| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: donderdag 3 november 2011, 14:51
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Helaas uitgestorven  |
alle dieren
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: donderdag 3 november 2011, 15:02
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Ik denk dat Gerrit meer de normvervaging bedoelt waar we in de maatschappij last van hebben. |
Ik denk dat je dit goed verwoord chat. Ook ben ik het wel een beetje eens met Gerrit.
Iedereen lijkt tegenwoordig maar uit de kast te moeten kruipen. Vanzelfsprekend triest als je homofiele gevoelens hebt en zèker zo moeilijk voor vrouw/ kinderen en familie. Ik kan het wel begrijpen dat familie dan graag wil dat er over gepraat wordt. Ik weet echt wel dat homofiele gevoelens aangeboren kunnen zijn. Cootje denkt ook dat tegenwoordig ook een factor is dat het een hype wordt en de omgeving kan ook van invloed zijn. Daar is zelfs een onderzoek naar gedaan worden.
Ik heb ook een christelijke homo collega. Heb respect voor hem! Hij durft dit openlijk aan te geven maar kiest bewust ook niet voor een mannelijke relatie. Dit omdat dit zo niet bedoeld is door God.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 3 november 2011, 15:22
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Jij valt constant de leer van de reformatorische kerken aan. Terwijl elders op het forum er aanvallen worden ingezet naar de charismatische kerken. En mag schijnbaar van jou niet.
Maar soms is het onvermijdelijk in een dicussie om niet te persoonlijk naar iemand uit te valllen. Men valt de mening aan van wat iemand post. Men reageert op wat die persoon zegt en beweert. Dus echt doelbewust op de persoon spelen doet men niet. |
Hoi Mariska!
Ik kan natuurlijk alleen voor mezelf spreken.
Mijn postings met betrekking tot charismatische bewegingen waren zeker niet als een aanval bedoeld.
Meer van dat ik blij ben omdat ik lang niet de enige ben :), of één van de weinigen.
Dat wist ik niet, want ik wou al jaren niets meer te maken hebben met die richting. Ik keek geen EO meer. Las geen 'charismatische' magazines meer, etc.Niet te verwarren met mijn geloof, dat was juist veel sterker geworden. Ik kwam er pas achter doordat ik toevallig dingen tegenkwam op internet, als ik bijvoorbeeld op 'emotionele chantage' ging zoeken, voor een hele andere reden. en door een link van iemand.
Nou ja, en nogmaals, dat werkt heel erg bevrijdend op gaf me een opluchting, te lezen dat vele anderen, onbekenden, schrijven wat ik ook precies zo ervoer ;)
Maar iets erover posten met de bedoeling in mijn achterhoofd om aan te vallen...Nee. Mijn bedoeling is de Waarheid, want de Waarheid maakt vrij. Iets onder ogen zien hoe het is, bedoel ik.
En inderdaad, wat je zegt, men kan reageren op een ander. En doelbewust op de persoon spelen, ik denk ook niet dat dat gebeurd. Wat wel kan denk ik, is dat een mening zeggen, als 'aanval' kan worden ervaren door iemand.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHRISTIANMATCH moderator
|
|
Geplaatst: donderdag 3 november 2011, 15:34
|
|
|
|
|
Graag weer on-topic. Accepteer van elkaar dat je andere gedachten hebt, dit geldt voor beide kanten.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 3 november 2011, 15:36
|
|
|
|
| COOTJE711 schreef: | alle dieren  |
T'is een man Cootje Kletst dus weer een uut de nek
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHRISTIANMATCH moderator
|
|
Geplaatst: donderdag 3 november 2011, 15:42
|
|
|
|
Lieve mensen, probeer je wat minder te laten kwetsen door andermans mening. Dit geldt wederom voor beide kanten. We denken en vinden niet allemaal hetzelfde, dat is onvermijdelijk. Het is daarom ook onvermijdelijk dat sommige leden zich gekwetst voelen door uitspraken van anderen, vice versa werkt dit precies hetzelfde. Zie een mening wat meer als een mening en niet als peroonlijke aanval.
Zolang we dit allemaal in gedachten houden kunnen we komen tot een vruchtbare en prettige discussie.
Graag weer on-topic.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: donderdag 3 november 2011, 16:24
|
|
|
|
Een dominee kan pas afgezet worden als hij dingen doet die tegen de leer van de kerk zijn. Ook bij ontucht. Verder is een dominee vrij in waar hij predikant wilt zijn. De kerk verwacht dat de dominee tenmiste 4 a 5 jaar ergens staat.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: donderdag 3 november 2011, 16:31
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Zojuist besloten....ijsbergsla met rommeltjes erin(overigens allemaal eetbaar hoor) gekookte aardappelen...en rollade(die gaat zo pruttelen..)
