoopt ... Ik schreef eerder al over de moordenaar aan het kruis ... "heden zult gij met Mij in het paradijs zijn" ... Staat dus niet met lege handen maar is door zijn wedergeboorte een kind van God ...
De kinderdoop is geen doop zoals die in de Bijbel staat beschreven ... Dat je door de kinderdoop in het verbond zou worden opgenomen is onbijbels en is zelfs niet met bijbelse argumenten te onderbouwen. Zie ook mijn posting over het verbond van God met Abraham, Ismaël en Izak ... Belijdenis is niet hetzelfde als volwassendoop (geloofsdoop). Dit kan ook niet omdat de traditionele kerk de kinderdoop als doop ziet ...
Kinderdoop, belijdenis doen en volwassendoop (geloofsdoop) is niet hetzelfde als wederomgeboren worden. Belijdenis doen is voor de traditionele kerk een bevestiging van je geloof ... Volwassendoop (geloofsdoop) is een (persoonlijk) uiterlijk teken om een innerlijke werkelijkheid te symboliseren. Het geeft aan dat je, nu je wederomgeboren bent, "met Christus gestorven, begraven en opgestaan", Hem ook daadwerkelijk wilt volgen ... Nogmaals de volwassendoop (geloofsdoop) is niet je wedergeboorte
Daarom zal ik dus de volwassendoop (geloofsdoop) ook nooit zien als "overdoop" ...
Maar nu draai ik het om ... graag antwoord op deze vraag ...
wie gedoopt zal zijn, als kind, en niet gelooft ... staat met lege handen ... JA of NEE
.. |
Eigenlijk, Ja en NEE, als je niet gelooft dat Jezus je verlosser is, sta je ook na de volwassendoop met lege handen. En voor de rest, mooi verwoord.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: dinsdag 1 november 2011, 02:07
|
|
|
|
Hallo ween hallo lach de betere optie
Laatst aangepast door
|
GERRIT084
|
op dinsdag 1 november 2011, 02:08
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: dinsdag 1 november 2011, 02:09
|
|
|
|
| YELNIN491 schreef: | niet huilen, ze bedoelen het goed hoor  |
Ist eg so
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: dinsdag 1 november 2011, 08:39
|
|
|
|
[quote=PIETER649]Misschien zijn er mensen die door tijdelijke beperkingen niet een volledige dagtaak hebben buitenshuis? of/en alleen zijn? En dit topic.."het ziekenhoekje" gebruiken waar het voor is? Voor zieken?
Als je dit niet aanstaat dan lees je het niet!!
Of je leest het wel maar ergert je er niet aan, want als jij je ergert ...kun je beter eens bij jezelf te rade gaan...
Krijg jij soms aandacht tekort?
Laatst aangepast door
|
MARIAN519
|
op dinsdag 1 november 2011, 08:40
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: dinsdag 1 november 2011, 08:53
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Crossroad:
Belijdenis doen is voor de traditionele kerk een bevestiging van je geloof ... Volwassendoop (geloofsdoop) is een (persoonlijk) uiterlijk teken om een innerlijke werkelijkheid te symboliseren. Het geeft aan dat je, nu je wederomgeboren bent, "met Christus gestorven, begraven en opgestaan", Hem ook daadwerkelijk wilt volgen ... Nogmaals de volwassendoop (geloofsdoop) is niet je wedergeboorte
Ik vraag me dat eerste af, Cross. volgens mij kan belijdenis net zo goed betekenen dat je wederomgeboren bent, "met Christus gestorven, begraven en opgestaan", Hem ook daadwerkelijk wilt volgen ... Nogmaals de belijdenis is niet je wedergeboorte.
Waarom zou de stap naar belijdenis dan anders zijn dan de stap naar de volwassendoop?
Het enige verschil is dat je de kinderdoop die buiten elke wedergeboorte heeft plaatsgevonden bevestigt wordt terwijl er in evangelische kringen dan de doop door onderdompeling plaatsvindt.
Thomas, iemand die belijdenis doet is daarvoor ook bekeerd en wedergeboren. |
Ik ben het in zoverre met je eens dat je eerst wederomgeboren moet zijn vóór je belijdenis doet..
Ik denk wat Cross bedoelt is dat je als baby een teken heb ontvangen dat niet echt Bijbels onderbouwd is en waar velen de betkenis aan geven van opname in een verbond met als gevolg ...behouden zijn/gered zijn, terwijl het gered zijn door het bloed van Christus niet een gevolg is van een teken.
De doop door onderdompeling is Bijbels omdat Jezus het voorbeeld gaf..
De besprenkeling zoals dat in de "kerken" gebeurt..is een poging om een teken van "wassing/reiiniging" te benaderen en niet een opvolgen van het voorbeeld van Jezus.
Al geloof ik wel dat het met praktische omstandigheden te maken heeft? Het tot beschikking hebben van een bad/doopruimte?
Op zich is dit teken..doop door onderdompeling wél Bijbels..
Het teken van de doop aan babies kan gezien worden als een belofte aan God dit kind/deze baby op te voeden in de Christelijke "leer". wat je ook belooft bij het doopvont.
Alleen. wij als ouders beloven het..en in de volgeorde van de Bijbel beloof je het zelf eerst..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 1 november 2011, 09:15
|
|
|
|
Dit is weer een discussie waar we niet uitkomen. Kunnen we elkaars inzichten in de doop niet respecteren? Elkaars visie hoef je niet te accepteren.
We bieden iedere vluchteling hier onderdak. Iedere vluchteling heeft zijn eigen religie. Ook hun visie op religieus gebied respecteren wij. Wij geven die mensen kansen om hun religie te beleven. We staan toe dat er voor hun gebedshuizen komen. Terwijl we diep van binnen weten, dat ze niet de juiste religie hanteren.
Er zijn meer topics waarin de reformatischen tegenover de charismatischen staan en vice versa. Waarom is er dan weinig respect hier op het forum voor anders denkenden?
Als de kinderdoop onbijbels is, dan vind ik dat het watergraf een onbijbelse term is. Of mag ik dat niet denken en zeggen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: dinsdag 1 november 2011, 09:53
|
|
|
|
| MARTIN695 schreef: | Hallo Allemaal Ik ga morgen even 2 en een halve week van huppelen naar Israël en ben de 19 november weer op de site als de HEER dat wil. Allemaal een fijne tijd en tot later. Sjalom. Martin |
Goede reis en behouden thuiskomst. Sjalom
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: dinsdag 1 november 2011, 09:53
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Als je dan zo graag een antwoord wilt hebben ...
Wie gelooft zal hebben en niet is gedoopt ... Ik schreef eerder al over de moordenaar aan het kruis ... "heden zult gij met Mij in het paradijs zijn" ... Staat dus niet met lege handen maar is door zijn wedergeboorte een kind van God ...
De kinderdoop is geen doop zoals die in de Bijbel staat beschreven ... Dat je door de kinderdoop in het verbond zou worden opgenomen is onbijbels en is zelfs niet met bijbelse argumenten te onderbouwen. Zie ook mijn posting over het verbond van God met Abraham, Ismaël en Izak ... Belijdenis is niet hetzelfde als volwassendoop (geloofsdoop). Dit kan ook niet omdat de traditionele kerk de kinderdoop als doop ziet ...
Kinderdoop, belijdenis doen en volwassendoop (geloofsdoop) is niet hetzelfde als wederomgeboren worden. Belijdenis doen is voor de traditionele kerk een bevestiging van je geloof ... Volwassendoop (geloofsdoop) is een (persoonlijk) uiterlijk teken om een innerlijke werkelijkheid te symboliseren. Het geeft aan dat je, nu je wederomgeboren bent, "met Christus gestorven, begraven en opgestaan", Hem ook daadwerkelijk wilt volgen ... Nogmaals de volwassendoop (geloofsdoop) is niet je wedergeboorte
Daarom zal ik dus de volwassendoop (geloofsdoop) ook nooit zien als "overdoop" ...
Maar nu draai ik het om ... graag antwoord op deze vraag ...
wie gedoopt zal zijn, als kind, en niet gelooft ... staat met lege handen ... JA of NEE
.. |
Mooi verwoord Cross.
Mijn antwoord is Ja! Het gedoopte kind, dat niet geloofd staat met lege handen als hij voor God moet verschijnen. Zo ook de volwassen gedoopte die afdwaald van het geloof, en zo ook diegene die belijdenis deed van zijn geloof en weer terug keerde naar zijn oude leven.
De Doop, in welke vorm dan ook, is iets moois, iets heiligs, maar niet het belangrijkste. Maar wie volhard in het geloof tot het einde...die zal behouden worden. Dat is bijbels. Wij mensen maken er een drama en spektakel van door er zo'n punt van te maken wat voor een soort doop een christen hoort te ondergaan. God zelf doet er minder moeilijk over als wij, want er zijn er velen in de hemel, die WEL geloofden, maar niet gedoopt waren of zelfs maar belijdenis hebben gedaan! Ik denk dat als je in de hemel komt, je er van staat te kijken, dat er mensen zullen zijn die je er nooit verwacht zou hebben, maar ook dat je er velen zult missen waarvan je zeker verwacht zou hebben dat ze er wel zouden zijn. Wij zien maar aan wat voor ogen is hè.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: dinsdag 1 november 2011, 09:56
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Dit is weer een discussie waar we niet uitkomen. Kunnen we elkaars inzichten in de doop niet respecteren? Elkaars visie hoef je niet te accepteren.
We bieden iedere vluchteling hier onderdak. Iedere vluchteling heeft zijn eigen religie. Ook hun visie op religieus gebied respecteren wij. Wij geven die mensen kansen om hun religie te beleven. We staan toe dat er voor hun gebedshuizen komen. Terwijl we diep van binnen weten, dat ze niet de juiste religie hanteren.
Er zijn meer topics waarin de reformatischen tegenover de charismatischen staan en vice versa. Waarom is er dan weinig respect hier op het forum voor anders denkenden?
Als de kinderdoop onbijbels is, dan vind ik dat het watergraf een onbijbelse term is. Of mag ik dat niet denken en zeggen? |
Voor iemand die vindt dat dit een discussie is waar we toch niet uitkomen, en waar je vraagt om elkaars mening te respecteren kom je wel met een hele rare afsluiting ...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: dinsdag 1 november 2011, 09:57
|
|
|
|
Eerste dag van de nieuwe maand
Zware sneeuwval in USA en hier zonnig en lente-achtig weer en 14 graden
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: dinsdag 1 november 2011, 09:57
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Dit is weer een discussie waar we niet uitkomen. Kunnen we elkaars inzichten in de doop niet respecteren? Elkaars visie hoef je niet te accepteren.
Als de kinderdoop onbijbels is, dan vind ik dat het watergraf een onbijbelse term is. Of mag ik dat niet denken en zeggen? |
Je hebt helemaal gelijk, we lijken wel een stelletje filosofen, die komen er ook nooit uit. En volgens mij mag dat ook niet. Filosoferen dan wel te verstaan. Was er niet bij Babel ook zoiets?? (zonder filosofen)
Laatst aangepast door
|
GERRIT084
|
op dinsdag 1 november 2011, 09:58
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: dinsdag 1 november 2011, 10:07
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Ik doe niks met dierendag. Het is hier dagelijks dierendag. De map met rekeningen spreekt voor zich. |
En een ruim jaar later zijn ze ons helemaal vergeten
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: dinsdag 1 november 2011, 10:07
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Eerlijk gezegd, als het aan mij lag mocht hij blijven, en mogen ze wat mij betreft, al die eikels, (eikellinnen) die hier al jaren zitten, en nog geen woord hollands kennen, er uit knikkeren. Deze jongen is hier 10 jaar en spreekt vloeiend L.burgs, is aan deze kant van de rivieren, ook goed te verstaan. Eigenlijk nog beter dan de echte, hij is eigenlijk een toon voorbeeld, voor de nog te komen vluchtelingen (+ economische) en de M.Kanen, Z.A anen, T..ken, O.E. anen, enz etc...... |
Ik heb geen moeilijk met medelanders over het algemeen. Maar.... Ik werkte bij de dame, woont al 15 jaar hier, spreekt vrijwel geen nederlands en heeft al 15 jaar een hernia waardoor ik bij haar kwam te werken. Inmiddels heb ik zelf een hernia gehad en weet dus welke ondragelijke pijnen daarbij horen. Deze dame deed alles, uitgaan, hangen op de bank etc....als Dit een hernia is??? Ik geloof daar dus niets meer van, maar mevrouw krijgt intussen jaar in jaar uit van de WMO hulp bij alles waar ze zelf de hele week de tijd voor heeft. Ze kan vanwege haar Christelijke geloof niet terug naar Syrie, dus wat mij betreft mag ze blijven, maar het idee dat alles wat een kleurtje heeft minder betaald en veel meer krijgt....dat begint me af en toe enorm tegen te staan.
Hier in het dorp was er een man die al jaren om een nieuwe schutting vroeg bij de woningbouw vereniging. de schutting was volledig verrot, en meneer kreeg al jaren niets voor elkaar. Totdat hij het zat was, en de woningbouw vereniging belde met een buitenlands accent....binnen een week stond de schutting er!
Nederland stikt van dat soort voorbeelden, van mensen die nalles voor elkaar krijgen, maar zich weigeren aan te passen aan onze samenleving of de taal willen leren. Nu de horde Polen weer. men doet het zelfde als vroeger met de Turken. Waar zijn we mee bezig???? Laat een ieder die intergreert lekker binnen komen, maar alles wat na een jaar de taal niet spreekt....ga lekker terug
of discrimineer ik nu?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: dinsdag 1 november 2011, 10:12
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Eerlijk gezegd, als het aan mij lag mocht hij blijven, en mogen ze wat mij betreft, al die eikels, (eikellinnen) die hier al jaren zitten, en nog geen woord hollands kennen, er uit knikkeren. Deze jongen is hier 10 jaar en spreekt vloeiend L.burgs, is aan deze kant van de rivieren, ook goed te verstaan. Eigenlijk nog beter dan de echte, hij is eigenlijk een toon voorbeeld, voor de nog te komen vluchtelingen (+ economische) en de M.Kanen, Z.A anen, T..ken, O.E. anen, enz etc...... |
Tien jaar van zijn leven, dat is in zijn geval meer dan de helft van zijn leven. Ik woon zelf in het 'buitenland', hemelsbreed een km bij de nederlandse grens vandaan. Mijn dochter is 8, kwam hier wonen toen ze 5 was, en zelfs voor haar zou het al ingrijpend zijn om naar nederland terug te gaan. Maar dan hebben we het over een gezinssituatie en een westers land waarvan ze nog altijd de taal prima spreekt. Dit is een jongen die hier alleen heen kwam (raar verhaal op zich maar daar hadden ze 10 jaar terug direct naar moeten kijken), in een nederlands gezin opgegroeid is, die kan je toch niet meer terugsturen?
Als je als land zo'n idioot immigratiesysteem hebt men 10 jaar hier kan zijn voor er een uitspraak komt, moet je ook voor de gevolgen instaan en dit op een nette manier oplossen. Ik snap de angst dat er straks nog een paar honderd mauro-gevallen opstaan, maar t zijn niet de azielzoekers die deze kromme wetgeving gemaakt hebben. Los het op en pas je immigratiesysteem aan zodat zoiets nooit meer voor kan komen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: dinsdag 1 november 2011, 10:13
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | Ik heb geen moeilijk met medelanders over het algemeen. Maar.... Ik werkte bij de dame, woont al 15 jaar hier, spreekt vrijwel geen nederlands en heeft al 15 jaar een hernia waardoor ik bij haar kwam te werken. Inmiddels heb ik zelf een hernia gehad en weet dus welke ondragelijke pijnen daarbij horen. Deze dame deed alles, uitgaan, hangen op de bank etc....als Dit een hernia is??? Ik geloof daar dus niets meer van, maar mevrouw krijgt intussen jaar in jaar uit van de WMO hulp bij alles waar ze zelf de hele week de tijd voor heeft. Ze kan vanwege haar Christelijke geloof niet terug naar Syrie, dus wat mij betreft mag ze blijven, maar het idee dat alles wat een kleurtje heeft minder betaald en veel meer krijgt....dat begint me af en toe enorm tegen te staan.
Hier in het dorp was er een man die al jaren om een nieuwe schutting vroeg bij de woningbouw vereniging. de schutting was volledig verrot, en meneer kreeg al jaren niets voor elkaar. Totdat hij het zat was, en de woningbouw vereniging belde met een buitenlands accent....binnen een week stond de schutting er!
Nederland stikt van dat soort voorbeelden, van mensen die nalles voor elkaar krijgen, maar zich weigeren aan te passen aan onze samenleving of de taal willen leren. Nu de horde Polen weer. men doet het zelfde als vroeger met de Turken. Waar zijn we mee bezig???? Laat een ieder die intergreert lekker binnen komen, maar alles wat na een jaar de taal niet spreekt....ga lekker terug
of discrimineer ik nu?  |
Beslist niet, dat zei ik al, die de taal niet spreekt, en er totaal zijn best niet voor doet, en alleen uit de ruif vreet. Gewoon weer retour afzender
Laatst aangepast door
|
GERRIT084
|
op dinsdag 1 november 2011, 10:14
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 1 november 2011, 10:18
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | Ik heb geen moeilijk met medelanders over het algemeen. Maar.... Ik werkte bij de dame, woont al 15 jaar hier, spreekt vrijwel geen nederlands en heeft al 15 jaar een hernia waardoor ik bij haar kwam te werken. Inmiddels heb ik zelf een hernia gehad en weet dus welke ondragelijke pijnen daarbij horen. Deze dame deed alles, uitgaan, hangen op de bank etc....als Dit een hernia is??? Ik geloof daar dus niets meer van, maar mevrouw krijgt intussen jaar in jaar uit van de WMO hulp bij alles waar ze zelf de hele week de tijd voor heeft. Ze kan vanwege haar Christelijke geloof niet terug naar Syrie, dus wat mij betreft mag ze blijven, maar het idee dat alles wat een kleurtje heeft minder betaald en veel meer krijgt....dat begint me af en toe enorm tegen te staan.
of discrimineer ik nu?  |
Aangezien Turkije binnen Europa ligt, hoeven de turken niet tre intergreren,dus ze moggen in hun eigentaaltje brabbelen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: dinsdag 1 november 2011, 10:20
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Aangezien Turkije binnen Europa ligt, hoeven de turken niet tre intergreren,dus ze moggen in hun eigentaaltje brabbelen  |
haha... Ik denk dat de Turken het probleem niet meer zijn. Die zijn er en daar ontkom je niet meer aan. Maar de Polen....Het stikt ervan, en van de velen die ik gezien heb, was er soms na jaren nog niet een die Nederlands spreekt. Ze denken het allemaal met engels af te kunnen, maar zitten we hier in de VS ofzo?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 1 november 2011, 10:22
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | | Ik blijf bij het onderwerp nml oplichting. | Het ging over gebedsgenezing. Het is niet een vrijbrief om al je ellende hier te spuien.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: dinsdag 1 november 2011, 10:28
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Aangezien Turkije binnen Europa ligt, hoeven de turken niet tre intergreren,dus ze moggen in hun eigentaaltje brabbelen  |
Dat heeft te maken met het associatieverdrag waardoor Turken gelijk gesteld moeten worden aan EU-burgers. Je mag geen extra belemmeringen op de arbeidsmarkt opwerpen omdat dan het vrije verkeer van arbeidsmigranten in gevaar komt. En zakken voor je inburgeringsexamen schijnt een belemmering te zijn. Je zou ook kunnen denken dat slagen extra kansen biedt, maar dat schijnt de rechter ander over te denken
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 1 november 2011, 10:30
|
|
|
|
Al die jaren dat Mauro Manuel in Nederland verbleef heeft hij nooit een verblijfsvergunning gekregen. Nu is het zo dat Mauro uitgezet dreigt te worden. Hij kan in Angola een studievisum aanvragen. Als dat toegewezen wordt kan hij terugkeren. Zo is dat in de wet vastgelegd.
Waarom kunnen zijn pleegouders hem niet adopteren? Gewoon omdat zijn biologische moeder nog leeft en in Angola verblijft.
Kan hij terug naar Angola? In principe wel. Men zegt dat het een veilig land is.
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |