ChristianMatch

Forum

Wat was je mooiste moment vandaag ?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3076 3077 3078 3079 3080 3081 3082 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
MARYAN401

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 november 2011, 18:50

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd. Knipoog smiley 'k Heb vanmiddag heel erg gelachen met de kids van mijn groep. Lachende smiley 'k Zal proberen het over te brengen, maar eigenlijk zou je er bij moeten zijn. Tussen de middag zet ik altijd de filmpjes e.d. klaar op de pc, om ze op het digi-bord te laten zien. Dus ik had o.a. de volgende site klaargezet. Neem even de tijd en let op die man, vooral op de bewegingen/geluiden (jas, kuchen..) die hij maakt.
http://www.pazzup.nl/junior/
Aan het eind van de middag wilde ik de kids - op de computers - dit spel laten doen. Je legt het dan even uit aan de hand van het digibord. Vervolgens hoorden we - vanaf het begin van de middag - om de paar minuten een gekuch (in combi met geritsel van die jas), het leek wel alsof er iemand achter het bord zat. Ik had echt geen idee waar dat geluid vandaan kwam, vond het zelfs een beetje eng/luguber. Eerst bleven de kids lachen, vond het zelf ook grappig. Op den duur word je er chagrijning van. Als je voor de zoveelste keer gestoord wordt in je les, ga je toch wat mopperen. Verlegen lachende smiley We hebben het een poosje genegeerd, al viel dat niet voor iedereen mee. Pas na het spelen van het spel, ben je dik een uur verder, ontdekte een van de kinderen waar het geluid vandaan kwam. En toen viel het kwartje... Echt waar, ik (wij) kwam(en) niet meer bij van het lachen, na schooltijd met de collega's ook nog lol om gehad. Als ik ze donderdag weer zie, begin ik denk ik eerst met gekuch. Lachende smiley

Super!!! Lachende smiley Clown smiley Lachende smiley Clown smiley Lachende smiley Clown smiley Lachende smiley

Laatst aangepast door
MARYAN401
op dinsdag 1 november 2011, 19:00
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 november 2011, 18:51

Vind het gewoon niet kunnen hoe ze hier met asiel aanvragen omgaan.
Idd er zijn er zat die naar 20 jaar het vertikken of niet kunnen Nederlands praten, deze jongen is compleet vernederlandst maar moet maar gaan.
Zijn Pleegouders wilden hem allang adopteren maar kregen daar geen toestemming voor!
Deze jongen die gewoon een nederlander is voor mij alleen met een donkere huidskleur moet maar vertrekken, vind het gewoon een schande zoals Nederland handeld.
Idd laat ze eens kijken naar al die polen leuk hoor die open grenzen Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARYAN401

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 november 2011, 18:53

WILLEMIJN232 schreef:
Jaja....zo doe je je voorkomen maar volgens mij zit daaronder wel een gevoelig en hartelijk mens.... Knipoog smiley
Maar kan me ook vergissen natuurlijk..... Engeltje smiley

Mijn idee, Willemijn. 't Is een van de lievere mannen van CM. Knipoog smiley Lachende smiley

Laatst aangepast door
MARYAN401
op dinsdag 1 november 2011, 18:58
Naar boven

Auteur Bericht
MARYAN401

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 november 2011, 18:54

ERIKA129 schreef:
Enne ik werd meegevraagt door een vrouw Clown smiley

Je zoekt er toch hoop ik niks achter hè. Verraste, verbaasde smiley Verlegen lachende smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 november 2011, 19:02

MARYAN401 schreef:
Je zoekt er toch hoop ik niks achter hè. Verraste, verbaasde smiley Verlegen lachende smiley Knipoog smiley

Nee wees maar niet bang haha Knipoog smiley Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 november 2011, 19:05

MARYAN401 schreef:
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd. Knipoog smiley 'k Heb vanmiddag heel erg gelachen met de kids van mijn groep. Lachende smiley 'k Zal proberen het over te brengen, maar eigenlijk zou je er bij moeten zijn. Tussen de middag zet ik altijd de filmpjes e.d. klaar op de pc, om ze op het digi-bord te laten zien. Dus ik had o.a. de volgende site klaargezet. Neem even de tijd en let op die man, vooral op de bewegingen/geluiden (jas, kuchen..) die hij maakt.
Aan het eind van de middag wilde ik de kids - op de computers - dit spel laten doen. Je legt het dan even uit aan de hand van het digibord. Vervolgens hoorden we - vanaf het begin van de middag - om de paar minuten een gekuch (in combi met geritsel van die jas), het leek wel alsof er iemand achter het bord zat. Ik had echt geen idee waar dat geluid vandaan kwam, vond het zelfs een beetje eng/luguber. Eerst bleven de kids lachen, vond het zelf ook grappig. Op den duur word je er chagrijning van. Als je voor de zoveelste keer gestoord wordt in je les, ga je toch wat mopperen. Verlegen lachende smiley We hebben het een poosje genegeerd, al viel dat niet voor iedereen mee. Pas na het spelen van het spel, ben je dik een uur verder, ontdekte een van de kinderen waar het geluid vandaan kwam. En toen viel het kwartje... Echt waar, ik (wij) kwam(en) niet meer bij van het lachen, na schooltijd met de collega's ook nog lol om gehad. Als ik ze donderdag weer zie, begin ik denk ik eerst met gekuch. Lachende smiley

Super!!! Lachende smiley Clown smiley Lachende smiley Clown smiley Lachende smiley Clown smiley Lachende smiley

Die juf Clown smiley
Vergeten hem even uit te zetten haha
Wat een schik zullen jullie hebben gehad Lachende smiley
En ow wat zal je geplaagd worden Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 november 2011, 19:08

Hier waren het vandaag sperziebonen, aardappels en een schnitzel Kwijlende smiley
Gisteren rooie bieten, aardappels en een tartaartje.
Zo he heb het koken weer te pakken dus geen pizza deze week Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
MARIANNE338

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 november 2011, 19:10

MARYAN401 schreef:

Leuk Maryan!!

Dat zullen de kids niet snel vergeten!
Je was vast HET gesprek van de dag in vele gezinnen. Lachende smiley

Marianne
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 november 2011, 19:13

LAIKA882 schreef:
Ben er nog steeds hoor Erica ,kan jullie toch niet in de steek laten :D

Hey we dachten al dat je nog steeds achter die platvis aanzat Clown smiley
enne ik heet EriKa he Boze smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIANNE338

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 november 2011, 19:15

LORETTA033 schreef:
mijn ons mooiste moment

onze ondertrouw
datum vast gelegd 11 -11 om 11 uur

joepie in een gezellige tents avonds op het strand een feestje met zijn twee

Wat mooi om te lezen...

heel veel geluk samen, en een fijne dag toegewenst.
Succes met de voorbereidingen van jullie "grote"dag!

Marianne
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 november 2011, 19:15

NATHANYA830 schreef:
Nou, doe ik wel wat lekkers voor bij de koffie... Engeltje smiley

Denk dat Josina toch wel mee gaat hoor Knipoog smiley
De artsen moeten toch nog bakkeleien met elkaar Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIANNE338

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 november 2011, 19:25

HERMAN040 schreef:
Hallo beste mensen van cm,

we gaan lekker en gezellig uit eten, wie gaat ermee??

We verzamelen om 18.30 in Veenendaal.

groetjes Herman en Marianne

ennnn.....up maar weer.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIANNE338

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 november 2011, 19:28

Eigenlijk was het weer te mooi voor mijn menu.....
maar ik had er toch zo"n zin aan....

Heerlijk hachee gegeten met rode kool!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 november 2011, 19:42

PIETER649 schreef:
JA maar dat had je zelf ook wel kunnen verzinnen toch???

net zo goed als dat iemand die volwassen zich heeft laten dopen, geloofsdoop dus, maar naderhand het enthousiasme verliest en het geloof overboord zet OOK met lege handen staat.
maar dat wist je zelf ook wel, mag ik aannemen?

Zo had jij dus ook het antwoord op je eigen vragen kunnen verzinnen ... toch ????

Als jouw dochter jou dus aan de kant zet is ze niet meer jouw dochter ??
Ze is jouw dochter door haar geboorte, als je een kind van God bent is dat door wedergeboorte ... Zou God zijn kind dan met lege handen laten staan als hij of zij, het geloof overboord zet ?? Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 november 2011, 19:47

WILLEMIJN232 schreef:
Ik heb altijd moeite met de term wedergeboorte........die komt steeds weer ter sprake.....waarom is het niet voldoende dat je je toewijdt aan God? Je bent niet wedergeboren, je bent toegewijd aan God....

Door je wedergeboorte behoor je aan God toe ... Je kunt je wel aan God toewijden maar dan ben je niet Zijn eigendom.

En als Zijn eigendom, Zijn kind, heb je ook recht op de erfenis.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 november 2011, 20:03

LAIKA882 schreef:
Ben er nog steeds hoor Erica ,kan jullie toch niet in de steek laten :D

Woedende smiley Erica???? Smiley met dichtgeplakte mond

Sorry, Net, dit hoort bij het proces...ik kan nu eenmaal niet plezier hebben na...ach, je weet wel

Laatst aangepast door
FRANKT627
op dinsdag 1 november 2011, 20:06
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 november 2011, 20:04

ERIKA129 schreef:
Denk dat Josina toch wel mee gaat hoor Knipoog smiley
De artsen moeten toch nog bakkeleien met elkaar Twijfelende smiley

Eerst ff morgenmiddag afwachten hoor, niet te snel juichen Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 november 2011, 20:24

JOSINA022 schreef:
Eerst ff morgenmiddag afwachten hoor, niet te snel juichen Knipoog smiley

Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 november 2011, 20:26

Wat ik verder ook nog hoorde is , is dat Mauro zelf niet verder wilt doorleren.. dus wat studievisum?
Laat hem deze school afmaken heeft ie nog een diploma.

Verder moet ie gewoon doen wat er in de wet staat.

En ja de politieke partijen hebben weer een speelbal gevonden om
leden te trekken.
Jammer dat de politiek dit voert over de rug van mensen die nergens part nog deel aan hebben.

Mauro Maurice is het slachtoffer van ons politiek beleid.
Wie is de volgende?
Naar boven

Auteur Bericht
BEUN656

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 november 2011, 20:29

HERMAN388 schreef:
Wat gaat met CDA en kabinet gebeuren?
Partijen vrezen veel zetelverlies bij komende 2e kamerverkiezing

In navolging op het commentaar van Pieter: inderdaad, waar maak je je druk om. Zo'n zwabberpartij, die moet je niet in je regering wensen. Btw, die !@#$%^-kabinet mag van mij morgen al van het toneel. Een stelletje visieloze kleuters bij elkaar! Ik citeer: DOE NORMAAL MAN! Einde citaat. Volgend citaat: DOE ZELF EENS NORMAAL MAN! Einde citaat. Clown smiley Enfin, back to topic...

Laatst aangepast door
BEUN656
op dinsdag 1 november 2011, 20:33
Naar boven

Auteur Bericht
BEUN656

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 november 2011, 20:34

MARISKA601 schreef:
Mauro Maurice is het slachtoffer van ons politiek beleid. Wie is de volgende?

Sinter Klaas! Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
BEUN656

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 november 2011, 20:36

PIETER649 schreef:
Het cda is al jaren vleesch noch vis, dus niemand zal ze missen.

Wie we nog wel missen is Pim, Pim was ook voor n generaal pardon, maar dan niet zoals kabinet Balkenende het gedaan heeft, maar gewoon resoluut: wat nu binnen is, is binnen en de deur gaat NU op slot.
Dat had veel ellende zoals nu met Mauro gescheelt.

Ja, roerend mee eens! At your service...
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 november 2011, 20:43

CROSSROAD317 schreef:
Door je wedergeboorte behoor je aan God toe ... Je kunt je wel aan God toewijden maar dan ben je niet Zijn eigendom.

En als Zijn eigendom, Zijn kind, heb je ook recht op de erfenis.

Met alle respect Cross, maar zet er in vervolg wel bij (in mijn beleving) staat wat netter, we hebben n.m niet allemaal de zelfde belevingen hier.

niet, hatelijk,onderwijzent,beledigend, respectloos, of ruzie zoekent enzv bedoeld. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 november 2011, 20:48

Ik krijg nu werkelijk moeite met de term kinderritueel...

Kunnen we gewoon niet noemen wat we bedoelen?
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 november 2011, 21:09

ERIKA129 schreef:
Kan het niet beter verwoorden Jolanda.
We zullen zelf moeten belijden dat we in Hem geloven een een schaap van Zijn grote kudde willen zijn. Het teken van de kinderdoop is niet dat je automatische maar in de hemel komt!

Ook ik sluit me aan bij de woorden van Jolanda...en daarmee Erika volgend..
Overigens die laatste woorden van jouw Jolanda staan ook in de Bijbel maar ik weet niet precies waar...
Dat we mensen zullen zien die we er niet hadden verwacht...en mensen NIET zullen zien waarvan we gedacht hadden dat .......
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 november 2011, 21:22

MARISKA601 schreef:
Ik krijg nu werkelijk moeite met de term kinderritueel...

Kunnen we gewoon niet noemen wat we bedoelen?

Ik denk persoonlijk meer aan dat volwassenritueel, zij die aan dat volwassenritueel zo,n hoop hebben gehad, gedragen zich er niet naar.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 november 2011, 21:24

WILLEMIJN232 schreef:
Ik ben ook niet zo van de genezingsdiensten en ik heb mijn twijfel ook bij al die spontane genezingen(ik heb ook nog nooit iets meegemaakt wat niet te verklaren was) maar ik vind wel dat als mensen dat serieus zo beleven wie zijn wij dan om het onderuit te halen....en dat zie ik jou nu toch wel doen.......jammer, wat voor een ander heel waardevol is moet je ook wel 'heel'laten en dat kan ook zonder allemaal kommer en kwel over die diensten hier te spuien......
Jij hebt er nare ervaringen mee, dat is duidelijk maar er staan daar tegenover mensen die met volle overtuiging daarin geloven en dat ook zo ervaren hebben.....Voor hun is dat min of meer heilig......
We kunnen elkaar daar toch wel in tegemoet komen?

Hoi Willemijn,

Als het iets zo onschuldigs is als kinderdoop met als antwoord de belijdenis als kind op latere leeftijd, of het kind opdragen, en dan als antwoord de volwassendoop, Ja, dán heb je gelijk. Want het gaat om de intentie waarmee de kinderen, en vervolgens de ouders het doen. En God ziet het hart aan van die ouders.

Deze 'genezingsdiensten' waar wordt gezegd dat iedereen kan genezen als je maar genoeg geloof hebt, zijn ronduit schadelijk, voor degenen die niet genezen. en met een schuldgevoel naar huis gaan, als ze niet genezen zijn. Omdat hun is verteld, en ze geloven dat ook, dat hun geloof
Niet groot genoeg was.

Het lijkt alsof iedereen dat heel serieus beleefd, maar er is veel 'kopieer gedrag' bij.
Op je gevoel en verstand afgaan wordt ontmoedigd in die groepen.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 1 november 2011, 21:32
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 november 2011, 21:28

Dinsdag 1 november, Psalm 119: 161-168; Zevenmaal daags.

Zevenmaal – dat is nogal wat! In menig gezin is het al een geweldige prestatie om de boel één keer per dag stil te krijgen voor de afsluiting van de maaltijd. Een korte lezing uit de Bijbel, een kort gebed – voor velen is dat alles al een brug te ver, veel te veel gevraagd. Zevenmaal – dat is leuk voor monniken en nonnen in een klooster; daar doen ze dat nog, letterlijk: zevenmaal per dag schuilen zij weg in de kloosterkerk, om psalmen te zingen. ’s Morgens in alle vroegte, als de zon nog niet eens is opgegaan, luidt de eerste klok. En dan volgt daarop, als in het ritme van de hartslag, gedurende heel de dag een reeks van gebedstijden. Totdat de zon weer onder is en in de avond van de nacht. Zevenmaal – ja, in kloosters kan dat nog. Maar twee hoog achter in de Schildersbuurt? Kom er maar eens om als de ganse dag in jouw fabriek een popzender lawaai uitbreekt. Zevenmaal? Nog niet aan éénmaal komt je toe…
Toch zou het een zegen zijn: bij elke maaltijd, even een moment van bezinning. Waarom wel voedsel voor de maag en geen voedsel voor de ziel? En dan het ochtend- en avondgebed: samen met die drie maaltijden kom je dan al op vijf keer per dag. En als je dan ook nog eens ’s morgens bij de koffie en ’s middags bij de thee een korte dankzegging zou uitspreken, zomaar stilletjes, terwijl je weer terugloopt naar je werkplek… Dan zou je precies doen wat de psalm ons voorhoudt. Ik zeg níet dat het zo móet. Ik zeg alleen dat het kán. Zevenmaal daags. Je kunt het slechtere medicijnen voorgeschreven krijgen…

Zevenmaal daags zeg ik uw goedheid dank,
Rechtvaardig is uw wet en mij ten zegen.
Dit geeft mijn loflied innigheid en klank.
Zij die uw wet beminnen, gaan uw wegen.
Zij wandelen voort in uw vrede, vrij en frank,
geen struikelblok, geen onheil houdt hen tegen.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 november 2011, 21:30

MARIANNE338 schreef:
ennnn.....up maar weer.

Er gaan er veels te weinig mee !!!
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 november 2011, 21:30

WILLEMIJN232 schreef:
Ik ben ook niet zo van de genezingsdiensten en ik heb mijn twijfel ook bij al die spontane genezingen(ik heb ook nog nooit iets meegemaakt wat niet te verklaren was) maar ik vind wel dat als mensen dat serieus zo beleven wie zijn wij dan om het onderuit te halen....en dat zie ik jou nu toch wel doen.......jammer, wat voor een ander heel waardevol is moet je ook wel 'heel'laten en dat kan ook zonder allemaal kommer en kwel over die diensten hier te spuien......
Jij hebt er nare ervaringen mee, dat is duidelijk maar er staan daar tegenover mensen die met volle overtuiging daarin geloven en dat ook zo ervaren hebben.....Voor hun is dat min of meer heilig......
We kunnen elkaar daar toch wel in tegemoet komen?

Ik ben het bijna helemaal met u eens, ware het niet, dat zij die overtuigt zijn van dit gebeuren, ook anderen, in weer een ander topic, ook te kort doen. En hen ook niet met rust laten, en onderling respecteren in hun beleving. En ja dan werkt het een het ander, wel in de hand, maar of dat de Christelijke eensgezindheid is, volgens mij bescheiden mening niet.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3076 3077 3078 3079 3080 3081 3082 ... 6194 Volgende
Pagina 3079 van 6194