Kwarkbakkie toe... |
Ben toch hartstikke benieuwd naar die "rommeltjes" van jou Zeeland, of is dat Zeeuws-geheim?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 3 november 2011, 16:49
|
|
|
|
| YELNIN491 schreef: | sorry had niet goed gelezen, bietsje moe geloof ik  |
Het zei uwes vergeven
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 3 november 2011, 17:01
|
|
|
|
Vandaag heel makkelijk. de Lasagna van gisteren lekker met veel groente erin en sla erbij.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: donderdag 3 november 2011, 17:10
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | Dank jullie!
Ja, nu heerlijk overnachten in de hotelkamers van het leger de Heils
Ik heb nog een paar maanden om wat anders te zoeken, dat scheelt |
In laten schrijven voor huurwoning.... en gefeliciteerd met de verkoop...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 3 november 2011, 17:13
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Maar wat betreft beleid en visie is hij een marionet, die ieder ogenblik aan de kant gezet kan worden omdat hij iets gezegd/gedaan heeft wat de kerkeraad niet zint??? |
Nou Chat kan zeggen dat dat gelukkig niet het geval is. Ten eerste moet een predikant echt iets gedaan hebben wat niet door de beugel kan. bv. incest,pedofelie een behoorlijke scheve schaats hebben gereden of zoiets. dan nog moet er net als bij jou en mij duidelijk bewijs zijn. Een predikant is een herder en leraar waarvan hij normaal gesproken als hij een beroep aan neem pas naar 4 jaar weer beroepbaar is. Soms is het goed dat een predikant vertrekt omdat hij bv erg lang op een vaste plaats heeft gestaan en er voor hem of de gemeente het gevoel is dat het beter is om weer eens "vers"in een andere gemeente te staan. Een predikant vind ik heeft wel een voorbeeldfunctie naar zijn gemeente toe, als een dominee bv predikt dat vreemdgaan taboe is en zelf doet tie het wel tja waarvoor predik je dan nog? Hij is net als een leraar, politieman noem maar op een voorbeeld maar daarbij niet uit het oog verliezend dat hij bovenal ook mens is die fouten maakt en net als jij en ik daarop aangesproken mag worden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 3 november 2011, 17:19
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Hannah 810, 38 jaar , regio 073 met pleegdochter van 5 jaar Tink 100, 43 jaar, regio 072 Maria 576, 46 jaar, regio 038 Josina 022, 41 jaar, regio 030 Jacolien 247, 36 jaar, regio 030 Tralala 747, 27 jaar, regio 020 met pleegdochter 5 jr ( o.v dat er meer 30ers meegaan) Shanita 130, 39 jaar, regio 078 Nathanya 830 , 34 jaar , regio 0251 Abigail 621, 33 jaar, regio 070 Yrma431, 45 jaar, regio030 Joëlle 246, 53 jaar, regio 015 (o.v.) Erika129 37 jaar regio 0318 (o.v.) Brigit826, 46 jaar regio 010
Visser 278, 44 jaar, regio 0113 Herman 388, 49 jaar, regio 078 Hanskamp 186, 39 jaar , regio 0521 Mario 216, 38 jaar, regio 0180 Marcowaal200, 40 jaar, regio 0184 Marsjg 370, 43 jaar, regio 0346 ( o.v.) Marcel 188, 45 jaar, regio 075 Jonasveve 733, 51 jaar, regio 070 Joost 764, 38 jaar, regio 035 ( o.v.) Leonard , 44 jaar, regio 0180 ( o.v.) Nes 158 , 53 jaar, regio 030 Wim 080, 40 jaar , regio 0187 Pimpernel 883, 44 jaar, regio 030 Kwispel 011, 66 jaar, regio 0172
Marian096 ziet af | Enne dan ga jij wel Nahhhh
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 3 november 2011, 17:21
|
|
|
|
Dacht dat het vandaag zo'n mooie dag zou worden En weer zitten de weermannen er lekker naast een grauwe grijze bende was het hier vandaag geen spoortje zon te vinden en dan vielen er ook nog spetters naar beneden
Erika die het niet lollig vind
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: donderdag 3 november 2011, 17:30
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Wijs mij dan eens concreet aan waar ik een kerk heb aangevallen? Ik wijs voortdurend op de leer die verkondigd wordt. Als ik een kerk zou aanvallen, zou ik vertellen wat die en die kerk deed. En wat voor slechte mensen daar zouden zitten. Als we niet eens meer van gedachten mogen wisselen over onze verschillen in geloof, heeft het forum helemaal geen nut meer in mijn ogen. Wat hier gebeurt, is, dat men doelbewust op de persoon wil spelen, zonder dat men inhoudelijk ingaat op datgene wat er geschreven wordt. |
Chatuliem, neem alsjeblieft niet de moeite om je te verdedigen..... Je kwetst niemand daar ben je ook niet de persoon naar dus je hoeft jezelf ook niet te laten kwetsen... Je hebt een andere mening die je met volle overtuiging uitdraagt, ik ervaar je absoluut niet als kwetsend...... Die kritiek die je krijgt valt bij mij onder de categorie klinkklare nonsens......en ook op de persoon gespeeld, jammer....Mensen vatten alles zo persoonlijk op, daar gaat het toch niet om?
Willemijn, die het ook niet met Chatuliem eens is maar zich wel gehoord en gerespecteerd voelt door hem...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: donderdag 3 november 2011, 17:31
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Dacht dat het vandaag zo'n mooie dag zou worden En weer zitten de weermannen er lekker naast een grauwe grijze bende was het hier vandaag geen spoortje zon te vinden en dan vielen er ook nog spetters naar beneden
Erika die het niet lollig vind |
Het was prachtig weer hoor,zonnig,lekker warm,ik heb echt genoten
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: donderdag 3 november 2011, 17:33
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | De indruk die ik krijg in dit verhaal, is dat de meeste gemeentes de dominee gebruiken. De vraag of de dominee een herder is, vind ik eigenlijk al heel vreemd. Natuurlijk zou een dominee herderlijke taken moeten vervullen, maar zo lijkt ie wel een marionet... |
Predikant zijn is tegenwoordig gewoon een baan hoor met werktijden en vrije dagen......dat roeping gevoel is er niet meer zo.....en dat is prima. Dus net als in iedere baan heb je dan je rechten en je plichten zou ik zo zeggen.......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: donderdag 3 november 2011, 17:37
|
|
|
|
| CHRISTIANMATCH schreef: | Lieve mensen, probeer je wat minder te laten kwetsen door andermans mening. Dit geldt wederom voor beide kanten. We denken en vinden niet allemaal hetzelfde, dat is onvermijdelijk. Het is daarom ook onvermijdelijk dat sommige leden zich gekwetst voelen door uitspraken van anderen, vice versa werkt dit precies hetzelfde. Zie een mening wat meer als een mening en niet als peroonlijke aanval.
Zolang we dit allemaal in gedachten houden kunnen we komen tot een vruchtbare en prettige discussie.
Graag weer on-topic. |
Zolang een mening geen dwangmatig iets wordt, heeft denk ik niemand daar bezwaar op.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: donderdag 3 november 2011, 17:57
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Vandaag heel makkelijk. de Lasagna van gisteren lekker met veel groente erin en sla erbij. |
Die lasagna van gisteren is tie er weer uigekomen dan nou, oke eet smakelijk
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: donderdag 3 november 2011, 18:02
|
|
|
|
Ik heb vandaag nauwelijks naar buiten gekeken... maar er zijn hier vast wel n paar idio... eh leden die mij willen melden wat voor weer ze vandaag weer gehad hebben. Klinkt gek, maar ik lees het graag en ben er erg benieuwd naar
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 3 november 2011, 18:05
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | Ik heb vandaag nauwelijks naar buiten gekeken... maar er zijn hier vast wel n paar idio... eh leden die mij willen melden wat voor weer ze vandaag weer gehad hebben. Klinkt gek, maar ik lees het graag en ben er erg benieuwd naar  |
] Houd het met liefde voor je bij Aangezien ik dus die idoot ben en ik helaas toch niet kan werken zal ik wel jou weervrouwtje zijn
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 3 november 2011, 18:06
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Die lasagna van gisteren is tie er weer uigekomen dan nou, oke eet smakelijk  |
Mannen Maar goed speciaal een uitleg voor een man! Het was de rest van gisteren wat ik niet opkon
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: donderdag 3 november 2011, 18:08
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | Ik heb vandaag nauwelijks naar buiten gekeken... maar er zijn hier vast wel n paar idio... eh leden die mij willen melden wat voor weer ze vandaag weer gehad hebben. Klinkt gek, maar ik lees het graag en ben er erg benieuwd naar  |
Wel jammer Pieter, soms mis je een hele hoop....
Maar niet getreurd ..wat is Duitsland een prachtig land om te wonen ...ik was er vorige week en vaarde langs de oevers van de Moezel.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: donderdag 3 november 2011, 18:09
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Mannen Maar goed speciaal een uitleg voor een man! Het was de rest van gisteren wat ik niet opkon  |
Gelukkig maar ik dacht al, die blijft de rest van de week het zelfde eten
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 3 november 2011, 18:13
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Gelukkig maar ik dacht al, die blijft de rest van de week het zelfde eten  |
Een week lang lasagna eten wilde je wijzer hebben. Nee morgen wordt het Hutspot
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 3 november 2011, 18:38
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Jij valt constant de leer van de reformatorische kerken aan. Terwijl elders op het forum er aanvallen worden ingezet naar de charismatische kerken. En mag schijnbaar van jou niet.
Maar soms is het onvermijdelijk in een dicussie om niet te persoonlijk naar iemand uit te valllen. Men valt de mening aan van wat iemand post. Men reageert op wat die persoon zegt en beweert. Dus echt doelbewust op de persoon spelen doet men niet. | Ik praat niet vanuit een kerk. Niet de kerk bepaalt datgene wat ik over de bijbel denk, ik ben vanuit het lezen van de bijbel tot bepaalde conclusies gekomen. Een ander voorbeeld hiervan is, dat we vanaf morgen op de vrijdagavond diensten gaan houden. Ik merk dat bij veel mensen de mening en die van hun kerk hetzelfde zijn. Ook al doet de kerk dingen anders dan dat ze zelf zouden willen. Het lijkt wel bedreigend voor sommigen om niet te denken zoals hun kerk voorschrijft. Maar niemand heeft me echt nog kunnen uitleggen wat nu de meerwaarde is van een kind dat "gedoopt" is tegenover een kind dat dat niet ondergaan heeft? Ik heb het nog steeds niet kunnen ontdekken.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 3 november 2011, 18:39
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Hoi Mariska!
Ik kan natuurlijk alleen voor mezelf spreken.
Mijn postings met betrekking tot charismatische bewegingen waren zeker niet als een aanval bedoeld.
Meer van dat ik blij ben omdat ik lang niet de enige ben :), of één van de weinigen.
Dat wist ik niet, want ik wou al jaren niets meer te maken hebben met die richting. Ik keek geen EO meer. Las geen 'charismatische' magazines meer, etc.Niet te verwarren met mijn geloof, dat was juist veel sterker geworden. Ik kwam er pas achter doordat ik toevallig dingen tegenkwam op internet, als ik bijvoorbeeld op 'emotionele chantage' ging zoeken, voor een hele andere reden. en door een link van iemand.
Nou ja, en nogmaals, dat werkt heel erg bevrijdend op gaf me een opluchting, te lezen dat vele anderen, onbekenden, schrijven wat ik ook precies zo ervoer ;)
Maar iets erover posten met de bedoeling in mijn achterhoofd om aan te vallen...Nee. Mijn bedoeling is de Waarheid, want de Waarheid maakt vrij. Iets onder ogen zien hoe het is, bedoel ik.
En inderdaad, wat je zegt, men kan reageren op een ander. En doelbewust op de persoon spelen, ik denk ook niet dat dat gebeurd. Wat wel kan denk ik, is dat een mening zeggen, als 'aanval' kan worden ervaren door iemand. | Shanita, ik geloof je gewoon niet. Bij alles wat we schrijven probeer jij je gal te spuien over de evangelische beweging. En dat doe je bewust om het onderwerp te saboteren.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op donderdag 3 november 2011, 22:21
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 3 november 2011, 18:44
|
|
|
|
| ELOY997 schreef: | Het is toch te gek voor woorden, hoe wij als Christenen hier zomaar vanalles op het forum uiten. We hebben het hier over het leven en de toekomst van een mens en niet van een pakje boter. Ik denk dat we ons beter even in stilte af kunnen zonderen en ons afvragen wat Jezus hier gezegt zou hebben. | Het punt is, dat het niet om één persoon gaat, maar om beleid. Als je beleid maakt moet je je er aan houden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: donderdag 3 november 2011, 18:57
|
|
|
|
Nou Pietje, hier weer zo'n idi....dinges uit Gouda: helaas moest ik wel werken, maar als mijn baby de fles lebbert heb ik genoeg tijd om naar buiten te kijken: schitterend herfstweer, giga mooie kleuren van de vallende bladeren, temperatuurtje heerlijk, kortom Pietje....kijk nou in je koffiepauze es gewoon WEL naar buiten......t is maar een tip van een idio....hoor...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 3 november 2011, 18:57
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Het punt is, dat het niet om één persoon gaat, maar om beleid. Als je beleid maakt moet je je er aan houden. |
Oke Chat daar ben ik het wel mee eens. Maar nu ga je een jongen uitzetten die compleet vernederlandst is die al jaren uitgezet had behoren te zijn daarin zijn ze flink in gebreken gebleven. Nu mag de jongen blijven om te studeren straks is tie 23 en moet tie als nog gaan dat is toch te zot voor woorden?? Die jongen is de klos doordat de regering laks is/was! En dat terwijl andere buitenlanders de mannen of vrouwen in geboorteland gaan huwen en vervolgens mee hiernaar toe nemen Hoe krom is dit alles en die halen hun partner uit een land waar ze echt niet weg hoeven!!
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |