ChristianMatch

Forum

Storingen
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3115 3116 3117 3118 3119 3120 3121 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Over ChristianMatch
Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: maandag 7 november 2011, 23:41

THOMAS968 schreef:
Als de site plat ligt heeft een Apple ook geen kans. Omdat ik verder overal op kon, was het helder dat het aan CM lag. Het duurde wel lang. Het werkt nu goed maar gisterochtend niet.

Thomas, een Apple doet het gewoon.

Misschien een maand gratis lidmaatschap ...ter compensatie en geleden emotionele schade
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: maandag 7 november 2011, 23:42

MOMO697 schreef:
Ahum, Chat is niet de enige die zo denkt Gefrustreerde smiley
Wel geeft hij hier zijn geloof weer.
Zou niet weten wat daar mis mee is.

ok, ok, het zou soms wat genuanceerder mogen misschien maar als we elkaar dat kwalijk gaan nemen, pffffff

Ik neem niemand iets kwalijk, en zo als hij gelooft, ook niet, en ahum ken ik niet, pfffff wel, maar dat zijn weer oerwoud geluiden.

Laatst aangepast door
GERRIT084
op maandag 7 november 2011, 23:43
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: maandag 7 november 2011, 23:43

YELNIN491 schreef:
nee, geen idee Clown smiley
staat niet in mijn woordenboek, is ook maar een hele dunne Knipoog smiley
dus is niet verwonderlijk Knipoog smiley

Maar vertel: wat is weekend koken, klinkt als: heel lang in de keuken staan Smiley met dichtgeplakte mond

Ik had anders wel nasi verwacht op het menu Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: maandag 7 november 2011, 23:46

MOMO697 schreef:
roze ???

falling in love ???

Huh ..wie wat waar Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: maandag 7 november 2011, 23:52

RENATE619 schreef:
Ervaren jullie de laatste dagen ook storingen met de site? Zondag kon ik niet de pagina laden en nu kan ik niet mailen.
Hebben jullie daar ook last van of ligt dit aan mijn computer?

Ik kan ook niet mailen, tenzij ik overstap op google chroom, heb ik niet van me zelf, maar van een knijn Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: maandag 7 november 2011, 23:56

Me trekorgel uitgeleend aan iemand die vergeetachtig is, behalve hoe hij werkt.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 7 november 2011, 23:59

GERRIT084 schreef:
Ik denk; dat het meer een geval van geestelijke opvoeding, en beleving is. Althans bij mij wel, vroeger naast mij, had ik een vriendje, die niet gelovig was, en dus ook niet zo was opgevoed.
Ik dus wel in een soort van beschermde omgeving en, in ons gedachten wereldje in de gaten gehouden wordende voorzichtigheid.
Mijn vriend dus niet, wij waren voorzichtig, hij niet, dus er waren nog al wat dingen gebeurd bij hem, waar hij later, wel tot geloof gekomen, erg veel moeite mee kreeg.
Hij is wel gedoopt, in jou wereld en beleving, dat weer te danken was aan een voorgenomen huwlijk.
Dat is ook gebeurd, en dan mag jij mij eens uitleggen, dat heel speciale, wat dan volgens jou, je krijgt door dopen d.m.v onderdompeling.
Hij is niet heel veel later, wederom ontspoord, en het huwlijk is op den klippen gelopen, en hij heeft niets meer met het geloof.
Ik zal niet zeggen dat mijn leven geheel vlekkeloos is geweest, ik voel mij dan ook niet beter als hem, maar mijn overtuiging, en geloof heeft dan wel wat deuken opgelopen, maar mijn geloof, is daar door wel sterker geworden.
Hoe kan dat dan?? Ik ben immers alleen besprenkeld!!
Voor mij is het vrij simpel, het zit hem volgens mij dan ook niet in de hoeveelheid water, maar meer in het hart, en de zegen die je krijgt, of mag ontvangen, als je er om vraagt.
We hebben het al eerder gehad over doop en behoudenis. De doop is geen garantie, maar het is wel iets waar je heel gemakkelijk aan terug kan denken. En van jou hoor ik iedere keer: Hoe ik het deed, moet God ook maar goed vinden.en dat vind ik ongeloofwaardig. Uiteindelijk kunnen we vanuit de bijbel een heel goed beeld krijgen wat de functie en het doel is van de doop, en daar ga je zomaar aan voorbij. En dat omdat je zelf eens gezien hebt dat iemand wel gedoopt was en toch terugviel. Ik ken echter veel meer mensen, waarbij de doop een fundamentele verandering in hun leven betekende. Ik ken ook mensen, die belijdenis gedaan hebben, en toch zich wilden laten dopen. Tenslotte ken ik voldoende mensen, die ondanks hun belijdenis, nog steeds niet de geloofszekerheid hebben en voortdurend in angst leven.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 november 2011, 00:03

HERMAN388 schreef:
Kun je beter Chat laten uitnodigen voor het bijwonen van de doopdiest? Misschien hoopt jouw dominee beter kunnen uitleggen.
Dat is toch handig? Knipoog smiley
Ik heb veel van die diensten meegemaakt Herman. Onze basisschool werd vaak uitgenodigd bij zulke diensten. De laatste keer dat ik dat heb meegemaakt, was een paar jaar geleden toen ik speelde in een gospelgroep.
Naar boven

Auteur Bericht
MOMO697

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 november 2011, 00:07

YELNIN491 schreef:
nee, geen idee Clown smiley
staat niet in mijn woordenboek, is ook maar een hele dunne Knipoog smiley
dus is niet verwonderlijk Knipoog smiley

Maar vertel: wat is weekend koken, klinkt als: heel lang in de keuken staan Smiley met dichtgeplakte mond

Alleen maar 1 dagje lang in de keuken, rest van de week een makkie.
Bijvoorbeeld stampot zuurkool maken en invriezen.
Andere menu's koken en ook invriezen.
Kan je op werkdagen zo ff in de magnetron en lekker snel klaar.
Scheelt een hoop tijd en stress.

Oh, k zie net dat het diepvries-koken heet.
mag ook van mij

http://budgetterenmetkinderen.com/eten-en-drinken/vriezer-koken

Laatst aangepast door
MOMO697
op dinsdag 8 november 2011, 00:14
Naar boven

Auteur Bericht
BILLY701

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 november 2011, 00:25

YELNIN491 schreef:
komt omdat de mannen ook een beetje moe waren Erika Knipoog smiley

MOE ??? is dat ???
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 november 2011, 01:06

Een paar jaar terug hebben we Henk Noordhuis gehad met 2 diensten over paranormale en occulte zaken. Er is heel veel meer tussen hemel en aarde dan wij ook maar kunnen beseffen, maar dat hoeft ook niet als wij maar de juiste "Weg" maar aanhouden.

Hij haalde oa deze (of een deel daarvan) tekst ook aan Exodus 34 .6 De HEER ging voor hem langs en riep uit: ‘De HEER! De HEER! Een God die liefdevol is en genadig, geduldig, trouw en waarachtig 7 die duizenden geslachten zijn liefde bewijst, die schuld, misdaad en zonde vergeeft, maar niet alles ongestraft laat en voor de schuld van de ouders de kinderen en kleinkinderen laat boeten, en ook het derde geslacht en het vierde, geeft denk ik wel aan, dat er erfzonde is.

Gelukkig hebben we de oplossing voor dit probleem zelf van God gekregen in Jezus onze Heer.

Ik ben er stellig van overtuigd, dat als een kind komt te overlijden dat Jezus zelf zegt, Ik ben voor alle zonden aan het kruis gegaan dus ook voor zijn/haar erfschuld, wan tHij had hen ook lief en zegende hen.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 november 2011, 08:55

http://youtu.be/LQ_Gf0CcE-Y

heerlijk zo wakker worden... Lachende smiley goedemorgen.. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 november 2011, 09:01

YELNIN491 schreef:
heel bizar als je je liefje blokkeerd toch Boze smiley

Hij is wat in de war denk...én ik ben niet Frank zijn liefje... Clown smiley

al vind ik hem ook best een beetje lief... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
DANIEL777

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 november 2011, 09:04

RENATE619 schreef:
Ervaren jullie de laatste dagen ook storingen met de site? Zondag kon ik niet de pagina laden en nu kan ik niet mailen.

Kon ook de site compleet niet laden en nu na heel veel keer opnieuw proberen
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 november 2011, 10:27

CHATULIEM619 schreef:
De definitie van niet bijbels is anders. In dit geval is het gewoon achtergrondinformatie die duidelijkheid geeft over de situatie.
Laten we eens kijken naar dat woord matigheid, ook weer zo refo. Bescheiden is een beter woord vind ik. Verder ga ik eens speuren hoe dat precies bedoeld wordt.

Echt zo balen dat er van die refowoorden in de bijbel staan Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 november 2011, 10:34

CHATULIEM619 schreef:
We hebben het al eerder gehad over doop en behoudenis. De doop is geen garantie, maar het is wel iets waar je heel gemakkelijk aan terug kan denken. En van jou hoor ik iedere keer: Hoe ik het deed, moet God ook maar goed vinden.en dat vind ik ongeloofwaardig. Uiteindelijk kunnen we vanuit de bijbel een heel goed beeld krijgen wat de functie en het doel is van de doop, en daar ga je zomaar aan voorbij. En dat omdat je zelf eens gezien hebt dat iemand wel gedoopt was en toch terugviel. Ik ken echter veel meer mensen, waarbij de doop een fundamentele verandering in hun leven betekende. Ik ken ook mensen, die belijdenis gedaan hebben, en toch zich wilden laten dopen. Tenslotte ken ik voldoende mensen, die ondanks hun belijdenis, nog steeds niet de geloofszekerheid hebben en voortdurend in angst leven.

Volgens mij zijn dat je eigen woorden, jij hebt eens gezet (gezegd) dat jij (of) jullie, niet in angst leven van de zonde, maar min of meer, zonder angst, in de genade.
En ik heb nooit gezegd dat God het maar goed moet vinden zoals ik leef.
Of heb geleeft.
En daarbij gelaten, waren jou woorden, min of meer dat, je na een doop door onderdompeling, je eigen als wedergeboren voelde.
Nou, dan heb ik na een wedergeboorte van een kennis van mij toch wel een heel bittere pil moeten slikken.
Die reed na zijn wedergeboorte, mijn auto plat, en is na zijn wedergeboorte mooi vergeten dat hij hem nog moet betalen.
En is in geen velden of wegen meer te bekennen, wel hoor ik verhalen dat het heel goed gaat met hem.
Das effe fijn om te horen.
Ik kom regelmatig in een Christelijk inloop huis, waar alle gezinten komen .
Daar zitten heel gedwee refro,s en charisma.s bij elkaar, de refro,s toch wel met een schuldgevoel, en veelal met een regeling.
En de charisma,s zonder schuldgevoel, en zonder regeling, van het wordt ons vergeven.
En dit is dan van het wereldse schuldgevoel, en ze laten hun slachtoffers wel met de ellende zitten.
Dus ik heb wel een beetje een dubbel gevoel van die wedergeboren figuren.
(en nee ik zoek geen ruzie)
Naar boven

Auteur Bericht
MOMO697

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 november 2011, 11:10

GERRIT084 schreef:
Ik neem niemand iets kwalijk, en zo als hij gelooft, ook niet, en ahum ken ik niet, pfffff wel, maar dat zijn weer oerwoud geluiden.

Jammer dat je hier de nadruk op legt en niet inhoudelijk ingaat op wat ik hiervoor gepost heb. Over respect gesproken ...
Naar boven

Auteur Bericht
MOMO697

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 november 2011, 11:19

BILLY701 schreef:
MOE ??? is dat ???

Billy was niet moe. Ging als enige nog de berg op, net als Mozes Knipoog smiley
En dat op het end van de route ...
respect Billy
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 november 2011, 11:40

Ik ken echter veel meer mensen, waarbij de doop een fundamentele verandering in hun leven betekende.

Ik kan me voorstellen dat het feit dat je gelovig bent geworden een fundamentele verandering in je leven betekent.....en dat je daar een getuigenis van aflegt in je gemeente.....en daarop volgend de doop......als bevestiging....Maar dan is die getuigenis toch veel belangrijker.....als je als kind al gedoopt bent....en anders is die doop een bevestiging van je getuigenis?
Chatuliem, jij leest de Bijbel-wat dat betreft- veel te veel naar de letter....ik lees het wat breder.....ze spreken over de mens en zijn gezin.....(dus ook kinderen) Abraham en diegene die bij hem horen......zo lees je het alweer heel anders.....Jij gaat er vanuit dat iemand een zichbaar geloof moet hebben voor de doop......dus dat is een heel andere manier van denken...

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op dinsdag 8 november 2011, 11:45
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 november 2011, 11:43

MOMO697 schreef:
Jammer dat je hier de nadruk op legt en niet inhoudelijk ingaat op wat ik hiervoor gepost heb. Over respect gesproken ...

Ik vraag me af, hoe moet ik inhoudelijk op ahum ingaan als ik ahum niet ken.
Pffff, ken ik wel, das een oerwoud geluid, als je een eind moet lopen als het heel warm is.

En om verder inhoudelijk in te gaan op C.Liem, ach dat is verspilde moeite.
En dan moet er weer inhoudelijk ingegaan worden op herhalingen, die al eens geplaatst zijn in een eerder topic op cm.
Ook die antwoorden heeft hij allang gehad, en als zijn geheugen het niet meer toelaat, moet hij zijn hardeschijf van zijn pc maar raadplegen.
Dan kan hij het u uitleggen, in een prive chat.
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 november 2011, 11:47

YELNIN491 schreef:
gezellig Lachende smiley gaan we weer kijken Knipoog smiley

Tis net een vee markt, 1 boer die mag kiezen tussen meerdere vrouwen Gefrustreerde smiley is dat niet vrouwonterend dan Smiley die vol vragen zit

Laatst aangepast door
GERRIT084
op dinsdag 8 november 2011, 11:48
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 november 2011, 11:55

Om 10 uur wilde ik weten hoe laat het was...
Moest daarvoor wel naar het dorp...

Nu 2 uur later weet ik hoe laat het is...
Spaarcentjes op...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 november 2011, 12:06

GERRIT084 schreef:
Ik vraag me af, hoe moet ik inhoudelijk op ahum ingaan als ik ahum niet ken.
Pffff, ken ik wel, das een oerwoud geluid, als je een eind moet lopen als het heel warm is.

En om verder inhoudelijk in te gaan op C.Liem, ach dat is verspilde moeite.
En dan moet er weer inhoudelijk ingegaan worden op herhalingen, die al eens geplaatst zijn in een eerder topic op cm.
Ook die antwoorden heeft hij allang gehad, en als zijn geheugen het niet meer toelaat, moet hij zijn hardeschijf van zijn pc maar raadplegen.
Dan kan hij het u uitleggen, in een prive chat.
Eerlijk gezegd is het niet te voorkomen dat sommige onderwerpen weer de kop opsteken. Er is een groot verloop op de site en er komen altijd weer nieuwe gezichten bij. Dat het al eens eerder behandeld is, betekent niet dat we er niet weer over kunnen hebben.
En mij afschilderen als hopeloos, omdat ik toevallig een mening heb, waar jij niet tegen kan, vind ik eigenlijk heel denigrerend.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 november 2011, 12:12

WILLEMIJN232 schreef:
Ik ken echter veel meer mensen, waarbij de doop een fundamentele verandering in hun leven betekende.

Ik kan me voorstellen dat het feit dat je gelovig bent geworden een fundamentele verandering in je leven betekent.....en dat je daar een getuigenis van aflegt in je gemeente.....en daarop volgend de doop......als bevestiging....Maar dan is die getuigenis toch veel belangrijker.....als je als kind al gedoopt bent....en anders is die doop een bevestiging van je getuigenis?
Chatuliem, jij leest de Bijbel-wat dat betreft- veel te veel naar de letter....ik lees het wat breder.....ze spreken over de mens en zijn gezin.....(dus ook kinderen) Abraham en diegene die bij hem horen......zo lees je het alweer heel anders.....Jij gaat er vanuit dat iemand een zichbaar geloof moet hebben voor de doop......dus dat is een heel andere manier van denken...
Het thema wat heel vaak de kop opsteekt in deze discussies is geleend geloof. Allereerst wordt het bij de besprenkeling verondersteld dat het kind het geloof van de ouders kan lenen. Later wordt dat geloof via de kerk verleend. Ik geloof dat het geloof persoonlijk is. En dat anderen niet voor je kunnen geloven, je moet zelf keuzes maken.
Wedergeboorte is niet alleen iets wat je in geloof moet aanvaarden, het kan wel degelijk zijn uitwerking hebben in je dagelijks leven. Het gevolg van een persoonlijke keuze (bekering) een persoonlijke daad (doop) en een persoonlijke belofte (wedergeboorte).
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 november 2011, 12:29

MARISKA601 schreef:
Om 10 uur wilde ik weten hoe laat het was...
Moest daarvoor wel naar het dorp...

Nu 2 uur later weet ik hoe laat het is...
Spaarcentjes op...

Geeft jou horloge aan hoeveel geld je nog hebt Smiley die vol vragen zit Verraste, verbaasde smiley
Das handig hoef je niet naar je rekening te kijken Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 november 2011, 12:32

GERRIT084 schreef:
Volgens mij zijn dat je eigen woorden, jij hebt eens gezet (gezegd) dat jij (of) jullie, niet in angst leven van de zonde, maar min of meer, zonder angst, in de genade.
En ik heb nooit gezegd dat God het maar goed moet vinden zoals ik leef.
Of heb geleeft.
En daarbij gelaten, waren jou woorden, min of meer dat, je na een doop door onderdompeling, je eigen als wedergeboren voelde.
Nou, dan heb ik na een wedergeboorte van een kennis van mij toch wel een heel bittere pil moeten slikken.
Die reed na zijn wedergeboorte, mijn auto plat, en is na zijn wedergeboorte mooi vergeten dat hij hem nog moet betalen.
En is in geen velden of wegen meer te bekennen, wel hoor ik verhalen dat het heel goed gaat met hem.
Das effe fijn om te horen.
Ik kom regelmatig in een Christelijk inloop huis, waar alle gezinten komen .
Daar zitten heel gedwee refro,s en charisma.s bij elkaar, de refro,s toch wel met een schuldgevoel, en veelal met een regeling.
En de charisma,s zonder schuldgevoel, en zonder regeling, van het wordt ons vergeven.
En dit is dan van het wereldse schuldgevoel, en ze laten hun slachtoffers wel met de ellende zitten.
Dus ik heb wel een beetje een dubbel gevoel van die wedergeboren figuren.
(en nee ik zoek geen ruzie)
Het is jammer dat je je bril zo laat kleuren door negatieve voorbeelden. Je weet net zo goed als ik, dat mensen die wedergeboren zijn net zo goed strijden tegen hun eigen vlees als mensen voor wie dat niet zo duidelijk is.
En kritiek uitoefenen kunnen we allemaal, vreemd, dat als van de 100 mensen er één is, die niet aan onze verwachtingen voldoet, je meteen de andere 99 afschrijft. Uiteindelijk gaat het er niet om hoe mensen zich gedragen, maar over het Woord van God. En als je mij kunt aantonen dat de Bijbel ons oproept kinderen te dopen, dan ben ik bereid mijn visie aan te passen. Mensen maken fouten en mensen zondigen. Maar dat betekent niet dat het evangelie niet waar is.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op dinsdag 8 november 2011, 12:34
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 november 2011, 12:33

ERIKA129 schreef:
Geeft jou horloge aan hoeveel geld je nog hebt Smiley die vol vragen zit Verraste, verbaasde smiley
Das handig hoef je niet naar je rekening te kijken Clown smiley

Zoiets kan alleen maar in konijnenland.... Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 november 2011, 12:35

MARISKA601 schreef:
Zoiets kan alleen maar in konijnenland.... Clown smiley

Wist wel dat je niet spoorde Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Clown smiley Knipoog smiley
Konijnenland, horloge dat geld aangeeft.
Hoe heet dat sprookje ook alweer Smiley die vol vragen zit Clown smiley
Alice in wonderland of zo Geschokte, onthutste smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 november 2011, 12:36

RENATE619 schreef:

De Storing had iedereen en idd ik kan ook niet mailen Boze smiley Huilende smiley, smiley in tranen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 november 2011, 12:36

ERIKA129 schreef:
Wist wel dat je niet spoorde Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Clown smiley Knipoog smiley
Konijnenland, horloge dat geld aangeeft.
Hoe heet dat sprookje ook alweer Smiley die vol vragen zit Clown smiley
Alice in wonderland of zo Geschokte, onthutste smiley Knipoog smiley

Knijn moet maar gaan verhuizen naar Narnia Knipoog smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Over ChristianMatch
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3115 3116 3117 3118 3119 3120 3121 ... 6194 Volgende
Pagina 3118 van 6194